3-kymppiset toista lasta yrittävät

@Röllykkä - niin kauan toivoa, että menkat alkaa! :)

Mulla tosta edellisestä raskaudesta tuli eka haamu jo dpo9, joten mä varmaan hätähousuilen sit ihan urakalla. TOISAALTA, sit esikoisen aikaan se tuli vasta sillon ku menkkojen piti alkaa..

Mulla kovahkoa pistoa vasemmalle muniksiin jo tässä kohtaa kp8. Toivon, että greippi+helokki+vitskut tekis jonku ihmeen ja aikaistais ovista. Koska jos ovis osuu sinne kp20-22 päiviin niin en tiedä onko tallettelut mahdollisia! Helkkari soikoon.
 
Röllykkä, voi harmi negaa! Mutta yhdyn miniminiminin sanoihin, niin kauan on toivoa, kunnes menkat alkaa! Eihän se välttämättä vielä näkyis testissä.

Miniminimini, toivottavasti ovis olis aikasessa! Tiedän kokemuksesta, että on niin harmittavaa, jos jää ovis hyödyntämättä. Onko sullakin luonnostaan pitkä kierto? Mulla kanssa luomuna ovis usein vasta aikaisintaan kp24, usein jopa vasta kp30-jotain. Se on tosi turhauttavaa, kun yrityskertoja tulee niin harvakseltaan!

Mä oon kyllä kanssa aikamoinen himotestailija. Joka kierrossa päätän, että en testaa ennen kuin aikaisintaan dpo 13 tai 14, mutta niin vaan on raskaustesti kädessä aina viimeistään dpo 10.:LOL:

Mulla alkoi tänään Lutinuksen käyttö, sitä pitää käyttää nyt sit seuraavat 10 päivää aamuin illoin luteaalivaiheen pidentämiseksi. Oon tässä pohdiskellut, että jos me kaikki raskaudutaan tässä lähikuukausina, niin meille tulee talvivauvat. En tiedä onko se hyvä vai huono juttu, esikoinen syntyi heinäkuussa. Silloin tuntui tukalalta kärvistellä kuumuudessa ison mahan kanssa, ja vauvan synnyttyä koko loppukesä meni itseltä ihan ohi. Siinä mielessä talvivauva kuulostaisi ihan kivalta, vaikka siinä taitaa sit olla ihan omat haasteensa. Mut ehkä alkuraskauden pahoinvoinnit menis kevään aikana ohi, ja sit saatais kesä nauttia ilman liian isoa mahaa vielä. Saapa nähdä miten meidän käy!:)
 
Talvivauvat on ihan parhaita! Tästä oli joku kk sitten varmaan puhettakin ja silloin kehuin hirveesti tuota meidän uudenvuoden lasta, oli niin ihanaa kun se vauvakupla-aika meni talven keskellä enimmäkseen sisällä ja sit kun itsekin alkoi olla valmis heräilemään vauvakoomasta niin olikin jo ihanat kevätkelit. Miä en ainakaan kestäis jos menis koko kesä ohi vauvan kanssa kotona ollessa mut ei sitä vastasyntyneen kanssa jaksa juoksennellakaan missään jatkuvasti (n).

Eli ihan superinnolla odotan jos sais vauvan syksyllä syliin ja toivon myös teille kaikille talvivauvatuulia :love:.
 
@miniminimini Mitenkäs siellä, onko ollu nyt vielä ovisoireita? :love:

@eppula olitko sä nyt käynyt vielä siellä yksityisellä klinikalla hakemassa noita lisälääkkeitä? Kovin tässä ollaan miehen kanssa keskusteltu, että jos mentäisiin kanssa käymään tutkimuksissa. Mä haluisin jo nyt mennä, mutta mies vasta kesän jälkeen, kun pirpana täyttää kolme ja olen palaillut töihin, että olisi rahaa enemmän. Onhan se tietty ihan järkeenkäypää, mutta oma nuppi ei vaan yhtään kestäis enää odottamista(n)

@ahmis mites siellä jaksellaan? Monennella viikolla nyt oot? ☺

Meillä pirpana on syntynyt elokuussa ja onneksi oli silloin suht viileä kesä, niin ei ollut raskausaika niin tuskainen. Olen myös kanssa miettinyt tuota, että jos tässä keväällä raskautuisi olisi talvivauva tiedossa. Oishan siin kyllä puolensa, koska varmaan tulis paljon alussa möllittyä sisällä, niin ei tarvis kesäpäiviä käyttää siihen ja sit keväällä/kesällä vauva ois jo sen verran isompi, niin ois ihana olla pihalla möyrimässä :love:

Täällä alkoi eilen kuukautiset, joten terolut teki vähän tepposet ja venytti kiertoa tavanomaista pidemmäksi ja antoi turhaa toivoa :censored::mad::cry: Oltiin eilen vielä 200km päässä kotoa synttäreillä ja siellä sitten housut veressä. Onneksi oli muutama side edes mukana. Aluksi meinas alkaa kauhea epätoivo, kun siellä toisten keskellä olis halunnut ryvetä kauheessa itsesäälissä, kun enhän minä nyt raskaudu ikinä prkl. Mutta jotenkin toisten iloisuus ja synttäreiden juhliminen sai oman mielen pirteäksi taas :) Tänään kävin kaupassa ostamassa greippimehua ja ajattelin metsästää vielä sitä vadelmanlehtiteetä :D Mitäs muita poppakonsteja sitä olikaan olemassa? :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
3-kymppisenä toista lasta yrittävät
Kukkurainen
| 35v | yk4 | kp17/28-30 | esikoinen -12
Eppula | 37v | yk3 | kp26/31-34 | Letrozol+Lutinus | esikoinen 07/16
Pumpulipalleroinen | 31v | yk0 | kpXX/XX | esikoinen 07/16
Toukokuinen
Röllykkä
| 33v | yk 7, aloitettu 10/2016 | PCOS | kp 2/28-30 | Terolut | esikoinen 08/15
Miniminimini | 30v | yk1 kkm jälkeen (kkm 1/2018), aloitettu 7/2017 | kp11/30-35 | esikoinen 15
Mutsijaparimuuta

Piinapäiviä viettävät
Mutsijaparimuuta
dpo 20
Eppula dpo 6

Taustailijat
Iltatähti83
| 34v | esikoinen 02
Ruska82 l xx l ykxx | esikoinen
Esmenet | 39v | yk13 | esikoinen 11/12

Plussanneet :love:
Iltasatu | 33v | yk7 | plussa 1.12.2017
Miljamaaria | 34v | ykX | kpXX/26-28 | PCO, Letrozol, Metformin | plussa 30.12.17
Mininen85 | 32v | yk19 | plussa 10.1.2018
Oliivipuu79 l 38v l yk6 l plussa 28.1.2018
Idaiines | 33v | yk3 | plussa 28.1.2018
 
Röllykkä joo, nää mun molemmat lääkitykset on sieltä Fertinovalta määrättyjä. Tää lisälääke Lutinus määrättiin, kun mulla oli sinne puhelinaika, halusivat kuulla miten eka Letrozol-kierto meni. Mä kyllä suosittelen käymään klinikalla, jos yhtään tuntuu että on raskautumista vaikeuttavaa häikkää. On paljon parempi mieli nyt, kun tietää että raskautumiseen on paremmat mahdollisuudet. Toisaalta kääntöpuolena on paljon suurempi stressi hyödyntää joka ovis, kun ei haluaisi turhaan syödä lääkkeitä. Ja toisaalta pettymys negasta on paljon suurempi, kun odotukset on paljon korkeammalla.
 
@Röllykkä - Tsemppiä uuteen kiertoon! Jospa tää ois THE kierto ja lähdetään sit yhdessä loppuvuoden vauvoja odottamaan. Mulla ei vielä ovisoireita juurikaan ole, tänään ihan hieman kipristeli/menkkajomottelua, mut hyvin vähän. Mullahan on (@eppula, tässä vastaus kun kysyit ;)) aika pitkä kierto, joka kyllä esikoisen syntymän jälkeen oli jo tasainen 28päivää, mutta nyt yrityksen alettua jostain syystä venynyt sinne päälle 30.. Luteaalivaihe myös aika lyhyt, sen 10-11 päivää. Olenkin miettinyt, että jos nyt ei tärppää parista ekasta kierrosta, menen sitten gynen juttusille, kun tässä taustalla ne kaksi keskenmenoa (toinen tosin varmaan menee "kemiallisen" piiikkiin, mutta kuitenkin) ja kierrossa muutoksia huonompaan.

On tosiaan todella turhauttavaa, että se ovis on siellä 20+ päivillä ja kierto viikolla pidempi. Niinku tässä ei piinailtavaa ja odoteltavaa olisi tarpeeksi.

Tässä kierrossa greippimehu ja helollkiöljy, samoin foolihappoa ja vitskuja. Toiveet on korkealla, toivottavasti päästään hyödyntään. Joka paikassa lukee että keskenmenon jälkeen sitä on jotenkin hedelemällisimmillään tms!

Tsemppiä alkavaan viikkoon kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: eppula
Heippa kaikille! Mä olisin tulossa täältä taustailijoista yrittäjiin :) Mulla oli painotavoite, jonka lääkäri on määrännyt (noin tavoite) ja nyt olen 3,7kg tavoitteesta, niin jätettiin ehkäisy pois, jännää :D eilen tikuttelin ja ovistikku näytti hieman haaleampaa viivaa kuin ns vakioviiva, tänään viiva oli mielestäni vieläkin vaaleampi kuin illalla, joten joko huippu olis ollu yöllä tai sit aikaisemmin päivällä, jos nyt oon oikein sen käsittäny. Eilen heiluteltiin peittoja illalla, toivottavasti se riittäisi, koska tänään mies iltavuorossa :barefoot: Meillä siis oli tuulimunaraskaus 12/2016 ja mun perussairauden takia piti pudottaa painoa ennen uutta raskautta.
 
@Iltatähti83 Tervetuloa! :) Toivotaan että tärppi käy ja vierailusi täällä jää lyhyeksi!

Täällä enenevästi paineen tunnetta/pistoa vasemmalla muniksessa, jahka tässä pääsee tälle viikkoa vielä tikuttamaan ovista, nyt kp 13.Oviksella olisi aikaa noin viikko tulla, koska sitten on mies reissussa ke-illasta-su asti ensi viikolla! Mitenhän tuo pääkoppa ottaisi jos nyt ei pääsisi edes yrittämään..
 
  • Tykkää
Reactions: Iltatähti83
Jopas mä nyt alan aktiiviseksi, uutta intoa näköjään :D Täällä ovisoireita enenevästi, aloinkin ihan mielenkiinnosta kysyä teiltä pientä galluppia:

1) kuinka monena päivänä teillä limoja
2) monenako päivänä selviä ovisoireita, millaisia?

Itellä seuraavasti:
1) itellä edellisessä raskautumiskierrossa limat alko noin neljä-viisi päivää ennen ovista
2)ovisoireet menee limojen kans yks yhteen, mutta mulla on jopa niin kipeä alavatsa/pistoa että jopa astuessa sattuu ja tuntuu et tarvis särkylääkettä.
 
Jopas mä nyt alan aktiiviseksi, uutta intoa näköjään :D Täällä ovisoireita enenevästi, aloinkin ihan mielenkiinnosta kysyä teiltä pientä galluppia:

1) kuinka monena päivänä teillä limoja
2) monenako päivänä selviä ovisoireita, millaisia?

Itellä seuraavasti:
1) itellä edellisessä raskautumiskierrossa limat alko noin neljä-viisi päivää ennen ovista
2)ovisoireet menee limojen kans yks yhteen, mutta mulla on jopa niin kipeä alavatsa/pistoa että jopa astuessa sattuu ja tuntuu et tarvis särkylääkettä.

Ja nyt kun tätä itekin oikein luen, ni edelliskierrossa ekat limat kp18 ja ovis kp22, nyt siis kp 13 (eilen) ekat selvät limat.. joten toivoa on, että ovis on ehkä hieman normaalia aiemmassa!
 
Iltatähti83, tervetuloa!

miniminimini, hyvältä vaikuttaa ennusmerkit oviksen suhteen, täällä peukut pystyssä!

Mulla aiemmin luomukierroissa (eli käytännössä ennen ekaa raskautta) alkoi ovislimat 4-5 päivää ennen ovista. Muuten ei oireita, paitsi päivää ennen ovista halut selvästi kasvaa. Ovispäivänä on juilinut munasarjaa selkeästi. Mutta nyt näissä Letrozol-kierroissa ei ole ollut selkeitä ovislimoja. Lisäksi munasarjoja on juilinut jopa yli viikon. Siksi vähän mietityttää, että toimiiko nää Letrot mulla hyvin. Joo, ovis tulee, mutta myöhään, ja muuten just noi enteilevät oireet on ihan erilaisia.

ON. Täällä tänään dpo10. Ei ole minkäänlaisia oireita. Esikoisesta oli selkeitä oireita jo dpo 8 alkaen, ja dpo10 eka plussa raskaustestiin, joten huonolta näyttää tämän kierron suhteen. En ole tosin testiä vielä tehnyt. Vielä elättelen kuitenkin pientä toivetta, että josko joka raskaudessa oireet ja plussat olis hieman erilaisia ja eritahtisia.
 
  • Tykkää
Reactions: Iltatähti83
3-kymppisenä toista lasta yrittävät
Kukkurainen
| 35v | yk4 | kp21/28-30 | esikoinen -12
Eppula | 37v | yk3 | kp30/31-34 | Letrozol+Lutinus | esikoinen 07/16
Pumpulipalleroinen | 31v | yk0 | kpXX/XX | esikoinen 07/16
Toukokuinen
Röllykkä
| 33v | yk 7, aloitettu 10/2016 | PCOS | kp 6/28-30 | Terolut | esikoinen 08/15
Miniminimini | 30v | yk1 kkm jälkeen (kkm 1/2018), aloitettu 7/2017 | kp15/30-35 | esikoinen 15

Piinapäiviä viettävät
Eppula
dpo 10

Taustailijat
Iltatähti83
| 34v | esikoinen 02
Ruska82 l xx l ykxx | esikoinen
Esmenet | 39v | yk13 | esikoinen 11/12

Plussanneet :love:
Iltasatu | 33v | yk7 | plussa 1.12.2017
Miljamaaria | 34v | ykX | kpXX/26-28 | PCO, Letrozol, Metformin | plussa 30.12.17
Mininen85 | 32v | yk19 | plussa 10.1.2018
Oliivipuu79 l 38v l yk6 l plussa 28.1.2018
Idaiines | 33v | yk3 | plussa 28.1.2018
Mutsijaparimuuta | xxv | yk? | plussa 11.2.2018
 
Huomenta naiset! Mulla eilen kp15 tärähti vähintään tasavahvat viivat ovistestiin, testiviiva lähti heti piirtymään. Olojenkin mukaan ovis on käsillä. Tosin veikkaan, että varsinainen ovulaatio tapahtunee nyt vkolopun aikana. Mutta jotenkin nuo petipuuhat ei yhtään innostanut, meni kyllä omalta osalta vain siinä, että NYT PITÄÄ, liekkö sen keskenmenon jälkeen vielä jotenkin pakka levällään. No, ekat "talletukset tehty", tänään mies illan poissa joten varmaan huomiseen iltaan menee sit seuraavat, mutta eikös se jokatoinen päivä pitäisi riittää..
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis ja eppula
Kyllä se riittää! Mun lapsettomuuslääkäri sanoi, että yksi kerta 1-2 päivää ennen ovista riittää vallan hyvin. Se miksi kehoitetaan siihen joka toiseen päivään on vain siksi, että niin harva tietää tarkkaan milloin on 1-2 päivää ennen ovista.
 
Onpa outoa, tuon to illan jälkeen ovisviivat haalistui ja oireet loppui, olisko ollu ovis sitte silloin? Toivottavasti, koska nyt mies oksennustaudissa joten tallettelua ei todella ole luvassa. Eli yhden varaan taitaa jäädä? Jos ei nyt ovisoireet palaa mut epäilen..

Hukkaan taitaa mennä tää kierto
 
Heippa! Tulin taas tänne kurkkimaan että mitä teille kuuluu :)

@miniminimini luulisi että ovis oli silloin to jos viivat lähti haalistumaan? Jospa oireet oli vaan vähän erilaiset tällà kertaa. Ajoitus kuulostaa just hyvältä, peukut pystyyn siis (y)

@eppula mikäs siellä on tilanne?

Omaa napaa, mulla on mun luotettavat ja selkeät oviskivut hävinneet jonnekin (toivottavasti ei ovis siinä mukana...), joten en oikein tiedä onko tässä ovis vielä tulossa vai tuleeko menkat kalenterin mukaisesti tässä alkuviikolla. Pari viikkoa sitten oli pientä kipuilua, mutta ei vahvistunut niinkuin yleensä, ja viime viikolla oli pientä menkkajuilimista. Ihan pihalla siis o_O:D Täytyy mennä ostamaan taas ovistestejä.
 
3-kymppisenä toista lasta yrittävät
Kukkurainen
| 35v | yk4 | kp26/28-30 | esikoinen -12
Eppula | 37v | yk4 | kp3/31-34 | Letrozol+Lutinus | esikoinen 07/16
Pumpulipalleroinen | 31v | yk0 | kpXX/XX | esikoinen 07/16
Toukokuinen
Röllykkä
| 33v | yk 7, aloitettu 10/2016 | PCOS | kp 11/28-30 | Terolut | esikoinen 08/15
Miniminimini | 30v | yk1 kkm jälkeen (kkm 1/2018), aloitettu 7/2017 | kp20/30-35 | esikoinen 15

Piinapäiviä viettävät


Taustailijat
Iltatähti83
| 34v | esikoinen 02
Ruska82 l xx l ykxx | esikoinen
Esmenet | 39v | yk13 | esikoinen 11/12

Plussanneet :love:
Iltasatu | 33v | yk7 | plussa 1.12.2017
Miljamaaria | 34v | ykX | kpXX/26-28 | PCO, Letrozol, Metformin | plussa 30.12.17
Mininen85 | 32v | yk19 | plussa 10.1.2018
Oliivipuu79 l 38v l yk6 l plussa 28.1.2018
Idaiines | 33v | yk3 | plussa 28.1.2018
Mutsijaparimuuta | xxv | yk? | plussa 11.2.2018
 
@miniminimini, luulisi että ovis olisi sitten ollut tuolloin. Ja silloin se yksi kerta kyllä riittää, jos on oikein ajoitettu! Ootko muuten mittaillut aamulämpöjä? Niistä pystyy vahvistamaan, onko ovis oikeasti tapahtunut vai ei, koska pari päivää oviksen jälkeen aamulämmöt nousee muutamalla kymmenyksellä, ja pysyy korkealla kuukautisiin asti.

@Esmenet, kiva kuulla susta!:) Toivottavasti tulis pian selkeä ovis!

ON: Täällä alkoi kuukautiset sunnuntaina, eli ei tullut plussaa siitä kierrosta. Yk4 alkoi. Mutta jotenkin ei ihan kauheasti harmittanut, pääasia, että kierto tuli hyödynnettyä. Jotenkin ajattelen, että jokainen hyödynnetty negakierto vie kuitenkin kuukauden lähemmäksi sitä kertaa, kun se plussa tuleekin. Nyt on taas uusi Letrozol-kuuri käynnissä viiden päivän ajan, ja jännittää ihan kamalasti tuleeko siitä jotain hulluja oireita tällä kertaa, vai onko ne aiempien kertojen nokkosihottuma ja vatsatauti vain sattumalta osuneet Letrozolin syömisen kanssa päällekkäin. Kolmas kerta toden sanoo.

Tammikuussa oli oikein plussien suma täällä palstalla. Helmikuuhunkin mahtui yksi plussa, kun Mutsijaparimuuta ilmeisesti plussasi. Mitäköhän tuo tullessaan maaliskuu?:)
 
@eppula tsemppiä uuteen kiertoon! Toivotaan että oireet pysyy kurissa (y)

Mulla oli tänä aamuna ihan ovisoireisiin viittaavia tuntemuksia ja melkein tein ovistestin, mutta sitten tulikin tiputtelua... Eli ehkä menkat alkaa o_O Olisi ehkä pitänyt tehdä se testi mutta en viitsinyt tuhlata kun ne on täällä meillä päin niin kalliita, ja apteekilla ei ole niitä varastossa vaan pitää erikseen tilata! :rolleyes:
 
@Esmenet Onko tilanne selvinnyt, alkoiko menkat?

@eppula, tsemppiä uuteen kiertoon, jospa maaliskuu tuo meille muille sitten plussat <3 Sun asenne on ihan 6/5!

ON: meillä tosiaan jäi tän kierron yrityksen siihen yhteen kertaan, koska mies joutui jo aiemmin reissuun. Mutta oletan vahvasti,että ovis oli silloin pe, koska kivut ja tuntemukset lakkasivat siihen. Eli ajoitus to-illalla oli ainakin oikea, jos nämä aavistukseni oikeat. Joten nyt on sitten DPO6, kuten aiemmissakin raskauksissa (myös keskenmenneissä) on tullut hetkellinen toispuolinen kipu"piikki" dpo4-dpo6 välillä, niin myös ti-iltana (dpo4) tuli. Myös viime yön vauhdikas uni povaisi tärppiä. On hyvin vahvasti muutenkin sellainen olo, että tärpännyt on. Koitan pitää jalat maassa, mutta tämä tunne on valtaisa, jos se ei pidäkään paikkaansa, tulee kyllä kova pudotus. Samaan aikaan pelottaa julmetusti, että taasko lähdetään kohti keskenmenoa jos plussa tulisi.

Milloinhan sitä uskaltaa testata :D Viimeksi dpo9 oli jo haamu ja dpo 10 näytti digi plussaa...
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis ja eppula

Yhteistyössä