**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Voi, tuli niin hyvä mieli puolestasi, Kati! =) Valat toivoa meihin muihinkin, että kyllä siellä tunnelin päässä sittenkin on valoa! Valtaisat onnittelut sinulle! :flower: :flower: :flower:

Meillä tämä tie nytkähtelee hitaasti mutta toivottavasti myös varmasti eteenpäin. Tänään siis oli ensimmäinen verikoe Naistekllinikalla, ja kunhan nuo menkat alkavat tuossa viikon päästä, niin sitten olisi vielä se seuraava. Tässä ensimmäisessä siis otettiin ihan vaan progesteroni (ja hiv ja hepatiitit), seuraavana ovat vuorossa paastosokeri, insuliini, kolesteroli sekä FSH ja LH. Alussa ollaan, mutta tästä se lähtee!

Tämän kierron ovis jäi hyödyntämättä :/ eikä mitään oireita oikein voi edes kuvitella (vaikka siitä onkin muodostunut melkoinen harrastus tässä ajan mittaan...) Kiukkupäivä jäi väliin, se on pakko huomioida, koska joka kuukausi minulle tulee heti siinä oletetun ovulaation jälkeen sellainen puhtaan raivon päivä, mutta nyt se tuntuisi jääneen tulematta. Tuskin tuo mitään muuta tosin tarkoitaa kuin, että kevätaurinko on tehnyt minut liian hyväntuuliseksi! :LOL:

Malttamattomuus vaan alkaa vaivata. Tahtoisi niiden testien tulokset HETI, mutta käskivät odottaa seuraavaan käyntiin eli tuonne toukokuun puolelle. Silloin tehdään se aukiolotutkimus ja siinä samalla sitten kuullaan, mitä - jos mitään - testeistä on selvinnyt. Odottavan aika ei ole pitkä, se on loputon.
 
Perjantai 11.4.2008

kanella 38v.............kp 20/28............yk1...............esikoinen
Tuulia-76 32v...........kp 13/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
Kuumetta 35v...........kp3/24.......yk21............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp8/26-28.........yk8................esikoinen
Tuizu 31v.................kp28/24-30...........yk5..........
Tirlittan-75 32v.........kp21/29.............yk9...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp18/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp21/27-31.......yk15.............esikoinen
lentoemo-76.............kp14/30-41.........yk6................1. yhteinen
Soraya 34v...............kp18/28-31.........yk39................esikoinen
Omelia 31 v...............kp21/29-36.........yk13................

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen
 
Lauantai 12.4.2008

kanella 38v.............kp 21/28............yk1...............esikoinen
Tuulia-76 32v...........kp 14/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
Kuumetta 35v...........kp 5/24.......yk21............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp9/26-28.........yk8................esikoinen
Tuizu 31v.................kp29/24-30...........yk5..........
Tirlittan-75 32v.........kp22/29.............yk9...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp19/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp22/27-31.......yk15.............esikoinen
lentoemo-76.............kp15/30-41.........yk6................1. yhteinen
Soraya 34v...............kp19/28-31.........yk39................esikoinen
Omelia 31 v...............kp22/29-36.........yk13................

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

 
No niin, sinne meni eka Puregon-piikki mahanahkaan (tai siis kymmenes mutta eka tässä toisessa inseminaatioyrityksessä). Huoh. Annosta suurennettiin 8 yksiköllä, jospa se nyt sitten tuottaisi tulosta. Toivon kovasti, että tuo yksi putkilo riittäisi (viimeksi tosin meni ihan tyhjäksi) ettei tarvitsisi ostaa toista- yksi maksaa mukavat reilu 100 euroa :( .

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja gitte:
GEFFI:Kyllä olen kätilönä hus:in sairaalassa ollut jo monta vuotta.
Olen tätä palstaa seuraillut aika pitkään ja siksi minusta tuntuu kummalliselta, että jos olet kätilö, kyselet tavallisia asioita naisen gynekologiasta. Kätilöthän eivät ole vain synnytystä avustavia henkilöitä, vaan heillä on monen vuoden koulutus ja vahva tietotaito gynekologiasta ja lisääntymisterveydestä yleensä. Siten siis tietoa myomista, kuukautiskierrosta, raskausoireista ja siitä, milloin raskaushormoni lähtee erittymään = tuottaa niitä oireita jne.

En myös ymmärrä, mihin kätilö tarvitsee hygieniapassia, jonka suorittavat yleensä elintarvikkeiden kanssa työskentelevä ihmiset. Yleensä kätilöt tai hoitajat hankkivat hygieniahoitajan lisäkoulutusta, mikä on eri asia kuin hygieniapassi.
 
Miljoonasti Katille onnea vielä tällekin puolelle! :heart: :heart: Olen hurjan onnellinen puolestasi! Plussasi toi varmasti toivoa myös muillekin. Pitkälläkin yrittämisellä on mahdollisuus plussata. Hienoa! Aloitetaan tästä uusi plussa-aalto! :heart: :heart: :heart:
 
geffi Samaa olen itsekin miettinyt. Mutta ehkä gittellä vain on mennyt sekaisin kirjoittaessa nuo hygieniapassit ja hygieniahoitajan lisäkoulutukset nimikkeinä, kun nykyisin tulee kaikenlaisia säädöksiä ja uudistuksia nopeaan tahtiin. Ja mitä gynekologian tietämykseen tulee, omalle kohdalle sattuessa ei aina ole niin helppoa soveltaa 'kirjatietoutta'. Tuskin gitte tarkoituksella sotkee asioita, vai mitä.
 
Onnea Kati hurjasti plussasta!! :flower: :heart: :flower:

Mä en tiedä mikä mun kp on, mutta täti on ilmeisesti kylässä, mutta aika niukasti...perjantaina tuli pyyhittäessä verta ja sen jälkeen ei ole kunnolla vuotanut, ainoastaan pyyhittäessä. Voi olla että tänään 1/30, sellanen tunne että kohta alkaa kunnolla. Ilmottelen asiasta vielä. Niin ja mulle voi vaihtaa tuon iän, se on ollu jo muutaman kuukauden 32.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :wave:
 
Huomenta teille kaikille!
Oma napa:kp21/28 ja menkkamaista poletta alavatsalla,joten täti tekee tuloa kylään.

Mulla on työhaastattelu tänään uuteen työpaikkaani.Olin koko viime vuoden poissa työstä,olin omaishoitajana syksyllä kuolleelle rakkaalle äidilleni ja palasin työhön nyt helmikuulla,mutta jaloissani oleva kova kipu on vaan lisääntynyt työhön paluun jälkeen ja työpaikkalääkäri ehdotti minulle alan vaihtoa,kivun takia,koska en pysty nykyistä työtäni tekemään kivun takia ja eläkkeelle en myöskään pääse kivun takia.Minulla oli pahimpaan kipuaikaan kävelykeppi käytössä,mutta nyt selviän ilman keppiä,mutta kipu on kuitenkin jaloissa todella kovaa,että välillä pelkään joutuvani rullatuoliin.
Mutta toiveet on korkealla uuden työpaikan suhteen,työhönottaja jo ääneni kuullessaan sanoi,että sinut otan työhön,kun minulla on reipas ja pirteä ääni ja tarmokas ja sitä myöskin olen.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja ja plussatuulia ja mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille :wave:

Minä lähden nyt työhaastatteluun!
 
Tulin kurkkimaan, josko täällä olisi ilouutisia ja olihan.

Olen niin iloinen Kati teidän puolestanne, että lähes hypin riemusta! Nyt valtavasti jarrusukkia mukaan ja paljon positiivista mieltä :flower: :flower:

Meille ei kuulu mitään uutta eikä ihmeellistä. Aika menee siivillä tuon pikkuihmeen kanssa. Välillä on rankkaakin, mutta en kyllä sekuntiakaan vaihtaisi pois.

Hyviä vointeja kaikille kuumeilijoille ja valtaisasti plussatuulia!
 
Gittelle tsemppiä haastatteluun (jos ei ole jo ohi). Mille alalle olet vaihtamassa?

Minulla vihloo mahaa ja rintoja siihen malliin, että edelliset menkat olivatkin varmaan heti kierukan poiston jälkeen, eli kierto jäi tavallista lyhyemmäksi. Nyt siis kp 28/28. Viikonloppuna ostettiin asunto ja nyt vähitellen vasta rupeaa tajuamaan, mikä hässäkkä ja muutos on tulossa.
 
Moi,

Ei millään pahalla, mutta ajoittain ihmetten minäkin Gitten kuulumisia: Hetki sitten useat lääkärit suosittelivat kohdon poistoa, ja tunnelmat olivat todella surkeat. Kiva toki, että olet päässyt valoisimpiin tunnelmiin, mutta aiotko jatkaa raskautumisyrityksiä ihan niinkuin ennenkin näistä uutisista huolimatta? Jos kohtu on täynnä myomaa niin onko mahdollinen raskautuminen turvallista edes itsellesi?

(.) Minulla yksi kyytiläinen matkassa, toinen ei selvinnyt sulatuksesta.
Taas alkaa ikuisuudelta tuntuvat kaksi viikkoa!
/bantsku

 
Minä ihmettelen nyt tätä yhtäkkistä alan vaihtoa, kun just äsken kyseltiin ammatteja, niin ois luullut että samassa vastauksessa kertoisi alan vaihdostakin. No, kivahan se jos puhelimessa äänen perusteella uuden työpaikan saa.
 
Tosiasiahan on se, että tälle palstalle voi kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa. Ihan sinisilmäsenä ei kannata uskoa kaikkea mitä täällä kirjoitellaan. Asioiden suodattaminen on kyllä tarpeen... Ehkä tämä onkin lähinnä ollut yhteisö, jossa kaikki ovat saanet olla mitä haluavat ja saaneet kokea hyväksyntää sitä kautta muilta.
 
Hannele-74 Hyvin sanottu. Mitäpä se ketään haittaa, jos täällä kaikki saavat olla mitä haluavat olla. Tuskin kenenkään maailma siihen kaatuu, jos joku vähän omiaan pistää, kun se ei muita vahingoita.
 
Olen kans seurannut tätä tiettyä keskustelua, ja minun puolesta se voitaisiin kyllä jo lopettaa.. Yhteinen asia täällä meille kaikille on lapsen saamisen yrittäminen ja mahdolliset lapsettomuusongelmat. Jokainen varmasti omalla tavallaan ottaa asiat ja kertoo täällä sitä, mitä haluaa eli tuskin kaikkea mahdollista. Jos kaikki ei aina ole niin johdonmukaista, niin mitäs sitten. Koitetaan antaa tukea kaikille tasapuolisesti, sillä eihän tää kellekään mitään helppoa ole.

Pötkylä, kiitti paljon! Olet ollut kovasti mielessäni. Mites teillä on arki lähtenyt sujumaan? Tule kertomaan kuulumiset, jos siltä tuntuu ja kerkeät.

Bantsku, suuren suuret onnittelut yhdestä kyytiläisestä! Harmi, ettei toisen matka ehtinyt kunnolla edes alkaa.
 
Jep, antaa kaikkien kukkien kukkia vaan.
Eipä minuakaan tässä muu häiritse, kun se että toisille nämä ongelmat ovat todellisia kriisin paikkoja ja oikeasti arkoja asioita ja toisille taas, noh ehkä jotakin muuta.
Mutta Gittehän voi halutessaan kommentoida näitä ihmettelyjämme.

kiitos onnitteluista, Kati, toivotaan parasta! Meille kaikille....
Bantsku

 
Tresum, minun on helppo samaistua sinun tulosten odottelun tuskastuttavuuteen.
Meillä on homma ihan alussa ja nyt odotellaan minun papa- ja klamydianäytteen tuloksia. Sitten mahdollisesti päästään odottamaan lääkäriaikaa ja lääkäri varmaan laittaa odottamaan verikokeita ja sen jälkeen odottelemme kokeiden tuloksia...
Kärsivällisyyttä - niin sinne kuin tännekin, ja ihan kaikille muillekin :)

kuumetta, peukut on pystyssä, että piikittely tuottaa toivotun tuloksen :heart: (Kovin kalliita kuulostaa lääkkeet olevan.)

kanella, onnea uudesta kodista!

Bantsku, valtavasti onnea kyytiläisestä!!!

Yhdyn Katin edelliseen mielipiteeseen.


Mukavaa iltaa.
 
Maanantai 14.4.2008

kanella 38v.............kp 28/28............yk1...............esikoinen
Tuulia-76 32v...........kp 16/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
Kuumetta 35v...........kp 7/24.......yk21............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp11/26-28.........yk8................esikoinen
Tuizu 32v.................kp2/30...........yk6..........
Tirlittan-75 32v.........kp24/29.............yk9...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp21/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp24/27-31.......yk15.............esikoinen
lentoemo-76.............kp17/30-41.........yk6................1. yhteinen
Soraya 34v...............kp21/28-31.........yk39................esikoinen
Omelia 31 v...............kp24/29-36.........yk13................

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen
 
Moikka teille kaikille!
JEE!JIPPII!Pääsin kesän ajaksi työhön lintsille myymään ruokaa,todella ihanaa,työt alkaa ensi viikolla,olen todella onnellinen,saa vaan nähdä miten jalat kestää,se nyt ei ole niin raskasta työtä kun mulla tämä jalkakipu on todella kovaa,mutta onneksi en enään kävelykeppejä tarvitse kivun takia,kuten viime kesänä.Viime vuonna olin omaishoitajana äidilleni,joka kuoli lokakuulla,ensi maanantaina tulee puoli vuotta rakkaan äitini kuolemasta.Hänestä olisi tullut todella ihana mummi,mutta on nyt taivaassa.

Mulla on lapsuuden ystävä lääkärinä mehiläisessä ja hänelle soitin ja teki ultran ja sanoi,että kohdussani on hyvin tilaa ja kehoitti vauvan yrityksiä jatkamaan ja unohtamaan venäläisen mieslääkärin sanat ja sen nyt teen.

Mä vaan otan kantaa,että täällä ollaan kaikki lapsettomia ja lasta yrittämässä,niin se on se pääasia ainakin mulle,ei mua kiinnosta ollenkaan teidän muiden työ,mitä teette,se on tärkeintä mulle,että saa tukea toiselta joka haluaa kovasti lasta ja toivonkin omalta osaltani,että siihen tukeen täällä pyritään ja muu jää toisarvoiseksi.En minä ainakaan ala täällä koko elämääni teille kertomaan vaan olen teidän tukena,sillä haluamme kaikki kovasti saada oman pienen lapsen,se on se tärkein asia,mulla on ystävät erikseen joille kerron sitten ne muut elämäni asiat mitä en täällä kerro.Minulla on takana hyvin raskas viime vuosi omaishoitajana,kun äitini meni lyhyessä ajassa huonoon kuntoon ja kuoli pois ja surutyö on minulla vielä kesken,puoli vuotta vasta kulunut äitini kuolemasta.Äitienpäivänä ei ole rakasta äitiä,vaan pitää mennä haudalle viemään kukkia,se on vaikea asia,mutta onneksi minulla on rakkaita ystäviä tukena.
Nyt minulla tämä oman lapsen saaminen on äitini kuoleman jälkeen vaan vomistunut,kun ei ole omaa äitiä enään olemassa,niin haluaa oman lapsen vielä kovemmin saada itselleen ja jos luovuttaisin katuisin sitä asiaa,minulla kun on tunne,että vauvan saan,mutta sitä en tiedä milloin,sen luoja yksin tietää,joten ristin käteni ja rukoilen kovasti,että saan oman lapsen,kun äitini kuoli,että saan oman lapsen,se on iso asia minulle jos luoja minulle oman lapsen suo.Luoja yksin tietää,että minusta tulee hyvä äiti lapselleni ja hän sen päättää saanko lasta vai en,jos nyt lopetan venäläisen mieslääkärin sanomisen takia vauvan yritykset,niin en koskaan saa tietää antaako luoja minulle oman lapsen,sen ratkaisen minä itse ja luoja hoitaa loput.
Me olemme kaikki niin avuttomia täällä,luoja meistä huolen pitää ja luoja päättää,että kuka saa lapsen ja kuka ei,toisille se on vaikeaa ja toisille ei,toiset saavat kuin kanit lapsia ja toiset pitkien lapsettomuushoitojen jälkeen.

Minä tuen teitä kaikkia ja lähettelen teille kaikille plussatuulia,kyllä meillä jokaisella on vielä omat pienet vauvat sylissä.

Peukkuja ja plussatuulia teille kaikille!
 
Moikka teille kaikille!
JEE!JIPPII!Pääsin kesän ajaksi työhön lintsille myymään ruokaa,todella ihanaa,työt alkaa ensi viikolla,olen todella onnellinen,saa vaan nähdä miten jalat kestää,se nyt ei ole niin raskasta työtä kun mulla tämä jalkakipu on todella kovaa,mutta onneksi en enään kävelykeppejä tarvitse kivun takia,kuten viime kesänä.Viime vuonna olin omaishoitajana äidilleni,joka kuoli lokakuulla,ensi maanantaina tulee puoli vuotta rakkaan äitini kuolemasta.Hänestä olisi tullut todella ihana mummi,mutta on nyt taivaassa.

Mulla on lapsuuden ystävä lääkärinä mehiläisessä ja hänelle soitin ja teki ultran ja sanoi,että kohdussani on hyvin tilaa ja kehoitti vauvan yrityksiä jatkamaan ja unohtamaan venäläisen mieslääkärin sanat ja sen nyt teen.

Mä vaan otan kantaa,että täällä ollaan kaikki lapsettomia ja lasta yrittämässä,niin se on se pääasia ainakin mulle,ei mua kiinnosta ollenkaan teidän muiden työ,mitä teette,se on tärkeintä mulle,että saa tukea toiselta joka haluaa kovasti lasta ja toivonkin omalta osaltani,että siihen tukeen täällä pyritään ja muu jää toisarvoiseksi.En minä ainakaan ala täällä koko elämääni teille kertomaan vaan olen teidän tukena,sillä haluamme kaikki kovasti saada oman pienen lapsen,se on se tärkein asia,mulla on ystävät erikseen joille kerron sitten ne muut elämäni asiat mitä en täällä kerro.Minulla on takana hyvin raskas viime vuosi omaishoitajana,kun äitini meni lyhyessä ajassa huonoon kuntoon ja kuoli pois ja surutyö on minulla vielä kesken,puoli vuotta vasta kulunut äitini kuolemasta.Äitienpäivänä ei ole rakasta äitiä,vaan pitää mennä haudalle viemään kukkia,se on vaikea asia,mutta onneksi minulla on rakkaita ystäviä tukena.
Nyt minulla tämä oman lapsen saaminen on äitini kuoleman jälkeen vaan vomistunut,kun ei ole omaa äitiä enään olemassa,niin haluaa oman lapsen vielä kovemmin saada itselleen ja jos luovuttaisin katuisin sitä asiaa,minulla kun on tunne,että vauvan saan,mutta sitä en tiedä milloin,sen luoja yksin tietää,joten ristin käteni ja rukoilen kovasti,että saan oman lapsen,kun äitini kuoli,että saan oman lapsen,se on iso asia minulle jos luoja minulle oman lapsen suo.Luoja yksin tietää,että minusta tulee hyvä äiti lapselleni ja hän sen päättää saanko lasta vai en,jos nyt lopetan venäläisen mieslääkärin sanomisen takia vauvan yritykset,niin en koskaan saa tietää antaako luoja minulle oman lapsen,sen ratkaisen minä itse ja luoja hoitaa loput.
Me olemme kaikki niin avuttomia täällä,luoja meistä huolen pitää ja luoja päättää,että kuka saa lapsen ja kuka ei,toisille se on vaikeaa ja toisille ei,toiset saavat kuin kanit lapsia ja toiset pitkien lapsettomuushoitojen jälkeen.

Minä tuen teitä kaikkia ja lähettelen teille kaikille plussatuulia,kyllä meillä jokaisella on vielä omat pienet vauvat sylissä.

Peukkuja ja plussatuulia teille kaikille!
 

Yhteistyössä