--2012 yrittävät--

Toivoliini, kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. Meilläkin alotettiin vauvahaaveet tän pojan osalta kesälomareissun jälkeen. Oltiin koko heinäkuu 2010 likan ja miehen kanssa reppureissaamassa Aasiassa ja sit ku tultiin, elokuun alussa otatin kierukan pois. Sitten lokakuussa plussasin. En tosiaan ois halunnu olla reissussa raskaana. Varsinkin, kun olin likkaa odottaessani niin pahoinvoiva, että 4 ekaa kuukautta oksensin joka päivä 1-5 kertaa. Hirveetä! Pojasta oksensin koko aikana vaan kerran, mutta silti se raskaus oli jopa vaikeempi. Oli tosi kuvottava olo, ihan tolkuton väsymys, selkäsärky ja turposin ihan muodottomaksi. Loppuraskaudesta jalat ja kädet oli ihan hirveet ja kipeet ku mitkä. Eli toisin kuin unikettu, mä en kyllä raskautta itsessään kauheesti odota, se ei kai oikeen sovi mulle ;) Mut onhan se odotuksen tunne, ultrat ja potkut ja vauvatarvikkeiden katselu ja haaliminen ihanaa puuhaa. :heart:
 
Millähän sivulla mä täällä oon viimeks mahtanu pyörähtää? :eek:
En nyt jaksa lueskella kauheesti taaksepäin, ekalta sivulta huomasin muutaman plussanneen, onnittelut teille. :)

No, pieniin päin ei olla edelleenkään, mutta toivossa on hyvä elää. Etenkin kun piakkoin muutetaan isompaan, niin ois siellä lastenhuone valmiina. Toivottavasti se joskus pääsee siihen käyttöön, ens alkuun meinattiin ihan vieras-/työhuoneena pitää se.
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Tervehdys täältäkin suunnalta. Hieman masentaa tää koko yrittäminen, neljäs yk jo menossa (tai 2 todellinen), miten sen nyt laskee. Alkaa jo ottamaan päähän koko touhu, vie hirveästi energiaa kahdesti kuussa testailla ja vatvoa. Viikonloppuna on taas tiedossa oviksen kyttäilyä. Ja kun olin päättänyt että en ota paineita koko hommasta niin ei tietenkään onnistu. Onneksi on huhtikuussa etelän reissu tiedossa, ainakin jotain mitä odottaa.
 
Sunflower11
Undu, jos energiaa vie jo tuossa vaiheessa (mitenkään tuntemuksiasi väheksymättä) suosittelen jättämään testailut ja vatvomiset pois :)

Huomenna lääkäri.. saapi nähä mikä tuomio tulee vai tuleeko mikään.
Yk 16 menossa..
 
Varmasti tuttua monelle, että päättää olla ottamatta paineita yrityksestä, mutta sitten kuitenkin se hiipii jos ei ala plussaa näkymään. Mie tunnistan itteni jo valmiiks tuosta, oon nimittäin maa-ilman kärsimättömin ihminen, mieheni mukaan ainakin... ;)

Minäkin yritän prepata itteeni siihen ettei se välttämättä mee niinkun aiemmin, eli melkeen heti on tärpännyt, ettei sitten vaan ole odotukset liian korkealla. Toisaalta taas elämä antoi odotuttaa kuopusta reilut puoli vuotta yrittämisen alusta kun siinä välissä oli km, ja tätä kolmatta on nyt sitten "odoteltu kaksi vuotta." Eli kärsivällisyyttää on kasvateltu ja en ollenkaan ole varma siitä että meille tulisi vauva 2013, toki toivon näin <3 Kaikenlaista odotusta :) Tässä yks päivä ystävän kanssa lenkkeiltiin ja vatvottiin odotukseen liittyviä pelkoja ja sieltä nousi ajatus että mielumin menisi pitempään siihen yrittämiseen kun tulis nopsa tärppi ja km.

Meillä on muuten kaveripiirissä jännä tilanne, kolme kaveria miun lisäksi on samassa tilanteessa, ootellaan vaan tärppejä nyt! Vitsi miten kiva olis jos sattus niin hyvä tuuri että kaikki odottas yhtäaikaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Ilmoittaudun joukkoon.. olen uusi tällä palstalla. Mielessäni kummittelee monta asiaa, yritin etsiä raskausoire ketjua mutta päätin kirjoittaa ainakin tänne ketjuun kunnes löydän oikean paikan.

Lyhykäisyydessään; olin vakuuttunut että olen raskaana mutta testit negaa, Kaikki alkoi kun mieheni kanssa päätimme yrittää lasta, heiluttelimme peittoa 15.2-16.2.Hän lähti ulkomaille joten emme ole tavanneet sen kerran jälkeen. Pian tämän jälkeen alkoi oireet, rinnat varsinkin turposivat ja olivat tosi arat. Tein useamman nega testin tuolloin ennen menkkoja.

Sen jälkeen tuli tuhruvuotoa joskus kp 32, tein vuodon jälkeen vielä testeja, negaa näytti. Lopetin testailun kun oireet katosivat. Nyt alkoi oireet uudelleen 4 päivää sitten, rinnat ovat mielettömän kipeät..sattuu sivuihin, nännit koholla, nännipihat tummuneet.

Tämän aamun testi nega.

en ymmärrä mikä hormonijuttu tää on
 
Moi sannapanna!:

Ootko jättäny vastikään hormonaalisen ehkäisyn pois? Sehän voi teetättää vaikka mitä oireita....?

Kerrotko vielä siun iän ja mones lapsi toiveissa niin lisään siut listaan, siis jos haluut? :)
 
Sunflower11
Oireet voi johtua myös oviksesta, mutta mulla kans pillereiden lopetus aiheutti kaikennäköisiä "raskausvaivoja".

Lääkäri määräs sit luget.. jatko riippuu simppatestien tuloksista, mut testataan lugeilla pari kiertoa vissiin.
 
Tervetuloa sannapanna! :) Enpä osaa yhtään arvata, mikä hormonijuttu sulla on. Paitsi tietty se voi olla, että kun toivoo ja odottaa raskautta, alkaa kuulostella omaa kroppaa ihan liiankin kanssa. Ja huomaa kaikki nippaukset ja arastelut ym. mihin ei ennen ole kiinnittänyt minkäänlaista huomiota. Mutta voihan se jotain ihan muutakin olla.

Sunflower, tsemppiä lääkäriin, toivottavasti saat hyviä uutisia!

Mulle ei mitään ihmeitä auringon alla. Pojalla on nyt 8 kk:n eroahdistus kovimmillaan. Jos mä oon sen kanssa lattialla ja vaan vaikka nousen, alkaa itku. Tällä hetkellä ei oikeen kelpaa iskä tai sisko tai mummukaan, jotka yleensä on kelvanneet. Poika roikkuu koko ajan puntissa. Jos vaan haen toisesta huoneesta nopeesti jotain, kauhee huuto, vaikka näkis mut koko ajan.

Päiväunetkin on ollu tosi levottomia, saa käydä hyssyttämässä useampaan kertaan uudestaan uneen. Just eilen mietin, että jos vauvan saan pian siitä, kun yritys alkaa, on sen hyssyttely vaunuissa uudelleen mahdotonta, jollei olla ulkona. Poika on sillon jotain kahen kieppeillä, joten sitä ei kyllä silloin yksin jätetä hyssyttelyn ajaksi. Saa vauvan hoitoonkin sitten ihan uusia kokemuksia, kun on taapero lisäksi hoidettavana. :)
 
Vuosimallia 1984, esikoinen haaveissa. Ja ei tietoa siitä, että voinko raskautua koska mitään esikoista ei oo aikasemmil kerroil yritettykkään. Tääl kun lukee niin tulee kaikenmoisia aatoksia, et mitä jos onkin jotain vikaa.. tää oli vast ekoja yrityskertojakin..
 
sannapanna, tervetuloa kuumeilijoiden joukkoon ja paljon onnea yritykseen!=):heart:

No jos alkaa miettimään niitä negatiivisia asioita joita raskauden aikana on kokenut niin ensimmäisestä ensin tulee mieleen jalkojen suonenveto ja loppuajasta kipeät kädet ja hirveä turvotus. Toisessa varjoon on jäänyt kaikki huonot muistot raskauden ajalta mutta erittäin kirkkaana mielessä on se kuinka sektiosta toipuminen meni niin mönkään kuin vain voi mennä. Olin kolme kuukautta tosi kipeä, erilaisia tulehduksia ja muuta isompaa ja pienempää kremppaa. Kolmannesta pahinta oli kamala migreeni ja närästys. Ja kaikkiin näihin sitten perusväsymys ja pahoinvointi mutta silti mä odotan että saisin vielä kerran kokea sen raskaanaolemisen ihmeen ja kaikki ne tuntemukset. :heart:
 
Mie pelkään sitä pahoinvointia (miten selvii töissä!!!) :D Vielä naurattaa ;) Mut kaikista eniten sitä miten horminaaliset muutokset vaikuttaa mielialaan, toivottavasti pysysin suht tasasena :whistle:

Muuten kyl ootan sitä raskaana olemista <3
 
Olen ollut tyytyväinen kiertooni joka on ollut jo useamman kuukauden 27 päivää, ehkä yksi kierto oli 28 päivää. Nyt ärsyttää kun on kp30 eikä mitään merkkiä vuodosta, menkkaoireita kyllä on ollut jonkun verran mutta nekin nyt helpottanut. En jaksa uskoa että olisin raskaana kun ei olla yritetty(ehkäisynä keskeytetty), mutta jännä nähdä miten mies reagoi tähän "vaaraan". Hän on viikonlopun poissa kotoa ja on jo muutamaan otteeseen tänään kysynyt että mikä tilanne, taidan vähän veättää kertomista kun vuoto alkaa :D. Tosin olen kyllä sanonut etten usko raskauteen ja ei tämä kahden päivän myöhästyminen ole mitään ihmeellistä. Pohtikoon nyt pienen pakon edessä että miltä se mahdollinen neljäs raskaus ja vauva-ajatus tuntuu =).
Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:
 
Tervetuloa uudet!!:wave:

Uniketulla jännät paikat...:popcorn:

Mäkin odotan innolla raskaana olemista,kaipasin heti synnytyksen jälkeen isoa masua,vauvan liikkeitä ja yleensäkin sitä ihanaa olotilaa!!

Meillä ei vaan tuo isäntä ole edelleenkään intona aloittamassa,ehkä sit syksyllä,luulenpa että hänellä on silloinkin joku syy miksei voi aloittaa,harmi on kova...:'( Välillä menee päiviä ihan hyvin ja sitten taas toivoisin että voitaisiin heti aloittaa...Kaikki mulle heti nyt!!!!!!!!!Isäntä kyllä haluaa lisää lapsia mutta ei oikein osaa sanoa koska..

Taffo ja odotukset korkealla..
 
Sunflower11
Menkkaoireet kolkuttelee ovella :(
Ens kierto pidetään taukoa tikuttelust ym. semmoisesta.. Sit sen jälkeisellä kierrolla otetaan luget käyttöön. Toivottavasti niistä olis apua!

Toivottavasti Taffon mies kääntäis kelkkansa pian yrittämisen suhteen!
Ja uniketulle tsemppiä!
 
Sunflower: Pidetään nyt kuitenki peukkuja jos ne menkat ei alkaskaan :)

Taffo: Ootko nyt jutellu miehes kaa mitä? Kysyny ihan suoraan tai sanonu suoraan että nyt alotetaan ja sillä sipuli :saint::D:xmas:

Unikettu: No jos nyt on näin että menkat alkaakin, niin ehkä siun mies sit sanookin että aletaan yrittää :)

Ja miulle ei muutakun hiivaa edelleen... :/
 
Sunflower11
Sone: Pitäishän sitä viimiseen asti toivoa, mutta tärppikierroissa ei ole tavallisia menkkaoireita ollut, vasta kun vuoto alkanut niin sitten. Kierroissa missä ei tärppiä ole edes ollut/ kemiallista siis, niin oireet alkaa viikkoo ennen vuotoa, tai nykyään 4-5 päivää ennen. Sen vaan tietää kun on tässä oppinut tätä kroppaa kuulostelemaan..
 
Sunflower11
Paitsi mie :LOL: No ei vaan..
Sen vaan tietää, tärppikierroista missä oon haamuplussaa saanut on ollut selvästi _se olo_. Sen vaan tietää / on oppinut tietämään kun semmoista oloa ei ole..

Testasin negan :D ylläri, kun dpo 7.
Huomenna sit alkais tiputteluvuoto (tai viim. maanantaina)
 
Pöh ja pah..

Kiitos sunflower ja sone...:heart: Oon mä kysyny ihan suoraan ja vastaus on aina että katotaan sit,jos jään tivaamaan että koska katotaan niin syksymmällä sit..Enkä mä halua painostaa,ihanaa sinänsä että hää kuitenki haluaa vielä lisää lapsia,mulla vaan vauvakuume huomattavasti kovempi..Mulla ei nyt siis ole enää pillerit käytössä mutta ei tuo isäntä ainakaan vielä ole kumi-ukkoja ostanut ja viime yönä oli kova halu hällä mutta äiti oli liian väsy,täytyy toivoa ettei se niitä ostakaan..:p

Tsemppiä kaikille piinailijoille...

sunflower mitä ne luget on ja mihin ne vaikuttaa jos saan kysyä? *tyhmä kyselee* :ashamed:

Taffo
 
Sunflower11
Taffo: Lugesteron-nimistä keltarauhashormonia.
Vaikuttaa mm. luteaalivaiheen pituuteen , elikkäs limakalvoihin ilmeisestikin. Mulla ongelmana on nuo kemialliset raskaudet tässä yrityksen (1v3kk) aikana ja liian lyhyt luteaalivaihe, eli tiputtelu alkaa about dpo 8, ja hyvä luteealivaihe on jotain 14päivää mutta mulla se jää sinne 8 päivään.
(luteaalivaihe on aika ovulaatiosta kuukautisiin jos joku ei tiennyt)
 
Sunflower11: tiedän kyllä että on ihan tyhmää hätäillä raskautumisen kanssa mutta minkäs teet - niinkuin sone sanoi jos on kärsimätön luonne tässä touhussa se vielä oikein korostuu. Mun onni on säännöllinen kierto, ilmeisesti nyt tasaantunut normaaliin pillereiden jälkeen. Pari kk:tta olen saanut ovisplussa kellontarkasti 13 päivää kuukautisten alkamisesta. Ei tartte kohta enää tikuttaakaan, tai ainakin clearbluet tulee halvaksi kun riittää moneen kiertoon yhdestä paketista.

Ja olen tosiaan todella pahoillani kaikkien niiden puolesta jotka yrittää pitkään raskautua, murheiden summa on vakio ja jos ei ole suuria niin sitten pieniä...

Täytyy sanoa että kun kevätaurinko paistaa niin mulla alkaa olla eri fiiliksetkin, ehkäpä tästä kierrosta tärppäisi - taitaa olla vika kierto tämän vuoden vauvalle. Esikoinenkin syntyi melkein juhannuksena eli jouluvauva sopisi hyvin. Toivottavasti tänne tulisi joku plussauutinen pian, aika hiljaiselta tuntuu.
 
Sunflower11
Kyllä mä tiedän, itse oon myös kärsimätön, en mä pahalla kommenttia tarkoittanut. ITse vaan huomannut että jos joku (esim. ovistikkujen käyttä) stressaa tms. niin sitten se on hyvä jättää edes kierroksi pois. Kuten me tehdään ens kierrossa, vähän "taukoa"..
 

Yhteistyössä