Hakutulokset

  1. M

    ~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

    Onnittelut kaikille vauvautuneille!! Repalla oli aika hurjan kuuloinen omatoimisynnytys, mutta onneksi kaikki meni hyvin! Minä olin la-ma tyksissä osastolla ennenaikaisten supistusten vuoksi. Ja mulla todettiin olevan agalactia bakteeri, joka voi noita supistuksia aiheuttaa ja synnytyksessä...
  2. M

    ~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

    Tsemppiä Commanderille tähän päivään!! Uskomatonta että kätilöt saarnaavat noista ketoaineista. Niitä ei todellakaan ala kehittyä tuosta vain. Täytyy olla todella tiukalla karppidietillä että pääsee ketoosiin. Ja tosiaan jos syö sen yli 50 g hiilareita per päivä niin ei ole pelkoa ketoosista...
  3. M

    ~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

    Pitkästä aikaa lukemassa ja vain pikainen kommentti tähän Commanderille. Olisi tosiaan kiva tietää kätilöiden perustelut vhh dietin vaarallisuudesta. Minä kun olin kolme viikkoa sitten TYKSissä osastolla iltainsuliinin aloituksella niin sanoin olleeni vhh dietillä ja lääkäri oli sitä mieltä...
  4. M

    ~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

    Liro: ei se insuliinikaan mikään paha juttu ole. Mulla on edellisissä raskauksissa ollut sekä pitkävaikutteinen(ilta) ja lyhytvaikutteinen(päivä) insuliini kun ei suositusruokavaliolla sokerit pysyneet kurissa. Ja jos tuo karppiruoka ei vaan sovi sinulle niin eihän sille mitään voi. Insuliinien...
  5. M

    ~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

    Liro: kaikki nuo aamupalavaihtoehdot mitä kuvailit ovat todella hiilihydraattipitoisia, joten ei ihme, että arvot ovat korkealla. Kokeile tehdä vaikka munakas runsaalla juustolla tai pekonilla, niin veikkaan, että arvot ovat ihan mallillaan! Minäkin sain sairaalassa vähähiilihydraattisen...
  6. M

    ~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

    Tibialle jaksamisia viimehetken odotteluun! Työ yövalvominen ei ole kyllä kivaa.. Sokereista ennen synnytystä. Se mitä synnytyksen aikana syö, ei ole varmaankaan merkittävää. Mutta pari viikkoa ennen syömisillä on kyllä väliä. Niin ainakin minulle kätilöt aikaisemmissa raskauksissa...
  7. M

    ~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

    Kilimanjaro: Onnea pikku nyytistä! Nauti vauva-arjesta! Tibia: Tsemppiä synnytyksen odotteluun, enään ei mene kauaa! Liro: Kyselit noista aamupaasto arvoista. Mullehan siis määrättiin iltainsuliini juurikin aamupaastoarvojen vuoksi. Mulla noi paastot olivat reilu pariviikkoa koholla...
  8. M

    ~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

    Onnittelut vauvautuneille! Talitintti: sun ensireaktiosi on monelle tuttu. Kunhan aikaa vähän kuluu niin radi ei tunnu niin epätoivoiselta. Karppauksesta. Tossa mtv:n uutisissa puhuttiin alakarppauksesta joka on karppauksen äärimuoto. Suurin osa raskaanaolevista jotka "välttelevät"...
  9. M

    ~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

    Täällä alkaa monella olla jo viimeiset viikot meneillään. Tsemppiä kaikille loppuun asti! Mulla oli keskiviikkona neuvolalääkäri joka laittoi lähetteen Tyksiin kun sen sokerirasituksen kaikki arvot oli yli rajojen. Kotimittauksilla ylityksiä on tullut kuitenkin vain paastoarvoista. Tänään...
  10. M

    miksi synnytys tässä tapauksessa pitäisi käynnistää???

    Mulla käynnistettiin rv 39+5 radin takia, vaikka edellispäivänä vauvan kooksi arvioitiin vain 3200g. Seuraavana päivänä syntyessään vauva painoi 3100g. Painoa mulle kertyi raskauden aikana vain 3 kg ja mahani oli keskikäyrän alapuolella. Lääkärillä oli vaan sellainen mielipide ja käsitys...
  11. M

    ~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

    Jenny: kuullostaapa neuvolatätisi kyllä aika karmealta. Eihän noilla käynneillä ole juurikaan merkitystä jos tätiin ei voi luottaa. :( Rasituskoe tosiaan kertoo sokerinsietokyvystä, mutta se on kyllä aika äärimmäinen tilanne, sillä se juotu sokerimäärä on valtava verrattuna siihen, mitä...
  12. M

    ~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

    Mulla meni sitten toisessa rasituksessa kaikki arvot reilusti yli, niin kuin arvasinkin. Ja tietysti joulun syömisetkin vielä varmaan vaikutti ja flunssa. Mutta nyt saan lähetteen Tyksiin ja jatkan kotimittausta. Aterian jälkeiset arvot on mulla kuitenkin ihan hyviä jos vain syön vhh dietin...
  13. M

    ~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

    Minäkin pitkästä aikaa täällä. Olin eilen sokerirasituksessa ja odottelen "kauhulla" tuloksia. Tänään saan soittaa soittoajalla, että kuinka pahasti arvot on menneet yli. Ekassa rasituksessa mulla oli vain paastoarvo vähän koholla, mutta nyt veikkaan, että näin joulun jälkeen yli mennään...
  14. M

    ~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

    Repa Osaanottoni ja voimia suruun!!:hug: flower again: Minäkin siis seurasin tarkasti neuvolan suosituksia ja ruokaympyrää kahdessa edellisessä raskaudessa, joissa molemmissa jouduin insuliinille jo varhain kun arvot eivät pysyneet kurissa tuolla ruokavaliolla vaikka kokoajan vain...
  15. M

    ~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

    Minäkin voin omalta osaltani kertoa kokemukseni "karppimaisesta" ruokavaliosta. Mulla on nyt menossa rv 24 ja kahdessa edellisessä raskaudessa olin jo tässä vaiheessa insuliinilla kun radisuositusten mukainen ruokavalio ei auttanut. Nyt tässä raskaudessa mittailen arvoja ja ne ovat pysyneet ihan...
  16. M

    ~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

    Annskulle onnittelut tyttövauvasta! =) Minä kun juuri kirjoittelin, että arvot on olleet ihan hyvät, niin nyt on kahtena aamuna ollut paasto arvo yli rajan. Tänään se oli jopa 6,2!! En tajua mistä tuo johtuu. Mittasin vielä kahteen kertaan. Jos tuo nyt on trendi niin kai sitä täytyy vähän...
  17. M

    ~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

    Minäkin pitkästä aikaa täällä. Mulla on sokerit pysynyt tuolla "karppausruokavaliolla" niin hyvin kurissa, ettei ylityksiä ole tullut yhtään! Ruuanjälkeen arvot ovat siinä 5,4-6,0 välillä. Satunnaisesti on aamupaasto ollut koholla, mutta en usko, että noiden ylitysten takia vielä insuliinille...
  18. M

    ~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

    Sintsulle onnea tytöstä!! Tuitura: Minä olen ollut molemmissa aikaisemissa raskauksissa sairaalassa vain puoli päivää (vajaa). Eli menin heti aamulla ja sitten laittoivat mulle sellaisen sokeriseurantalaitteen ja olin sairaalassa päiväruokaan asti, jonka jälkeen pääsin kotiin. Laitetta pidin...
  19. M

    ~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

    Liro: En muista tarkkoja arvoja noista edellisistä, mutta mun mielestä jos ylityksiä oli jatkuvasti, pieniäkin niin laitettiin insuliini. Sitten sitä insuliini annosta korjailtiin raskauden edetessä. Eli ensin oli pienempi määrä ja sitten lisäiltiin jos ei riittänyt. Se insuliinin pistäminen ei...
  20. M

    ~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

    Huomenta! Piti vielä tulla korjailemaan edellistä viestiä. Eli tänään tein aamulla tuota leipää ja laskin nyt ne hiilart. Koko taikinassa on hiilareita 13g eli yhdessä palassa noin 1,1g. Eli tätä leipää saa syödä ihan ilman omantunnontuskia!:)

Yhteistyössä