Hakutulokset

  1. P

    Pistelaskin vai pv-cd?

    ainakin pistelaskimesta on aina hyötyä. kun tulee markkinoille uusia tuotteita (siis syötävää) voi laskimella laskea sen sisältämän pistemäärän, jos vain kalorimäärä ja rasvamäärä on tuotteessa esillä. eli se ei tavallaan "vanhene". muutenkin tosi näppärä vekotin ja helppokäyttöinen! suosittelen
  2. P

    MAALISMASUKIT 2007

    Minulla on siitepölyallergia ja paha sellainen. Pelkät sumutteet ja tipat ei riitä millään. Meidän lääkäri ei myöskään määrännyt muuta kuin noita edellä mainittuja. Imetyksen lopetuksen myös mainitsi, sitä en edes harkitse. Kävin selvittelemässä asiaa allergia ja astmaliiton järjestämällä...
  3. P

    MAALISMASUKIT 2007

    Hienoa että Kasper pääsi kotiin. :flower: On varmaan helpottavaa pitkän epävarmuuden jälkeen saada tietää mistä vaivat johtuivat. Tää taiskin olla tämmönen pika visiitti vaan, Leevillä on nälkä :wave:
  4. P

    puolivuotiaalle putket korviin..

    Meillä alkoi aikoinaan kierre 2 kk:n ikäiselle pojalle, putket laitettiin pojan ollessa lähes 9 kk. Sen jälkeen ei yhtään tulehdusta, poikakin tosin on jo 10 v. Ennen putkitusta oli elämä yhtä kuurin syöntiä, itkua ja korvien puhkomista, putkituksen jälkeen pojasta tuli pieni herra aurinko :D
  5. P

    Pyllyaukko punottaa

    Meillä auttoi Aloe Proppolis creme, sitä olen joka pyllynpesun yhteydessä laittanut hieman eikä punoitusta ole enää tullut.
  6. P

    MAALISMASUKIT 2007

    Leevi nukkui viime yön vain yhdellä syötöllä. Nyt on nukkunut tuossa yhdeksän jälkeen koko illan, joten ensi yönä varmaan taas jutustellaan aamuyöstä. Leevi on ollut lähes koko päivän rinnalla. Alkuillasta oli jo pakko antaa nania kun poika oikein hermostui kun mitään ei tullut vaikka kuinka...
  7. P

    Haluan nukkua jo yöt...

    Tuskin kukaan sitä ensimmäisenä ratkaisuna lähtee pitämäänkään. Onhan se tosiaan lapsenkin etu, että vanhemmat saavat levättyä. Näin meillä. Kukin taplaa tyylillään.Tyttö on nyt 8 ja hyvin on nukuttu siitä lähtien. Toivottavasti ap viestinkirjoittaja löytää tilanteeseen ratkaisun oli se mikä...
  8. P

    Haluan nukkua jo yöt...

    Ja kun kerroin että lapsi aloitti huudon kun laski pois sylistä, niin kerroin siinä ajsta ennen unikoulua, en siis unikoulusta.
  9. P

    Haluan nukkua jo yöt...

    No kyse ei todellakaan ollut minun kohdallani mistään tuntien huudattamisesta. Aloitin ihan puolesta minuutista ja lisäsin joka yö puoli minuuttia ennenkuin menin antamaan tutin suuhun ja tarkistamaan tilanteen. Vaikka olen tietoinen siitä millaista vauvan kanssa eläminen ja nukkuminen ym. on...
  10. P

    Haluan nukkua jo yöt...

    Itse olen yhden lapsen kohdalla joutunut turvautumaan unikouluun. Tosin meillä ei tissitelty enää siinä vaiheessa vaan oli pulloruokinnassa. Lapsi itki aina omassa sängyssä ja jopa vieressä taukoamatta niinkauan kuin pääsi syliin ja sai pullon suuhunsa. Yhtään imasua ei pullosta kuitenkaan...
  11. P

    MAALISMASUKIT 2007

    Itse aloin Leeviä totuttamaan maissivelliin viime torstaina (tasan 2 kk) ja nyt menee jo pelkkää velliä illalla siinä klo 21 aikaan. On sitten vielä rinnasta syönyt siinä klo 23 aikaan, vaihtelevasti herännyt yöllä sen jälkeen. Kahtena yönä (mun yö loppuu klo 7.30, kun lapset pitää herättää...
  12. P

    MAALISMASUKIT 2007

    Ihanaa päivää kaikille! Leevi nukkua posotti viime yönä oikein reilusti. Eli laitoin sitä maissi velliä yhdeksän aikaan nanin sekaan, jota söi yht. 120 ml ja 23 tyhjensi vielä kummatkin rinnat ja siihen nukahti ja heräs vasta puol viisi, söi toisen puolen ja heräsi puol kahdeksan :D Eli...
  13. P

    MAALISMASUKIT 2007

    Meidän Leevi syö yleensä 1 h - 1,5 h välein sekä yöllä, että päivällä. Kaksi väliä on pidemmät, sellanen 3 h, ensimmäinen päivällä puolenpäivän j'älkeen ja toinen alkuyöstä. Imee sellasen 10 - 15 min. /rinta, tosin ei suostu aina syömään kuin toisen puolen, joten siinä varmaan syy innokkaaseen...
  14. P

    vauva nukkuu liikaa?

    Meillä kans poika nukkui kolme ensimmäistä viikkoa todella paljon, meillä myös parit kylpyreissut. Mutta on ottanut sen kyllä takaisin. Nyt poika kohta 2 kk ja syö 1 - 1,5 h välein yöllä sekä päivällä, 2 pitempää väliä nukutaan, päivällä 3 h ja alkuyöstä 3 h. Valveilla on siis yli 10 h per vrk.
  15. P

    MAALISMASUKIT 2007

    Ihanaa ja aurinkoista maanantaita kaikille! Katjuska-78: Minkäs ikäisenä teillä aloitettiin tuo maissivelli? Itse olen kaappiin jo valmiiksi sitä ostanut, kun tuntuu että poika juo ja juo kokoajan maitoa ja sitten pulauttelee jo senkin vuoksi. Ajattelin, että jos tuo täyttäisi paremmin ja...
  16. P

    MAALISMASUKIT 2007

    Ihanat äitienpäivän viime hetket vielä kaikille äideille. Meillä on ollut tätä ristiäis rumbaa tänään, joten näin viime metreillä vasta pääsin tänne ykskätisenä kirjoitteleen, pojalla ruokahetki menossa tossa sylissä. Eli pojasta tuli Leevi Matti Aleksi. Hienosti nukkui koko seremonian ajan...
  17. P

    MAALISMASUKIT 2007

    Aivan ihanaa..... Poika pääsi tänään jo kotiin. Keuhko rtg oli ja tilanne oli jo niin paljon parempi, pulauttelu vähentynyt neljännekseen siitä mitä oli ja verta ei enää tänään ole näkynyt pulautuksen yhteydessä ja eilenkin ne kaksi pienehköä viirua, joten saatiin muru kotiin. Tietenkin jos...
  18. P

    MAALISMASUKIT 2007

    Kiitoksia kaikille jaksuista, niitä tarvitaan! Kyllä sitä tosiaan täälläkin asiat muuttaneet arvojärjestystään viimesen kahden päivän aikana tyystin ja niin moni asia mikä harmitti vielä viikko sitten on aivan merkityksettömiä. Vietin tän vappupäivän pojan kanssa sairaalassa. Poitsu oli aivan...
  19. P

    MAALISMASUKIT 2007

    Hauskaa wappua kaikille! Meidän wappu fiilikset ja suunnitelmat muuttuivat kerta heitolla viime yönä klo 1.30, kun heräsin pojan yskintään. Luulin pojan ensin pulauttaneen ja meinaavan siihen tukehtua, kun on ollut kova pulauttelemaan. Mutta suusta tulikin limaa ja paljon, jota poika yritti...
  20. P

    MAALISMASUKIT 2007

    Kaikille tervehdys pitkästä aikaa, kyllä oma aika on kiven alla nykyään. Näin ensin Onnittelut kaikille lopuille vauvoille ja tietysti vanhempia unohtamatta, joita en ole ehtinyt onnittelemaan. Ja aivan ihania nimiä on pikkuiset saaneet =) Meillä ristiäiset on äitienpäivänä. Minä olin kaiketi...

Yhteistyössä