2009 Joulutontut!!!!

Huomenta!

Meillä on käytössä noi pampersin babydry ja meillä ne toimii ja meiän tyttökin käyttää pampersin housuvaippoja ja ollaan oltu niihinkin tosi tyytyväisiä.
Joustavampi malli on pampersin activefit ja siinähän ulkopintakin on paljon pehmeempää kuin tossa babydry:ssa,että käytetään myös niitä.
Mutta tuntuu,että vaippojenkin kohdalla yhdellä toimii yks ja toisella joku muu.
Esim.meillä libero ei toimi laisinkaan,siinä meillä ollaan ihan märkiä.

Päikkäreitä meillä nukutaan tosi vähän ja sitä olenkin tässä ihmetellyt :|
Tosi lyhkäsiä pätkiä 30min-1h ihan maksimissaan.
Mutta sitten jos ollaan autolla liikenteessä,niin siellä kyllä nukkuu..
Tuntus kuitenkin,että tän ikäisen pitäisi nukkua paljon enemmän mitä nyt.

Yöllä on kyllä alkanut nukkua tosi hyvin klo21-04 tai 05.
On niin ihanaa kun vatsavaivat on taakse jäänyttä elämää!

Kovasti meilläkin yritetään kääntyä vatsalleen :)
Enään puuttuu se viimeinen rutistus :)

Tukiverkoista,meidän kohdalla vois sanoa,että mikäs semmonen on :(
Helsingissä asuu lähimmät ja eikä niitäkään vaan tunnu kiinnostavan auttaa..
Tyttö on ollut viimeksi mummolassa yöhoidossa yli vuos sitten,eikä ole muillakaan ollut.
Että kahdestaan miehen kanssa ei päästä mihinkään.
Välillä tilanne tuntuu tosi pahalta kun sitä miettii mitä tässä on oikein tehnyt väärin :'(

Meillä 3kk neuvola on 17 päivä saas nähdä paljon pikku mies on kasvanut :)
 
Pii-a älä välitä, meillä nukutaan ihan samanmoisia päikkäreitä... 40min on varmaan yleisin aika. Neiti kyllä selkeesti kaipais edes yhdet vähän pitemmät unet, mutta eipä vaan nuku ! Meinaan että illalla huomaa kyllä jos on jääneet unet liian vähälle (joskus vedellään alle puolen tunnin pätkillä koko päivä), käytännössä karjuu itsensä uneen sellaisina iltoina :whistle: Satunnaisesti nukkuu joinain päivinä parin tunnin unet ja kyllä sen sitten olemuksesta huomaa, ollaan yhtä hymyä loppupäivä :saint:

Vaipoissa ollaan "sekakäyttäjiä" :D eli käytössä sekä kestoja että kaikenmerkkisiä kertsejä...mies haluaa kokeilla kaik maholliset merkit :LOL: testailkoon nyt ihan vapaasti, mutta ite tykkään kyllä eniten pamperseista.

Kurjaa tuo kun ei apuja saa lasten kanssa :flower: ...Meillä tosiaan tilanne että haluja isovanhemmilla kyllä olisi, mutta asuvat vaan niin kaukana...
 
Meillä on vaipoissa käytössä liberot. Kestoilemaan piti alkaa, mutta se jäi :ashamed: . Ehkä sitten seuraavan kanssa. Turhia paineita en ottanut. Pamperssitkin käy, mutta minulla käy niissä jokin haju omaan nenään. En tiedä kuvittelenko sitten.

Meillä ei juuri tukiverkkoja täällä ole. Isovanhemmat asuvat reilun 100 km ja 300km päässä, ettei hirveästi apuja heistä ole. Omia vanhempiani harmittaa asua niin kaukana, kun ei sitten usein nähdä. Miehen veli viettää nykyisin täällä viikonloput, kun tyttöystävä asuu täällä, niin varmasti tarvittaessa hoitaavat meidän neitiä. Samoin ystäväpariskunta on luvannut ottaa hoitoonsa, niin päästään joskus kahdestaankin jonnekin. Elokuviin on tarkoitus tässä kuussa mennä.

Meillä hoksattiin jalat kylvyssä! Oli neiti vähän ihmeissään, että mitkäs nämä on. Tarkkaan piti tuijotella ja samalla liikutella hyvin hiiiiiitaaaaasti, sivulta sivulle ja eteen ja taakse. Lisäksi piti potkutella sitten hirveästi, että vesi vaan lensi vannasta pois :D. Vielä ei ole hoksannut muualla jalkoja, kylvyssä vain.

Meillä sitten pyöritään pikkuhiljaa. Selältä vatsalle onnistuu hienosti kiepsahtamaan (vasemman kyljen kautta) ja välillä mennää vatsalta selälleen (oikean kyljen kautta). Oppisi vielä menemään toisinkin päin, niin ei tarvitse vain yhteen suuntaan kieriä. Ryömimään tahtoisi kovasti, mutta kun ei vielä eteenpäin pääse. Hurja kiire tuntuu olevan.

Ei ole äidin pikkuinen enää pieni kohta.
 
Vaipoista Meillä myös sama tilanne, että hirveästi ajattelin että edes koitan kestoilua mutta niin se vaan jäi kaiken muun opettelun jalkoihin. Ehkä sit seuraavassa lapsessa muu sujuu jo sen verran paremmin, että voi hiukan uhrata energiaa kestoiluun :) Mutta siis me oltiin sen verran mainonnan orjia, että kun synnäriltä saatiin se Libero-kassi ni Liberoissa ollaan pysytty. Testattiin pari pakettia Pampersia mut en tiiä. Ne mun mielestä päästää jotenkin sen hajun liikaa mut toisaalta oon samaa mieltä joittenkin kanssa, että ne on kyllä vähän pehmeämpiä. Ja nyt kun ollaan sen verran paljon jo käytetty noita Liberoita niin oon keräillyt niitä koodeja niin eihän sitä oo voinut puolivälissä sit lopettaa Liberoita :D Mutta nyt on Aappa-apina -lakanat tulossa ukkelille eli vois olla hyvä sauma testata toista merkkiä kun ei oo enää kauheeta velvoitetta (hahaha) Liberoita kohtaan ;)

Päikkäreistä Meillä on ollut nyt pari päivää kauheet ongelmat noiden unien kanssa. Ei oo kaveri suostunut nukkumaan kuin sellasia vajaan tunnin unia (myös parvekkeella jossa yleensä on nukkunut kahdet 2-3h unet) ja viime yökin oli vaihteeks sellanen tunnin välein heräilyä. Mut eiköhän tää oo jotain ohimenevää. toivottavasti...

Meidän tukiverkko koostuu lähinnä mun vanhemmista joita nähdään melko usein kun asuvat tuossa 20km päässä ja äiti on työssä vielä aivan meidän nurkilla. Mutta se varmaan riittää ainakin toistaiseksi meille aivan hyvin ja suht usein käytetään myös sitä optiota että mennään koko perhe vanhemmilleni, jossa on siis ainakin neljä lisäkättä auttamassa. Saa itse vähän hengähtää vaikka onkin samassa talossa lapsen kanssa.

tuosta liikkumisesta vielä, että meillä menee nykyään hermot ihan heti kun kaveri on mahallaan lattialla. on sen päiväistä ähellystä hetken aikaa ja sit lopulta palaa päreet aivan kokonaan. äitiinsä tullut, että luovuttaa ei vaan osaa vaan yrittää niin kauan että on aivan poikki eikä tajua että vois vaikka hetken levähtää selällään ja yrittää uudelleen... :) parina iltana oonkin nyt vähän sit autellut silleen, että pidän käsillä vähän vastaan jalkapohjista, silloin ollaan vähän tyytyväisempiä kun päästään hiukan ponnistamaan eteen päin.

Uusia makuja on nyt tällä viikolla maisteltu siis bataatin ja ruusunmarja-vadelma -soseen merkeissä. Molempia vois syödä aivan kuinka paljon tahansa. Seuraavaksi suunnitteilla mango :)
 
MOI!

miekin imottaudun joukkoonne =)

mie sain prinsessan 22.12.2009 ja 2h meni koko synnytys,ihana prinsessa :heart: kohta hän on 3kk !

rintaa söi neiti vain n1kk ja nyt olemma korvikkeella..rauhaisa neiti ja veljet tykkää ja hoitaa :heart:

me olemma junamatkalle lähössä ma ,,vähän janskättää miten matka menee..onko kellään kokemusta vauvan kans matkustamisessa junassa ??

mamma vm 75
Aleksandra 2kk
aaro vm03
aleksi vm99
 
Jaahas, niin se vaan tuli rs-virus meidänkin pikkuisella vaikka kuinka ollaan oltu varovaisia ja vältelty kaikkea mahdollista ja pesty käsiä yms. Mies kun oli ennestäänkin jo niin ylihygieeninen niin saatika kun vauva tuli taloon. No ei voi minkään.
Osastolla ollaan lastenklinikalla, onneksi tultiin ajoissa. Ehti vain kaks päivää olla pientä yskää ja räkää niin tultiin näytille, ottivatkin samantien sitten osastolle ja nyt neiti saa sitten noita hengitettäviä lääkkeitä ja imetään räkää kolmen tunnin välein. Tippaankin joutuivat laittamaan kun ei maita ruoka sitten yhtään tytölle.

Jouduin ite menemään viime yönä kotiin kun sain niin kovan migreenikohtauksen. Oli tyttö sitten huutanut ikäväänsä koko loppuyön eikä ollut nukkunut juuri ollenkaan. Aamulla kun tulin takaisin niin rauhoittui heti syliin ja nyt on muutaman tunnin vedellyt jo unia. Eli enää ei siis viereltä poistuta mihinkään ettei toinen saa ylimääräistä mielipahaa vielä sairauden lisäksi.

Olen vaan niin tyytyväinen että tultiin jo niin ajoissa sairaalaan, että jos tuo tauti ei menisi ihan niin pahaksi.

Mutta harmittaa silti niin pirusti kun tosissaan palattiin takaisin samalle osastolle jos viimeksikin aloitettiin meidän sairaala kierros (jos joku ei muista niin meillä todettiin viikon iässä neidillä kurkunpään pehmeys ja sen vuoksi oltiin useampi viikko alkuunsa sairaalassa)

Aurinkoista kevätpäivää teille muille =)

Firesun ja Vilma 4kk
 
Vilmalle oikeen kovasti paranemista! Mä pelkäsin että meille ois moinen pöpö tulossa kun ensin kaks isompaa sai kunnon limayskän että asmapiippua sai huudataa kokoajan, sit se sama tuli Juholle, onneks meni vuorokaudessa yskä pois, nuhahan pojalla on ollu koko olemassa olon ajan..

Viimeyönä oli taas 5h unipätkä, ihanaaaaa! sen jälkeempä isompi kävikin p*skalla 6 ja 7 aikaan :headwall: mikä siinä on ettei se voi päivällä toimia??? Meillä alotetaan luumun anto, heti kun joku muistaa ostaa sitä, se on kumminkin masulle parempi ku levolac..jos siis sattuu auttamaan tuon mahan toimimattomuuteen..
 
meillä oli 2kk neuvola ja saatiin suun kautta se rotavirusannos,meil poitsu oksens ja paska lens yhen päivän..sitä ennen meil oli kaikki muut paitsi meijän poitsu ja mies ..oltiin oksennus ja vatsataudis.ristiäiset oli viikko sit ja poika sai nimeks jimi..
meil kestoillaan ja välillä kyl käytetään normi pampers vaippoja.
imetän viel poika illalla saan noin 1dl nania.
jimi oli 2kk neuvolas 4705g(+520g oli tullu) ja pituutta oli 57,3 eli hoikka poika on,meil on nyt käytös 56cm vaatteet..

kevättä rinnas tääl..
mymmeli ja jimi 2kk 2viikkoa
 
Mieki voisin survoutua mukaan, täällä olen ihan uus mutta muilla palstoilla minuun voi törmätä..

Elikkäs mulla on 29.12.2009 syntynyt poika, Asla ja sitten on Aslan isoveli Mihku joka on syntyny 25.01.2009. Pojilla siis ikäeroa 11 kk ja 4 päivää. Mie olen ite täyttäny Tammikuussa 18 ja mies on 31..

Nyt ei kerkiä enempää ku Mihku huutaa...
 
[Juu, enpä oo ehtiny täällä aikoihin käymään, esikko ollu kipeänä ihan koko viikon niin kaikki aika sit menny siihen. Lueskelen juttujanne ja otan osaa juttuihin sit myöhemmin paremmalla ajalla. Nyt äkkiä nukkumaan ku Peppikin nukkuu. Jäi viime yönä unet Todella vähiin ku yks ähersi kakkaa koko yön..
 
MammaRoi: Esikoisen kanssa matkusteltiin paljon junassa hänen vauva-aikanaan ja otin sellsen paikan, että vaunut sai viereen. Melkeiin sitten nukkui vaunuissa kun kivasti juna tärisytteli. Tai sitten oli sylissä ja siinä sai syötettyäkin, eli musta oli todella helppoa tuo junamatkustelu. Kyllä se hyvin menee!
 
Heipparallaa,

Täällä käyty 4kk käynnillä ja huomenna paukkuukin sitten tuo 4kk. Aika on kyllä mennyt niin äkkiä!!

mitat oli 5340g ja 62,2cm. Omalla käyrällään menee vaikka taas on ollut viime viikko niin ettei paino ole hirveästi noussut. Täällä on käynnissä rintaraivarit ja pari päivää meni laikkoillenkin. Inhottavalta tuntuu, kun pieni ei halua syödä :(

Allergia epäilykin on tuon lakkoilun taustalla ja suljetaan pois se mahdollisuus imetysdieetillä, kun kuitenkin meillä on tuota refluksikin, joka siis voi olla allergiaoire myös. Menossa nyt siis munaton, maidoton, soijaton, viljaton ja kalaton. Ihan hyvin sujuu vielä toistaiseksi. Toivotaan nyt että tästä olisi apua vaikka en allergioita tietystikään toivo. Mutta helpottaisihan se kovasti kun tietäisi mistä ongelmat johtuu.

Päiväunista sen verran että huonosti nukutaan päivällä. n.45min kerralla on yleisin ja sitten ollaankin koko päivän enemmän tai vähemmän väsyneita. Peppi on kuitenkin oppinut itse nukahtamaan sänkyyn, joka helpottaa kovasti niin päikkäreille menoa sekä yöunia.

Leppis ja Peppi 4kk
 
Huomenia Rovaniemeltä=)

täällä jo Aleksandran kans aamupalalla tai äitee aamupalalla ja kaffeella,poijat nukkuu vielä=)

iltasella raivottiin ihan kunnolla,olin neiti niin väsynyt,ettei alaknut syömään :/ onko muilla samanlaista ?nukahti siis 21 yöunille noh heräsi sit puoli yksi syömään =)

ja nukku puoli kuuteen ja nyt tässä sit hymmyilee sitterissä=) ja haukottelee,

Aamulla pitäis lähtee puksuttaa junalla neitin kans eka matka B) ajattelin rattaat jättää kotia kun sukulaisilla kahet siellä ja otan tytön autokaukaloon..

meillä päiväunet on lyhyitä neitin kans..joku pv torkkuu vaan..sit nukkuu vaunuissa kun käyn lenkillä 1-2h..

mukavaa sunnuntaita :hug: kaikille !

niin tuosta matkasta,minun äiti kauhistelee että lähen kuljettaan tyttö jo nyt..höh..olen 24/7 tytön kans,melkein..kaipaa jo muutakin kun tätä, ;) ja omaa kaupunkia,


mamma ja aleksandra melkein 3kk :heart:
pojat vm 99 ja 03 :heart:
 
Leppis, mä alotin tänään maidottoman, kokeillaan jos sillä sais pojan mahan toimimaan ja naamanlehahtelun loppumaan.

Keletana, anoppi ja appi pamautti pihaan 9.30, kun meikä viellä hillu alusvaatteisillaan täällä aamutouhuja..
 
heissan
Josko nyt ehtis muutaman sanan näpytellä :) Peppi köhässä, nukkunu nyt 20 min ja kahdesti jo yskiny. Seuraavalla yskäsyllä varmaan herää..

Vaipoista teillä ollu puhetta. No ekat 2kk me käytettiin liberoita. Sit ku olin saanu kerättyä aapaa lakanat niin siirryttiin pampersiin. Saatiin nimittäin paikalliselta kauppiaalta 3 isoa pakettia pampers 3 vaippoja lahjaksi :) Sillä semmonen tapa et antaa aina ku kyläläinen saa vauvan, niin 3 pakettia vaippoja lahjaks. Nyt on enää 1 paketti jäljellä enkä oikein tiedä palaanko liberoon vai jatkanko pampersilla..

Unista. Meillä aika hyvin jo rytmittyny päivät. Heräillään siinä 7.30 aikaan. Ekat päikyt nukutaan 9.30 noin puolisen tuntia. 12 aikaan menee ulos vaunuihin päiväunille, siellä jaksaa posottaa 3 tuntia. Ilta menee sit katkonaisilla 15-20min unilla, aika lailla klo 20 on jo yöunilla. Tosin ei nuku muuta kuin sylissä! Mutta oon ajatellu et parempi et nukkuu sylissä kuin et huutais sylissä. Sit puol kympin aikaan syö vielä, niin vasta lasken sänkyyn. Sit nukkuu sen parin tunnin pätkissä neljään asti, sen jälkeen alkaa kakan äheltäminen, eli puolen tunnin-tunnin välein heräilee. En tiedä auttaisko meidän öihin lisämaito, tutti vai kiinteiden aloittaminen. Mistähän sitä lähtis kokeilemaan? (kun siis täysimetyksellä vielä)

Meillä on aika hyvä tukiverkosto. Mun äiti käy tässä lähes päivittäin, asuu 20km päässä. Peppi huonosti alkaa sen kanssa olemaan, mutta pitää kuitenki seuraa isommalle. Äidistä iso apu, kun mies kuitenki 8.30 - 20 töissä. Juuri se esikon tulee unille laittamaan. Ja siitäkin olen kiitollinen, kohta se varmaan taas reissuhommissa..
Miehen vanhemmat sit asuu tossa 100km päässä kirkonkylällä. Hoitavat mielellään esikoista, ei oikeastaan oltais ilman heitä raskausaikaa pärjätty. Nyt en sit ole kovin kehdannu niillä Pyryä hoidattaa.. Mut vika vknloppu kyl pyysin jos voisivat hoitaa, kun mies lähtee sillon Rovaniemelle kisaamaan, haaveilin jos voitais hypätä Pepin kans mukaan. Olis ihana päästä ostoksille :)

Eilen oikeastaan mietin, että nyt kun Peppi selvästi nukkuu ne yhdet päikyt oikeinki hyvin ja melkein varmasti, niin voitais jopa sillon päästä miehen kans vaikka kelkkailemaan. Ainoa vain et mihinkä esikoisen laittaa siksi aikaa..

Meillä ei vielä käännytä. Yritys on kova, mutta pää on vielä liian painava :LOL: Liikkeelle olis kyl kova hinku, ku mahalleen laittaa. Kauhee ähinä käy, käsillä yrittää jo vetää itseään eteenpäin. Kun nyt kääntyis eka ;)

Onneksi firesunilla vilma nyt parempi? Kauheaa varmasti tuollainen, voi kun nuo ovat niin pieniä vielä :( Mua kans vähän hirvittää nyt tuo pepin köhä, kun sairaalaan kuitenki matkaa. Toivottavasti menee vaivatta ohi, pian..

Viime viikolla käytiin neuvolassa, Peppi sai rokotteet. Ja oli muuten vihainen illan. Olin jo ihan hätää kärsimässä että mitä sen kanssa tekis. Itki aivan hulluna, kädet vain tärisi ku itki niin kovin :( Onneksi kuitenki rauhoittu yöunille jossain vaiheessa. Mutta huh, kyllä se jo oli vihainen..
Neuvolan mitat oli sit n. 5,5 kiloa ja 57senttiä. Olikohan se niin.. En jaksa lähteä hakemaan korttia.. Ja kun näillä aivoilla tuollaisia muisteta, hyvä jos muistan et mitään mittoja ees otettu :LOL:

Jaahas, äkkiä vessaan ennen ku peppi heräilee. Nukkunu jo 35 min :eek:

Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille. Ihanat ilmat, mut varmaan menee tääkin viikko sisällä. Viime viikko meni kokonaan sisällä ku Pyry sairasti, nyt sit Peppi.. No, pelkän yskän takia ei kai sisällä tarvi olla, eihän? :p

Myräkkä, Peppi ja Pyry :)
 
Pakko tulla hehkuttamaan: siis tuo lapsi joka ei "koskaan" nuku yli tunnin päikkäreitä, on vedelly vaunuissa jo 2,5 tuntia unta palloon...!!! :LOL: :LOL:
Uskomatonta. Onkohan se kipee... :LOL:

(Pienten asioiden ympärillä sitä näköjään maailma pyörii tällä hetkellä :D )
 
Me siis ollaan Vilman kanssa edelleen sairaalassa, on tuo rs-virus sitkeessä. Eilen otettiiin vähän takapakkia ja nyt Vilma saa sitten lisähappea nukkuessa, hereillä kun on niin pärjää ilman mutta nukkuessa tahtoo mennä paikat niin tukkoon ettei henki kulje. Syödä kun ei tuo meidän neiti vielä jaksa ja limaa irtoaa vaikka muille jaettavaksi niin eipä tässä olla varmaan moneen päivään kotiin menossa, joten aikaani kulutan täällä. Onneksi on nää läppärit keksitty niin on jotain kontaktia ulkomaailmaan sillä aikaa kun Vilma nukkuu.
Ukkokin joutui tänään töihin niin ei ole siitäkään iloa tällä viikolla, tekevät niin pitkää päivää että käy sitten välillä nukkumassa ja pikaisesti moikkaamassa neitiä.

Nyt tähän samaan syssyyn sitten avaudun meidän huonetoverin vanhemmista....arrrgggg.... Vilmalla huonetoverina kolmeviikkoinen vauva ja hänen vanhempansa on kyllä repäisty nätisti sanottuna jostain seinästä (jos on jotkut täältä niin voi voi...) Tullaan hirveällä ryminällä huoneeseen ja vieraita on enemmän kun laki sallii. Täällä on pienet huoneet niin on toivottu että jokaista lasta kohden olisi kaksi aikuista kerrallaan. No nämähän ei siitä välitä. Sitä mölistään sellaista huutoa ettei varmasti nuku kukaan täällä....arggg...hermo niin pinkeellä. Onneksi eivät ole joka hetki paikalla...

Firesun ja Vilma almost 4kk =)
 
firesun :hug: ..toivottavasti vilma paranee nopeaan :hug: .. meillä oli kolmannella kans rs vitus ja oli kaks viikkoo sairaalassa..ei ollut kivaa.. onneks oli kiva huone kaveri, mein pojat oli saman ikäsiä, paitsi heidän pojlla oli rs viruksen lisäks maksavaurio ja odotteli leikausta helsinkiin..sekin poika on jo nyt ihan iso tokaluokkalainen ...

muistan vaan sen että siel oli yks ällö hoitsu joka puuttu uskonnon valintaan ja luuli tietävänsä niin kaiken paremmin ja oli neuvomaas jopa pojan pesussa niinkun en ois muka osannut pestäkkään.. no luojalle kiitos se mummeli on jo eläkkeellä ekä enää kiusaamassa äitejä tuolla sairaalassa..

huomenna ois alin 3kk neuvola...*huokaus*...miuta nimittäin vamasti kuulustellaan ihan kunnolla kun miulla on kädessä kämmenselän kokoinen mustelma.. :whistle: :ashamed: ..eikä ne ihan helpolla varmaan usko että sanon jääneeni oven väliin...mikä on ihan kyllä tosi.. :LOL: :headwall: :ashamed: :snotty: ..halpismarketin ovi olis halunnut väkisin syliin mutta kun en huolinut.. :LOL: ..

no nyt lähden ulos kun siellä paitelee aurinko niin mukavasti..

Dare ja Ali parttiarallaa 3kk
 
Ihanaa kun aurinko paistaa. Itse vaan saa neidin kanssa kökkiä sisällä, kun yrittää mulle lentsua tehdä urakalla. Kurkku on kipeä ja olo ihan vetämätön. Huomenna pitäisi jo aamusta lähteä miehen kanssa asioille. Joten saa itseään lepuutella tämän päivän. Harmittaa, kun oli aamulla tarkoitus käydä itseään rääkkäämässä puntilla. On jäänyt nyt puntilla käynti kerta viikkoon :(. Perjantaille olen varannut itselleni rentoutustunnille paikan. Jotain uutta kokeilemaan. Viikonloppuisin ei malta salille mennä, vaikka mies neitiä vahtisi, kun haluaa olla perheen kanssa. Ehkä sitten malttaa paremmin, kun neiti on isompi.

Kattiina ja Neiti 3kk ja rapiat
 
Juu, täällä ollaan nyt neidin kans vuorostaan kipeänä. Esikon laitoin aamulla kerhoon, touhutkoon siellä nyt päivän. Peppi ollu eilisestä asti kauheessa yskässä ja nuhassa ja tämä aamu alkoi meillä oksennuksella. Se haiski ihan okselle :( Päikkyjen jälkeen yritin imeä friidalla niin toinen sierain aivan tukossa.
Itsellä kauhea päänsärky; ei muuta ku lääkitsemään.

Kuinkahan kauan tuon neidin kans uskaltaa kotona katella?

Niin ja vilmalle tietty pikaista paranemista! Eihän tuo oo kivaa sairaalassa, oma koti kullan kallis :)

>Satu ja Peppi

Nii ja leppis, onko teidän Pepillä muita nimiä?
 
Myräkkä Meillä alkoi ihan samanlaisilla oireilla, ei oo edes missään vaiheessa nostanu kuumetta. Tultiin näytille päivystykseen kun oireita oli kolmatta päivää ja samantien sitten ottivat osastolle, neljäntenä ja viidentenä päivänä olikin sitten jo niin heikossa kunnossa että onneksi oltiin sairaalassa.

Täällä ollaan edelleen, mutta ilmeisesti ylöspäin oltaisiin menossa. Neiti ollut tänään virkeämpi ja kokeillaan josko pärjäis ilman tippaa jo ja jaksaisi ite syödä, jos vaikka loppuviikosta kotiin. Jos ei tule takapakkia, pelottelevat että saattaa herkästi puskea korvatulehduksen tai keuhkoputkentulehduksen tähän perään.

Mieskin sitten sairastui sopivasti, sillä keuhkoputkentulehdus. Joten minä juoksen sitten kodin ja sairaalan väliä hoitamassa näitä rakkaitani =)

Firesun
 
No joo.. Soitin terkalle et mitenhän tuon tytön kanssa, et miten kauan uskaltaa vielä oleskella kotosalla. Kun niin kova yskä ja nenä aivan täynnä räkää. Niin, ja kun hengittää niin vinkuu ja rohisee keuhkoissa. Kerroin myös että tyttö ei paljoa jaksanu eilen syödä, et samantien ku tissille nostin niin nukahti. Et muutaman kerran vain söi.
Sanoi ettei mitään syytä huoleen koska tytöllä ei ole kuumetta! Että hän on huomenna tulossa tähän meidän kylälle niin otetaan tulehdusarvot jos haluan.
No tottakai mä haluan! Ja haluan paljon muutaki, haluan että ne arvot otetaan HETI!! |O

Toivotaan nyt että lähtee paranemaan. Toissayönä laitoin kiehuvaan veteen 10 tippaa eucalyptusta, viime yöksi leikkasin koko sipulin lautasella ja sängyn päätyyn. En tiiä auttoko?

Miten Vilma jaksaa?
 
Myräkkä: Mä lähtisin näin pienen kanssa heti näytille! Meille ainakin sanottiin, että juurikin tuo vinkuna on oire jostakin keuhkoihin menneestä taudista, kun käytiin heti kun köhä alkoi. No meillä tuo kköhä kesti 2 viikkoa ja räkäisyys ja viikko sittenhän todettiin korvatulehus molemmissa korvissa, Nyt onneksi viimeinen lääkekuuripäivä niin saa vatsankin kuntoon.
Mutta tosiaan aika herkästi saa lähteä lääkäriin näin pienien kanssa!

Enni
 
Juu no kai sitä kävis näytillä, jos se olis vaan kävästä. Mutta kun meiltä lääkäriin matkaa kuitenki 100km. Ja sairaalaan 4 kertaa sen verran. Et 200km mutka tulee tehtyä pelkästään näytillä käymiseen.
Mut huomenna tulee se neukka tänne ja ottaa crp. Kattoo varmaan samalla korvat, mut mitäpä muuta tuo voi tehä..

Olis niin aivan mahtava ilma, aurinko paistaa ja vain 6 astetta pakkasta. Mut sisällä ollaan taas koko porukka ku ei viitti Peppiä enää viedä ulos; nukkuu vielä yöunista. Alkaa jo vähän hyppiin seinille tämä mamma.. :/

No joo, ei muuta ku lettuja paistaan välipalaksi..
 
Voi Firesun ja Myräkkä (oliko muitakin), jaksuja teille pienten sairastavien kanssa ja pikaista paranemista! :hug: Se on niin kurjaa kun pienet sairastaa... :'(

Meillä vielä toistaseks säilytty terveenä... (koputtaa puuta)

Välikausihaalariasioita oon miettiny... mites muut, ootteko hankkinu/aiotteko hankkia? Mä en oikeen tiä et tarviiko tän ikäinen vielä sellasta, kun ei liiku. Vaunuihin kuitenki saa topattua tarpeen mukaan, kun ulkoillaan. Toisaalta se vois kyllä olla käteväkin. Tosin se äp:n haalarikaan ei mikään järin paksu oo, et menisköhän se siihen asti kun haalaria tarvitaan.... Mut jos jollain kokemusta, kertoilkaa =)

Meillä ollaan sekakäyttäjiä vaippojen suhteen. Enimmäkseen käytössä ollu liberoo, nyt käytössä vielä 2 koko, 3 ei vielä toimi, falskaa haaroista. Pamperssit oli ihan aluks käytössä ja kestoiltukin on osittain. Noi muumit tarvis kans kokeilla mielenkiinnosta. Kestoilua aattelin lisätä kun tyttö vähän kasvaa ja nykyiset vaipat käy pieniksi (mulla ei niitä kovin paljoo kyl ookkaan).

leppis, meillä kans ollu noita rintaraivareita ja lakkoilua... ei oo tosiaan mitään kivaa :headwall: tällä hetkellä nyt syödään hyvin, mut koko ajan odotan ja "pelkään" et koska tulee seuraava lakkovaihe. Varmaan juurikin 4kk:n iässä :/ tsemppiä sulle tohon vaiheeseen! :hug:

Ihanaa kevään alkua kaikille! B)

elisar ja neiti 3kk
 

Yhteistyössä