3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

@SannuB noista oireista, ihmismieli on jännä sitä kehittää kaikenmaailman oireita kun toivoo raskautta. Luomuna kun kokeiltiin mulla oli joka kierrossa "raskausoireet", milloin oli tissit kipeenä milloin yökötti ja mahalla oli jos minkälaisia tuntemuksia. Tämä plussakierto oli varmasti oireettomin kaikista meidän yrituskerroista! Oireet alkoi kun näin ne kaksi viivaa.. Eli psykologisia on osa oireista. Tsemppiä uuteen kiertoon! (y)

@Miinula kyllä se vähän rauhoittaa mieltä kun käy gynellä mutkan! :)

Ja oviksia odottaville tsemppiä vällyjen väliin :LOL::whistle:(y)
 
Heippa!
Ihanan vilkasta ollut palstalla viime päivinä :) @Miinula kyseli kuulumisia, niin täällä piinaillaan edelleen. Oireita on kaikkiin mahdollisiin suuntiin :ROFLMAO: On erilaisia nipistelyjä mahassa ja paineen tunnetta alavatsalla. Jokaista vessareissua vähän pelolla odotan, että koska menkat alkaa. Nyt siis kp26/29. Oviksesta en tiedä, että koska se oli. Mutta JOS tosiaan oli silloin kp10, ni nyt oltais jo dpo16... ja näkyis ehkä testissä :sneaky: Mut en uskalla testata.. La-ma PITÄIS alkaa menkat, mutmut... Oon viimeset 4kiertoa käyttäny teroja, niin en oikeen oo varma tuosta kierron pituudesta. Jännitellään... :whistle:
 
Tsemppiä piinailuihin @ToukkaHaave87! Jänniä päiviä elät, mä en tosiaan malttais olla testaamatta. Mähän tein 4 testiä alkaen dpo10. Yhdestä muka näin haamun. Edelleenkin kyllä mielestäni näen sen. Pitää varmaan käydä myös tuolla himotestaajien ketjussa pyörimässä :p

@Sinikukkanen kävin lueskelemassa muitakin keskusteluja ja tosi monessa puhuttiin, et negakierroissa oli oireita mutta sitten plussassa ei ollut mitään. Mikä sulla on vointi nyt?

Mulla on nyt ensimmäistä kertaa vuosiin tosi tosi oudot menkat. Kp27 tuli tuhrua, kp28 kirkasta verta ja sit jäi siihen, laitoin tamponin mutta ei sille olisi ollut tarvetta. Nyt kp29 ja vähän tuhrua paperiin pyyhittäessä. Yleensä siis menkat alkaa kp28 ja kerralla kunnolla niin, että ekan päivän on melkoisen kipeä. Menkkakipuja on nytkin kyllä ollut, mutta vuotoa ei. Odotellaan, kyl ne sieltä tulee. Ärsyttävää vaan se, että en nyt oikein tiedä mikä näistä olisi se kp1...

Mitäs viikonloppusuunnitelmia naisilla on? Ovisbongaajilla toki tiedossa paneloitia? Mä suunnittelin rentoja uima-allaspäiviä, mutta jos tässä rättikset alkaa nyt vasta kunnolla, niin sen suunnitelman voi unohtaa... :mad:
 
Piinailut on täällä piinailtu. Tänään kp 1/28 ja yk2 käynnistyi. Vielä ei harmita eikä olo ole pettynyt, ihmettelen vaan niitä oireita, mitä tuossa viime viikolla oli. Mutta mielikuvitus, ai että se on mieletön!

Mutta posin kautta, menkat tuli täsmälleen siihen samaan aikaan (eli aamuyöstä) mitä yleensä ja kierto on sen 28 päivää, mitä muistelinkin. Otin nyt FF:n käyttöön. Mietin, että josko nyt vielä tän yk:n menis ihan ilman lämmönmittailuja, limat tunnistan luullakseni. Ja ehkä jos keskittyisi touhuilemaan normaalia useammin, niin kyllähän se todennäköisyys nousee ;)

Ovis osuu vähän nihkeään kohtaan, on neljä lentoa tiedossa niille päiville, vaihdetaan maata kahdesti ja yleensä oon lentojen jälkeen ihan poikki. Mut ei auta, kyllähän se on paneloitava ja hyödynnettävä :LOL: Pitäisköhän kokeilla, jos lapsi sais alkunsa kymppikerhossa :cool:

@IinesAnkka82 Toivotaan, että ovis jaksaa venailla sun reissun yli. Rentoudu kunnolla, varmasti tekee hyvää jättää tikut kotiin.

@Miinula'lle tsemppiä gynelle ja varmasti hyvä käydä vilkaisemassa ovistilannetta. Sen jälkeen ootte taas vähän viisaampia. <3

Ai niin, mites @Mamushka32'n piinailut etenee?

Aurinkoista torstaita kaikille!
Peukku kymppikerholle!
Ja tsempit yk 2:lle!

Täällä odotellaan vielä maanantain menkkoja alkavaksi. Olo on pysynyt samana oikeestaan koko ovulaation jälkeisen ajan. Infoan tilannetta ensi viikolla viimeistään! Kivaa viikonloppua kaikille!
 
Huomenta vaan kaikille tasapuolisesti! :) Mulla sitten ovisplussa tuli tikkuun eilen (tänä aamuna oli jo haaleampi) ja nyt musta tuntuu, että mentiin pikavauhdilla tämä ovis :confused:, kun illalla myöhään tuntui parin tunnin ajan oikein todella voimakasta jomotusta oikeassa munasarjassa (juurikin sillä puolella, missä maanantaina näkyi 14mm johtofolli) ja tänään aamulla oli lämpö jo hieman kohonnut :eek:. Olen kyllä lukenut, että monet ovat kokeneet kivuliaan ovulaation juuri samassa kierrossa, missä aukkaritutkimus on tehty, että olisiko nyt sitten siitä johtuvaa...? Kyllä mä yleensäkin ovulaation joten kuten tunnen, mutta en koskaan kyllä noin voimakkaana. Tosin nyt sitten tänä aamuna on jomotellut kummallisesti vasemmalle puolelle. Oon ihan pihalla, että mitäs tässä nyt oikein tapahtuu. :confused:

No mutta joka tapauksessa, eilen alkuillasta taas talleteltiin ja jos sitä tänään vielä ihan varmuuden vuoksi kuitenkin. :D Ainakin ajoitus on nyt siis kohdallaan, että siitä ei pitäis jäädä kiinni.

Jotenkin outo fiilis, kun kierron alussa olin ihan varma, että tämä kierto jää kokonaan hyödyntämättä, koska olin ihan varma, että tästä kierrosta tulee pidempi ja ovis näin ollen olis ollut vasta ensi viikon alussa, jolloin tallattelut ei olis enää mahdollista. Mulla on ollut joka toinen kierto pidempi (ovis kp16-17) ja joka toinen lyhyempi (ovis kp13) ja nyt kaksi viimeistä ollut "pitkiä" kiertoja, niin ajattelin, että viimeisin oli joku tilastokupru ja tulis nyt kuitenkin se 3 pitkää kiertoa putkeen. No eipä näköjään tullut. Mut siis superhyvä näin. Nyt sitten alkaa kuitenkin se pitkä odotus ja piinailu... mä en ole siinä oikein hyvä, kun olen niin malttamaton ja en kestä kun aika matelee... :p:ROFLMAO::LOL::whistle::giggle::rolleyes: Ovista mun ei todellakaan ollut tarkoitus tikuttaa, mutta lääkäri käski, koska mun pitää nyt 7 päivän päästä ovisplussasta mennä vielä siihen progesteronikokeeseen. Eli kai mä menen sitten ensi viikon torstaina...

Jännittää kyllä... eri tavalla kuin aikaisemmissa kierroissa. Niin paljon olen lukenut tuosta aukkarin vaikutuksesta ja kun lääkärikin sanoi, että se vois auttaa, niin jotenkin toiveet on kovin korkealla. Saahan nähdä miten käy... todennäköisesti tipun taas vajaan parin viikon päästä korkeelta ja kovaa...:unsure: Yritän nyt kuitenkin parhaani olla positiivisin mielin. :)

Tsemppiä kaikille kierron vaiheisiin! (y) Ja ihanaa alkavaa viikonloppua!

Muoks. tulipas omanapainen viesti, pahoittelut siitä...
 
Oii @MamaBlue mä jännäilen ja piinailen sun kanssa ja pidän peukkuja ja varpaita pystyssä, et aukkari olisi nyt jelppinyt teitäkin! Ja talletuksia on ainakin sit tehty tarpeeksi :) Toivotaan, että saat jäädä leijailemaan sinne jännäilypuolelle, eikä tarvitse kolahtaa korkealta!

Oon vähän kujalla noista tutkimuksista, mitä toi progesteronikoe kertoo?

@Mamushka32'lle tsemppiä piinailuun! Tuu kertoon meille sit, miten käy? Meinaatko testata vasta, jos menkkoja ei kuulu? Jännittää sunkin puolesta!! Niinku @Sinikukkanen tuossa aiemmin sanoi, niin hänellä oli ihan ollut oireetonta, että ehkä sullakin se indikoi hyviä uutisia :)
 
@SannuB progesteroni on siis se hormoni, jota alkaa erittyä ovulaatiossa puhjenneen munarakkulan tilalle muodostuneesta keltarauhasesta. Sillä kokeella voidaan siis todentaa ovulaation tapahtuneen... eli jos arvo on jonkun tietyn rajan yli (en muista mikä se raja on) noin viikon päästä ovulaatiosta, niin silloin ovulaatio on todennetusti tapahtunut. Progesteronin eritys on edellytys raskauden jatkumiselle. Se valmistaa kohdun limakalvoa vastaanottamaan sitä toivottavasti hedelmöittynyttä munasolua. :rolleyes:

Joillakin tuossa progesteronin tuotannossa saattaa olla vajaavaisuutta ja sillon se voi aiheuttaa sen, että munasolulla (vaikka se olisi hedelmöittynyt) ei ole siellä kohdussa kunnollista limistä mihin kiinnittyä. Ja siks saattaa tarvita jotain lääkkeellistä tukea siihen luteaalivaiheeseen. Näin ainakin minä olen asian ymmärtänyt... :)
 
@ToukkaHaave87 ja @Mamushka32 tsemppiä piinailuihin!

Omaan napaan:
Ovis bongattu viikko sitten ja hyvin hyödynnetty :love:
En ole pahemmin oloja miettinyt, mutta vatsassa on ollut muutama päivä outo tunne. Aivan niin kuin menkkakipuja. En kuitenkaan nosta vielä mitään toiveita korkealle.

Jotenkin tuntuu että asiat alkaa pikkuhiljaa lutviutumaan. Ostettiin oma koti :love:
Ajattelen että nyt kun molempien työhommat on hyvällä mallilla ja on oma koti hommattu, niin se kolmaskin toivottu asia kertoo tulostaan ennen kesää :)

Täällä tosiaan puoli vuotta yritystä takana, nyt näyttää kaveri piirissä olevan kunnon vauvapuumi käynnissä. Ystävät jotka on tuumannu ettei vauvoja vielä vähään aikaan ovatkin yhtäkkiä kertoneet odottavansa. Jokainen uusi raskaus uutinen ottaa koville. Mutta en lannistu :)

Mukavaa viikonlopua kaikille! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Mamushka32
Onko muuten muilla hormonaalisen ehkäisyn lopettaneilla käynyt niin, että menkat on erilaiset ehkäsyn lopettamisen jälkeen? Mulla tuli ensimmäiset nimittäin ihan suht normaalina, mutta nyt nää kahdet viimeset on ollut tälläset säälittävät kolmen päivän ruskeeta vuotoa.. Normaalisti olisin aivan onnessani tälläsestä, mutta nyt vauvahaaveissa se vähän huolestuttaa jos onkin merkki jostain ongelmasta... Vielä luottaisin siihen kuitenkin että kroppa hakee sitä normaalitilaansa?
 
Onko muuten muilla hormonaalisen ehkäisyn lopettaneilla käynyt niin, että menkat on erilaiset ehkäsyn lopettamisen jälkeen? Mulla tuli ensimmäiset nimittäin ihan suht normaalina, mutta nyt nää kahdet viimeset on ollut tälläset säälittävät kolmen päivän ruskeeta vuotoa.. Normaalisti olisin aivan onnessani tälläsestä, mutta nyt vauvahaaveissa se vähän huolestuttaa jos onkin merkki jostain ongelmasta... Vielä luottaisin siihen kuitenkin että kroppa hakee sitä normaalitilaansa?
Mä oon syönyt vuosikaudet pillereitä. Ennen niitä ja niiden yhdistelmäpillereiden aikaan menkat oli runsaat ja vuoto kesti 5 päivää. Viime vuodet (varmaan lähemmäs 10v) söin minipillereitä ja menkat jäi kokonaan pois. Pari kertaa pidin taukoa ihan vaan kokeillakseni tuleeko sieltä mitään ja aina tuli, tosin niukat. Nyt reilu vuosi sitten lopetin pillerit ja kierto käynnistyi kyllä hyvin, mutta menkat on tosi niukat ja kestää 3 päivää (kunnon vuotoa oikeestaan vaan 1-2pv). Kai tällä iällä ihan normaaliakin jo... mut kysyin kyllä gyneltä, kun ajattelin, että jos on huono juttu (esim liian ohut limakalvo), mut ei hän ollut huolissaan ja limiksen paksuus mulla oli maanataina kp9 jo 8mm, eli ihan priima.

Pitkä selostus, mutta siis pointti se, että vaikea sanoa onko niukkoihin syynä ikä vai käytetty ehkäisy vai mikä, mutta välttämättä siitä ei kuitenkaan tarvitse olla huolissaan.

Ei tästä tainnut olla mitään apua! :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82
@Ihanapa Onnea talokaupoista! @MamaBlue, @Mamushka32 ja @ToukkaHaave87 kovasti peukkuja jännäilyyn (y)(y)!

Tekis itsekin mieli hankkia Oma Koti, muttei oikein voi vaikka varaakin olis... Miehen työpaikka kun on hiukan epävarma, varsinkin sijainnin suhteen. Nyt hänellä on tuurilla ollut kaks vuotta sama paikka, mutta joka kesä joudutaan jännäämään, mihin joudutaan/päästään. Onni tietysti on, että voin itse kotoa käsin yrittävänä ainakin kulkea mukana. Kyllä mulle itse sisustettu vuokra-asuntokin kelpais, mutta eihän sitä voi joka vuosi kalustevuoren kanssa muuttaa, ja täällä on muutenkin tosi huono tarjonta kalustamattomista asunnoista. *valivali*
 
  • Tykkää
Reactions: Mamushka32
Onpas täällä ollut taas vilkasta viime päivinä, ei meinaa kohta pysyä enää mukana ! Tervetuloa @Mamushka32 munkin puolesta! :) Pahoittelut @SannuB menkoista...:( Mulla oli kanssa viime kierron lopussa varma tunne että nyt ehkä tärppäsi kun oireita tuntui olevan tavallista enemmän - paleli, väsytti, heikotti ja varsinkin rintoja aristi ja pisteli ihan joka sivusta monta päivää, sellaista ei ole ennen ollut luomukierroissa mutta kai se vaan oli merkki että progesteroni oli koholla mikä hyvä juttu sinänsä (progesteronikuurien aikaan viime vuonna oli kanssa samoja oireita eli uupumusta, turvotusta, kipeät rinnat yms. mukavaa :confused:) En usko että ihan mielikuvituksella pystyy saamaan itselleen kaikki nuo oireet mutta varmasti kiinnittää paljon enemmän huomiota omiin tuntemuksiin ja heti kun tulee jotain uusia ja erikoisia tuntemuksia niin toiveet plussasta heti kasvaa.

Paljon piinailijoita tuntuu nyt olevan täällä (onnittelut ovisplussasta @MamaBlue !) ,tsemppiä ja peukut pystyyn kaikille!! (y) Mullakin nyt dpo8 joten "pientä" piinailua ilmassa täälläkin mutta yritän puhua itselleni järkeä ja pitää pään kylmänä ettei taas tule kauhean iso pettymys.. mutta helpommin sanottu kuin tehty, en muuta osaa nyt ajatellakaan kuin "entä jos kuitenkin" ja sitten järki tulee väliin ja koitan muka olla ihan iisisti (toisin sanoen vähän sekopäinen olo :ROFLMAO: ) Toistaiseksi ei juuri oireita, rinnat (varsinkin nännit) kyllä arat oviksesta lähtien ja välillä varsinkin iltaisin pientä nippailua ja energiat vähissä mut oon huomannut että toi väsymys mulle tulee aina loppukierrossa.

Ai niin sellaista halusin kysyä @Lallastiina että mittasitko lämpöjä sun plussakierrossa ja jos niin teit niin oliko jotain poikkeavaa loppukierrossa lämpöjen suhteen? (Näistä lämmöistä näen untakin välillä :LOL:)

Hyvä juttu @Miinula että sait varattua sen gyne-ajan! Ihanaa ja rentouttavaa matkaa @IinesAnkka82, toivotaan että ovis ilmaantuu paikalle vasta reissun jälkeen ! Niin ja onnittelut talokaupoista @Ihanapa !!(y) Hyvää viikonloppua kaikille ja kovasti nyt plussatuulia kaikkiin suuntiin !!
 
  • Tykkää
Reactions: Mamushka32
Kiitos @MamaBlue , kyllä se aina auttaa kuulla vertaiskokemuksia, aiheesta kuin aiheesta.

Tämä likka lähtee aamusta tyttöjen reissuun joten palstailu jää viikoksi.

Mä toivotan täten siis sellaisia tuulia, että takasin kun tulen, niin on vähintään muutamat plussat jo ilmoteltu tänne! (y)
 
@Avokado83 Joo kyllähän mä mittailin, vaikken ihan päivittäin, enkä huomannut mitään eroa noihin ei-plussakiertoihin! 36.6 oli aamuisin kuten tavallisestikin ja iltaisin heilui 37.3 kieppeillä, korkein taisi olla 37.6 jonka senkin olen joskus ei-plussakierrossa mitannut. Plussaamisen jälkeen en kyllä sitten enää mittaillutkaan.

@IinesAnkka82 Hauskaa reissua!
 
  • Tykkää
Reactions: Avokado83
Iiiik! Dpo10 ja elämäni eka haamu/viivanpaikka elämäni ekalla One Step r.testillä!!! (Tähän asti oon aina testannut joko Clearblue tai apteekin omat ja aina on tullut tämän reilun vuoden aikana testaillessa ihan vitivalkoinen nega ) Mikä juttu se viivanpaikka oikein on, tuleeko esim. One stepillä jotain viivantapaisia jotka ei tarkoita mitään? En oikein usko(nut) enää luomuraskauteen mutta nyt alkoi ehkä vähän jännittää...
Mitä mieltä olette tuosta haamusta, onko toiveita? (Toivottavasti osasin nyt liittää kuvan tänne, en ole ennen käyttänyt tuota Aijaa.comiakaan)
 
Täällä odotellaan (pelätään) edelleen menkkoja alkavaksi. Tänään tuli pyyhkiessä paperiin petipuuhien jälkeen pieni määrä melko kirkasta verta, mutta sen suurempaa niagaraa ei ole vielä toistaiseksi ollut. Tein tänään myös testin, joka näytti negatiivista. Mies pyörittelee silmiään kun en malta odottaa. Alavatsaa on myös vihlonut eilen ja tänään.
 
Viimeksi muokattu:
@Avokado83 Plussa tuo on! Onnea :)! Mulle ei One Stepit antaneet ikinä yhtään minkäänlaista viivan tapaistakaan ennen plussaa, ja tuollainen viiva mulle tuli OS:iin vasta pari päivää apteekin testin plussasta.

Flunssan tapaista pukkaa, kurkkua vähän aristaa. Mies on köhinyt jo pari viikkoa...
 
Viimeksi muokattu:
Oi @Avokado83, onnittelut! Tässä palstailussa on pakko olla jotain taikaa! Ettekös te olleet yrittäneet jo pidempään ja plussa pärähti heti kun aloit tänne kirjoitella?

Meille paukahti yllättäen vieraita reiluksi viikoksi. Täytyy etsiä ruuvari ja kiristää sängynjalat, ettei mene tämä kierto ihan harakoille.
 
  • Tykkää
Reactions: miu84

Yhteistyössä