~**Elokuun mussukat MAALISKUUSSA**~

me ei oteta kans pakkausta,koska kaksi sellasita meil jo on ollu ja osa tavaroista tallessa :) siis sellaisetmitä on tullu käytettyä näilläkin. Rahalla mekin ostetaan vissiin kunnon kantoreppu :) Esikoiselle ja tuolle toisellekkin pakkaus tuli tarpeeseen,kun väli oli niin pitkä ja ei kaikki esikoisen tavarat tallessa. Ja sitä on ihana penkoa kun se saapuu :heart: sitä jään kaipaamaan nyt kun ei oteta sitä :)
 
Eea
Tuntui kun ois joulu tullu, kun sen äitiyspakkauksen sai käsiin. Mitenköhän monta kertaa kävin ne vaatteet ja tavarat läpi enne vauvan syntymää? :D Pakkauksen toppapuku meillä jäi täysin käyttämättä. Ekana talvena oli aivan liian iso, ja toisena talvena taas liian "vauvanmallinen". Kaikki muu oikeastaan tuli käytettyä. Mies tuskaili kietaisubodien kanssa. :) Itse taas tykkäsin niistä hurjasti.
 
Äitiyspakkaus oli kyllä ihana, mutta tuskin mekään otetaan sitä tälle seuraavalle, kaikki tavarat on vielä aika hyvin tallessa. Ellei se nyt lapsimessuilla osoittaudu jotenkin poikkeuksellisen ihanaksi, ainahan sitä mieltään on luvallista muuttaa..:whistle:

Pitkä kirjoitustauko on minullekin tullut, vaikka lukemassa olenkin käynyt ahkeraan. Koitan nyt kevään mittaan parantaa tapani, kun vaan tuo koulu vähän helpottaisi.. No, pääsiäisen jälkeen alkaakin jo pikkuhiljaa loma, muutamaa tenttiä lukuunottamatta.

Onnea kaikille rakenneultrassa hyviä uutisia saaneille! Me kävimme ultrassa viimeviikolla, pienellä oli kaikki oikein hyvin, painoarvio oli vajaa 430 grammaa, ja vastasi viikkojaan muutamaa päivää vanhempaa. Ja meidän suureksi ihastukseksi ja yllätykseksi minun varovainen tyttötoiveeni muuttui TYTTÖLUPAUKSEKSI!!!! Sen saa siis muuttaa minulle myös etusivulle. Alan pikkuhiljaa myös alkaa uskomaan tuohon, sen verran varmoilta sekä kätilö että lääkäri kuulostivat, vaikkei se nyt ikinä mikään 100% varma juttu olekaan. Molemmat ultrasivat vuorotellen, ja olivat tosi mukavia, kätilö kävi meidän kanssa todella tarkkaan läpi kaikki rakenteet päästä varpaisiin. Kuviakin saatiin mukaan rutkasti, yrittivät oikein metsästää hyvää profiilikuvaa! :D

Manduca on meilläkin ollut, ja oltiin siihen tsoi tyytyväisiä. Hakkasi siskolta lainaan saadun Baby Björnin ihan 6-0! Suosittelen siis lämmöllä. Meilläkin on uuden hankinta edessä, myytiin vanha ystävälleni, ja nyt hän odottaa myös toista lasta joten tuskin haluavat siitä luopua.. Mutta hyvinhän noita tuntuisi taas Huutiksessakin olevan.

Voimia kaikille tasapuolisesti, ja toivotaan että aurinko sulattaisi pian tuon hangen!

Kuuttis ja Titiuuu, 22+0 (???)
 
Koralli Meillä lakimitta oli 37,7mm ja tosiaan kahdella muulla lapsella on ollu suunnilleen samoilla viikoilla 50,0 ja 47,0.. et mua kyl huolestuttaa aikalailla :ashamed: ja aikaa sinne kontrolliultraan vielä kuitenki on..
Täällä otetaan äitiysavustus rahana..kaikki vauvanjutut tallessa ku poika tulee tällä viikolla 8 kuukautta.

Jonetta ja vilja 20+3
 
Hei, auttakaa
Onko täällä muita joilla viikkoja 18+ ja paino edelleen laskussa? Mulla on lähtöpainosta -6kg ja viime neuvolastakin -3kg. Pohdin täällä, että pitäiskö soittaa neuvolaan ja pyyttä lähetettä ultraan? Rakenneultraan kun on vielä 3viikkoa. Ruoka ei ole viime aikoina maistunut hyvin mutta pitääkö mun huolestua enemmän mitä jo olen huolissani.
 
Heips!
Neuvolassa käyty :)

RV 21+0
Painoa tullut edellisestä käynnistä 700g eli 140g/viikko (5 viikkoa välissä)
sf 20
Hemppa 128, noussut rautatableteilla tosi hyvin
paineet 117/79
pissa puhdas
Martan syke :heart: 130krt/min
liikkeet ++

Äitiyspakkaus otetaan :) kaikille lapsille se on otettu ja tarkoitus on jokaiselle lapselle pakkauksista säästää jotain vaatetta ja tavaraa muistoksi :heart:

Pieni Tähtönen ja Martta 21+0 POKS
 
Oletteko mitannut mahanympärystä? Mä mittasin tänään navankohdalta ja se oli 97cm. Huh, tuntuukin jo jotenkin isolta. Sf-mitta mulla oli viime viikolla 17cm ja oma pituus on 173cm.

Onnea Elokuunvaavi poikalupauksesta! :heart:

Päksäkkä 22+4:heart:
 
Äitiyspakkaus - Odotan eka miltä tua 2011 pakkaus näyttää, mutta luultavasti ei oteta pakkausta, ei niitä vaatteita tms. tullut koskaan käytettyä, toppahaalaria silloin tällöin ja seki on esikoiselta tallessa.. Vaikka oli se esikoisen aikaan ihana päästä sitä penkomaan! :)

Täällä kellonkääntämisellä ei ole ollut mitään vaikutusta, päinvastoin mun mielestä on kiva kun meni tunti eteenpäin! :D

Ostin taas tänään suklaapatukan.. Mutta nyt yritän hillitä itseäni, olen varma että kesällä viimeistään se paino nousee kun tulee turvotusta, vauva kasvaa enemmän jne.

Muuten omaan oloon ei mitään erikoista! :)

Majj & 20+1
 
Ihanaisen aurinkoista päivää kaikille! Ja niin ihana kuulla että ultrat on menneet hyvin kaikilla. Paljon voimia heille jotka perhejuttujen ja vaivojen kanssa joutuvat tuskailemaan...:hug:

ON: Se ultra takana, huh! Kaikki oli niin hyvin ku mahdollista!!! Ja pikkuinen poikahan se siellä köllötteli, sen verran selvästi näkyi ulokkeet...:heart: Eli poikalupausta tuli meille, jostainhan minulla se poikaolo jo olikin koko ajan! Ihanaa, salainen pikku toive toteutui siis myös... oli kyllä jännä nähdä ku se ei tietenkään enää liikkunut niin paljon kuin viime käynnillä, alkaa siis tila loppuun.. painoksi sai n. 381g ja pää oli muistaakseni n. 5 cm... kaikki koot vastasi suurinpiirtein viikkoja, neuvolakorttiin merkitty 20+6 eli pari päivää isompi mut sen aiemman mukaan tietenkin mennään... kuvia ei montaa ollut ja ei mitään niin hyviä ole ku hänestä oli niin vaikea saada kasvokuvaa kun katseli minun selkärankaan päin, sen verran sai kuitenkin katsottua ettei halkioita huulessa näkynyt...virtsatulehdusnäytteen kävin antaa, siitä saa jo pikatulokset tänään, se on yksi mikä voisi tuota pientä kirvelyä alavatsalla tehdä mutta streptokokit ja hiivat oli negatiivisia ku ne kokeet katsottiin. Ehkä minäkin tästä vihdoin alan uskomaan siihen että loppukesästä perheemme saa kaipaamamme vauvan. Sori omanapaisuus tällä kertaa...:ashamed:

Jaahas jos sitä sitten päikkäreille menisi ennen joogaan lähtöä!

Hyviä ultrauutisia kaikille toivon joilla vielä edessä!!

Minttu ja Pikku-Jalmari (20+4) :heart:
 
Hei kaikki,

Joskus alkuaikoina tänne kirjottelin mutta sitten se vain jäi kuin jäin vähän kärryiltä välissä enkä ehtinyt niin lukea. Nyt olen taas käynyt lukemassa hieman teidän juttujanne.

Äitiyspakkausta me ei oteta kun tykkään itse valita vaatteet. Esikoiselle otettiin ja käytettiin aika vähän niitä vaatteita. Silloin (2005) oli jotenkin huonon mallisia ja kovia materiaaleja.. Nyt näyttää kyllä jo kätevämmältä pakkaukselta kun niin paljon housujakin on.

Rakenneultrassa käytiin viikolla 20+0. Tältä näytti meidän vauveli silloin:



Pikkasen huononi kuva kun valokuvan siitä räppäsin enkä skannannut. Mutta erittäin hienot kuvat saatiin ja vilkutuskin saatiin ikuistettua. 330g painoarvio ja vastasi hyvin viikkoja. 45.1 (ilmeisesti päänympärys), AL 153.0 ja FL 31.6. Nämä mitat laitettiin korttiin. Onko FL reisiluun mitta? Entä AL?

Poikaolo sai vahvistuksen ja POIKALUPAUS saatiinkin (välillä poikaolo kerkesi kyllä vaihtua vähän väliä tyttöoloon mutta alkuperäinen tuntuma oli poika)..

Tänään kävin sitten neuvolassa (22+1) ja painoa on tullut 6 kg lähtöpainosta :O Hyvin oon kyllä syöny ja ruoka on maistunu.. näköjään. Painoa on nyt 68 ja mittaa 170cm. Mutta kiltti neuvolantäti sanoi että on ihan normaali painonnousu.

Hb oli 124, Verenpaine 128/70. Kohdunpohjan korkeus 21cm. Vauvan sykkeet 130-140.

Sokerirasitukseen pitäis mennä viikoilla 24-26..

Nyt tuli kyllä paljon omaa napaa, mutta kunhan pääsen taas teidän juttuihinne mukaan niin otan enemmän huomioon :)

Onko kellään muuten BRIO HAPPY vaunuja? Olisin niistä kiinnostunut ja erityisesti kokemuksista..
 
Viimeksi muokattu:
neuvolakuulumisia täältäkin:

rv 22+4
paino nyt +4,3kg lähtöpainoon
pissa protskut + eli labraan...
hb 119, rauta menny jo 3vk
paineet 113/65
liikkeet ++
syke 120-150 :)
sf 20 eli pikkusen keskikäyrän yläpuolella. Esikosta meni koko ajan alakäyrillä tai sen alla :)

äitiyspakkausta ei varmaan oteta, kun esikon jäljiltä kaikki on tallessa. Me kyllä käytettiin paljonkin niitä vaatteita. Ei ihan kaikkia kun oli niin leveitä malleja mutta melkeen kaikkia. Haalaria käytettiin vielä tänä talvenakin :) Vähän kyllä oli jo pieni, mut kaulahuivilla sain kaulan piiloon :) Ihana oli se pakkaus sillon saada, ihan kuin joulu olisi tullu :)

Onpa ihanaa kun nyt alkaa oikein rakenneultra ryysis ja saadaan tänne kivoja kuulumisia :) Onnea kaikille tyttö/poikalupauksista!

hemari ja helmiäinen 22+4
 
Onnea taas tyttö- ja poikalupauksista! Mulla on ihan poikaolo, ensi viikolla se sitten varmistuu :)

Äitiyspakkaus otetaan. Väli esikoisen ja tän kakkosen välillä on kuitenkin niin suuri, ja haluan sen jouluaattofiiliksen kun se pakkaus tulee :)

Meidän vauva ei ainakaan jää kakkoseksi esikoiselle liikkumisen määrässä. Liikkeitä tuntuu usein. Lauantaina olin koko päivän menossa ja liikkeellä, mutta tyyppi ilmoitteli itsestään hyvinkin reippaasti sekä aamulla ja illalla. Ei päässyt huolehtimaan. Esikoinen oli samanlainen myllertäjä.

Kristiina & vauva 18+5 (tai jotain siihen suuntaan ainakin...)
 
Äitiyspakkausta en varmaankaa ota, tai en oo vielä ihan varma :)

onnea poika ja tyttö lupauksista moni jo saanut sen. eiolla itse vielä varmoja kysytäänkö..2 viikon päästä olis taas ultra niin katotaan nyt uskalletaanko kysyä ;)

Neuvola kuulumiset (eilen)

viikoja 18+2
painoa alusta lähtien +3,4 kg
pissa puhdas
hb: 139 (eipä oo ku kerran pitäny ihan lopussa viikon syödä rautaa :))
paineet 120/68
sf-mitta oli 13 cm..yleensä ei oteta näin varhain mutta sano että niin hyvin tuntuu että otetaan.. keskikäyrällä meni
vaavin sykkeet 148 luokkaa :heart:

kävin labrassakin kun ollut vähän alaselkä kipua mutta varmaan vain rasituksesat johtuu kun ei mitään tulehduksia ollu..

himoja on ihan liikaa ja just karkkia ja jotain roska ruokaa tekee mieli koko ajan vaan onneksi on jääny kyllä ne vähälle!! ainakin vielä..

liikkeitä tuntuu päivitääin ja tosi voimakkaasti jo! vähän jo mahan päältäkin tuntuu.

Nytpä lähen vesijuoksemaan niin palaillaan taas!

SaBiNe ja masuasukki 18+3 (aika matelee....)
 
heips taas,
onko kellään muulla ollu semmosta outoa kipua, kun mulla välillä. tuossa oikealla puolella navan vierestä muutamia senttejä välillä vauva tuntuu(tai joku osa hänestä..) tosi lähellä ihon pintaa ja kun ihoon koskee sattuu ihan hemmetisti? mulla välillä tuntuu ja oikeasti on tosi kipeä, ettei koskea voi, loppuu heti kun tyyppi(?) siirtyy muualle.
vähän vaikeasti selvitetty, mutta ihmetyttää, kun ei aikasemmissa oo tuommosta ollu...

myyden 19+1
 
Tervehdys tännekin pitkästä aikaa, mikä lie minuu vaivaa nykysin kun en minnekään suuntaan jaksa olla yhteydessä :ashamed: ja sitten en jaksa kenenkään kanssa enää jutella mitään, jos joku vahingossa edes ehdottaa tapaamista :headwall: Näinköhän mie eristäydyn kaikesta tässä maailmassa ja meen jonnekin kaninkoloon synnyttämään ja murisen kaikille jotka sitten yrittää tulla lähellekään minuu ja pienokaista...

Tyttö-/poikaolosta minul ei vieläkään ole selvää oloa, huolestuttavaa?! Ens viikon perjantaina olis rakenneultra ja mie pähkäilen haluanko tietää vai enkö? Ja jos kysyn niin kerronko sitten miehellekin vai enkö? Mies ei nimittäin ole tulossa mukaan vaan menen yksin ja kiusaus olis kysyä. Minuu vaan pelottaa, että miten loppuraskaus menee jos siellä onkin poika, kun mies on niin vakaasti päättänyt että siellä on nyt tyttö.

Äitiyspakkaus aion ottaa...esikoisen ja tämän kakkosen välillä on kuitenkin 6 ja ½ vuotta. Eilen just kattelin Kelan sivuilta sitä tämän vuoden pakkausta. Mie muistelen kanssa että toukokuussa yleensä ne vaihtuupi eli alkuvuosi vielä tuolla 2010 pakkauksella.

ON Antibioottikuurin söin johonkin tulehdukseen kohdunkaulalla. Meillä nämä arvauskeskuslääkärit on hyvin suuripiirteisiä :rolleyes: Kaiken lisäksi ilmoitti, ettei oikeastaan pitäisi tulla heille vaan suoraan äitipolille. Tuli vähän sellainen olo, että nyt kun olen raskaana kaikki hoidetaan erikoissairaanhoidon puolella.

Muuten on vattassa kaikki ollu hyvin. Napero on potkinut päivittäin ja paljon. Joskus jopa tullut hyvinkin napakoita potkuja. Aika hyvin olen jaksanut myös töissä olla, tosin onneksi tulen saamaan helpotusta ja siirryn tekemään 6 tuntista päivää. Tukivyö on kovassa käytössä, mutta en ole huomannut siitä juurikaan apua olleen. Alaselkäkipeytyy edelleen, notkolla kun on.

~tottis ja napero rv 19 + 1
 
maami86, meillä on Brio Happyt...tai itseasiassa kahdetkin :LOL: Pinkit tuolla meidän prinsessalla ja nyt hankit lilat uudenveroiset pehmeällä kantokopalla meidän poikalupaukselle :D

Oon ollu tosi tyytyväinen vaunuihin/rattaisiin ei siis mitään huomauttamista. Mun molemmat vaunut on niillä kovilla ns. Eva pyörillä ja teleskooppi rungolla..ei siis heittoaisaa mutta ratasosa on niin näppärä vaihtaa ihan lennossa ettei tuo ole haitannut. Vaunut on kevyet työntää ja nostella autoon ja kulkevat epätasaisessa maastossa erittäin hyvin johtuen leveistä pyöristä...eli multa saavat kyllä pelkkää plussaa arvosanaksi...suosittelen siis lämmöllä =)

 
Kävin lääkärissä, samalla kuin ennen lomamatkaa. Kuukausi tuli hermolomaa niin ei tarvi ainakaan duunikuvioita murehtia vähään aikaan kaiken muun murheen lisäks. En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa kun ajattelin että ehkä loppuviikko tulis... Kaipa tää olo tästä pikkuhiljaa helpottaa (toivossa on hyvä elää).

Jos jollakulla pk-seutulaisella on vapaa-ajan ongelmia arkena päiväsaikaan, niin musta voi saada kaverin vaikka mammavaateshoppailureissulle tai pikkupotkareita ihastelemaan ;)
 
Heippa!

Raitis: Kiva kun huolehdit :wave: Kivasti lämmittää mieltä, kun joku muistaa :) Tallessa ja kunnossa ollaan edelleen!!! Tulin välissä huhuilemaan kaiken kiireen keskeltä! Meillä on häät nyt lauantaina 2.4 ja arvaten kaikki vapaa-aika menee niiden järjestämiseen. Niin ihanaa kuin se onkin niin myös alkaa jo tuntua että kun olisi jo ohi ja saisi elämässä tehdä jo muutakin, musta tuntuu etten ole ulkonakaan käynyt kohta kuukauteen.... :O Kovasti alkaa jo viikonloppu jännittää, mutta jospa kaikki sujuisi hyvin ja päivä olisi edes lähes täydellinen ;)

En ole kerennyt kuin silmäilemään juttujanne, ensi viikolla lupaan taas paneutua tänne enempi :) Monet jo käyneet ultrassakin. Meillä se oli viime perjantaina (senkin olen unohtanut tänne kirjoittaa :ashamed: ) Taidamme olla ainakin vielä ainuita, jotka eivät saaneet minkäälaista sukupuoli arviota vaikka asiaa kysyttiin. "valtteri" käänsi selän kameralle ja risti jalat tiukasti yhteen, ilmeisesti näyttääkseen mielipiteensä uteliaille kurkkijoille. :LOL: Eli meillä edelleen "Valtteri" ennenkuin Vilhelmiinaksi todistetaan ;) Muuten kaikki oli ok ja koko vastasi viikkoja. Hieman jäi pettynyt olo ultrasta kuitenkin, koska näkymät oli tosi huonot selinasennossa (eli jalat mun sisuskaluja kohti) ja kuvat oli huonoja. Kätilökin totesi että on haastava ultrattava, eikä oikein kuvia meinaa saada... Noh, pääasiakai se onkin että tarvittavat rakenteet löytyy!!!

Kivaa keväistä viikkoa kaikille, en varmaan ehdi loppu viikonaikana kuin korkeintaan taustalle lueskeleen juttujanne!!!

Viola ja "valtteri" 21+5
 
Terveisiä rakenneultrasta! :wave:

Kaikki kunnossa ja saimme kuulla odottavamme tyttöä. :) Etusivulle vois siis päivittää tyttölupauksen. :heart: Meiän ei tarvinnu ees erikseen kysyä, et näkyykö sukupuoli vaan ultraaja kysy ite, et halutaanko me tietää se. Tais siis ilmeisesti näkyä selvästi. Ei siis ollu mikään siveyden sipuli, ihan on vanhempiinsa tullu! :LOL: Mutta ai hitto ku se paino kipeesti sitä anturia mun mahaan! Mieskin ihan sano, et musta näky et mua sattu. Mut annoin runnoa ku on tota makkaraa tos, että näkee kunnolla ku se vauva oli niin hassussa asennossa: eka sikiöasennossa ja sit se meni ihan kaksinkerroin, jalat suoraks ja nenä polviin! :O :D Selvis myös syy siihen miks en tunne mitään: istukka edessä.

Samalla julkistettiin tieto facebookissa, onnitteluja on tullu ihan sikana! :)

Äitiyspakkaus otetaan kun eka on kyseessä. Toki meillä on paljon vaatteita, et sen puolesta ei tarvis, mut kyl se nyt kerran pitää hommata..


u & Liipukka :)attn: työnimi meni vaihtoon) 19+6

P.S. Jee, huomenna juhlistetaan puoltaväliä! :xmas::popcorn::D:heart::xmas:
 
Majj, jos keksit millä suklaan himosta pääsee eroon niin kerro mullekin. Se vaivaa nimittäin täälläkin tosi pahasti :( Toisaalta jäätelöä, mitä edellisessä raskaudessa teki mieli tosi paljon, ei tee nyt mieli ollenkaan. Ehkä syön tarpeeksi kalsiumia muuten...?

Onnea Piianappulalle, Pilvilinnalle, Elokuunvaaville, Mintulle ja Maamille poikalupauksista, ja Kuuttikselle ja Ullelille tyttölupauksesta! Tulipas näitä poikia tänne melkoinen liuta, hyvä että edes pari tyttöä ;)!

Tsemppiä Miuskille ja toivottavasti palaat pian, kuitenkin =)

Tervetuloa Paukulle!

Kellojen siirtäminen rassaa täälläkin. Voisin hirttää kesäajan keksijän munistaan jos saisin sen kiinni...

(.) Kävin tänään lääkärillä haastattelemassa häntä kilppariarvoista. Kuulemma raja-arvot voivat vaihdella riippuen laboratoriosta. Eli turhaan olen hänen mukaansa huolehtinut, olen ihan hyvin rajojen sisällä.

Muuten on kyllä tosi hyvä olo nyt taas kun olen parantunut, mitä nyt aamuisin väsyttää sairaasti tuon kesäaikaan siirtymisen jälkeen, ja illalla hilluisin vaikka kuinka myöhään :( Mutta sain sitten kuitenkin tämän "energisen keskiraskauden" :D
 
Kiitti Mittumaaria vastauksesta tuohon miun äippäpakkauskysymyksee :) Jaa, pitäisköhän sitä sit sillei sumplailla et sais sen 2011 pakkauksen. Toisaalta tuo viime vuoden pakkaus näytti ihan kivalta. Mut miulla kyllä viel sinne neuvolaanki vähän aikaa et voiphan tuo olla jos vaikka ois jo vaihtunu.

Mut mie lähinnä tulin kertomaa, et mies tunsi eilen ekan potkun kättä vasten :heart: Alko illalla jumppaamaan ihan kunnolla ja mies sitten laitto käden vatsalle. Vähän aikaan oli ihan hiljasta ja aattelinki et joks se heti loppu mut sit monotti oikein kunnolla keskelle kämmentä :D Arvatenkin tuleva isä oli innoissaan tästä, nyt alkaa hällekin tuntua tää jo paljon todellisemmalta!

Summersun 19+6
 

Yhteistyössä