3-kymppiset toista lasta yrittävät

Täällä on vähän huonosti tullut keskustelua mistään joten jättäydyin siksi taka-alalle. Ehkä kaikki on vaan niin keskittyneitä omaan tilanteeseensa (mikä sinänsä ihan ymmärrettävää) mutta itse mielummin keskustelisin ja jakaisin tuntemuksia :) @-OmaAurinkoinen- tosi kurjaa että sulla lähti seuraava kierto käyntiin.

Mulla on vissiin dpot muuttumassa kp:ksi, eilen jo näytti siltä kun tuli vähän vuotoa mutta nyt ollut hiljaisempaa. Alavatsalla on ollut pientä kivistystä jo viikon verran, mutta ei kunnon menkkajomoja. Testejä en suostu tekemään kun en halua nähdä sitä negaa...:rolleyes:

@Mininen85 onko sulle tehty toi aukiolotutkimus aiemmin? Mulle tehtiin just ennen ku raskauduin esikoisesta, ja epäilen että saattoi hyvinkin auttaa. Näin myös jonkun tutkimuksen jonka mukaan tuo tutkimus edistää raskautumista, joten melkein tekisi mieli taas pyytää että pääsisin! Se tuntui vähän kurjalta mutta mulla ainakin kipu loppui nopeasti.

@Hyrräpää onko sulla mitään oireita? :)
 
@-OmaAurinkoinen- --Puuhailuvinkistä kiitos, on sitä aina yritetty, mutta koska epäsäännölliset työajat ja aika kiireinen arki, se monesti vaan jää. Tsemppiä sulle uuteen kiertoon, ekat päivät ne hankalimmat.

@Mininen85 - mun yks ystävä kävi ko. tutkimuksessa ja raskautui myös Esmenetin tapaan seuraavasta kierrosta. Eli ainakin tämän kahden otoksen empiirisessä tutkimuksessa, se voisi olla hyödyllinen.

Missähän vaiheessa kaikki menevät? Listan päivittely on jäänyt.

Itselläni on hyyyyyvin erikoinen kierto. Ovista oon testannut jo pian kaksi viikkoa, nyt vkolopun aikaan ja ailen liuskoissa ollut lähes yhtävahvat viivat - aiemmin mulla tällöin myös CB näyttänyt hymynaamaa, nyt ei kuitenkaan. Oireita hyvin vähän, normaalisti enemmän. Jonkin verran on talleltetu, pe kp 17 ja su kp 19. Tänään aamulla ovistesti lähes nega.

Tää oviksen kans "taistelu" on ollu mulle hyvin uutta: ennen selkeät oireet, nyt epäilyttää, että onko koko ovista tapahtunut. Ja mistähän johtuu, että iltaisin aina vahvemmat viivat. Harmittaa sekin, että pian on pissitty 10 digitestiä hukkaan, ne ei kuitenkaan ilmaisia ole.
 
@Esmenet ei ole oireita, mutta en usko että vielä olisikaan. Nimittäin mulla kävi niin, että vaikka sanoin täällä et oviksen bongailu on tältä kierrolta ohi, niin oli kuitenkin pakko ostaa lisää testejä ja bongasinkin oviksen kp 26 :ROFLMAO: puuhailtiin kaksi päivää ennen testin plussaamista ja testipäivänä. Sen enempää ei pystynyt, kun oli töiden puolesta väsymystä ja miehellä oli vielä vähän flunssaa. Oli kyllä tuolloin dpo-1 ja dpo0-päivinä todella erikoinen olo, siis suoraan sanottuna himotti niin kamalasti ettei ole tosikaan :LOL: en muista milloin tuollaista olisi aiemmin ollut. Mutta joo, ei ole kyllä mitenkään sellainen olo että ois tärppi käynyt, vaikka toiveet tietty korkealla niin kuin aina. Seuraavasta kierrosta aloitan sittenkin Terolutit, kun en jaksa näitä ylipitkiä kiertoja.

Huhhuijaa mikä selitys, no siinäpä teille luettavaa sitten :ROFLMAO:

Nyt siis dpo 3.
 


3-kymppiset toista lasta yrittävät

-OmaAurinkoinen-
| 34v | yk2 | kp1/27| esikoinen 01/16
Esmenet | 38v | yk7 | kp30/28-37 | esikoinen 11/12
Hironea | 38v | yk3 | kp19/25 | esikoinen 12/15
Hyrräpää | 29v | yk4 | kp30/32-40 | km 4/17 | esikoinen 7/14
Iltasatu | 33v | yk4| kp13/26-29 | esikoinen 9/16
Miljamaaria | 34v | yk10 | kp30/26-28 | PCO, Letrozol, Metformin | esikoinen 3/14
miniminimini | 30v | yk2 | kp21/30-32 | esikoinen -15
Mininen85 | 32v | yk14 | kp5/26 | esikoinen 08/07
Naadis | 29v | yk9 | kp12/30 | km 10/16 (yk 1), kkm 4/17 (yk5) | esikoinen 10/13
Qmeilija | 30v | yk2 | kp18/26-30 | esikoinen -11

Piinapäiviä viettävät
Esmenet
dpo13
Hyrräpää dpo 3

Taustailijat
Iltatähti83
| 34v | esikoinen 02

Plussanneet :love:
babygreen
| 37v | yk3 | 10.3.2017
tahuna | 30v | yk3 | 28.4.2017
Mertt1 | 32v | yk6 | 14.5.2017
Marjee | yk4 | 2.6.2017
anscu | 30v | yk2 | 7.6.2017
Infinity | 38v | yk2 | 17.6.2017
marjutan | 33v | yk28 | 27.6.2017
Miri81 | 36v | yk4 | 30.7.2017
Tiituu | 33v | ya 6/16 | 31.7.2017
Suzu85 | 31v | yk3 | 30.8.2017

Voi olla että meni kp:t pieleen, melko haastavaa tämän päivittäminen kun päivitetty viimeksi 24.8. :ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut urputuksesta :rolleyes: mut kiva jos muutkin on keskustelun kannalla!

@miniminimini kiitos skarppauksesta (y) Toivotaan että testit sai oviksen kiinni! Oireiden muuttuminen on aina epäilyttävää, mut jospa oli kuitenkin ovis. Itse oon testaillut vasta parin kierron ajan ja vaan kerran päivässä joten ei ole tullut vastaan tuota eroa aamu- ja iltatestauksessa.

@Hyrräpää oho, löysitpä myöhään oviksen! Hyvä ettet luovuttanut :D Ja ehkä nuo superhimot oli merkki erityisen hedelmällisestä kierrosta ;) Kiva kun päivitit listan!

Mulla menkkajomot lisääntyy joten eiköhän tässä kohta ole kp1, vaikka vähän hissukseen nyt tuleekin...
 
Minäkin tykkäisin keskusteluista, mutta kun pääasiassa kirjotan kännykällä, niin on hankala selata katsomaan taaksepäin, että mitä kukakin oli sanonut.

Te ootte reippaita kun ovista metsästätte! Mulla oli tosiaan ovistikut tässä ekassa kierrossa, mutta saa jäädä myös ainooksi kokeiluksi. Ei ollu mun juttu, meni liian vakavaksi ja kun aamua iltaa tikkuja uitin, niin alko jo pääki sekoon. Käytän Ovia-appia, sitä kun tarkkaan täyttelee, niin ainakin esikoisen kohdalla osasi erittäin hyvin oviksen kertoa.
Onko teillä muita "voimakeinoja" käytössä? Mulla on Gelee royalit, pitäiski hakee uus purkki. Ja äitiysvitskut. Pitääköhän se greippimehuki hakee tähän kiertoon. Millon sitä pitikään hörppiä?
 
Heips, ei oo tehty, esikoinenhan mulla sai alkunsa puolessa vuodessa. Kuulostaa hyvältä siinä tapauksessa jos jo siitä on ollu apua. Hirvittää vain :eek: ehkä otan itseäni niskasta kiinni. Onkohan täällä muita joille tehty? Ja oikeesti, miten nää lapsettomuustutkimukset/hoidot menee työnantajan kanssa? Meillä lkr on niin kaukana et kokopäivö pois töistä. Jos jollain kokemusta

Mie muutaman kuukauden metsästin (kyllä tuntemaani) ovista tikuillakin, mutta nyt se on jäänyt.. kyllästyin :p

Greippimehua piti muistaakseni vetää kierron alusta ovulaatioon, mulla oli käytössä esikoisesta ja tänäkin kesänä parissa kierrossa. Ei vaan oo enää sitä "oikeaa" valion greippimehua...

Muuten mä käytän vaan perusvitskuja, c,d,b+foolih, gelee roylit näkyy olevan kaapissa :D

Mun tiedot ainaski on oikein, kiitos päivityksestä! Oon niin käsi, etten kyl osaa.

Mitäs @Miljamaaria ja @Naadis ?
 
@Esmenet - hyvä vaan ku jurputtaa, ni porukka havahtuu :) Onko sulla jotain testaussuunnitelmia jos ei kp1 vielä ole kolkutellut?

Voimakeinoina itellä toistaiseksi perusvitskuja epäsäännöllisesti, foolihappoa ja alkukierrosta muutamina päivinä muistin juon greippimehua. Lisäksi käytetty siittiöystävällistä preseed-liukkaria. Näillä samoilla keinoilla esikoinen aikanaan yk4:sta pärähti tulille.

Mulla edelleen iltaisin ovistesti näyttää suht vahvaa viivaa. En oikein tiedä, mitä ajatella. Aiemmin oon testannu vaan ap, joten ei vertailupohjaa. Digin viivat oli nyt hailakammat kuin aiemmin. Ehkä tästä on hyvä siirtyä odottelemaan menkkoja. DPOsta en osaa kyllä sanoa nyt mitään. Eka vahvempi viiva tuli kp 16, joten sen mukaan nyt ois jo dpo 5? Mutta katsellaan. Oon 99% varma, että tästä kierrosta ei jää mitään muuta matkaan ku paljo uitettuja ovistikkuja. Ensi kiertoon harkitsen kyllä niistä luopumista.

Himoitsevalle @Hyrräpäälle - Kiitos päivittämisestä! :)
 
Kiitos @Hyrräpää listan päivityksestä, taisi olla mun kohdalta ainakin ihan oikein merkattu!
Ja @Esmenet kiitos potkusta persiille, nyt skarpataan ja pidetään keskustelu keskusteluna :D Kännykällä selatessa välillä kyllä vähän hankalaa, mutta onneksi on työpäivät, joita voi tähän hyödyntää :ninja:
@-OmaAurinkoinen- Mulla on ollu käytössä greippimehu, vehnänalkioöljy ja mammavitamiinit. Nyt jätin greipin pois, koska huomasin sen myöhästyttävän ovutaatiota ja samalla dpo päivät lyhentyny noin 9-10 päivään. Jostain luin "tutkimusta" jossa puhuttiin, että greippimehu saattaisi lisätä estrogenin eritystä ja mä nopeella nettidiagnosoinnilla päättelin, että mulla saattais olla estrogeenidominanssi ja lisäksi keltarauhasen vajautta :LOL: Eli mulla tosiaan jäi nyt greipit kauppaan, vehnistä pitäis taas ostaa lisää.. Harkinnassa on myös c-vitamiinin lisääminen, eräällä sivustolla suositeltiin c-vitamiinia jopa 1mg päivässä (max 6kk), se saattaisi lisätä keltarauhashormoonia. ja Sinkkiä ja magnesiumia..Mä aina "vähän" hurahdan, kun rupeen tutkimaan erilaisia asioita :ninja::ninja::ninja:

@Mininen85 Ymmärrän ton sun jännityksen, mutta varmasti et ole ainoa ylipainoinen lapsesta haaveilija :love: eipä sitä itsekään ihan "missinmitoissa" olla :whistle: Kestääkö toi aukiolotutkimus kuinka pitkään? Eikö siihen ole mahdollista saada jotain esilääkitystä, jos kovin kipeetä tekee?
Meile ei mitään uutta, niinkun tossa ylempänä kerroin, niin keltarauhasessa tosiaan häikkää, viikko sitten kävin gynellä ja sillon näky 11mm johto folli vasemmalla puolella, myös terolut kuurin sain käteen, tänään käyn hakemassa ne ja paketin ovistestejä. Ton greipin pois jättämisen jälkeen oon kyllä huomannu, että halut on pikkuhiljaa palannut ja oikeesti tekee mieli, eikä vaan "suoriteta" enää :ROFLMAO:

Huh, tulipa melkonen romaani:eek:
 
@Naadis mä kans tykkään kirjotella tänne töissä kun oon valmiiksi koneen äärellä :D Toivottavasti sulla noi terolutit auttaa. En oo ihan perillä näistä, mitä ne tekee? Voi apua, en ollut vielä tajunnut että tässähän voisi yrittää kaikenlaisia vitamiineja avuksi... Mulla on kans tapana hurahtaa asioihin, joten täytyy yrittää jotenkin hillitysti :p Hyvä tietää että greippi ei välttämättä olekaan hyvä juttu!

@Mininen85 tsemppiä päätöksentekoon! Se tutkimus on nopeasti ohi, mutta tietty se kaikki odottelu ja pohdiskelu tekee siitä aika jännää. Mä voisin mennä uudestaan jos se vaikka auttais, eli ei jäänyt pahoja traumoja :)

@miniminimini jännä että tulee vahvoja viivoja noin pitkään o_O Ehkä hormonitaso vaan laskee hitaasti?

Mulla menkat sit alkoi eilen illalla eli eipä tarvii pohtia testaamista. Kp2 siis tänään. Aika masentavaa, pohdin jo että pitäiskö mennä juttelemaan gynen kanssa että oisko jotain tehtävissä... Ikä huolestuttaa ja välillä tuntuu siltä että ei tästä taida tulla mitään :rolleyes: No, eiköhän tää muutu taas positiivisemmaksi kun ovis lähestyy!
 
@Esmenet, se auttaa (tai pitäisi..) keltarauhashormoonin puutokseen, keltarauhashormooni on se joka ylläpitää kohdun limakalvoa ovulation jälkeen, ja jos siinä on häikkää, niin dpo jää pieniksi ja yleisin oire on tiputtelu ennen menkkojen alkua (mulla täsmää kaikki muut "oireet" mutta tiputtelua ei oo)
Mä oon tähän asti selvinny ilman lämpöjen mittailua, mutta veikkaan, että alotan nyt huomisaamusta mittaileen.. Sitten onkin aikalailla kaikki hurahtamisen mahdollisuudet käytetty :ROFLMAO::ROFLMAO:
 


3-kymppiset toista lasta yrittävät

-OmaAurinkoinen-
| 34v | yk2 | kp6/27| esikoinen 01/16
Esmenet | 38v | yk8 | kp6/28-37 | esikoinen 11/12
Hironea | 38v | yk3 | kp19/25 | esikoinen 12/15
Hyrräpää | 29v | yk4 | kp35/32-40 | km 4/17 | esikoinen 7/14
Iltasatu | 33v | yk4| kp18/26-29 | esikoinen 9/16
Miljamaaria | 34v | yk10 | kp35/26-28 | PCO, Letrozol, Metformin | esikoinen 3/14
miniminimini | 30v | yk2 | kp26/30-32 | esikoinen -15
Mininen85 | 32v | yk14 | kp10/26 | esikoinen 08/07
Naadis | 29v | yk9 | kp17/30 | km 10/16 (yk 1), kkm 4/17 (yk5) | esikoinen 10/13
Qmeilija | 30v | yk2 | kp23/26-30 | esikoinen -11
jamma |32v | yk1| kp15/? | esikoinen - 15

Piinapäiviä viettävät
Hyrräpää
dpo 8
Miniminimini dpo 8
jamma dpo 4

Taustailijat
Iltatähti83
| 34v | esikoinen 02

Plussanneet :love:
babygreen
| 37v | yk3 | 10.3.2017
tahuna | 30v | yk3 | 28.4.2017
Mertt1 | 32v | yk6 | 14.5.2017
Marjee | yk4 | 2.6.2017
anscu | 30v | yk2 | 7.6.2017
Infinity | 38v | yk2 | 17.6.2017
marjutan | 33v | yk28 | 27.6.2017
Miri81 | 36v | yk4 | 30.7.2017
Tiituu | 33v | ya 6/16 | 31.7.2017
Suzu85 | 31v | yk3 | 30.8.2017
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on poppakonsteista käytössä greippimehu (ekaa kertaa tässä kierrossa) ja äitiysvitamiinit. Noita vitamiineja jäi melkein koko purkki keväältä viime raskaudesta, niin ajattelin nyt kuitenkin syödä ne pois. Kohta on kyllä purkki tyhjä, enkä varmaan osta uusia ennen kuin seuraavassa raskaudessa (mikäli joskus vielä onnistun raskautumaan). Syön sitten siihen asti vain tyytyväisenä esikoisen d-vitamiineja :LOL:
 
Minä tuolla aiemmin jo kirjoittelin ja vihdoin taas on hetki aikaa istahtaa koneelle. Koen puhelimella kirjoittamisen vähän vaikeaksi.

Täällä on piinapäivät lähtenyt käyntiin. Tulen siis @Hyrräpää sinun kanssa jännittämään! Toivottavasti saadaan muitakin mukaan! Mulla ei ole dpo-päivistä tietoa, koska tarkkaa aikaa ovikselle en tiedä. Mutta ovis ollut joko tiistaina yöllä tai eilen aamupäivästä, jos kehoani oikein tulkitsen. Yrityskerroista en osaa sanoa lukumäärää, koska kaks vuotta menty keskeytetyllä yhdynnällä ja periaattella tulee, jos tulee. No ei ole tullut ja nyt lopetettu yhdyntöjen keskeyttäminen.

Mua vähän pelottaa, että myöhästyttiin päivällä oviksesta :( Mulla tuntui tiistai iltana alamahassa nippailuja ja tuli ovikseen sopivia limoja. Seksiä harrastettiin keskiviikko aamupäivänä. Keskiviikkona vielä iltapäivästä tuntui alamahassa kipuja, mutta limoja ei keskiviikkoaamun jälkeen tullut. Toivottavasti emme olleet nyt liian myöhässä! Oletteko te muut huomanneet, että teillä on ovis aina juuri mahdollisten kipujen/limojen aikaan vai tuleeko kivut ennen tai jälkeen oviksen?

Mulla ei ole oikeastaan mitään poppaskonsteja käytössä. Esikoisen aikaan olin syönyt mammavitskuja 3 kk ja sit tärppäs. Nytkin aloitin samat vitamiinit, mutta vasta tän kierron alussa. Jotenki mulla on semmonen olo, että mulla viimeksi ois apua tuonut vitskuissa oleva foolihappo.
 
Moi @jamma ! :) ...älä heitä vielä kirvestä kaivoon, voihan olla että kivut ovat enteilleen muniksen irtoamista jolloinka olette ehkä olleet ihan h-hetkellä puuhissa! :) Ennen tätä kiertoa olisin sanonut, että kivut alkaa 3-4 päivää ennen ovista voimistuen ja helpottaa kun ovis tapahtunut. Tää kierto on ollu kyl niin sekava, että kunnon kipuja ei oo tullu, ei myöskää limoja ja nippailu jatkunut koko ajan. Naisen kroppa.

Mulla kans piinapäivät menossa, jos on. Tosiaan edelleen iltaisin ovistesteissä testiviivaa näkyvissä.. Ihmeellistä on. Aamuisin testi on ihan tyhjä. Kirjasin edellisessä kierrossa kaikki "oireet" tarkkaan, ja nyt ei mitään uutta ole tullut, joten eiköhän tässä odotella menkkojen alkavan ensi viikolla.
 
Juu! 32v/ yrityskierrosta ei tietoa. Kun niin pitkään ollut jo lupa vauvalla tulla. Mutta nyt aloitettu ns. tosissaan yrittämään. Eli jos sen mukaan laittaa niin yk1./ kp 12 ( mulla lyhyt kierto)/ esikoinen 2v.

Eli lyhyesti 32v/yk1/kp12/2v.

Dpo:n laskutavoistakaa mulla ei ole mitään tietoa, mutta laitetaan vaikka DPo 1 :) Apua, oon tosi onneton näissä (n):LOL:

@miniminimini Voisko sulla olla sit hedelmöitys tapahtunut ja siksi ovistesti näyttää jatkuvasti jotain eikä osaa päättää onko nega vai positiivinen? (n)
 
@jamma - en tiiä tosta hedelmöittymisestäkään. Huoh. Tsemppiä sinne piinapäiviin, toivotaan, että vierailusi tässä ryhmässä jää lyhyeksi ;)


Nyt testailin ovista 23 päivää, joista kuutena näytti vahvahkoa viivaa, ekana päivänä myös aamusta. Lasken nyt sen ovisplussaksi sen viimeviikon pe-aamun, eli sen perusteella ois nyt dpo6. No viikon päästä taas viisaampana...

Olitteko muuten esikoista yrittäessä/odottaessa tämmöisissä ryhmissä? Mä olin tuolla vauva.fi puolella ja myöhemmin sitten Facebookissa. EN siitä faceryhmästä jotenkin lämmennyt, itselleni työnkin takia helpompaa kirjoitella nimettömänä.
 
@miniminimini Mä seurailin enne esikoista yhdellä foorumilla vuoden verran yrittävien topiccia, mutta siihen en oikeen kerinnyt kummosemmin osallistua, kun tokasta kunnon kierrosta tärppäsi heti. Nyt näitä foorumeista onkin tullut kulutettua vähän enemmänkin.. Tällä hetkellä tulee kirjoteltua täällä kahteen eri keskusteluun, facessa yhteen salaiseen ryhmään ja sitten vielä siihen keskusteluun, jota eräällä foorumilla lueskelin ennen esikoista. Mulle tää kirjottaminen ja asiasta höpöttäminen on ollut aina aika tärkee juttu, kun en jaksa puolisoa enkä ystävää rasittaa tämän asian jatkuvalla vatvomisella :ROFLMAO::ROFLMAO:

Täällä on limat tehneet paluun! jee!! Greippimehun lopettamiseen sen yhdistän. Eilen alko pientä viivaa näkymään jo ovistestissä. Lämpöjä aloin mittailemaan ja nyt kahtena aamuna on ollut 36.4, katsotaan kuinka lähteen muuttumaan tässä viikon sisällä :)
 
@miniminimini mäkin oon niitten kanssa vielä ihan keltanokka, mutta sen mitä oon ymmärtänyt, niin jotta tulokset olis vertailukelposia ja tarkkoja, niin se pitäisi mitata aina samaan aikaan vuorokaudesta (aamulla heti herätessä ennen sängystä ylösnousua) ja joko suusta tai sitten alakerrasta. Korvasta ja kainalosta mitattuna ei visiin anna niin tarkkaa lukemaa. oviksenaikaan lämmöissä tapahtuu notkahdus ja sitten noin asteen heitto ylöspäin. Ennen menkkoja lämmön pitäisi tippua takaisin normaaliin ja jos on raskautunut lämmöt jää ylös..
Tarvii itekin tähän aiheeseen perehtyä vielä vähän tarkemmin :ninja:
 
Dpo 6 eikä mitään oireita. Lämmöt on nyt kahtena aamuna olleet 36,8 C, mutta olen kyllä flunssassa nyt, joten sekin varmaan vaikuttaa. Enkä kyllä ole mitenkään aktiivisesti edes mittaillut, joten ei kovin luotettavaa :ROFLMAO:

Esikoista odottaessa en kirjoitellut mihinkään foorumeille. Välillä kävin jotain juttuja lukemassa, mutta harvemmin. Keväällä keskenmenoon johtaneessa raskaudessa löysin sitten itseni tänne ja olin jopa jossain fb-ryhmässäkin hetken aikaa. En kyllä oikein kokenut sitä omakseni, tuntui että niitä juttuja lukiessa tuli vain hulluksi :LOL: siellä oli liikaa porukkaa, tykkään tällaisesta pienemmästä ryhmästä, niin pysyy paremmin kärryillä :)
 
Tervetuloa mukaan @jamma ! Mä oon testaillut ovista vasta pari kiertoa mutta pillereiden lopetuksen jälkeen viime syksynä tuli uutena juttuna oviskivut. Mulla siis tulee koko alavatsalle sellainen 2-3 pv kestävä kivistys, ja testauksen perusteella näyttäisi siltä että kivut tulee ensin ja ovis siihen perään.

@miniminimini mä en esikoista odottaessa tai yrittäessä kirjoitellut minnekään foorumeille, ei silloin ollut tarvetta. Nyt kaipaan vertaistukea kun tästä tulikin yllättävän vaikeaa :rolleyes: Ehkä jos raskautuisin niin liittyisin johonkin odottajien ryhmään!

@Naadis Ok, toivottavasti ne terolutit auttaa! Nää jutut on joskus tosi pienestä kiinni (y)

Täällä on tylsät alkukierron päivät menossa, ei mitään raportoitavaa... :cautious: Tsemppiä kaikille piinailijoille, jospa joku plussaisi tällä kierroksella!
 

Yhteistyössä