3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

@sucrine No jopas, paljon onnea plussasta!:love:

@Minji Koen itse myös juuri tämän ryhmän omakseni, olen kyllä seuraillut muitakin ryhmiä. Harmi vaan kun on niin hiljaista mutta ehkä se tästä vielä:) Ootko muuten jo testaillu?

@Turkooosi Tervetuloa mukaan!:)

Täällä kp12 ja ovistestit näyttää vielä negaa, ovismaisia kipuja on kylläkin tänään ollut vatsassa ja selässä..(n) Luulisin oviksen kuitenkin olevan vasta viikonloppuna.
 
@Turkooosi Tervetuloa mukaan! Kiva saada lisää porukkaa mukaan keskustelemaan! :) Milloin teillä on aika lapsettomuustutkimusten alkukäynnille?

@Lallastiina Kurjaa, että tuollaisia munasarjavasta-aineita löytyi. Hyvä tosin, jos niitä oli vaan hiukan. Jos sillä ei sitten olisi kauheasti vaikutusta, kun niitä oli vain hieman. Mun mies kävi keväällä sperma-analyysissä ja siittiöiden vasta-aineita oli jonkun verran, mutta lausunnon mukaan sillä ei pitäisi olla käytännön merkitystä. (En ole viitsinyt asiaa googlailla.) Saitteko ne kromosomitestien tulokset lopulta, oliko ne kunnossa? En tiennytkään, että asutte ulkomailla. Tekeekin sitten hoidoissa käymisestä hankalaa :unsure:

@atvk87 Kerro sitten sen maanantain käynnin jälkeen, mikä oli limakalvon tilanne. Tsemppiä käyntiin ja toivotaan, että tilanne näyttäis paremmalta! (y)

@-Lillis- En ole vielä testaillut, tänään dpo 10. Olin ajatellut, että testaisin huomenna aamupissasta, mutta meenkin todennäköisesti labraan aamulla, niin en kyllä siellä ala testailemaan :ROFLMAO: (labrassa pitää olla aamuvirtsa). La viimeistään testaan, niin tietää voiko ottaa viiniä juhlissa.

Kävin siis tänään terveyskeskuslääkärissä juttelemassa, jos voitaisiin päästä lapsettomuustutkimuksiin, kun ollaan yli vuosi jo yritetty. Mietin, että mitenköhän vaikuttaa keväällä ollut keskenmeno ja lääkäri sanoi, että keskenmeno nollaa tuon vuoden vaatimuksen yrittämisestä. Eli pitäisi olla vuosi keskenmenosta ennen kuin saisi lähetteen lapsettomuustutkimuksiin :( Suostui kuitenkin laittamaan lähetteen muutamaan verikokeeseen, ainakin perusverenkuva, kilpirauhasarvo ja perusvirtsatesti. Noiden takia olisin huomenna menossa labraan. Huomiseksi ei tosin saanut varattua aikaa, niin katsoo nyt jaksanko mennä sinne jonottelemaan.
 
Kiva kuulla susta @Lallastiina. Oonkin miettinyt miten menee ja arvailut tauosta olivat oikeessa.
Kuulostaa tosi hankalalta hoitojen järjestäminen noin. Mikset halua siellä mennä? Voimia kovasti teille, on tämä kovaa hommaa. :(

Tervetuloa @Turkooosi ja olkoon visiittisi lyhyt. Tutkimuksiin pääsy on kyllä askel eteenpäin ja tosi moni onkin onnistunut lähellä ekaa aikaa.
 
Kiitokset tsempeistä! Miksi mieluummin Suomessa - no, ei vaan oikein ole luottoa noihin yksityisiin klinikoihin täällä etelässä. Rahaa vaan tahkovat. On muutenkin käyty lukemattomilla eri gyneillä tässä vuosien varrella eikä yksikään ole oikein kolahtanut. Jotenkin Suomi tuntuu tässä asiassa luotettavammalta. Ja vaikka mun etelänkielen taito on hyvä, on se kivampi saada kaikki info omalla äidinkielellä. Hinnassakaan ei tunnu olevan suurempaa eroa.

Ai niin, saatiin tosiaan lopulta ne kromosomituloksetkin, eikä niissä mitään ollut. Vaan uskaltaakohan tuohonkaan niin täysin luottaa... Tulokset saatiin vasta kun mies kävi henk. koht. kyselemässä näytteenottopaikassa viime keskenmenon jälkeen ja sieltä soittivat labraan... Muuten ei olis ikinä kuulunut mitään.
 
Viimeksi muokattu:
@Lallastiina joku tuolla hoitoketjussa kävi Barcelonassa klinikalla ja siellä oli menny kaikki hyvin ja ollu hyvä lääkäri ja ne jopa onnistu ekalla yrityksellä. Et kai siellä päin maailmaa voi ihan hyviäkin paikkoja olla. Mut ymmärrän tosi hyvin, että haluat Suomeen hoitoon.
Kiva että saitte positiivisia uutisia kromosomitesteistä, vaikka niitä piti tuollain kaivella.
 
@Lallastiina Hyvä, että kromosomitestitulokset oli kunnossa!

@sucrine Mikä sulla oli plussapäivä ja tärppikierto? Varmaan voisi päivittää listaan :)

Tänään dpo 12 ja tein raskaustestin. Nega oli :(:poop: Menkkoja siis odotellessa huomiselle tai sunnuntaille.

Kävin heti eilen labrassa eli nyt vaan odotellaan milloin tulokset tulee. Osa tuloksista tulee päivässä kahdessa, mutta jossain kuulemma menee viikko (joku hormoni). Saa nähdä tuleeko kaikki tulokset kerralla vai tipoittain.
 
***Jokainen päivittää itse listaan muutokset omiin tietoihinsa. Jos listan päivitys ei onnistu, merkkaa listaan lisättävät/muokattavat tiedot omaan viestiin punaisella, kiitos!***
*Kun muokkaat listaa, valitse "vastaa" ja poista tekstikentästä alusta ja lopusta "[ QUOTE ]"*

Nimimerkki......Ikä......yk....luomu/lääk.kierto

Atvk87........... 31v........ yk15.......1.icsi/2.pas, zumenon
-Lillis-..............31v.........yk8.........luomu
Miumiu_82......36v........ yk8.........lz
Minji................32v.........yk13........luomu
Turkooosi........30 v........yk12........luomu

Lääkkeet/hoidot:
c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, irr=irrotuspiikki, lu=luget/lutinus/progesteroni, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran, inssi, ivf, icsi, pas, etc.

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini, Shuubiduu, _kiki_, Ihanapa, histamiinihepo, Tilliina, kissaliikeri, franny, Lallastiina


Plussanneet 7/2017-> ja plussauspäivät:
Mamushka.........32v..........yk6...........11.7. luomu
Jesy....................34v.........yk2...........18.7. luomu
Sano Pirkka........34v........yk10...........1.8. luomu
Suziella...............35v........yk1.............26.8. luomu
ToukkaHaave87..30v........yk9.............1.9. lz+b+pr+t
Vesinokkaeläin....31v........yk2............10.9. luomu
nenni26...............30v........yk3............5.12. luomu

Plussanneet 2018 ja plussauspäivät:
Lallastiina.........36v......yk8 (tm jlk)....9.1. luget (km)
Genmaicha......................................15.1.
amaia...............................................15.2.
Minji................32v.......yk8...............31.3. luomu (km)
Abby87...........30v......yk11...............18.4. luomu
Frangipani82..35v.......yk7.................
kyan................30v......yk1...............31.5. luomu
Lallastiina.......36v......yk5 (km jlk).....5.6. luget (km)
rust.................33v.......yk8.................8.6. luomu
Helmi30..........31v.......yk5.................3.7. luomu
sucrine............31v.......yk6...............16.8. luomu/terot

Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Limakalvo tänään vain 6 mm, eli ei toi lääke tosiaan toimi mulle. Lääkäri ois perunu tän kierroksen ja alottanu seuraavaan kiertoon laastareilla kokeilun, mut mä vaadin ja kyselin vaihtoehtoja, niin hän soitti Taysiin ja sieltä sanottiin, että voi tulla tälläkin paksuudella. Nyt menny 20 päivää tätä lääkettä ja ens viikon tiistaina sitten mennään siirtoon, sillon onkin mennyt jo 28 päivää. Torstaina alkaa rinnalle progesteroni, tukilääke, joka muokkaa kohdun limakalvon oikeanlaiseksi alkiota varten. Eli ikään kuin mulla olisi ovulaatio.
Jes, vihdoinkin päästään siirtoon! On mennyt niin monta kiertoa nyt ohi suun, että on jo voitto päästä sinne.
 
@atvk87 Mahtavaa, että pääsette kuitenkin siirtoon! Ei ainakaan tule ylimääräistä odottelua! :) Viikon päästä on sitten jännä päivä! Onko teillä siis kerätty munasoluja ja siittiöitä valmiiksi ja alkioita on nyt pakkasessa odottamassa vai miten toi prosessi menee? Oliko munasolujen keräys kivuliasta?
 
Kiitos @Minji, tätä tässä on pitkään odoteltu! Onneksi ei enää ylimääräistä, vaikka joku voisi sanoa, että ei kannattais hätäillä, jos alkioita menee hukkaan.
Meillä oli se munasolujen keräys tosiaan maaliskuun alussa ja sen jälkeen päästy vain yhteen pakastetun alkion siirtoon, vaikka silloin vitsailin, että on siirrettävää vaikka koko loppuvuodeksi. Edes tuoreen alkion siirtoa ei tehty, kun mulla oli lääkkeistä kertynyt nestettä kohtuun.

Enemmän hoidot on henkisesti kivuliaita, mutta tosi hyvät kipulääkkeet ja rauhoittavan sai munasolupunktioon, joten ei siinä juuri kipua tuntunut. Jälkeenpäin tuntui kyllä, että on ronkittu. Onneksi tollaset kipukokemukset unohtuu nopeasti.
Ihanaa saada taas mahdollisuus, kun meillä ei niitä luomuna oikein ole.

Jos haluat aiemmin tutkimuksiin, niin voittehan mennä yksityiselle ottamaan lisää arvoja ja testaamaan siittiöt.
Yksityiseltä mekin päästiin nopeahkosti julkiselle ja siellä pistivät suoraan ivf:ään ilman kevyempiä hoitoja.
 
***Jokainen päivittää itse listaan muutokset omiin tietoihinsa. Jos listan päivitys ei onnistu, merkkaa listaan lisättävät/muokattavat tiedot omaan viestiin punaisella, kiitos!***
*Kun muokkaat listaa, valitse "vastaa" ja poista tekstikentästä alusta ja lopusta "[ QUOTE ]"*

Nimimerkki......Ikä......yk....luomu/lääk.kierto

Atvk87........... 31v........ yk15.......1.icsi/2.pas, zumenon, crinone
-Lillis-..............31v.........yk8.........luomu
Miumiu_82......36v........ yk8.........lz
Minji................32v.........yk13........luomu
Turkooosi........30 v........yk12........luomu

Lääkkeet/hoidot:
c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, irr=irrotuspiikki, lu=luget/lutinus/progesteroni, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran, inssi, ivf, icsi, pas, etc.

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini, Shuubiduu, _kiki_, Ihanapa, histamiinihepo, Tilliina, kissaliikeri, franny, Lallastiina


Plussanneet 7/2017-> ja plussauspäivät:
Mamushka.........32v..........yk6...........11.7. luomu
Jesy....................34v.........yk2...........18.7. luomu
Sano Pirkka........34v........yk10...........1.8. luomu
Suziella...............35v........yk1.............26.8. luomu
ToukkaHaave87..30v........yk9.............1.9. lz+b+pr+t
Vesinokkaeläin....31v........yk2............10.9. luomu
nenni26...............30v........yk3............5.12. luomu

Plussanneet 2018 ja plussauspäivät:
Lallastiina.........36v......yk8 (tm jlk)....9.1. luget (km)
Genmaicha......................................15.1.
amaia...............................................15.2.
Minji................32v.......yk8...............31.3. luomu (km)
Abby87...........30v......yk11...............18.4. luomu
Frangipani82..35v.......yk7.................
kyan................30v......yk1...............31.5. luomu
Lallastiina.......36v......yk5 (km jlk).....5.6. luget (km)
rust.................33v.......yk8.................8.6. luomu
Helmi30..........31v.......yk5.................3.7. luomu
sucrine............31v.......yk6...............16.8. luomu/terot
 
@atvk87 Paljon tsemppiä ylihuomiseen siirtoon! Toivottavasti sujuu hyvin ja tuloksena olisi plussa! :love:

Miehellä on keväällä jo testattu siittiöt ja ne oli ok. Multa otettiin nyt verikokeita ja sain niiden tulokset ja nekin oli kaikki kunnossa. Perusverenkuvan lisäksi testattiin mm. kilpirauhasarvo ja ferritiini. Lääkäri sanoi, että nyt vaan odotellaan ja alkukeväästä tekee lähetteen, jos ei siihen mennessä ole tärpännyt. Hyvähän se on, että kaikki tulokset oli kunnossa, mutta ärsyttää kun ei ole mitään mitä voisin tehdä itse asian hyväksi. Olen normaalipainoinen, syön terveellisesti, harrastan liikuntaa ym.

Katsellaan nyt ainakin jonkun aikaa tapahtuuko mitään. Voi olla, että jossain kohtaa mulle tulee yhtäkkiä olo, että nyt menen yksityiselle. Toisinaan saan jonkun idean ja sitten haluan toteuttaa sen heti enkä malttaisi yhtään enää odottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Okei @Minji kuulostaa järkevältä, kun kaikki on periaatteessa kunnossa ja raskauskin on alkanut luonnollisesti. Mutta on toi odottaminen yhtä helvettiä!
Tsemppiä, eikö sulla ala olla ns kriittiset päivät?

Siirto meni hyvin ja alkio oli selvinnyt sulatuksesta täydellisesti ja sai 4/4 pisteytyksen. Lääkäri mittasi limakalvon 6,6 milliseksi. Huomenna aamulla pistän gonapeptyliä kiinnittymistä tukemaan ja illalla vois lasin punkkua juoda... Granaattiomenamehua olenkin naukkaillut jo pari päivää, vaikken tiedä onko siitä oikeesti mitään hyötyä.
No, sormet ristissä, en usko onnistumiseen, mutta onhan se tietty mahdollista.:oops:
 
@atvk87 Mahtavaa, että siirto saatiin tehtyä! Mietin eilen, että mitenhän sulla on mennyt ja toivoin parasta :) Toivottavasti plussaat sitten parin viikon päästä! Oliko se siirto millainen toimenpide? Alkio on vissiin niin pieni, ettei sitä silmillä näe. Että pitää vaan luottaa, että jotain siinä on :D Emättimen kauttako se kohtuun viedään ja toivotaan, että kiinnittyy? Mitä kaikkia lääkkeitä sä olet nyt joutunut ottamaan ennen ja jälkeen siirron? Onko ollut sivuvaikutuksia?

Mulla menossa kp 11. Vielä ovistesti nega. Yleensä ovisplussa tulee kp 12 tai 13. Tänään illalla täytyy talletella. Seuraavan kerran olen kotona la aamuna (kp 14), joten vähän huonoon kohtaan osuu tämä, ettei olla miehen kanssa samassa paikassa. Toivotaan, että tän illan tallettelut riittää :)

Missä kohtaa kiertoa muut menee? :)
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Kiva @Minji kuulla, että oot miettinyt. Kiitos ajatuksista! Välillä kyllä itekin huomaa pohtivansa palstalaisten asioita! :D
Alkionsiirto tehdään niin, että hoitaja ultraa vatsan päältä, siirtoon tulee mennä rakko täynnä, niin että näkyvyys on hyvä ja kohtu suoristuu. Lääkäri laittaa emättimen sisään jonkun putken, mikä pitää väylää vapaana ja vie pitkällä katetrilla alkion kohtuun saakka. Alkio on tilkassa nestettä, jotta se voidaan havaita ultralla ja ruudulta näkee kun se on perillä! Toimenpide kestää ihan pari minuuttia ja tuntuu vähemmän kuin vaikka papa-koe. Pahinta on se pissahätä ja vielä kun rakon päältä painetaan :D toivotaan joo plussaa, mutta seuraavan kierron suunnitelmat on myös jo selvillä, että ei mua se nega harmita niin paljoa, kuin se ettei päästä yrittämään.

Mulla meni sitä estradiolia joka esti munasarjojen toimintaa ja ois pitäny kasvattaa kohdun limakalvoa ja sit alko keltarauhashormoni eli progesteroni, joka muokkaa kohdun limakalvon kolmikerroksiseksi. Munarakkulahan muuttuu keltarauhaseksi ovulaation jälkeen, niin sillä feikataan sitä tilannetta.
Ja sit oletettuna kiinnittymispäivänä pistetään gonadotropiinia, joka on kasvuhormoni. Sitä ei kyllä kaikki klinikat käytä.
Pistäminen meni kyllä ihan hyvin tänään, mutta ei se kyllä mukavaa oo.
Muoks. Unohdin noi sivuvaikutukset yms, tosta estradiolista tuli reilu viikko aina etova olo ja sit alko tulla tosi kipeitä ja isoja finnejä. Mulla on ennen ollu hyvä iho ja oonkin nyt ollu aika järkyttynyt tästä, kun ei näitä saa piiloon eikä puristettua, mut pitäis kai vaan ajatella, et kaikkee pitää kestää, jos sais mahdollisen palkinnon... Sit toi progesteroni väsyttää jonkun verran. Ja siitä tulee pientä nipistelyä mahaan, niin tietty tuntuu hyviltä oireilta. :D

Testaatko kerran vai kaks päivässä? Huomenna sit ois oletettu! Ja kerta voi hyvin riittää, kun on sopiva ajankohta. ;)
Harmillisia toki nuo, jos ei ole oikeina päivinä yhdessä. Toivotaan parasta! :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä odottelin jo menkkoja alkavaksi, mutta ovishan sieltä vasta tuli :LOL: En jaksanut tässä kierrossa kauheesti tikutella ja luulin ovisplussan ja oviksen menneen jo vaikka ihmettelin että en huomannut mitään ovisoireita, mutta eilen tuli niin kunnon limat että tein testin heti ja se oli niin kirkuvan punainen plussa että. Ja kauhea paineen tunne alkoi vatsassa illalla.
Luulen että ovis oli oireista päätellen eilen ja vasta illalla päästiin hommiin joten taisi olla liian myöhäistä.. ehkä.. en tiiä, saa nähdä:)
 
@atvk87 Kiva kun selitit miten toi siirto tehdään! Kauheeta kyllä toi, että pitää mennä rakko täynnä. Mä oisin siinä kyllä ihan hätää kärsimässä :D Mutta hyvä kuulla, ettei se muuten ollut kovin paha toimenpide (y) Mikä sulla on virallinen testipäivä/milloin on oletettu menkkojen alkamispäivä?


@-Lillis- Mikä kp sulla on nyt menossa ja kuinka pitkä kierto sulla yleensä on?

Olin reissussa, niin ovistestailut oli vähän vähemmässä. Ke ja to oli jonkinlaiset viivat testissä, pe haaleammat ja la ei enää mitään. Veikkaan, että to ilta ois ollut ovisplussa jos oisin testannut. Pe tuli limoja, joten senkin puolesta pe varmaan ovis. Ke iltana oli tallettelut ja seuraava oli vasta tänään su. Ei nyt ihan optimaalisesti mennyt, mutta onhan tuossa kuitenkin mahis :)
 
@Minji No niin jännäillään:LOL: Mä luulen että itellä dpo 2, mutta toivon että olis vasta dpo 1 ettei mennyt huti tämä kierto kun tajusin oviksen vasta lauantaina:unsure: Mulla kipeytyi viime yön aikana nännit ja alavatsaa nippaillut koko päivän.

@atvk87 Mitäs sinne kuuluu?

Toivon niin plussaa tässä kierrossa, koska ensi kuussa miehellä alkaa taas työreissut ja silloin yrittäminen on vähän hankalampaa.
 
Eikö toi @-Lillis- vois olla jo ihan raskausplussa? Vai voiko todella noin paljon sulla vaihdella kierrot, tästähän tulis ihan 44 päiväinen?
Tekisin kyllä ihan raskaustestinkin jo sinuna ;) Viittais kyllä pco-tyyppisiin munasarjoihin. Oliko sulla sitä mietitty/tutkittu?

Ja tsemiä piinailuun @Minji !

Eipä tänne mitään, noi lääkkeet aiheuttaa kauheesti oireita, joten en pysty tunnustelemaan mitään.
Kauheesti stressaa ja pelottaa testaaminen jo etukäteen ja samalla on vähän sellanen et "äh otetaan se nyt jo pois alta". Mut sovittiin miehen kanssa et lauantaina testataan.
Virallinen päivä ois ens viikon tiistaina ja siihen saakka pitää lääkkeitä jatkaa kuitenkin.

Käykö @Lallastiina täällä enää ollenkaan?
 

Yhteistyössä