40+ so what wol.13

Hei kaikki!

Täällä on paljon kirjoiteltu isoistakin tapahtumista. Olen ollut hengessä mukana, vaikka olenkin vaan tarkkaillut taustalla :hug:.

Tulin tosiaan vasta viime viikolla palstalle, ja hommat ovat aika alkutekijöissään (hedelmällisyystutkimukset menossa). Välillä hirvittää, mitä itselläkin on vielä edessä (, kun täällä lukee joidenkin menetyksistä), toisaalta hirvittää myös se, että onko ylipäänsä mitään edessä...kuukauden sisään olen ainakin alkututkimusten osalta viisaampi. Tunnen olevani ihan lapsenkengissä omien "raskausasioiden" kanssa, verrattuna teihin kanssasisariin.

Viime kerran todella sekavien kuukautisten jälkeen tänään olin havaitsevinani uuden kierron alun! Näyttäisi siltä, että kuukautiset ovat alkaneet tulemaan jo inhimmilisin välein (kierronpituus nyt kai 35 pvä). Nyt tosin kierron laskeminen oli vähän epäselvä, kun oli 3 päivää välivuotoakin, ensimmäisen kerran ikinä. Kai minä kuitenkin kierron lasken niiden varsinaisten (vaikkakin onnettoman niukkojen) kuukautisten mukaan. Tunnen itseni ihan teiniksi, kun kuukautisten perusasiatkin ovat ihan hakusessa.

Nyt koen tosi haastavaksi sen, että labrat pitäisi ottaa kierron 3.-5. päivänä. Sanottiin, että laske kierto vasta ensimmäisestä kunnon päivästä...mutta, kun minulla tämä tarkoittaa kierrosta riippuen 0-2 päivää määrällisesti ns. normaalia vuotopäivää, ja muut päivät ovat todella niukkoja. Miten tässä nyt ajoitan labran tilaamisen, kun viikonloppukin on välissä, ja labroihin en työn takia voi lähteä koska vaan eli aika pitäisi saada varattua ajoissa. Otin nyt varuiksi ajan maanantaille, mutta tänään kuukautiset olivat yhtä runsaat kuin neulalla olisi pistetty sormen päähän eli minitippa :(. Tuntuu, että kaikki perushommatkin ovat mulle liian haastavia ja jo näissä olen ihan epänormaali. Välillä meinaa toivottomuus iskeä, kun tunnen olevani niin kaukana raskaustesteistä ja jopa ovulaatiotesteistä.
 
Viimeksi muokattu:
Torstai 4.9.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

bugsy (44)................................ 33kp / 29-31
Fleur (39).................................. 29kp / 25-27
ruutana (39)............................ 21kp / 24-28
Jimima (42)................................18kp / 28-30
Marza (44)................................. 16kp / 30
vauvatoiveinen (38) .................... 15kp / 28
Minttu71 (42)............................. 14kp / 30
Zandi (39).................................. 11kp / 24-30
Äiti seiskanelonen (40)................ 8kp / 27-30
~lounakehto~ (41)..................... 3kp / 28
sahramiini (42)........................... 2kp / 26-28
Hedelmiina (39)......................... 1kp / 35 (?)

Piinailupäivät:
vauvatoiveinen (38) .......dpo 0

Plussanneet: :heart:
Saana72 ( 41v ) - 02/2014
Iines* ( 40 v ) - 03/2014
Tuuliannaliina ( 40 v) - 03/2014
Esteri1 ( 40 v ) - 5/2014
Vesipossu ( 41v )- 7/2014
Tyydeli ( 41 v ) - 7/2014
Jopo73 ( 41 v ) - 8/2014


Taustailijat:
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3 (41)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Perjantai 5.9.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

bugsy (44)................................ 36kp / 29-31
ruutana (39)............................ 24kp / 24-28
Jimima (42)................................21kp / 28-30
Marza (44)................................. 19kp / 30
vauvatoiveinen (38) .................... 18kp / 28
Minttu71 (42)............................. 17kp / 30
Zandi (39).................................. 14kp / 24-30
Äiti seiskanelonen (40)................ 11kp / 27-30
~lounakehto~ (41)..................... 6kp / 28
sahramiini (42)........................... 5kp/ 26-28
Hedelmiina (39).......................... 2kp / 35

Piinailupäivät:
vauvatoiveinen (38) .......dpo 3
Zandi (39).....................dpo 1
Äiti74 (40).....................dpo 0

Plussanneet: :heart:
Saana72 ( 41v ) - 02/2014
Iines* ( 40 v ) - 03/2014
Tuuliannaliina ( 40 v) - 03/2014
Esteri1 ( 40 v ) - 5/2014
Vesipossu ( 41v )- 7/2014
Jopo73 ( 41 v ) - 8/2014
Fleur (39) - 9/2014


Taustailijat:
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3 (41)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Hedelmiina, taisit lainata jotain vanhempaa listaa kuin viimeisintä (?)

Zandi, oli "lohduttavaa" lukea kokemuksistasi. Kiva, että sulla tilanne parantui, ja oot esimiehen vaihdoksen jälkeen taas tykästynyt työpaikkaasi. Esimiehellä on kyllä tosi tärkeä rooli myös oman viihtyvyyden kannalta. Kyllä mäkin tästä itse työstä tykkään, mutta en juuri nyt pidä työpaikasta, pomosta, tiimistä ja sen työilmapiiristä. Tuntuu, et kaikki on mua vastaan (ainut nainen ja olen muita reilusti vanhempi). Myös näin vanhemmiten, olen vakuuttunut, että mun pitäis olla töissä lasten ja nuorten parissa. Auttaa heitä jollain tapaa. Vapaaehtoistyö on ainut mitä nyt pystyn tekemään, eikä se oikein tunnu riittävältä määrältä vaikuttaa.
Pidättäytymisaika seksistä, sitä tarkoitin. Jotta siemennesteestä saadaan realistinen analyysi, ja se olisi tasalaatuista, pitää edellisestä siemensyöksystä olla vähintään 3 päivää ja enintään 5.

Kiitos muillekin tsempeistä, virtuaalihalaukset lämmittävät kummasti mieltä (aika hassua sekin)!

Hedelmiina, on tietenkin vaikeaa määritellä menkkojen alkua ja loppua, jos ei ole yhtään kunnon vuotopäivää. Mutta jos on jo yksikin, niin silloin se helpottuu. Eihän niukat menkat oo mikään harvinaisuus, mutta ainahan se mietityttää, onko siellä sitten kohdun limakalvo kunnollinen ja muut asiat reilassa. Mutta jos nyt on kp2, niin maanantaina on oikein hyvä hetki ottaa verikokeet. Jos taas on tosi epävarmaa, kannattaakohan sitten odottaa seuraavaa kiertoa (?). Välivuodot on kai aika tavallista kamaa, johtuen esim. keltarauhashormonin vähyydestä. Ehkä sulle ei vielä ole kasvanut kunnon keltarauhasta folliin mukana ja tarvitaan vain vielä hetki kärsivällisyyttä. Toivotaan näin.
 
Marza, rauhoitu toki. :hug: Jospa asia ei nyt ihan niin paha ole kuin miltä nyt tuntuu. Jospa miehen tunteet sinua kohtaan ovat edelleen samat (rakastaa), mutta hänelle on joku identiteettikriisi päällänsä? Pahoittelut kuitenkin tilanteesta. Mikäköhän tässä loppukesässä on, monille miehille liian rankkaa kun koittaa arki ja kylmyys(???)
 
Marza, olen samoilla linjoilla kanssasi. En ensimmäisenä lähtisi ymmärtämään miestä tuossa tilanteessa. Onpa tosi ikävä juttu! Kovasti tsemppiä vaikeaan aikaan! Toivottavasti pystytte jossain vaiheessa puhumaan asioista kunnolla!
 
Marza voi kurjuus mikä tilanne. Huomasitkko itse, vai kertoiko miehesi? Jos avoimesti on tunnustanut, niin hän varmaan haluaa sovitella asiaa, vaikka siitä kuitenkin jää petetyksi tulemisen maku. Netti on monesti hyvä asia, mutta kyllähän se paljon vahinkoa ja surua saa aikaa.

Toivottavasti saatte jotenkin asian selvitettyä, jaksamisia sinne :hug:
 
Perjantaita tännekin :)

fleur, Onnea hirmuisesti plussasta, ihana uutinen :heart: ja myöskin onnea tulevaan 9kk! matkaan, tällä kertaa kesto on se :heart:

Marzalle :hug: Todella ikävää, vielä vauvahaaveilun keskellä... tsemppiä kovasti! Ei minunkaan mielestä ni mitenkään hyväksyttävää, tai siis itse en ainakaan keksi mitään syytä/selitystä mikä takia hyväksyisin omalta mieheltäni deittipalstojen käytön....

ON: eilinen hcg tulos: 37 ja rapiat , vieläkin :( eli labrassa hyppääminen jatkuu...Mutta siis voiko menkat alkaa ennenkuin raskaushormoni on kokonaan poistunut?? Kun mullahan alkoi eilen jonkunmoinen vuoto, ei kuitenkaan ainakaan vielä normia kuukautisvuotomäärää, mutta että sidettä on pidettävä.
 
En minäkään mistään hyväksymisestä puhunut. Mutta paremmin pystyy keskustelemaan jos on rauhoittunut ja miettinyt asiaa monelta kantilta. Viestien lähetys on jo toki pahempi juttu kuin vain lueskella palstoja.
Itsekin voisin melkein tällä hetkellä katsella millaisia miehiä deittipalstoilla näkyy(toivottavasti todetakseni, ettei ruoho ole vihreämpää aidan takana)

No viikonloppuja kuitenkin kaikille!
 
sahramiini sun pyynnöstä tein sittenkin aamulla sen vanhentuneen testin, no hetihän siihen kaksi viivaa tuli, :rolleyes: , mutta nyt kiviä taskuun, kiviä taskuun, ja isoja kiviä. Liikaa on täälläkin kokemusta tuulimunista jne, joten ehkä ensi kuun loppupuolella muutan toiselle palstalle, jos siltä näyttää. Nyt en vielä uskalla antaa toiveiden leijua.
 
Bugsy, perkule! Onnea! Raskaana, kunnes toisin todistetaan, sanon minä, joten tervetuloa tuonne "toiselle puolelle" vaikka heti! Kaikkihan on mahdollista, mutta itse pidän jo plussaa niin suurena erävoittona, että mielelläni sitä tuulettelen! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: bugsy
Voi Tyydeli - sanat eivät riitä kuvaamaan, kuinka pahoillani olen menetyksesi johdosta. Olen niin kovin, kovin pahoillani, sydämeen vihloo ja sieluun koskee.
Ajattelin vain nopsaa piipahtaa täällä kun en ole muutamiin päiviin ehtinyt - voi kun ei olisi näin surullisia uutisia luettavana. Voimia ja jaksamisia sinulle. Niin epäreilua! Voisimmepa helpottaa jotenkin oloasi. :hug:

Ja voi, voi Marza - voisimmepa helpottaa sinunkin oloasi. Surullisia uutisia emme haluaisi kirjoittaa, emme lukea mutta elämä heittele välillä niin julmasti. Voimia myös sinulle! Ja kun jaksat niin kirjoita toki tänne - se helpottaa ehkä hiukan taakkaasi. Piru vie sitä miestä kun ei anna luottamuksen syntyä vaan vetää altasi maton aina vaan...

Voimia myös äitiseiskanelonen. Hitsi kun niin moni asia tuntuu niin epäreilulta. Toivon, että ratkaisu löytyy.:hug:

Mutta Fleur ja Bugsy: kuinka hyviä uutisia kaipaammekaan ja kiitos teille niistä. Aivan hurjasti ja tuhannesti onnea plussista! Onnea, onnea ja loputtomasti onnea molemmille. Vain kaikkea hyvää!

Itse pohdin yhä, mitä tälle kierrolle tekisin. Kesä on vaihtunut syksyksi ja olen saavuttanut takarajani. Viimeinen yrityskerta on sitten ensi viikonlopun tietämillä mikäli suunnitelmissani pysyn ja mikäli uskollan. Keskenmenon pelko vain tuntuu yhä voimakkaalta. En tiedä! Luottamus omaan kehoon, kohtuun on hiukan vähentynyt. Kierto on yhä jämptisti 28 päivää, ovulaatiokin tuntuu tapahtuvan ajallaan, ja lääkärin mukaan munarakkuloita kehittyy oikein hyvin molemmin puolin. Mutta sitten on se raskaus - en tiedä... Piru vie kun vihaan keskenmenoja!

Mutta kaikista suru-uutisista ja murheistamme huolimatta ihanaa aurinkoista syysviikonloppua. Sää on kesäinen - nauttikaamme lämmöstä ja perheistämme! :)



~lounis
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: bugsy
Jihaa! Miehän täällä leijailen ja hillun puolestasi Bugsy :kiss: Sie tehit sen, nyt vain kovasti kaikkia tarpeellisia työkaluja ja sementtiä sinne masuun! Voi jumankekka! Tää antaa toivoa :heart::D

Ja Fleur :kiss: Onnittelut sinullekin! Nyt sitä plussia satelee!!! Mahtavuutta

Oliivitar ja poika 3vk :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: bugsy
Mahtavaa Bugsy, onnea! Joko tästä nyt alkaisi kunnon raskausboomi tässäkin ryhmässä. :) Onnea matkaan Bugsy ja Fleur (ja muut plussanneet)!

Marzalle voimia, olipa kurja kuulla tuosta teidän tilanteesta! :(

Itselläni on näköjään kierto ihan sekaisin. KP 21 ja iltapäivällä tuli vessapaperiin hieman verensekaista tuhrua. Illan aikana on tullut vähän rusehtavaa tuhrua pyyhkiessä, ei kuitenkaan housuun asti. Siis mitä ihmettä, alkaako menkat jo KP 21-22?!? :mad: Mulla EI KOSKAAN ole alkanut näin aikaisin. Eikä ole myöskään koskaan ollut mitään välivuotoja. Kiinnitysvuodostakin ehdin jo hetken haaveilla, mutta kai sellainen olisi ollut jo, kun ovis todennäköisesti oli jo viime viikon alussa?! En vain tajua miten menkat voisi muka nyt jo tulla, mun yleensä 16 päivän luteaalivaiheen kanssa se tarkoittaisi että ovis olisi ollut jo KP 5 eikä se kai sentään ole mahdollista?? Ääh, turhauttavaa. Saas nähdä miten tämä tuhru jatkuu. :/
 
  • Tykkää
Reactions: bugsy
Jaaha, kai tässä on nyt todettava että KP 1. Mä en käsitä. Ikinä ei ole menkat alkaneet KP 22 (ja tuhru siis eilen KP 21). En olisi tähän yrittämiseen kaivannut yhtään enempää haastetta, mitä kierron sekaisin oleminen auttamatta aiheuttaa. Höh!
 
Sunnuntai 7.9.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

ruutana (39)............................ 26kp / 24-28
Marza (44)................................. 21kp / 30
vauvatoiveinen (38) .................... 20kp / 28
Minttu71 (43)............................. 19kp / 30
Zandi (39).................................. 16kp / 24-30
Äiti seiskanelonen (40)................ 13kp / 27-30
~lounakehto~ (41)..................... 8kp / 28
sahramiini (42)........................... 7kp/ 26-28
Hedelmiina (39).......................... 4kp / 35
Jimima (42)................................2kp / 28-30

Piinailupäivät:
vauvatoiveinen (38) .......dpo 5
Minttu71 (43)................dpo 5
Zandi (39).....................dpo 3
Äiti74 (40).....................dpo 2

Plussanneet: :heart:
Saana72 (41) - 02/2014
Iines* (40) - 03/2014
Tuuliannaliina (40) - 03/2014
Esteri1 (40) - 5/2014
Vesipossu (41)- 7/2014
Jopo73 (41) - 8/2014
Fleur (39) - 9/2014
bugsy (44) - 9/2014


Taustailijat:
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3 (41)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Siinäpäs listaa. Siirsin itseni plussanneisiin, rukoilen ettei tarvi palata kiertolistalle enää :heart:

Kiitokset kovasti onnitteluista, nyt teidän loppujenkin täytyy tulla perässä. Mutta edelleenkin olen jalat maassa ja odotan vain ajan kulumista.

Oikein aurinkoista sunnuntain jatkoa kaikille!
 
Heissan, tuli tässä omaa ennätyslyhyettä kiertoani pohdiskellessa mieleen, että mitä jos tämän aiheutti kuningatarhyytelö?! Tuli nimittäin mieleen, että kun helmikuussa aloitin näiden kapseleiden syönnin, minulla oli harvinaisen runsas vuoto ekoissa menkoissa aloituksen jälkeen. Nyt on ollut kesän aikana tauko noista, mutta reilu viikko sitten aloitin uudestaan ja nyt pamahti menkat päälle viikon etuajassa. Muistanko väärin vai oliko jollain toisellakin tässä ryhmässä ollut jotain vuotohäiriöitä kuningatarhyytelön syömisen yhteydessä?

Viimeksi tulin raskaaksi noiden monsterimenkkojen jälkeen, vaikka raskaus päättyikin huonosti. Toivottavasti nyt tärppäisi taas, mutta onnellisella lopputuloksella. :)
 
Bugsy ja fleur onnea! :heart: Takaisin ei saa tulla!

Marza: :hug:

Jimima: mulla oli edellisen keskenmenon jälkeen yhdet menkat noin pian ja söin geleetä. Lopetin ja toivon, että nyt ei menkat ala ollenkaan...

Sahramiini: hyvin lupaavalta kuulostaa!

(.) täällä piinaillaan. Kaukana on vielä testiajat. Nippailee oikeasta muniksesta, mutta ei mitään muuta oiretta. :popcorn:
 
Onnea Bugsy ja Fleur, aivan ihanaa lukea tällaisia uutisia! :flower:
Upeaa nähdä teidät plussanneissa, toivoa siis on, toivottavasti vielä meillä kaikilla :)

Marzalle iso voimahali! Olen sivusta seurannut tuttavien paljon pahempia tilanteita, joissa siis toinen osapuoli on ihan käynytkin vieraissa, jopa vuosikausia. Ja todennut ainakin sen, että usein taustalla ei kuitenkaan ole se, että ei enää rakastaisi omaa kumppania, eikä usein ole mielessäkään jättää omaa rakasta. Ja oikeastaan pelkääkin sitä ihan kauheasti että toinen saa tietää ja jättää. Mutta ihmismieli on välillä vaan niin heikko, että lähtee mukaan kaikenlaiseen, kaikkihan me olemme jollain lailla keskeneräisiä. Tiedän, ettei tällaset "selittelyt" paljon lohduta tuossa tilanteessa, mutta toivon kovasti että asiat teilläkin selkenevät ja kyllä se uusi aamu sieltä aina koittaa ja sinullekin vielä kirkastuu pystytkö antamaan anteeksi. Aika parantaa, tai ainakin selventää ajatuksia.

Ja tänne voi päivittää kp1. Eikä naurata yhtään. Toukokuun Tahvoa ei meille siis tule. Ja ihan oikeasti olisin halunnut kevätvauvan. Olen tässä taas alkanut pohtimaan kierukan asennusta. Minulla nimittäin ajankohtaista etsiä uusi duuni, eikä kuulosta ihan kauhean hyvältä todeta siinä vaiheessa, jos sen uuden duunin jostain löytäisi, että jaahas, raskaana ollaan. Toinen, mikä minua on alkanut mietityttämään lapsen saamisessa on se, etten kestä uusperheemme teinejä kovinkaan hyvin (eivät ole omiani). Olisi suorastaan kauheata olla kotona kaiket päivät seuraamassa heidän koululusmuiluaan ja tietokoneen hakkaamistaan. Huomaan jo nyt miten kireänä pinnani välillä heidän kanssaan on, kesälomakin oli aika raskassoutuinen, joten en tosiaankaan haluaisi jäädä seuraamaan heidän touhuaa niin läheltä. Ihan kauheita ja kummallisia perusteluita tässä siis yritän itselleni kehitellä, että voisin luopua tästä raskaushankkeesta. Mutta jos nyt vielä yksi kuukausi yritettäis...
 
Maanantai 8.9.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Marza (44)................................. 22kp / 30
vauvatoiveinen (38) .................... 21kp / 28
Minttu71 (43)............................. 20kp / 30
Zandi (39).................................. 17kp / 24-30
Äiti seiskanelonen (40)................ 14kp / 27-30
~lounakehto~ (41)....................... 9kp / 28
sahramiini (42)............................ 8kp/ 26-28
Hedelmiina (39)........................... 5kp / 35
Jimima (42)..................................3kp / 28-30
ruutana (39)............................... 2kp / 24-28

Piinailupäivät:
vauvatoiveinen (38) .......dpo 6
Minttu71 (43)................dpo 6
Zandi (39).....................dpo 4
Äiti74 (40).....................dpo 2

Plussanneet: :heart:
Saana72 (41) - 02/2014
Iines* (40) - 03/2014
Tuuliannaliina (40) - 03/2014
Esteri1 (40) - 5/2014
Vesipossu (41)- 7/2014
Jopo73 (41) - 8/2014
Fleur (39) - 9/2014
bugsy (44) - 9/2014


Taustailijat:
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3 (41)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 

Yhteistyössä