3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

Tervetuloa @SannuB vielä munkin puolesta! :) Aloitin tosiaan lämpömittailun Fertility Friendin kera ekaa kertaa vasta vajaa viikko sitten juuri ennen ovista ja jännityksellä seuraan nyt miten lämpökäyrät FF:ssä menee kiertoni loppua kohden! Yritys aloitettu jo yli vuosi sitten, tosin pillerit jätin pois jo 1,5vuotta sitten 08/2015 mutta aluksi ei varsinaisesti vielä yritetty koska meillä oli kaukomatka tiedossa tammikuussa 2016 ja raskaus olisi ollut vähän liian jännää sillä reissulla .. joten varsinaisen yrityksen laskeneen alkaneen tuon matkan aikana 01/2016. Mulla on pillereiden jälkeen ollut epäsäännölliset kierrot ja ekan oviksenkin bongasin vasta 06/2016 eli 11kk pillereiden jälkeen, ja sen takia en ole viitsinyt laskea yk koska ovuloimattomia kiertoja on ollut varsinkin alussa ihan varmasti.. Mulla on todettu pco-tyypiset munasarjat mutta nyt alkaisi näyttää siltä että koneet ovat kuitenkin lähteneet pyörimään ihan luomusti koska ovistesti on näyttänyt plussaa muutaman kierron peräkkäin ja kierrot muutenkin tasaantuneet (33-36pv). Tuo lämpömittailu on mulle ihan uusi juttu mutta ihan oman mielenrauhan takia haluan oppia tuntemaan omat kiertoni paremmin, on tuskallista odottaa menkkoja (ja elätellä toiveita plussasta) jos ei ole edes varma oviksen ajankohdasta.. En kyllä olisi arvannut silloin pillereitä lopettaessa miten pitkä projekti tästä vielä tulee (lähinnä jännitin miten meidän reissun käy jos tulen raskaaksi ennen sitä..no eipä olisi tarvinnut stressata siitä ainakaan..) Sullahan on ihan eri juttu kun ei käsittääkseni hormonaalista ehkäisyä takana (?) ja taidat siis tuntea kiertosi aika hyvin. Kaikki nuo oireesi kuulostavat kyllä lupaavilta, kerro sitten heti mikä testin tulos, pidetään peukkuja!! (y)

Mitä kuuluu @MamaBlue ?! Kävitkö jo aukiolotutkimuksessa? Kerrothan sitten miten meni ( ja kauan se oikein kestää ja onko tuskallista.. mun gyne ehdotti mulle sitä jo vuosi sitten ja sain jo lähetteen mutta hölmö en uskaltanut mennä!! Saan siis ensi kuussa varmasti uuden lähetteen, ja sitten on kyllä mentävä hui!)

Alkaako teillä @Lallastiina ja @Sinikukkanen olla jo muuten jotain kunnon raskausoireita?!

Hyvä juttu @IinesAnkka82 että menkat alkoi niin pääsette uuteen yritykseen! Silloin kun mulla oli samantyypinen 3. kierto pillereistä (41pv) niin se 4. kierto olikin yllättäen vaan 29pv ja ovis missattiin siis täysin koska aloin tikuttamaan aivan liian myöhään! Eli kannattaa alottaa ajoissa se oviksen kyttäys! ;)

Hyvää alkuviikkoa ja tsemppiä taas kaikille piinaajille ja oviksen odottajille! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82
Kiitos kysymästä @Avokado83 :)
Kyllä tässä pikkuhiljaa jotain tuntemuksia on; nälkä on jatkuva, väsymystä, etova olo (sellainen niinku lievä krapula eli ruoka kyllä maistuu), nipistelyä mahalla, röyhtäilyä, ilmavaivoja, muisti alkanut temppuileen ja tänään alko maistuun rauta suussa :ROFLMAO: Eli kaikki nämä oireet vois olla myös ihan jotain muuta, mutta hauskaa on et siskolla samat oireet (paitsi sillä on välillä ollut niin huono olo et ei pääse sängystä ylös ja on joutunut oksentaan).. Tänään rv4+5!

Joku mietti sitä et milloin lähtis tutkimuksiin, oliko se @hill4, niin itse kyllä suosittelen lähteen tutkimuksiin heti kun itsestä siltä tuntuu et haluaa varmistella asioita.. Itse menin aika alkuvaiheessa yksityiselle gynelle ja mullahan sen käynnin perusteella alettiin epäillä endometrioosia ja viime keväänä reilun puolen vuoden yrittämisen jälkeen sain lähetteen julkiselle puolelle hoitoihin (tutkittiin myös miehen simpat yksityisellä ennen lähetettä). Lapsettomuuspolilla lääkäri suositteli meille heti näitä rankempia hoitoja ja kyllä kannatti :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Avokado83
@hill4 tiedot korjattu, tais unohtua aiemmin vanhat tiedot.

@Avokado83 Tosi vähän mitään oireita! Rinnat hiukan aristaa ja on täydemmän oloiset. Muutoksia ruokahalussa tai hajuaistissa en ole huomannut. Mulla, jolla yleensä on aina jokunen hormonifinni "kaksoisleuassa", ei nyt ole juuri mitään. Kurkku on ollut hiukan kipeä eilisestä alkaen, mutta toisaalta miehellä oli jokunen viikko sitten joku kurkkutulehdus... Kysyin äidiltäni, oliko hänellä paljon oireita silloin aikoinaan, ja hän kertoi päässeensä oireiden suhteen kuin "koira veräjästä" kaikkien meidän kolmen kanssa. En sitten tiedä miten tällaiset jutut kulkevat suvussa.

Mulle tehtiin aukiolotutkimus syksyllä, eikä ollut paha ollenkaan. Tosi yksilöllistä, ja kuulemma tutkimus ei yleensä satu sellaisilla joilla on kivuliaat kuukautiset. Jos on putket tukossa niin voi sattua pahemmin, toisaalta ne saattaa siinä tutkimuksessa auetakin, ainakin joksikin aikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Avokado83
Heippa vaan kaikille ja kiitos kysymästä @Avokado83 kävin tänään tosiaan aukiolotutkimuksessa ja sieltä suunnalta pelkästään positiivista kerrottavaa. (y) Putket siis on auki ja kaiken pitäisi siltä osin olla kunnossa. Verikokeiden tulokset oli myös ok, tosin sitä AMH tulosta saadaan vielä odottaa ja jännätä. Se on se, mikä kertoo sen miten tämä ikä on vaikuttanut.

No mutta siis itse tutkimus kesti about 10-15 minuuttia ja ei ollut ollenkaan kivulias, vaikka olin etukäteen pelännyt. Ei se nyt mikään miellyttävä ollut :confused:, mutta hyvin sen kestää. Tunne oli lähinnä sellainen painon tunne alavatsalla, ja kuten lääkärikin jo etukäteen tiesi kertoa, niin se tuntui sellaiselta astetta kovemmalta menkkajomotukselta. Pahin oli minun mielestä se kohta, kun se katetri osui sinne kohdun takaseinään, silloin kirpaisi hetken, mutta kesti tosiaan vaan sen sekunnin. Nopeasti oli kuitenkin koko homma ohi ja nyt jälkeenpäin ei ole ollut mitään tuntemuksia. Ihan vähän vuosin verta toimenpiteen jälkeen, mutta sekin on jo loppunut. Kyllä siitä mielenrauhasta, jonka tuloksen kuuleminen toi, voisin mennä tutkimukseen vaikka joka kuukausi. :) Nyt sitten lääkärin määräyksestä pitäis jaksaa talletella mahdollisimman paljon tässä kierrossa, kuulemma tutkimus voi edesauttaa raskaaksi tulemista, vaikka ihan varmoja ei olla siitä, miksi näin on. Veikkasi follikkelin koon perusteella, että se irtoilis torstaina tai perjantaina. Eli ei muuta ku panelointihommiin! :ROFLMAO::LOL::D:whistle:
 
Tsemppiä panelointiin @MamaBlue :D

Jännä, miten ne nuo raskausoireetkin voi olla niin erilaisia... pitäisiköhän udella omalta äitiltä, mitä oireita sillä aikanaan oli. Mä en itse ole koskaan ollut raskaana, niin ei mitään hajua, että mitä ne oireet sitten olis just mulla.

Mutta yrityskin tässä vasta aluillaan. Täällä kp 7/29-30. Yk1, eli ovulaation oireita odottelen, osuneeko sitten myöhemmin tällä viikolla ovulaatio, vaiko vasta ens vk puolella. Saapa nähdä :geek: Vielä en oo ostanut mitään ovulaatiotestejä. Vähän kyllä sellanen sylkitesti-vekotin kiinnostaa. :) Purkillisen foolihappoa investoin kuitenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: MamaBlue
Tsemppiä kovasti piinailijoille, mikäs on tilanne @SannuB ja @ToukkaHaave87?

Ja kertokaa nyt viisaammat miten nää jutut menee...

Eli jos haluaa hoitoon julkiselle, niin varaa terkasta ajan. Mitä tutkimuksia terkkarissa tehdään ennen lapsettomuuspolin lähetettä? Labrat ainakin? Ja yritetäänkö lääkkeellisiä hoitoja terkkarissa ennen lähetteen tekoa? Ymmärtääkseni ainakin clomit on rajattu vain gynekologien käyttöön, eikä niitä taida olla ihan joka terkkarissa ainakaan. Mitä lääkkeitä te ootte saanut terkkarilääkäriltä? Teroja ainakin on monella käytössä, mutta mun tilanne vaatisi kyllä jonkinlaista ovulaatioinduktiota eli clomeja tai letroja.

Tässä nyt pallotellaan mennäkkö vai eikö mennä, ja mihin. Kohtahan tuo vuosi on täynnä, joten julkisellekin pääsis. Toisaalta on kyllä haastavaa järjestää töistä vapaata.

Privaanhan voi tosiaan mennä milloin vain, mutta missä vaiheessa sieltä saa lähetteen julkiseen erikoissairaanhoitoon? Heti kun vuosi on mennyt? Vai perustutkimusten (kierto, ultra, siittiöt, aukiolo) ja lapsettomuusdiagnoosin jälkeen?

Äh, on tää lapsenteko vaan niin hauskaa.

*** Olin kirjoittanut perustutkimukset virheellisesti persustutkimukseksi :D, repeilin täällä kun huomasin sen just ennen lähettämistä. No, melkein samahan se on :LOL:
 
Huh, olipa tänne pärähtänyt monta viestiä. Kiva, kun ketjussa on elämää :) Vaikka tietenkin toivon, että me kaikki päästäis sinne plussaketjuun ja pian!

Mua itseäni vähän 'kauhistuttaa' lapsettomuushoidot, mutta on tosi mielenkiintoista seurata teidän keskustelua hoidoista, koska mun lähipiirissä ei ole ketään, kuka niitä olisi käyttänyt. Tai ainakaan ole puhunut niistä julkisesti. Tällä hetkellä oon vielä sitä mieltä, että jos meille ei luomuna lasta suoda, niin hoitojen kautta emme lähde yrittämään. Se, että muut niin tekevät, ei tietenkään ole mielestäni väärin. Mutta katsotaan, tässä voi mieli muuttua. Olinhan joku aika sitten vielä vähän sitä mieltä, että voitaisiin ihan hyvin elellä kahdestaan

@Avokado83 Mä latasin tänään myös FF:n, olipa muuten jotenkin ankean näköinen appsi Mutta ehkä mä siitä innostun, ajattelin ensi kierrosta ottaa lämmönmittauksen työn alle, jos nyt tämä yk jää yritykseksi. Ja oikeassa oot, en oo käyttänyt hormoniehkäisyä viiteen vuoteen, joten kehon toiminta on tullut tutuksi. Siksi ehkä nuo epämääräiset fiilikset muutama päivä oviksesta eteenpäin ovat herättäneet kysymyksiä.

@MamaBlue 'lle nautinnollisia panelointihetkiä!! Toivotaan, että se aukiolotutkimus auttaisi sunkin kohdalla ja tämä olisi teille The Kierto!

@Taaartsan Kiva, että on joku muukin vasta yrityksen aloittanut mukana ja vähän vielä 'ulkona' sillain hyvällä tavalla kaikesta.

Sitten vähän omaa. Tein eilen liuska- ja puikkotestin, negat. Liuskassa vähän olin näkevinäni viivanpaikkaa, mutta toive on kova, niin ehkä se oli saman mielikuvituksen tuotetta mitä aiemmin listaamani oireet. Oikeastaan kaikki muut oireet on hävinneet, mutta lantionseudulla on edelleen nippailua ja kipuilua, oikealla kyljellä köllötellessä kohdun alueelle tulee painetta. Menkat pitäis alkaa to-la akselilla, joten kp nyt vasta 26/28-30. Luin jostain (eli internetistä), että oireet saattavat hävitäkin, kun istukka alkaa toimimaan ja palaavat, kun hormonitasot nousee. Onko tästä kenelläkään mitään lisätietoa? No, muutama päivä pitäisi piinailla ja tietää, että miten tässä käy. Lauantaina teen seuraavan testin, jos ei tarvitse tamponeja lähteä ostamaan.

Btw, kuinka monella teillä on kuukuppi käytössä? Ootteko tykännyt?
 
@SannuB . Mä täällä justiinsa toista kertaa harjoittelen kuukupin käyttöä. Oon kyllä tykänny aivan kaikesta muusta paitsi aamuisin poistoyrityksistä liian nopeasti heräämisen jälkeen :) Tuntuu että se plumpsahtaa yön aikana jonnekin tooooodella syvälle ja aamuisin vähän tuskasta yrittää sitä sieltä kaivella veke. Pitää vielä siis vähän opetella tekniikkaa poistossa.. Onneks ei oo kovin pitkät kynnet :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: SannuB
@SannuB kommentoin tähän tuotta FF sovellusta. Se ei todellakaan ole varsinkaan esteetikon silmään mikään käyttöliittymien riemuvoitto, mutta toiminnallisuuksiltaan ja sen syövereistä löytyvien tietojen puolesta se on kyllä varsin pätevä työkalu, erityisesti kun on tällä tavalla lähes fanaattisen kiinnostunut seuraamaan omaa kiertoaan ja merkkaamaan ylös kaikki pikkujututkin, kuten minä. :ninja::whistle::LOL: Totuus on, että se vaatii hieman totuttelua ja mitä enemmän sinne dataa syöttää, sitä "fiksummaksi" se tulee arvioidessaan tulevia kiertoja ja esim oviksen ajankohtaa jne. Mä muistan alkuun ajatelleeni, että "onpas paska sovellus" :ROFLMAO:

Kiitos tsempeistä kaikille. :)Panelointimaratoni alkaa tänään ja nyt vaan kaikki peukut pystyyn, että ovis tosiaan tapahtuu ennen sunnuntaita ennen kuin lähdemme tahoillamme reissuamaan... o_O
 
@SannuB oon käyttäny kuukuppia, ja se on kätsä vekotin :) Alussa käyttö tosin vaatii harjoittelua. @IinesAnkka82 tuohon ongelmaan voi auttaa se, että menee kyykkyyn ja "ponnistaa" kuukupin emättimen lihaksilla alemmas, niin sitten siitä saa paremmin kiinni. Ja tottakai se auttaa, kun kuppi on jo alempana, niin sitten heti poistaa alipaineen sieltä, niin sitten lähtee liikkeelle. :cool::)
 
@SannuB, joo munkin mielestä FF vaikutti aluksi aika ankealta ja asialliselta kun latasin sen ekaa kertaa pari vkoa sitten (en ollut aloittanut lämpömittausta siinä vaiheessa). Mutta onneks @MamaBlue oli täällä kehumassa miten paljon apua FF:stä on ollut ja latasin sen uudestaan ja kyllä kannatti tutustua paremmin! :geek: Mulla on nyt se VIP ilmaiseksi vielä 3 viikkoa, en tiedä vielä aionko jatkaa maksullisen version kanssa vai riittäiskö maksuton..

Hieno juttu muuten @MamaBlue että sun gyne-visiitti meni tosi hyvin viime viikolla ja että tutkimukset on hyvässä vauhdissa ja kaikki on ainakin tähän mennessä ollut kunnossa! :) Aukiolotutkimukseen marssin minäkin heti kun mahdollista! :D ja mies saisi myös mennä testeihin, se onkin toinen juttu että milloin suostuu :unsure: odotetaan nyt kuiteskin että saan lähetteet ensi kuussa. Joka tapauksessa onnea nyt teidän panelointiin ja toivotaan että ovis ilmaantuu oikeaan aikaan! :ROFLMAO:

Mun ystävällä (34v) oli muuten tosi alhaiset AMH-lukemat (ihan menopaussin rajoilla! asiaan varmaan vaikuttanut se että 2. ovari poistettu teininä kystan takia) ja varasi ajan lapsettomuusklinikalle (haaveissa siis esikoinen ja yritystä takana yli vuosi).. Siinä kävi kuitenkin niin onnellisesti että jo ekan tapaamisen jälkeen ystäväni tulikin raskaaksi (luomuna siis) eikä mitään hoitoja ehditty edes aloittaa! Näitä onnistumistarinoita aina kuulee mutta ihanaa että ihan oikeasti toivoa aina on vaikkei ihan ideaalit lähtökohdat oliskaan :)
 
@Avokado83 @MamaBlue Mä luotan teihin ja annan FF:lle mahdollisuuden :) Tosin mies vähän nyrpisteli, kun sanoin, että alan mittaamaan aamulämpöjä, että pitääkö tästä nyt tehdä niin totista. Sanoin, että oon kiinnostunut siitä, miten keho toimii. Ja sillä kai menee muutenkin jo hermo tähän raskauden spekulointiin, kun raportoin sille kaikki vaiheet :LOL::LOL:

Ja kiitos kuukuppikokemuksista @IinesAnkka82 & @Taaartsan. Mulla on ollut vähän huono omatunto siitä, että käytän tamponeja, koska kuukuppi olisi paljon ympäristöystävällisempi valinta. Ehkä mä saisin nyt vihdoin hankittua. Täällä etenkin on 'huonosti' tamponeja saatavilla, eli vaan kosmetiikkaliikkeistä tai isoista hypermarketeista, joten siitäkin syystä kuppi olisi kätevä!

Ja vähän omaa piinailua. En tosiaan malttanut testien kanssa sitten odottaa. Ylläri. :ROFLMAO: Tein eilen illalla liuskatestin ja siinä olisin näkevinäni vähän väriäkin. (Turhan vahvat viivalasit much?) Tänään aamulla tein toisen, siinä taas ei mitään. Yöllä heräsin, kun alavatsaa vihlasi nihkeästi. Mutta nyt on sellainen fiilis, että tänään/huomenna on kp1, koska äsken tuli vähän vaaleanpunaista vv:tä ja mahaa kipristelee siihen malliin. Vähän kuitenkin yritän elätellä toiveita, että entä jos olisikin kiinnitymistä... Nyt dpo 11-13, joten kai se vielä olisi ihan mahdollistakin.

@Sinikukkanen hauskaa, että teillä on siskon kanssa sama tilanne! Mukava varmasti vertailla oireita yms? Mulla on yksi kaveri, joka sanoi, että heillä on saattanut varmat päivät pettää. Se olis tosi ihanaa, että olisi vertaistukea, muutakin kuin keskustelupalstoilla, vaikka tämänkin on jo paljon :)
 
Heippa! Liityn tännekin kuumeilemaan. Toinen yrityskerta menossa. Nyt dpo 10 ja aamulla tein predictortestin, joka näytti negatiivista. Kierto 28-30 päivää ja maanantaina pitäisi alkaa menkat. Viimeiset kaksi kiertoa ovulaation jälkeen on olleet poikkeavat aiemmista. Voi toki olla, että itsetutkiskelu on ihan omissa sfääreissä myöskin! Tsempit kaikille! :)
 
Tervetuloa mukaan kuumeilemaan @Mamushka32! Mennään aika samoilla kierroilla. Mä en oo ihan varma dpo:sta (11-13?) enkä kierron pituudesta mut to-la akselilla pitäis alkaa (tai varmaan alkaa) menkat. Meillä vähän vahinko yk1, joten ens kierrosta sitten paneloidaan ihan "tosissaan".

Onko toi predictortesti kuinka herkkä? Mua ärsyttää, kun en tiedä yhtään noiden omien testien herkkyydestä, eikä paketissakaan lue muuta kuin että "näyttää 99% varmuudella tuloksen kun menkat on yhden päivän myöhässä". Yritin eilen metsästää Clearbluen digitestiä, mutta ei niitäkään löytynyt.

Onko sulla ollut jotain oireita, mitkä voisi puhua raskauden puolesta? Mun oireita voit lukea aiemmista viesteistä, niitä on ollut vaikka muille jakaa :LOL::LOL: Silti nyt näyttää vahvasti siltä, että kohti yk2 mennään.
 
Tervetuloa mukaan kuumeilemaan @Mamushka32! Mennään aika samoilla kierroilla. Mä en oo ihan varma dpo:sta (11-13?) enkä kierron pituudesta mut to-la akselilla pitäis alkaa (tai varmaan alkaa) menkat. Meillä vähän vahinko yk1, joten ens kierrosta sitten paneloidaan ihan "tosissaan".

Onko toi predictortesti kuinka herkkä? Mua ärsyttää, kun en tiedä yhtään noiden omien testien herkkyydestä, eikä paketissakaan lue muuta kuin että "näyttää 99% varmuudella tuloksen kun menkat on yhden päivän myöhässä". Yritin eilen metsästää Clearbluen digitestiä, mutta ei niitäkään löytynyt.

Onko sulla ollut jotain oireita, mitkä voisi puhua raskauden puolesta? Mun oireita voit lukea aiemmista viesteistä, niitä on ollut vaikka muille jakaa :LOL::LOL: Silti nyt näyttää vahvasti siltä, että kohti yk2 mennään.
Kiitos paljon! Kiva päästä tänne höpöttelemään kun ei olla julkisesti niin kauheesti huudeltu tästä toiveesta.

Yritin tänään kans ettiä tosta Predictorpaketista sitä herkkyyttä, mutta siinäkin paketissa oli myös vaan prosentit! Tänään oli paketin mukaan joku reilu 70% varmuus testituloksen osalta, eli voipi olla edessä pian yk 3, mutta katotaan :)

Oireina on ollut ajoittainen etova olo, rinnat kipeät ovulaatiosta asti, turvotus, vessassa juoksu ja viiltävät tuntemukset alavatsassa. Nämä tietysti on ihan yhtälailla pms-oireitakin... Käyn katsomassa sun oireet kohta! Pidän peukut pystyssä!
@SannuB unohdin mainita oireissa, että olen myös palellut niinkun säkin ja asutaan myös melko samanlaisissa lämmöissä kun te!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: SannuB
Uuh, jännittäviä piinailuhetkiä @Mamushka32 ja @SannuB :)

Tää on kyllä ihan paras palsta höpistä omia tuntemuksia, veikkaan että monenkaan mies ei jaksa ihan niiiiin paljon kuunnella meidän alakerran toiminnasta kun mitä sitä itse haluaisi jakaa :ROFLMAO: Mä oon kyllä kans sille luvannut etten stressaa asiasta ja luotan meidän normaaliin seksirytmiin ettei tarvitse ruveta erikseen "vauvantekoseksiin", mies ei oikein sellasesta ajatuksesta nimittäin lämmennyt jostain syystä.. Heh.. Mutta yritin selittää että haluan nyt kuitenkin etsiä ovulaatiota, jotta tiedän että ovuloinko ylipäätänsä kun ei sekään enää tässä iässä niin itsestään selvyys ole. Eihän mun tarvitse kertoa sille koska mä ovuloin niin ei stressaannu paineista ;)

Reissuun lähtö la ja siellä menee kp 7-14... En ajatellut siellä tikutella vaan viettää ajatusvapaata lomaa kun ei se mieskään lähde mukaan. Joten melkein toivon ovulaatiota sitten vasta kp 15 eteenpäin, katsotaan kuin käy :)
 
Tervetuloa @Mamushka32 !

@MamaBlue peukut maratoniin jotta tärppäis (y) ja piinailijoille kans!

Mä olen ollut vuosikausia kuukupin käyttäjä enkä pois vaihtais. Joskus kuppi on saattanut falskata jos on vaikka joutunut huonoon kulmaan, sitä varten laitan pikkarinsuojan pahimpina päivinä jos pitää olla liikkeessä.

Täällä One Stepin viiva vahvistuu, oireet loistaa poissaolollaan ja aika matelee :whistle:. Gynelle saatiin aika ens viikon keskiviikoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Uuh, jännittäviä piinailuhetkiä @Mamushka32 ja @SannuB :)

Tää on kyllä ihan paras palsta höpistä omia tuntemuksia, veikkaan että monenkaan mies ei jaksa ihan niiiiin paljon kuunnella meidän alakerran toiminnasta kun mitä sitä itse haluaisi jakaa :ROFLMAO: Mä oon kyllä kans sille luvannut etten stressaa asiasta ja luotan meidän normaaliin seksirytmiin ettei tarvitse ruveta erikseen "vauvantekoseksiin", mies ei oikein sellasesta ajatuksesta nimittäin lämmennyt jostain syystä.. Heh.. Mutta yritin selittää että haluan nyt kuitenkin etsiä ovulaatiota, jotta tiedän että ovuloinko ylipäätänsä kun ei sekään enää tässä iässä niin itsestään selvyys ole. Eihän mun tarvitse kertoa sille koska mä ovuloin niin ei stressaannu paineista ;)

Reissuun lähtö la ja siellä menee kp 7-14... En ajatellut siellä tikutella vaan viettää ajatusvapaata lomaa kun ei se mieskään lähde mukaan. Joten melkein toivon ovulaatiota sitten vasta kp 15 eteenpäin, katsotaan kuin käy :)
@IinesAnkka82 kitos ja kivaa reissua! Joo ja tikut ilman muuta kotiin ja lomamoodi päälle!
 
Tervetuloa @Mamushka32 ja tsemppiä piinailuun! Samoin @SannuB Alkaa jo vähän jänskittää teidän puolesta. :D

@Avokado83 kiitos, oli kyllä tosiaan mieltä rauhoittavaa kuulla, että testitulokset hyviä. Vähän mua se AMH tulos jännittää, mut koitan olla positiivisin mielin. :)

Mukavaa reissua @IinesAnkka82 Toivotaan, että ovis vasta reissun jälkeen, niin ehditte hyödyntää. ;)

@Miinula kyseli hakeutumisests julkiselle puolelle hoitoihin. Siitä en osaa sanoa mitään, kun ei ole mun/meidän kohdalla vaihtoehto, enkä tiedä pääseekö normi terveyskeskuksen kautta. Kannattaa varmaan soittaa sinne tai neuvolaan tai jonnekin, niin osaavat varmaan ohjeistaa. Yksityisen kautta saa ainakin lähetteen julkiselle puolelle, mikäli "kriteerit" täyttyy. Mut joku muu osaa varmaan kertoa tarkemmin...?

Jokos @Lallastiina ja @Sinikukkanen on käyneet odottajien puolelle kirjoittelemassa? :love:
 
Äh, nyt se gyneaika siirtyikin viikolla eteenpäin. No, silloin vois ainakin ehkä kenties olla jo pienoinen mahdollisuus että ultrassakin näkyis jotain...

@MamaBlue kyllä mä jo lokakuisten topikkiin kirjoittelin mutta en oo vielä uskaltanut ilmoittautua kolmekymppisiin. Tosi loogista :rolleyes:
 
@MamaBlue en oo vielä kirjoitellut, odottelen sen ensiviikon ultran niin sitten voi alkaa miettimään että mihin kirjoittelis! :whistle: Yhdessä facen lapsettomuusryhmässä meillä on ollut nyt kunnon plussatuuli niin siellä on vertaistukea tarjolla ja samoin siskon kanssa on hyvä jutella! Meillä on kyllä molemmat vanhemmat sekaisin kun on tulossa kaksi lastenlasta yhdellä jännityksellä :LOL: Harmillista vaan et sisko asuu toisella puolella palloa niin ei päästä fyysisesti mahoja sitten vertaileen o_O

@Miinula me saatiin lähete julkiselle yksityiseltä gyneltä, en olis jaksanut mennä tk:n kautta jonotellen. Yksityisellä tehtiin mulle uä (samalla gynelle käynyt pidemmän aikaa) ja miehen siittiöt tutkittiin yksityisellä väestöliitossa niin muita tutkimuksia ei ennen lähetettä tehty. Mutta varmasti hyvin yksilöllistä tämä! Mulla kuitenkin vahva endometrioosiepäily, siittiöiden liikkuvuus ei ollut paras mahdollinen ja meillä molemmilla ikää kuitenkin ja mun kuukautiskierto täysin normaali ja ovulaatiokin näky ultrassa sopivasti niin ei tarvinnut yksityisellä enempää tutkia! Yritys aloitettiin 9/2015 ja lähete saatiin muistaakseni 5/2016.

Kuukautiskupista oli kans jotain puhetta, about vuoden oon sitä käyttänyt ja tykkään kyllä! Ainoa ongelma on että mulla on tosi runsaat kuukautiset pari ekaa päivää niin pakko olla side seurana kun niin nopeesti tulee yli äyräiden kupista...
 
Kiitos @Sinikukkanen ja @MamaBlue vastauksista. On ollut jotenkin mieli maassa taas kierron alussa, mutta selkeesti alkaa olo piristyä kun kuukautiset on lopuillaan.

Varattiin nyt sitten yksityiselle gynelle aika. Varasin se kp:lle 19, jolloin ovulaation pitäisi tulla parin päivän sisään niin näkeepähän senkin samalla. Voidaan miettiä millä sitä saataisiin aikaistettua. Siittiöt tuo ukkoni kävi testauttamassa jo syksyllä vähän niin kuin varmuuden vuoksi. Tuuletteli sitten ylpeänä keittiön pöydän ääressä vastauspaperia heilutellen miten se ampuu priimaa kamaa. Miehet, say no more.

Mamabluelle toivottelen aikaista ovulaatiota. Ehkä teilläkin veijarit elelee jokusen päivän munanjohtimissa odotellen, joten voihan se tärppi käydä vaikka ovis oliskin vasta alkuviikosta. Vahinkoraskauksista pelottelijat sanovat, että jopa 5pv ennen ovista on hyvin riskialtista aikaa.

Ja @Mamushka32, tervetuloa joukkoon! Täällä on sopivasti plussakelit juuri alkaneet alkuvuoden hiljaiselon jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: MamaBlue
Piinailut on täällä piinailtu. Tänään kp 1/28 ja yk2 käynnistyi. Vielä ei harmita eikä olo ole pettynyt, ihmettelen vaan niitä oireita, mitä tuossa viime viikolla oli. Mutta mielikuvitus, ai että se on mieletön!

Mutta posin kautta, menkat tuli täsmälleen siihen samaan aikaan (eli aamuyöstä) mitä yleensä ja kierto on sen 28 päivää, mitä muistelinkin. Otin nyt FF:n käyttöön. Mietin, että josko nyt vielä tän yk:n menis ihan ilman lämmönmittailuja, limat tunnistan luullakseni. Ja ehkä jos keskittyisi touhuilemaan normaalia useammin, niin kyllähän se todennäköisyys nousee ;)

Ovis osuu vähän nihkeään kohtaan, on neljä lentoa tiedossa niille päiville, vaihdetaan maata kahdesti ja yleensä oon lentojen jälkeen ihan poikki. Mut ei auta, kyllähän se on paneloitava ja hyödynnettävä :LOL: Pitäisköhän kokeilla, jos lapsi sais alkunsa kymppikerhossa :cool:

@IinesAnkka82 Toivotaan, että ovis jaksaa venailla sun reissun yli. Rentoudu kunnolla, varmasti tekee hyvää jättää tikut kotiin.

@Miinula'lle tsemppiä gynelle ja varmasti hyvä käydä vilkaisemassa ovistilannetta. Sen jälkeen ootte taas vähän viisaampia. <3

Ai niin, mites @Mamushka32'n piinailut etenee?

Aurinkoista torstaita kaikille!
 
Pahoittelut menkoista @SannuB ! Mut hyvä jos fiilis kuitenkin positiivinen ja kierto säännöllinen. Nyt vaan uudella draivilla uuteen kiertoon. (y);) Ja oireista... mä olen ainakin saanut kuviteltua itselleni supervarmat ja voimakkaat raskausoireet, vaikka ikinä en ole raskaana ollutkaan. :ROFLMAO::LOL:
 

Yhteistyössä