--2012 yrittävät--

Terppa!

Mä olen työssäkäyvä äiti.. Nyt olen tehnyt 80% työaikaa, mutta alan tekemään 100% työaikaa toukokuun alusta.. Sais sitte vähän parempaa äippärahaa, kun ei nää hoitajan palkat muutenkaan ole kovin hurrattavia.

Nyt mulla alkaa yöputki, 3 yötä nyt vaan onneksi. Mua stressaa se, että kuinka mä pystyn tekemään öitä, raskaaksi tultuani jos olen kovin huonovointinen ja se kaamee alku väsy..huh huh. Edellisessä työpaikassa ei tarvinu tehdä ja varsinki jos oli raskaana mutta tämä mun nykyinen ( ei niin inhimillinen)... Ainakaan muut raskaana olevat ei ole öitänsä pois saanu:|

SONE*: Ihan mahtavaa, ett mies sai kakistettua sanaset suusta ulos..Nyt vaan tuumasta toimeen ja kierukkaa poistamaan:heart:.

Taffo: meillä oli outo terkka onneks vaihtu. Oli juuri valmistunut ja erittäin virkaintonen, painokäyrät ym piti mennä just eikä melkein, muuten se rustas jo lääkäriaikaa, ja mitä tahansa kysyi, se joko A)työnsi prösyyrin käteen tai B)vastasi, että soita päijätneuvoon (eli meillä puhelin missä vastaa sh joka antaa neuvoja, jakaa lääkärinajat ja määrittelee lääkärin tarpeen). Nyt se letukka on onneks sieltä pois..Meidän pojanki meinas laittaa keskussairaalaa tutkimuksiin kun oli "liian" lyhyt 4v 98cm, mutta lääkäriä sen lähetteet vaan nauratti kun kasvu tasaista.

Bellabambini: Sun kannattaa opetella suhtautumaan hiukan avoimemmin muihin lapsiin, muut lapset tulee olee aika isossa roolissa kuitenkin sun lapsen elämässä, nopeemmin kun huomaatkaan kaverit on hurjan tärkeitä. Meilläkin on "koko ajan" joku vieras lapsi. Lapset on erilaisia ja erilaisuus on hyvä hyväksyä. Mä kyllä komennan muita lapsia, jos meillä ollaan niin meidän säännöillä. Hirviö kakaroita ei ole vielä näkyny, meidän lapsilla on kivoja kavereita. Koululaisilla ei ole ollut mitään kiusaamisjuttuja ym, että luulen, että ollaan helpolla selvitty tähän saakka.

nyt vaan kahta viivaa kaikille hurahtaneille I I :p
 
Viimeksi muokattu:
Bellabambini: Minulla oli ihan samoja fiiiliksiä ennen kuin esikoinen syntyi ja se on ihan normaalia. Nyt vasta hiljattain olen alkanut oikeasti katselemaan vieraitakin lapsia sillain että voi miten mukavia nuo piiperot on ;) Toki olen aina tykännyt kummilapsistani, varsinkin ensimmäinen kummipoikani on erittäin rakas <3
Älä siis pelkää tai ota ressiä tulevista ikätovereista, niistä tulee olemaan paljon iloa lapselle, ja silloin siitä saa itsekkin iloa :)
 
Heipsun taas!

Mä olen hoitovapaalla ainakin tämän vuoden loppuun,jos raskaaksi tuun niin joudun heti pois töistä,siellä kun joutuu sellaisiin hommiin joita ei saa/pysty tekemään.Mutta saas nyt nähdä sitten..

Toivoliini,meillä siis se terkka oikeasti aika kamala,esim: Verikokeita ottaessa joutui pistämään JOKA kerta ainakin kolmesti kun suonet ei muka näy ja karkaavat alta,saattoi "kaivella" piikillä suonta,meni kerran jopa läpi siitä ja aika komea patti oli pitkän aikaa kädessä..Joskus vaihdettiin kättä kun ei saanut tulemaan verta.. ( mulla - merkkinen veriryhmä joten joudutiin ottamaan 4 krt raskauden aikana ) en ole millään tavalla piikki kammoinen mutta eihän se kivaakaan ole.. Ja yleensä jos olen joutunut johonkin verikokeisiin on aina kehuttu kuinka näkyy suonet hyvin ja saa helposti otettua.Ja olen itsekin ottanut paljon verinäytteitä hevosilta ja tiedän että se neula pitää "napsauttaa" nopeasti sinne suoneen tai se tosissaan karkaa,jos kovin hitaasti työntää niin ei tule mitään,välillä teki mieli sanoa että anna se neula tänne!!:mad:

Sitten kun todettiin raskausmyrkytys todettiin ja piti paineita käydä mittauttamassa niin otti sen verenpaineen heti kun tulin ( siinä on muutamat portaat joten ei ihan "lepo"paineita vastannut varmasti.. ) ja sitten päivitteli kuinkakamalat paineet on ja heti lähetettä synnärille,ravasinkin siellä viikoittain..Tosin hyvähän se oli seurata mutta olisi varmasti riittänyt vähempikin..

Pyysin lähetettä pelkopolille,sain sen rv 38+5 ( muksuhan olisi jo voinut syntyä hyvällä tuurilla ) perusteena se että piti ensin käydä tutustumassa sairaalaan ja JOS vielä sen jälkeen synnytys pelotta niin sitten...En sitten koskaan päässyt sinne pelkopolille asti.Ja kaikkihan meni vähän niinkuin pieleen siinä synnytyksessä joten olisi ehkä kiva ollut puhua ennen synnytytstä peloistani jonkun kanssa..

Synnytyksen jälkeen kun sanoin että meillä on koliikki vauva hän oli sitä mieltä että olen vain liian herkkä äiti ja otan lapsen liian pian vaunuista/sängystä,koska kuulemma kaikki lapset itkee paljon. (Pahinpina päivinä kannoin poikaa 18 h pv,itki yleensä 3-6 h,ihan sama mitä tein) Vein vauvan erikoislääkärille ja sain koliikki diagnoosin välittömästi,ja numeron vyöhyketerapeutille,tilanne helpotti n 4 kk jälkeen,jumppapallosta ja vyöhyketerapeutista oli suuri apu!

Soitin neuvolaan kun poika ( 3 vko:a ) oli ollut kakkaamatta 7 päivää ja oli kovin tuskaisen oloinen (olin jo yrittänyt kuumemittari temppua ja masun hierontaa ja vaikka mitä.. ) ,käski hän odotella vielä ainakin 3-4 päivää.Soitin heti sitten päivystykseen jossa käskettiin antamaan heti Laxoberonia ja jos ei toimi niin sitten sinne..

Ja tietysti olen saanut kuulla siitä kun lopetin imetyksen pojan ollessa 8 kk ( söi enää aamu ja ilta tissin,ihan muutaman minuutin vellin ja puuron jälkeen joten ajattelin että pääsen "lempeästi" eroon imetyksestä ) ja siitä että poikani syö tuttia..Ja siitä että on jo 1 v1 kk ja edelleen annan velliä pullosta aamuisin aj iltaisin..Sitäkin poika enää harvemmin juo joten varmasti lähiaikoina loppuu sekin..

Välillä siellä käydessä tuntuu että oon maailman paskin äiti!!!!!Ja muutenkin siellä on sanottu niin omituisia asioita että en koe käyntejä miellyttäväksi enkä todellakaan halua koskaan kysyä mitään asioita sieltä,ettei vaan taas tule itselle huono äiti fiilis.

No joo,anteeksi paasaus,v*tuttaa vaan!!!

Taffo
 
Sunflower, missäs olitte reissussa? Oliko hyvä reissu?

Toivoliini, mä en kans tiä, miten oisin raskaana jaksanu, jos olisin vuorotyössä. Mulla oli ihan tajuton väsy varsinkin alkukuukausina. Ja sitten kuvotus. Ja myöhemmin selkäsärky ja turvotus. Mutta älä suotta stressaa, sitten haet sairaslomaa, jos et oikeesti jaksa ja pysty oleen töissä! Kyllä se siitä suttaantuu.

Bellabambini, ne toisten lapset voi nyt tuntua vierailta, jos ei oo paljon ollut lasten kanssa tekemisissä. Se lasten maailma tulee erilailla tutuksi omien kautta ja sitten pääsee muittenkin juttuihin paremmin mukaan. Mutta eihän se sillai haittaa, jos ei kauheesti muitten lapsista tykkää, kunhan antaa omansa niiden kanssa touhuta.

Taffo, on sulla aika kaamee terkka. Mulla ois kyllä menny ihan luotto. Onko sun mahdollista vaihtaa sitä? Tai siis, pitäishän se olla, mutta onko siinä sun lähineuvolassa toista terkkaa vai joutuisitko sitten menemään johonkin kauemmas? Mä varmaan sun tilanteessa vaihtasin terkkaa, jos ei matka ihan mahdoton olisi.

Ja sitten omaan napaan. Meillä taistellaan unien kanssa. Sairastelu sekoitti pojan rytmin ihan totaalisesti. Päiväunia nukkuis tuntikaupalla, yöunia ei niinkään. Nyt yritetään lyhennellä päiväunia, että riittäis unta yöhön. Vielä ei ole riittänyt... No, toivotaan, että jossain vaiheessa... =)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille kuumeilijoille!:wave:

Sone, hienoja uutisia, onnea "urakkaan"!:D
Meillä vielä varovasti vihjaillaan..

Taffo, kuulostaa tosiaan aikas kamalalta neuvolatätiltä :(.
Lantionkuvausta en ole kyllä koskaan miettinyt mutta miksikäs ei sitä sitten voisi tehdä ennen raskautta jos haluaa. Kyllä se varmaan jotain kautta(jollain rahalla) onnistuu. Lähdin toiseen raskauteen sillä mielellä että alakautta mennään mutta tosiaan kuten kirjoitin se osoittautui sitten mahdottomaksi, tai liian suuri riski kiireelliseen sektioon oli olemassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Taffo sinuna vaihtaisin terkkaria... ei kuulosta kivalta. Terkkarin tehtävä on kuunnella ja ottaa vakavasti, ei vähätellä.

Unikettu
: Toivottavasti teilläkin siirrytään pian vihjailuasteelta toimintaan :)

Siis voi hemmetin Hiiva! Ei ole vieläkään parantunut vaikka torstaina otin sen tabletin! Tänään soitan tk:lle taas. Miten ihmeessä tästä kierteestä pääsee eroon! Miulla on gefilus kapselit, puolukkasurvokset ja sokeriton ruokavaliokin päällä!!!|O Piti luopuu kaikista kivoista alusvaatteista ja farkutkin on pannassa! Parempi auttaa kun heivaan kierukan pois!

Ps. Pikkasen tuskaa olla ilman suklaata |O:p Parempi tietty nyt jo totutella tähän kun raskausaikana en voi syödä herkkuja hirveesti kuitenkaan. Miulla alkaa nousta paino liiankin helposti ja on ihan tuskaa yrittää pitää se aisoissa!(10v sitten tiputin 25kg) Sitten taas synnytyksen jälkeen paino alkaa laskemaan ihan kivasti, tähän mennessä ainakin. Paitsi jaloista ei meinaa lähtee läskit sitten millään, muutenkin huono aineenvaihdunta ja sit mahan paino lantiolla. Tervetuloa selluliitti! :) Jännä juttu että nyt se ei kyllä harmita yhtään :whistle: :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Huhhei taas!

Meillä neuvola 40 km päässä ja kuntayhtymän mukaan PITÄISI jokaisella olla oikeus käydä missä tahansa kunnassa neuvolassa,terkkarissa,hammaslääkärissä yms mutta resurssipulan takia mekin joudutaan tuonne hevon kuuseen ajamaan vaikka 2 kuntaa aj niiden neuvolat on alle 10 km päässä...Mutta kyllä mä yritän sitten jos raskaaksi tulen niin vaihtaa,en mä halua jatkaa tuolla.

SoneMulla paino nousee kans tosi herkästi ja pelkäänkin et paisun kun pullataikina taas raskauden aikana,mulla oli kamalaa pahoinvointia ekat 15 vko:a ja piti syödä koko ajan et kuvotus pysyy poissa,plaah.Ihmeen hyvin kilot kyllä tippui kun poika oli todellinen tissitakiainen ekat 4 kk ja äiti ei väsyneenä muistanut syödä ihan niin paljon!:D Mullakin läskit tiukassa juuri tuossa persiissä ja reisissä,massu aika hyvin palautunu vaikkakin siinä on sellainen ryppyinen arpi pussi..Yök.Taisi venyä aavistuksen liikaa..:kieh:

Ihanaa nautiskella keväästä kun aurinko paistaa!!!

Saako muuten udella että mistä päin te kaikki ootte??Mä asun Nummi-Pusulassa jos kelleen kertoo mitään!!:wave: Rakastan tätä maalla asumista vaikka Vantaalla olen nuoruuteni asunut! ( en kai mä vielä kuitenkaan ihan vanhakaan oo ) :LOL:

Taffo
 
Bellabambini: Minulla oli ihan samoja fiiiliksiä ennen kuin esikoinen syntyi ja se on ihan normaalia. Nyt vasta hiljattain olen alkanut oikeasti katselemaan vieraitakin lapsia sillain että voi miten mukavia nuo piiperot on ;) Toki olen aina tykännyt kummilapsistani, varsinkin ensimmäinen kummipoikani on erittäin rakas <3
Älä siis pelkää tai ota ressiä tulevista ikätovereista, niistä tulee olemaan paljon iloa lapselle, ja silloin siitä saa itsekkin iloa :)
Kiitos :heart: Kyllä ne asiat varmaan ihan hyvin menee tai ainakin järjestyy. Ei pidä vaan liikaa etukäteen tressata :)
 
Taffo: Tutista ei kannata murehtia, meillä syödään tuttia vielä vaikka poika jo 1v8kk. Meinataan kyllä pääsiäisenä yrittää eroon. Hammaslääkärin mukaan 2-vuotiaaksi ei haittaa hampaiden kehitystä, toki voi olla hankalampi päästä siitä eroon. Pullosta luovuttiin vasta reilun vuoden ikäisenä, ei vain suostunut juomaan nokkamukista kahteen päivään ennen kuin annoin pullon takaisin. Muutama kk myöhemmin pullo lähti ilman ongelmia.
 
Osaisiko joku neuvoa tietämätöntä :) eli mulla on menossa kp 36 ja mulla yleensä on se 29-31 päivää, mulla on ollut siitä asti kun menkkojen olisi pitänyt alkaa niin menkkamaista kipua mahassa, maanantaina sitten vessasa käytyäni, pyyhkiessäni paperiin oli tosi haaleaa punaista vuotoa, sitten sen jälkeen ei ole ollut mitään? Haluaisin tässä kierrossa yrittää metsästää ovulaatiota, eli pitääkö odottaa kun menkat on kokonaan loppu vai voiko ruveta testailemaan jo viimesinä päivinä?
 
Huhhei..

Undu samaa kaikki on mulle sanonu!Päivisin meillä on tutti pois mutta nukkumaan mennessä siis päikkärit ja yöunet niin olen antanu tutin olla...Onhan se mun pikkuinen vielä..:D Kauhulla odotan kuinka sen ikinä saa pois...

Plussatuulia kaikille...PUUUH!

Mulla vielä viikko pillereitä,saas nähdä sitten kuinka ahkeraan kumiukko on käytössä,kädet ristissä rukoilen että se saattaisi vaikka "unohtua"..:LOL:

Taffo ja toiveet korkealla..
 
Sunflower11
Pahoittelut Miwwille!

kp 8 vasta.. kylläpä tää alkukierto menee hiiiiitaaaassstii..
Kymmenisen päivää niin pääsee/joutuu taas alkaa piinailemaan jos ja kun se ovis on taas siinä kp 18..
 
Mitäpäs tänne kuuluu muutakuin hiljaisuutta??? :D Kellä plussia tullunna???

Minä vaan kärsin menkoista ja hiivasta vieläkin, ens to soitan lekurille, aloitetaan kai estolääkitys. Joo, ja eilen oli joku mahatautikin, yöks!!!
 
No, mitäs tänne. Miehellä alko lomaviikko ja poika on taas kipee :( Korvatulehdus. Onneks tää päivä on ollu jo kuumeeton ja kivuton. Nyt vaan toivon kovasti, että huominenkin päivä on hyvä, koska tiistaina ois tarkotus lähtee pariks päiväks kylpylälomalle.

Ja sitten... jouduin oikein miettimään, että koska ja kuinka pian oon valmis vauvan tuloon. Kävi nimittäin niin, että unohdin perjantaina ottaa pillerin. Lauantaina sitten harrastettiin seksiä ja illalla vasta, kun menin ottaan lauantain pilleriä, huomasin, että perjantain pilleri oli ottamatta. Niinpä piti puhua, miten toimitaan. No, ollaan molemmat sitä mieltä, että vaikka vielä ei suunniteltukaan vauvaa, vaan vasta muutaman kuukauden päästä, saa tulla jos on tullakseen. Tosin en tosiaan usko, että tulee. Mutta tyttönihän on saanut alkunsa yhdestä unohtuneesta pilleristä. Tosin silloin olin vielä nuori ja varmasti paljon hedelmällisempi kuin nyt.

Näistä unohteluista johtuen en tosiaan halua jatkossa syödä pillereitä. Ennen poikaahan mulla oli kierukka. Ja jos vielä yhden vauvan saan, harkinnassa on joko sterilisaatio jommalle kummalle tai kierukka. Nyt ei siksi päädytty kierukkaan, kun alunperinkin ajateltiin vielä yhtä lasta ja aika pienellä ikäerolla.

Toivottavasti tulee pian pinoon lisää plussia, muille kuin mulle! :)
 
Jaa'a, mitähän tässä pitäisi nyt tehdä, mullakun alkoi ne menkat 8 päivä ja yleensä mulla on ollut kuukautiskierto se 29-31 päivää, mutta nytten se venyi 36 päivään. Olen kyllä varautunut moneen ovistikkuun että saan melkein joka päivä kokeilla kun vaikee sanoa koska se olisi.. :)
 

Yhteistyössä