Lokakuun Lapsoset Toukokuussa 2017 ♡

Mammatapaamisen paikkakunta?

  • Helsinki

  • Tampere

  • Turku

  • Pori

  • Vaasa

  • Vantaa

  • Espoo

  • Kesäkuussa

  • Heinäkuussa

  • Elokuussa?


Results are only viewable after voting.
Huomenta!
Olipa huono yö. Vatsaan koski. Luulen, että syypää oli viinirypäleet. Yleensä ei haittaa jos syö muutaman, nyt tuli syötyä vähän enemmän ku oli niin hyviä. Niin ja söin eilen ruisleipääkin. Minulla vatsa temppuilee välillä tietyistä ruuista, välillä voi syödä mitä vaan.

No yöllä kun valvoskelin, niin tunsin vauvan liikkeet. Eli jotain hyvääkin.

Aamulla oli pitkästä aikaa pahoinvointia, meni onneksi heti ohi kun söin. Varmaan liian pitkä aika edellisestä ruokailusta.

Tuosta vatsan koosta on ollut puhetta. Minulla nyt isompi maha, kun esikoisen aikaan samoilla viikoilla. Minulla myös kohtu taaksepäin, niin tuskin jättimahaa tuleekaan.

Nerinah ja vauva 18+5
 
Huomenta kaverit :)

Täällä pyörähti RV 20+0 tänään käyntiin! Tiedossa puuhommia omalla pihalla, kun kaadettiin neljä isoa koivua. Puuhommia on ihana tehdä, ja vielä aurinkoinen päivä näyttäisi olevan ulkona.

Vointi on hyvä, hikoilu ehkä hiukan lisääntynyt.
Vauvan liikkeet tuntuvat, vaikka edessä oleva istukka vaimentaakin:love: ihanan tuntuista.

Masu eli "etureppu" kuten töissä ystävällisesti kasvanutta etumustani kutsuvat :D on tosiaan kasvanut komeasti, pallomaiseksi muodostelmaksi tuohon eteen. Kohtu minulla on taaksepäin kallistunut, mutta olen aika pienehkö kooltani, joten samoin kuin kahdessa aiemmassa raskaudessani, vauva ei mahdu muualle kuin tuohon eteen.

2. UÄ on ensi viikon tiistaina iltapäivällä! Miehellä on samaan aikaan palaveri pääkaupunkiseudulla, hän yrittä aikaistaa sitä että pääsisi mukaan(y).
Milloin teidän muiden 2. UÄ:t ovat? Varmaankin tässä myös lähiaikoina, kirjoitelkaapa sitten kuulumisia:barefoot::)!

Ihanaa ja aurinkoista kevään jatkoa kaikille tasapuolisesti:)kuulumisiin!
T: Hiekkis&Norppis 20+0
 
Niin, paljon selittyy jo sillä, että ensimmäistä odotellaan :)

Hiekkiksen ultra ihanan lähellä :) Meillä vielä saa vähän odotella, 29.5. Jännää :love:

Aurinkoista, vaikkakin koleaa kevätpäivää kaikille!

Tyttti ja Papunen 18+2
@Tyttti juurikin näin:) itsellänikin -04 ensimmäisen raskauden kohdalla masu kasvoi hiljalleen, vasta loppukuukausina muuttui isoksi vauvamasuksi. Nyt näkyy selvästi jo aiemmin kun kolmas vauva tuloillaan:giggle:.
Ja pian se 29.5. tulee, jännittävää ja iloista odottelua :barefoot:
:)!

Kuulumisiin!
T: Hiekkis&Norpanpoikanen 20+0
 
Moikka!

Kiva lukee teidä kuulumisia. Jännittävää, ku osa teistä tuntee paljonki jo vauvan liikkeitä. Mä oon iha pari kertaa kuvitellu tuntevani, mut en oo ollenkaan varma niistä. Odottelen, että alkaisin tuntemaan niitä oikeasti :) Mulla alkanu maha vihdoinki näkymää, et näytän muultaki ku pulleelta :D Tosin aika paljo kipuja vatsassa, mut ne vaa kuuluu tähän. Pitäis kuulemma loppua kuukauden sisään :)

Tänään tosiaan 18+0! :) enää 2 viikkoo puoleen väliin. Ja rakenneultra 26.5. En malttais odottaa :D Aion sukupuolen selviämisen jälkeen hyökätä vauvanvaatteita ostamaan. Haha.

Mä kans instagramissa seuraillu ihania masukuvia lokakuisilta <3 :)
 
Ensi viikolla on täynnä 20vk ja viikon päästä perjantaina on se odotettu ultra :)

Täällä maha on jo ihan sen näköinen että raskaana ollaan ja vahvasti. Näkyy jopa työvaatteissa, vaikka ne yleensä peittävät aika hyvin. Pieniä liikkeitä tuntuu silloin tällöin, yleensä iltaisin.

Töissä on nyt vähän vaikeaa, kun esimies on päivittäin niin pahalla tuulella, että kaikki välttelee hänen lähellään oloa. Saatiin sellaista ripitystä tällä viikolla, että itseltä pääsi ihan itku. Sekin oli väärin, ei kuulemma tarvitse mennä sinne itkeskelemään. Vähän vaikea tilanne, kun tunnetaan hyvin työn ulkopuolellakin.. jos olisi "vain esimies", niin olisin tilanteesta varmaan kertonutkin eteenpäin. Jotenkin kunnioitus kuitenkin loppui ko.henkilöä kohtaan.:unsure:
 
@popsis toivottavasti töissä helpottaa, ettei tarvitsisi sen takia murehtia!

Täällä tosiaan rakenneultra ensi ke aamuna (17.5.), jännittää välillä ihan hirmuisesti, vaikka onkin pääosin luottavainen olo. :love:

Liikkeet tuntuu etenkin ruuan jälkeen ja iltaisin. Istukka on melko takana, mutten tiedä mihin suuntaan kohtu on kallellaan. Luulisi että vähän edemmäs, kun vatsa alkaa jo melko hyvin näkymään vaikka "pelastusrengasta" olikin jo ennestään... :D

Tassuttelija ja Pikkutyyppi 19+3
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Mulla RU vasta 14.6.... :barefoot:

Siis ihan pakko kehua, kun facessa on niiin hyväsydämistä porukkaa. Tosiaan itse kun en oo mikään hyvätuloinen, oikeastaan aika vähävarainen yms ja siitä laitoin ilmotuksen faceen, että onko kellään antaa ilmaseks ihan mitä vaan vauvalle käyttökelpoista, niin iha hirveen määrän sain yhteydenottoja!! :love: Ollaan saamassa vaatteita, pinnasänky, yhdistelmärattaat, turvakaukalo, turvaistuin, sitteri, leikkikaari, uusia tuttipulloja jne :eek::love: Oon kyllä niin kiitollinen :giggle:

Täällä tänään 16+1 :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Hannne78 ja Milpin
itellä rakenneultra vasta yli kuukauden päästä :unsure: ei jaksas odottaa ja toisaalta pelottaa et onko siel kaikki hyvin.
Välillä myös toivon että ois jo äkkii syksy mut sit taas saatan ahdistua et mitä se elämä sit on ja oonki ihan tyytyväinen ku aika menee hitaasti :whistle:

Oon ihan varma että mulla on mahassa tyttö,tunnen vaan niin.En kyllä pety vaikka oiski poika,mut jännä vaan tää vahva tunne siitä tytöstä.Saa nähdä pitääkö paikkansa :)

Tissit ei oo enää niin jäätävän kipeet ja kovat.Pahaolo oli poissa viikkoja mut nyt ollu paripäivää välillä huono olo...väsyttääkin.Aamusin en itekkään huomaa olevani raskaana,maha niin pieni,selälleen makuulla näkyy pienenpieni kumpu. muuten näytän vaan tasasesti lihoneelta.Kohtu on voimakkaasti taakse kallistunut sanoi ultraaja.
Painoa tullu seittemän kiloo lisää.

Ootteko maistanu alkoholittomia oluita?ihan todella hyviä jotkut niistä.
Maistuu paremmalle kun normi olut :ROFLMAO:...alkoholiton viini oli pahaa.
Lähen tänään kavereitten kanssa baariin kattelee miehiä :):whistle::D
 
Se on kyllä hauskaa, miten onkin aika vahva tunne jommasta kummasta :)
Minulla on nyt vahva poika-olo, osin uskomuksien takia: ei ollut suurempaa pahaa oloa alussa, syke ei huitele siellä korkealla vaan jossain 145 tietämillä on nyt ollut neuvolamittauksissa sekä mummoni sanoi vatsastani, että selvä poika-maha :LOL:
Mutta katsotaan mitä toukokuun lopussa ultrassa sanotaan.. kunhan vain olisi terve ja hyvinvoiva. Molemmat yhtä tervetulleita. :love:

Tosiaan tänään oli neuvola, syke vahva ja säännöllinen. Verenpaineetkin kohdallaan (alussa oli varmaankin vain jännityspaineita). Painoa on tullut kaikkiaan 3 kg. Kaikki vaikutti hyvältä,olipa se ihana taas kuulla. Kiitollinen saa olla ja rakenneultraa odotellen :rolleyes:

Holittomista oluista ei ole kokemusta, kun en ole koskaan tykännyt. Mutta Kopparbergin holiton mansikka-lime on hyvääää! Pari kertaa olen saunasidukkana ottanut :)

Tyttti ja Papunen 18+3
 
Heissan! Johan on ollut viikko. Tosiaan ti oli neuvola. Ke sit alkoi vaiva joka paheni kohti torstaita. Eli vaikka join niin pissaa tuli kerralla vaan liru. To sit jo teki sen verran kipeää et soitin neuvolaan ja päädyin työterveyteen. Tehtiin labrat jossa kaikki hyvin. Lääkäri oli ymmällään kuten itsekin. Sain varmuudeksi lähetteen ä-polille jos olo menee tukalammaksi et pääsee ultraan. Tulin sit kysyneeksi meidän FB-ryhmässä et mikä vois olla niin tulihan heti vastaus eli virtsaumpi. Toinen tyypeistä painoi virtsaputkea eikä rakko tyhjene kunnolla. Onneksi lääkäri paineli tuota alavatsaa ja tyyppi siirtyi pois tieltä. Voisin sanoa et juma et helpotti! Vielä vähän alavatsa aristaa mut ei mitään verrattuna torstaihin. Tiedän siis miltä vanhoista miehistä tuntuu kun pissa ei tule.
Eilen sit taas lähdin suoraan töistä keikkareissulle. Käytiin syömässä matkalla ja keikka oli huippu taas kerran, mainittakoon et sain eilen 45.keikkapaikkakunnan täyteen. Keikkoja onki vähän enemmän :D Ja kyse ei oo mistään valtavirtabändistä :) Paluumatkalla alkoi sit sen moinen närästys et voi luoja. Pari kertaa tuli oksennus kurkkuun mut pysyi sisällä. Eli ei pitkiä keikkareissuja enää ;) Edellisen kerran keikkareissusta alkoi 36 h oksennusputki. Mut on kuulemma outoa kun mua ei näy ens syksyn kiertueella kuin ehkä täällä kotikaupungissa. Mä kun olen noita autellut mm. Levymyynnissä viime vuodet :) Tosin poijjaat lupas kyl hoitoapua :D

Jospa tää vkl olis vähän parempi :) Ainakin huomisen vaan rötvään kun mies lähtee työreissuun.

Ja pakko mainita et meidän tyyppien tekonimi on Mauno&Tellervo. Tämä lähti yhdestä lehtihaastattelusta. Eilen sai uuden sävyn nämä nimet. Lepää rauhassa presidentti Koivisto.

MP&DT 15+5
 
  • Tykkää
Reactions: spoke ja Hyppymassu
Hyvää äitienpäivää kaikille :love:

Olin viikonloppuna ravintolassa kavereitten kanssa, join tietenkin alkoholittomia juomia.Jännä miten tää raskaus jakaa ihmisten mielipiteitä.
Osa tutuista välttelee kun ruttoa ja osa on taas yliystävällisiä ja hakeutuuvat syvällisempiin keskusteluihin kun aiemmin.
Menin hieman sanattomaksi kun yksi mies piiritti kokoillan ja lopulta uskaltautui juttelamaan, hän oli tosi mukava ja oikeen kivannäköinenki,hän halusi vaihtaa numerot ja toivo että nähään vielä.
Normaalissa tilassa olisin innoissani mutta nyt en tiedä miten ois kuulunu menetellä?Hän ei tietenkään huomannu että olin raskaana ja en sitä hälle sanonut. Yksi miespuolinen kaverini sanoi että mun pitäs tossa tilanteessa kertoa että olen raskaana ja valehdella että mies odottaa kotona.
Jäin miettimään tätä tapahtunutta ja kai se on sit vaan siihen tyydyttävä että seuraavan kerran saan miehen lämpöä vuosien päästä.

Miten teijän mielestä kuuluis tehdä?kaikki mielipiteet ovat kullanarvoisia vaikka paheksuisittekin tätä :)

ja selvennys vielä että odotan siis tätä vauvaa yksin.

rv16+3
 
Mä ehkä koettaisin tutustua tilanteessasi vähän paremmin, että näkis voiko toiseen luottaa.. Viestitellä tms. Ja jos itsestä alkaa tuntua hyvältä tämän ko. Miehen rinnalla niin kertoisin silloin :) mutta jos tapaatte jossakin niin ennen tapaamista kertoisin jo.

Sun miehes sit päätti häipätä :unsure: kurjaa semmonen.. :cry:
 
  • Tykkää
Reactions: sitruunasuola
@sitruunasuola Joo, mustaki kannattaa edetä ihan rauhassa ja kattoo eteneekö mihinkää päi vai ei. Emmiä ite näkis siinä mitää väärää, et löytäis miehen rinnallee, vaikkei se sen oma oiskaa. Kummiski lapselle se on tärkeetä, et sillä on rakastava perhe, oli se sit oma tai vaikka esim. adoptio. Jos susta itestä tuntuu, et haluut sitä nähä, ni anna mennä vaan ja kato mitä tapahtuu (y):)

Mulla kauhee ahistus päällä anopista, kun se on tositosi hankala tapaus.. Ensinnäkin alkoholisti ja pahemman luokan sellanen. Sit se yrittää salailla sitä multa ja mieheltä, vaikka kyl me aina jutuista huomataan yms. Kaikki rahat se juo ja rahan ensimmäinen päämäärä on aina alkoholi. Mies kummiski haluu olla äitiinsä väleissä, koska ei oo isää hengissä. Mut tää on sellanen tapaus joka oikeesti siis tunkemalla tunkee luo, ei ilmota tuloistaa ja on jo nyt puhunut kuinka ottaa meiän lapsen hoitoo. Mut me ei haluta antaa sille lasta hoitoo, ei luoteta siihen yhtään että ois selvinpäin. Tää tilanne on iha perseestä oikeesti, ku ei tiiä miten sanois sillee nätisti siitä asiasta. Kerran oon nimittäi tähä välit katkassu ja se sen piinaaminen oli iha järkyttävää. Pommitti mua joka paikassa, haukku yms. Oon jotenki nii tuskastunu tähä tilanteesee. Jo mietittii et muutetaa pois täältä, ku se asuu 30km päässä ja seki tuntuu olevan liian lähellä. Mut toisaalta en haluis muuttaa pois vaan sen takii, et anoppi on rasittava ja ahistava. Vähä tullu tät tänää itkeskeltyyki, ku tuntuu et on iha umpikujassa täst asiasta. :cry:(n) Jos jollaa on antaa neuvoja, nii kertokaa :oops:

Muuten kyllä vointi edelleen ollut hyvä :)

Pupsukka 16+4
 
@Pupsukka mullakin on vastaava tilanne, ilman sitä alkkispuolta :unsure:

Meinaan tehdä sille selväksi että vauva ei oo missään ilman mua :sneaky: ja se eukko ei pidä musta joten vauvan se näkee vaan meillä :ninja:
Joo, sama tilanne kyllä meillä tulossa myös. Lasta saa tulla meille katsomaan selvinpäin, mutta muuten saa kyllä hoitohaaveet unohtaa. Miehen veljen vauvaa oli jouluna kännissä hoitanu yms ja lapsi melkee pudonnut niin ei tosiaan oo kummallakaan meillä halua sille lasta antaa hoitoo. Se piinaa tätä miehen veljee ja sen naista, haukkuu ja valittaa kun ei saa lapsenlastaa hoitoo mut ei se ymmärrä et miks... Sille ei auta vaikka rautalangast vääntäis, koska ei nää omas toiminnassaa mitää vikaa.. :mad::(
 
Yks vaihtoehto olis myös se, et kestäisitte sen hakkumiset yms. Kun sanoisitte hälle, että ennemmin antaisitte lapsenne vaikka kädettömälle hoidettavaksi kuin alkkisriippuvaiselle juopolle :confused:

Joskus on ihmisiä joille asiat ei mene jakeluun ilman "kovia" otteita, vaikka se kuulostaisikin julmalta :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Pupsukka
Heippa!
Saanko liittyä seuraanne? :)
Olen myös, kuten moni muukin, seuraillut juttujanne alusta asti, kun plussan tikkuun sain.
Odottelen kolmatta lasta ja laskettu aika on 22.10. Jännityksellä ootellaan 13.6. koittavaa rakenneultraa, vaikka ihan "rutiinillahan" tuo jo kolmannen kerran menee, tällä kertaa ei tosin aiota selvittää sukupuolta.
Perheessä siis kaksi tyttöä, 2v ja 4v.

tietorivi: la 22.10. -pansku-/ 29v/ kolmas/ OYS

-pansku- 17+1
 
Tuosta masun koosta. Mulla on nyt jo melkoisen selkeä vauvamasu, kun kolmas jo tuloillaan. Muutenkin pikkaisen ollut tuo mahanseutu pömpöttävä, viimeisten menkkojen jälkeen jäi turvonneeksi ja edelleen vain kasvaa :D Melko äkkiä joutui siirtymään mammavaatteiisiin.

Tässä on pikku hiljaa alkanut tuntumaan pikku potkuja jossain kohdun sivuilla ja ihan alhaalla. Oletettavasti istukka on siis jälleen tuossa edessä keskellä. Kohtu lienee jotenkin siten kallellaan, että alkio kiinnittyy aina suunnilleen samaan kohtaan ja vaimentaa siis liikkeiden tuntemista melkoisesti.

Mulla on ollut melkoisesti raskausoireita tässä alkuraskaudessa, hirveää pahoinvointia muttei oksentamista, Hb laskenut jo heti alusta 100 pintaan ja ainut joka sitä nostaa on nestemäinen yrtti-rautamehu. Tabletteina on ihan turha edes yrittää, ei imeydy, aiheuttaa vain hirveää oloa ja mahakipuja :sick:
Nyt on selkeimpänä oireena verimäärän lisääntymisestä johtuvaa hengästymistä ja sydämentykytystä. Syke on onneksi tasaantunut mukavasti, mutta yleensä aamuisin työmaalla tekee tiukkaa ja saa puhallella vähän väliä, jotta henki kulkee paremmin eikä ahdistaisi. Kuuluu asiaan, valitettavasti :rolleyes:
 

Yhteistyössä