Ekat raskaus oireet??

t84
Nyt oli ihan pakko rekisteröityä, vaikka muuten olen vaan taustalla pyörinyt...

Olin aivan varma että on raskausoireet ollut, puuhailtiinkin juuri oviksen aikaan ja kaikki vaan sopi kuvioon. On ollut viikon verran tosi yököttävä olo, ja viikko sitten alko sama maha- ja selkäkipu kun ennen menkkoja. Tänään mies katteli mun tissejä kun puuhailin keittiössä ja kysy että onko ne isommat, ja mähän olin siinä vaiheessa varma että nyt on tärpännyt!

No mitkä ne äsken alkokaan...
Masentaa ihan jumalattomasti :( Seuraava ovis onkin sitten juhannuksena ja sillon ollaan kamujen kanssa mökillä jossa ei pääse puuhastelemaan.
Ottaa niin pirusti päähän, ympärillä kaikille vaan tulee lapsia mutta meille ei vaan tunnu tärppäävän :(
 
meitsille sitten pärähti kahden päivän tulvat, sen jälkeen vaan vähän vähän tuhrua. ei normaalia, yleensä n.3-5 päivää melko niukkaa vuotoa.. ettei olis sitten vaan tuo pillereiden lopettaminen tällasta aiheuttanu.
 
Moi!
Oon nyt tän aamun lueskellut tätä palstaa kun itse jännitän kanssa samoissa fiiliksissä.
Mulla on nyt ovulaatiosta 10 päivää ja mulla alkaa yleensä 11 päivänä pieni vuoto ja 14 päivä ovulaatiosta on sit oikee kierron eka päivä. Tässä pari päivää ollut rinnat tosi kipeet, ei pysty kävelemäänkään kovin hyvin ilman et pitää niistä kiinni ku sattuu ja lisäks molemmissa reisissä ihmeellistä sellasta juimivaa kasvukipumaista kipua. Tollasia oireita on kyllä välillä lievempänä ennen kuukautisiakin. Siks ku noi oireet alko ni olin aivan masentunu et nyt alkaa kuukautiset mut nyt ku noi oireet on niin paljon voimakkaammat ku yleensä ni oliskohan tässä mahiksii.. Käytän menopuria ja pregnyliä ja ollaan nyt vuosi yritetty. Eilen just ennen nukkumista olin käsittämättömän onnellinen ja jotenki satavarma et nyt oon raskaana. Tänä aamuna taas hirvee epäluulo. Jännittää hirveesti ja jos kuukautiset alkaa ni se on niin suuri pettymys.
 
vesper, voi ollakkin et on tärpännyt!! :) Pidetään peukkuja!

Mulla itellä nyt huomenna aika pissatestiin.. Menkat on jo 4 pv myöhässä ja kuukautis kierto olis nyt sit 33 päivää viime kuukautisten ALKAMIS päivästä.. Toivon vaan plussaa mutta negatiiviseen yritän varautuu.. En ole varma mutta sunnuntai aamulla oltiin kaverin kanssa näkevinämme "viivan paikan" Mun testissä mutku kokeilin maanantaina uudestaan niin ei mitään. No katotaan kai se huomenna selviää, on vaan ollu niin paljon kaikkee et oireet vois viitata siihen. Tai olis ainakin hyvä jos olis ni vois vedota niistä siihen et oon raskaana ni siitä se johtuu, esim. mielialan muutokset on nyt vahvasti ollut esillä tässä n. viikon ajan!! :D
 
vesper, toivotaan et onnistuis teilläkin pian!! :hug: Eipä oo tainnu täälläkään päässä onnistua. Tänään kävin terkkarissa testeissä ja nega oli.. No terkkari sano et meen pitäis alkaa rakentamaan et saan ajatukset pois asiasta! :D Jos ei 2 viikon aikana ala kuukautiset ni sit meen uudestaan mut kyllä mää luulen et ne tässä sitte kohtapuoliin alkaa.. Olisko kenelläkään mitään ehdotuksia miten sen sais pois mielestä?? =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja prinsec:
vesper, toivotaan et onnistuis teilläkin pian!! :hug: Eipä oo tainnu täälläkään päässä onnistua. Tänään kävin terkkarissa testeissä ja nega oli.. No terkkari sano et meen pitäis alkaa rakentamaan et saan ajatukset pois asiasta! :D Jos ei 2 viikon aikana ala kuukautiset ni sit meen uudestaan mut kyllä mää luulen et ne tässä sitte kohtapuoliin alkaa.. Olisko kenelläkään mitään ehdotuksia miten sen sais pois mielestä?? =)
tuskin sitä millää ihmekeinolla pois päästä saa :D

mie en ees viiti mennä terkkarilla käymään kun viimekerralla otti niin tajuttoman tylysti vastaan :eek: oikein pistää vihaks :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sameoldsong:
Alkuperäinen kirjoittaja prinsec:
vesper, toivotaan et onnistuis teilläkin pian!! :hug: Eipä oo tainnu täälläkään päässä onnistua. Tänään kävin terkkarissa testeissä ja nega oli.. No terkkari sano et meen pitäis alkaa rakentamaan et saan ajatukset pois asiasta! :D Jos ei 2 viikon aikana ala kuukautiset ni sit meen uudestaan mut kyllä mää luulen et ne tässä sitte kohtapuoliin alkaa.. Olisko kenelläkään mitään ehdotuksia miten sen sais pois mielestä?? =)
tuskin sitä millää ihmekeinolla pois päästä saa :D

mie en ees viiti mennä terkkarilla käymään kun viimekerralla otti niin tajuttoman tylysti vastaan :eek: oikein pistää vihaks :attn:
OHO!! Meillä on täällä ainakin tosi mukavat terkkarit vaikkakin ehkä välillä hiukan tylyjä mutta mukavia ne kumminkin on!! Tollanen tyly vastaanotto käy ihan tosissaa hermoille!! :D
 
Varmaan aika monella muullakin on silleen, että ovulaatiosta kuukautisiin asti on monenmoista hormonien aiheuttamaa oireilua (tissit kipeät, maha turvonnut jne). Kuinka teillä on käynyt raskaaksi tullessa: ovatko normaalit loppukuun oireet jääneetkin pois, vai ovatko ne koventuneet? Vai onko huomannut eroa? Tämä on varmasti hyvin yksilöllistä, mutta mielenkiinnosta kyselen.
 
hmmm... Rinnat on arat, mahassa pientä "nipistelyä", pahaa oloa on jatkunut ja pyörryttävää oloa.. Kuukautiset pitäisi alkaa lähipäivinä mutta ei mitään ole vielä tullut.. no tässä lähipäivänä teen raskaustestin niin eiköhän se selviä sitten että olenko raskaana vai en :) hiukan kyllä jännittää tulos =)
 
Olen nyt tässä kahden päivän aikana lukenut tämän palstan kaikki kirjoitukset huhhuh mikä urakka.. ;) Pakko minunkin oli sitten tulla ja rekisteröityä tänne.. :)

Raskausoireita minulla ei hirveästi ole ollut, mutta jotain pientä..
- Minulla on ollu hieman omituinen olo mahassa, pistellyt ja kipristellyt.
- Muutaman kerran pyörryttänyt.
- Ja kaikkein vahvimpana ehkä ihan sairaan kamala väsymys, sitä on jatkunut jo yli viikon. Tuntuu että unta tarvii joka yö vähintään sen 12 tuntia ja päivälläkin tekisi mieli nukkua..

Menkat on aika epäsäännolliset, mutta viime menkat alkoi toukokuun 20 pv ja loppui 27 pv.. Kesäkuun 7 pv tuli pientä veristä vuotoa, joka ei kestänyt kuin sen päivän ajan, illalla siis jo loppui ja seuraavana päivänä ei mitään vuotoja. Sitä heti tuli mieleen että olikohan tuo nyt sitten sitä kiinnittymisvuotoa vai miksikäs sitä sanotaankaan.. :D

Nooh ehkä joku sais tulla vähä toppuuttelemaan mua, kuitenkin vaan taas ylireagoin..

Itsellänihän on ihan älytön vauvakuume ja välillä tuntuu siltä että keksin itselleni nämä oireet mitä en yhtään ihmettelisi. :LOL: Joka kerta kun oon r-testin tehny niin negahan sieltä on tullut, olo on jo vähintääkin ku vainoharhasella.. Mutta joo, tätä palstaa on ollut aivan äärettömän kiva lukea ja toiveetkin on pikkasen korkeammalla, että ehkä se joskus vielä mullakin tärppää.. |O
 
Mulle tuli plussa juurikin äsken!! No onpa se ollutkin kovan yrityksen takana! ;)

Tai no viiva siin oli minkä näki mut aikas haalee.. Must se kyllä oli plussa mutta saas nähdä ku meen käymään terveyskeskuksessa! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja prinsec:
Mulle tuli plussa juurikin äsken!! No onpa se ollutkin kovan yrityksen takana! ;)

Tai no viiva siin oli minkä näki mut aikas haalee.. Must se kyllä oli plussa mutta saas nähdä ku meen käymään terveyskeskuksessa! :)

oiiiiiii paljon onnea :hug: :heart: toivotaan että terkkarissa asia vielä vahvistuu oikeaan suuntaan! :)

:flower: :heart: :hug:


voi miten jonkun toisen hailakkakin plussa voi saada iloseks.. :)
 
Plussasin viime viikolla ja tässä mun oireet:

-menkkoja edeltävän nännien kosketusarkuuden puuttuminen
-jatkuva jano ja pissahätä
-mahakipu, joka muistutti menkkajuilintaa, mutta oli kuitenkin hieman erilaista

Nyt näiden lisäksi on tullut öllö olo jos syömisestä on kulunut hetki ja alkaa tulla nälkä, sama jos syö liikaa. Ja vatsakivut on kovemmat, tosin liittyvät tuohon öllöoloon. Myös vatsaa turvottaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dijana:
Minä en varmaan kuuluisi tähän pinoon kun tuskin raskausoireita on, mutta toivossa on hyvä (ja pakko) elää, ollaan nimittäin sekundaarilapsettomia ja olis aika ihme jos luomutärppi olis käyny. Mullahan on siis melkein joka kuukausi ollut jotain oireita, mut menkat alkanut aina. mut lähes joka kuukausi rinnat kipeytyy ennen menkkojen alkamista.

Mutta näitä haaveoireita :
- n. viikko oviksen jälkeen yhtäkkinen, voimakas kipu ja viiltely alavatsassa ja erityisesti alaselän alueella, kipu kesti n. pari min ja lakkasi
- ajoittainen huonovointisuus, tosin mulla on flunssa niin voi liittyä siihenkin
- huimaus, voi myös liittyä flunssaan
- valkovuotoa tullut paljon

Toivottavasti vihdoin tärppäis!
Blaah, kierto vaan venyy ja paukkuu. Viimeks kierron pituus oli 27 vrk, nyt mennään jo kp 36, ei mitään oireita plussasta tai menkoista. Mulla varmaan oli tuo kipukohtaus myöhäinen ovulaatio, siksi kierron pituus venyy..

Huonoa oloa on ollut ajoittain. Ärsyttää tämä epätietoinen olo. Valkovuotoakaan ei tule, vaan kuivaa on. Noh, odotellaan...
 
Tein aamulla positiivisen testin ja oireita minulla on ollut:

- n. viikko ovulaation jälkeen nippaili vatsassa ( kiinnittyminen? )
- nippailu alavtsalla
- pieni painontunne
- repäisykipu ylös noustessa ( esim. sohva )
- suussa ihan karmee metallinmaku, joka on ensimmäistä kertaa ( raskauksia takana 3 )
- runsas valkovuoto
 
Tein myös tänäaamuna positiivisen testin, ja tässä viime viikolla alkaneita, vieläkin voimassaolevia:

- Tissit kipeet varsinkin sivuilta painaessa. (normaalisti loppuu päiviä ennen menkkoja)
- Repäisykivut äkillisissä liikkeissä
- Nippailu keskellä alavatsaa silloin tällöin ja lievä paineentunne myöskin aivan keskellä ja suht alhaalla.
- Menkkamainen lievä jomotus alaselässä ja lonkkien kohdalla, ei alavatsassa niinko menkkojen aikana.
- Seesteinen fiilis, mikään ei voi provosoida vaan olen onnellinen.
- Mozzarellahimo jo viikon ajan, oon syöny joka päivä paketillisen. lisäks jonkun verran muutkin juustot.
- Ihan vähän valkovuotoa, ei valu. Valkoista tai väritöntä, pääasiassa väritöntä.
- Pissahätä. Varsinkin aamuisin herään klo 6 pissalle, ennen olen voinut nukkua niin pitkään kun huvittaa ja mennä vasta kun jaksan.
- Haistan herkemmin asioita.
- Pidän karjalanpaistista, mutta eilen en sitä pystynyt syömään.
- NÄLKÄ, muttei tee mieli mitään (paitsi sitä mozzarellaa).
- Huimausta jonkinverran välillä ja lievää päänsärkyä.
 
Oli kans pakko tulla tänne kirjottamaan oireita joita olen pongannut... :) Eli nyt on kp 24/28 ja noin viikko oviksesta alkoi viluväreet, tukkonen olo,järkyttävä väsymys, ja pientä lämpöä joka päivä luultavasti ihan oviksesta asti, en ole varma. Aloin mittailemaan lämpöjä vasta kp19/28. Kaikki oireet voivat silti liittyä tavalliseen influenssaan jota on nyt kovasti liikkeellä.

Tyhmä ja malttamaton kun oon niin tein eilen nagatestin, ja osittain se oli hyvä että tein, koska tajusin taas että tuskin olen raskaana, vaikka niin kovasti olen koittanu sitä toivoa ja rukoilla.

En tiedä miten kestän jos ja kun ne menkat kuitenki alkaa!!! :ashamed:
 
Täällä pienoinen ongelma. Tällä hetkellä kierto paukkuu 48/28-32. Eli melkoisen paljon on menkat myöhässä. olen tehnyt 3 raskaustestiä ja kaikki näyttää negatiivista ( apteekin testi, b-sure ja viimeisenä clerblue). Jätin pillerit kaksi kuukautta sitten pois.Ensimmäisen kuukauden jälkeen menkat tulivat normaalisti ja oli täysin normaalit. Mutta nyt niitä ei sitten ole tullut. viimeiset kuukautiset oli viime kuun puoli välissä. Alan jo tosissaan pelätä että minulla on jonkin sortin hormoonihäiriö, koska en jaksa enää uskoa että olisin raskaana kun negoja jo muutama tullut.

Muutamia outoja oireita on ollut. Kiertopäivä 32/32 olin mieheni lasten kanssa trampoliinilla ja tunsin että housuun lorahti jotain ja olin että okei nyt ne sitten alkoi, mutta ei.Menin vessaan ja se olikin ihan kirkasta vesimäistä valkovuotoa, tuollaista minulla ei koskaan ole ollut.Noh sen jälkeen sitten alkoikin normaalit menkka juilimiset ja jomotukset, ajattelin että nyt ne sitten alkaa. Tästä aikaa siis jo yli kaksi viikkoa ja "menkka" kivut vaan jatkuvat. Kaiken lisäks maha on ollu jo kuukauden täysin sekaisin ja ripulia on ollu koko ajan, ja tämän seurauksena muutama kilo on puonnut.Mikään ruoka ei maistu ja huono olo tulee jos syö. Maha on kipeä kun painaa. 2 viikkoa sitten oli lievää pahoinvointia ja ehkä hieman huimausta, mutta ne on menny ohi jo. Nyt sitten uusina oireina tullut kauheat lonkkakivut joita nyt sitten pelkään reuman aiheuttajaksi (minulla siis reuma on)Ja viilto kivut kyljissä jotka yltää myös rintakehälle. Toivoisin jo kovasti plussaa tai että ne menkat tulisi. Lääkäriin kai tästä on mentävä, täällä päin suomea vaan eivät hirmu mielellään lääkäriin vielä ota kun menkat on nuin vähän myöhässä. Onko kellään mahdollisesti samanlaista kokemusta..?

Ja olen tässä pohtinut sitä hormoonihäiriön mahollisuutta. Ennen pillereitä minulla oli lievä acne joka nyt sitten tuli takaisin kun lopetin pillerit ja huomasin nyt sitten myös että karvankasvu on kiihtyny pillereitten lopettamisen jälkeen.Kainaloita ja sääriä saa olla sheivaamassa jatkuaan. En muista minkälaista se oli ennen pillereitä. Pillereitä olen syönyt n.3 vuotta. viisaita neuvoja tänne kiitos
=)
 
Niin ja lisäykseksi että maha jotenkin turvonnut että ei tee mieli pitää farkkuja ja löysillä housuilla on menty..Ja rinnat ei ole mitenkään herkät mutta jotenkin näyttäs että niihin on tullut arpia. Mikä voi johtua siitä että pillerit hieman kasvatti rintoja, mutta mitenkään pienentyneeltä ne ei vaikuta.
 
Jotenkin en koe kuuluvani nyt 'oikeaan osastoon' koska en ole kuumeilija, mutta meinasin että teiltä saisi varmimmin vastauksen :ashamed: .

Onko jollakin ollut lämpöilyjä (37,5) myös jos menkat ovatkin sitten alkaneet?

Taustatietona omalla kohdallani että 'menkkaoireilua' on ollut jo yli viikon, kp taitaa olla nyt 30/28. Ailahteluja aikatauluissa on ollut tasan kolme kertaa elämäni aikana, tuloksena kolme rakasta lasta :whistle:

Meinasin että josko tässä nyt vielä olisi mahdollisuuksia menkkojen alkamiseen vai joko pitäisi siirtyä ajattelemaan muuta?
 
Voisitteko kokeneet kertoa mielipidettänne oireista..?

23.5 viimeksi ollut menkat, ovista testailin ja testailin ja lopulta se taisi olla vasta 14.6 eli kp23. Samana päivänä sitten viimeisen kerran ollaan kokeiltu, josko tärppäisi. Tuon jälkeen on ollut nippailua, maha hieman löysällä, räkätauti (joka tuli kyllä hoitolapselta) jonka mukana tuli migreeni (joka oli yllättävää,kolmas kerta koko elämän aikana), väsymystä, mielialojen vaihtelua jne.. melkein kaikki oireet voisi luetella. No, 22.6 tein r-testin, nega. 25.6 tein uuden testin (kp 34) ja olin näkeväni haamuplussan tässä, sekä seuraavan päivän testissä.

Tein sitten vielä yhden testin, jossa ei näkynytkään mitään ja kävin terveyasemalla antamassa virtsanäytteen. Sekin oli nega, ja tuolloin kp39 (normaalia kiertoa en tiedä, en ole koskaan tarkemmin laskenut mutta taitaa olla normaalia pitempi).

Nyt kuitenkaan ruoka ei oikein maistu, välillä tulee kuumeinen olo tai hiki, kädetkin hikoilee mitä eivät ole ennen pahemmin tehneet. Mahassa tuntuu oudolta, ja jossain vaiheessa tuntui että maha olisi hieman turvonnutkin. Ja mahalleen jos menee sängylle, niin tuntuu ikään kuin mahaa painaisi. Ja olen todella hoikka tyttö..

Olen lukenut myöhäisistä plussista, mutta toisaalta alan luovuttamaan jo toivosta että sieltä semmoinen vielä tällä yrityskerralla tulisi :ashamed:

Edit; muutama päivä sitten tuntui myös aika kova vihlaisu yöllä masussa. Ja minkäänlaisia erikoisia vuotoja ei ole ollut.
 
Minä liityn tähänkin ketjuun, kun vauhtiin olen päässyt...

Hyvin epätoivoiselta tuntuu negatiivisten testien jälkeen, mutta hitto, taidan silti jatkaa spekuloimista.
Tiedämpä sitten jatkossa mitkä eivät ole raskausoireita, mikäli raskaus ei nyt ala.

Oireina siis seuraavia:
- päivisin alavatsanseudun nipistelyä ja menkkamaista kouristelua(mutta hyvinhyvin laimeaa)
- vatsa sekaisin (voi olla myös laksatiivisia vaikutuksia kahdesta pastillirasiasta tänään)
- housut puristaa vatsan kohdalta (syönyt liikaa)
- Aurajuusto-himo (tykkään kyllä muutenkin juustoista)

eipä juuri muuta. Tissit eivät ole kipeät enää. Olo on normaali, paitsi että keskittymiskyky on tasan 0 tai jopa miinuksen puolella.

ai niin, horoskooppi antoi ymmärtää, että jokin kauan mieltä askarruttanut projekti onnistuu tässä kuussa (eli pakkohan se on tulkita, että raskaudun). Samoten tarot-kortit antoivat nykyhetkelle hedelmällisyyden kortin. Eli sehän on nyt sitten aivan selvää pässinlihaa, että olen raskaana... Eikös juu ?! :D


Muokkaus :
En ollut raskaana.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä