Lokakuun Lapsoset Toukokuussa 2017 ♡

Mammatapaamisen paikkakunta?

  • Helsinki

  • Tampere

  • Turku

  • Pori

  • Vaasa

  • Vantaa

  • Espoo

  • Kesäkuussa

  • Heinäkuussa

  • Elokuussa?


Results are only viewable after voting.
Hei kaikki! :)

Jotta ketju ei venyisi ihan mahdottoman pitkäksi, teen uuden ketjun taas :)

Lisään tähän aloitusviestiin linkit vanhoihin keskusteluihin tähän alle;

Tammi - Maalis

Https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset.2486731/

Huhtikuu

https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-huhtikuussa-2017.2489089/

Facebook ryhmään haluavat; ottakaahan yhteyttä @emilllia an tai @Tinnuli in niin saatte ohjeet :)

Ja alle laitan uusimman listan lasketuista ajoista :) jos joukkoon tulee uusia mammoja tai tietoihin tulee päivityksiä, niin ilmoittakaa punaisella muutokset :)

Punaisen värin saa pisarasta valittua. Seuraan palstaa useampia kertoja päivän aikana joten harvoin jää huomaamatta mitään :geek:

1.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS

2.10.
Ebbas-/ 25/ ensimmäinen(set)/ TAYS/ tyttölupaukset
Tassuttelija/30/ensimmäinen/tyttölupaus
emilllia/24v/2./K-SKS
Leijonaemo17/30

3.10.
Tinnuli/26/ensimmäinen/SATKS/poikalupaus
Katriina82/34/toinen lapsi/KOKS
Hanna-Mari90/27 v./ensimmäinen/KSks

4.10.
Popsis/35/kolmas/poikalupaus

5.10.
Tifa/30/toinen/Saksa
Maaretti82/34/neljäs lapsi/HUS

6.10.

7.10.
Nerinah/33/toinen/poikaolo

8.10.
Isabella2015/36v/neljäs/KPKS
Mama_red/25/toinen/MKS/poikalupaus
Ajatuksissa/27/ensimmäinen

9.10.

10.10.
Tyttti/27/ensimmäinen/EKKS/selkeä poikalupaus

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
Saasnähdä/24/ensimmäinen
Sinkkumamatobe/29/ensimmäinen/tyttölupaus

13.10.
Enisa82/34/viides lapsi/Tays/tyttölupaus

14.10.
SunSweat28/28/toinen/PPSHP
Elokuuvauva09/30/toinen/TYKS

15.10.

16.10.
Spoke/28/toinen/LPSHP
Tantara/31/toinen/TYKS

17.10.
Hyppymassu /23 /ensimmäinen /TAYS / tyttölupaus

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.
Emmiina85/31/ensimmäinen

20.10.

21.10.

22.10.
-pansku-/ 29v/ kolmas/ OYS

23.10.

24.10.

25.10.
Pupsukka/25/ensimmäinen/KOKS/tyttölupaus
Sitruunasuola/kolmas

26.10.

27.10.
Smirkkeli/30/ensimmäinen

28.10
Tokoliina/30/ensimmäinen/Phks
Hannne78/38/6. Lapsi/KSks

29.10

30.10
Milpin/39/eka ja toka/TAYS

31.10

1.11
Innukka/ 39/ 7 lapsi/
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
Voisin ilmoittautua mukaan lokakuisiin. Olen seuraillut ketjua alusta asti, mutta en ole uskaltanut liittyä aiemmin mukaan:).
Nyt kun pahoinvointi on loppunut ja keskiraskaus alkaa lähestyä niin rohkenin liittyä juttuun!:)

Voisiko joku lisäillä minut ketjuun, kun en itse sitä osaa tehdä:love:? Kiitos!

Katriina82/34/kolmas lapsi/KOKS ja la 3.10

Olisin myös kiinnostunut face - ryhmästä , mikäli sinne on vielä mahdollista päästä:).

Mukavaa Vappua kaikille!:)

Katriina82 ja vauva 17+5
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Hei!
Voisin ilmoittautua mukaan lokakuisiin. Olen seuraillut ketjua alusta asti, mutta en ole uskaltanut liittyä aiemmin mukaan:).
Nyt kun pahoinvointi on loppunut ja keskiraskaus alkaa lähestyä niin rohkenin liittyä juttuun!:)

Voisiko joku lisäillä minut ketjuun, kun en itse sitä osaa tehdä:love:? Kiitos!

Katriina82/34/kolmas lapsi/KOKS ja la 3.10

Olisin myös kiinnostunut face - ryhmästä , mikäli sinne on vielä mahdollista päästä:).

Mukavaa Vappua kaikille!:)

Katriina82 ja vauva 17+5
Heippa @Katriina82 ! Tervetuloa sakkiin!

Lisäsin tiedot listalle, mukavaa että liityit joukkoomme :love:

Itse en faceryhmässä ole joten en kyllä osaa sanoa kuka siitä vastaa, tällä kertaa päivitän litaniaan mukaan tiedon facen yypeestä :coffee:

Itse vaan kun roikun täällä kaksplussalla varmaan n. 10 - 15 krt päivässä niin ajattelin hoitaa tätä kuukauden vaihtoa :LOL:

Hyppymassu ja Sammakko 16+4 :love:
 
Heipsan ! Tänää neuvolassa käyty ja kaikki hyvin tähän mennessä :giggle: Puntarille meno jännitti, aattelin et painoo on tullu ainaki +10kg, mut ei ollukkaa ku alle pari kiloo. Viikko vauhti ollu +260g/vko, sano oikein hyväksi tahdiksi (y) Oon kyl oikeesti herkutellu iha kauheesti, oisin voinu kuvitella enemmänki painon nousuu.... :ROFLMAO: Mut toisaalta liikun aika reippaasti, lenkkeilen yms (y) Sydänäänet myös kuunneltii, pikkune livisti aluks karkuu :LOL: Eipä kyl yllättäny, se aina multaki karkaa ku dopplerilla sitä oon kuunnellu :D

Pupsukka 14+6 :barefoot:
 
Tänään oli lääkärineuvola, oli aika "turha" keikka :rolleyes: ...kyseli vain sokerimittauksista ja kuunteli sydänäänet. Sokerit olleet hyvin alle 6, paitsi 3 vappumunkkia hieman ylitti rajoja :D

Seuraavaksi sitten ultra parin viikon päästä ja seuraava neuvola kesäkuussa.

Popsis 17+6
 
Heippa, pitkästä aikaa.
Meillä ollut tyttö kipeänä ja oltiin sairaalassakin infektion takia useampi päivä. Eilen kotiuduttiin :)

Eilen kävin lääkärineuvolassa. Kaikki hyvin, kohtu pyöristyy ja syke löyty heti. Pikkuinen liikkui paljon. Oma paino nyt -1,5kg lähtöön. Ei enää pahoinvointia, mut tänään oksensin aamulla.

Vauvan liikkeitä tuntuu nyt oikeastaan päivittäin :love:

Nerinah ja vauva 17+4
 
Neuvoloiden käytännöt on kyllä jänniä, esim. Nuo seulontatuloksien kertomiset, painon tarkkailu ja sokerien mittailut. Mun painosta nla täti ollut hyvin korrekti, mutta tuo g/vko ja onko normaalia tai hyvä tahti olisi jopa ollut kiva kuulla. Nyt panikoin miehelle että paisun ja miehen kommentit "eikö se nyt ollut odotettavissa", ei ehkä kuvaa sitä mitä olisin tarvinnut kuulla. :cautious: No sokereista en osaa vielä panikoida, kun ei ole sitä mittaustakaan ollut ja nlassa eivät olleet siitä huolissaan.

Lisäksi huono äiti fiilistä on tullut kun läheiset on ihmetelleet remppaa, että enhän mä voi rempata kun oon raskaana. Otin kuitenkin selvää, että asianmukaisesti varustautuneena, ilmastoidussa tilassa ja vesiohenteisilla maaleilla maalatessa pitäisi olla ok touhuta... Mutta mitä jos ei olekaan... :unsure: Ootteko muut tehneet jotain mitä ei saisi tai luulisi voivan tehdä?

Törmäsin tällaiseen kirjoitukseen netin syövereissä: http://suutarinlapsilla.com/saako-raskausaikana-kokea-kielteisia-tunteita/

Blah, nokka kohti ihanaa lämmittävää aurinkoa ja tunnustelemaan illan masumöyrintöjä. Vihdoinkin kevät ja kesää kohti mennään. :barefoot:

Tassuttelija ja Pikkutyyppi 18+2 :love:
 
Niinpä, käytännöt on niiiiin erilaiset. Ja myös se, että missä lääkäri tekee sisätutkimuksen ja missä ei (täällä päin taas tehdään).

Uskoisin, että remonttihommat on ihan ok ja oletkin jo siitä selvää ottanut :)

Olen myös monta kertaa tehnyt juttuja, joista olen vasta jälkikäteen tajunnut lukea, että saako niin tehdä. Mutta neuvolassakin ollaan puhuttu, että maalaisjärkeä saa ja voi käyttää. Sanoisin, että aika paljon on sellaista hössötystä vain koska ei ole 100 % varmaa tutkimustietoa.

Ja mitä "ei sallittua" sitten olen tehnyt tai syönyt.. Muun muassa käytin jonkin aikaa alussa a-vitamiini-pitoista kasvovoidetta, jota ei saisikaan käyttää. Olen syönyt tuorejuustoja ja salameja, joiden alkuperämaasta tai kypsyydestä ei ole ihan tietoa (kekkereissä) sun muuta. Ei isoja syntejä, mutta aina löytyy nettikeskustelu, jossa kaikki on kielletty.

Neuvolassa sanottiin, että ei tarvitse edes miettiä noita asioita. Riski olisi ihan todella mininaalinen, jos sellaista edes on. Ruokavahinkoja käy kuulemma kaikille ja listerian tartuntariski aivan mitätön. Lisäksi a-vitamiini-voidetta jotkut käyttää läpi raskaudenkin.

Hiustenvärjäys asioita olen pohtinut, ja sittemmin päätynyt siihen, että en värjää. Mutta kyllähän monet värjääkin. Mistä näitä tietää.. pitänee toimia mikä itsestä tuntuu hyvältä.

Tuossa blogissa oli aika paljon tuttuja ajatuksia. Olisi aika ihanaa olla koko ajan onnesta soikeena, mutta paljon tulee pohdittua sitä, että onhan kaikki yhä kunnossa ja onhan kaikki kunnossa huomennakin. Mutta ehkä se kuuluu asiaan, ainakin meillä joillakin.

Ostin kyllä tänään taas kirppareilta juttuja, koska en vaan voinut olla ostamatta. Joku fiksaatio minulla on nalleihin: nallepuku ja toppapuku nallen korvilla sekä kolmet pipot erilaisilla korvilla varustettuna :D

Tyttti ja Nalle-Papunen 17+2
 
Mun mielestä raskausaikana tehdään ja syödään sitä mikä tuntuu hyvältä :unsure:

Jotkut voi tuomita, mutta mulle sanottiin että tupakka ja alkoholi pois ja naposteltavat minimiin :) kaikkea saa syödä, osaa hillitymmin. Suomessa nyt kuitenkin on aika korkeat noi elintarvikehygieniasäädökset, että luottavaisin mielin salamit ja tuorejuustot poskeen :cautious:

Ja mitä voi tehdä raskaudessa? Kaikkea niin pitkään kun hyvältä tuntuu :coffee: niinhän ne autoa ajavatkin sanoo että niin kauan kunnes maha tulee "tielle" :)

Suomessa muutenkin ollaan kamalan ylihuolellisia, mitään ei saa koska ne voi sisältää riskin. Eiköhän se oo jonkin suuremman voiman päätös meneekö homma kesken ja millainen vaaveli syntyy. Ei me tavistallaajat siihen voida vaikuttaa :)

Hyppsu ja Kurnu, 17+0 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
oon käyny jokapäivä lukee mut en oo jaksanu kirjottaa..oon ollu nyt töissä niin ihan kiva kun saanu muutakin ajateltavaa :)

ite olin remppaamassa ja maalamassa paria asuntoa, toisessa oli keittiön välitilan laatotuksesta tippunu muutama laatta ja sieltä alta pilkotti siis asbesti (testattu oli) ,eka remppaaja siis repiny ne ja varmaan ne asbestipölytki leijaili suoraan muhun kun olin siellä :cautious: oon myös syöny salmiakkia ja saanu siitäkin jäätävät omantunnon tuskat,meetvurstit ja fetajuuston oon jättäny pois...ai niin ja söin torilta ostettuja ulkomaalaisia mansikoitaki :unsure: sit kävin kiinalaisessa ja en edes tienny mitä kaikkee söin...onhan näitä asioita aika paljonki mitä tekee vahingossa ja mistä saa murehtia :confused:

ensviikolla ois neuvola,sitä ootellessa (y)
ihanku välil tuntisin vähä liikkeitä :love:

rv 15+0
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille:)

Kiva lukea teidän kaikkien kuulumisia!

Minulla ja Norpanpoikasella starttasi tänään RV 19+0:love:! Huikean pitkällä tämä raskaus jo!
Olo on hyvä, massu kasvaa kohisten.

Sain kaverilta mama-paitoja, tulivat tarpeeseen.
Meillä on 16.5. 2.UÄ, odottelen sitä jo kovasti, pari viikkoa pitäisi jaksaa odottaa...:rolleyes:!
Ja reilu kolmisen viikkoa niin startataan miehen kanssa kahdeksi viikoksi jenkkeihin reissaamaan;)! Odotan mielenkiinnolla miten pitkän matkan reissu kasvavan masun kanssa sujuu, töytyy muistaa jaloitella tarpeeksi ja oikaista pitkälleen sekä levätä tarpeeksi.

Vauvan liikkeet tuntuvat satunnaisesti, ja ovat aivan ihania:love:! Istukka minulla on tuossa ihan edessä, aika tehokkaasti vielä vaimentaa.

Iloista viikonloppua kaikille:)kuulumisiin!

T:Hiekkis&Norppis 19 + 0
 
Tervehdys pitkän hiljaisuuden jälkeen. Sellainen työputki on takana että huh huh. Tein hieman ylitöitä jotta palkka vähän kasvaa niin kasvaa nuo äitiysrahatkin sitten :rolleyes: vielä kun pystyy kunnolla töitä painamaan, uskon että kohta tahti hidastuu.

Mullekin voi sitten pistää yksäriä jos haluaa face ryhmään. Mulle tulee aina kännykkään nää viestit niin melko nopeaa ehdin reagoimaan kun tällainen kännykkä addikti olen :D nyt täytyy taas juosta huilutunnille

Tinnu + tirri 18+3
 
  • Tykkää
Reactions: Milpin
Heippa kaikille!

Ihanaa , kun useampi on alkanut tuntea vauvan liikkeitä !
Täällä myös liikkeet tuntuu enempi iltaisin. Minulla istukka edessä , joten vaimentaa jonkin verran tuntemuksia.

Laitoin emillia:lle yksityisviestiä face ryhmään liittymisestä .

Ihanaa viikonloppua kaikille ! Ja hyviä vointeja!

Katriina ja vauva 18+3
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu

Yhteistyössä