Ekat raskaus oireet??

Iloksi : Mulla samoja oireita ollut nyt viikon verran, ensi viikon keskiviikkona pitäs mensut alkaa ja toivon todella ettei ala :)..
-vatsan nippailua
-alaselässä menkkamaista kipua välillä hetken mitä ei yleensä ole kuin vasta vuotopäivinä.
-rinnat välillä kipeet ja turvonneet.
-mieli tosi herkällä.
-nälkä melkein koko ajan.
-vilun väreet.
-pissi hätä usein ja yölläkin saa juosta vessassa.

Mitä mieltä olette, jos olisin raskaana niin raskaus viikkoja olisi nyt 3+6 näkyisköhän jo testissä? Pitäis varmaan maltaa odottaa tonne keskiviikkoon... B) mut mut...en tiiä miten maltan :LOL:
 
Tänään jo kp 52/28-32 ja tein raskaustestin joka ylläri näytti negaa. Koskaan elläisäni ei oo menkat ollu näin myöhässä joten alampa olla jo täysin varma hormoonihäiriöstä..Eikun siis vaan lääkäriin, jossa ne ei luultavasti osaa sanoa yhtään mitään "ota 600 burana ja mene kotiin".. Masentaan niin paljon! :|
 
  • Tykkää
Reactions: Wimmi30
doda Olikos sinulla niin, että nyt menossa toinen kierto ehkäisyn lopettamisesta?

Minulla kävi nimittäin niin, silloin 4 vuotta sitten, kun lopetin pillerit, että eka kierto oli n. 30 päivää ja toinen sitten yli 90 päivää. Siitä seuraavan kahden vuoden aikana minulla oli menkat yhteensä 11 kertaa enkä ovuloinut.

Nyt kierrot ovat tasoittuneet luomuna sinne 50-60pv paikkeille, clomifenilläkin 30-45 päivää.

Minulla hormoonitoiminta ei ole pillereiden jälkeen palautunut lainkaan normaaliksi eikä kroppa toimi oikeastaan muuta kuin lääkkeillä. Toivottavasti sinulla kuitenkin kävisi parempi tuuri asian kanssa ja palautuminen tapahtuisi nopeammin. Lääkärissä eivät minulle sanoneet juuta eikä jaata kun 8kk toivomisen jälkeen menin kysymään, että onko normaalia, kun menkat on vain jokatoinen tai jokakolmas kuukausi. Kotiin lähettivät yrittämään aina vain joka kerta, kunnes kaksiviikkoa sitten tehtiin ensimmäinen inssi.

Mutta, tosiaan, toivon sinulle parempaa onnea asian kanssa.

terveisin iloksi, kp 1
 
Iloksi: Kyllä on toinen kierto ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Ensimmäinen luomukierto oli niin normaali kun olla voi. Ja nyt sitten tosissaan alkaa pelko persauksessa olla että mikä vialla. Diane novat oli käytössä jotka kylläkin apteekissa vaihdon cypretyliks. Eniten kyllä ihmetyttää nuo menkkamaiset kivut mahassa...Ja tänäänkään en kerenny soittamaan lääkäriin kun soittoaika kerkes mennä ohi..
 
Ei kellään olisi kommentoitavaa tuohon lämpöasiaan?

Itsellä tosiaan nyt nämä:

- menkkatyylistä alavatsakipuilua ja reilun viikon
- PMS ei tullut
- kp 31/28 tänään
- lämmöt eilen ja tänään 37,5 (aiemmin en mitannut)
- pientä huippailua yms, ei kovin huomattavaa

Testailen varmaan ihan lähiaikoina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja iloksi:
Äispä87 Minulla näkyi haamuja tuossa alkuviikosta, jotka sitten keskiviikkona katosivat. Ja tänään alkoivat menkat. Eli saattaishan se sinulla vaikka näkyä se plussa jo.
Tsemppiä sinulle.

Iloksi:
:hug: voi harmi, mutta mulla tuli mieleen, että oisko sulla ihan alkuraskauden keskenmeno vuoto kyseessä, kun kerta olet haamuja saanu ja oireitakin ollut?? Mulla käynyt usein noin..
Kiitos tsempistä..testi jo ostettu valmiiksi taidan huomena aamupisusta tehä ja jos on nega ni sit oottelen keskiviikkoon tai torstaille ja testaan uudestaan jos ei menkkoja tule :) Voiiii kun ei alkais.... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Ei kellään olisi kommentoitavaa tuohon lämpöasiaan?

Itsellä tosiaan nyt nämä:

- menkkatyylistä alavatsakipuilua ja reilun viikon
- PMS ei tullut
- kp 31/28 tänään
- lämmöt eilen ja tänään 37,5 (aiemmin en mitannut)
- pientä huippailua yms, ei kovin huomattavaa

Testailen varmaan ihan lähiaikoina.



Moikka!

Mullakin on ollut lämmöt koholla tässä yli viikon eikä mitään lunssa oireita ole jne... mulla normi lämpö on n.36,0-36,3 ja nyt on ollu 36,9-37,1... Toivon niin paljon että tuo lämmön nousu johtuisi raskaudesta :). Toivottavasti sullakin
=)
Mulla on myös ollut muuten huimaamista, mutta saattaa myös johtua mulla jumissa olevista hartioista/niskoista...

Ilmoittele täällä miten kävi tuliko plussaa =) TSEMPPIÄ :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äispä87:
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Ei kellään olisi kommentoitavaa tuohon lämpöasiaan?

Itsellä tosiaan nyt nämä:

- menkkatyylistä alavatsakipuilua ja reilun viikon
- PMS ei tullut
- kp 31/28 tänään
- lämmöt eilen ja tänään 37,5 (aiemmin en mitannut)
- pientä huippailua yms, ei kovin huomattavaa

Testailen varmaan ihan lähiaikoina.
Moikka!

Mullakin on ollut lämmöt koholla tässä yli viikon eikä mitään lunssa oireita ole jne... mulla normi lämpö on n.36,0-36,3 ja nyt on ollu 36,9-37,1... Toivon niin paljon että tuo lämmön nousu johtuisi raskaudesta :). Toivottavasti sullakin
=)
Mulla on myös ollut muuten huimaamista, mutta saattaa myös johtua mulla jumissa olevista hartioista/niskoista...

Ilmoittele täällä miten kävi tuliko plussaa =) TSEMPPIÄ :flower:

Täytyy heti alkuun vielä mainita ettei väärinkäsityksiä tule... siis se että minun kohdalla ei varsinaisesti ole kysymys vauvakuumeilusta eikä tarkoituksellisesta tärppäämisestä, osallistuin ketjuun lähinnä koska täältä varmimmin vastauksia saa :ashamed: .

Toki tässä on jo päivien kuluessa ja epätietoisuudessa pyöriessä alkanut ajatus kääntymään siihen puoleen ettei se neljäs lapsi nyt kai niin katastrofi olisi, mutta mitenkään tarkoituksella tässä ei olla raskautta yrittämässä.

Mutta niin, tämän hetken infoa:

- eilen myöhään illalla tehty (Apteekin oma, väh. 3h vessakäynnistä) testi täysin nega, ei pienintäkään haamuilua.

- kp nyt 32/28

- alavatsan tuntemukset jatkuvat edelleen, ajoittain kipuilua ja muutoin painon tunnetta

- varsinkin aamulla järkyttävän tukkoinen olo, voi myös johtua allergiasta

- lämmöt edelleen vähän koholla

- aamulla pahaa oloa joka kai vähän helpotti pienen leivän jälkeen

Uskon että kaikki paitsi menkkojen puuttuminen ja lämmön nousu voi johtua vain hyvästä mielikuvituksesta. Menkat ei tosin ole olleet edelleenkään ikinä ennen 'turhaan' myöhässä, eli ellei tässä muutaman päivän sisään uusi testi näytä muuta niin täytyy kääntyä lääkärin puoleen.

Olen hengessä mukana ja Sinulle Äispä toivon plussaa, kuten muillekin kovasti kuumeilijoille =) :flower: :flower:
 
Liityn nyt sitten itekkin tänne pohtimaan omaa tilannetta, kun jänskättää aika lailla... Eli siis ollaankohan tässä nyt raskaana vaiko eikö. Ollaan sänkyhommailtu miehenpuolikkaan kans keskeytysmenetelmällä jo lähes vuoden ajan. Toki ollaan tiedetty ettei se mikään luotettava ehkäisymenetelmä oo ja se riski on otettu... Nytpä sitten onkin menkat myöhässä kp 49/36 :eek:
Toki aloin sitten netistä kattelemaan mimmoisia oireita raskauteen saattaa kuulua ja vertailemaan niitä omiin tuntemuksiin... se vaan kun mitään kamalan selkeää raskauteen viittaavaa juttua en oo huomannut.
Ensinnäki, tajusin myöhemmin, että justjoitain päiviä oviksen jälkeen tunsin tosi kovan pistoksen mahassa ja ihan ihmetytti että mistä se johtuu :O En oo koskaan tuntenu mitään ovulaationipistyksiä aikaisemmin ja mietinki, että olikohan se sitten jotain kiinnittymiskipuilua...
Koko viimeviikon oottelin menkkoja, kun melkein kokoajan oli vatsassa joku tunne, välillä kävi kipeääkin ja välillä se oli vaan semmosta... tunnetta :D ja sillointällöin jotain nippailua, ei kuitenkaan mitään kipeitä nipistyksiä. Se ei kuitenkaan tuntunut semmoselta kouristelulta, mitä mulla yleensä menkkojen aikaan.
Selkä oli kans kipeä koko viikon, mutta senkin vois ihan hyvin perustella sillä kun töissä joutuu seisoskelemaan koko päivän.
Ihan muutamia kertoja on ollu oksettava ja heikko olo, mutta toisaalta mulla on aina semmonen fiilis kun oon nälissäni, ehkä mulla vaan olikin nälkä
Ekat pari viikkoa oviksen jälkeen väsytti ihan sairaasti mutta sekin meni sitten ohi.

Toissapäivänä tein apteekin raskaustestin joka näytti negaa... Tosin tein sen keskellä päivää eikä edellisestä vessakäynnistä ollut kuin ehkä tunti. En vain malttanut oottaa :D

Mutta mulla oli ihan kysyttävääkin! Tänään huomasin ihan vahingossa, että toisesta rinnasta tulee varovasti puristaen semmoista valkeaa nestettä, enkä tommoista ole kyllä hoksannut koskaan aikaisemmin :eek: Onko kellään muulla ollut tuommoista oiretta alkuraskaudessa, onko se normaalia? Rinnat ei oo muuten ollut mitenkään herkkänä (ne ei oo koskaan edes ennen menkkoja) eivätkä ainakaan mitenkään erityisemmin turvonneetkaan.

Vaikka lapsi ei olekaan ollut erityisemmin suunnitteilla ihan vielä tähän hetkeen, harmittaa kyllä jos tää onkin vaan jotain muuta hormonimylläkkää...
 
Täällä tuskin nyt kyse on raskaudesta, pieni vuoto alkoi tuossa 33/28 eli eilen ja on ihan alkumenkkojen oloista. Lähtöjäänkin kun oli niin olemattoman pieni raskauden mahdollisuus niin negatesti ja tämä vuoto nyt saa minun osaltani asian vahvistaa.

Edelleen, onnea kuumeilijoille ja toivon että tärppää pian!

:flower:
 
Huomenna ois sitten mentävä veriraskaustestiin. Tunnin sain soittaa terveyskeskukseen että pääsin kertomaan vaivani. Meinas epätoivo jo tulla. Jospa nyt sitten sais varmuuden. Negaahan se tulee näyttämään...
 
Lyijylintu: Eipä tuohon voi oikein muuta sanoa kuin että ei voi tietää. Ensi viikko näyttää. Tiedän, on hankalaa odottaa ja jännittää, mutta paljoa muutakaan ei voi.

Olen yrittänyt itse raskautta vasta 3 kuukautta ja olen jo tähän mennessä huomannut, että kun oloonsa (ja mahdolliseen raskaaksi tulemiseen) kiinnittää huomiota, ihan tavalliset kuukautiskierron oireet alkavat vaikuttaa mahdolliselta raskaudelta. Tai sanotaan näin: ennen ajattelin, että mulla on koko ajan ihan tasainen ja samanlainen kierto. Nyt kun oikein tarkkailen kiertoani, niin alan huomata, että taitaapa se vain olla joka kuukausi vähän erilainen. Joskus nippailee mahaa, joskus ei. Joskus väsyttää ennen kuukautisia, joskus on energinen, jne.

Voi ihan hyvin olla, että et ole raskaana. Toivotaan niin, jos elämäntilanne ei olisi sille hyvä. Ja vaikka olisitkin raskaana, niin toivotaan, ettei se olisi katastrofi kuitenkaan. Onhan sulla aikaa tehdä päätös mahdollisesta keskeytyksestäkin, jos sitä mietit, kun kuitenkin olet ajoissa liikkeellä seuraamassa tilannetta.

Toivon, että asia ratkeaa parhain päin!
 
doda, mulla on tärpänny myös n. 2kk pillereiden lopettamisen jälkeen, Testi näytti plussaa ja haaleeta haamuu vähän reilu viikon päästä ku kuukautiset oli myöhässä.. nyt on rv 8+2. Toivotan sulle tosi paljon plussa onnee!!! ja pidän peukkuja täällä!! :hug: :flower:
 
täällä mennään yrityskertaa 4-6, kiertopäivää 38/n.36, toinen kierto pillereiden lopettamisen jälkeen. (selvennystä edellisillä sivuilla :D)
nyt ei tietoakaan menkoista, ei minkäänlaisia pms oireita, tosin kierto saattaa olla erittäin epäsäännöllinen, mutta tiedä näistä.

jotkut hajut ja ruuat tekevät etovaa oloa, ja osa lempiruuista ei maistu enää..
toivottavasti olis syynä joku muu ku tää kauhee helle :D
 
taidanpa nyt sitten itsekkin tulla tänne jännittämään...
Oireita on ollut: alavatsa kivut joskus samanlaiset kun ennen menkkoja mutta yleensä hieman "pehmeämpää" kipua. yökötystä on ollut ja pari kertaa oksentanutkin. Päätä on särkenyt mutta pahin särky oli melkein heti ovulaation jälkeen. Rupean hikoilemaan yleensä illalla kuumotusta. Mieliala vaihtelee olen hyvin herkässä tilassa telkkaria kattellessa saatan purskahtaa itkuun vaikka sieltä ei edes tulisi mitään ihmeellistä. :LOL: niin ja sitten minulla on vain toinen rinta arka toisessa ei ole mitään mutta toinen on ihan kosketusarka, yleensä kyllä ennen menkkoja ovat kummatkin arat mutta nyt siis näin? Tänään on kierto päivä 28 eikä menkkoja kuulu eikä näy... yleensä ovat tuleet 25 kierto päivänä. Huomenna olisi voinut testata mutta tikku jäi apteekin hyllylle koska musta on tullut myös hajamielinen jota en todellakaan yleensä ole yhtenä päivänä hukkasin puhelimeni 4 kertaa kun en muistanut mihin sen olin laskenut.. :p
Toivottavasti tulisi plussa on sitä jo vuosi yritetty... :)
 
Huomenna labraan, kaksi testiä ollut negatiivisiä, mutta kp on nyt 38 ja normaalisti se on se 28, eli kymmenen päivää myöhässä ollaa. Yleensä menkat alkaa ajoissa mutta ei kuulu eikä näy, eikä tunnu! Etovasta olosta on kärsitty ja pahakin olo on mutta se johtuu varmasti noista helteistä. Nyt vasta tänää illasta alkoi nipistelemään vatsaa, vasen puoli hirveän kipeä :/ Jännitää vessassa käynti, kun ajattelee että nyt ne menkat sitten alkaa. Vaikka nyt ei olisi ihanteellinen aika lapselle, mutta olisi sellainen pikku nyyti suloinen. :) Ainiin ja lämpökin heitellyt kummasti.
 
Luin melkein koko ketjun läpi ja päätin rekkautua.

Nyt kp 30/32(vaihtelee tosin). Harrastettiin miehen kans seksiä vissiin just päivää ennen ovista, jos laskuria uskaltaa uskoa. (1 km n. 1,5vuotta sitten)

Oireita olen huomioinut ainakin jo kolmena päivänä

- Tunne, että olen raskaana
- Juilimiset nivusissa/alavatsassa (kuin menkkakivut)
- Lämmöt aamulla n. 36,8 (norm. 36,4)
- Kiukkuisuus ja itkuisuus todella voimakkaana (ei normaalia toi itkeminen)
- Naama kukkii
- Väsymys
- Vatsa tuntuu kireeltä/kovalta, kuin olisi joku kramppi päällä kokoajan


Noi nyt ainakin. Toki saatan kuvitella kaiken ja tuun vielä tippuu korkeelta ja kovaa :whistle:

Koskahan kannattais testailla? Oviksesta viikko aikaa.
 
Odottele vielä muutama päivä(jos maltat ;) )..ehkäpä tuossa 10vrk oviksesta voisi testi jotain jo näyttääkkin - ei tosin vielä monellakaan niin aikaiseen, silloinhan vasta dpo8..
..usealla täällähin pinoissa on dpo10(n. 12vrk oviksesta) jälkeen jo haamunen saattanut tulla testiin, mikäli tärppi käynyt!


Plussatuulia!!!:wave::heart: =) ..
 
minulla on menkat 8 päivää myöhässä. muutaman kerran on repäisy kipua olllut kun nopeasti nousen ylös.. ja vessas ravaan koko ajan. ja tänään kokeilin onko rinnat kipeät niin nännistä tuli läpinäkyvää vuotoa. ? toisaalta toivon olevani raskaana mutta pelkään sitä myös. mitä mieltä te olette. kaks negatiivista testiä tehnyt
 
En tiedä onko tämä oikea paikka kysyä tällaista mutta haluaisin kuulla mielipiteenne. Mulla oli edelliset menkat 13.6. Kierron pituus on tarkalleen 29 päivää.

ALoitin pillerit ekana vuotopäivänä, kerkesin syödä niitä 5 päivää kunnes jouduin lopettamaan hankalan sivuvaikutuksen vuoksi. Tämän jälkeen tuli pari päivää tuhnua. Ja nyt sitten päätimme miehen kanssa että annetaan koko ehkäisyn olla kun nuo pillerit ei tosiaan sovi mulle.
Kysymys olisikin se, että kuinka monta päivää uskotte tuon 5 päivän pillerirupeaman siirtävän menkkojani ja mahdollista ovista? Joku sanoi että sen 5 päivää. Mulla on aina ollut täsmälleen 29 päivää kierto ja niin ikään menkkojen ois pitäny alkaa viime sunnuntaina. Jänskättää vain että (joskohan) voisi olla pieni teoreettinen mahdollisuus että olisi pulla uunissa :heart:
 

Yhteistyössä