Hakutulokset

  1. M

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *tammikuussa*

    Mites Oodikkaalla on vauvan kanssa lähtenyt sujumaan? Olisi kiva lukea myös synnytyskertomus :) Täällä poika kasvaa hurjaa vauhtia. 1kk neuvolassa painoa oli 4990g. Painoa oli tullut kolmessa viikossa 1.2kg :D Kiltti vauva on. Välillä vaan tahtoo viihtyä ainoastaan sylissä, mutta onneksi on...
  2. M

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *tammikuussa*

    Oodikkaalle tuhannesti onnea prinsessasta :) :flower: (Laura) Mekin kyllä mietittiin että jos vielä viides lapsi tehtäs. Mutta mulla alkaa toivon mukaan kätilöopinnot vuoden päästä, ja haluan käydä opinnot loppuun kerralla. No, olisin jo 37v kun valmistun, niin en enään sen ikäisenä halua...
  3. M

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *tammikuussa*

    Oodikkaalle nyt hurjasti tsemppiä ja synnytystuulia! Toivottavasti lähtis joutusaan eteneen :) (Laura) Minäkin miehelle vannotin ennen vauvan syntymää etten häntä vieressä nukuta :D Meillä esikoinen nukahti aikanaan vaan tissille, ja olihan se taistelua saada hänet nukahtaan itekseen. Tytön...
  4. M

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *tammikuussa*

    Suora lainaus kelan sivuilta, Isyysvapaan voi aloittaa lapsen syntymän jälkeen. Eli Oodikas miehesi pomo ei voi päättää milloin hän aloittaa isyysvapaan :) Voi ärsytys, kirjotin puhelimella piiitkän synnytyskertomuksen ja kun sain painettua "lähetä", teksti hävis. Pitää kirjottaa läppärillä...
  5. M

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *tammikuussa*

    Meille syntyi keskiviikkona suunnitellulla sektiolla poika. Sukupuoli oli yllätys, mutta alusta asti olin varma että poika tulee. Samalla mulle tehtiin sterilisaatio eli pitää nauttia nyt joka ikisestä hetkestä. Kohtu oli jo ohentunut, eli ihan oikea ratkaisu oli vaikka ei se varsinainen syy...
  6. M

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *tammikuussa*

    Meillä Oodikas on tuo kohtuamme. Pyysin sen esikoiselle lahjaksi, mutta ei oikein ollut meidän juttu. Silti se vielä kuuden vuoden jälkeenkin tuolla pyörii :D Nuorimmaisella sitä kokeiltiin uudestaan, ja jonkin verran käytettiinkin. Jouduttiin evakkoon vesivahingon takia kun nuorin oli vajaa 3kk...
  7. M

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *tammikuussa*

    Yli 30 viikon kun päästään niin vauvallahan rupeaa olemaan tilat jo aika ahtaat niin ei ne liikkeetkään tunnu enään samoilta. Enempi just semmosta möyrimistä ku teräviä potkuja :) Kunhan vauva liikkuu päivittäin niin ei oo huolta. Nukkusin yöt hyvin mutta meillä tuo 1v5kk heräilee vielä...
  8. M

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *tammikuussa*

    Toivottavasti Oodikas saat kaipaamaasi apua pelkopolilta :) Mulla on oyssista vaan mukavia kokemuksia kätilöistä. Yks inhottava sattu kohalle sillon ku esikoista tein, mutta sekin oli osastolla 15 missä synnytys käynnistettiin. Mutta salissa olleet kätilöt ja os.13 olleet on muuten olleet tosi...
  9. M

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *tammikuussa*

    linkkari: Niin se ilmeisesti on että eri käytännöt. Vaikka samat kait ne pitäs olla. Oodikas: Toisaalta hyvä kuitenkin että huomattiin tuo radi. Kun jostain muistan lukeneeni että varsinkin se kohonnut paastisokeri vaikuttas vauva kasvuun. Mullakin aina arvot pysyny kurissa kotona mittaamalla...
  10. M

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *tammikuussa*

    Linkkari: Aika outoa että nuin toimitaan siellä teillä päin tuon radin suhteen. Kun ihan jo käypähoitosuosituksissakin sanotaan että jos yksikin arvo on viitteellinen niin silloin saa sen radi-diagnoosin. Ja mulla esim toisessa raskaudessa oli se kahden tunnin arvo 8.6 kun sen pitäs olla alle...
  11. M

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *tammikuussa*

    On vähän harmi kun tämä ketju on näin hiljainen. Ite en fb ryhmään halunnut siksi liittyä kun siellä tulee muutenkin jo vietettyä välillä liikaa aikaa. Tänään sokerirasituksessa napsahti sitten radi taas. Kahdesti se on ollut mutta edellinen raskaus meni ilman sitä. Toisaalta osasin odottaa...
  12. M

    Keskenmenon jälkeen plussaanneet!

    Heippa kaikille! Oli pakko kaivaa vanha ketju esiin jossa itekkin vielä reilu vuosi sitten kirjoittelin. Tämän pohjalta voitte tehä kunnon listan jos vaan haluatte :) Hassua kun ketju oli niin aktiivinen kun siellä itse kirjoittelin ja nyt jo melkein vuoden ollut aika hiljaista...
  13. M

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *joulukuussa*

    Rakenneultrassa käyty ja vauvalla rakenteet kunnossa. Kolme päivää pienempi on mittojen mukaan kuin lasketusta-ajasta katottuna. Sukupuolta ei haluttu tietää joten toukokuussa vasta selviää. Mitään oloa ei ole. Mies on vahvasti sitä mieltä että tyttö ois. Lapsiltakin kyselin että kumpaa veikkaa...
  14. M

    Sokerirasituksesta, onkohan tullut merkkausvirhe,vai onko kellään ollut näin?

    Mullakin oli toisessa raskaudessa toisen rasituksen tulokset niin että 2t arvo olikin sitä tunnin arvoa korkeampi. Ja oli vielä just sen 8.6 eli rd diagnoosihan siitä tuli. Kolmannessa raskaudessa selvisin ilman radia ja nyt tässä neljännessä on vielä se toinen edessä keväämmällä. Saas nähä...
  15. M

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *joulukuussa*

    Multivitan raskaus ja imetys vitamiineja syön minä. En tiiä mistä johtuu, mutta mulla kans ruvennu nyt tämä maha ahistaan. Itse raskaus ei siis ahdista, mutta mulla on jo tosi iso maha ja se ahistaa suunnattomasti. Viikkoja tänään 18+3. Aikasemmin oon oikein oottanu mahan kasvua. Paino mulla...
  16. M

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *joulukuussa*

    Mulla paino on noussut kaikkiaan 3 kiloa. Alussa oli pakko kokoajan napostella jotain kun oli huono olo, mutta jospa sitä sais painon pidettyä kurissa. Tiedän Oodikas tuon tunteen kun kokoajan miettii ja murehtii. Mulla oli ennen edellistä raskautta km ja ku peräkkäin, ja kun jälleen tulin...
  17. M

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *joulukuussa*

    No näinhän se Sisko on :) Onpahan helpompi hankkia tarvittavat asiat kun tietää sukupuolen :D Näin viimeyönä ekan synnytysunen :D Mullahan mitä todennäköisemmin synnytystapa on sektio kun kaksi niitä jo peräkkäin on. Mutta unessa synnytin alakautta ilman mitään ongelmia. Vissiin mulle oli...
  18. M

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *joulukuussa*

    Kyllä se sukupuoli tuossa vaiheessa jo näkyy Sisko36. Kävin 15+viikolla uusintaultrassa ja sillon ois sukupuoli jo näkynyt mutta en sitä halunnut tietää. Eikös kuitenkin tärkeämpää ole että rakenteet näkyy kunnolla :) Ymmärrän toki että varsinkin esikoisen kohdalla se sukupuoli kiinnostaa. Mutta...
  19. M

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *joulukuussa*

    Kiitos uudesta ketjusta terp :) Tänne ei mitään erikoista. Uusintaultrassa kävin viikko sitten ja vauva todettiin terveeksi. Lääkäri meinas että kovin isoa vauvaa en varmaankaan tee kun s-papp-a arvo oli niin matala. Rd mulla on ollu kahesti ja esikoinen oli 4.4kg 40+3 ja keskimmäinen 4.3kg...
  20. M

    kysymys odottajille (itsekin odotan?)

    Mulla oli kahdessa ekassa raskaudessa selkeät oireet melkein heti plussaamisen jälkeen. Sitten oli tuulimuna ja kohdunulkoinen peräkkäin ja tuulimunaraskaudessa oireet loppu hieman ennen keskenmenoa viikon 6 alussa. Nyt odotan neljättä ja tässä ja edellisessä raskaudessa huonovointisuus alkoi...

Yhteistyössä