Aloitus 2.1.2008, kiinnostuneita??

oonea Orjatar!! :flower:
Oli varmaan erilaista katsella mukana olijan vinkkelistä synnytystä? Itse en tiedä uskaltautuisinko jonkun tueksi..synnytyksiä itsellä 3, mutta onhan se eri asia maata itte siinnä pöydällä kuin kannustaa vierestä. Niin ja Kumpiko tuli??
Minäkin olen VAIN tiedonhaluinen en utelias :whistle:
 
Tipunen taas vaivaan sua, voisitko vaihtaa nimimerkkini perään vuosiluvun 08 kun pari päivää sitten en vielä ollut sisäistänyt vuoden vaihtumista ja laitoin väärin. Minulle riittäisi ainakin kuukausipudotus tuonne nimen perään, on varmaan kauhea homma Tipusella laittaa painot viikottain. Kunhan ite pysyy laskuissa mukana mitä on viikossa tippunu.
Pinaattikeitto odottaa ja nälkä painaa päälle joten syömään. Kyllä tämä nälässä olo vaikeeta.
 
esim kirkaslieminen keitto on 3 pistettä 3 dl, kanan fileesuikaleissa on vähän pisteitä... salaatissa ja kasviksissa ei ollenkaan... paitsi peruna ja bataatti ja palkokasvit... Itse oon vaihtanut monta tuotetta kevyempään mm. maidon rasvattomaan aikuisten jugurtit rasvattomiin ja profeel tuotteisiin.. juuston kokonaan pois tai 5% juustoa samoin margis on 30% . jauhelihassa on paljon kaloreita samoin kastikkeissa... mut taas tomaattikastikkeessa tosi vähän... siihen voi esim lisätä kesäkurpitsaa ja herkkusieniä tms... nuudelipaketissa oli muistaakseni 5 pistettä... 1 lihapullassa 1 piste.. kalassa on vähän kaloreita...
 
tiipeli
Heipsan!

Hyvin alko, suklaapatukan juuri söin! Mutta se oli hyyyyvin pieni patukka, maksimissaan pätkiksen kokoinen....(joku lidlin joulusuklaa, vahingossa tuli kaapista vastaan kun etsin ASKELMITTARIA!!!)

Ootteko kattonu näitä sivuja: http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/index.pl?language_id=1
Jotain hyödyllistä koulussakin oppii ;) Laskeskelin juuri eilisen päivän energiankulutusta ja tämän päivän syömisten kaloreita. Yllättävän helposti niitä rasvoja kertyy!! Huomenna täytyy kokeilla miltä aamupalapaahtoleipä maistuu ilman beceliä päällä...

Vauvanen hermostuu, palaillaan taas. Tsemiä etenkin siihen liikuntaan kaikille! :wave:
 
Eilinen päivä meni hyvin, liikkumaan ei vain ehtinyt enempää kuin mitä ulkoiltiin, oli illalla muuta ohjelmaa, mutta yllättävän hyvin meni myös ilta ja ei ollut etes suuremmin nälkä. Eilen tais jäädä käyttämättä puoli pistettä 18:sta joten ihan hyvin. Tänään on ollut ihan järkyttävä pääkipu, liekkö seurausta laihdutuksen aloittamisesta, mun pää reagoi kaikkeen uuteen aina näin, tosi kurjaa. Vielä siihen romppuun palatakseni, niin ainakin points plus cd-rom on poistettu myynnistä, oliko juuri tämä?
Kattelin just uutta hobby hallin lehteä, siinä olisi edullinen kuntopyörä, vois harkita, niin tulis kuntoiltua etes jotenkin, mullakin pulaa kuntoilukavereista, tylsää yksin ja jumppiin en saa lähdettyäkään yksinäni.
Tsemppiä kaikille tähän päivään!! :wave:
 
Eilinen päivä meni hyvin, liikkumaan ei vain ehtinyt enempää kuin mitä ulkoiltiin, oli illalla muuta ohjelmaa, mutta yllättävän hyvin meni myös ilta ja ei ollut etes suuremmin nälkä. Eilen tais jäädä käyttämättä puoli pistettä 18:sta joten ihan hyvin. Tänään on ollut ihan järkyttävä pääkipu, liekkö seurausta laihdutuksen aloittamisesta, mun pää reagoi kaikkeen uuteen aina näin, tosi kurjaa. Vielä siihen romppuun palatakseni, niin ainakin points plus cd-rom on poistettu myynnistä, oliko juuri tämä?
Kattelin just uutta hobby hallin lehteä, siinä olisi edullinen kuntopyörä, vois harkita, niin tulis kuntoiltua etes jotenkin, mullakin pulaa kuntoilukavereista, tylsää yksin ja jumppiin en saa lähdettyäkään yksinäni.
Tsemppiä kaikille tähän päivään!! :wave:
 
eilinen päivä menikin ihan ok,syömisien suhteen..pysyin jopa suunnitelluissa pisteissä,tais jäädä jopa pisteen verran auki..
enkä syönyt mitään kiellettyä,enkä humpuukkia :D
vähäks olen tyytyväinen itteni..

enkä tänäänkään ole syönyt mitään makeeta tai muuta sellasta..
paistoin lapsille kyllä lettuja,mutta niihin en aijo koskea..sen oon päättänyt.

flunssa edelleen vaivaa,toivoisin tämän jo helpottavan,et tonne lenkkipolulle pääsis..kipeenä sinne ei uskalla lähtee.
 
Mulla se lähtöpaino on 84,4 ja pituutta 166. Ja en muista koska viimeksi olisin painannut alle 70 ja pidän nyt tavoitteena sitä seittemääkymppiä,jos sit tuntuu niin antaa mennä alle sen. eilen meni ihan kivasti,vaikka oli lasten lääkärikäynti ja kieretelin kauppoja ja pikaruokalassa käytiin, mutta jätin syömisen väliin ja söin vasta kotona terveelisesti.mulla toi liikunta jää aika vähälle,mies pitkiä päiviä ja ei tahdo sit enää viittii heti lähtee kun toinen tulee, mutta yritetään..tärkeempänä nyt alussa koen että saisin mussutuksen hallintaan.
 
alko taas tekee mieli vaikka jos mitä,mutta onneksi en sortunu:) kävin tunnin mittasella reippaalla kävelyllä,ja huomas kyllä kuinka kunto on huono :| täytyy sitä stepperiä alkaa miettii tosissaan,mulla on kuntopyöräkin,mutta se polkeminen ei houkuta ennemmin lähen reippaalle kävelylle :)
 
Kertokaa rakkaat immeiset mitä voi syödä makean himoon! Mä oon ihan kauhee karkki/suklaa-addikti!!nyt mutrilla ollessa phin tuska menee patukalla, mutta niitäkään syödä ku kaks päivään..mitäs ne muut hetket syön?? mun tekee koko ajan mieli syödä jotain!
Plösö: teretulemas!
 
Ihan kivasti on lahtenyt kayntiin ja ei ole talla kertaa ollut edes vaikeeta! No joo... tiedan et on vasta muutama paiva takana, mut on sita ennen repsahdettu aika pian... Talla kertaa on tullut syotya ehka liiankin vahan, kun ei vaan ole ollut nalka. Lenkillakin kavin eilen pitkasta aikaa. Sita ei olekaan tapahtunut moneen kuukauteen. Toivottavasti kova inspis pysyy paalla.

tirppis, mulla on ollut aina kauhea makeanhimo myos ja suklaa on suurin heikkouteni...lahes joka paiva tekee mieli ja kaupasta on vaikea lahtee ilman jotakin hyvaa... Nyt teinkin sitten oikein kunnolla karkkilakon, joka on ainut toimiva tapa mulla. Hetken oltuani ei tee enaa niin paljon mieli ja kun vedan viela vetoa jonkun kanssa asiasta, niin en heti sorru.

Musta olis kans kiva jos sais viikottaisen painon pudotuksen listaan. Olis kylla varmaan helpompi jos olis kaikilla sama punituspaiva...mulle ainakin kay ihan mika paiva vaan. Mutta kyllahan se kuukausipudotuskin kay jos menee liian vaikeeks...
no nyt elokuvaa kattomaan... =)
 
tirppis mie pidän varuilla salmiakki askia. yksi pastilli auttaa jo kummasti. JA tietysti hedelmiä pidän kotona jotta niitä voi sitten popsia. Tykkäätkö ananaksesta? Hmmm..mitäs muuta? no esim. ne painonvartija karkit on ihan ok. niistä taisi tulla 0,5p per karkki, tai sitten 0,5pistettä/2karkkia? saa ainakin joistain k-ryhmän kaupoista. eldoradon light popcornit oli muistaakseni 7dl 3pistettä.
Ja itsekuri se taitaa olla se paras apu siihen. Mie vedin ennen kuin pesusieni karkkia,suklaata ja sipsiä. Nyt kun opettelee olemaan ilman niitä niin huomaa ettei niitä edes oikeasti tee kamalasti mieli.

Koita saada pidettyä näpit erossa herkuista,tulee vain kamala morkkis jos sortuu! =)

Jaahas ja jotta ei tämä minun alku taival liian helpoksi kävisi niin anoppi laittoi meille kotiin tuliaisiksi leipomiaan lohipiirakoita. :p Mutta päätös pitää ja en ota ensimmäistäkään. Täytyy laittaa ne huomenna miehen mukaan töihin,syöttäköön työkavereille! Ei kerrota anopille.. ;)

Mukavasti ihmiset ovat saaneet itsensä liikkeelle ja syömään kohtuudella. Hyvä me,jatketaan samaan rataan! :D

muoks. tiedostan tietysti että taipaleen alkuvaiheessa ollaan,mutta minun on pakko tsempata itseäni. Tällä kertaa aion onnistua!!
 
Lenkkeilypäätös on ainakin pitänyt,joka päivä olen puoli tuntia reipaillut. Stepperikin pitäisi laittaa tilaukseen. Kotiruokalinjalla olen pysynyt, enkä sortunut äsken kun mies kävi hakemassa kebabia! Itse söin keitettyjä perunoita ja kasvispihvin,sekä tomaattia,kurkkua ja raejuustoa, ruisleivän kera. Margariinin vaihdoin Floran 70%sta, Rainbown 40%.
Juomissa olen aina (paitsi raskausaikana) käyttäny makeutusainetta ja maitona rasvatonmaito. Painonvartijoiden aikaan söin joka päivä pätkiksen (1.5p), koska muuten suklaanhimo olisi riistäytyny käsistä ja sitten olis menny koko levy. Nyt olen syöny herkkuhetkinä pari piparia ja eilen illalla 90g jacky kaakaovanukkaan.
Mies vaan sais olla kannustavampi...
 
Mullakin eilen meni ihan ok ja lenkillä olen käyny!

Tänään oli jotenkin tylsä päivä kun poika kipee ja olen olllu 2 pv kotona hoitelemassa, söin vähän sipsejä kun uudestavuodesta jäi ja sit ehkä vähän liikaa ruokaakin :ashamed:
Liikkua aion tosiaan niin paljon kun voin koska sehän tuntuukin ihan kivalat! Yksin minäkin sen 30 min kävelen ja vielä täällä mettänkeskellä ilman katuvaloja ja hyvin menee kun tulee niin ihana olo kun on viittiny lähteä, et tsemppiä vaan ja ulos. Meillä 8v tyttö kattoo pikkuveljeä sen aikaa ja yleensä katselevat silloin lastenohjelmia!
No huomenna töihin ja tiukka linja jotta voi sit illalla syödä yhden tortillan perjantain kunniaks :p :wave:

Mullakin muuten mies sais olla kannustavamp, jotenkin niitä ei kiinnosta nää jutut kunhan on ruokaa pöydässä... :kieh:
 
Mä otan makean himoon rasvatonta jogurttia, ei kai ole kovin lihottavaa. Hedelmät ei kyllä multa vie makean himoa. Ovatkohan esimerkiksi sokerittomat hedelmänallet kuin lihottavia esim pv:n ohjeissa? Mulle ei ne pisteet sano mitään koska en ole kattonut niitä lappusia vaikka jossain kaapin perukoilla ne kyllä on kun olen joskus aikoinaan niitä laskenut. Nyt aion syödä muuten järkevästi ilman sitä laskemista. Tai ehkä se helpottais täällä keskustelua jos tietäis jotain niistä pisteistä. Olkaa lujina syömisten kanssa!
 
Ihana oma aamuhetki, esikoinen lähti kouluun ja kuopus ja mies vielä nukkuu. Täälllä vettä siemailen ja vietän hetken koneella, sit puuron keittoon.
Eilinenkin meni hyvin tosin lenkkeily taas jäi,olin shoppailemassa.Ensimmäinen suuri koitos mulla taitaa olla tästä perjantai illasta sunnutaihin, ollaan niin paljon aina viikonloppuisin herkuteltu, mutta ei enää, nyt nollalinja ja myöhemmin kohtuudella. Voi miten oliskaan hyvä mieli aamulla jos ei sorru herkuttelemaaan.
Meillä kans mies sais olla positiivisempi, osaa kyllä huomautella kun on painoa tullut, mutta sitten naurahtelee vain laihiksille, en ole kyllä mitään vielä asiasta puhunutkaan, taitaa kuitenkin asia tulla ilmi viikonloppuna.
Mut olkoon, minähän onnistun NYT ja saan vielä joskus oman pikkunyytin syliini! plus tietty oma hyvinvointi vielä päälle.
=)
 
eilinen meni ihan mukavasti,illalla taas tosin alko herkkuja tekee mieli,ku semmonen tapa on ollu että kun lapset on nukkumassa niin mä olen alkanut herkuttelemaan karkkia tai sipsiä,mutta nyt taaskaan onneksi en sortunu vaan otin pätkän kurkkua :) eilen en lenkkeillyt joten tänään pitää vissiin lähteä.yksi mikä mun pitäs oppia ni on juomaan VETTÄ.kuinka paljon sitä pitäs juoda päivän aikana?sama juttu mulla haasteellisin vaihe edessä kun viikonloppu tulee,silloin ollaan koko perhe herkuteltu,täytyy kehittää nyt jotain muuta että en sorru
 
Laitoin ne painot tohon etusivulle. Tarkistakaa vielä ettei mulla ole menny numerot sekaisin. Olin pojan kanssa eilisen päivän akuutilla sairaalakeikalla (meillä niitä välillä tulee sairauksien vuoksi) joten syömiset oli niin ja näin. Paljon tuli käytäviä kuljettua, jos jotaki positiivista hakee. Meidän sairaalan kanttiinista kun ei saa mitään terveellistä. Sitä leipää ja pullaa vaan... yöksi poika pääsi kotiin kun tilanne rauhoittui joten siitä sopii olla iloinen.

Martsu76 Vettä pitäis juoda sellanen 1,5-2litraa. Ja se taito pitää opetella. Olen urheiluaikoinani pitäny vesikannua jääkaapissa, siitä on helppo laskea kuinka paljon on juonu.

Aamulenkille lähdössä ja viikonloppun olekin sitten töissä. Toivottvasti leikkausten välit on inhimillisiä niin ehtis syömään ettei tule sitä hemmetinmoista himoa kaikkeen rasvaiseen ja sokeripitoiseen :whistle:
 

Yhteistyössä