40+ so what? (vol. 2)

Matsalu: Juu, mä olen lukenut varmaan netin kaikki aiheeseen liittyvät sivut moneen kertaan. :LOL: Ei kai ne nuo päivät ihan niin kirjaimellisen tarkkoja ole ja olihan se tosiaan se yksi vielä irtoamatta. Tärkeintä kuitenkin, että se lämpö ei jäänyt alhaalle ja vastaavasti vielä nousi aiemmasta.
Mutta huomenna olemme sitten viisaampia. Pidän kyllä peukkuja niin kovasti! :heart: :hug:
 
Jos sopii niin niin voisin täällä taustalla vielä kummitella.En oikein ole tuolta muualta löytänyt itselleni sopivaa paikkaa mihin kirjoitella ja te vaikutatte semmosilta järkeviltä ja kypsiltä naisilta ;) :flower: ,jotenka oikein mielelläni täällä pyörisin.
 
Jos nyt pilkuntarkkoja ollaan, niin lämmöt eivät nyt oikeastaan nousseet aikaisemmasta korkeasta tasosta. Siis esim. perjantaina oli aamu 37,3, päivä 37,5 ja ip 37,6. Tämä siis normaalia ovistasoa korkeampi lämpö. Sitten tuli tuo laskukausi (ma-ti) 37,2/37,2/37,4. Ja nyt siis ollaan takaisin suunilleen tuolla samalla, korkealla tasolla. Hitsi, mitä tilastotiedettä tämä alkaa olla!

Vähän harmittaa, että piinailu loppuu jo huomenna. Jos menkat eivät ala, olisi ollut kiva kärvistellä sunnuntaihin asti!
 
Matsalu Sullahan on kohta patterit loppu lämpömittaristasi. Hyvä juttu, että laputat huomenna labraan. Vaikka sä haluaisit kärvistellä, niin me muut emme malta tehdä sitä puolestasi. Jos muuten menkat olisivat alkaakseen, mitä emme toivo, niin voisi olla ihan hyvä, että ne alkaisivat aikaisintaan huomenna. Nimittäin kun sulla on suunnittelukäynti pe, niin pystyisitte mahdollisesti alkamaan ivf:n jo seuraavassa kierrossa. Jos mennään suoraa päätä pistoksiin, niin ne aloitetaan kp2 tai kp3.
 
No niin, ystävät kalliit, mulla ei ole patterimittaria, vaan ihan vanhanaikainen. Paristot eivät siis voi loppua, mutta sen sijaan kainalo alkaa olla ruvella. Tunnistan kyllä hysteriani oireet...

Päikki, ivf on nimenomaan tarkoitus tehdä lyhyellä kaavalla jo seuraavaan kiertoon. Lääkäri määräsi tulemaan ultraan kp 2 ja piikit olisi tarkoitus aloittaa saman tien. Mutta kun menkat eivät vielä ole alkaneet, on vaarana, että kp 2 onkin viikonloppuna. Siksi täytyy mennä viimeistään perjantaina ultraan oli vuoto alkanut tai ei, että ehdin saada reseptit valmiiksi viikonlopun varalle.

Pahoittelen vilpittömästi :p teille aiheuttamiani sydämentykytyksiä. Raskauteen en jaksa edelleenkään uskoa, mutta hyvähän asia on tarkistaa. Jos olisi ollut edes kiinnittymisyritys, kokeilisimme ilman muuta vielä toisella inssillä. Funtsin nimittäin niin, että jos munis hedelmöittyy, mutta kiinnittyminen epäonnistuu, ivf ei tuo mitään etua inssiin verrattuna. Siinähän se kiinnittyminen nimenomaan on epävarmin kohta. Viisaammat sanokaa, olenko oikeassa?
 
Matsalu Itse ajattelisin samoin eli jos inssillä hedelmöityy, niin sitä kannattaa kokeilla uudestaan. Ivf on kuitenkin raskaampi ja kalliimpi hoito. Ivf:n etu inssiin verrattuna on tietysti se, että tulee kerralla (tai kelle tulee, kelle ei) todennäköisemmin useampi alkio. Ei se tietysti kiinnittymistä auta, vaikka alkioita olisi 10. Vaikkakin kuulemma usein siirretään kaksi alkiota siksi, että ne tukevat toinen toistaan ja todennäköisemmin jompi kumpi kiinnittyy. Itse olen ajatellut myös, että ivf:ssä on hyvää se, että tulee konkreettisemmin testattua munasolujen kunto, hedelmöityminen, jakautuminen sekä alkioiden mahdollisuudet.

Mulla on nyt käytössä tosiaan Pergoveris-niminen lääke. Siinä siis sekä FSH:ta että LH:ta. Mieleeni jäi yhdestä lääkeselostuksesta seuraava lontoonkielinen lause: "It also provides support in the early stages of pregnancy." Eli tossa it-sana viittaa LH-hormooniin.
 
Päikki, ajattelinkin kysyä, mitä lääkettä pistät, kun sitä pitää jauheesta sekoitella. Mulle ehdittiin Väestöliitossa jo kirjoittaa Puregon-resepti ennenkuin päättivät perua hoidon. Sitä oletan saavani uudessakin hoitopaikassa. Jos voisin valita, tyytyisin ilman muuta insseihin, kun ivf kuitenkin on hiukan riskialttiimpi hyytymishäiriöni takia.

Mutta totuus paljastunee huomenna! Aamulla labraan. Iltapäivällä lupasivat tulokset. Mulla ei edelleenkään ole mitään varsinaisia raskausoireita, joten en tosiaan odota ihmeitä.
 
pyrstötähti
ehdimpä vielä lukaista tekstiä ja sitä oli tullutki paljon. Tuo lämpöjen heitteleminen on niin salaperäistä tiedettä että pitäisi olla siis meteorologi kun kosteudet ja kelit ylipäätäänkin vaikuttaa vauvautumiseen niin paljon. Voisko lapsellinen vähän kurkata jotaki nettikurssia tostakin aiheesta...

Ihanaa että saadaan pian tietää matsalun tuloksia ja velmuliinahan on ihan jo oireilla kun itkeä tihertääkin niin herkkänä. Sen perusteella minäkin olen kun piti illalla itkeä kihnuttaa kauan aikaa suihkussa. Suomeksi sanottuna vitutti kaikki yhtä aikaa ja erikseen. No sitten se meni ohi. Mulla on maha ihan hiton kipeenä ja tasaisesti joka puolelta karsee jomotus oikeella munasarjassaki hetken mutta taitaa olla vaan näitä ruokasuolia jotka pullistelee ja toimii huonosti taas kun olen vähän stressaantunut kaikesta enkä oikein mistään :LOL:

Tätiä ei vielä näy ja helvetin kuuma oli taas eilen, siis tulossa se on.

Jännitys oikein sakenee pinossamme ja aletaan kiipeillä pitkin kartiineja kohta kun loppuviikko lähestyy. Ja ainoeen pitää kyllä tulla katsomaan siihen palloonsa pikasesti eihän tätä jännitystä muuten kestä. Tsempppiä ja plussapuhureita koko konkkaronkalle, ja muuten mun puolesta täällä voi käydä nuorempiakin ei olla ikärasisteja jos vaan kestää meidän kolotukset ja jomotukset kuunnella mehä ollaan parhaita kuumeilukavereita! tv:pt
 
Hellurei!!! Tervwetuloa uudet kuumeilijat.
Omaa napaa tuijotan ,,,, anteeksi. Kristallipallo pölyttyy nurkassa,,, tällähetkellä.. otan sen kyllä esiin kunhan ehdin taas kaikki tarinat lukemaan ajatuksen kanssa.

Viime sunnuntaista lähtien tuhrua tullut,,, :$ mutta kunnon vuotoa ei vielä. Näin montaa päivää harvoin on tuhrutellut ennen tätiä... mietin jo olisiko merkki jostain.. toisaalta taas tätiä odotan ,,,huomenissa ehkä heittää ämpärillä punasoppaa peliin. :( Jos ei perjantahin mennessä kunnolla ala, niin sitten testaan ja ihmettelen lisää. Lievää kuvotusta on ollut ja olen ollut muutenkin taas niin kumma.... itkeä pillitän ihme asioista. *ymmällään*..... ja väsynyt. Vähän alkaa toivo hiipua,,, vaikka gyne sanoikin että mahdollisuudet ihan hyvät...muka...höh..

Lähden tästä nuorimmaisen vanh.iltaan kahville ja palaan myöhemmin kehiin. Mukavaa iltaa arvon ladyt. :hug:
 
Heissan kaikille!

Ikiemolle: laitoin yksityispostia


Matsalu : Jos käyt lukemassa tuolla yli 35 vuotiaiden kuumeilijoissa, siellä saimme inssiplussan viime viikolla ja oireet olivat juuri tuollaiset kuin sinulla, eli menkkatuntemuksia, muttei menkkoja..käy lukemassa..? ;=) :heart:
Pidän kovasti sinulle peukkuja, jotta saat plussaa!! :heart:

Päikille: Paljon onnea myös !!Peukkuja pitelen!! :wave:

Velmuliina: Peukut pystyssä vahvistumiselle!! :wave:

Olikohan se niin kun lämmöt notkahtavat paljon, on ovis juuri tulossa...sekä liittyikö siihen sellaista limamaista valkovuotoa , jossa saattaa olla ihan vähän veriviirua mukana?? Näin ainakin minulla tällä hetkellä sarvea ei vielä tullut, mutta kaipa se tulee huomen aamulla-iltapvllä?? No sain eilen nimpparirakastelun ja tänään viekottelin mieheni.. :heart:
Minulla tuli vkloppuna aivan paikat kipeäksi niin paljon touhuilimme ja vaikka oli liukkauttakin niin silti silleen kävi, mutta nyt paikat terveenä ja halut katossa! :heart: :D

Toivon paljon lähiaikoina Plussia pinoomme!



Tervetuloa uusille mukaan kuumeilemaan!! :heart:

Heippa taas kaikille! :wave:

 
Velmuliina: Eihän tuossa edes suurennuslasia tarvita. Ihan selvästi vahvistunut viiva! :heart: Varovaiset onnittelut jo täältä. :flower: Waude...aikamoinen juttu, että heti ekasta tärppää. =)

Pikkumyy: Juuri ennen ovista lämmöt yleensä tosiaan käyvät alhaalla. Mutta ne saattaa käydä kertaalleen alhaalla jo muutamaa päivääkin ennen. Joten lämmöistä ei oikeastaan ovista voi varmaksi ennustaa, vaan vain vahvistaa jälkeenpäin tapahtuvasta noususta, että se on ollut. Mutta kyllähän se noiden merkkien perusteella olisi sulla tuloillaan...

Matsalu: Koetamme sinnitellä iltapäivään. :p Ajattelen ihan samoin kuin sinä, että jos kiinnittymisyritystä olisi, niin IVF:llä ei välttämättä olisi mitään lisäarvoa annettavana inssiin verrattuna. Pidän kovasti peukkuja... =)

Pyrstis: Enpä tiedä kuinka paljon keleillä varsinaisesti on merkitystä. Muistaakseni ainakin vuodenajoilla on jotain merkitystä, lähinnä melatoniinin erittymisellä ja sehän liittyy valon määrään. Jos haluatte, voin yrittää etsiä juttua aiheesta... :p

AinoE: Yleensä tuo etukäteistuhrutus kertoisi huonosti toimivasta keltarauhasesta... Mutta toisaalta sulla ei munarakkula kypsynyt nyt ainakaan ennen aikojaan ja luulisi että sieltä olisi syntynyt ihan hyvä keltarauhanen. Älä nyt heitä kirvestä kaivoon, kun noin hyvin toimii kaikki kuitenkin kun vertaa vaikka meikäläiseen, joka on ihan finaalissa jo näiden vaihkareiden kanssa. Niin, siis nytkin olet RKTT. :heart:
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Nuusku (43)...............kp3/28.................?...............4.
kenzie64 (43)............kp4/30................yk2............4.
Riikkaliisa (40)..........kp5/28-29..........?................4.
Päikki (40).................kp5/27................y1,5v........2.
äippä67 (41)..............kp7/26-39..........y1,5v........2.
ikiemo (44)................kp8/n.23.............yk2............4.
lapsellinen67 (40).....kp9/?...................y2v............1.
Minni-07 (44) ............kp12/28..............yk3...........2./1.yhteinen
pääpilvissä (45).........kp12/25-43........?................1.yhteinen
Rva Pikkumyy (43).....kp13/32.............yk2............4./1.yhteinen
Pennanen (41)............kp15/29-32........y0,5v........2.
Kirsikka68 (40)..........kp15/28-39........?................5.
vilmaville (43)............kp18/28-30........y1,5v........9.
mimmimamma (46)....kp23/27..............y6v...........4.
touhu tenava (45).......kp23/27-30.......y3v............6.
Plättä (44)..................kp24/28-30.........?...............7.
Taikakuu (40).............kp24/27-32........?................2./1.yhteinen
velmuliina74 (34).......kp25/24-26.......yk1........... 6./1.yhteinen
pyrstötähti (47)..........kp25/28..............yk6...........4./1.yhteinen
Matsalu (44)...............kp26/24-25.........?...............1.
haave3 (39)...............kp27/28..............?................3.
AinoEmilia (43)..........kp29/31-34........?................4./1.yhteinen
liiza (42).....................kp36/28..............?................?

babo67 (41).............kp12/29-31....PAS 10/08...5./1. yhteinen


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/30 = 9,9 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.10.2008 mennessä "tavoite" = 6 - 7 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taukolaiset ja poistuneet)



"Kadonneet lampaat" ja taukolaiset, ilmoitelkaahan itsestänne

Höpisijä (42)...............kp60/28..............?...............3.
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp82/28.............?...............3.
Mussukka67 (40)........kp134/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.
Kuntoutustauko 17.8.2008 alk:gitte (39)..kp17/28..?..1.
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)[/i]

[/color]
Mukana myös taustajännäilijät: Pömppöli ja baby5


Pinon jättäneet: kane, keijukka, dinosaurus61





Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

einiinvaan (42)......9.9.2008........kp30...........................

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]





YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Velmuliinalla näyttäisi asiat aiks hyvälle :hug:
On ne jännät hetket aina,kun nuita raskaustestejä tekee :) Ja miten ihana sitten mennä miehelle kertomaan ilouutiset.
Hoh hoh,mitähän sitä rupeais nyt touhuamaan,siis tekemistä kyllä riittää kunhan nyt sais jonkinmoisen inspiksen :whistle:
Käyn iltaisin töissä joten päivät kotona lasten kanssa.Eipä tartte viedä näitä pieniä hoitoon.Yritän tässä myös opiskella etäopiston kurssia..
Minulla loppu pillerit viikko sitten ja en ole vielä hakenut uusia :p
Ja helliä hetkiä oli miehen kanssa peiton alla B)
En ole koskaan tullut ensiyrittämällä raskaaksi.Aina on mennyt useamman kuukauden.On mennyt vuosikin.Joten en tosiaan pidä itsestään selvyytenä että edes tulisin raskaaksi.Eikä tässä kyllä olla mitenkään tositarkoituksella vielä yrittämässäkään.Jos jostain ihmeen syystä tulisin raskaaksi niin se on jo suuri ihme.
Tunnen joskus melkeimpä syylisyyttä,kun itsellä jo useampi lapsi ja vielä haaveilen vauvasta,kun on niitä jotka eivät ole sitä ensimmäistäkään saaneet :ashamed:
Minä nyt vain olen niin hoivatyyppi ja tykkään olla kotona lasten kanssa.Tietty välillä tulee aikoja,että toivoo olevansa jossain kaukana autiolla saarella yksin :LOL:
Tsemppiä teille kaikille ja toivottavasti niitä plussia alkaa ropisemaan kaikille!
 
Onnea, Velmuliina (ja kiitoksia pikaisesta tiedottamisesta kello kolme yöllä :D ). Tässähän tuntee itsensä ihan tärkeäksi.

Matsalu, kynnet on purtu täällä päässä, ja olen kovin toiveikas sinun vauvauutistesi suhteen.

Minulla on tänään aika onnellinen olo. Mies on pitänyt esikoisen (ja jonkin aikaa kakkosenkin) kanssa ankaraa mykkäkoulua viikkokausia. Molemmat ovat sättineet toisiaan minulle ja puhuneet toisen pään yli. Itse olen jäänyt ihan väliinputoajaksi. Hetken tuntui jo siltä, että poika joutuisi muuttamaan pois kotoa kesken lukion. Viime yönä kävimme kovapäisen mieheni kanssa asiasta kiihkeät keskustelut, ja uskalsin tehdä selväksi, ettei kodin ilmapiiri tällaisenaan enää vetele. Perheen hajoamistakin väläyteltiin, ja nukkumaan menin hyvin huolissani siinä uskossa, että asiat lähtevät vain huonompaan suuntaan. Aamulla hieraisin pari kertaa silmiäni, kun näin ikkunasta, että mies lähti viemään poikaa autolla kouluun. He olivat sopineet. Halasimme yhdeksänvuotiaan kanssa toisiamme ilosta: hänkin oli ollut asiasta huolissaan.

baby5, täällä pinossa kannattaa käydä, koska täällä yleensä raskaudutaan nuorimmasta päästä =). Oikeastaan tuohon edelliseen tapaukseenkin viitaten haluaisin kommentoida kirjoituksestasi yhtä asiaa, jonka usein kuulee monilapsisten suusta: tunnenko syyllisyyttä siitä, että itse olen saanut lapseni ilman suuria murheita? En tunne. Se on vain minun elämääni. Minulla on ollut paljon muita koettelemuksia, pieniä ja suuria, mutta tässä asiassa olen menestynyt ilman omaa ansiotani. Vaikka vauvatoiveeni ovat tähän asti aika mutkattomasti toteutuneet, lasten saaminen, hoitaminen ja kasvattaminen on vaatinut kuitenkin niin paljon työtä, että en laske itseäni elämän vapaamatkustajaksi enkä tunne syyllisyyttä niistä hetkistä, kun toisinaan voin olla heistä iloinen ja ylpeä. Kyyneliäkin on nimittäin vuodatettu muutama litra.

Luulen, ettei kukaan toisen kanssa osia vaihtaisi, vaikka omaa elämää joskus tuleekin ruikutettua. Tähän ikään mennessä sitä on jo kiintynyt omiin ongelmiinsakin.

Hyvää torstain jatkoa. Minä fiilistelen nyt, kun kotona on riidaton tila.
 
Näinhän se on Plättä, ettei näissä lapsiasioissa ansioilla pelata. Vaikka olisi elänyt rankankin elämän suruineen, ei silti niitä lapsia sillä "ansaitse" vastapainoksi. Jotkut nyt vaan saavat lapsia ja jotkut eivät, eikä siinä mitään logiikkaa ole.
 
Tulin katsomaan, joko matsalu on vietitellyt tuloksesta!! :heart: Toivottavasti on Plussaa pidän peukkuja kovasti! :heart: *hymy* Tuli aamulla herättyä ennen kukon laulua ja nyt väsyttää, mutta hetki pitäisi pysyä vielä hereillä tälläisen mintyöpvn jälkeen! :D

Ihanaa keskipäivää jokaiselle! :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:


 
matsalun uutisia minäkin täällä jännitän ihan hullun lailla.sit voitais laulaa kimpassa "voiko ihanammin aamu enää alkaa",jos ja kun matsalu tuo iloisen uutisen :LOL: .täällä peukut ja varpaat pystyssä.
ja tuon oman haamuni kanssa olen varuillani edelleen,en usko ennen ku saan 2 selkeää vahvaa viivaa.mutta kuten tossa aiemmin totesin niin kuopuksen kanssa mulla tuli kp35 todella todella hailakka viiva apteekin testiin ja sen sallitun ajan jälkeen vasta,ja tuo silloinen haamu täytti kuusi vuotta syyskuussa.
Aurinkoista päivän jatkoa ihanaiset ladyt B)
 
Velmuliina: Minäpä ainakin uskon jo aika vahvasti sinun plussaasi. :heart:

Matsalua tässä kaikki jännäillään... :saint:

Googletin tuota Mulimenia ja huomasin, että täällä kaksplussassa on Marin lisäksi toinenkin, joka on plussannut ekassa "Mulimenkierrossaan" eli Danjuska, joka on kirjoitellut ainakin pinossa KM jälkeen kuumeilevat. Sattumaa tai ei, mutta kuitenkin...
Ketäs muita täällä pyrstiksen ja minun lisäksi on, joilla on tuo Mulimen käytössä?
 

Yhteistyössä