30 ja risat - ESIKOISTA ODOTTAESSA (vol.5)



Uusi pino -uudet kujeet... Olkoon mottomme parempi myöhään kuin liian aikaisin... jakautumista odottelevat...


Miinuska77.......................LA 18.2.2009

kiiltis...............................LA 22.3.2009............Helsinki

manna8..........................LA 1.4.2009...............Kätilöopisto
Milkystern.......................LA 24.4.2009.............TYKS

Camomilla-76..................LA 10.5.2009............TYKS
Joose75..........................LA 17.5.2009............
Sompio............................LA 30.5.2009............VAS
Pulcina.............................LA.17.6.2009....................Italia







SYNNYTTÄNEET:






Olivia76.....................pääsiäisenä......Poika :heart:

Mamma76 (jubby) .....23.5.07..........Poika :heart:

Jonina...................... 10.6.07 poika, 49cm, 3400g ja py 34 :heart:

Kati-75......................8.7.2007 Poika :heart:

Vilma76..............21.7.07......Poika 3395g ja 50cm :heart:

ruusu76..............30.7.07......Tyttö 2910g ja 49cm :heart:

Möykky...............2.8.07........Tyttö 3110g ja 50cm :heart:

Myrsky-Tuuli........3.8.2007....Poika 3600g ja 52 cm :heart:

Tellervo...............20.8.07......Tyttö 3940g ja 51cm :heart:

Päde....................14.9.07....Tyttö 3104g ja 48cm :heart:

Junnu..................16.9.2007..Poika 4075g ja 53cm :heart:

Emma75...............18.9.07....Poika 3830g ja 50cm :heart:

meme72...............20.9.07...Poika 3725g ja 51 cm :heart:

Hapsuli.................24.9.07...Poika 3355g ja 49cm :heart:

Miranda74............30.9.07...Poika 3770g ja 51 cm :heart:

Piipa75.................29.9.07..Tyttö 3780g ja 50cm :heart:

Ginnifer................23.10.07 Tyttö 3720g ja 51 cm :heart:

Piupa...................29.10.07 Tyttö 2870g ja 46cm :heart:

Auringonkukka-75.... 3.11.07 Poika 3870g ja 55cm :heart:

Dana76................11.11.07 Tyttö 3670g ja 50cm :heart:

Lauralein..............16.11.07 Tyttö 3880g ja 53cm :heart:

Nefer....................25.11.07 Poika 3430g ja 49cm :heart:

Minimi...................01.01.08 Tyttö 3250g ja 50cm :heart:

Pötkylä.................22.01.08 Poika 4200g ja 54cm :heart:

Anno.............10.2.08 (LA 17.2) Poika 3775g ja 51,5cm :heart:

DAWN...........27.02.08 (LA 15.2)Tyttö :heart:


Hormoonihirviö......29.02.08 (LA 2.3)Tyttö 3550g 50cm:heart:

Cicilisko..............6.03.08 (LA 3.3) Poika :heart:

Kellukka.............15.03.08 Poika 3470g 51cm :heart:

Tiila..............20.03.08 (LA 7.3) Poika 3525g 50cm :heart:

Siranna............13.05.08 (LA 20.5) Poika 3205g 49cm :heart:

miinamaria..............23.5.08 (LA 25.5)Tyttö 3985g 52cm :heart:

Fleur...............18.6.08 (LA 10.6)Tyttö 2640g 47cm :heart:

tiinat.................21.06.08 (LA 26.6) Poika 4060g 52cm :heart:

Bella74.............19.07.08 (LA 10.7) Poika 4232g 54cm :heart:

anjamarita...............25.7.08 (LA 22.7)Tyttö 4275g 50cm :heart:

Hannah08...............31.7.08 (LA 6.8)Tyttö 3325g 47cm :heart:

Iida-Liina...............10.8.08 (LA 27.8)Tyttö 2825g 49cm :heart:

katriniini............................(LA 22.8.) :heart:

Onnellinen ensiodottaja....(LA 23.8.) :heart:

Kaneli-07..........................30.9 .(LA 4.10) Poika 3510g 50cm :heart:

FPI....................................7.10 .(LA 29.9) Tyttö 3230g 52cm :heart:

Mokkis............................... (LA 15.10)........tyttö :heart:

sara...................................(LA 7.10) :heart:

Duudlari.............................11.10 (LA 10.10.) tyttö 3585g 50 cm :heart:

Marchal76..........................

sarppa70........................... 2.11 ( LA 1.11.) Poika 3495g 49 cm :heart:

Helkkynen..........................LA 3.11.2008 :heart:

JennyAdelina......................24.10 (LA 10.11), tyttö 3190g :heart:

Tiikerintassu.......................LA 12.11.2008 :heart:

Metalheart76..........................26.11.(LA 21.11), poika4082g 52cm :heart:

piiku2..................................26.11 (LA 21.11) poika :heart:

Metsätonttu........................23.11 (LA 25.11.) poika :heart:

marsulis..............................LA 26.11.2008..............TYKS :heart:

Äitiyslomalainen(palleriina)30.11(LA 30.11.) poika 3860g 54,5cm :heart: Kättäri

Denina.............................30.11 (LA 3.12) poika 3800g 49cm :heart:

kati231............................26.12 (LA 15.12)poika :heart:

janttu672........................29.12 (LA 2.1.09) tyttö 3200g 48cm Lohja:heart:

Saanuska...........................(LA 5.1.09):heart:

Tuizu................................10.1 (LA 13.1.09)poika 3195g 51cm :heart:

lentoemo-76.....................08.2 (LA 22.2.09) tyttö 3450g 49cm :heart:

Bantsku............................10.2(LA 10.2) tyttö 3620g 50cm :heart:









JA TÄSSÄ VIELÄ LINKKI VANHOIHIN TARINOIHIN:

Kolmekymppiset esikkoa odottavat:
http://keskustelu.kaksplus.fi/t740606

Yli kolmekymppiset esikkoa odottavat vol.2
http://keskustelu.kaksplus.fi/t834056

Yli 3-kymppiset esikkoa odottavat vol.3
http://keskustelu.kaksplus.fi/t891578

Yli 3-kymppiset esikkoa odottavat vol4.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t957219



Tervetuloa mukaan kaikki uudet kolmekymppiset masunkasvattajat ja jo synnyttäneiden kuulumisia odotellaan myös kovasti!

 
Eli päästän Iida-Liinan pinteestä, hänellä taitaa olla aavikkoprinsessan kanssa parempaakin tekemistä kuin päivitellä listaa! Toivottavasti kuitenkin sekä hänellä että muilla synnyttäneillä riittää kuitenkin energiaa käydä tsemppaamassa meitä täällä uudessakin pinossa! :wave:

Tervetuloa kaikki uudet! :wave:
 
Lentoemo;mun laskettu aika on 24.4.2009 ja paikkana Tyks.

Eka työpv hetkeen kun viime vko tuli sairasteltua.
Ihana päästä pian taas kotiin lötlöttään,väsymys on niin huikea että ei tahdo jaksaa sitten millään.

Reilun vkon päästä olisi eka neuvolakin,jota en kyllä enää niin paljoa odota kun uskalsin viime torstaina varata ajan varhaisultraan,jonne sitten pääsinkin heti.

Ja siellä todettiin että kaikki on kunnossa.Kuultiin sydänäänet sun muut jutut,joten se kevensi mieltä kummasti.
 
neuvola terveisiä...

paino 5255g
pituus 55,2 cm
pää 40,7 cm

Lastenlääkäri tutki ja Sara on kuulemma terve ja hyvin kasvaa.

Vatsavaivat loppuneet. Tyttö nukkuu päivittäin (paitsi jos sataa kaatamalla) ulkona vaunuissa sellaiset 3 tunnin päikkärit ja vielä toiset samanlaiset illansuussa. Sitten kahdeksan jälkeen menee yöunille, herää suunnilleen kolmen tunnin välein syömään eli kolmisen kertaa yössä, mutta nukahtaa heti syötyään tarpeeksi. aamulla herätään 8-10 välillä.

Nyt on ollut kiva kun on pystynyt tekemään kotihommia ja ruokaa + on ollut omaa aikaa kun tyttö nukkuu säännöllisesti eikä itkeskele pitkiä aikoja. Nukuttuakin olen saanut tarpeeksi, ei nuo yö heräämiset nukkumiseen vaikuta, heti olen saanut unen uudelleen kun neidin ateriointi on päättynyt.

anjamarita ja Sara 7vk4pv
 
Kuulostaa auvoiselta tuo anjamaritan ja saran vauva-arki :) Oispa itselläkin yhtä leppoisat ajat edessä.

Ajatukset alkavat jo kääntyä tosissaan vauvan tuloon, sillä jouduin jäämään pois töistä kuukausi ennen äitiyslomaa ja nyt ei ole muuta tekemistä kuin päivät pitkät pohdiskella tulevaa...

Niukka verenvuoto, josta raportoin edellisessä pinossa, oli siis ilmeisesti istukasta tai sen läheltä ja koska minua on myös supistellut, sairaalan lääkäri päätti, että joudan jo sairaslomalle, sillä supistusten vuoksi pitäisi päivällä pystyä lepäilemään. No, onneksi kohdunkaula on pitkä vielä (4-5 cm), joten mistään täyslevosta ei ole kyse, vaan saan voimieni mukaan kävellä ja jopa kuulemma käydä uimassa ja saunassa. Hyvä niin.

Pelkään kyllä, että aika tulee kaikesta huolimatta pitkäksi... Ehkäpä alan terrorisoida tätä palstaa enemmän
:|

Ultrassa näkyi pusuhuulinen poika, joka heilutteli kovasti nyrkkejä.

:heart: =)

Metsätonttu ja poikanen rv 30+0
 
anjamaritan päivärytmi luulostaa aika auvoiselta=)
Pahoin pelkään ettei meillä ole tuollaista.

Mites teillä muuten isät on mukana hommassa?

Meillä on aika "hankala" juttu eli miehen töiden takia olen aina lähes 2vkoa yksin kotona(tulee kyllä vkl) ja sitten mies on koko vkon kotona.
Mutta kaippa sitä jaksaa sen yhtälailla vauvan kanssa kuin ilmankin=)
 
Ensinnäkin kiitos teille "kehuista", ja itse kiitän suuresti Iida-Liinaa, jonka tekemää listaa on helppo päivittää. :D

Anjamarita: kuulostaa kyllä ihanalta teidän arki! Mutta yritän unohtaa sen saman tien, etten vain sitten pety karuun todellisuuteen :D Miehen kummatkin lapset ovat olleet huonoja nukkujia, tytön oli joidenkin ihme polyyppien vuoksi melkein mahdoton hengittää makuuasennossa, kunnes sitten vihdoin 1,5 vanhana leikattiin... Kuulemma mieheltäni peräisin nuo nenä-korva-ongelmat, niin että paras vain varautua...

Metsätontulle leppoisaa loma-aikaa! Oli varmasti helpottavaa kuulla, ettei vuoto ollut mitään vakavaa, ja kohdunkaulakin noin pitkä! Nyt vaan nautit olostasi, sitten parin kuukauden kuluttua saattaa ne lepäilyt jäädä vähemmälle ;)

Milkystern: mun mies on kanssa reissuhommissa, hän on poissa usein 4-5 päivää kerrallaan, tosin viime aikoina on ollut kivaa, kun palannut yleensä yöksi kotiin. Mutta täällä nyt jännätään muutenkin, että säilyykö miehellä työpaikka, vai muutetaan leivän perässä johonkin ulkomaille. Olen varsin sopeutuvainen ihminen, mutta näin raskaana ollessa ei kauheasti innosta ajatus muutosta jonnekin Vietnamiin tai Kiinaan. Dubaista sentän saisin Iida-Liinan kaveriksi ;) Kaikki raskausultrat ja gynekäynnit kyllä varaan niin, että hänkin pääsee mukaan.

Nyt on ekat mammapökät hankittu, H&M:llä oli onneksi kivan mallisia, just sellaisia pillihousuja, joista tykkään. Otin reilun kokoisia (eipä kahden koon välill sitten loppujen lopuksi kauhesti ole eroa noissa strech-housuissa), ja voi että kun ne on mukavat, kun eivät yhtään kiristä tuosta mahan päältä.

Aika kauhea järkytys oli äitiysliivejä ostaessa, B-kuppi onkin nyt D-kuppi :eek: Ei hyvä ottaen huomioon mun roikkutissi-pelkoni :LOL:

Eilen vauvei potkaisi ihanasti taas niin, että tunsin sen, kun sattumoisin shoppailun lomassa pidin kättä kohdun päällä. Voi että se on ihanaa, en voi kuin hymyillä ihan onnessani :heart:

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 17+2 :heart:
 
Tervehdys!
Lentoemo, kiitti uuden listan päivityksestä! Hyvä, että saatiin taas uusi pino vanhan tilalle. Vaatteista sen verran, että mä oon kans täällä Suomessa kyllä huomannut, että H & M:n on melkein parhaasta päästä - ainakin nyt syksyllä. Kesällä valikoima oli turhankin niukka.

Anjamaritalle terkut täältäkin! Saran hoitohan kuulostaa oikein leppoisalta ja mukavalta. No, onneksi meille (tuleville) äideille suodaan välillä helpompiakin hetkiä.

Metsätonttu, hyvää äitiysloman alkua vaan sinne! Mäkin toivoisin jo olevan tuossa vaiheessa. Vielä pitäisi puurtaa töissä kuitenkin aika kauan.

Oma (.) en muista, kirjoitinko jo tuonne vanhaan pinoon, mutta sain maanantain neuvolakäynnin yhteydessä myös sokerirasitustestin tulokset. Ne oli tosi hyvät, joten sitä pelkoa ei siis ole. Muutoin kaikki oli kunnossa. Painoakin oli tullut lisää reilut 500 g / vko. Poika tuntuu edelleen olevan poikittain, mutta olen optimistinen sen suhteen, että herra tajuaisi kääntyä kohta puoliin. Onhan tässä vielä aikaa.

Kati & Pablo rv 27+1
 
Rintojen kasvu, aivan! Mulla on C-kuppi jo D eli mihinköhän asti vielä pääsen... Ei mua se paisuminen haittaa, luonnollista, mutta voi tulla lisää hartia- ja selkäsärkyjä (on jo nyt ja tietysti osittain myös istumapainotteisesta työstä...)

 
Heh=)Rintojen kasvu,mulla on siis normi koko 80D joten täytyy ruveta jostain iiisoojen ihmisten osastoilta pian etsimään.HUomaan että vanhat rupeavat ilkeästi jo painamaan,mutta en tahtoisi mitään äippäliivejä vielä ostaa kun eiköhän noi vielä entisestään kasva=)

Lentoemo
;mä varaan kanssa ultrat sun muut ens vkon neuvolaa lukuunottamatta miehen vapaaviikoille jotta sitten on aina mahdollisuus tulla mukaan.
On munkin mies välillä öitä kotona,mutta voipi viikkokin vierähtää ettei sitä näy.Lähinnä mua harmittaa se että joudun sitten paljon mun ratsastusjuttuja keskittää niille viikoille kun on kotona ja sitten olla kaksi vkoa putkeen tekemättä mitään hevosten parissa.

Mutta aika näyttää kuinka käy.

Äippähousut on kivat..mulla on sillai hassuti että housut ei mahu kiinni nappien kanssa,ratsastushousut tekee aivan älyn tiukkaa ,mutta paino laskenut=)
Tosta painon laskusta oon tyytyväinen sillä se on suoraan siitä että makeet jäänyt pois ja syön terveellisemmin ja säännöllisemmin.Eli ei syytä huoleen=)

rv 8+5
 
Lentis: Siellä Roomassa on siis myös H&M? Kuulosti hauskalta tuo "ulkomaille" muutto, kun sinähän olet jo ulkomailla!

Milkystern: Kuinka kauan aiot ratsastaa? Tiedän että monet kokeneet ratsastajat jatkavat pitkällekin raskaana olleessaan, mutta itse lopetin pian plussaamisen jälkeen, kun ajattelin että huonolla tsägällä kuitenkin tipun ja kolhin masuni huonoin seurauksin.

Kati kertoi noita painokuulumisiaan. Minulla oli tullut kuukaudessa vain 500 g lisää painoa! Hieman ihmettelin, sillä alku- ja keskiraskaudessa tuntui että sitä tuli vähintään pari kiloa kuussa. Pahoin pelkään, että nyt kun joudun olemaan kotona koko ajan, ruokailu muuttuu huonommaksi kuin töissä ollessa. Silloin sentään tuli syötyä aika usein työpaikan lounaspaikassa monipuolisesti. Pitäisi jotenkin tsempata itseään ruuanlaittoon...

Vielä rintaliiveistä: hankin keskiraskaudessa D-kuppiset entisen B:n sijasta, mutta sitten kasvu jotenkin jämähti. Vaikka olen jo totaalisen kyllästynyt noihin kaksiin D-kuppi liiveihin ja haluaisin ostaa uusia, odottelen, sillä en usko, että tämä nykyinen olisi se lopullinen imetysliivikoko.

Metsätonttu ja poikanen rv 30+1
 
Metsätonttu: Hienoa kuulla, että rintojesi kasvu jämähti keskiraskaudessa. Toivoa siis on mullakin, ettei tarvitse hankkia ö-kuppia :kieh:

Mulla on maha tänään ollut ihan hulluna. Se lienee toi rauta, jota oli alettava syödä, kun HB oli laskenut 119:ään.
 
Metsätonttu;emmä oikein tiedä tosta ratsastamisesta.Se kun on myös vähän sellainen paikka päästä purkamaan huonoa fiilistä jne niin pelkään jättää pois.Käyn tällä hetkellä keskimäärin kolme kertaa vkossa;tänään aion sanoa heppojen omistajalle raskaudesta.Katotaan kuinka reagoi,eli jos heittää pellolle niin uusia etin sitten vasta ensi kesänä=)

Tiedän että siinä on riskinsä,isäntä lohdutteli ja sanoi että riskit ne on autollakin ajaessa taikatua ylittäessä.Tää on vähän sellainen pointti johon kaipaisin oikeesti apua.

Ja nimenomaan muilta vastaavassa tilanteessa olevilta.Ongelmahan on että periaatteessa vaikka olisi kuinka luottoratsu niin sieltä voipi tippua.

milky 8+6
 
Milkystern: En ratsastanut ennen raskautta, mutta vastaan kuitenkin, että kannattaa varmaan kysyä neuvolasta tai mieluiten lääkäriltä, että mitä mieltä ovat tuosta ratsastuksesta. Italiassa ollaan hysteerisiä, niin että ratsastus kielletään jo heti plussatestin jälkeen, samoin kuin laskettelu ja juoksu, mutta mun alunperin enkunkielisen raskauskirjan (kirjoittaja gynekologian ylilääkäri yhdessä Lontoon suurimmista sairaaloista) mukaan pitäisi lopettaa vasta ekan kolmanneksen jälkeen. Noin alkuraskaudessahan alkio/sikiö on kuitenkin tosi hyvin sen lapsiveden suojissa, sen tuoma suoja vähenee vasta sitten toisen kolmanneksen alkaessa.

Metsätonttu, juu, mulle Suomikin on jo eksoottinen paikka. Olen asunut Italiassa koko aikuisikäni eli 20-vuotiaasta lähtien, niin että olen hyvin italialaistunut, ainakin tietyissä jutuissa. Olen monesti ihan pihalla Suomessa monista jutuista, kun ne vaikuttavat mielestäni niin oudoilta, kuten esim. yli 20-vuotiaitten humalahakuinen juominen, se vaikuttaa jotenkin sopivalta teineille, mutta ei enää aikuisille :D

Voi että on ihanaa, kun pirpana potkii jo aika säännöllisesti, sekä aamulla, päivällä että illalla :heart: Eikä enää tartte makailla missään ihme asennoissa, vaan potkuja satelee myös istuessa tai seistessä. Kävellessä en sen sijaan ole vielä tuntenut yhtään potkua. Ihana tuntea, että siellä ollaan hengissä, kun seuraavaan ultraan on vielä ainakin pari viikkoa aikaa. ;)

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 17+4 :heart:
 
Milkystern, mä lopetin kans ratsastuksen plussatestiin viime maaliskuussa. En ehkä niinkään pelännyt sitä tippumista, vaan enemmänkin sitä "hytkymistä" hepan selässä. Alussa ratsastaminen olisi varmaan onnistunutkin ihan ok, mutta kyllä siinä vaiheessa viimeistään, kun vatsa alkaa kunnolla kasvamaan, ratsastus alkaa varmaan tuntua jossain määrin tukalalta. Sitä paitsi lapsettomuushoitotaustaisena en lähtenyt ottamaan mitään riskejä, joka olisi voinut vaarantaa kauan kaivatun lapsukaisen. Olen kans ymmärtänyt, että neuvolassakin suhtaudutaan aika kielteisesti tuohon lajiin - ikävä kyllä.

Kati & Pablo rv 27+3
 
kati; tavallaan ihmettelen tota kielteisyyttä kun kuitenkin kehotetaan liikkumaan ja lajia jo 22vuotta harrastaneena,en enää kilpaile mutta ahkerasti kuitenkin,lihaksethan ovat juuri tottuneet tuohon liikuntaan...

Mälsää...se on mun mielenterveydelle niin hyvä.Ja ainut asia joka saa mut liikkeelle huonona ja väsyneenä päivänäkin.

Mutta onneksi pollejen omistaja oli ihana ja sanoi että voin koska tahansa siirtyä kärryille,häb kyllä opettaa.Olen siis puhtaasti ratsuihminen eli en osaa ajaa mutta hevoset ovat konkareita siinä.

milky rv tasan 9
 
Heippa! :wave:

Uusi pino ja uudet kujeet...Mukava,että mammoja on tullut lisää,kun me"vanhat"ei ehditä enään niin aktiivisesti kirjoittelemaan...

Viime viikolla käytiin"pikku"rinssin kanssa 2kk neuvolassa ja poitsu painaa jo saman verran,kun yleensä 3-4kk ikäiset vauvat! =) Eli pituutta on 61cm ja painoa 6860g! :kieh:
Nälkä on noin kolmen tunnin välein ja äippä saa kantaa selkä vääränä nannia kaupasta!

Rinssi jokeltelee,höpöttelee ja naureskelee paljon.Nytkin makoilee sängyllä ja juttelee hymynaama-kuvalle.Hoitopöydän yläpuolella pyörivä musiikkimobile on kyllä ihan ykkösjuttu.Sille kerrotaan kaiken maailman tarinoita tunnista toiseen! :D
Jos itsellä on huono päivä ja olo on super-nuutunut niin rinssin nauru ja höpöttelyt saa aina hyvälle tuulelle!

Huomenna olisi ristiäiset ja mua jännittää jo nyt aivan kamalasti.Muistettavaa on paljon,kun hoidetaan tarjoilut itse.Eniten kuitenkin jänskättää,että kuinka monta nessupakettia kuluu parin tunnin aikana???Tiedän että itken koko kastetoimituksen ajan...No,enpä oo varmaan ainoa äippä,joka liikuttuu siinä tilanteessa...On se vaan niin upeaa kun oma pikkuinen saa nimen! =)

Mukavaa viikonloppua teille kaikille!

T:bella&naureskeleva rinssi 2kk :heart:
 
Mukavaa kuulla vauvakokemuksistanne!

Mä aloitin just kuntosalin niin, että personal trainer laati kuntosaliohjelman, liikuntaohjelman ja katsoo ruokavaliota. Lisäksi kävelen, pyöräilen ja joogaan. Ehkä koklaan myös vesikävelyä ja vesijumppaa. Pääasia, että liikunta on monipuolista, muuten mielenkiintoni ei säily ;) Tulee tekemään joka tapauksessa tiukkaa, sillä en ole kovin rutiineja rakastava ihminen, mutta haluan yrittää muutosta eli liikkua säännöllisesti. Kroppa on saatava vahvemmaksi, en tule muuten jaksamaan, kun mulla on kaikenlaisia kremppoja hartioissa, selässä ja pakarassa. Tykkään kyllä liikunnasta tosi paljon.

Aurinkoista viikonloppua kaikille ja hyviä vointeja! Stadissa paistaa aurinko pitkästä aikaa

:wave:
 
Laskettu aika 17.5.
Mulla on pienet rinnat ja odotan innolla jos sais edes vähäx aikaa "kunnon" rinnat :D
Tänään oli ensimmäistä kertaa pientä pahoinvointia, lisäx hirveitä vilunväristyksiä ja väsymystä.
 
Kiva kuulla kuulumisistasi, Bella! Teillähän on pikkumies jo kasvanut ja kehittynyt melkoisesti. Ihanaa kuulla vauva-arjen sujuneen hyvin. Hyvin ne ristiäisetkin menee!

Milkystern, ratsastamisesta vielä. Kyllä mä uskon, että sitä noin periaatteessa voi jatkaa niin pitkälle kuin itsestä hyvältä tuntuu. Kyllähän tosi monet ratsastavat ihan la:han asti lähes tulkoon. Sitä vaan pitää itse tiedostaa homman riskit ja se jos jotakin tapahtuu. Meille ratkaisu oli 2 v. yrittämisen ja monien tuhansien eurojen jälkeen todella selvä.

Tervetuloa mukaan, Joose75! Väsymystä oli alkuraskaudessa täälläkin, vaikkei muita oireita ollutkaan.

Kiiltis, mä oon kans liikkunut aktiivisesti lähes koko raskausajan (paitsi alussa 1 kk, kun olin niin väsynyt iltaisin). Olen pääasiassa treenannut spinningiä, body pumpia, selkäjumppia ja nyt mamma-joogaa. Ehkä uimaankin jossain vaiheessa. Ja sit tietty joka päivä koiran kanssa ulkoilua.
 

Yhteistyössä