Hakutulokset

  1. P

    IVF/hoidot pelottaa

    Jos ei yritä, ei voi saada. Älä anna pelolle valtaa, pelottaahan se, jos on se viimein tie käytävänä mutta itse halusin käydä, jos en yritä, kadun etten yrittänyt. Ja mun mieheni sanoi, että horminihoidot on todella pientä ja helppoa verrattuna siihen mitä on olla nyt kanssani kun odotan.
  2. P

    Endometrioosi, PCO ja kilpirauhanen

    Kilppariarvot kuntoon, mahdollisesti lääkitys vaihtoon mikäli tarve. Ruokavalio kuntoon (glut. & maidoton, ainakin glut.) ja lisäravinteet kuntoon (magnesium, d-vitskutasot kohilleen, raudat kohdilleen, b, c, sinkki, seleeni). Sitten vasta siirtoihin johon kortisoni tueksi, muutoin kaikki on...
  3. P

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Helmikuu**

    Kannattaa kokella nestemäistä rautavalmistetta, esim. ferronolia raudanpuutteeseen. Imeytyminen on huisin paljon parempaa ;)
  4. P

    :) IVF/ICSI-hoidoista plussaan

    Torstaina taas ultrassa, sikiö vastasi päiviä 8+4, eli päivän pidemmällä kuin viimeksi. Kaikki oli oikein hyvin ja tämän paremmin en kuulema häntä tule näkemään. Kädet ja jalat jo oli ja kovaa vauhtia oli tulossa sormia ja varpaita. Parin viikon päästä uudelleen.
  5. P

    :) IVF/ICSI-hoidoista plussaan

    Anteeksi, että minulla on käsitteet nyt väärin. Minähän en synnyttänyt käypä hoidon mukaan sillä ennen raskausviikkoa 22 syntynyt lapsi on oikeasti keskenmenon saamista. Koska lapset syntyivät viikolla 21 + 4, muistaakseni, jos ei ollut enemmän vuorokausia, niin heitä ei elvytetty millään...
  6. P

    :) IVF/ICSI-hoidoista plussaan

    Ultra takana, päiviä laskettiin 6+3, ja siellähän se pieni köllötteli ja sydän sykki. Lauantaina tosin tuli veristä vuotoa pyyhkiessä, ihan kirkasta, en huolestunut kun viime raskaudessakin vuotelin aika ahkeraan. Tämä vuoto mikä nyt oli, oli sen pyyhkimisen verran kirkasta ja sen jälkeen tuli...
  7. P

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Lokakuu**

    Verisistä vuodoista: mulla tuli vessassa käydessä lauantaina ihan kunnolla kirkasta verta. Tokihan se sitten laantui vaaleanruskeaksi ja sitä jatkui seuraavaan päivään aina pissillä käydessä vähän ruskeaa. En huolestunut koska viime raskaudessa minulla tuli myös todella paljon vuotoja, sai olla...
  8. P

    :) IVF/ICSI-hoidoista plussaan

    Kimakka75 Mullahan ei ole kilpparilääkäriin tällä hetkellä hoitosuhdetta, ihan itse käyn ja maksan verikokeeni, työterveydessä olen saanut reseptin uusittua ja lääkkeet tilaan ulkomailta. 25mg noston olen nyt tehnyt Tyroksiinilla, kun sitä on kaapissa, helpompi kuin 60mg eläinperäisestä...
  9. P

    :) IVF/ICSI-hoidoista plussaan

    Täällä PASsista raskautunut. Viikkoja nyt jotain 6. Torstaina eka ultra. Viime raskaus meni kesken joskus viikoilla 21, synnytin kaksospojat. Nyt siis jännätään eka sinne torstaille, onko alkio edes oikeassa paikassa..sitten siitä viikko kerrallaan pysyykö kyytissä. Taustalla myös...
  10. P

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Lokakuu**

    Unohdin ihan sanoa tuosta sykkeestä, meillä sairaalalla ultrataan tosiaan viikosta 5 alkaen, oon lääkärin matkailusta jothuen nyt ihan jopa viikon myöhässä. Siellä tosiaan ultrataan 3d:llä, alakautta ja syke näkyy yleensä viikosta 7 alkaen. Eli siinä vaiheessa kun päästään neuvolapuolelle...
  11. P

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Lokakuu**

    Tää varovasti ilmottautuu teidän kanssa samaan.. Viikkoja nyt jotain 6. Taustana identtiset kaksoset jotka synnytetty ennenaikaisesti joskus viikoilla 21 + päälle. Lapsettomuushoidoista tuli nyt siis plussa ja ultraan on aika ensi torstaina, ihan muutaman päivän päästä siis. Olo aikaisempaan...
  12. P

    Toistuvat keskenmenot ja kilpirauhasen vajaatoiminta

    TSH arvon täytyisi olla alle 2 raskautta yrittäessä. Muistathan käydä riittävän usein verikokeissa, että tiedät nostaa annostusta.
  13. P

    * OYS 2011 hoidot *

    Moikka kaikille, takana monta IVF-hoitoa, exän kanssa kaksi-kolme, nykyisen kanssa on takana ehkä kaksi? Ei muista enää kun hoidoissa olen ollut joku kymmenisen vuotta jotakuinkin mutta tännekin aikaisemmin kirjoiteltu. No mutta asiaan! En muista, että missään vaiheessa minun...
  14. P

    Muita IVF/ICSI- konkareita?

    En usko, että sanovat klinikalle, että jatka odottamista. Tuhruttelu kuulostaa hormoonipuolen ongelmalta, yrittää alkaa muttei alakaan. Mulla on ainakin monien hoitojen jälkeen alkanut temppuileen kierto joten mitään en pidä ihmeellisenä, raskauskaan kun ei omassa tapauksessa ole luomuna...
  15. P

    **2010 loppu- ja 2011 alkuvuonna lapsettomuushoidoista plussanneet**

    Miksi tuntuu olevan viime kuukausien suosituimpia ajatuksia tässä päässä. Miksi tän kaiken päälle miehen työt loppui, miksi koira joutui vakavaan leikkaukseen ja miksi siitäkin viikon päästä todettiin, että sisäisiä tikkejä on auki ja koira avataan tänään uudelleen.. En voi kuin toivoa, että...
  16. P

    * OYS 2011 hoidot *

    Kiitos kaikille haleista. Ei voi kun yrittää nostaa päänsä ylös ja ajatella että itse ei mitään väärää tehnyt, tämä oli vain luonnon valinta..ja toivoa parasta jatkoa ajatellen ja ajatella, että ekasta IVFstä alkioita on pakkasessa joten päästään heti siirtelemään jos asiat muutoin ok kohdussa...
  17. P

    * OYS 2011 hoidot *

    Mie tuun takas tänne syksyn mittaan hakemaan huuruneniä kyytiin kunhan synnytyksen jälkeisessä jälkitarkastuksessa on käyty ja lupa saatu. Kaksospoikiemme synnytys käynnistyi viikolla 21 vesien menolla ja pojat olivat kyllä ihan elossa mutta heille ei tehty mitään vähäisten viikkojen takia..
  18. P

    **2010 loppu- ja 2011 alkuvuonna lapsettomuushoidoista plussanneet**

    Vedet menivät sunnuntaina aivan yllättäen ja synnytys käynnistyi. Enkelipojat syntyivät maanantaina klo 20.08 ja 20.20. Siirrymme aikanaan jälkitarkastuksen jälkeen uusiin siirtoihin, toivottavasti paremmalla onnella. Pojat olivat niin suloisia ja täydellisiä <3
  19. P

    Sikiöiden painoerosta, onko kyse fetofetaalitransfuusiosta

    Näin juuri kävi, oloni oli ok, aivan normaali, kunnes sunnuntaina puoli kuuden aikaan menivät vedet ja synnytys käynnistyi. Enkelipojat syntyivät maanantaina klo 20.08 ja klo 20.20.
  20. P

    **2010 loppu- ja 2011 alkuvuonna lapsettomuushoidoista plussanneet**

    Tänään viikkoja 20+6. Eilen diagnoosiksi varmistui TTTS- syndrooma. Tällä hetkellä tilanne on kohtuullisen ok, vauvat suurinpiirtein samankokoisia, toisen vesimäärä on vain hyvin niukka kun toisella kasvusuunnassa. Lasertoimenpiteeseen ei voida lähteä etuseinämässä olevan istukan takia joten...

Yhteistyössä