40+ so what wol.13

:( Koska plussakierrossa oireet dpo 7-8 on olleet jo nännit kipeät ja hajuherkkyyttä, ja nyt ei oo, niin ei taida tärppiä tässä kierrossa tulla... :( Joo-o Jopo73, melkoista oireitten ja kropan tarkkailua. Tulisi nyt Se plussa, niin pääsisi tästä hiivatin kyttäämisestä!!
 
Viimeksi muokattu:
Maanantai 30.6.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Minttu71 (42).........................49kp / 30
Jetsulleen (39)........................46kp / 23-25
hupiaelämään(40+)..................40kp / 30-34
bugsy (43).............................27kp / 29-31
Vesipossu (41)........................27kp / ~28
Vauvahaaveita (40)...................23kp / 28
Tyydeli (41)..............................22kp/ 28-30
Fleur (39)................................19kp / 25-27
Jopo73 (41)............................17kp / 25-28
Jimima (42).............................10kp / 28-30
ruutana (39)...........................09kp / 24-28
Marza (43)..............................08kp / 30
Äiti seiskanelonen (40).............02kp / 27-28
Kessu (41)...............................?? / ??

Piinailupäivät:
Minttu71................dpo 35
Tyydeli...................dpo 9
Vauvahaaveita.......dpo 8
Jopo73..................dpo 7

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014
Esteri1 - 5/2014
~lounakehto~ - 5/2014
sahramiini - 5/2014

Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
No voihan video, Tyydeli, kyllähän sitä jo varmasti alkaa ounastella sitä lopputulosta tuossa tilanteessa. Mutta eikös jokainen raskaus ollut omanlaisensa.... jossakin pään sisässä se pieni toivonkipinä on, vaikka tilanne ei sitä edellyttäisikään. Oletko sä sitten lomalla, s-lomalla vai miten sulla on liikaa "omaa" aikaa?? Eikös sulla ollut ne työkuviojutut silloin plussautumisen aikoihin. Mites ne setviintyi?

Alkoi se uusi kierto ajallaan ja huomenna taas letrozoleja popsimaan. On se nyt kummaa jos ei ikinä tärppää. Tän kierron ovis ajoittuu kyllä (kotimaan) lomareissun alkuun ja pitääkin ehkä harjoittaa mielikuvitusta, että miten se hyödynnetään. Kun tuo meidän 3v on koko ajan samassa tilassa, päivät ja yöt.

Jopo, onko sulle kerrottu lugeista, että auttaako ne siihen raskautumiseen vai ihan vaan siihen tiputteluun?? Mullehan se lääkäri totesi, että jos raskaus alkaa, niin tiputteluakaan tuskin tulee. Mutta alkaako se raskaus yhtä lailla ilman lugeja kuin niiden kanssa jos on keltsin vajaatoiminta??

Mites, alkoiko Minttu sulla uusi kierto silloin kun sitä ihmettelit?
Jetsulleen, hupiaelämään.... onko tullut plussia??
 
Äiti74, ei gyne sinällään "luvannut", että Luget auttais raskautumaan, mutta oman logiikan mukaan ne voi auttaa siinä kohtaa, jos alkio kiinnittyy vaikka dpo 8 ja jo dpo 9 alkais tiputtelu ilman Lugeja. Tuossa tapauksessa alkio ehtisi kiinnittyä Lugejen avulla kunnolla, eikä ainakaan siitä jäisi kiinni, että limakalvo ehtii tiputella "alta pois".

Mulla on myös tuo kokemus, että plussakierrossa tuhruttelu jäi itsestään pois, mutta toisaalta oon saanut pari haamua tällä yrityskerralla - olisko Luget silloin tukeneet kiinnittymistä, mistäpä tuon tietää...

Eihän Luget toki munasolua hedelmöitä, mutta kyllä mä uskon, että se voi joissain tapauksissa auttaa omaa keltarauhasta ylläpitämään alkanutta raskautta.

Oli miten oli, mun yritykset taitaa olla tässä. Ei tää ole enää kivaa :(
 
Jopo, eikös sulla ole dpo7 vasta?? Et sä tästä kierrosta vielä tiedä (paitsi joskus sitä kyllä tuntee oman kroppansa). Minä heittäisin toivoni vasta siinä dpo10, jos ei mitään oireita olisi siihen mennessä ilmaantunut. Juuri viime viikolla katselin tilastoja, milloin kiinnittymisvuotoa on ilmaantunut niille, joille sitä on ilmaantunut. Dpo8-9 oli siinä suurimmat "kyllä" äänet saaneet. Itselleni tuo tieto piti vielä toivoa yllä (vaikkakin sitten turhaan).

Jos sitä keltsiä tarvitaan kiinnittymisessä, niin sitten luget auttaa. No, en tiedä, hyvin on ristiriitaista tämä ajattelu. Viimeksihän aloitin luget vasta dpo10, kun se tiputtelu alkoi dpo9. Eihän tuosta nyt muuta apua ollut, kuin että tiputtelu loppui hetimiten. Mä jäin lääkärissä siihen käsitykseen, että mulle ne luget auttais vain siihen tiputteluun, ei muuhun. Kun oli ihan mun päätettävissä haluanko niihin reseptin vai ei. Kurjaa kun ei tiedä miten se oikeasti menee.
 
En toki tästä kierrosta vielä tiedä. Katsellaan. Mutta tän jälkeen saanee riittää.

Ei se minusta oo yhtään ristiriitaista. Tiputteluhan on limakalvon ennenaikaista valumista ja kun on limakalvo kunnossa, kiinnittyminenkin on turvatumpaa. Luget vahvistaa limakalvoa ja estää sitä valumasta ennen aikojaan pois. Kyllä mun järjen mukaan tää voi helpottaa kiinnittymistä. Mähän aloitan Luget jo dpo 3. Tuo dpo 10 aloittaminen tosiaan varmaan on enemmän "vain" tuhrun pois pitämistä.
 
Siinä tapauksessa mä taisin pilata mun hyvät raskautumismahdollisuuteni viime kierrossa ihan itse, kun en huomannut niitä lugeja aloittaa dpo3, kuten mun lääkäri ohjeista aloittamaan (jos siis halusin niitä käyttää). Mutta siltin vielä ihmettelen, että tuo tiputtelu alkoi vasta dpo9 ja kyllä kai sen kiinnittymisen olisi voinut kuvitella tapahtuvan ennen jo. Ja kai kiinnittymisyritys näkyisi myös testeissä, eli dpo10 jos testannut, kiinnittymisyritys dpo9, niin kai se näkyisi jotenkin(?)

ja mulla ultrattiin oviksen aikoihin ja limakalvo oli oikein hyvä ja paksu. Ja jopa paksumpi kuin monella muulla raskautuneellakin (mitä täällä on lueskellut). Jos ei sitä rapissut ennen dpo9:iä, niin kai se siihen asti oli ihan yhtä hyvä kuin ultrassa....
 
Viimeksi muokattu:
Mä sain haaleista haaleimman haamun ekassa raskaudessa dpo 11, ihan haamujen esiäidin ja samana päivänä testasin vielä negan, joten dpo 10 olis tuskin näkynyt vielä yhtään mitään.

Noin yleisesti alkaen dpo 14 alan jo luottamaan negaan, vaikka toki senkin jälkeen on jotkut vasta plussanneet...mutta itse ajattelen, että kun tietää oviksensa niin tarkkaan, niin dpo 14 pitäisi jo näkyä ja jos on nega, lopetan Luget silloin. Otan niitä siis dpo 3-14.

Kaikkihan on mahdollista, mutta ei varmaan kannata murehtia viime kiertoa enää. Varsinkin kun sulla oli kerta niin hyvät limikset! Inhorealistina sanoisin, että todennäköisempää kuitenkin on, ettei hedelmöittymistä tapahtunut (niinkuin meillä kaikilla). Ens kierrossa sitten Luget heti dpo 3, eiks niin :)

Raskautuminen on niin ziljoonasta asiasta kiinni, että ihmettelen suuresti, miten ihmiset ylipäätään pystyvät lisääntymään!!!
 
Viimeksi muokattu:
heipat kaikille tasapuolisesti!

täällä perässä hiihdetään.

Kovasti alavatsalla möyrii ja menkkatuntemuksia on, ärsyttävää, olin jo varma, että nyt lurahti jotain, mutta ei sitten kuitenkaan.
Normaalisti on vuoto ja kivut olleet suht samaan aikaan, mutta aivan samoin taisi viime kierrollakin olla, että nipisteli ja jopa ällötti osittain, hajutkin, ja tottakai ehtii kuvitella vaikka mitä :LOL: mutta omia kuvitelmia sitten kuitenkin. Tai oireet kyllä olivat todellisia, mutta johtuivat sitten kuitenkin ennakoivasta tädistä tai hyvästä mielikuvituksesta, joka pistää kropankin tuntemaan.

No eihän tässä muuta kuin odotellaan, en ala testaamaan mitään, kun olen sitä testirumbaa joskus harrastanut ja ei ollut hyvä asia minun mielenrauhalleni. Eipä niillä testeillä voi raskautta saada tapahtumaan, ja sitten on niin kova kolaus kun neg tulos. Joten näillä mennään. Ja onhan tässä vielä muutama päivä tädin oletettuun saapumiseen, jos kierto on kohdillaan.

Ja pahoittelut takaisin palanneille :hug:

t: bugsy
 
Äiti seiskanelonen, mä olen tuon kaksi vuotiaan kanssa vielä kotona. Ja kun mies tekee pitkää päivää, niin tuntuu siltä että on liikaa aikaa pyöritellä näitä ajatuksia mielessään ja tutkailla kroppaa.
Töiden suhteen kävi sitten niin, että kun plussasin maalis-huhtikuussa, ja olisi pitänyt huhtikuun lopussa vai toukokuun alussa mennä sopimaan asioista, siinä uudessa tehtävässä, niin en kyennyt mennä "valehtelemaan" vaan kerroin esimiehelleni, että olen raskaana. JOten se tehtävä oli ja meni. Seuraava töihin paluu on sovittu tammikuun alkuun. Ehkä mä kyllä jotain keikkaa alan tekemään syksyn mittaan. Tyttö kun harjoittelee jo päiväkotia elokuusta lähtien.

Ei oireita. Dpo9. :/
 
Juice leskinen joskus lauleskeli "Vaikken koskaan luotasi poistunutkaan, tulen uudestaan..." Näin minunkin kohdallani. Eilen aamulla alkoi vuoto ja tänään ultrassa tuomio: alkio ei ole enää kasvanut. Ensimmäiset 4 tyhjennystablettia otettu ja pikkuhiljaa alkaa mahanpohjassa vääntelemään.

Olen tullut huomaamaan, että nainen on ihmeellinen otus, kyllä se kroppansa tuntee. Vaikka niin yritin uskoa tähän raskauteen ja ajattelin ettei näin voi käydä kahdesti, oli mielessä kuitenkin vahva kysymys: miksei minusta tunnu enää miltään? Surkea lopputulos ei siis taaskaan päässyt yllättämään, mutta suru on puserossa kun tiedän, että biologisen kellon vieteri vetelee viimeisiä kierroksiaan.

Ja toisaalta, kuinka nuo olemassa olevat lapset tuntuvatkaan taas niin rakkailta <3
 
Ei anneta uskon horjua. Joskus vaan matka on niin pitkä ettei usko jaksavansa perille asti, mutta jossain ne voimat meissä jokaisessa lymyilevät. Täytyy ajatella niin päin, että jokaisen menetyksen myötä todennäköisyys onnistuneeseen raskauteen kasvaa. Voimia yrittäminen ja tällaiset hetket vaatii, mutta koetetaan jaksaa uskoa, että lopulta luontoäiti tahtoo lastensa parasta. Kun jaksaisi vaan odottaa...

Ja ISO KIITOS teille kaikille olemassaolostanne, mikä lahja onkaan että joku ymmärtää :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä niin rakkaat tuntemukeset ja toivoen bongaan oviksen saanan testien saattelemana... huoh pian pitää luottaa vaan siihen mitä luoja suo.tosin tuo ensimmäinen oli lento tähtien taivaan ja tuossa tuo 4v rakkaus pakkaus katsoo tvtä isin kanssa,,,,blaaaa niin vielä toivon sitä pikkuista pirpanaa tänne meille ....4 sisarusta odottaa rakkaudella.... <3 ....... kuin myös isi ja äippä
 
Sahramiinille :hug: on tää vaan niin epäreilua......

ON: aamulla testattu niiiin puhdas nega kuin olla ja voi...vaikka sitä mitenpäin käänteli ja väänteli ei häivähdystäkään toisesta viivasta.Ajoissa olen kyllä testaamassa mutta siltikin :( Se vaan vähän kummastuttaa kun tässä kierrossa ei oviksen jälkeen ole tissit tulleet yhtään kipeiksi, tässä vaiheessa kiertoa ovat yleensä jo olleet...
 
Vauvahaaveita, mäkin plussakierrossa sain totaalisen negan vielä Dpo10, ja haamun vasta Dpo 12päivillä. Että sulla on vielä toivoa!!
Itsellä sen sijaan aamu alkoi tuhrulla, mikä ei tosiaankaan ole plussaoire mulla. Testasin tyylipuhtaan negan, joten alkais nyt vaan ne menkat, niin pääsis uuteen kiertoon!!
 
Voi Sahramiini... Lämmin halaus... Olen niin pahoillani, että sinullekin kävi näin. Niin, niin epäreilua... <3 :'(
Omastani tulee pian jo neljä viikkoa ja odotan kuukautisia. Viikot menevät niin nopsaa, ja toisaalta olen nauttinut näistä viikoista kun raskausajatukset eivät ole olleet lakkaamatta mielessäni ja alkuraskauden pelot ja huolet ovat poissa. On voinut vain olla...

Kiitos kaunis kaikille myötäelämisestä keskenmenossani.

Ei anneta uskon horjua kuten Sahramiini sanoi. Luotetaan huomiseen.

Halaus Sahramiinille. Olet ajatuksissani. :hug:

Kessu: Tervetuloa mukaan! Onnea matkaan!

~lounakehto~

P.s. Ja tytsykät muistakaahan! Ovulaatiota edeltävinä päivina, joka toisena päivänä hulvatonta kesälempeä harrastamaan!!! Esim. Kp:t 10,12,14/28, tai 9,11,13/28 ! :) Ja jos lemmenleikeissä tulee kuuma niin janojuomaksi kylmää greippimehua! Ei anneta uskon horjua! :)

<3 ...
 
Viimeksi muokattu:
Iso halaus kaikille! täällä on ollut useammalla hiukan kurjempia uutisia, mutta tsempillä vaan kesään. Ja tosiaan ne greippimehut Janojuomaksi :) minulla on hiukan ongelmia greippimehujen kanssa koska perheen teini näyttää tykkäävän niistä ja juo tölkit aina yöllä pois, joten olen joutunut piilottelemaan niitä jääkaappiin.

Luulen että mulla alkoi ovis oireet eilen illalla. Mies tuli onneksi työmatkalta kotiin hoitelemaan tilanteen, pitää nyt toivoa että jotain lopultakin tapahtuisi sillä rintamalla. Tsempitystä kaikille ja kiihkeää kesää (sääennusteen mukaan kesäkin on jo vähitellen tulossa :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa ihanaiset!

Voi kuulkaas apua,mä oon täällä saanut tänään aamulla haamulaisen, enkä siis minkäännäköistä haamulaisen esiäitiäkään ole vuoteen saanut! Kädet täristen lähdettiin töihin tänään :eek:
Aikaista vielä vähän iloita,dpo12 meneillään ja menkkojen alkamisajankohta olis su/ma.....mutta kun en siis mitään ole tätä ennen tikkuun saanut millään dpo:lla
En osaa puhelimella laittaa tänne kuvaa, että joku muukin näkis onko oikeesti punasta viivaa : /
 

Yhteistyössä