Clomittaret 2012



lauantai 14.4.





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta


JeNski91............kp71/??..............yk8.............................2.clomi
Nyrpee-81.........kp64/32-33..........ya1/10...........................
Sanzu...............kp33/??................yv1.............................2.clomi
tinksu...............kp29/28-31...........yk3..............................tauko
Calliope.............kp28/30-33?........yk11.............................3.clomi
kiri....................kp28/25-30..........ya10/10.......................2.clomi
Nana2012...........kp27/??..............ya6/2011......................4.clomi
magda...............kp27/28-32.........ya6/10........................2.letrozol
Pettunia............kp24/28-36......... yk17...............................tauko
undercovergirl.....kp24/30..............ya6/10/yv2...................2.clomi
skorppari82........kp23/??..............yv1,5.............................1.clomi
another.............kp20/28-?.........yk5/ya1/11.......................1.clomi
10kaks..............kp20/42...............yk2.............................2.clomi
AamuTorkku.......kp17/30..............yv3..............................4.clomi
Ansku83............kp14/30-31..........yk14/ya11/10..................tauko
minttu_89..........kp13/26-28..........yk4................................tauko
toiveuni83.........kp9/28?...............ya9/10..........................1.clomi
PikkuJellona........kp9/??...............ya9/10...............terot/clomitauko
Inkeri84.............kp2/??..............yk7................................4.clomi
Ambrosia85.........kp1/32...........ya10/10/yk16...................2.clomi
Kassiopeia..........kp1/??...............ya8/2010.......................3.clomi
Ranskismopsi.......kp??....................yk?.............................3.clomi
Raita12..............kp??...................ya8/10............................?


Tauolla/taustalla
Lumihiutale92


Piinailijat



Ghostbusters
minttu_89






PLUSSANNEET

huhtikuu:
Vauvaton..5.4....kp26/??....ya12/08....8.clomi

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit







Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: Ansku83 (ja another)

 
kassiopeia ja ambro pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta. hyvä kuitenkin ambro ettet ole niin siipi maassa, tosiaan clomit sentäs toimii siulla ;) toivoa siis on :)

kirille pahoittelut negasta, toivotaan nytten ettei se ollut liian aikainen testaus, jos edessä kostea risteily ;)

kassiopeia en tiiä miten nuo pregnylit vaikuttaa, niin en osaa mielipidettä tuohon sanoa, muuten kuin että jos clomit kuitenkin sen oviksen saa tapahtumaan ainakin verikokeessa niin eikös ne silloin toimi niinkuin pitäisi? vai ymmärsinkö jotain väärin..

eikös se raskauden mahdollisuus tämmöisellä lääkkeitä käyttävällä ole vain sen 10 %/kierto kuin semmoisella normaali ihmisellä se on noin 20 %/kierto joten siksi kai siinä raskautumisessa toisilla kestää niin kauan :( valitettavasti!
mutta eiköhän me kaikki vielä ne omat nyytit syliimme saada kunhan maltetaan vain tarpeeksi kauan ootella!
 
another en osaa olla kärsivällinen enää ollenkaan kun tässä kauhuksi laskin, että oon vähintään 34 ennenku saan (ei ehkä saan) ensimmäisen silmäteräni. oon vakaasti päättäny, että nyt onnistuu. panostan tähän kiertoon kaikkeni. teen kaiken mitä tehtävissä on. pilvilinnojen perustukset on siis jo rakennettu, mutta realistiselle pohjalle kuitenkin :)
 
päivitättekö mulle kierrom pituudeks 26-32 :)
Ennenko meni kierrot sekasin niin oli jopa 26päivän kiertoja, ja nytkin tuli tuo 27päivän kierto :)

Mulla tosiaan ihan hyvä fiilis. Toki vähän harmittaa, mutta ei voi minkään =) Kuitenkin toi että menkat tuli ittekseen ja ajallaan eikä tarttenut teroja, on mulle tosi iso asia :)

kassiopeia, toivottavasti tämä jää meille viimeiseksi clomikierroksi tässä yrityksessä ;)
 


sunnuntai 15.4.





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta


JeNski91............kp72/??..............yk8.............................2.clomi
Nyrpee-81.........kp65/32-33..........ya1/10...........................
Sanzu...............kp34/??................yv1.............................2.clomi
tinksu...............kp30/28-31...........yk3..............................tauko
Calliope.............kp29/30-33?........yk11.............................3.clomi
kiri....................kp29/25-30..........ya10/10.......................2.clomi
Nana2012...........kp28/??..............ya6/2011......................4.clomi
magda...............kp28/28-32.........ya6/10........................2.letrozol
Pettunia............kp25/28-36......... yk17...............................tauko
undercovergirl.....kp25/30..............ya6/10/yv2...................2.clomi
skorppari82........kp24/??..............yv1,5.............................1.clomi
toivounelma.....kp23/29-48...ya 5/2009/ yk28... 2.clomi+GonalF+Pregnyl
another.............kp21/28-?.........yk5/ya1/11.......................1.clomi
10kaks..............kp21/42...............yk2.............................2.clomi
AamuTorkku.......kp18/30..............yv3..............................4.clomi
Ansku83............kp15/30-31..........yk14/ya11/10..................tauko
minttu_89..........kp14/26-28..........yk4................................tauko
toiveuni83.........kp10/28?...............ya9/10..........................1.clomi
PikkuJellona........kp10/??...............ya9/10...............terot/clomitauko
Inkeri84.............kp3/??..............yk7................................4.clomi
Ambrosia85.........kp2/26-32.........ya10/10/yk16...................2.clomi
Kassiopeia..........kp2/??...............ya8/2010.......................3.clomi
Ranskismopsi.......kp??....................yk?.............................3.clomi
Raita12..............kp??...................ya8/10............................?


Tauolla/taustalla
Lumihiutale92


Piinailijat



Ghostbusters
minttu_89






PLUSSANNEET

huhtikuu:
Vauvaton..5.4....kp26/??....ya12/08....8.clomi

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit







Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: Ansku83 (ja another)

 
Viimeksi muokattu:
kassiopeia voi että, no ei ihme jos tosiaan alkaa sille tuntumaan että aika uhkaa loppua kesken. kannattaahan sitä sitten tähän kiertoon panostaa :heart: kyllä siulla vielä onni on myötä!
ja saahan sitä aina vähän pilvilinnoja rakennella ;)

ambro
kierron pituus vaihdettu siulle! ihmettelinkin eilen vähän samaa että siullahan tosi lyhyitä on nuo kierrot välillä..

käyttääkö teistä kukaan FF:iä?

mä en nimittäin ymmärrä kun en saanut siihen vieläkään sitä pystyviivaa jonka pitäisi ovulaation kohdalle tulla tai dpo-päiviä siihen sen jälkeen. nyt se sitten kysyi että haluanko manuaalisesti muuttaa ovulaatiopäivän siihen ja muutin niin tuli se pystyviiva, muttei vieläkään dpo-päiviä. hmmm..

onkos vielä tullut muille oviksia? hakuaako kukaan dpo-listalle jännäilemään? ;)
 
Heippa Clomittaret. Olen lueskellut teidän juttujanne jo jonkin aikaa. Ajattelin esittäytyä ja liittyä joukkoon jos sopii.

Meillä on takana yritystä 2 vuotta ja 11 kuukautta. Esikoista toivotaan kovasti.

Mulla on PCOS ja sen johdosta ovulaatio ei onnistu aina mitenkään varmasti. 2/2011 aloitettiin Clomifen hoidot, joita jatkui 6 kiertoa tuloksetta. Hoitojen jälkeinen kierto sitten tärppäsi. Viime syksynä piirtyi plussa testiin. Ikävä kyllä se meni kesken. Keskeytynyt keskenmeno, joka lääkkeellisesti tyhjennettiin. Sitten odoteltiin menkkoja ja pari luomukiertoa väliin, joista tammikuinen tuotti haamun, joka sitten katosi. Nyt olemme jatkaneet hoitoja ja menossa on toinen hoitokierto

Hoitona tällä hetkellä Clomit + Gonal F + Pregnyl ja ajoitettu yhdyntä. Ensi viikolla pitäisi tietää tuottiko tämä kierto onnen vai ei. Kaksi munarakkulaa on ollut molemmilla kerroilla tarjolla, joten pikkuisen isommat mahdollisuudet tärpätä.

Listalle jos minut lisää niin tiedot pähkinänkuoressa
toivounelma kp 23/29-48, ya 5/2009, yk 28, 2.clomi+GonalF+Pregnyl
 
Moikka!

En ookaan käyny täällä vähään aikaan... Mut täällähän on tapahtunut! Isot onnittelut vauvaton! Toivottovasti et olekaan enää niin vauvaton loppuvuodesta ;) Tervetuloa myös uusille ja onnea muillekin plussanneille!

Voimahali Ainiit :hug:

Sitten omaa napaa: Ihan loppukiertoa elellään ja pitkästä aikaan olen malttanut olla testaamatta. Muutaman päivän sisällä pitäis menkat alkaa. Mitään menkkaoireita ei juuri ole (paitsi hirveet finnit). Mut tissit on oudon kipeet eikä menkkaturvotusta ole joten vaikuttaa aika lupaavalta :)
 
oiiiiiii ihaninta p12 :heart: :heart: :heart:
vieläpä tuplat :kiss:
oon niiiin onnellinen teidän puolesta, toivon todella että joulukuussa teillä on pikkuiset sitten sylissä!

Tervetuloa toivounelma :wave:
lisäsin siut jo listoille :)
harmi kuulla teidän kivisestaclomitaipaleesta, jospa nämä uudet yrityskerrat toisi teillekin tärpin mahdollisimman pian!

magda toivotaan että plussa piirtyisi teille testiin kunhan testailet :)
 
P12 Tuplasti ihanuutta odotukseen :) IHANAA IHANAA :heart:

toivounelma Tervetuloa. teillä on ollu kovia koitoksia. toivottavasti saatte tällä kertaa onnellisen lopputuloksen. tuplafolli kuulostaa hyvältä. tsemppiä :)

magdan tulosta odotellaan kuumeisesti. ole plussa, ole plussa
 
another Juu, ei oo taas ehtiny edes käydä täällä lukemassa! :D Voi varmaan laittaa sit tuonne Päivittäjä -kohtaan mielummin another ja (Ansku)! :D Ens viikolla ehtii taas ehkä jokapäivä pyörähtää täälläkin! Sit ku on tuo taukoki nyt ni ei ees oo tullu ajateltua koko muksun tekemistä! Ihan huippu fiilis! :D Ja jos mun kp:t ei menis päivämäärien kanssa yksiin ni en edes tietäs mikä kp on menossa! :D

Ja P12 TUPLAJÄTTIONNITTELUT!!!!! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
P12 tuplasti onnea! :)
magda jännän lupaavaa, toivotaan parasta! :)
Tervetulos toivounelma!

itellä ei ole ovisplussaa kuulunut. :(
Millaisia ohjeita teillä on ollut siitä missä vaiheessa kannattaa luovuttaa ja ottaa vuoto teroluteilla? Tuskinpa mulla sieltä on ovista tulossa lainkaan kun lähes 2 viikkoo sitten oli se 11-12mm folli, eikä ole plussaa tullut. Mutta kuitenkin jos sittenkin jotenkin ihmeesti siellä olisi joku kypsymässä niin ei tietty haluis pilata sitä. Mutta toisaalta haluisin mahd pian uuteen kiertoon, jos tässä ei kerran onnistunut edes ovis..puuh, tää on niin vaikeeta ja ahistavaa itekseen pohdiskella..
 
Onnea onnea onnea P12! Tuplista on tuplasti iloa, niin se vaan on. Ja niin mahtavasti seuraa toisilleen. Tuplaonnea siis.

Magda, millonkas testaat? Pian eikö vaan.

Toivounelma tervetuloa. Teillä lääkkeet tuntuu auttavan kuitenkin eli kyllä te varmasti pian saatte myös sen pysyvän plussan.

Täällä tuhrut taas olleet kuvioissa hyvissä ajoin. Onneksi tällä kertaa tulossa mulle lyhyt kierto, joten jo viimeistään loppuviikosta päästään jo sitten uuteen, lääkkeelliseen kiertoon.
 
skorppari82 valitettavasti mie en ainakaan osaa neuvoa tuossa milloin terot kannattaisi aloittaa :/ eikö lääkäri sanonut siulle sitten mitään aikarajaa?

pettunia toivotaan ettei siulle ois tarvetta ees uudelle lääkkeelliselle kierrolle ;)
otatko silloin muita lääkkeitä käyttöön kuin clomit?

ansku83 heh okei, mutta hei tuohan on niin mahtavaa kun saa tuon yliyrittämisen ajatusmaailman pois pään sisältä. neuvohan miullekin miten se onnistuu :D
mutta juu, miepäs vaihdan tuon seuraavassa päivityksessä tuon päivitysjärjestyksen :D. sie saat sitten kyllä edelleen tehdä noi kuvien vaihdot yms ;) mä en niitä osaa..

on:
täällä on ihmeellisii menkkamaisii tunnelmia mahassa, semmosia pakotuksia ja pistoja, alkoi aamuyöllä kun heräsin ja lämmöt mittasin, lämpökäyrässä tuli notkahdus. ei kai tää vois olla sitä mahdollista kiinnittymistä.
voi että, ei saa kyllä rakentaa pilvilinnoja kun ei se millään ekasta voi tärpätä :(
osaisinpa olla stressaamatta nyt asiaa! :/
 


maanantai 16.4.





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta


JeNski91............kp73/??..............yk8.............................2.clomi
Nyrpee-81.........kp66/32-33..........ya1/10...........................
Sanzu...............kp35/??................yv1.............................2.clomi
tinksu...............kp31/28-31...........yk3..............................tauko
Calliope.............kp30/30-33?........yk11.............................3.clomi
kiri....................kp30/25-30..........ya10/10.......................2.clomi
Nana2012...........kp29/??..............ya6/2011......................4.clomi
magda...............kp29/28-32.........ya6/10........................2.letrozol
Pettunia............kp26/28-36......... yk17...............................tauko
undercovergirl.....kp26/30..............ya6/10/yv2...................2.clomi
skorppari82........kp25/??..............yv1,5.............................1.clomi
toivounelma.....kp24/29-48...ya 5/2009/ yk28... 2.clomi+GonalF+Pregnyl
another.............kp22/28-?.........yk5/ya1/11.......................1.clomi
10kaks..............kp22/42...............yk2.............................2.clomi
AamuTorkku.......kp19/30..............yv3..............................4.clomi
Ansku83............kp16/30-31..........yk14/ya11/10..................tauko
minttu_89..........kp15/26-28..........yk4................................tauko
toiveuni83.........kp11/28?...............ya9/10..........................1.clomi
PikkuJellona........kp11/??...............ya9/10...............terot/clomitauko
Inkeri84.............kp4/??..............yk7................................4.clomi
Ambrosia85.........kp3/26-32.........ya10/10/yk16...................2.clomi
Kassiopeia..........kp3/??...............ya8/2010.......................3.clomi
Ranskismopsi.......kp??....................yk?.............................3.clomi
Raita12..............kp??...................ya8/10............................?


Tauolla/taustalla
Lumihiutale92


Piinailijat



Ghostbusters
minttu_89






PLUSSANNEET

huhtikuu:
Vauvaton..5.4....kp26/??....ya12/08....8.clomi

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit







Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Ansku83)

 
Tervetuloa munkin puolesta uusille. :)

Mut voi siirtää taas pinon jatkoksi. Eilen illalla alko semmonen tuhruvuoto, joka tänä aamuna lisääntynyt. Koko eilisen olin jo aivan varma, että tämä oli tässä. Aamulla ihan pakko kiusata itseä ja tehdä testi ja kappas, jäljellä enää haaleista viivoista haalin. Kyllä tuli kova pettymys ja itku. Vaikka tiesihän tämän, ettei tämä todellakaan näin helpolla mene. Surku tuli jo miestäkin, kun yritti kovasti lohduttaa, että josko testit ovat viallisia tai jotain. Tuli varmaan sanottua aika pahasti ennenkun lähti töihin. Noo, illalla pyydetään anteeksi. Onneksi rinnalla on maailman ihanin ja ymmärtäväisin mies.

Huhhuijaa, kyllä tää taas niin sanattomaksi vetää. Miks meitä on täälä näinkin monta, jotka epätoivoisesti toivoo lasta, lapsi sais rakastavan ja ihanan perheen. Itse lähden tästä näiden epätoivon tunteiden kanssa töihin, paikkaan missä on huostaanotettuja lapsia. Voi tätä vääryyttää.

Kyllä tuli oikeen surkuteltua. Toivottavasti plussanneilla pysyy pikkuset matkassa ja muut pian plussaisivat. :)
 
minttu_89 uskallanko siis jo tänään vaihtaa siut kp1 vai kp0:ksi?
kun jos vielä haamuilet niin voisko se sittenkin olla oikeesti plussa?
mutta todella harmillista kuulla että vuoto alkaa :( ei todellakaan oo se tulos, jota me näillä palstoilla toivotaan :( onneksi siullakin on tosiaan ihana mies, niin eiköhän hän sen sinun pettymyksen ja äksyilyn ymmärrä..
 
Kiitos lämpimästä vastaanotosta!

Oletteko ottaneet Clomit aamulla vai illalla? Onko joku kokeillut molempia vaihtoehtoja? Onko ollut eroja follien kasvulle tms? Olen lukenut jostain että jos Clomit ottaa illalla se heikentäisi unta. Onko kokemuksia? Itse olen siis ottanut aamuisin. Mutta ajattelin että jos seuraava kierto tulee niin otan illalla Clomit ja katson onko eroa.

Mulla kävi edellisessä kierrossa niin että Clomit ohensivat limakalvon tosi pieneksi, mutta PCOS:n vuoksi näytti että hyperstimulaation riski on tosi suuri. Ohuen limakalvon vuoksi lääkäri määräsi nuo Gonal F-pistokset. Ja niistä olikin hyötyä ja limakalvo vahventui, eikä onneksi hyperi iskenyt vaan vain ne pari follia. Onko täällä muita joilla olisi irrotuspiikki käytössä?

Haamuepisodit on aika rankkoja. Omani tammikuussa oli aika yllättävä. Mulla alkoi menkat ja olin iloinen että jee, nyt päästään alottaan Clomit. Sitten vuoto loppui päivän päästä, kahteen päivään ei mitään. Joten päätin testata ja niin se Kasperi piirtyi tikulle. Sitten soittoa lapsettomuusklinikalle että mitäs nyt. Määräsivät testaamaan kahden päivän päästä uudestaan ja soitto heille. Oli tuhruttelua ja haamua testissä. Soitto klinikalle ja lähete verikokeisiin. Hcg oli vain 7 veressä ja silti se näkyi CleaBluen testissä. Siis siinä herkässä testissä joka piirtää plussan. jos veren hcg on alle 10 niin sehän on sama kuin nega. Mutta herkät testit voi siis näyttää noinkin pienen. Mutta sitten lopulta vuoto alkoi ja tuli aika normaalina. Kemialliseksi raskaudeksihan tuota kai kutsutaan. Mutta melko raastavia päiviä ovat kun haamuillaan. Itsellä oli kyllä varma tunne siitä ettei se haamu tule vahvistumaan.

Millään en muista mitä teille kellekin kuuluu, asiat menee sekaisin vielä. Onko muiden miehet käyneet siemennestetutkimuksissa?
Meillä tutkimus on tehty ja todettu että miehellä on jonkin verran alentunut hedelmöittämiskyky. Eli vaikka meissä on molemmissa ns. vikaa niin on katsottu että ovulaation induktio voisi riittää hoidoksi. Tosin tiedossa on jo että jos ei tärppää 3-4 kerran jälkeen niin sitten syksyllä me siirrytään IVF:ään.

Ihana lukea myös onnistumista. P12 saa tuplat. Tuohan on itselläkin nyt mahdollista ja toisaalta mulle kävisi se ihan hyvin. Vaikka kaiketi tuplien odotuksessa on toki omat riskinsä.

kassiopeia oli kysellyt Pregnylistä. Mulle se määrättiin, koska sillä varmistetaan ovulaation tapahtuminen. Sillä ikävä kyllä vaikka syö Clomeja ei se takaa 100 % varmuudella että ovulaatio tapahtuu. Lapsettomuuslääkärini sanoi että josksu voi hormonitasapaino olla sellainen että Clomeilla kyllä kasvaa komeat follit mutta loppuhuipennus jää kuitenkin tapahtumatta. Ja ainakin minulle katsottiin että Pregnylistä on vain hyötyä. Ja vaikka omin voimin ovis tapahtuisikin niin Pregnyl antaa sille vielä loppupotkun että varmasti munasolut irtoaa.
 
Viimeksi muokattu:
toivounelma täältä taustalta kirjottelen että mulla on ollut käytössä clomit 3tbl+menopur pistokset+pregnyl+luget. Näillä keinoin saatiin viime kuussa plussa joka siis osottautui tuulimunaksi viime viikolla. Lääkärin kanssa on sovittu että samalla kaavalla jatketaan sitten kun lupa saadaan.
 
Aniit Teillä on siis saman typpinen hoito, mutta clomeja vaan reilusti enemmän. Itse unohdin mainita että minullakin on nuo Luget käytössä nyt kun kkm:n jälkeen on ollut tiputtelua ennen menkkoja.

Pahoittelut sinulle tuulimunasta. Meille kkm:n jälkeen annettiin lupa luomusti yrittää heti seuraavista menkoista, koska limakalvot yms oli kunnossa. Sinulla on ilmeisestijälkitarkastus, jossa lupa sitten tulee tai ei tule?

Itse kysyin lääkäriltä että jatketaanko samalla suunnitelmalla ensi kierto. Hän katsoi vähän hölmistyneenä. Ja sanoi sitten että niin, voidaanhan siitä jo puhua vaikka todennäköisesti onnistutte nyt. Heh, lääkärillä on suurempi luotto kuin minulla.
 
toivounelma pakko myöntää että oon tässä ihan miehen muistin varassa. Olin niin järkyttynyt siellä klinikalla meidän "tuomiosta" että en muista juuri mitään. Ens kuun alussa joka tapauksessa mulla on verikoe jossa selkii miten on hcg laskenu, mitään muuta jälkitarkastusta ei ole luvassa jos kaikki menee hyvin. Oon nyt hiukan sitä mieltä ettei multa tuu tarpeeks jälkivuotoo, helpompi nimittäin tää vuoto on ollu kun mun normaalit menkat!
Mua pelottaa jo valmiiks mahdollinen uus raskaus. En uskalla varmaan ees sanoo sitä ääneen jos joskus vielä plussaan. Ootteko hoidossa julkisella vai yksityisellä?
Aattelin soittaa meidän klinikalle kun jälkivuoto on ohi ja kysellä lisäohjeita, mies kun tuskin ymmärsi kaikkea silloin.
 
another Se vaan tapahtu! :D Ja uus duuni pitää hyvin mielen poissa kaikesta muusta paitsi työstä! :D Ja sen verran paljon ollu muuta tohinaa ettei oo paljoo ehtiny miettimää "ylimääräsiä" asioita! :D Laskurin mukaan mulla olis huomena ovis, meinasin järkyttyä että nyt jo!! xD Saas nähdä kui käy! Liekö tulee ollenkaa, hieman hepäilyttää ettei! =) Nii...ja jos haluat ni tuon päivityksen voi tehä sillee et meet tuon muokkaa viestiä kautta sinne ja vaihat sit vaan sen päivämäärän tuohon, ei tuu sit montaa listaa samalle sivulle! =) Ite tein sen sillee! =)

Aniit Tsemppiä!!!! :heart: :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: another
Aniit Ei mikään ihme että osa asioita meni ohi. Niin minultakin meni silloin kun ensimmäinen varhaisultra oli ja sykettä ei löytynyt. Viikon päästä varmistusultrassa mies oli mukana ja silloin toki olin ehtinyt surra asiaa ja ehkä enemmän järjellä mukana. Mies tosin muisti monta sellaista asiaa joita itseltä meni ohi.

Vuodon määrästä ei voine kuitenkaan täysin päätellä onko tyhjennys onnistunut vai ei. Itse olin sairaalassa tyhjennyksessä ja mielestäni vuoto oli tosi vähäistä. Kun sanotaan että se on menkkoja runsaampaa. Hoitajien mielestä vuotoa tuli kuitenkin runsaasti ja päivän aikana uskoivat kohdun tyhjentyneen. Istukka pystyttiin paikallistamaan vuodon seasta. Jälkivuotoa minulla kesti 10 pv. Tyhjennyksestä kuukauden päästä mulla oli verikokeet ja pari päivää siitä jälkiultra. Verikokeen hcg oli silloin 6 ja kohtu tosiaan siisti ja limakalvo palautunut hyvin. Siitä vielä 2 viikkoa ja menkat alkoivat. Eli 6 viikkoa meni tyhjennyksestä menkkoihin.

Tiedän ettei kaikkia jälkiultrata, mutta en ymmärrä miksi ei. Se on aika nopea toimenpide, jossa voidaan todeta onko kaikki kunnossa vai ei. Verikokeen lisäksi.
Ystäväni taas ultrattiin myös ennen sairaalasta kotiutusta. Minua ei ultrattu.

Soita ihmeessä klinikalle ja kysele. Voithan kysyä myös mahdollisesta ultrasta. Minunkaan mies ei ollut kaikkea ihan ymmärtänyt oikein. Soittamalla selviää tosi paljon.

Ja mahdollinen uusi raskaus. Se todellakin pelottaa aika paljon. Juuri se että onnistuuko sekään, osaako olla onnellinen vai jännittääkö kokoajan. Mutta mä yritän suhtautua niin että raskaus etenee omalla painollaan ja mähän en sille voi mitään jos keskenmeno tulee. Mutta juuri tuon keskeytyneen keskenmenon vuoksi varhaisultra tulee olemaan minulle tärkeä. Tosin hoidoissahan se kuuluu systeemiin joka tapauksessa.

Me ollaan hoidossa julkisella, mutta olen ollut saamani palveluun tosi tyytyväinen. Henkilökunta on on huomaavaista ja aina löytyy aikaa keskustella (soittoajoilla ja käynneillä). Entä te julkinen vai yksityinen?
 

Yhteistyössä