--2012 yrittävät--

Leenuliinukka: Jännä tilanne teillä nyt :) Parin viikon päästähän sitä sitten tietää kuin kävi... :popcorn:

Miwwi: Mie oon alottanu testailen siinä kp10---> ja monnsti se ovis on ollu siellä 12-18pv. :) Kierrot on vaihdellu miulla 28-50+. Nykyään on kuitenkin aika säännöllinen 28-30pv :) Sillon kun on tärpänny niin miulla on ollut aikainen ovis, ja testit on näyttänyt plussaa hyvissä ajoin.
 
Sone* Joo ajattelinkin aloittaa testaamisen ajoissa.. :) Mulla on tällä hetkellä ainakin 12 ovistestiä ja joka päivä aijoin testata, ettei vaan mene ohi.. :) Kuinka muuten jos teen testin esim. klo 15.00 joka päivä ja sitten onkin yhtä tumma viiva eli plussa niin kannattaako koska ruveta hommiin? Sitten illalla vai mielummin heti? :saint: :)
 
Mulla meni hermot liuskaovistesteihin jo esikoista yrittäessä joten nyt olen kokonaan diginä. Sainkin tässä kierrossa ekalla tikulla plussan, ihme tuuria. Kierto kun heittelee 24-33 päivän välillä. Nyt oottelen menkkoja alkavaksi, jotain pientä vuotoa on jo mutta eiköhän ne sieltä kohta ala. Äh. Ensi kuussa sitten. Taitaapi tämä vauva antaa odottaa itseään vuoteen 2013.

Leenuliinukka: Oon syönyt pillereitä yhteensä yli 10 vuotta ja usein unohtanut yhdestä neljään pilleriä kierrossa. (No joo toi 4 on yksittäistapaus). Ikinä en ole tullut raskaaksi, eli varmaan aika poikkeuksellista tuo sinun tapaus.

Mieli on kuitenkin hyvä, en voi valittaa kun on yksi terve lapsi kotona ja yk:tä vasta 3 takana. Järkytyin nimittäin oikeasti kun bloggari jota olen muutaman kerran lueskellut kuoli synnytykseen. Kamalaa... aika takki auki oon itse mennyt synnyttämään. Vasta jälkikäteen oon miettinyt mitä kaikkea vauvalle tai itselle olisi voinut tapahtua.
 
Undu: Mie todellakin pelkään raskausaikaa, synnytystä ja vauva-aikaa... Ja tätä pikkulapsiaikaa myöskin, koko ajan saa pelätä ja olla huolissaan. Mie oon niin kanaemo ettei oo järkeekään. Eilen aloin miettimään lukiessani vauva-lehden ultraääni juttua että mitäs sitten jos ultrassa todetaan jotain poikkeavaa ja lapsella ei ole kaikki hyvin tai jos pahin tapahtuu. Tuntuu ettei nyt pysty oikein käsittelemään mielessään tälläisiä asioita, mutta pitäisihän näiden pelkojen kanssa päästä sinuiksi, kun ei niille asioille itse mitään mahda. Mielessä on käynyt monesti jo sekin ettei kannattaisi enää yrittää lisää lapsia kun on saanut kaksi tervettä, voiko näin hyvä tuuri jatkua?

Oonko mie ihan pihalla!? :D Tai siis onko kellään muilla tälläsisä murheenkryynejä ja pelkoja jo valmiiks ennenkuin edes odottaa?? Voi olla että miulla on vapaa päivinä aikaa miettiä ihan liikaa asioista! :) Töissä on sen verran aina kiirettä ja arkena puuhaa ettei kyllä kerkeä vatvoa mitään tai nyyhkytellä vauva-lehden ääressä ;)
 
Sone* Tuttuja tunteita, mä en ole IKINÄ ennen tällee pelänny, nyt mua pelottaa, että syntyy pahasti vammanen lapsi tai muuten vakavasti sairas, olen ennättänyt pelkääkään kohtukuolemaa ja tai synnytys kuolelemaa sekä omaani että vauvan.

Mä en tiedä mikä mua vaivaa, tää häiritsee mua mielestäni epänormaalin tavoin. Mietin, et miks en ole tyytyväinen 4 lähes terveeseen ja ihanaan lapseen, mitä jos ahneella on "paskanen loppu".

Joka puolella nään vammasia lapsia tai kuulen pieleen menneistä raskauksista ja synnytyksista. HUOH. Nytkin juuri vähän aikaa sitte synty miehen työtoverille down, ja missää seuloissa ei jäänyt kiinni.

Ehkä nää tunteet helpottuu jos raskaaksi tulee, tai sitte ei.. Välillä tuntuu, että koko vauvatouhu sekottaa mun pään.

Mies on jo niin tohkeissaan tulevasta, että rupee tässä nyt sitte perumaan.

Ja tämä ei ole mikään loukkaus ketään kohtaam ja down lapsetkin varmasti ihania, mutta kyllä mun maailma romahtais, ainakin hetkeksi..
 
Toivoliini: En miekään ole näin paljon ennemmin vainonnut, jotenkin vaan on niin skeptinen sen suhteen että kaikki voisikin mennä hyvin!?!?!

Minua myös pelottaa lapsen mahdollinen sairaus tai kehitysvamma, kyllähän se on raskasta. Kun omat lapset on perusterveitä molemmat niin saa olla kyllä kiitollinen!!!

Toivottavasti nämä pelot rauhoittuisi sitten kun odottaa, ettei menisi raskaus-aika pelätessä. Kun osaisi sitten nauttia, mahdollisesti viimeisestä odotuksesta (paitsi jos mies viel iltatähteen taipuis joskus :whistle:)

Mitä lähempänä yrityksen ajankohta on, sen enempi alkaa pelottaa. Kai se on normaalia kun kyseessä on iso asia :)

Joko Toivoliini otatit kierukan veks?? :)
 
Sone* odottelen menkkoja alkavaksi ja sitten se pitäis ottaa... Mutta mutta..:whistle:. Mulla on tosi vahva menkka v*****tus eli alkaa varmaa huomenna tai ylihuomenna. Mun elämässä on joka kuukaus aina pari päivää mustaa ja synkkää, kaikki ottaa päähän, hermo kireellä, pala kurkussa ja vois itkeä tirautella mennen tullen.. Tää vaUva asiaki, aaaarg.. siitä on tulossa nyt niin todellinen.. HUOH. joo, en mäkään ole IKINÄ näin jänittänyt tulevaa.

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2110325-voi-ei-rimakauhu/
:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Undu: Mä kans luin tota haikara blokia ja oikeesti järkytyin hänen kuolemasta.. Ja vielä pahemmalta tuntuu se, että kuoleman aiheutti tavallaan hoitovirhe:ashamed:. Tuntuu toiki niin pahalta että silmät meinaa väkisin kostua kun ajattelee.
 
Sone ja Toivoliini: "Mielessä on käynyt monesti jo sekin ettei kannattaisi enää yrittää lisää lapsia kun on saanut kaksi tervettä, voiko näin hyvä tuuri jatkua?" Tää Sonen teksti on melkeen sanasta sanaan sama, mitä kerran sanoin miehelle. Eli joo, mulla on kanssa kamalasti tälläsiä ajatuksia...

Undu: Joo, en oikeesti uskokaan, että pillerin unohdus aiheuttaisi mitään, mutta mieluummin mietin etukäteen kuin jälkikäteen. :) Oishan sitä voinut hakea vaikka katumuspillerin tai jotain, mutta kun kuitenkin sitä toista yhteistä suunnitellaan, niin jos on alkunsa jo nyt saanut, niin sitten on.
 
Minäkin tunnistan itseni noista ajatuksista että onko järkeä enää tehdä lisää lapsia kun on jo kolme tervettä lasta. Toisaalta en ymmärrä ajattelua että kyllä sen kolmannen tai neljännen ym. täytyy olla jo jotenkin "viallinen" kun on muut olleet terveitä. Itse ajattelen sillä tavalla että minulla on hyvät mahdollisuudet saada vielä terveitä lapsia kun ei muillakaan lapsilla ole ollut mitään vammaa. Eihän se noin yksioikoisesti tietenkään mene kun raskaudetkin yksilöllisiä joka kerta ja mitä vaan voi sattua että jokin menee mönkään.

Minä tuossa jo laskeskelin että koskas sitä pitäis puuhailla että sais huhtikuun lapsen:). Olen aina tullut raskaaksi suunnilleen silloin kun olen suunnitellut mutta mielessä kyllä on joka kerta ollut että kaikki ei välttämättä mene niinkuin on suunnitellut tällä kertaa!
 
Moi pitkästä aikaa!

Meillä on ollut hurjaa menoa viime viikon lopusta alkaen.Aivan käsittämätöntä:pikku ukko meni normisti päiväunille perjantaina ja tunnin päästä herätessään ei saanut kunnolla henkeä,jouduttiin ambulanssilla sairaalaan,2 h päästä lähdettiin kotiin ja diagnoosina kurkunpääntulehdus.Mä en voi käsittää kun ei ole ollut kuumetta,ei nuhaaei yskää,ei YHTÄÄN mitään oireita ja sitten TUNNIN aikana ilmestyy noin vakavat oireet.Lääkärin mielestä normaalia,yleensä kylläkin hengenahdistus tulee öisin.Pikku-ukkoa piti pitää rauhallisena muutama tunti ettei kohtaus uusi,arvatkaa vaan oliko helppoa kun pikku herra sai adrealiinia piikillä niin johan sitä virtaa riitti,ihan koko illaksi.Seuraavana päivänä nousikin sitten kova kuume,yskä alkoi ja kamalan paksua räkää tuli koko ajan.:( Kaikki sapuska/juotava minkä sain menemään hälle alas,tuli hetkenpäästä ylös kun yskitti niin kovin että yökkäsi.:'( Eilinen oli eka kuumeeton päivä,on se aina yhtä kamalaa kun tuollainen pieni sairastaa.Nyt jos tämä taas tästä..Huh huh.

Oviksen testailusta mä olen käyttänyt Davidin liuskatestejä joka kierron 5 pv:stä eteenpäin,ovisplussa aina kp 12/13.Mulla kierron pituus 26-28 pv:ää.

Toivoliini:Mietin, et miks en ole tyytyväinen 4 lähes terveeseen ja ihanaan lapseen, mitä jos ahneella on "paskanen loppu".
Mun siskolla 5 lasta ja sanoi aivan samoilla sanoilla!Pelkäsi todella kovasti ettei enää saa tervettä lasta kun on jo 4..Nyt heillä kuudes ja viimeinen toiveissa ja samat ajatukset..Mutta niin kuin unikettu sanoi on mielestäni parempi ajatella juuri niin että kun jo niin ja niin monta tervettä lasta niin eiköhän suurempi todennäköisyys ole saada edelleenkin terve lapsi.Vaikkakin itse pessimistinä en varmasti osaisi kuin pelätä pahinta ja toivoa parasta...Ja mulla sentään vasta yksi ainokainen..:LOL:

Yrityksestä:Mulla loppui ne pillerit ja nyt mennään kumi-ukolla...En ole isännälle mitään puhunut vielä niidenkin jättämisestä koska jotenkin nyt taas kun poika oli kipeänä ja oli TODELLA raskasta niin mietin kuitenkin sitä että jaksanko ihan vielä..Mutta sitten taas nyt kun kaikki on ihan hyvin ja on saanut taas pari yötä nukuttua paremmin niin taashan sitä miettii että miksi ei..Tooooodella ristiriitaisia ajatuksia..

Jostain blogista ja synnytykseen kuolleesta olette puhuneet?Hui kamala,mä en ole kuullutkaan!aivan kamalaa!!:'(

Kaikille yrittäjille paljon plussia!!!

Taffo ja parantuva pikku mies..
 
Rupesin aloittamaan ovulaatiotestaamisen jo vaikkakin on varmaan liian aikaista, mutta menkkani on kyllä jo loppunut ja alkoi muutenkin myöhempää ja kesti vähemmän mitä yleensä. Sain testiiin haalean viivan, onko se merkki siitä että ovulaatio tapahtuu lähiaikoina, vai tuleeko aina haalea viiva? Onko muilla kokemusta david ovulaatioliuskoista? :)
 
Miwwi: mulle tuli Davidiin lähes aina se toinenkin viiva. Ja kun oli ovis+, se testiviiva ei silti aina ollut yhtä tumma kuin kontrolliviiva, vaan vasta digitesti paljasti, että plussa se on. Digillä varmistelin. Nyt olen ollut testaamatta, kun ei siitä tullut kuin stressiä lakanoiden väliin.
 
Sunflower11
Miwwi, olen saanut jokaiseen kokeilemaani testiin (pregcheck, david, wondfo, fertest) haaleeta viiva ihan missä vaiheessa kiertoa tahansa, sitten vasta kun on tumma niin on ovis+
(ja mullakin davideissa ei tuu yhtävahvaa viivaa vaan testiviiva jää haaleemmaksi ja digillä sen tarkistin)
 
Miwwi mä olen nuita Davidin liuskatestejä aina käyttänyt ja mullakin tulee sellainen haalea viiva joka kerta,sitten oviksen aikoihin kp 12-13 on viiva yhtä vahva kuin kontrolliviiva,jos esim testasin kp6-15 niin viiva alkoi vahvistua about kp 11 ja haalistua kp14...Mä olen sellainen himotestaaja...:ashamed: Aion jatkossakin kyllä tilata nuita Davidin testejä,olivat mielestäni edulllisia ja toimivia!!!Mutta niinkuin Whisky Peat sanoi niin testailujen takia saattaa tulla "jännitettä".Mulle ainakin vuoden yrittämisen jälkeen tuo ovis-seksi oli pelkkää lapsentekoseksiä ja sellaista väkisin yrittämistä,meillä kun oli ohje harrastella vain joka 3 pv miehen spermanlaadun takia mutta hah,poika sai alkunsa kierrosta jolloin harrasteltiin ennen ovista 5 krt/pv ( mikä lie kiima oli molemmilla ) ja olin aivan varma ettei nyt ainakaan tärppää!!En tiedä sitten oliko juju juuri siinä etten silloin paljon ajatellut että tärppääkö ja koska on ovis yms.. :LOL:

Mullakin alkoi tyhjennysvuoto ja saa nähdä tuleeko lisää vuotoa kun en aloitakaan seuraavaa pilleriliuskaa.Pah.Ällöttävää.Mutta toisaalta vaikkei me aloiteta heti yritystä kun pillerit jää pois niin ehtiipä keho palautua "normaali"tilaan jos sitä voi enää sellaiseksi kutsua..

Taffo ja toiveet taas korkealle..
 
Taffo82 Voi, kiva kuulla :) Itellä on nyt 8 päivää menkkojen ekasta päivästä ja menkat loppui jo tiistaina ja eilen aloitin testaamisen ja haalea viiva oli kyllä vielä.. :) Saa nähdä vahvistuuko. :) Ite en kyllä stressaa (ainakaan vielä)... tietääkseni. :D Muuten kyllä olen niin kauhea stressaaja!! :D
 
kp1
Kierukanpoisto aika perjantaina.. Viikon päästä. Mä vaan mietin et pitäiskö kuukaudella vielä lykätä, ei tarvis sitte etelässä stressata syömisien suhteen.. Huoh..Miten tämä nyt tälläin stressaa mua..


Huom: mä en ole lainkaan varma, että heti (josko enää ikinä) tulisin raskaaksi, mutta se on kuitenki otettava huomioon että tärppi käy heti, helposti olen aikasemmin raskautunut.

T: Toivoliini apeena :/
 
Toivoliini miekin stressaan et pitäskö viel kuukaus oottaa.... ehkä nyt kuitenki käyn ottaa huhtikuun alussa pois.. Jos nyt jotain estettä tulee niin voihan sitä olla ky tai kumilla. Jännittää!!!!!!!
 
Miwwi kyllä ne viivat alkaa vahvistua sitten oviksen ollessa käsillä!!Tuo Davidin ovistesti näytti mulle raskaudenkin kun testasin piruuttani koko kierron,kp 22 alkoi viiva tummumaan ja sitten kp 25 oli jo ihan kunnon plussa,raskaustesti näytti silloin ihan haaleaa plussaa vasta.Mulla siis se kierto 26-28 pv:ää.Aion kyllä varmasti ostaa niitä kun yritys alkaa!!!:D

Toivoliini ne on kamalia nuo ristiriitaiset tunteet kun tuntuu ettei enää itsekään tiiä mitä haluaa vai haluaako ja sitten miettii ja miettii miltä OIKEASTI tuntuu,mulla ainakin näin.: / Ja ite kun ainakin olen sellainen joka asiasta streessaava niin se ylimääräinen miettiminen ja pohtiminen ei ainakaan auta!Suuret virtuaalihalit sinne ja koetahan nauttia matkastasi!!:hug::wave:

Sone mulla TAAS niin vauvakuume että..Eilen sain kuvia ystävän vastasyntyneestä niin arvata saattaa...:LOL: Mä luulen että mäkin alan jännittämään vasta sitten kun alkaa "tositoimet"..

(.)Ällövaroitus!!! Mulla loppui ne pillerit viime maanantaina ja keskiviikkona oli ihan järkyttävät kivut vasemalla munasarjassa ( ? ) tai jossain siellä ja nyt oon sitten vuotanu aivan järkyttävästi siitä asti.Mullahan siis epäilivät keskenmenoa edellisessä tyhjennysvuodossa kun sitä ennen jäi 2 kertaa koko tyhjennysvuoto tulematta ja raskaustesti näytti ihan haaleaa plussaa.Toivottavasti loppuu vuoto pian,oli sitten ihan mitä tahansa!!Nyt siis lääkäri ehdotti pillereiden lopettamista koska ehkäisyteho ei ole riittävä,ehdotti myös ehkäisykapselia,kierukkaa yms mutta kerroin vauvakuumeesta niin päädyttiin tähän kumi menetelmään mutta saa nähdä kauan kestän kun omistan sen karseen kumiallergian ja sitten toisaalta kyllä toivon että meilläkin alkaisi yritys ennen syksyä......:p Isäntä ei niin innokas ajatukselle..Mutta tästä omastakaan päästä en tiedä kun välillä tahtoo ja välillä ei...HELEVETIN HORMOONIT!!!!|O

Pöljä,Taffo ja pöljemmät ajatukset
 
Taffo olkaa keskeytetyllä :)

Jep, nyt kun menkat on loppu niin itselläkin taas herää luonnollisesti vauvakuume!!! :D just nyt ei edes pelota ;-)
Hihhii, enää pari viikkoa!!!!

PS. Laskeskelin että muun kierto menee niin että pääsen äitienpäivänä testaamaan jos ei oo menkat alkanu =D
 
Viimeksi muokattu:
Taffo olkaa keskeytetyllä :)

Jep, nyt kun menkat on loppu niin itselläkin taas herää luonnollisesti vauvakuume!!! :D just nyt ei edes pelota ;-)
Hihhii, enää pari viikkoa!!!!

PS. Laskeskelin että muun kierto menee niin että pääsen äitienpäivänä testaamaan jos ei oo menkat alkanu =D
Sone, mä just laskin että testaamaan pääsee huhtikuun 15pv jos menkkoja ei tule.. Äitienpäivänä mennää jo rv8?? tai jotain.. Vai mites se nyt meni.. raaps raaps..*raapii päätään*
 
Toivoliini ne on kamalia nuo ristiriitaiset tunteet kun tuntuu ettei enää itsekään tiiä mitä haluaa vai haluaako ja sitten miettii ja miettii miltä OIKEASTI tuntuu,mulla ainakin näin. Ja ite kun ainakin olen sellainen joka asiasta streessaava niin se ylimääräinen miettiminen ja pohtiminen ei ainakaan auta!Suuret virtuaalihalit sinne ja koetahan nauttia matkastasi!!

Joo, mekin ollaan puhuttu tästä vitosesta jo kauan, haaveiltu ja muhilteltu. Mutta nyt mä olenkin sitte ihan solmussa mun ajatusten kanssa. Siitä on nyt tullut niin todellista klunk. Mut perääntyä mä en oikein voi enkä HALUA (siinä näette kuinka jakomielitautinen mä olen ;)). Eli soitellen sotaan vaan.. Se reissu vaan jännää, kun lueskelin että mitä ei saa syödä ja mitä saa ja mitä niistä voi tulla. Joten ehkä kk lykkääminen vois olla ihan hyvä. Kierukan otatan pois, että keskeytettyä sitte meillä tai jotain..
 
Toivoliini, ensin reissu ja sitten on mukava palata arkeen kun on uutta odotettavaa ja tekemistä kun vauvantekohommat alkaa=). Mulla kanssa ajatukset vaihtuu päivittäin mutta kuitenkin voitolla aina se halu kokea kaikki uudelleen se kaikki mitä raskauteen ja vauvaan liittyy. Oma äitini ja anoppi usein molemmat puhuvat siitä että minkä ikäinen heillä olisi neljäs lapsi jota suunnittelivat ja joka kuitenkin jäi tekemättä. Ovat molemmat haikean oloisia asiasta. Olen itse miettinyt että en halua myöhemmin ajatella asiaa niin että olis pitänyt tehdä se neljäs enkä halua lykätä myöhemmäksi, nyt olis sopiva aika meille ja sitten vois jättää ne puuhat muille.
 
Unikettu:
Eilen keskusteltiin miehen kanssa, mies oli sitä mieltä, että heti vaan yritystä mutta kun mä löin faktat tiskiin just niistä, et mitä en esim sitte uskalla syödä reissussa ja muistutin, että muutaman vuoden takainen km tuli juuri niillä viikoilla kun me oltais matkalla niin, hetken päästä oltiin samaa mieltä siitä että, nyt siis suunnitelmien mukaan PE kierukka pois ja sitte vähän väistellaan ovista ja mennää keskeytetyllä.

Eli kuukaudella lykätään vauva projektia.
Ihan hyvä fiilis, vaikka alkaa se vauvakuume taas niiden mustien päivien jälkeen nostaa päätään.

Jos sitte heti tärppäis (ai minä asioiden edellä:D) niin laskettu ois tammikussa 2013:heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä