Alkuvaiheessa olevia kaksosten odottajia?

Kahden viikon osastokärsimysterveiset täältä!! Enää 8 viikkoa jäljellä, jos kaikki hyvin menee....

Kohdunsuuta kiinni 1,5 cm ja lankalaitettu kohdunsuulle. Mulla ei ole ollut kuin harjoitussupistuksia, joten niitä täällä nyt sitten ehkäistään prikanyl-piikeillä, rauhoittavilla ja tipalla....Ei juhlantunnelmaa hirmuisesti, tänään 25 viikkoa täynnä, mikä on sikäli hyvä-kai. Tavoitteena olis kyllä 38 viikko ;)

Eipä täällä liikunnalla hirmuisesti juhlita. Vessalupa on annettu kakkoselle ja 4 minuutin suihkulupa kerran - pari viikossa. Muuten saapi kusta sängyssä astialle. On tässä elämä mennyt ihan uusiksi ja suunnaton ikävä ja kaipuu on kotiin lasten ja miehen luokse:heart: Tätä itkun määrää, sitä on vaikea selittää!

Onhan LA0212 jo kotona rentoutumassa?

Ske:llä kaikki hyvin?

ONNEA kaikille uusille kaksosien odottajille!!

Diiselikissalle oikein syvä halaus:heart:
 
Viimeksi muokattu:
SKE
Onnea uusille tuplille!Ja jaksamisia osastolle pluskaksi ja LA0212. Olen kirjoitellut enemmän tuonne Monikko-onnea palstalle, mutta toki täälläkin tulee käytyä lukemassa kuulumisia. Tilanteet on vain olleet sellaisia ettei ole riittänyt energiaa kirjoitella tännekin...

Mutta päivitystä... Nyt tasan rv 34 ja kävin minäkin pyörähtämässä taas osastolla, oli todella läheltä piti tilanne. Olin jo synnytyssalissakin supistuksien kanssa ennenkuin saatiin ne viimein loppumaan. Poskiontelotulehdus tällä kertaa osittain laukaisijana. Mutta nyt taas kotona tosi varovasti oleskellen. Ihan pienen pieni kävelykin laukaisee supistuksia, ei onneksi kipeitä mutta kun kohdunsuu on pehmennyt ja auki muutamalle sormelle niin aika varovasti hipsutellaan. Nyt oma tavoite on että yritetään päästä vielä 2 viikkoa viikolle 36. Silloin olisi luultavasti jo kaverit niin isoja että pääsevät suoraan viereen ilman keskolassa tai teholla oloa. Olisi aika luksusta näiden rv 22 alkaneen supistustelu jännitysnäytelmien jälkeen. Lääkäri oli sitä mieltä että jos nyt vielä tulee tilanne että aikovat syntyä heti niin enää ei estellä vaan sitten leikataan. Mulla on ne 2 sektiota alla niin leikataan joka tapauksessa.

Nukkuminen on olematonta. Viimeisten parin kolmen yön aikana yksi kokonaan valvottu ja toiset ihan torkuttelemalla. Olo on aivan tööt. Mutta ei ole enää pitkälti matkaa... :heart:
 
SKE
Hei kaikille!

Itsenäisyyspäivänä (rv 34+5) syntyivät sektiolla poika 2815 g ja tyttö 2050 g. Edellisenä iltana alkoivat supistelut jotka eivät sitten loppuneet ja aamulla päädyttiin leikkaukseen. Pikkuiset olivat teholla aluksi, mutta nyt jo keskolassa keräilemässä painoa. Heillä on kaikki todella hyvin. Tässä pikku hiljaa itsekin elpymässä...

Oikein ihanaa loppuodotusaikaa teille kaikille!
 
Heipsistä!
Mulla siis aiemmat lapset 9- ja 11- vuotiaita eli toivottavasti hoitoapua löytyy =)
Kyselin tota np-ultrassa et käynnistettäänkö automaattisesti 38 vkolla kaksosraskaudessa niin vastaus oli et riippuu täysin äidin voinnista ja lasten koosta. Jos siis lapset pienikokoisia ei estettä antaa mennä laskettuun aikaan.
Täällä masussa käy jo melkonen myllerrys ja pienet potkut tuntuu :heart:
Töissä en ole ollu eikä ilmeisesti ole enää menemistäkään. Entinen selän työtapaturma muistuttelee jälleen itestään ja issiaskivut tullu myöskin.
Muuten kaikki hyvin kun ei enää pahoinvointiakaan ole, tosin uni maistuu erittäin hyvin edelleen =)
Paljon Onnea SKE :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Rakenneultra takana ja kaikki on hyvin :) toinen on varmasti poika ja toisesta tyttöveikkaus. poika esitteli oikien mielellään jalkojen välien aarteita, mutta tää toinen oli vaan käsiposkella ja esitteli mielummin jalanpohjiansa :heart:

Neiti80 ja nykeröT 21+0
 
Onnea SKE! Ihanaa että kaikki sujui kuitenkin loppujen lopuksi hyvin...

Meillä oli erittäin onnistunut kahden viikon perheloma Teneriffalla. Lennoilla eikä perillä ollut mitään ongelmia. Auringon voimalla jaksaa taas pitkään :)

Itselläni oli tänään (26+3) äitipolilla käynti ja kaikki vaikuttaisi olevan OK. A vauva oli perätilassa, kooksi arvioitiin 1071g ja B päätarjonnassa, koko n. 918g. Keskikäyrän ja yläkäyrän välissä molemmat. Kohdunsuu kiinni ja kaulaa 5cm jäljellä. Töitä ois vielä jäljellä 7 päivää ennen joululomaa ja uuden vuoden puolella eivät kuulemma enää töihin päästä.

Kuulun siis ainakin toistaiseksi niihin onnekkaisiin, joilla raskaus sujuu hyvin. Välillä oikein pelottaa, kun luen teidän muiden tilanteista, mitä kaikkea vielä voikaan olla edessä... mutta turha murehtia etukäteen. Otetaan vastaan se mitä annetaan :heart:
 
Paljon onnea SKE - ihanaa, että kaikki meni hyvin!

Meillä menossa vk 25 ja edelleen hyvin voidaan koko kolmikko. Alkuviikosta oli ultra ja poikien painoarviot olivat A 751g ja B 743g, eli kovin tasaisesti kasvavat ja hyvä niin. Molemmat olivat kääntyneet perätilaan ja sehän selittääkin hieman ahdasta tunnetta ylävatsassa. Itse olen vielä töissä ainakin jouluun ja kenties ylikin, mutta tilannetta katsotaan taas ensi kerralla uudelleen. Tulevia hankintoja ollaan paljon mietittty, mutta mitään vaatteita isompaa ei olla vielä ostettu. Ajateltiin alkaa hamstraan tavaraa joulun jälkeen, jos/kun jään kotiin jossain vaiheessa. Meinaa vaan lähteä vähäsen lapasesta tämä hankintojen tekeminen, kun listalla on videokamerasta lähtien ;)

Jaksamista kaikille tuplaodottajille ja rauhallista joulua <3
 
Ihanaa SKE, Onneittelut :heart:

Täällä vietetään osastolla joulu. Tunnelma ei ole kauhean korkealla, mutta onneksi kaksoset ovat vielä vatsassa :)

Mahtavaa joulua kaikille!

T. mamma 27 viikkoa raskaana
Hyvää joulua, ja hienoa että vauvat ovat vielä mahassa,toivotaan että ensi vuoden puolelle jaksaisitte! Sitten varmasti alkaisi jo tunnelmakin kohota!

Mitäs tänne muille kuuluu?

Soja
 
Onnittelut koko perheelle SKE :hug:. Ihanaa, että kaikki meni hyvin. Miltäs se kaksosäidin eläma nyt tuntuu? Tsemppiä Pluskaksi sairaalassa oloon ja onnea hyvistä ultrakuulumista siellä käyneille. Tervetuloa mukaan tuplaodotukseen Malendra. Yritän saada listaa taas päivitettyä jossain vaiheessa.

Viikko 28+1 meneillään. Vauhti alkaa pikkuhiljaa hiipumaan ja selkäkivut on alkaneet liikaa kävellessä vaivaamaan. Nukkumisen kanssa on vähän ongelmia, kun vaavit tykkää herättää mamin potkimalla… Empä valita kuitenkaan, ihananaahan se on noita liikkeitä tuntea :heart:. Typyt on kasvanut ihan ok. Ehkä hieman keskikäyrän alhaalla ollaan. Tyttö A:n arvioitu paino oli 943g ja B: n 905g viikolla 27. Ens viikon perjantaina uusi ultra ja ultrat muutenkin nyt sitten 2 viikon välein. Peukut pystyyn, että kilon painorajat poksahtaa rikki!

Noista tavaroiden ostoista sen verran, että meillä on kaikki aikalailla valmiina. Johtuu kyllä lähinnä siitä, että suurin osa tavaroista ollaan saatu joko kavereilta tai perheeltä. Vuoden alusta pitäis tilata rattaat. Alkuraskaudessa ajattelin, että ei uskalleta hankkia mitään ennenkö ihan raskauden loppuvaiheessa, jos vaikka jotain menisi vikaan, mutta en ole tätä pesänrakennusviettiä pystynyt vastustamaan….

Rauhallista joulua ja onnellista uuta vuotta!

T. Millie ja typyt
 
heippa!

Aikaa vähän vierähtänyt viime käynnistä :) meillä odotellaan että vuosi vaihtuu ja sitten pusken nämä muksut ulos, supisteluita on päivittäin ja olo on tukala.. Nyt on rv 33+2 menossa..

Osastolta lähdin parin päivän oleskelun jälkeen, oman kehon tunnen sen verran hyvin että ne piti mua siellä ihan turhaa.. Onneksi nyt oon saanu käydä lääkärillä joka tuntee kaksosraskaudet ja totesikin että ettei meillä ole hätiä mitiä. rv 30 oli painoarvio molemmilla 1,6kg, eli tosi tasaisesti kasvavat.

Myöhäiset joulun toivotukset kaikille ja onnea uudelle vuodelle 2012, toivottavasti meillä kaikilla on onni saada terveitä ja vahvoja pikku kaksosia, ja minimimäärä osastojaksoja :)
 
Kukkuu, käykö täällä enää ketään? Olisi kiva kuulla miten teillä muille menee

Meillä on hieman ilmestynyt mutkia matkaan ja tällä hetkellä näyttäisi siltä, että vaavit syntyisi aikaisemmin kuin vko:lla 38. Neiti A ja B eivät painoarvion mukaan näytä kasvaneen lääkäreitten odottamalla tavalla. Neiti A oli 1330 g ja neiti B 1280 g ihan vkon 31 alussa eli pikkuruisia ovat. Tottakai se painoarvio voi heitelläkin, mutta kasvu näyttää molemmilla muutenkin hidastuneen edellisestä mittauksesta. Jos tama trendi jatkuu, niin edessä on luultavasti sektio vko 34 tienoin. Toivottavasti kuitenkin painokasvu nyt kiihtyisi, että päästäisiin vasta hieman pidemmällä... mutta lekuireitten mukaan siihen ei oikein pysty kauheasti vaikuttamaan.


T. Millie ja typyt 31+5
 
Moikka pitkästä aikaa :) Minä en oo päässy tänne enää kirjautumaan tuolla neiti-80- nimimerkillä, jota tässäpä uusi nimimerkki.

Minun mussukat sai ensimmäiset paino-arviot viikolla 25, poika 760g ja tyttö 690g ja molemmat voi toistaiseksi hyvin. Olo alkaa olla jo mukavan tukala, selällä makoilu on loppunu jo kauan sitten, pyörryn aika nopeasti. erittäin harmillista, sillä oon aina nukkunu joko selälläni tai mahallani ja ei varmaan tartte kertoa, että miksen nuku mahallani :LOL: Toistaiseksi kaikki on menny vähän liiankin hyvin, eilen ilmestyi kuvioon närästys, todella inhottavaa..

Välillä pelottaa niin vietävästi, että miten mahdan tulla kahden lapsen kanssa pärjäämään, pää-asiallisesti yksin, äiti :heart: edes on apuna. ja välillä sitten taas optimismi iskee ja tulevaisuus on pelkkää hymyä :)


Mitään en oo vielä lapsille hankkinu, onhan tässä vielä huhtikuun loppuun niin pitkä aika, hankintalistalla komeilee auto ensimmäisenä, nykyinen kun on 2 paikkainen ja joten tarttis edes yksi paikka saada lisää :) Niin.. ellei vakuutuksia lasketa, ne on käyny tekemäs :)

neiti80 ja nykeröT 26+2
 
Moikka kaikille!

Täällä ollaan ja odotellaan :) Meillä on kaikki sujunut hyvin *kop kop* ja jannut kasvaa kovaa vauhtia ja suht tasaisesti edelleen. Nyt on menossa vk 29 ja painoarviot olivat noin 1550g ja noin 1650g. Kuulema ovat kookkaita jopa yksösiksi. Painon nousu alkaa lääkärien mukaan pikku hiljaa tasoittumaan eivätkä mahdu kasvamaan tätä tahtia enää montaa viikkoa. Me vanhemmatkin ollaan suht isokokoisia, joten geeneilläkin on hyvin pitkälti vaikutusta tähän kasvuun mikäli kaikki sujuu suht ongelmitta. Kokonaisuudessaan mulle on tullut painoa lisää noin 12 kg tähän mennessä.

Itse olen voinut hyvin. Ainoa mikä on alkanut vaivaamaan viimeisten viikkojen aikana on nivuskivut. Välttämättä ei tarvitse tehdä juuri mitään, niin nivuset kipeytyy todella. Tänään taas tuli käveltyä normaalia enemmän ja sen kyllä tuntee! Oon kuitenkin yrittänyt pärjätä ilman särkylääkkeitä ja sinnitellä kipujeni kanssa ajatellen vauvojen parasta. Yöunet on vielä suht hyvät vaikka masussa välillä myllätäänkin ihan urakalla. Toinen jannu on meillä paljon vilkkaampi ja antaa kuulua itsestään lähes tunneittain, mutta toinen on hiljaisempi "peräkammarin poika" ja välillä mietityttää hänän vointinsa, sillä liikkeitä tuntee niin harvakseltaan. Tästä ei kuulema kuitenkaan tarvi olla huolissaan, sillä kaikki on hänelläkin hyvin :)

Me ollaan hankittu lähes kaikki jo valmiiksi ja olen pessyt vaatteetkin jo kaappiin odottamaaan. Tulevan lasten huoneen tapetointi on edessä vielä ens viikolla, mutta sitten alkaa kaikki olla valmista lukuunottamatta pikkuostoksia, tutteja yms. Suosittelen laittamaan isoja ostoksia valmiiksi jo kuukausia etukäteen, sillä ne tuottavat jonkin verran pään vaivaa. Vaunuja me ainakin mietittiin tosissaan ja päädyttiin sitten Britax B-Dualiin niin näppäryyden takia.

Tsemppiä kaikille!
 
SKE
Kiitokset kaikille onnitteluista! On vierähtänyt tovi viime kirjoittelusta...

Pääsimme kotiutumaan sitten juuri ennen joulua, 22.12.

1,5 kk neuvolakin ehti jo olla, pikkuiset eivät enää ole hirmu pieniä:

Herra A eli Aapo 4,065 kg, pituus 51,7 cm ja hatun mitta 38 cm
(syntymämitat 34+5 6.12. 2,815 kg, 45,5 cm, 34,8 cm)
Neiti B eli Anniina 3,155 kg, 49,0 cm ja 35,8 cm
(2,050 kg, 45,2 cm, 31,9 cm)

Vauvalandiassa kaikki hyvin!
 
:D Odottajat :D

Nimimerkki
RV
Monesko
Sukupuolet

Ikä

LA
LA0212
36vko3pvä
2 & 3
Poika & tyttö
21
15.Helmikuuta
Pluskaksi
32vkoa3pvä
2 & 3
31
14.Maaliskuuta
Millie73
32vkoa2pvä
Esikoiset
Tytöt
38
15.Maaliskuuta
Tuplat-76
31vkoa6pvä
4 & 5
35
18.Maaliskuuta
Elviira Karoliina
29vkoa6pvä
Esikoiset
Pojat
33
1.Huhtikuuta
Tuttipullonkeittäjä
30vkoa0pvä
2 & 3
Poika & ?
Neiti80+Nykeröt
26vkoa6pvä
Esikoiset?
Poika & tyttö
Huulirasva
25vkoa4pvä
3 & 4
1.Toukokuuta
Mamma-mamma
23vkoa1pvä
3 & 4
18.Toukokuuta
Enya
22vkoa6pvä
2 & 3
32
20.Toukokuuta
Siss1
22vkoa6pvä
Esikoiset
32
20.Toukokuuta
Malendra
20vkoa6pvä
Esikoiset
3.Kesäkuuta
Stinuliini
19vkoa6pvä
2 & 3




:heart: Syntyneet :heart:

Nimimerkki
Syntyneet
Sukupuoli
Paino
Pituus
Sukupuoli
Paino
Pituus
SKE
6.12 (34+5)
Poika
2,815
kg

45,5
cm

Tyttö
2,050
kg

45,2
cm

 
Moi,

Taulukko päivitetty. Ilmoittakaa jos tulee jotain muutoksia tai jos ette halua listalla enään olla jne. Mukavaa kuulla muitten kuulumisia. Tervetuloa mukaan joukkoon Malendra! Mitäs kuuluu muille kevään ja kesän odottajille?
Pulleaa odotusaikaa vain kaikille!

T. Millie ja Lilliputit
 
Hei vaan!

Täällä taas välillä lueskelemassa. Olen viimeaikoina kirjoitellut ja lueskellut monikko-onnea foorumissa. Sieltä on löytynyt kivasti vertaisukea asiaan kuin asiaan :)

Meillä oli äitipoliaika 30+5 ja molemmat vauvat olivat kääntyneet raivotarjontaan. Toivottavasti pysyvätkin, sillä ajatuskin sektiosta pelottaa, sillä aiemmat lapset olen kuitenkin saanut synnyttää alateitse maailmaan (vaikkakin ovat olleet 4000g-4600g kokoisia!) A-vauvan painoarvio oli 1600g ja B-vauvan 1900g. Kaikki niiltä osin siis todella hyvin.

Viime viikonloppuna kuitenkin minua rupesi kutittamaan ihan älyttömästi joka paikasta ja kun neuvolaan siitä soitin, laittoivat verikokeisiin. Tuloksena raskaushepatoosi. Maksa- ja sappiarvot olivat koholla (ALAT 155, sappi 7) ja niinpä huomenna taas uusiin verikokeisiin ja mikäli arvot ovat yhä kohonneet aloitetaan lääkehoito.

Tämän kaiken kutinan lisäksi olen sairastanut koko viikon flunssaa. Yskänpuuskat ovat olleet ihan mahdottomia ja samoin vessassa ramppaaminen, sillä jos on vähääkään rakko täynnä, yskiessä on mahdotonta pidätellä. Samalla on sitten tietty supistellut yhtä tiheään tahtiin. Ei siis todellakaan enää mitään keskiraskauden helppoutta ilmassa, vaan nyt jo alkaa kummasti toivomaan, että tästä vatsasta (ympärys 114cm) pääsis eroon edes hieman ennen laskettua aikaa! Muut lapset meillä on menneet ihan laskettuihin aikoihin ja hieman ylikin.

Onnellinen olen kuitenkin siitä, että masu-asukit ovat kasvaneet hyvin ja liikkuvat molemmat hurjan paljon. Ei tarvitse huolehtia turhaan. Nyt kun on jäänyt kotiin sairauslomalle ja lapset ovat koulussa, eskarissa ja hoidossa, jää aikaa levähtää silloin kun huvittaa, eikä yöunien katkonaisuuskaan haittaa.

Mutta mitäpäs teille muille kuuluu?

Tuplat-76, isi-75, tyttö-05, tyttö-06, poika-09 ja tuplat LA 18.3.12
 
Millie73: 31v olen ja kyllä, ovat esikoiset ja la on 23.4 :)

Huomenna olis taas tavallinen neuvola.. nyt on varmaan tullu painoa rutkasti lisää, maha on ottanu jättisuuren loikan kasvun suhteen, nimittäin edellinen poli käynti Seinäjoelle oli 9.1 ja käytin silloin vielä tuota punaista takkia, JA SILLOIN se meni vielä ihan hyvin kiinni, tosin ilmeisesti vyötärön kohtaan tarkoitettu vyö, asettui sujuvasti rintojen alle :LOL:, eilen kun oltiin autokaupoille lähdössä, ei tarvinnu edes yrittää laittaa takkia kiinni, ei se menny enää edes lähellekkään :LOL: lähdinpä sitte autokaupoille takki auki :D selvästi on ostettava takki.. ja farkut (normifarkut vielä, mutta nappien sijaan kiinnitys hiuslenksuilla :) )
 
Viimeksi muokattu:
heippa kaikki!

Meillä heitti suunnitelmat häränpyllyä kun vuosi vaihtui, kaikki supistelut loppui aivan yhtäkkiä ja palasi vasta tammikuun viimeisellä viikolla.. Käynnistys aika saatiin 30.1 aamuksi, yöllä alkoi supistelut mutta eivät olleet pahoja niin sovitusti tultiin aamulla. Tutkimuksessa olin reilu 3cm auki ja kanavaa 1cm jäljellä. Lääkäri päätti puhkaista kalvot synnytyksen käynnistämiseksi.

Kalvot puhkaistiin klo. 13, omat supistukset tuli n. 5 min välein kipeinä. 14.00 laitettii oksitosiini tippa koska halusin jossaki vaiheessa saada epiduraalin niin se laitettii heti että pitää supistukset käynnissä..

Sitten klo. 17.04 syntyi neiti A, 2915g, 48cm pitkä. 15min myöhemmin klo:17.20 syntyi poika B, 3310g, 48cm pitkä. Molempien apgarit oli 9-9-9. Hetkeksi menivät lämpökaappiin ja tutkittavaksi, molemmat oli virkeitä ja hyvässä kunnossa, B syntyi perätilassa.

Osastolle pääsivät vierihoitoon, tytsyllä vähä sokerit heittelee ja poitsulla paino vähän turhan nopeasti laskenut..

Onnea loppu odotukseen kaikille :)


T. 37+5 poksahtanut
 
Heippa kaikille!

Täällä ilmoittautuu yks mukaan näin myöhässä. Mukava oli lukea kaksosia odottavien äitien kokemuksia. Monikkoraskaudesta ei tunnu saavan kauheasti tietoa ja varsinkin kun asuu pikku paikkakunnalla. Olen 24-vuotias ja menossa on ensimmäinen raskaus. Raskausviikolla 11+4 havaittiin ultrassa, että odotan kaksosia:) Toinen masun asukki alkoi ultrassa jo kovasti liikkumaan ja heiluttamaan käsiä taas toinen oli vähän rauhallisempi kaveri..<3 kaksosraskaus oli todellinen yllätys minulle ja miehelleni. Miehen suvussa tosin on kaksosia tai oikeastaan saatiin se tietää vasta, kun mainitsimme sukulaisillemme kaksosraskaudestani. Innolla odotamme kuitenkin vauveleiden tuloa:) Nyt raskausviikkoja on kertynyt 14+5 ja laskettu aika olisi 27.7.12. Jännittää kovasti odottaminen ja mietityttää, että kuinka kauan tässä pystyy tekeen vielä töitä, kun maha kasvaa näin nopeaa tahtia ja väsymys on kova. Pomolla tietty vielä sellainen asenne, että kyllä nuori jaksaa vaikka onkin raskaana..

Onnea kaikille odotukseen ja onnea synnyttäneille äideille:)
 

Yhteistyössä