2004 syntyneet

:D Tervetuloa Sitruuna.

Jaahas ja ollaan aloitettu "taistelu" aamupalan syönnistä. Neiti kuvittelee että hän ei jaksa syödä enempää kuin korkeintaan puolikkaan paahtoleivän, missä päällä joko maksamakkaraa tai kinkkua ja paprikaa. Niin ja hedelmiähän söisi sitten pelkästään kanssa aamupalaksi. No taisteluiden jälkeen olen suostunut banaaniin (on ainakin energiaa enemmän kuin ompussa). Puuroja ei suostu syömään ollenkaan... vauvahedelmäsoseet kyllä menis, jogurtin jos syö niin ei syö mitään muuta.... että menee hermot välillä ton ruokatemppuilun vuoksi. MITÄ muiden lapset syö aamulla ja onko teillä tälläisiä taisteluja?
 
No tuo meitin nirso miehen alku ei suostu juuri muutoinkaan syömään joten aamulla menee alas joko leipä ( ilman päälysteitä ja joskus jopa ilman voita ) tai sitten muroja kipallinen ( ilman maitoa ) tahi jugurttia mukillinen tai purkillinen ...

Tuo ei kyllä syö ellei ole nälkä... Ihme ja kumma, viimeksi oli neuvolassa paino hiukan noussu vaikka kovasti liikkuukin joten kyllä tuo jotakin vissiin syö vaikka siltä tuntuu ettei söis :D

Ai niin, puuroa syö tooosi harvoin... Ei oikein kelvannu ees vaavina tuo puuro ...

Niin ja nytte tuli mieleen ... UHMA on alkanu selvästi vaikkei vielä oo 4 v ees ...
 
Aamupalasta...meillä yleensä pojat syö muroja. Tiedän,ne ei ole kovin terveellinen vaihtoehto,mutta esim.meidän koululainen ei oikein sitten söisi mitään. En osta niitä sokerihuurrettuja muroja ollenkaan vaan yritän pysyä vähän terveellisemmällä linjalla. Mutta jos ei muroja ole niin sitten sitä leipää tai jugurttia. Meillä ei yleensä syödä ihan heti heräämisen jälkeen vaan hetken touhuavat jotain ja sitten syövät. Viikonloppuisin kyllä "aamupala" vähän venähtää vähän myöhemmäksi :ashamed:

Sitten jos ei ruoka kelpaa niin sitten poistutaan pöydästä. Meidän tuolla 4veellä on sellanen paha tapa,että haluaisi sitten koko ajan napostella jotain. Jos on ollut jotain ei-mieluista ruokaa niin silloin varsinkin. Oon yrittänyt nyt puuttua tähän asiaan enemmän,että ei tosiaan napsittaisi mitään vaan syödään silloin kunnolla kun on ruoka-aika. Mutta yleisesti ottaen meillä syödään ihan hyvin lähes aina =)
 
Tyttömme syö yleensä aamuisin jogurttia ja leipää, joskus puurokin menee. Puuron pitää olla tehty maitoon, melko tasaista ja vielä jos se on "silmäpuuroa" eli voisilmän kanssa, niin tykkää ! Iltapalalla joskus annamme muroja, mutta aina ei halua niitä. Juo maitoa, vettä tai laimennettua herukkamehua. Nyt on iltaisin syöty omia kasvimaan herneitä raakana, joista tykkää tosi paljon ! Joskus myös porkkanapalat menee, aamuisin ei kasvikset oikein maistu.

Niin ja leivän päällä ei syö muuta kuin margariinia, joskus syö juustoa tai makkaraa erikseen ! Meillä on joskus vaaleaa leipää, ohrarieskaa tai ruisleipää, myös hapankorpusta pitää.
 
:wave: pitkästä aikaa täältäkin

Kuulostaa tutulta noi teidän jutut :D aamupalat ja muut temppuilut. Poika muistuttaa mua vähän väliä et on iso jo mut haluaa silti et puettaisiin vaikka osaa vallan hyvin itse.
Aamuisin syö mielellään muroja ja tuon maito allergian takia on syönyt muroja riisimaidon kanssa mut nyt tuli stoppi riisimaidolle ei suostu enää sitä juomaan, väittää et on pahan makuista ja saatiinkin lääkäriltä lupa kokeilla jo tavallista maitoo vähän joka päivä, ja kun sitä syö murojen kanssa enemmän niin hajut on kamalat illalla :$

Kivoja kiukku kohtauksia on alkanut nyt, jos ei jotain saa heti kun pyytää, ryntää huoneeseensa ja karjuu siellä vähän aikaa ja tulee uudestaan pyytämään, osittain varmaan johtuu tuo malttamattomuus siskosta joka kohta 6kk, et kokeilee ryntääkö äiti kun käy karjumassa huoneessa toteuttamaan hänen pyytämänsä asian :headwall:
välillä todella raastavaa kun jatkaa ja jatkaa samaa kun näkee ja kuulee et sanon kohta tai odota kun teen toisen asian ensin :headwall:

Kahtena päivänä on tarhassa ja viihtyy siellä onneksi :D saa purettua välillä energiaansa kun sitä pojalla riittää :LOL:
 
:LOL: :LOL: ei voi kun nauraa... tää 4-v uhma on toooooosi kivaa. Tyttökin itse ihmettelee välillä "miksi äiti minä nyt noin tein?".

Nyt onneksi rauha maassa kun tyttö lähti iskän kanssa reissuun pariksi päiväksi. Minä sain ihmeekseni tehtyä vaikka mitä. On varmaan yttö ihmeissään kun tulevat kotiin kun vähän on järjestys huonekaluissa vaihtunut.

Mitenkäs teillä muilla... teettekö te reissuja pelkästään tään 4-v:n kanssa vai lähteekö reissuun aina koko jengi mukaan? Me ollaan nyt harrastettu tätä isä-tytär retkeilyä jo muutamia kertoja ja huomaa että tekee kyllä hyvää koko perheelle. Ja isäkin saa kerrankin kunnolla aikaa tytön kanssa. Itse olen käynyt tytön kanssa ihan päivä reissuilla vaan shoppailemassa, retkillä ja viime talvena oltiin Disney on Ice:ssa.

Ja tänä talvena olisi tarkoitus mennä taasen sinne. Ja hep! minä olen ostanut jo ekan joululahjan tytölle :xmas: . Tyttö kun toivoi vain kahta lahjaa keijumekkoa ja pesusientä :LOL:
 
Hei vaan taas ! Me teemme pitempiä reissuja (esim. Hki tai Muumimaailma) koko perhe yhdessä, ei ole vielä esim. viikon lomalla oltu kahdestaan minä ja mies siis. Ehkä vielä joskus, kun mummolassa voi tyttömme olla, vaikka kyllä hänkin haluaisi aina sinne ulkomaille reissuun ! Jos pääsisi uimaan hiekkarannalle, kuten on mainoksista nähty !

Tyttömme uusin "vaihe" on sellainen neiti-vaihe eli osaa jo lakata itse omat sormenkyntensä, minä vaan avaan purkin ja vahdin vieressä, sekä harjata omat hiuksensa ja peilailla ! Viikonloppuna pyysi, että meikkaisin häntä vähän ! Tämä on ihmeellistä, koska itse en paljoa kynsiäni lakkaa tai meikkaile, varmaan tv-ohjelmista nämä jutut oppinut ! :) Hassu tyttö, välillä iso tyttö ja välillä vielä ihan vauva..

Hameenkin tai jopa mekon joskus laittaa täällä sisällä päälleen, sekin on uutta, tähän asti on ollut sellainen housutyttö. Viikonloppuna hän halusi keskustella myös isovanhempien vanhemmista, kuolemasta yms. Sanoi, ettei hän halua ikinä kuolla vielä lapsena ! Sitten jutut siirtyvätkin leikkeihin, Prinsessa-satuihin yms. tärkeään..

Voi noita lapsia, välillä saa kohtauksia, ettei halua tehdä jotain, vaan ihan jotain muuta ja suuttuu kauheasti, kun häntä kieltää ! Välillä taas on niin aurinkoinen tyttö, joka tykkää laulaa ja tanssia, nyt on ollut POP Värttinä-levy ! Idolsit ja kaikki musaohjelmat katsotaan telkasta aina. Sellaista meillä nyt.. T:Marja
 
Meilläkin tuo kynsienlakkaus on kummasti in nyt, tosin hän haluaa että minä lakkaan ja sitten hän lakkaa äidin kynnet. JA haluaa kanssa meikata äidin ja laittaa tukan. Olen ollut aika mielenkiintoisen näköinen :LOL: :LOL: .... en ihan ole ajatellut ulos sellaisena lähteä.

Meilläkään ei pidettäisi mitään muuta kuin hametta :eek: . Siis mistähän on oppinut. Minä taidan omistaa yhden hameen ja sitäkin pidän päällä varmaan kerran vuodessa juhlissa.

Muutenkin tuntuu että meidän lapsilla taitaa olla samanlaiset 4-v "hössötykset" :D
 
täällä olis poika joka syntyny huhtikuussa.isoveli löytyy joka syntyny 2003 ja 2 pikku veljeä 2005 ja 2007.pahin uhma takanapäin mutta vieläkin saa usein kiukku raivareita ja se ei oo mitään kivaa..hieman on meno rauhoittunut ku on pväkodissa..
 
:wave:
huh huh tätä 4v:tä :p välillä kyl ei tiedä mitä sanois kun poika tuumasi et haluaa synttäri lahjaksi mopon ja kun erehdyin sanomaan et taidat olla vielä aikas pieni ajamaan mopolla niin poika siihet et "enpäs kun mä olen miesten mies" ja mopon aluaa ku isolla veljellä 14v on mopo.Ja olis myös hyvin loukkaantunut kun menin pieneksi sanomaan =)
Energiaa löytyy vaiks muille jakaa, onneksi sai nyt mennä tarhaan kahtena päivänä viikossa ja hyvää on tehnyt ja menee mielellään :D
 
Täällä kans 9.4.04 syntyneen tyttölapsokaisen ja maaliskuussa 2006 syntynyt poikalapsosen äiti.

Meillä tämä neiti on hyvin määrätietoinen tempperamenttinen lapsi.Kovia vääntöjä on ollut ja kovia vielä varmasti edessä päin.Lapset ovat päiväkodissa hoidossa kun olemme työssä.Prinsessaa neiti on leikkinyt vuoden päivät.Nyt on pop petsopit (miten kirjoitetaan) ja ponit.
2 yötä olen ollut esikoisesta "erossa" nekin vietin synnytyssairaalassa.Meillä lapset aina reissuissa mukana...
Neiti syö hyvin ruokansa.Ja on kyllä sen kokoinenkin.. :ashamed: 25kg ja 114cm pitkä oli tuolloin keväällä neuvolassa..
 
Tervetuloa :D :flower:

Täällä me useat painitaan näitten uhmiksien kanssa. Auttaa kyllä kun tietää, että muitakin löytyy. Ja apuja ja vinkkejä saa, sekä uusia näkökantoja asioihin.

Knok, knok... meillä hyviä päiviä takana. Ja NUKKUNUT omassa sängyssä... :eek: .... katsotaan kaunko jatkuu. Pomppiiko muuten muilla lapset vielä teidän sängyssä. Meillä oikeastaan tyttö nukahtaa omaan sänkyyn ja parin tunnin unien jälkeen kömpii meidän väliin.
 
Meitin poju oppi vasta noin vuosi sitten nukkumaan yönsä kunnolla, tuli joka yö viereen tai heräsi huutamaan muuten vaan ja nukkui todella levottomasti :$ mut nyt on mennyt pääsääntöisesti hyvin ja menee siskonsa kanssa yhtäaikaa nukkumaan molemmat omaan sänkyyn ja nukkuu aamun asti :D joitakin kertoja on kömpinyt viereen. Olen kyllä todella helpottunut kun nyt vihdoin ja viimein nukkuu hyvin =)
Nyt on ollut muutama rauhallisempi päivä kun ollaan mummolassa syysloman vietossa, mut eiköhän se arki taas kiukkuineen sieltä saavun mennään viikonloppuna kotiin :p
 
Oltiin eilen illalla tyttöjen kanssa tallilla ja meidän iso neiti 4-v oli ihan onnensa kukkuloilla kun pääsi hoitamaan pikkuhevosia. Siellä hän pilttuussa harjaili neljää minihevosta ja halaili niitä. JA kaikenlisäksi pääsi tynnyrihevosilla ratsastamaan... aikamoista satulan laittoa ja jalustimien korjailua. Ihana katsoa kuinka tosissaan leikkii.... hänkin huuteli että äiti tuu katsomaan kun kevennän ja menen keskiympyrää :D ... katso miten laukkaan. Eli hyvä päivä oli eilenkin takana :D Ihan pikkuhiljaa toivon että olisi tää uhmis menossa ohi.... toivossa on hyvä elää. Eli ei tään kummempia taas :wave:
 
Mutta ha haa, mepä päästiinkin eilen illalla käymään navetassa ! Kävimme tuossa lähellä yhden perheen luona kylässä ja tyttömme seurasi samanikäistä poikaa suoraan navettaan, me äidit vaan perässä huutelimme, että varokaa niitten sarvia ! Kyllä oli lehmät ihmeissään, kun kaksi kääpiötä ja koirakin sinne ampaisivat ! Kesällä on ihasteltu ja taputeltu ulkona vasikoita ja lehmiä kyllä aiemminkin. Välillä sisätiloissa kun leikimme, niin vuorotellen meidän pikkuiset saivat uhmakohtauksia eli itkua ja huutoa.. :/ Me äidit vaan mutisimme, että onneksi ei ole enempää näitä lapsia meillä.. Rasittaviahan ne ovat, mutta myös niin ihania ! :)
 
Hei!
Kirjoitin muutama ilta sitten pitkän viestin, joka hävisi lähetys nappulaa painaessa. Kyllä harmitti! Yritän taas...

Meillä taistellaan myös taas kovasti. Jokusen viikko on ollut näin. Aamupalaa söisi "neljä haukkua". Vaatteet eivät mene päälle millään, keksii kaikkea muuta. Sadevaatteet on ihan pahimmat. AIVAN hirveä huuto kaikesta, mikä ei mene niinkuin hän itse haluaa. Huutokynnys on matala ja huuto kova! Aivan älytöntä. Alkaa olla keinot välillä vähissä itsellä. Naapurit jo varmaan välillä luulee, että meillä syödään lasta elävänä tms. sellaista huutoa on.

Pikkusisko on 1v ja risat. Poika käyttäytyy nykyään ilkeästi siskoaansa kohtaan. Ei uskalla yhtään jättää kaksin. Varmaan iso osa käytöksestä on mustasukkaisuuttakin. Täytyy yrittää antaa enemmän aikaa esikoiselle. Poika huolii monessa asiassa vain minut. Minäkin olen ollut vain ne kaksi yötä erossa esikosta, jonka olin pikkusiskonsa syntymän takia sairaalassa.
Onkohan tämä toista uhmaa, vai itsenäistymispyrkimystä, vai mustasukkaisuutta pikkusiskon takia. Kaikkia noita yhdessä kai. Voi kun helpottais pian!

... niin ja ihana lukea että muillakin on samanmoista välillä.
 
Täällä myös 4 vuotias tinttara joka lyö jalkaa lattiaan, jos hommat ei ihan kuin neiti oli suunnitellut.
ruokahalu on huima, koko ajan jotain puputtais.Suihkussa seisois koko päivän jos sais- ei tietenkään saa.
ja nyt on uusin juttu sellanen että näyttää kieltään :( kun hommat ei mee niinkuin itse oli ajatellut.
Toisinaan on maailman kultaisin äiskän prinsessa, haluaa olla sylissä ja silittelee äiskän poskea.

Jaksamisia kaikille ja tosiaankin on ihana lukea täältä että muillakin on ihan samanlaista!
 
Heippa pitkästä aikaa!

Meillä siis poika syntynyt 12/04

Ja aivan samaa uhmaa on edelleen havaittavissa,pukemisen ja syömisen suhteen.

Meille syntyi vauva 6vkoa sitten joten toki tuo kenkkuilu on mustasukkaisuuttakin!

Onneksi se kohdistuu vaan meihin vanhempiin eikä vauvaan.

Vauvaa hän hoitelee ja huomioi kyllä tosi hienosti(ainakin vielä!) =)

Meillä noi askartelu jutut on ihan ehdottomia ja liimaa,saksia ja värikyniä käytetään monta krt.pvässä.

Eilen oppi vihdoin kirjoittamaan oman nimensä niin että saa hyvin selvää.

R ei sano vieläkään kunnolla eli surahtaa sillai.

Mitoista ei ihan varmuutta mutta n.22-23kg painaa ja vaatteet on 116cm mut pituutta en tiedä.

Kenkä on 29-31 riippuu kengästä.

Kerhossa alkoi luistelu ja kovasti tykkäsi ja pysyi jopa pystyssäkin!

En tiedä loppuuko tuo kiukuttelu ikinä mutta siihen on jo tottunut.

Illat on pahimpia kun pitäis mennä iltapesulle ja riisua vaatteet ni ympäri kämppää juostaan ja lällätetään "en tuu" jne.

Sitten hirveen uhkailun ja kiristyksen aikaan saamana tulee niskojaan nakellen...

 
Jouskari PALJON ONNEA UUDESTA PERHEENJÄSENESTÄ :D :flower: :heart:

Meilläkin tuo kiukku kohdistettiin isään ja äitiin ei pikkusiskoon. Nyt hän saattaa huudella että sisko rikkoo leikin, mutta aiheesta.

Meillä tyttö oppi yhdeltä 6-v tytöltä kun suututtaa niin laitetaan kaksi sormea V asentoon ja osoitetaan sitä henkilöä ketä suututtaa.... aika usein olen ollut kohteena :whistle: Kuten tyttö sanoo "Äiti komentaa, menen isiltä kysymään". On isi sitten saanut multa nuhteet ettei mene mitään lupailemaan ettei mene pyynnöt ristiin. Miten muilla onnistuuko hyvin kasvatussäännöt molemmilta vai onko molemmilla omat "pelisäännöt". Välillä meinaa käämi palaa ton miehen kanssa kun olen jostain juuri hälle sanonut että näin tehdään (siis sovitaan miten tehdään) niin eikös se itse sitten tee juuri päinvastoin..... no joo saikohan tuosta kukaan mitään selvää... :snotty:
 
Jaaha lelukirjat on saapuneet ja tyttö aloittanut ahkeran joulupukkilistan teon mitä TARVII. AIka paljon tuntuu tarviivan. :D No olen selittänyt ettei pukki kaikkia toivottuja lahjoja tuo vain jotain, että täytyy muillekin lapsille riittää.

Jokos muilla on alkanut tuo joululahja toive rumpa?
 
Kyllä on alkanut! =)

Osa noista lelukirjoista täytyy ihan suosiolla pimittää pojalta.

Mutta kauko-ohjattava ralliauto on kuulema ihan ykkös toive!

Ja meillähän on myös ne 4-vuotis synttärit jouluna joten lahjoja tulee piisaamaan liiaksi asti-jälleen kerran!
 
:wave:
ORANSSI74, kuulostaa ihan meidän pojulta kun kerroit et huutaa het kun joku menee pieleen ja huuto tulee todella herkästi ja vähän joka tilanteessa nykyään :/ ja toi aamupala on kauhee härdelli nykyään, jos ei ole sitä mitä herra haluaa lähtee pois pöydästä ja menee toiseen huoneesee huutelemaan en syö sit ollenkaan ja tätä rataa :eek:
ja yks uusi villitys on se et aina kun olemme lähdössä jonnekkin alkaa hokeminen mä en kerkee pukea sä jätät mut tänne ja päälle kauhee huuto ja lattialle makaamaan, onko muilla tälläistä?????
Täytyy lähtee hakeen poika tarhasta, ihanan rauhallinen päivä kun molemmilla isommilla lapsilla tarhapäivä tänään, mut kohta se rauha kaikkoaa :LOL:
 
Joululahjoista: ei ole vielä neiti osannut päättää mitä kirjoitamme Joulupukin toivelistaan, kun on niin paljon noita lelukuvastoja jo tullut ! No onhan tässä vielä marraskuu aikaa..

Jonnakin sanoo R:n vähän oudosti, välillä lässyttää/lällättää tai sitten jotenkin jättää sen sanomatta kokonaan. Kuulostaa hassulta, pitäisiköhän soittaa neuvolaan.. Joskus taas sitten se R tulee ihan ok eli kyllä hän osaa sen sanoa kuitenkin.
 

Yhteistyössä