Hakutulokset

  1. E

    Renkaiden kiristyksestä

    Eikös alumiini ole sellaista kevyttä, eikä ruostu? Mitään en tajua, mutta noin luulen.
  2. E

    Renkaiden kiristyksestä

    En mä erikseen mitään maksa. Siellä ne on samalla hinnalla säilytys, vaihdot, kiristykset. On kai vaan liian hyvä palvelu, kun ei mitään tajua...
  3. E

    Renkaiden kiristyksestä

    En kyllä ymmärrä tota lukemajuttua. Mutta voin kai lukea manuaalia...
  4. E

    Renkaiden kiristyksestä

    Liittyy ehkä vanteisiin... Ei meidänkään vanhassa tarvinnut kiristää, periaatteessa kyllä kehotettiin. Mutta ei ikinä kiristetty... Nyt aluvanteen ja ilmeisesti ihan oikeasti pitää kiristää.
  5. E

    Renkaiden kiristyksestä

    Olen varmaan ihan uusavuton, mutta kesärenkaat vaihdettiin viikko sitten. Sanoivat, että 100km jälkeen pitää tulla kiristyttämään. En ajanut viikolla kuin 30km. Nyt pitäisi lähteä 150km päähän, eli ajaa 300 km. Tippuuko ne renkaat matkalla, vai miten?
  6. E

    Kiva asuinalue Espoossa?

    Aika pitkään asuin Matinkylässä. Ihan vanhan ostarin kupeessa on rauhallisia, kivoja omistusasuntoja. Vuokrataloissa on yleensä levottomampaa, ja niitä on paljon siitä vanhasta ostarista talleille päin (Tiistilässä). Muutenkin on ihan taloyhtiökohtaista, millaista on, ehkä jopa tarkempaa: esim...
  7. E

    mitä ne sanoo työkkärissä tähän?

    Lait on kyllä eduskunnan laatimia. Meillä on edustuksellinen demokratia: ei päätetä laeista toreilla. Lakia sitten luetaan työkkärissä ja kelassa ja missä milloinkin miten milloinkin... Onhan jatkuvasti näitä tapauksia, että työkkäri on tiukempi kuin laki vaatii ja toisinaan työkkärin...
  8. E

    Ostin tänään tällaiset kengät

    Mulla oli tollaset mustat 5-6 vuotta sitten. Mukavat jalassa, mutta ainahan jotkut niitä naureskeli. Sanoivat rotantappokengiksi. Eivät kestäneet kulutusta ihan siihen malliin kuin olisin toivonut - siihen aikaan olivat vielä suhteessa kalliimmat kuin nyt. Esim. mbt-kengät ovat mun kokemuksen...
  9. E

    Millaisella varoitus ajalla työttömän pitää lähteä töihin?

    Mulle juuri sanottiin työkkärissä, että vuoden 2012 alusta lähtien edes ulkomaanmatkoja ei tarvitse ilmoittaa, kunhan on kännykän päässä ja/tai joku katsoo noin kerran viikossa postit. Työkkärissä ei ole tarpeeksi väkeä vastaanottamaan näitä jatkuvia ilmoituksia. Ymmärsin, että ei saa...
  10. E

    Kyllä työttömä saa valitettavasti olla rauhassa.

    Samaa tuskailin viime syksynä. Lopulta sain (kovalla etsimisellä ja suoranaisella rukoilulla hankittua) työelämävalmennuspaikan. Ymmärrän kyllä, ettei ole helppo työpaikankaan ottaa niitä harjoittelijoita tai mitä ovatkaan: ei saa viedä töitä "oikeilta työntekijöiltä", pitää valvoa koko ajan...
  11. E

    Kirkkoon kuulumattomat seurakunnan kerhoissa

    Täällä srk:n kerhossa on niin raskaasti sitä Jeesus-juttua, ettei sinne kirkkoon kuulumaton lastaan viitsi viedä. Jos taas ei kuulu kirkkoon vain sen vuoksi, että haluaa säästää rahaa, mutta Jeesus-jutut on ok, niin... ei siitä kai sitä lasta saa rangaista. Jos kerho on noin suosittu...
  12. E

    Päästäisittekö 13-v kielikurssille Kaliforniaan?

    Meidän 14-v oli viime kesänä Englannissa. Perheessä asui eikä perhe ilmeisesti välittänyt vähääkään: eivät edes ruokaa antaneet saati että olisivat mitenkään vahtineet. Pidän omaa lastani luotettavana ja pärjäävänä ja oli kaverin kanssa, joten meni ok. En päästäisi, jos lapsi ei olisi luotettava...
  13. E

    Neuvolanlääkäri lähetti itkupotkuraivarit saaneen taaperon kotiin. Normaalia?

    En lukenut ihan koko ketjua, mutta oletko koettanut puhua lapselle? Tuon ikäinen tajuaa aika paljon, vaikkei vielä itse puhuisikaan. Meidän lapset nalkutan hengiltä ihan synnytyslaitokselta lähtien. En tiedä, mitä traumoja saavat, mutta selitetty niille on joka herran asia ja todella tarkkaan ja...
  14. E

    Mitä ovat ne painavat syyt, jotta saa luvan raskauden keskeyttää?

    Ihan sovussa moraalin ja lainsäädännön kanssa länsimaat käy sotia. Suomikin oli sodassa noin 60 vuotta sitten ja sitä ihmiselämää tapettiin ihan urakalla. Meillä on armeija ja kasa aseita, jotka on tarkoitettu ihmiselämän tappamiseen. Ihmiselämän pyhyydestä aletaan yleensä jeesustella siinä...
  15. E

    Mitäs kaikkea viihdykettä teillä on ollut lapsille lentokoneessa?

    Uusia pieniä kirjoja pari, pieniä leluja muutama. Kaikki uutta, että on kiinnostavaa. Joku Ipadin tyyppinen kapine on hyvä myös.
  16. E

    *ittu mitä *askaa nuo työttömyyskassat

    Niillä on ne pykälänsä. Ärsyttäviä ne on, mutta kai niiden ajatuksena on, että pitää olla aivan selvät paperit, muuten sitä tukea voisi maksaa väärin perustein kummin kaimoille. Eli kai siinä on hyvä tarkoitus takana. Meillä kelpaa se, että mä teen itse viikkolistat ja pomo allekirjoittaa.
  17. E

    Teinkö oikein kun kielsin 13-vuotiasta lastani...

    Aito on aikakauslehdet.net. Kyllä toi on feikki.
  18. E

    Teinkö oikein kun kielsin 13-vuotiasta lastani...

    Missä ne nuoret saa hengailla? Onko niille jotain paikkaa? Rakennetaanko paikkoja vaan rahalle ja yrittäjille? En ole ikinä ajatellut, että kun menen Kamppiin, menen "tukemaan yrittäjiä". No niin kai teen. Pitääpä jättää väliin.
  19. E

    Säälittää vuokralla kerrostalossa asuvat lapsiperheet.

    Mun vanhemmat on ikänsä huhkineet ja säästäneet hankkiakseen talon ja auton ja mökin. Nyt ovat vanhoja ja näyttää järkevimmältä, että myisivät talot ja tavarat, jotta voisivat hankkia tasokkaat paikat palvelutalosta. Eivät vaan oikein kykene irrottamaan materiasta, jota ovat koko ikänsä kynnet...
  20. E

    Tein plussatestin ja nyt on lapsella vesirokko..

    No jos toi on totta, niin sitten olen entistä onnellisempi siitä, että päätin rokotuttaa lapseni vesirokkoa vastaan. Jos joudutaankin ottamaan uusintarokote joskus, niin eipä ole kärsitty tautia. Miksi kärsiä tauti, ottaa jälkitautien riski, ottaa virus elimistöön, jos ei edes ole varmuutta...

Yhteistyössä