Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Poistin itseni, kun tuli yllättäen luomuplussa juuri ennen ensimmäistä hoitokertaa. Tällä viikolla olisi alkanut piikittelyt. Palaan sit takaisin, jos tämä ei olekaan kestävä plussa. Tsemppiä kaikille hoitoihin ja piinailuihin!
 
JÄNNITTÄÄ HUOMINEN,KUNPA EI PUHELIN SOIS....NIIN PÄÄSEN SIIRTOON KESKIVIIKKONA KL11

punktio ohi,ei se mua edes jännittänyt vaan se että hedelmöittyykö ykskään
6 rakkulaa punktioitiin
1 oli kysta ja viis follia joissa kaikissa munasolu.....mies jätti näytteensä.

sain esilääkkeet,pissalle sitt punktioon.
lisää lääkettä.2 puudutuspiikkiä kohtuun,ne hiema kirpas....pikkasen höntti olo,mutta sekin meni hetkessä.
vuotoa kuulemma tulee nyt muutaman pn...sauna ja sexikielto ja nostelu ym.....
 
Onnittelut Marilis! Mikäs sen parempaa kuin luomuplussa! :flower:

mariq, selvisit! Hyvähyvä! Ja täällä myös toivon, että pääset siirtoonkin ja että kaikki jatkuisi hyvin..

sartsa00 Sait siis kaksi kyytiläistä, hienoa! Voi kun ne siellä pysyis ja tarrais lujaa kiinni!

Talvitaika tosi ikävää! Tässä kohtaa ei varmasti tekis mieli odotella yhtään ylimääräistä. Varmaan laihalohtu, mut toisaalta aika menee nopeesti ja saapahan sitten kesän ajan keskittyä muuhun, kun tietää, että hoito jatkuu elokuussa.

Siniruskolle onnea ultraan. Toivottavasti pääset kanssa pian piikille ja käynnistämään "munatuotantoa".

Mites elohopea?

ON: musta tuntuu ettei mun munasarjoissa tapahdu mitään! Milloin teillä muilla on alkanut turvottaa tai vihloa tms.?
 
eilisen illan pakotti vasenta munasarjaa,sieltä se vuotokin tulee...särkylääkettä piti ottaa.
nyt kp15 ja jännittää soiko puhelin...aikovat soittaa kl12-15 välillä jos on häikkää.
hitsin hitsi...siirtoaika olis kp16 kl11.

tää on kyllä raskasta kun on niin pitkät matkat ajaa klinikalle.:(
onnea luomuplussalle marilis
 
mariqilla jännät paikat, huh miten sitä kestää odotella saako kyytiläistä. nyt sitä vielä ajattelee tyystin että helppoahan se sitten on, kun on päästy jo noin pitkälle. mutta ei taida niin olla.

itsellä eniten päähän ottaa se että jos vieläkin siirtyy jonkin takia. johan tässä on 4 v. tahkottu. samalla vanhettu jo liikaankin. mietiskelin vasta ett jos heti olis onnistunu, meillä oli pian 3 v. lapsonen. naapurissa sellainen ajelee jo pyörällä... haikeeta.

aloitetaanko lugesteronit yleensä ennen siirtopäivää vai vasta siirtopäivänä?

kuulemma minun vaihtelevien kiertojen vuoksi syön yhden kierron ehkäisypillereitä (tms) ajoittaaksemme kuukautiset tiettyyn aikaan ja sitten lyhyt kaava. tämä selventi mulle miksi ajoitukset lekurin kanssa meni ristiin. odottelu ja odottelua tämä on. kärsivällisyyttä testataan.

kiva seurata teidän muiden hoitoja, auttaa ensikertalaista.
 
Paljon onnea marilis!!!

Kiitos kaikille, jotka toivotitte onnea punktioon! Punktio oli tosiaan eilen. Aika punktioon oli klo 11. Varttia vaillle 10 otin 500 mg Panadolin itte, minkä takia eivät sitten antaneet muuta esilääkitystä. Verenpaineen mittasivat ja vessassa käskivät käydä, että rakko varmasti tyhjä. Itse punktio ei sattunut. Puudutuspiikit vähän nipisti, mutta humautusaine oli tehokas. Lopussa alkoi hieman tuntua ronkkiminen mahassa. 18 munasolua löytyi. Mitään tietoa ei ole, oliko yksikään kypsä.

Punktiosta pois kävellessä mun mahakivut alko voimistua ja olinkin kunnolla kipeä. Ensin emättimestä, sitten munasarjoista. Ei meinannut millään laantua. Antoivat Panadolia ja jotain kolmiolääkettä suoraan suoneen sekä sokerinestettä. Vessassa käydessä alko etoa kunnolla, mutta syljeskelin vain sylkeä. Kahden tunnin makaamisen jälkeen kipu alko hellittää ja päästiin lähtemään kotia. Antoivat suoneen vielä pahoinvointilääkkeen, kun kotia yli 200 km. Puolessa välissä kotomatkaa lennätin laatat autoon :) onneksi oli sairaalasta pahvinen kippo mukana...Oon yrittänyt jouda paljon vettä, kun neuvoivat. Maannu oon koko ajan. Kävely sujuu kuin 90-vuotiaalta vanhukselta selkä kumarassa. Ei voi ajatellakaan oikaisevansa selkäänsä.

Torstaina meillä on aika alkion siirtoon. En tiedä soittavatko sitä ennen, onko yksikään hedelmöittynyt. Kyllä tämä tästä. Pahin takana!
 
luget aloitetaan siirtopv.....
pari tuntia vielä jännätä.....
oho onpas..elohopea saanut paljon muniksia....hyvä ei ole niin suurta pelkoa etteikö nuista saa ees yhden siirrettävän...meillä nuo 5 vain,niin pistää pelottaa.
piti muka laittaa nimet pakastussopimukseenkin valmiixi,turhaa seki kuiteskaan mitään saa pakkaseen....

täällä toiset saanut jo 2 lasta ja mä vielä vaan yritän...ja ekana aloin yrittää........
 
Marilis En tiedä luetko vielä tätä ketjua, mutta oikein paljon onnea plussasta! Mahtava juttu!

Talvitaika mulle neuvottiin viimekerralla laittamaan luget puntiopäivän iltana ja nyt kun vaihdoin crinoneen ni se aloitettiin myös punktiopäivän iltana.

Mariq Peukut pystyyn et sun puhelin EI soi!! :eek:

Elohopea Hienoa että punktio meni hyvin ja saitte noin paljon soluja, onnea! Tulikohan sullekkin huono olo niista saaduista lääkkeistä. Sain myös Primperaania pahoinvointin, mutta oksennus tuli silti. Saithan kunnon kipulääkkeet kotiin, että voit ottaa kun olet noin kipelä? :| Mekin saimme tietää kypsyneet munasolut vasta puhelimessa seuraavana päivänä samalla kun saimme tietää hedelmöittymistilanteesta.

ON: Itsellä oli eilen siirron jälkeen aikamoiset alavatsakivut. Pelästyin jo, että joko ne meidän morulit siellä suuttui ja päättävät tulla ulos, toivottavasti ei :rolleyes:
Tänään tullut ihmeellistä kirkasta vuotoa ja aika runsaastikkin, mitähän lienee?
Tämä on niinkuin vasta pp2 ja mä jo halusin testata :LOL: tulee piiitkät 14pvää..
 
Sol
Onnea Marilis! Ja onnea Sartsalle, että kiinnittyisivät hyvin :) Ja muille myös jaksamista, toivotavasti sujuu hyvin.

Kiitos Moto76 kannustuksesta =)

Nyt vaan on niin, että mun piikittelyt jäi tällä kertaa tähän. Eilen oli eka ultra, ja siel oli kyl munarakkuloita, mut myös kysta. Tääl paikallises lääkäris sanottiin, et ei se mitään meinaa. No sit soitin klinikal ja sielt hoitaja viel sano, et varmaan alkaa ne jarrupiikit jo samana päivänä, et hän vielä näyttää lääkärille tuloksia. Hain sitten nekin lääkkeet ja odottelin soittoa. Joka oli kyl ihan peestä, koska lääkäri oli meinannut et sen kystan takia nyt ei sitten jatketakaan. Voi kuulemma vaikuttaa raskautumiseen negatiivisesti, että olisi sitten tää hoito turha. Niitä kystia kai tulee, jos munarakkula ei puhkee vaan kerää nestettä. Ei kyllä ollu sillon ku ultrattiin ennen hoitoja. Eli nyt sit oli tullut ja pitäis lähteä pois seuraavan kuukautiskierron aikana. Kyllä vaan silti ketutti ja itketti. Joo tiedän, kuukaudella vaan siirtyy. Mut tuntuu ikuisuudelta, kun nyt ei päästy ku 4 pistoksen verran alkuun. Ja mitä jos sitten taas on jotain? Ja taas? Ja taas? :( Vähänkö jaksaa oottaa vaan. Tekis mieli tuulettua kunnol, mut jos se sit taas vaikuttaa seuraavaan kertaan.. Miten teil muille on sanottu alkoholista, et voiko esim. juoda jotain ennen ku hoidot alkaa vai pitääkö olla 0-linjalla? Siis mieluusti seison vaikka päälläni seuraavan kuukauden, jos se jotain takaa! Mutta jos ei ole mitään ihmeellisiä vaikutuksia, niin väliäkö sillä. Sori, voisin edes vähän piristyä :/

Pitäiskö unohtaa tää kuukaudeks vai miten pitäis toimia? No ei tietenkään unohdu, mutta varmaan voisi edes elää elämäänsä muutoinkin kuin tuijottamalla kattoon ja murehtimalla. Tuskinpa kukaan on sen paremmin raskaaksi tullut itkemällä ja murehtimalla kuin nauttimalla elämästä :p

Kyl tää siskot tästä, jaksamista ja iloa kaikille :heart:
 
Sol
Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Heidari...........IVF............toukokuu..........punktio 29.4.....testi 13.5.
mariq.............IVF............toukokuu..........punktio 16.5.
elohopea........IVF............toukokuu..........punktio vko 20
Kevätkello.......IVF............toukokuu..........punktio vko 21
Pollyanna........IVF/ICSI.....touko-kesä.......punktio vko 22
Sharona.........IVF/ICSI.....kesäkuu
Sinirusko........IVF............kesäkuu
Moto76...........IVF............kesäkuu?
Miranda-81.....IVF............kesäkuu..........punktio vko 24-25?
Jensar.............IVF...........kesäkuu..........punktio vko 26?
Hattivattinen....IVF............kesäkuu...........punktio vko 26?
Sol.................ICSI...........kesäkuu
Tuuli1976........IVF...........kesä-heinä
Dreamer74......IVF...........loppukesä
Vauva haaveissa..............
??Talvitaika........IVF............elokuu

*** PIINAILIJAT ***
Nimim. ............ Hoito......Alkio.........PP................Testipäivä
Sartsa00..........2.ICSI........2.............1....................30.5[/QUOTE]
 
Minäkin voisin ilmottautua tähän ketjuun. Tänään oli 1. IVF:n puktio. Saivat kaikkiaan 9 solua talteen. toisessa munasarjassa oli jotain 15-20 follia. Toisessa oli vain muutama, mutta niistäkin vain yksi saatiin kerättyä, kun tuo muasarja on aika hankalassa asennossa. Jos vielä tarvitsee tulevaisuudessa tehdä punktioita niin sitten nukutuksessa. Miehen näyte oli kuulema hyvä, joten jänniyksellä odotetaan huomista puhelin soittoa. Jospa ylihuomenna päästään siirtoon.
 
Voi että täällä on tapahtumia riittänyt viiden päivän aikana, jolloin viimeksi täällä kävin. Kiitos kaikille lohdun sanoista! Aivan mahtava tuo Marilisin luomuplussa.

Uusia on saatu mukaan, tervetuloa kaikille.

Siirtoon menijöitäkin on monta. Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin.

Sartsalle tsemppiä ja jaksamista piinailuun. Toivottavasti kaikki menee niinkuin pitää.

Itsellä on ultra perjantaina ja silloin sitten selviää koska tehdään 1. pas. Kyllä välillä tulee epätoivon ja pelon tunteita, et kuinkahan tässä käy. Mut ei kai tässä auta muu kuin uskoa parasta, et me kaikki päästään joskus toivottuun lopputulokseen.
 
mullakin oli eka ultrassa kysta,mut niin pieni ettei haitannu ja nythän se punktioitiin pois....ei tullu soittoa joten kai met siirtoon mennään...kunpa ois kaikki hyvin ja sais TOP-ALKION lämpöiseen huomaan


SIIRTO 18,5:whistle: JA sitt alkaa ihanat progesteronit ja pitää joka puikon jälkeen makoilla 30min aamulla ja illalla ja kuulemma on aika sotkusta puuhaa menee pikkuhousunsuojia läjä......
 
COLOR="blue"]Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä[/COLOR]

Heidari...........IVF............toukokuu..........punktio 29.4.....testi 13.5.
mariq.......lyhyt-IVF............toukokuu..........punktio 16.5..siirto 18.5...
elohopea........IVF............toukokuu..........punktio vko 20
Kevätkello.......IVF............toukokuu..........punktio vko 21
Pollyanna........IVF/ICSI.....touko-kesä.......punktio vko 22
Sharona.........IVF/ICSI.....kesäkuu
Sinirusko........IVF............kesäkuu
Moto76...........IVF............kesäkuu?
Miranda-81.....IVF............kesäkuu..........punktio vko 24-25?
Jensar.............IVF...........kesäkuu..........punktio vko 26?
Hattivattinen....IVF............kesäkuu...........punktio vko 26?
Sol.................ICSI...........kesäkuu
Tuuli1976........IVF...........kesä-heinä
Dreamer74......IVF...........loppukesä
Vauva haaveissa..............
??Talvitaika........IVF............elokuu

*** PIINAILIJAT ***
Nimim. ............ Hoito......Alkio.........PP................Testipäivä
Sartsa00..........2.ICSI........2.............1....................30.5
 
Sol
mariq Joo en tajua, et miks se kysta ois vaikuttanu, jos sen kerran voi punktioida pois :| Noh, huomenna voin kysyä lääkäriltä, kun on soittoaika. Vaikuttaisi nyt siltä, et pääset siirtoon, hieno juttu =)
Heidari Pidetään peukut pystyssä, että kaikki sujuu!

On muuten aika "jännää" :rolleyes:, kun ei tiedä mitä kaikki lyhenteet tarkoittaa. Mietin vaan, että jotkut saattaa tietää jo turhankin hyvin... Että siihen nähden ei haittaa, vaikka en ihan ymmärtäisi kaikkia, koskaan. Vaikka jossain sais kyllä olla joku sivusto, josta selkenis noi lyhenteet. Niin ja kyllä haluisin raskauteen liittyvät tietää, vauvan odotukseen ja kehittymiseen jne. Eiköhän ne lyhenteet tutuiksi tuu, tavalla tai toisella. Ja ainahan voi kysyä.
 
Sol ja Marig ja miksei muutikin naiset mikähän siinä on, että lääkärit ovat eri mieltä noista kystista tai endometrioomista? Mulle myös sanottiin, ettei tehtäisi IVF hoitoa ensi kuussa jos molemmissa munasarjoissa olevat kystat ovat vielä siellä. Nyt, kun olen lukenut aiheesta niin vaikuttaa, että joillakin tehdään hoito ja joillakin ei. Onko teille jollkkin selvennetty asiaa paremmin?
Sartsa koita jaksaa odotella=)
Elohopea toivottavasti voit jo paremmin!
Talviaika ollaan siis vähän samassa asemassa tämän odottelun kanssa, koitetaan saada aika kulumaan. vaikeaahan se on kun tuntuu, että nämä asiat ovat mielessa lähes koko ajan.

Mequ tervetuloa joukkoon :)

Itse sitä vaan täällä laskee päiviä, että vuoto alkaisi ja pääsisi kontrolliultraan... ja toivottavasti kystat ovat poissa. Ärsyttää vaan tämä jatkuva päivien laskeskelu ja odottelu:'( Mieheni kyllä muistuttelee välillä, että voihan se luomustikkin onnistua, no ei se ilmeisesti täysin mahdotonta ole, mutta oma usko on vain mennyt.
 
Voi että nyt mua todella pelottaa kaikki! Huomenna on väliultra ja katotaan onko tapahtunut mitään/onko piikit tehonnu. Mulla ei siis ole ollut juuri mitään tuntemuksia (ihan pieniä vihlaisuja vasta tänään), joten pelkään koko ajan, että paikat on ihan unessa, eikä sieltä tule mitään! Ja tuo Solin tilanne: voi että pitikin käydä nuin! Tuokin voi käydä vaikka kenelle meistä! Todellakin nuo käytännöt vaihtelee, mulla kanssa on noita kystia ja nyt sit näkee mitä ne on tykänny piikeistä. En ole ihan varma, mut olisko siinä jotain tekemistä sen kanssa, ettei ne puhkea ja saa aikaan tulehdusta tai jotain ja siksi niiden kanssa ollaan varovaisia, et miten uskalletaan punktioida?

Et mitä jos ei kasva mitään tai vain pari munasolua?? Ja apua se punktio! :eek: Miten mä ikinä selviän siitä, jos sinne asti pääsen?! Pitää pyytää jotain pilleriä, että en ole ihan paniikissa... Kaikki vaihtoehdot tuntuu kamalilta ja pelottavilta! Miksei vois tännekin tulla se yksi ainut plussa ihme ja luomuna?! Anteeksi vuodatus, jos ei hormonit tehoa muualle niin pään ne ainakin panee sekaisin :whistle:

Niin ja sol, nostin tuolta tuon ketjun jossa oli kaikkia noita lyhenteitä selitettynä. Sieltä itsekin alussa katsoin niitä ja samoin pitääpä kaivaa myös tuo ivf-hoitoihin liittyvä viestiketju, kun siellä oli jotain vinkkejä hoitoon menijöille, jospa se rauhoittais mieltä...tai sit vaikutus on päinvastainen ja jännitän vaan lisää...voi ei..

Voi mariq sulla on siirto huomenna! Onnea matkaan! :heart:
Tervetuloa mukaan mequ hieno määrä soluja. Pian pääset sinäkin piinailemaan!
 
Huomenta,

mariq koeta sinnitellä! Tänään sullon suuri päivä, kun saat kyytiläisen!

Mä oon ollu kans kovaa kipeä, palleasta. Munasarjat tuntuu tasaantuneen, mutta pallea on välillä kuin puukolla pistetty tai sitä polttaa aivan kauhiasti. Nukuttua ei oo juurikaan saanu. Soitin yöllä päivystykseen, mitä pitäisi tehdä. Ei siihen auta oikein mikään, kun on varmaan ilmaa mahassa. Onko kenellekään tullut Lugesteronista palleakipuja?
 
Huomenta kaikille! ja kiitokset onnitteluista :flower: =)

Joo luen vielä tätä palstaa. Tänne tulen takaisin, jos tämä plussa ei ole kestävä. Mulla on aika paljon kokemuksia kemiallisista ja pettymyksistä haalean plussan jälkeen, mutta nyt näyttäisi ehkä hieman paremmalta :). Mutta en uskalla vielä kovasti iloita. Mieskin on ihan hirmu varovaisen onnellinen, mutta keskenmenon pelko on aika iso. Mulla on yksi myöhäisempien viikkojen keskenmenokokemus muutaman vuoden takaa ja sekin kummittelee mielessä. Mutta toistaiseksi olen onnellinen.

Tsemppiä teille kaikille ja toivottavasti hoidot tuottavat pian tuloksia!! :heart:
 
Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Heidari...........1.IVF..........1.PAS............toukokuu.......
mariq.......lyhyt-IVF............toukokuu..........punktio 16.5..siirto 18.5...
elohopea........IVF............toukokuu..........punktio vko 20
Kevätkello.......IVF............toukokuu..........punktio vko 21
Pollyanna........IVF/ICSI.....touko-kesä.......punktio vko 22
Sharona.........IVF/ICSI.....kesäkuu
Sinirusko........IVF............kesäkuu
Moto76...........IVF............kesäkuu?
Miranda-81.....IVF............kesäkuu..........punktio vko 24-25?
Jensar.............IVF...........kesäkuu..........punktio vko 26?
Hattivattinen....IVF............kesäkuu...........punktio vko 26?
Sol.................ICSI...........kesäkuu
Tuuli1976........IVF...........kesä-heinä
Dreamer74......IVF...........loppukesä
Vauva haaveissa..............
??Talvitaika........IVF............elokuu

*** PIINAILIJAT ***
Nimim. ............ Hoito......Alkio.........PP................Testipäivä
Sartsa00..........2.ICSI........2.............1....................30.5
 
Voisin myös ilmoittautua joukkoonne. :) Meillä siis ensimmäinen ICSI-hoito lyhyellä kaavalla alkaa huomenna illalla Puregon piikityksillä... ens tiistaina sitten eka ultra ja ens pe toinen... punktio ja biobsia viikolla 22....vielä ei sen tarkempaa tietoa minä päivänä tarkalleen.

Ihanan aktiivinen tää ketju ja paljon tulee päivän aikana kirjoituksia lisää. :)

Kaikille paljon voimia näihin hoitoihin!!! :)
 
Viimeksi muokattu:
COLOR="blue"]Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä[/COLOR]

Heidari...........IVF............toukokuu..........punktio 29.4.....testi 13.5.
mariq.......lyhyt-IVF............toukokuu..........punktio 16.5..siirto 18.5...
elohopea........IVF............toukokuu..........punktio vko 20
Kevätkello.......IVF............toukokuu..........punktio vko 21
Pollyanna........IVF/ICSI.....touko-kesä.......punktio vko 22
Sharona.........IVF/ICSI.....kesäkuu
Sinirusko........IVF............kesäkuu
Moto76...........IVF............kesäkuu?
Miranda-81.....IVF............kesäkuu..........punktio vko 24-25?
Jensar.............IVF...........kesäkuu..........punktio vko 26?
Hattivattinen....IVF............kesäkuu...........punktio vko 26?
Sol.................ICSI...........kesäkuu
Tuuli1976........IVF...........kesä-heinä
Dreamer74......IVF...........loppukesä
Vauva haaveissa..............
??Talvitaika........IVF............elokuu

*** PIINAILIJAT ***
Nimim. ............ Hoito......Alkio.........PP................Testipäivä
Sartsa00..........2.ICSI........2.............5....................30.5
mariq..............1.IVF........2...............3.....................3.6
 
Viimeksi muokattu:
niin turhauttavaa,vaikka pitäs olla onnellinen että pääsi siirtoon,mutta ku ei mitään pakkaseen,koko paska alusta.....ihan sata varma ettei onnistu.
2 alkiota siirrettiin.oli toinen niin rupu ettei vaikuttanu pakastaa,ettei se selviäis sulatuxesta.
nyt siis on mukana 6 ja 4 solunen.
eli tiedossa,kaksoset yksönen tai nega

progesteronit aloitin jo nyt päivällä.

mahollisuus onnistua 1/3...eli ei häävit


mimmoset spermat teillä..minusta oli nyt huono...a+b vain40%
 

Yhteistyössä