ehkäpä pieni esittelykierros??

taranne
Mä olen vm-77 yrittäjä-äiti. Naimisissa, mies -69 kelloseppäopiskelija ekaa vuotta, lapset: kaksoset t&p 6/98 ja kuopus p 10/00.

Kaksosista pojalla on diagnosoitu ADHD, kuulon alenemaa ym. Tuo adhd ilmenee lähinnä levottomuutena, oppimisvaikeuksina yms. Poika erityisluokalla.

 
Heippa kaikille!

Olen ihka uusi kaksplussalainen joten harjoittelen vielä :)

Lapsia on meillä kolme, 6v,1v11kk ja 2 viikkoa. Vanhimmalla pojalla on todettu skolioosi josta kerroinkin tarkemmin juuri avauksessani. Samalla pojalla myös astma. Keskimmäisellä (poika myös) atooppinen ihottuma ja astma. Nyt toivotaan että tämä meidän pikku prinsessa pysyisi terveenä.

Itse olen 3-kymppinen himamamma hämeestä, naimisissa ja meillä on myös koira, 13 vuotias teräsmummeli :)

 
Minä olen 39 v, mies 61 v. Lapset vuosimalleja 1990, 1992, 1996, 2000 ja 2002. Ja kissa 1 v.

Vanhimmalla lapsellamme 17 v (tyttö) Down-syndroma ja ASVD joka leikattu 1,5 vuotiaana.

Kahdella lapsellamme on lukemisen ja kirjottamisen erityisvaikeus. Tyttö 11 v ja poika 7 v. Pojalle tehty alustava Dysfasia lausunto.
 
Hei meidän Niko sai dianoosin nyt 07 marraskuussa. Dg on kehitysvammainen ja motoriikan ongelmat. Eli olen kahden lapsen äiti. Tyttö on 2001 syntynyt eskarilainen ja Niko on 2003 syntynyt vilkas touhuilija. Kehitysviive tällä hetkellä n. 2 vuotta. Puhetta tulee kovasti ja vauhtion kova mutta iloinen jaksaa poika aina olla. Äiti ei aina niin iloinen tästä touhuamisen määrästä. Perheessä myös mies ja 2 kissaa ja koira =)
 
khf
Täälläkin 4 lapsen mamma etelä suomesta. lapset 13v 11v 4v ja tammikuussa 2v täyttävä kuopus.
Kahdella nuorimmaisella on motorisen kehityksen viive 4v tyttö lähti kävelemään 2v3kk ikäisenä ja nuorin oli 1v ja 10kk kun lähti kävelemään..
Ja mitään selkeetä syytä ei ole löytynyt mutta lastenlinnassa ramppaillaan edelleenkin tiuhaan tahtiin
 
Minä olen 23 vuotias kahden pojan äiti helsingistä. Esikoinen on 4,5 vuotta ja kuopus on 5kk, nuoremmalla pojalla huomattiin melkein heti syntymän jälkeen selkärangassa patti joka osoittautui lipomyelomeningoseeleksi.
 
Hei vaan. Aina silloin tällön, kun ehtii, niin tulee palstaa luettua. Olen 3.n lapsen kotiäiti tällä hetkellä. Esikoispojalla (6v) on lapsuusiän autismi ja adhd. Löytyykö "kohtalo"-tovereita, tai muita, joilla useampia pieniä lapsia..? =)
 
Hei vaan!

Täällä 28-vuotias kotiäiti ja tytär, joka täyttää loppukuusta kaksi vuotta. Diagnoosia ei vielä näin pienelle voida antaa, mutta epäillään tarkkaavaisuus- ja keskittymishäiriötä. Miehelläni on ADHD, joten voi olla, että tyttö on sen perinyt isältään.

Tänään käytiin ensimmäisen kerran lasten neurologilla keskussairaalassa. Tutkimuksia jatketaan keväällä ja haetaan hoitopaikkaa päiväkotiin oman avustajan kanssa. Avustaja auttaa tyttöä kehittymään ja leikkimään muiden lasten kanssa.
 
3 lapsen 29 vuotias äitee oulusta. lapset vm -99, -00 ja -06. 00 syntyneellä diagnosoitiin ad/hd vuosi sitten. nyt on meneillään lapsella intervalli jakso osastolla joka kestää n 5kk. toivottavasti saatais apua ja hyvät hoitokeinot sillä lapsi kärsii itsekkin kovasti vilkkaudestaan, impulssiivisuudestaan ja pahasta käytöshäiriöstä.
 
27vuotias kahden tytön(-04&-06) äiti pohjois-savosta. Perheessä myös isi 30v. Nuorimmaisella tytöllä diagnoosina mulibrey-nanismi(Lyhytkasvuisuus) ja suulakihalkio (korjattu kesällä -07) Veera neiti on kehitykseltään ikäistensä vertainen ja välillä jopa tosi hoksaavainen ja älykäs. Luonteeltaan vikkelä, nopea ja omatahtoinen neiti :heart:
 
nipsu07
heippa,meillä 10 kk ikäinen pikku-rinsessa jolla suulakihalkio joka pitäisi ensi kuussa sulkeutua leikkauksessa.Osana catch 22-oireyhtymää.Halkioon liittyen löytyy myös liimakorvatauti johon putket korvissa (ainakin vielä, ainakin äidin tiedon mukaan :) )

Niin siis itse olen 30-v onnellisesti naimisissa ja yksi lapsi siis perheessä.Kotiäitinä olen ainakin vielä toistaiseksi
 
Hei!
Olen 5.n lapsen äiti Vantaalta. Tyttö 8,5v, poika 7,5v., kaksoispojat 6,5v. ja tyttö 2 v.
Kaksoispojilla todettiin kehitysviive, keskittymisvaikeus, jonkin verran kielellistä viivetta, visuomotoriikan/hahmottamisen vaikeus.
 
Meidän kahdeksasta lapsesta 2 on ns. erityislasta. Vuonna 91 syntyneen neidin diagnoosi on F83, autistiset piirteet. Nuorempi erityislapsi, 01 syntynyt poika sai vajaa vuosi sitten diagnoosin F70.9 eli lievä älyllinen kehitysvammaisuus. Lisäongelmia pikkumiehen kanssa tuottaa aivoperäinen näkövamma; laseilla näköä voidaan korjata vain osittain. Ensimmäinen erityislapsi kävi opetuksen mukautettuna; siirtyi sieltä sitten ihan tavalliseen ammattikouluun.
Pikkumies on harjaantumiskoulun eskarissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kärpäsenä katossa:
joukkoon soluttautuu 32v äiti jolla 4 muksua,joista 6v diaknoosina f83 (kehityksellisiä ongelmia,puheen-ja kielenkehityksen ongelmat keskeisiä).olisi jännä tutustua muihin saman diaknoosin saaneihin.

hei,
meiidän nuorimmaisella oli kansa f83 joka viimeisimmässä tutkimuksessa muuttui f70. Olen 33vee 2 tytön äiti Oulun pohjoispuolelta. Nuorimmaisen diagnoosi tuli tänään ja oli kuin jäitä tuli niskaan vuoren verran...
 
Alkuperäinen kirjoittaja taikku:
Heippa!
Minä olen 37 vuotias äiti täältä Porin liki.Mies on 39 vuotias.
Mulla on entisestä liitosta 16 vuotias poika.Yhteisiä meillä on kolme yhteistä poikaa,heidän ikänsä 8 kuukautta,5 vuotta ja 6 vuotta.Tämä 6 vuotias on dysfasia lapsi.Hänellä on ongelmia puheenkehityksessä ja ymmärtämisessä.Hän ei sano yhtään kunnon sanaa.Kii=kiitos,otä=öitä.
Ymmärtäminen hänellä on menny eteenpäin,tekisköhän se kun hän ei enää joka asiaan pistä vastaan huutamalla.
Viittomat meillä käytössä,hän viittoo todella hienosti.Monta sanaa peräkkäin.
Kuvat myös käytössä.
Hän käy normaalissa tarhassa eskaria.Hänellä on siellä henkilökohtainen avustaja.
Puheterapia ja SI-toimintaterapia kerran viikossa.
Viittomaopettaja käy meillä kotona.
Mitäs vielä???
Poju tykkää leikkii brion puupalikoilla,niillä missä on ruuveja yms.Toimintaterapuetti sano että se on todella hyvää terapiaa. =)
Hamahelmet oli yhdessä vaiheessa tarhassa in,muttei enää.
Tälläistä meillä,
jos joku tykkää laittaa yv.tä se on aina tervetullutta.Yritän parhaani mukaan vastata aina kun ehdin.
Huh hah hei!!
Ompas menny vuosia tästä kirjoituksesta.
Kerrompa vähän meidän nykytilaanteesta.
Poika on käynyt normaalia koulua henk. avustajan kera.Nytten ensi vuonna on siirtymässä erityisluokalle.
Sanoja ei ole tullut yhtään lisää.Viittomat ahkerassa käytössä.
Kuvat ei oikeastaan lainkaan.
Täällä maalla on onnistunut toi normaali koulu oikein hyvin,poju on otettu todella hyvin vastaan.
Ekapeliä meillä pelataan.
Semmoista lyhyesti....
Laitampa näitä meidän kuulumisia (aikaa on vierähtänyt).
Huomenna ollaan menossa tutustumaan uuteen kouluun. =)

 
Heips. Olen nelikymppinen kolmen lapsen äiti 24, 23,4 v. Pikkuisella syntymävamma kädessä. Arka ja sosiaalisuus ongelmia. Lievää aisti yliherkkyyttä... kaikenlaista mikä äitiä mietityttää, mutta myös paljon iloa! :wave:
 

Yhteistyössä