¤¤ ELOMASSUT 2008 ¤¤ part.2

Heippa hei taasen..!

Täällä meillä on joulu mennyt mukavasti, ja tässähän tämä jatkuu.
Muutoin ei ole juuri uusia oireita ilmaantunut, aamuisin on melko ällöolo nykyään..huhhuh.. ei kyllä oksentamassa ole vielä tarvinnut käydä! :/

Yksi juttu, mikä vaivaa, on huuliherpes. On ekaa kertaa ilmestynyt minulle, ja on tosi kipeänä. Olen käyttänyt nyt eilisillasta asti Zovirax voidetta siihen, on pakko kun koskee! Niin sitäpä minä yritän tässä kysyä, että onko kellään kokemuksia/tietoa, voiko sitä käyttää raskaana ollessa?

Lääkkeen tiedoissa lukee, että kysy lääkäriltäsi, mutta eipä nyt pyhinä voi lääkäriltä kysyä. Polilta eivät osanneet sanoa.. Mutta joka tapauksessa, olen sitä käyttänyt. Netistä mitä luin, niin saisi sitä käyttää. Mutta kyllä osaa olla huuliherpes kipeä, kuumottaa ja kihelmöi! :$

oda-sofia ja pikkunen, tasan 8 :heart:
 
tervetuloa uudet mukaan :wave:

kyllä herkistää tuo synnytyssairaala ohjelma, koko päivän tapittanut kahtoa, mieskin jo "hermostu" ja lähti pojan kanssa rallipajalle :D
Torstaine neuvolaan meno ja ajattelin sitte ajella ostoksille, kun pitää kummilahjaa ostaa :heart: Tosin kauhulla odotan miten paljon porukkaa on liikkeellä torstaina :x
mut nyt takas telkun pariin :wave:
 
Hei kaikille uusille :wave:

Täällä kaikki jouluruuat maistuu vähän liiankin hyvin ja karkit myös. Onnistuin vaivihkaa jättää joulukalat ottamatta ,enkä näin ollen raskaus vielä paljastunut anoppilassa ,eikä kotona. Onneksi minulla oli kaapissa myös uusi tunika mallinen paita niin ei tarvinut masua pinkistää. Muutoin olisi kyläreissut jäänneet melko lyhkäisiksi.

oda-sofia eipä ole Zoviraksista kokemusta ,mutta itse olen jättänyt käyttämättä sellaiset lääkeaineet joiden ohjeissa ei sanota ,että saa käyttään. Strepsils- kurkkupastilleissa mm. luki ,että niiden turvallisuutta raskaana oleville ja imettäville ei ole tutkittu. En kyllä sitten niitä tohtinut käyttää.

Nyt mennen päikyille hetkeksi ,kun illalla tulee vielä vieraita.

-Poni ja Manteli 5+6
 
Pikkumyy: mulla tytöstä pahoinvointi kesti viikolle 16 asti, ja oksentelinkin yötäpäivää, mutten näin rajusti, ja pojasta vkolle 33 oli joka aamu 8-12 oksensin, mutta muuten pysyi kaikki sisällä.

Nyt on ihan erilaista.Tänään on ollu pari kertaa tosi vaikee piellä tavaraa sisällä :x

Nyt taas seesteisempi vaihe..Huomenna olis pienimuotoiset lastenjuhlat meillä, ja sinne pitäis pitsaa vääntää, saattaa olla vaikee paikka!!
:x

Mutta nyt pitää lähtä ulos vähäx aikaa!!

:heart: :lla AE ja säde (1,3cm) :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:
Tervetuloa kaikki uudet :wave:
Mulla on tänään ensimmäinen päivä viidestä,kun ruoka pysyy sisällä,muina päivinä oon oksentanu kaiken ulos :( nytkin on kamppailtava,et ei tuu ulos,huono-olo on ihan aamusta iltaan ja tää on aika tuskaa :x


Tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu!!!!!!
ISO VOIMA :hug: !!!
 
Mulla on pahoin pahoinvointi helpottanut, viikko sitten olin jo viittä vaille valmis tiputukseen kun edes vesi ei pysynyt sisällä. Paino tippui muutaman kilon mutta nyt on ruokakin taas maistunut.
Ihan hyvä koska ei nyt jouluna vielä kerrottu mun vanhemmille.
Mutta jos jostain pitää valittaa niin mun naama on ihan järkyttävän näköinen... Finniä pukkaa kuin pahimmassa murkkuiässä...
Ja väsymys on myös kova mutta kun ei esikoinen pahemmin nuku päikkäreitä niin minkäs teet :(
 
IIIIISOT JOULUHALIT kaikille elomassuille. Paljon jaksamista niille jotka joutuivat vasten tahtoaan pinosta poistumaan!

Minä täällä mietin, miten sitä voikin olla ihminen innoissaan raskaudesta ja tulevasta vauvasta vaikka jo kaksi lasta on ennestään - toinen vieläpä "vasta" 7kk vauveli. Mutta niin se elämä yllättää ja vielä kerran saan tämän kaiken elää. Nyt kun tiedän että tämä on se viimeinen kerta niin otan kyllä kaiken ilon irti ja nautin joka sekunnista! :xmas:
 
oda-sofia zoviraxia voi käyttää! olen varmistanut asian lääkäriltä ja neuvolasta. laitetaan nii pienelle alueelle, ettei haittaa ja pakkohan sitä on hoitaa. yks konsti on hunaja, jos ei halua lääkkeitä käyttää. tehosta ei kokemusta.

mulle ruoka maistuu, hyi.. välillä jo tuntuu et korvista turpoaa!! onneksi kinkku on pian syöty.
 
Joulupäivän iltaa,

kinkkua ähmästetty urakalla ja rosollia, nam, miun herkkua... ja kaikki uppoo, mikään ei tökkää, tällä menolla paino noisee ainanki 30 kg ennenku synnyttämään pääsee.. pitäs vissiin nitoa turpavärkki pienemmälle, mahtus vaan pilli ni rajottas vähän tätä syömistä :LOL: ..
Eilisilta meni hyvin, nuorimmainen oli niin tohkeissaan paketeista,et oli huvittavan näköstä... ja keskimmäinen taas ihan räjäytti paketit auki, pehmoset paketit lens suoraan nurkkaan ja vasta tänään kurkki mitä sieltä löyty.. vanhimmainen otti asian jo iisisti eikä turhia intoillu...

nyt iltapalaa katraalle, ja josko itsekin jotain taas nappais kun jo hiukoo..
 
skorpioni07 ja kotiäiti32 huomasin että meillä on samat laskettuaika :) Mites teillä on menny, onko ollu pahoinvointia tms? mulla ollu välillä vielä ihan lieviä kuvotuskohtauksia... Mahaa nippailee vähäväliä. :) Nyt siis 5+3
 
Lumipallo86 Meillä on mennyt ihan hyvin. tänään aamulla vähän kuvotti mutta meni vielä pian ohi. Muutenkaan ei oikein ole oireita pahemmin ollut ainoastaan ihon kanssa on ongelmia ja kauhee väsy koko ajan. Jo viikko ennen kun testasin alkoi iho ns. kukkia :) eipä ole moneen vuoteen ollut tälläisia finnejä selässä kun nyt.

Joulu on mennyt mukavasti. Aatto oltiin vanhempieni luona ja lapset olivat innoissaan. Siellä sitten kävi moka jonka johdosta äitini sai tietää että olen raskaana. Olin digikameralla kuvannut sitä r testiä ja kamerassa oli kuvia koiranpennuista joita hän halusi nähdä enkä muistanut sitä r testi kuvaa ja kun niitä pentujen kuvia hänelle näytin niin sitten sieltä tuli se r testi kuva. vähän veti äitillä naama totiseksi, pyysin hänet sitten syrjemmälle ja kerroin että testi oli +, toisaalta hän oli iloinen mutta sanoi vaan että kun viimeksi meinasi käydä huonosti, eli vähän häntä pelotti ajatus. Meidän kuopuksen syntymän jälkeen joutusin takasin sairaalaan kun olin ollut muutaman päivän kotona, minulla oli tulehdus arvot tuolloin 350 ja kova kohtu tulehdus. Lääkärilt' olen kyllä kysellyt sen uusiutumisesta jo ja hän sanoi että todennäköisesti ei uusiudu mutta sen näkee sitten.

Tämän päivän kun vielä jaksaisi. Tänään tulee isovanhemmat ja siskot meille joulu ruualle, se on meillä ollut tapana jo 13v.

Joulun jatkoja kaikille!!!!
 
Huomenta päivää :wave:
hitto et ärsyttää, miehen ostama lahja mulle pitää palauttaa kun siitä puuttu osia ja tytön muumitietokoneen yksi näppin ei toimi kunnolla joten täytynee huomenna mennä prismaan senkin kanssa, toivottavasti vaihtavat :kieh: mä inhoon tälläistä |O
Veli perheineen tulee tänään meille syömään, mut mulle pelkkä ajatus jostain majoneesi salaatista saa kylmän väreet kulkemaan selkää pitkin :x jospa pottu ja kinkku :p
ja pitää torttuja leipoa, niitä voisi vaikka tuoreena pellillisen syödä :whistle:
Mut nyt touhuamaan ja hyvää tapaninpäivän jatkoa kaikille :wave:
 
:wave: 5+5 vasta menossa ja mun vatsa on niin turvoksissa et oikein hävettää. :snotty: 8 viikkoa vielä pitää salata tää raskaus ja odottaa et pääsen istukkanäytteeseen ja sitte vasta voin alkaa keskittymään vauvan tuloon. Kunpa kaikki menis hyvin :saint: :saint: :saint: :saint: :saint: :saint: :saint:
 
Ollaan lähdössä reissuun ja mulla alkoi eilen ilkeät vihlaisut ja ruskea tuhru (luin myöhemmin, että tuhru voi johtua noista petisuuhistakin...) ja alkoi pelottaa niin, että kipaisin öitiyspolilla. Saipahan taas hetkeksi sielulle rauhan, kun näki Taimin kasvaneen ja sykkeen nyt oikeen selvänä, viimeksi oli niin häilyvää, kun oli vain 5+5.

Kaikki siis kunnossa.

Olen lukenut joulukirjana Remeksen pahan perimää ja se vaikka fiktiota onkin, on vain vahvistanut mun inhoa sikiöseulontoja kohtaan ja vahvistanut sitä, että tätä vauvaa ei ronkita - ultraa kummempiin tutkimuksiin en suostu.

Lähdetään tästä kyläilemään ja sen jälkeen katsastamaan uutta taloa, jos on niin hyvä kuin luullaan, se on menoa sitten ja muutto toiselle puolelle Suomea on edessä.

Hyvää joulun jatkoa! :snotty: :snotty: :heart:
 
Heippa!

Kivaa, kun taas näin moni tullu mukaan meihin elomassuihin! Tervetuloa! :wave:

Nyt ollaan kotiuduttu joulun vietosta, ihanaa oli, mutta ihanaa päästä taas kotiin. :)

Mulla iski tänään aamulla ekan kerran ällötysolo. Pienen coctail piirakan oon tänää saanu vasta menemää alas. Muutamana aikasempana aamuna vielä sängyssä ollessa on ollu sellanen oksettava olo, mutta menny ohi, kun vähän aikaa makoillu. Mut tänää ei menny ohi millää. Eikä oloa helpottanu se, että mun äiti paisteli aamupalaks kanamunaa ja nakkeja pannulla! Hyi että teki pahaa se rasvanen käry! :x
Syömishimoja on tullu samallalailla ku esikoisesta; voisin syödä omenoita vaikka koko ajan. Mökilläkin söin parhaimmillaan kuus omenaa päivässä ja vieläkin ois maistunu. :p

Me ollaan kerrottu kummankin vanhemmille ja muutamalle mun tyttökaverille. Oli vähän pakko kertoa, ku meillä oli häät tulossa toukokuussa -08, ja nää oli mukana järjestelyhommissa. Nyt häät vaan tosiaan siirty vuodella eteenpäin. :heart:

Onko kukaan muuten mennyt niin naimisiin, että ensin mennyt maistraatissa ja sitten myöhemmin joskus pitänyt vasta juhlat?
Haluisin mennä jo naimisiin, mutta juhlat haluan viettää ei raskaana... :whistle:

Nyt purkamaan kassit ja pyykit pyörimään.


 
Heippa kaikki!

Täällä taas uusi tulokas liittyisi mukaan. 1 lapsi olisi nyt vihdoin ja viimein tulossa, la olisi 23.8 joten ihan alussahan tässä vasta ollaan mutta kovasti pidetään pienestä kiinni ettei palaisi takaisin sinne mistä lähtikin matkaan. Viikko sitten testailin vahvan plussan testiin ja huomenna pitäisi soittaa ensimmäistä aikaa neuvolaan. Olo on todella mahtava. Pikkasen aina alamahaa saattaa juilaista mutta kaikki sanookin että odotahan vain ;) Jouluna piti jo höyröttää kummankin vanhemmille ja innoissaan asian ottivat vastaan, "sitä olikin toivottu jo pidempään" sanoivat vain.

Huomenna lähdetään aamusta jo köröttelemään lappiin päin, miekkonen sai lomaa töistä niin ajateltiin lähteä lapin mökillä käymään vaikkakin käytiin siellä pari viikkoa sitten, siellähän on tunnetusti sitä lapin taikaa kun pienikin sai alkunsa siellä :heart: mitähän tälläkertaa? =)

Kaikille odottajille railakasta uutta vuotta! :hug:
 
huhkuu ja millimenninkäinen :hug: Oikein paljon voimia molemmille.

Sitä on kohta taas joulunpyhät ohi... Eilen tultiin justiinsa reissusta. Jäi hieman arkisemmaksi toi mun jouluruokailu tänä vuonna - maistui ainoastaan peruna, kinkku ja salaatti sekä leipä :D
Pahoinvointi on välillä ihan hillittömissä mittasuhteissa. Kaksi tuntia ruokailuväliä on jo liikaa... Ei ihme, että alkaa jo housujen nappi kiristämään :LOL: Ajattelin ennen, että toi pahin olo ajoittuisi aamuun, mutta mulla kamalimmat fiilikset on iltaisin ja keskellä yötä. Mutta pitää ajatella niin, että mitä huonompi olo, sen paremmin Elmeri jaksaa :heart:

Hyvää tapaninpäivän jatkoa kaikille :heart:
kaneliomppu ja Elmeri 8+1
 
pou
Töttöröö!
Täällä ilmoittautuu uus paksuilija joukkoon.
Pikkukakkosta ootellaan, eka 1v10kk.
Uus tulokas tärppäs tuossa marraskuun lopulla, joten elokuun lopussa
TOIVOTTAVASTI uusi perheenjäsen joukossa.
Tilaan vasta tammikuussa eka neuvolan.
 
Ensiksi tervetuloa uusille elokuun vauvojen odottajille! Ja Paljon tarrasukkia pienokaisille mukaan masumatkalle! :heart: :heart: :heart:

Joulu meni, kiva jo palata arkeenkin!;=)
Olen sauvakävellyt kaikkina pvnä, en aattona, mutta kilometrejä on kertynyt hyvin! Raikas ilma tekee niin hyvää tähän "merisairas"oloon! Onneksi ei vieläkään okseta, saa nähdä pääsenköhän ilman tällä kertaa?! Toivon niin! :saint:
Lahjoista paras oli Tuoremehulinko, voi että tulee raikasta juomaa! :p Kaikki lahjat tosin olivat ihania! :heart: Tiuhti-Viuhtimmekin sai lahjoja, vaatteita! :heart:

12vkoa täyttyy jo tammikuun lopussa, eli varmaan se npultra ja verikoe minulta on tammikuun lopussa, saa vähän osviittaa miten se pienokainen voipi, vaikka nyt varhaisultrassa syke jumputti ja kasvu oli aikaa vastaavaa. :heart:

To-su töitä, ma-ke vapaata vastaavasti! :heart:

Voikaamme kaikki hyvin masujemme kanssa! :heart:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme :heart: :xmas:


 
Joulut alkaa olla ohi, onnea kaikille uusille plussanneille!

Meillä olisi 7+0 tänään viikkoja. Ja huomenna varhaisultra, joka jännittää ihan kamalasti! :/ Jos siellä ei olekaan kaikki hyvin, tuulimunatkin niin yleisiä..
Tänään sattui n. 15 min todella kovaa alavatsaan ja alaselkään. Alkoi jo pelottamaan! Onneksi se meni ohi, eikä tosiaan edes pisaraa minkäänlaista vuotoa ole tullut koko raskauden aikana vielä.

Oireita on hyvin vaihtelevasti, senkin takia miettii, onko kaikki hyvin..Inhottaa murehtia, mutta ei voi mitään. Toivotaan parasta.. :/
 
Tervetuloa uusille,
vaikka itsekkin olen vielä aika uusi tällä palstalla mutta kiva on lukea kun uusia plussia ilmaantuu.
No niin. nyt on vieraat lähteneet ja joulun tohinat ohi. Nyt voipi sitten alkaa keskittyä masun kasvattamiseen :)
 

Yhteistyössä