Hakutulokset

  1. N

    Kohdunpoisto ja hormonaalinen migreeni

    Hei! Kärsin hormonaalisesta migreenistä ja olen kiinnostunut kuulemaan kokemuksia kohdunpoiston vaikutuksista hormonaaliseen migreeniin liittyen? Onko ollut mitään vaikutusta ja jos on, niin millaisia? Kiitos etukäteen vastauksista!:flower: Minulla on lapsiluku täysi, erittäin...
  2. N

    Kotiäiti ja jokin pieni tulonlähde???

    Hei! Onko kellään vinkkejä kotiäidille, joka haluaisi edelleen olla kotona mutta pystyisi tekemään jotai pientä työtä aamupäivät kun lapset koulussa? En halua lähteä myymään vaatteita, kippoja ym. koska se aika olisi iltaisin ja viikonloppuisin, poissa perheeltä. Idea olisi pieni...
  3. N

    Kotiäiti ja jokin pieni tulonlähde???

    Hei! Onko kellään vinkkejä kotiäidille, joka haluaisi edelleen olla kotona mutta pystyisi tekemään jotai pientä työtä aamupäivät kun lapset koulussa? En halua lähteä myymään vaatteita, kippoja ym. koska se aika olisi iltaisin ja viikonloppuisin, poissa perheeltä. Idea olisi pieni...
  4. N

    Kilpirauhasen tulehdus

    Kellä ollut kilpirauhasen tulehdusta? Mulla lievänä nyt, aiemmin ollut rajumpi. Onkohan hikiliikunta sallittua jos olotila sellainen että jaksaa? En kysynyt asiasta lääkäriltä. Oireet ovat hyvin vaihtelevat, välillä olo voimattomampi ja välillä taas ihan ok. Liikuntaa vaikea jättää vähemmälle...
  5. N

    hormonikierukka ja vatsan turvotus

    Minulla ollut h.kierukka nyt reilun kuukauden. Vatsaa turvottaa ja alaselkää särkee. Esitteessä mainittiin nämä mahdollisina sivuvaikutuksina. Jos jollain ollut samanlaista, niin hellittääkö jossain vaiheessa vai pitääkö tottua turvotuksiin ja särkyihin?
  6. N

    Mikä auto nelilapsiselle perheelle?

    Millaisilla autoilla liikutte, joilla neljä lasta? Meillä kaikki tarvitsevat vielä istuimen, ainakin korokkeen. Useimmissa 7-paikkaisissa ei keskiriville mahdu kolmea lastenistuinta vierekkäin, tai ainakin sormet verillä joutuu laittamaan vöitä... Jos takana molemmat paikat käytössä, ei vaunuja...
  7. N

    AERIUS ANNOSTUS VAUVALLE?

    Joku joka joutunut antamaan vauvalle aeriusta, niin annostusta kysyisin. 1-v:stä alkaen se on 2.5ml, mutta onko myös vauvoille? Tyttö nyt 8kk ja reagoi siitepölyihin. Painaa 10kg. Myös muita allergioita löytyy. Ollaan menossa allergialääkärille, mutta puhelinaikakin on vasta viikon päästä...
  8. N

    Ketään jolle sopinut hormoonikierukka vaikka kuukautismigreeniä?

    Olen neljän lapsen äiti ja olis aika laittaa kunnon ehkäisy. Kärsin migreenistä lähinnä kuukautisten aikaan. E-pillerit eivät sopineet koskaan, aiheuttivat pahempia migreenikohtauksia ja olo oli muutenkin ihan hirveä. Hormoonikierukka kuulemma saattaisi silti sopia, kun siinä ilmeisesti ei ole...
  9. N

    Hyvinkäällä lähiaikoina synnyttäneet!

    Siellä äitiyspuolella isot remontit, oliko ahdasta tai jotenkin muuten ikävä synnyttää ja olla sen muutaman päivän?
  10. N

    Useamman äidit, kokoeroja??

    Onko teidän vauvoilla ollut suuria kokoeroja, vai ovatko olleet suunnilleen saman kokoisia syntyessään?
  11. N

    Mitä sairaalakassiin?

    Mitä pakkaatte mukaan? Olen neljättä kertaa menossa, mielenkiinnosta kyselen mitä muut pakkailee.
  12. N

    useamman lapsen saaneet

    Onko muilla ollut masuviivaa vain yhden kanssa ja muiden kanssa sitten ei olis ollu viivaa? Minulla oli esikoista odottaessa tumma viiva masun yli, mutta kolmea seuraavaa odottaessa ei ole tullut. Mistähän sekin voi johtua...
  13. N

    Muita joilla opinnot jääneet kesken?

    Hei! Onko täällä muita äitejä, joilla opinnot jääneet lasten synnyttyä? Meillä kolme lasta syntyneet melko lyhyessä ajassa ja neljättä odotamme. Olen nauttinut kotiäitiydestä enkä edes sen kummemmin ole pohtinut opintojen jatkamista. Nyt kolmekymppisenä mietityttää että koska ehtisin taas...
  14. N

    Vaatekaapit järjestyksessä??

    Kattelin tuossa omaa vaatekaappiani kun laitoin sortseja narulta hyllylle, ja mietin et tuleekohan noita enää tänä vuonna jalkaan laitettua. Samalla mietin, et pitäiskö noita kesävaatteita laittaa ihan kunnolla jonnekkin muualle vai annanko olla rauhassa ensi kesää odotellen. Miten teillä...
  15. N

    Valvotteko myöhään?

    Valvotteko iltaisin myöhään sen jälkeen kun lapset menneet nukkumaan? Meillä on miehen kanssa vaikeuksia päästä ajoissa nukkumaan kun tuntuu että sitä vaan jumahtaa telkkarin ääreen tai koneelle tai ihan vaan juttelemaan kaikenlaista. Aamulla sitte väsyttää ja harmittaa kun ei koskaan pääse...
  16. N

    Kasvojen hoidosta

    Mitä mieltä olette kasvojen hoidossa siitä, että tukkiiko meikkivoiteet ja värilliset päivävoiteet ihohuokosia? Tässä asiassa mielestäni kaksi koulukuntaa. Toiset sanovat, että kasvojen iholle on parasta puhdistus ja kosteusvoide, toiset taas että iho pitää suojata meikkivoiteella tai...
  17. N

    Moniallergisten äidit huom!!

    Onko vinkkejä esim. lihapadan tekoon taaperolle, jolle ei sovi maito, naudanliha, vehnä ym.? Pojalle käy possu, peruna, kaura ja maissi. Jotain jytympää ruokaa pitäis keksiä kuin aina vaan perunaa ja possun jauhelihaa. Lihaliemikuutioissa tuntuu olevan kaikkea mahdollista, tietääkö joku onko...
  18. N

    Käytkö säännöllisesti lääkärintarkastusessa?

    Siis tarkoitan sellaista yleistarkastusta, missä otetaan verenpaineet, kolesterolit, kilpirauhasarvot ym.? Kuinka usein tällaisessa tarkastuksessa pitäisi käydä? Gynekologilla nyt silloin tällöin pakko käydä, mut joskus oon miettiny, et pitäiskö käydä sellasessa yleiskartoituksessa, kun ei enää...
  19. N

    Avioehto

    Onko teillä avioehto ja keskinäinen testamentti? Jos ei ole, niin miksi?
  20. N

    valmisruuat

    Kuinka moni kotiäiti ei aina valmista itse ruokia? Mulla on jotenki huono omatunto kun tuntuu et aina ei jaksa, kerkiä, ehdi tehdä itse ruokaa vaan ostan valmiita laatikoita, pinaattilettuja ym. Lapset kyllä tykkää yhtä paljon valmiista kuin omatekemästäkin, mutta itsellä huono omatunto, enkä...

Yhteistyössä