Clomittaret 2012

Ambrosia ja another juttelivat ainakin tuosta clomien jatkamisesta. Mähän söin sen neljä kiertoo viime vuonna, josta vikasta tärppäs ja nyt sitten tosiaan se toiset neljä kiertoo tai enäähän täs on kohta se kolme jäljellä. En kyllä tiedä yhtään, et mitä sit sen jälkeen, jos ei clomit onnea tuo. Vaikka elokuussa tulee jo kaks vuotta (itselle se ainakin on jo) yritystä täyteen, toki poislukien ne kuukaudet alkuvuodesta, jolloin olin raskaana plus toipuminen kkm:sta, niin ei kyllä oo yhtään sellainen fiilis, et haluaisin jotain "raskaampia" hoitoja. Et sit varmaan vaan luomuna jatketaan. Toisaalta eihän sitä voi niinkään mustavalkoisesti katsoa, niin kuin Ambrosian hoitaja oli sanonu, et jos neljä clomikiertoo ei tehoo, niin sit ei kannate jatkaa. Kyllähän siihen vaikuttaa niin moni muukin juttu, eikä se oo pelkästään siitä kiinni, et jos munis kypsyy ja irtoaa, et se olis niinku siinä. Tai ainakaan meillä ei oo ollu, kun vieläkin tässä tilanteessa ollaan!

on multa ei valitettavasti kyl tuu plussauutisia tähän kiertoon, kovasti menkkoja jo odottelen. Ei oo vuoto alkanu, eikä tuhrukaan, mut ei mul myöskään oo minkäänlaisia raskausoireita - paitsi menkkajomotusta. Sormet ristiin, et menkat alkaa viikonloppuna. Mun ihana anoppi oli muuten varannu jollekin jäsenkorjaajalle (en tiiä onko perinteinen, kalevala vai mikä...) ajan perjantaille, kun on kuullu, et siitä on ollu apua lapsettomuuteen. Kaikillahan se on yksilökohtaista, enkä täysillä tietenkään usko siihen, mut ei siitä haittaakaan voi olla. Itse lähden siis viettämään pidennettyä viikonloppua, palailen viimeistään maanantaina päivittelemään kuulumisia!
 
magda varovaisesti minäkin sinua onnittelen. Mahtavaa! :heart:

Raita12 niinpäs ollaan yhtä kauaa tarvottu tässä suossa. mua alkaa se 2 vuoden rajapyykki jo hiukan pelottamaan. onhan se (jo) älytön aika kokea tätä ja ne, jotka on vielä enemmän aikaa tarponu, en voi kuvitellakaan fiiliksiä. odottelen kuitenkin sulta hyviä uutisia viikonlopun jälkeen, vaikka oletkin itse skeptinen onnistumisen suhteen :)

Ambro, another ja Raita12 sain tänään tietää, että syön nyt viis kiertoo clomeja ja jos elokuussa ei oo onnistunu niin sitten aletaan pistämään 3 kiertoo ja viimeinen niistä ainakin olisi inseminaatioon yhdistetty. tiedä sitten päädytäänkö tuohon vielä syksyllä. lääkäri antoi luvan syödä 5 kiertoo clomeja, koska ne on auttanu follien suhteen ja verikokeetkin on todistanu, että oviskin on tapahtunu. limiksestä ei kysyny mitään, kummallista.

Ambro ite ymmärsin lääkärin puheista, että jos ovistelee niin clomit ok ja sit tulee synteettiset pistoshoidot. yritin puhua inseminaatiosta, mut sano ettei se tuo sen parempia tuloksia ku clomit/pistokset jos ovis kerta tapahtuu. kiva kuulla mitä sun lääkäri ehdottaa. välillä tuntuu, että toinen sanoo toista ja toinen toista :mad:

DjaP helpottaa kun tietää, että röörit on auki. onnittelut siitä :) ittellä on bmi31 ja lääkäri uhkas ettei jatkohoitoo syksyllä tule jos bmi ei ole 30 tai alle joten sitä kohti mennään. harmi vaan tuo painojuttu kun on esteenä tällaisissa asioissa sillä en tunne itse itseäni mitenkään isoksi ja viihdyn kehossani ihan hyvin. kesällä on vaan jätettävä makkarat pois ;)

Aniit jospa se onni kohtais :)

on: elävien kirjoissa, ainakin joltakin osin. tekis niin mieli purkaa tätä agree johonkin. on niin pessimistiset tunnot siihen, että tässä joskus raskautuis. lääkäri on niin optimistinen, että teki mieli sanoo sillä muutama valittu sana :kieh: pakko kai tässä on clomi ottaa ku ei muuhun pysty. anteeks oon nyt vaan vihasella tuulella ku juttelin lääkärin kaa ja "meidän pulju kun on kiinni niin kaikki menee sitten vasta syksyyn". kehtaa vielä sanoa, että ymmärrän. ai niin, kuulemma kuitenkin ultraavat jos olisinkin raskaana. se niitä kiinnostaa, vaikka pulju oiski kiinni....hmmm....:stick:

ja lopuksi vielä kiitos teille ihanaiset kaikesta tuesta :heart: tää syö niin paljon, että jos teitä ei olis (vaikka toivoisin ettei kukaan olisi täällä keskustelemassa :heart:) niin myönnetään ettei sitä tiiä mihin sitä joutuis.
 
ambro niinpä, kyllä miekin uskaltaisin syyä noita clomeja niinkin pitkään kuin 6 kiertoa. voishan se tärppi toki mieluusti käydä aiemminkin ;)
raita12 oispa meilläkin tuommosta tuurii että neljä clomikiertoo riittäis ;) toivotaan siullekin nyt tärppiä jo aiemmin :)
mutta harmi jos ei plussauutisii tuu kuulumaan sieltä suunnalta. vaikka voihan se alkuraskaus olla täysin oireetonkin!

kassiopeia tuo on hyvä et joka kierrossa siulla on varmisteltu että ovis todella tapahtui. mie en onnistunut pääsemään niihin verikokeisiin ollenkaan, kun niihin pääsee vain lääkärin määräyksellä. enkä millään jaksa siis mennä uudelleen lääkärille tässä välissä. mie siis otan riskin ja oon ilman seurontoja ja verikokeita sinne syyskuulle saakka :D onhan se vähän hurjaa, mutta niin onnetonta tuonne julkiselle pääsy näin kesällä että huh huh.
heh, miullakin silloin ihan eka lääkäri, millä kävin terolut reseptin saamassa ja lähetteen oikeelle gynelle clomien saantiin, oli niin pirun positiivinen että "kyllä siihen voi pelkät terot riittää" joo no eipä riittänyt ei :D
 
kassiopeia ja raita12 joo, pitää ens viikolla tai perjantaina jo soitella polille ja pyytää lekuria soittamaan ja kysellä siltä tosta jatkosta.
Ja totta toi, että hirveästi on lekurista kiinni jo se että saako ylipäätänsä clomeja ja jos saa niin onko seurantaultria ym !

kuten anohter sanoo niin alkuraskaus voi olla tosiaankin oireeton.. mä oon ihan varma että joskus kun plussa tulee niin ei oo yhtään oireita kun niitä kyttäämäällä aina kyttään :LOL:
 
another en ymmärrä miks niitten pitää joka kerta toistaa "oo stressaamatta" ja "kyllä nyt onnistuu, me ollaan positiivisia". olisivat siinä vaiheessa hiljaa, sanat kun ei lämmitä. mulle lääkäri sano jo ennen ekaa clomikiertoa ettei julkisella aio tehä ultria. tosin ihmettelin ku se sano etten oo käyny julkisella edes ekalla kierrolla, vaikka mielestäni oon. no joka tapauksessa päätin, että meen yksityiselle ultriin ja sit niihin verikokeisiin, koska halusin olla 100% varma, että clomit auttaa. ehkä nyt ei ois joka kerta tarvinnu mennä ja jätän nyt 4. kierron käymättä. mua on helpottanu ku oon löytäny keskutelupalstoilta jonkun saamia arvoja ja tässä nyt mun:
ilman clomeja: kp13 folli 8mm, kp29 prog. 23
1.clomi: kp12 folli 10,5mm, kp23 prog. 33
2.clomi: kp14 follit 14mm+11,5mm, ei verikoetta
3.clomi: kp13 folli 18,2mm, kp24 prog 43
Olenko hiukan liian kontrolloiva :LOL: johtuu ehkä siitä, et oon insinööri niin kaikki kirjanpito on tiptop =)
noilla luvuilla lääkäri siis sano, että clomit toimii, tiedä nyt sit onko noista kellekään mitään iloa ;)

Ambrosia juu itekin aina välillä huomaan ajattelevani: no nyt nippas, ihan varmaan nippas. kaikki tuntemukset otetaan huomioon. ihan sitä tulee vainoharhaseks : / liekkö mun oviksen tunteminen viime kierrossa ollu mielikuvituksen tuotetta...
 
Viimeksi muokattu:
En sit malttanutkaan odottaa huomiseen, vaan kävin hakemassa cleabluen tänään ja sehän näytti ihan kunnon plussaa :) Halpis-liuskatesti anto eilen vain haalean haamun vaikka niitten pitäis olla herkempiä?

Pidin menkkojen alkamista jo niin itsestäänselvyytenä etten tiedä mitä pitäis ajatella... No kaipa se on nyt pakko uskoa, mut kyl tässä vähän aikaa menee että pääse yli ensijärkytyksestä :D Varhaisultraa odotellessa!

Jos joku on kiinnostunut oireista, niin niitä oli aika vähän. En tiedä liittyykö raskauteen mutta mulle on tullut aika paljon isoja näppyjä käsiin ja jalkoihin (vähän kuin hyttysenpuremia). Niitä mulla tuli mahaan myös ekalla Femar-kierrolla. Muuten ainoat oireet on nippailut munasarjoissa ja pms- ja menkkaoireiden puuttuminen.

Tsemppiä muillekin, tulkaahan perässä!
 
voi ihanaa magda :heart: :kiss: suuren suuret onnittelut teille sinne alkujärkytyksen keskelle! ;)
joo jollain palstalla joku kommentoikin että joskus nuo herkät ei oo niin herkkiä kuin vähemmän herkät, olipas tyhmästi sanottu :D mutta siis että 25 (sitä jotain yksikköä) saattaa näyttää ennemmin tuloksen kuin 10.

ambro samaa oon yrittän miekii ajatella. ainoo vain et nyt meni oviskin suht vähillä tuntemuksilla, eli liekkö sitä ollut, kun viime kierrossa hyvä et pystyi käveleen yhtenä päivänä.

kassiopeia
niinpä, ne luo vähän väärää toivoa. noh, toista se oli tuolla gynellä jolla mie viimeks kävin (joka clomit määräs), kun se sanoi vain että turha edes odottaa tärppiä ennen syksyn jatkotutkimuksia :D mie kyllä sanoin sille että ainahan saa toivoa, ja siihen se yhtyi kyllä. äh, ja tuo pirun "älä stressaa" - niitten ihmisten pitäis itse kokeilla millasta tää oikeesti on ajatella asiaa koko ajan ja yrittää olla stressaamatta kun tietää ettei kroppa pelitä.
hienosti listasit noita arvoja, pitää verrata niitä sitten omiin kunhan joskus verikokeisiin pääsen, jos pääsen :D mie yritän nyt vain luottaa siihen että clomit toimii kunhan menkat vain tulee, jos ne ei tuu, niin ei toimi, ellei sitten testi näyttäisi plussaa.
 
Onnea magda ! :)

Omasta puolesta voisin sanoa tuohon raskaustestien vertailuun sen, että omalla kohdalla kp 28/29 molemmat clearbluen versiot näyttivät selkeää plussaa heti kun taas apteekin oma näytti vasta kahden minuutin jälkeen puoli vahvaa plussaa ja se apteekissa myytävä todella herkkä testi ( en muista merkkiä ) näytti muös hailakkaa plussaa.

Ehkä nuo herkät testit näyttää alhaisemmilla hcg arvoilla vahvempaa ja korkeammilla arvoilla sitten hailakampaa viivaa ?! Voikohan näin edes olla ?
 
Waaau! Onnea Magda :)

Ambrosia. Täällä myös toinen, jonka pitäisi painoa pudotella. Me emme toista yrittäessä saatu mitään lupauksia, että pääsisimme julkiselle. Toinen hoidettiinkin Väestöliitossa (tutkimukset + 1x inssi + kotiyritys clomeilla). Nyt olemme taas yksityisellä.
Mutta paino... Nää viime päivien herkuttelut auttaa asiaan (mutta menköön, olen nyt sallinut ne itselleni) :)

Muoks. Painon ja hoitopaikka siis liittyivät siksi toisiinsa, että liian suuri bmi julkiselle.
 
Viimeksi muokattu:


torstai 17.5.





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta

minttu_89..........kp46/26-28..........yk4................................tauko
Katrina86............kp37/29-?............ya10/2010....................2. clomi
Inkeri84.............kp34/??..............yk7................................4.clomi
Raita12..............kp29/??...................ya8/10.......................5. clomi
undercovergirl.....kp29/30..............ya6/10/yv2.....................tauko
Pettunia..............kp29/28-36..............yk18......................2.lezorol
toivounelma.....kp25/29-48...ya 5/2009/ yk29... 3.clomi+GonalF+Pregnyl
another.............kp22/32-?.........yk6/ya1/11.......................2.clomi
skorppari82.........kp21/??..............yv1,5.............................2.clomi
Ansku83............kp17/30-31..........yk15/ya11/10..................tauko
PikkuJellona........kp15/??...............ya9/10...............terot/clomitauko
DjaP..................kp10/??...............ya2007.........................2. clomi?
Minttu_89...........kp7/??...............?...................................?
10kaks...............kp6/42...............?....................................tauko
Sanzu...............kp6/34................yv1..............................2.femar
Kassiopeia..........kp4/??...............ya8/2010.......................4.clomi
Ambrosia85.........kp4/26-32.........ya10/10/yk17.................3.clomi
rimpatti...............kp4/28.............yv2................................2.clomi
Hollannissa...........kp4/?............ya06/2011........................1. clomi
Ranskismopsi.......kp??....................yk?.............................3.clomi


Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku, Aniit,
JeNski91, Nyrpee-81


Piinailijat
Pettunia dpo15
another dpo5


Ghostbusters





PLUSSANNEET

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??.........ya12/08......8.clomi
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi (kaksoset :heart:)
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit






Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Ansku83)

 
Viimeksi muokattu:
Nyt voi sitten jo rohkeasti toivottaa kaikkea onnea odotukseen magda :)

another on sitä joskus mukavaa saada todenmukaista palautetta kuin yltiö positiivista. se mitä ite ajattelee on tietty oma asia. sanon kyllä seuraavalla kerralla kun tän lääkärin nään, että ei ihan kannattais olla aina niin ylitsepursuavan positiivinen. ja vaikka olin (mielestäni) viime kierrossa positiivinen enkä stressannut niin eipä vaan onnistu. ei stressaamattomuuskaan näköjään auttanu :( Näköjään tässä jänskäillään sun piinapäiviä :) onko sulla mikä fiilis osumasta?

:heart::heart::heart::whistle: kaikille ja tsemppiä :)
 
aniit tuo linkki ei toimi, niin ei voida sitä kommentoida! :/

Kassiopeia heh, joo ihan huvin vuoksi itseni tuonne piinailijoihin laitoin että muutkin siitä rohkaistuisi ja listoille haluaisi :D ei siis todellakaan oo tunnetta että nyttenkään ois omalla kohdalla tärpännyt, ja epäilen jopa että koko ovistakaan ei nyt tässä kierrossa käynyt, koska kipuja ei ollut. mutta mie luotan edelleen siihen että ehkä syksyyn mennessä clomit on tuottaneet halutun tuloksen ;)!

ainiin magda saako siut nyt lisäillä tuonne plussanneisiin ja millä päivämäärällä?
 
Moikka...

Olen tässä muutaman kuukauden ajan seurannut näitä keskustelupalstoja ja täytyy sanoa että niistä on ollut todella paljon tukea...

Olemme 29 vuotias pari ja asumme Hollannissa, minkä vuoksi tästä palstasta on ollut paljon apua kun on saanut asioista lukea selko suomenkielellä.

Vauvaa on yritetty mieheni kanssa viime kesäkuusta saakka ja heti pillereiden lopetuksen jälkeen on ollut kovin epätasainen kierto. Joulukuussa päätimme varata ajan lääkärille sillä kevyttä vuotoa oli jatkunut jo 20. päivää. Aika saatiin vasta tammikuun loppuun ja vuoto jatkui tapaamisenkin jälkeen aina seuraavan kierron alkuun, mutta lekurin mukaan ihan normaalia (onko kokemusta muilla tästä, koska meitä se pelotti ??) Papaa ei suostuttu antamaan kun en ollut 30 vuotta täyttänyt, joten tarkoitus tulla Suomeen testeihin.

Ultrassa selvisi että PCOS on ja ei kun verikokeisiin. Testit kuitenkin näyttivät ihan ok:lta, ja vaikka kierto oli reilusti yli 40 päivää meidän täytyi odottaa kunnes oli kaksi seuraavaa kiertoa olleet yli 40 ennen kuin pystyimme uuden ajan varaamaan (ne olivat 48 ja 58 päivää). Tällä viikolla vihdoin jälleen oli aika ja saimme myös tulokset keltahormoonista joka viittaisi että ovista ole lainkaan tullut (jos ymmärsin oikein) ja nyt on päätetty aloittaa clomi-kuuri, yksi tabletti kp 3-7 eli eilen alkoi. Lääkäri olisi halunnut seurata ultralla kehitystä kp 9stä eteenpäin joka toinen päivä mutta valitettavasti olen juuri kp 10 eteenpäin Suomessa viikon joten päädyimme vain ultraan kp 9 ja sitten verikokeisiin kp 24.
Onko ultratarkkailu Suomessakin normaali käytäntö ja pitäisikö minun jotain muuta tarkkailla seuraavina kiertopäivinä?

Gyne sanoi että tätä hoitoa jatketaan 6 kuukautta ja jos ei toimi niin sitten päivittäinen hormoonipiikki tai operaatio jossa munasarjoihin tehdään pieniä reikiä. En ollut ikinä kuullut tuosta opertaatiosta ja toivottavasti ei niin pitkään tarvitse odottaa.

Kiitos paljon tästä foorumista. Tämä aihe on minulle kovin vieras sillä en tunne ketään jolla olisi minkäänlaisia ongelmia. Hirveän vaikeaa tämä on ollut kun pelkään etten pystykään antamaan miehelleni omaa lasta, mikä on ollut mieheni hartoin toive...mutta yritän pitää nuo ajatukset poissa niin paljon kuin pystyn.....
 
heipsan Hollannissa! :wave:
haluatko tulla mukaan kp-listoille?
tuo on kyllä totta, että noita huonoja ajatuksii siitä kuinka mieskin pettyy ei pitäisi oikeesti sallia itsensä ajatella ollenkaan, mutta minkäs sille tekee kun ne asiat silti mieleen tulee.
suomessakin siis pitäisi olla folliultraus vähintään kerran clomikuurin aikana, alussa siis. mutta kuten esimerkiksi minulla niitä ei ollenkaan, eli jotkut lääkärit ei silti niihin ultriin pakota (mikä on sinänsä ihmeellistä).
 
Heippa Another!

Juu mielelläni tulen mukaan kp listoille:
Hollannissa...........kp4/?............ya06/2011....................1. clomi

Hyvä tietää että ei se ole maailmanloppu vaikka en pääse jokaiseen ultraan. Nyt kun on toinen clomipäivä menossa niin olen kyllä huomannut melkoisia sivuoireita. Kova pyörrytys ja virtsaamisentarve pahimmat, mutta yleisesti on mieli ollut parempi vaikka kyllä herkästi kaikesta itkenkin....ehkä toivoa tuntuu oleman enemmän näillä lääkkeillä ja sen myötä parempi olo...
 
Hollannissa lisäsin siut listoille!
juu kyllä se varmaan kannattaa ainakin yhdessä folliultrassa käydä, että näkevät onko lääkemäärä oikee, mutta tuskin joka päivä sentään :)
harmi kuulla että oireita heti ilmenee :/ jospa ne kuitenkin tarkoittaisi hyvää!

hmm, onkohan miussa joku vika kun en nyt tässä kierrossa paljoa kyllä oireillut, enkä kyllä ekassakaan clomikierrossa, oisko molemmissa ollut muutaman yötä kuumia aaltoja, ja paikoin selkä- ja mahasärkyä.
 
Aniit, ymmärrän!
Seurailitko ovista? Anteeksi, että kyselen vaikka minulla on tunne, että olet nämä jo kirjoittanut. Tilanteesi valaa minuun uskoa, että ehkä mekin onnistumme uudelleen.

Hollannissa. Tervetuloa porukkaan! Toivottavasti käyntisi olisi lyhyt :)
Oletko ajatellut käydä Suomessa ultrassa? Minulla on myös PCO.
Syön clomeja seuraavan kerran parin kk päästä mutta välissä syön terolutit, jotta kierto pysyy tasaisena.
Meidän/minun lääkitykseni on: clomifen x 2 kp3-7 ja testi kp30 ja sitten jos on nega, niin aloitan terolutit 10pvä ellei vuoto ala. Itse kävin ensimmäisessä clomikierrossa ultrassa kp13. Sitten oli toinen kierto, josta en käynyt koska muniksia kehittyi vaan muutamia eli ei liikaa.
Toista yrittäessä kävimme inseminaatiossa jolloin ultrattiin joka toinen päivä.
Nooh, mutta kunhan höpisin meidän tilanteesta :)
 
10kaks en oo tikuttanu ovista tai mitään mut 3.5 tuli sellasta limamaista läpinäkyvää vuotoo ja oli vatsa kipeenä. Siitä aattelin et vois olla ovis. Mut kun ei voi olla varma. Kattelin tuon TM:n aikaan otettuja testikuvia ja on ne kyl paljon voimakkaampia kuin tuon viiva.. Ei oikein huvita juhlia.
 
Aniit, nyt kyllä kuitenkin näyttää aika hyvältä sun testitulos. Toivottavasti pääset lauantaina kertomaan meille seuraavia testituloksia.

Mulla taas näköjään lääkkeellinen kierto venyy. Tosin noi mun dpo-päivät ei välttämättä pidä ollenkaan paikkansa. Voi olla useamman päivän vähemmänkin. Tuhrua on jatkunut jo reilusti yli viikon. Tänään on ollut maha kipeä ja vähän huono olo. Ei kuitenkaan sellaista menkkakipua vaan enemmän sellaista mahatauti oloa. Saa nähdä minne tämä oikein tästä kääntyy kaikkinensa.
 

Yhteistyössä