¤¤ ELOMASSUT 2008 ¤¤ part.2

uusille tervetuloa! ihan alkutaipaleella itsekin, kun 5+2 vasta viikot. tammikuulla joskus neuvolaan soittelen, jos jossain kävis ultraamassa, että joku siellä mukana on :heart:

kenellekkään emme ole vielä kertonut. aikasemmat raskaudet on julistettu heti kaikille :D vähä tekee tiukkaa etten kerro, mut odotellan vielä hetki.

mulla äitiysloma loppuu 8.1 :'( :'( ja heti 9.1 olis työvuoro!! tyttöjä en tarhaan vie vaan teen töitä silloin kun mies on vapaalla. voipi työnantajalle olla ikävä yllätys ku kohta taas jään äippälomalle?

ihanaa kun on satanut lunta koko päivän, toivotaan et vihdoin tää harmaus loppuis!!! oli jo niin ihana talvi, olis saanu jatkua!!

nyt on vauvalla äitiä ikävä :wave:
 
Lääkkeiden käytöstä: Minä olen kahdessa aiemmassa raskaudessa joutunut käyttämään allergiaan Zyrteciä ja Ventolinea melkein koko ajan, ja aina on sanottu että ihan turvallisesti saa käyttää. Lääkkeitä harvemmin tutkitaan kattavasti odottavilla äideillä; kukapa sellaisiin testeihin suostuisikaan, joten vaikka vahvasti epäiltäisiin ettei lääkeaineesta ole vauvalle haittaa niin lääkkeisiin painetaan ettei sitä suositella raskaana oleville ja pyydetään keskustelemaan lääkärin kanssa. Ja hyvä niin, koska kahdella itsestään harmittomalla lääkkeellähän voi olla huono yhteisvaikutus. Ja hyvä ettei odottavat äidit varmuuden vuoksi napsi tabletteja vaan miettivät ensin tarvitseeko tällä kertaa todella ottaa tämä lääke jne. Olen töissä nähnyt että joskus vahvojakin huumeita läpi raskausajan käyttäneiden äitien lapsista tulee ihme kyllä normaaleja, joten jos mulle tulisi herpes niin uskaltaisin kyllä paikallislääkitä sitä ihan hyvillä mielin..
 
Heipparallaa täällä ilmottautuu uusi elomassu!!L.A kuukautisista olisi 29.8.2008 ja tänään olis 4+5,itse kyllä laskin kierron olleen n.31 vrk.joten L.A olisi 1.9. mutta jokatapauksessa elo-syys taitteessa!Joten hengaan täällä kunnes pääsee varhaisultraan ja neuvolaan ni tietää sitte tarkemmin tulevasta!Mulla 2 raskaus ja poika nyt tasan 3vee :D kaikki sujui esikon kanssa hienosti synnytyksineen kaikkineen ja nyt sit jänskätään mitä tuleman pitää!Oon töissä ja kiinnostaiski tietää onko täällä muita työssä käyviä ja miten ootte "selviytyneet" mahdollisesta pahoinvoinnista?Mä oon asiakaspalvelussa ja seison melkein koko ajan ja esikosta välillä pyörrytti aika tavalla ja oli aika kurja olo alkuun-oli pakko istua alas ja syödä koko ajan jotain pientä verensokerin tasaisuuden ylläpitämiseksi!Vielä ei ole paha olo iskenyt ja odotan sen nyt vkon kahden sisällä alkavaksi... :eek: muutes olo aika "normaali" nukkunut olen kuin tukki ja pissalla saa juosta-lisäksi alavatsaan nippailee välillä ja on jatkuva painon tunne.Tuntui ihan omituiselta nukkua vatsaallaan-siis jo nyt!!!Valkkari on kans lisääntynyt ja aina kun käy vessassa saa pelätä tuleeko jotain tuhrua paperiin-esikosta tosin tuli kahteen otteeseenkin mikä on kuulema normaalia.Minäkin olen käyttänyt viime raskaudessa zoviraxia ihan huoletta!Neuvolassa niin sanoivat.Onkos muilla pupuiluhalut lisääntyneet? :D esikosta muistan kun tuntui että se oli ainut joka auttoi huonoon oloon.. ;) sai muuta ajateltavaa!!!
 
Minullekaan ei ole maistunut jouluruoat perinteiseen malliin. Kinkkua ja perunamuusia olen syönyt ja salaatteja, hedelmiä. Mut laatikot tökkii..etenki lanttulootan haju :) Suklaakin jotenki tökkii ja se on outoa se.
Mua kans väsyttää, vatsaa kipristelee väliin, päätä juilii oikeelta puolelta aina välillä..ei pitkiä aikoja mut välillä tuikkasee..Normaalia? Yököttävää oloa on ollut lähes päivittäin.
Mukavaa viikon jatkoa kaikille :)
 
kylläpäs tää raskaus pistää väsyttämään aikatavalla |O Tuntuu et vois vaan nukkua ja nukkua...mitenhän mä pärjään pojan kans kahestaan ku isäntä menee armeijaan reilun viikon päästä?!? huhhuh, voi tulla melkoset olot, jos on samanlainen raskaus ku esikoisen kanssa... väsytti ihan sairaasti ja pahaolo 24/7 ja välillä sai oksennellakki :eek: ja sitä kestiki aika pitkälle kaikenlisäksi :x Mut eipä se auta valittaa ku ite ittensä on tähän tilaan taas halunnu!!! :LOL: enkä kyllä missään nimessä ees toivo, et asiat olis toisin. Toivotaan et kirppu pysyy kyydissä!! =)
 
Onnittelut kaikille uusille plussille! =)

Täällä nyt viikkoja 7+2 ja paha olo ja oksentelu jatkunut n. puolitoista viikkoa, välillä on ollut jokunen päivä ettei ole tarvinnut oksentaa (ja sittenkös vasta huolettaa) mutta huono olo on ollut koko ajan. Jäi kyllä joulutkin viettämättä ruokien suhteen, ruokavalio on tällä hetkellä linjalla jugurttia, pillimehua, hedelmiä.. mutta onneksi tässä oli nyt monta päivää aikaa lepäillä.
Ihme jos ei töissä joku kohta ala ihmetellä kun jatkuvasti syön vähän jotakin, mutta pakko ettei tulisi huono olo. Töissä en ole vielä joutunut oksentamaan, vaan aamuisin ja iltaisin kotona. Itse olen ihan toimistossa töissä, mutta tuollaisessa asiakaspalvelutilanteessa on varmaan vähän hankalampaa. Mutta kaikillehan ei tositosi huonoa oloa tulekaan ja toivotaan niin.
Hyviä vointeja kaikille
 
Onnellinen ensiodottaja Kyllä ne mahan juilimiset ja tökkimiset on ihan normaalia!! =) Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa aika koviaki mahakipuja, niiden takia pääsin käymään ultrassaki 6+2, jolloin suljettiin kohdun ulkopuolisen raskauden mahdollisuus pois... :p
 
Terve!
Täällä yks onnellinen kanssa =) L.a. 28.8. Plussasin 19.12. ja ihan mieletön fiilis!Epätodellinen olo!! Vähän juimii alavatsaa, mutta kaippa ihan normaalia. Kerettiin hetki käymään lapsettomuushoidoissa ja näin pian saatiin ihania uutisia ja vieläpä oltiin tämä kierto tauolla=) Oli hienoa nähdä että pupuvaimokin täällä, piinailtiin inssiä elokuussa samaan aikaan, Onneks olkoon!!
Ei sit muuta kun jännäilen tulevaa ultraa 7.1!
 
Hei kaikille uusille. Nyt vain kovasti tänne turinoimaan!

Meijän piti käydä hakee grilliruokaa :p . Alkoi jo jouluruuat tökkiin. Mun nälätys lisääntyy koko ajan. Pitää huomenna käydä hakemassa hedelmiä ,jotta ei ihan kamalasti ala painoa tulemaan. Viimeksikin taisi tulla lähes 20 kg ,vaikka raskaus päättyikin viikolle 35. No lähes 25 kg on kyllä paino tippinutkin ,kiitos imetyksen ,joka edelleen vähäisenä jatkuu (tyttö pian 1v4kk). Huomenna menen vielä labraan mittauttaan Hcg:n. Toivottavasti se on hyvin noussut. Vähän jänskättää.

-Poni ja Manteli 6+0
 
Kiitos Triine ja Coatrack teidän vastauksista mun lääkekysymyksiin. Niin ajattelinkin, että huuliherpekseen voi käyttää myös raskausaikana Zoviraxia. Huuli oli niin kipeä ja tulehtuneen oloinen, että oli aivan pakko laittaa lääkettä siihen. Hankala näin pyhien aikaan saada kysyttyä lääkäriltä, ja kun kukaan ei tunnu tietävän apteekissakaan varmaksi mitään. Eivät tietysti uskalla suositella lääkkeen käyttöä, missä lukee että varmista lääkäriltäsi. Ja oikeinhan se onkin. Mutta nyt onneksi huuli alkaa olla paranemaan päin.

Tähän asti olenkin päässyt sanomaan, että ei ole pahoinvointia ollut, mutta enpä enää. Eilen alkoi kuin salama kirkkaalta taivaalta oksentaminen! Tai no, onhan sitä ällö-olotilaa jatkunut jo jonkin aikaa, mutta nyt se paheni. Eilen oksentelin sitten pitkin iltaa töissä ja nyt oon sairauslomalla pari päivää. :x

Muuten ollaan jaksettu täällä hyvin, lukuunottamatta nyt tuota pahaa oloa ja oksentamista. Pientä normaalia väsymystä on ilmaantunut jälleen, varmasti tuo jouluhälinä töissä ja kotona vaikuttivat asiaan. |O

Mahaa ei ole juuri enää nipistellyt, mitä oli ihan raskauden alussa.. (ihan kuin tämä nyt olisi jo hirmu pitkällä.. :LOL: )

Sain tänään varattua äitiyspolille niskapoimu-ultrankin, silloin on viikkoja reilut 11 kasassa. Sitä edellisellä viikolla rv 10 on eka lääkärinkäynti, ultra silloinkin. Ihanata =) Jännittää ihan, että kuinka monta pientä tonttua :xmas: siellä masussa asustaa. Meillä kun suvussa riittää noita kaksosia :heart: :heart:

Mutta nytpä taidan lähteä yrittämään syödä jotakin, hapankorppuja varmaankin, ne on ainoat mitkä maistuu. :p ja jaffaa... :p

kirjoitellaan.. :xmas:

oda-sofia & pikkunen 8+2


 
huomenta :wave:
iltapäivällä neuvola ja toivottavasti neuvolantäti kurkistaisi ultralla masuun :heart: pitää sanoa et ottaa näytteet alapäästä koska semmoisia limaisia kellertäviä klimppejä välillä tulee (hyi mikä sana onneksi söin jo aamupalan ) :whistle: jos siellä jotain tulehdusta on.
Migreeni iski eilen mut aika hyvin sain panadol zapilla sen pois, nyt vieläkin vähän juilii päähän. hyvät yöunet tuli nukuttua, herättiin lasten kanssa vasta vähän ennen 10 :D nyt onkin vähän hölmö olo kun niin pitkät unet tuli otettua.
mut nyt touhuamaan :wave:

ja tervetuloa uudet, pino senkun kasvaa, hyvä! :wave:
 
täällä odotus sujunut hyvin..ainoo mikä mua vaivaa on lähtöpaino,kun sitä on liikaa.Saisinkohan jotenkin turvallisesti sitä tiputettua? :eek:
ettei siitä ole haittaa vauvalle.Mun on pakko saada ainakin 7 kiloa..onkohan mahotonta |O rv. 4+4
 
Voe teitin kanssa :D Taas on pino jo näin pitkä :eek: :LOL: Pari päivää kun viettää pyhiä, niin johan on juttua tullut. Jouduin lukeen sieltä täältä kun muuten istuisin vielä illallakin tässä eli sori jos jonkun tiedoista joku juttu puuttuu. Ilmotelkaa niin korjailen :saint: Ja tervetuloa uudet masukit :flower:
Millimenninkäiselle voima :hug: Olen niiin pahoillani puolestasi :'(
Aurinkoenergialle :hug: ´voimia sen pahoinvoinnin kanssa! Olitko koko joulun sairaalassa? :(
Itselleni ei myöskään maistunut oikein noi joulupöperöt :x Laatikoita ja kalkkunaa söin vain aattona ja sen jälkeen pelkkiä salaatteja ja pojan kanssa normi ruokaa :D Aattona tulikin sitten maha niin kipeeksi siitä ruuasta että jouduin vaakatasoon varmaan tunniksi. Sattu mahaan silleen ihan kun olis tosta mahan päältä supistanut :eek: Säikähdin aikaslailla! Ja sitten joulupäivänä tuli kanssa samanmonen 1, mutta pistin nää nyt ruokien piikkiin kun ei enää ole sattunut silleen. Se järkky alkuturvotus on onneks nyt helpottanut =) Maha on nykyään ihan normi 8 viikkosen maha, eli pieni kumpu. katoin muuten äskön mahakuvia edellisestä raskaudesta ja morjes minkä kokonen pötsi oli jo 38 viikolla ja poika suvaitsi syntyä vasta 41 :LOL: Ilmankos on noita arpia jonkin verran muistona :headwall:
Sain armaalta mieheltäni lahjaksi ferronol ja e-epa lahjapakkauksen. Nyt sitten pudotin multitabsien määrän yhteen ja otan ferronol-litkua( :$ ) 15ml ja 1 e-epan. Tietääkö kukaan onko foolihappo ja b- vitaiinit vesiliukosia ja mikä niissä on max.annostus..? :attn:
Pahoinvointi on välillä pahempaa ja väillä ei ole ollenkaan, kunhan muistaa syödä tasasen tappavaan tahtiin. Aamutkin on nykyään helpompia :heart:
Tulipas löpöteltyä :D Onneks pyhät on ohi!!
Kasvatelkaa masukkeja :heart:

f ja pampula 8+4
 
Nytpä on sitten taas yksi joulu takana päin ja jos hyvin käy niin ensi jouluna sitten meillä kaikilla sellainen pikkuinen nyytti... =) Täällä ei oikeastaan minkäänlaisia pahoinvoinnin merkkejä. Toisaalta hyvä niin mutta toisaalta taas ei. Niinkuin joku kirjoitti niin pahoinvoinnista tietää ainakin että istukkahormonia on reilusti ja pikkuinen taatusti menossa mukana. Mua hirvittää jo ajatus huomisesta neuvolakäynnistä ja ultrasta et jos siellä ei näykään mitään. Toisinaan olo on NIIN raskaana oleva ja toisina päivinä taas ei tunnu ollenkaan siltä. Mutta pitää vaan toivoa parasta... Liekö muilla vastaavia tuntemuksia...?

Eka neuvola siis mulla huomenna aamulla klo 10 ja ultralla katotaan kuulemma samalla kertaa. Tulen sitten kertomaan mitä siellä näkyi. Jännittää jo niin että on ihan perhosia masussa... :D

Ihanaa että meidän joukkomme kasvaa koko ajan, tervetuloa uusille ja paljon vauvaliimaa meille kaikille mukaan!!

Tepa ja pikkuinen 8+0
 
voi tätä onnea! tänään käytiin ultrassa ja nyt kuvissa selvästi kellui pikkunen toukka ja sydän sykki :heart: lääkärin mukaan ollaankin jo viikolla 6+1, vaikea uskoa todeksi alkuvaikeuksin jälkeen, mutta voitte uskoa miten mahtavalta tuntuu kun kaikki on nyt (ainakin toistaiseksi) hyvin, ellei oteta tätä koko päivän kestävää ällötysoloa huomioon..Nyt sitten joutuukin jännittämään miten huomenna pärjää töissä,saako ravata vessassa vähän väliä :LOL:
 
Huh olipas siinä koluamista :whistle:

Uusia oli tullu taas mahottomasti onnea kaikille plussasta :flower:

Millimennunkäinen ja huhkuu: pahoittelut että pikkuisenne ei pysyneet mukana :'(

Perämään emäntä: tubla onnittelut teille!!! ihanaa!!

Aurinkoenergia: kurjaa toi sun pahoinvointi,toivottavasti on jo helpottanu eikä tarvii enää sairaalaan lähteä. Voimia muillekkin pahoinvoinnista kärsiville.

Onnea kaikille onnistuneista ultrista, voiku itsekki pääsis kurkkaamaan...

Täällä voidaan hyvin. On kotiuduttu ja arki on alkanut. Joulu meni hyvin rauhallisesti ja saatiin levätä. Aika ajoin oon ollu tosi väsyny, välillä tuntuu et mikään ei riitä.
Keskiviikkona ois se neuvola, sitä jo kovasti odottelen.
Maha on turvonnut tosi isoksi, housut jotka oli aikasemmin mulle isot ni mahtuu jo hyvin vai pitäiskö sanoa vielä.

Joku tuolla muuten kyseli tosta pahanolon lieventämisestä ni mulla ainaki jos kerkee nälkä tulla ni ei välttämättä oikein mitään haluta ni juon appelsiinituoremehua ni sen jälkeen sit saa jotain muutakin alas.

Joo mut taidan lähtee surffailemaan. Jatkossa varmaan taas ravaan täällä useammin :D

Moi Moi!! Piua 8+5
 
Ei ois oitäny kehua sillon yks päivä täällä,kun en ollut oksennellu yhtään |O samantien jouduinki juoksee vessaan halailee pönttöä ja sama jatkuu joka päivä :x
Mulla siirty la neuvolassa,eli se on 9.8 kun omien laskujen mukaan se oli 10.08,muuttupa paljon :LOL:
Eka ultra onki sitten 23.1 sitä odotellessa.
 
Fosforille noista vitamiineista: foolihappo luetaan B-vitamiinien ryhmään ja ne ovat molemmat vesiliukoisia. Foolihapon saantisuositus on 200-300 mikrogrammaa/vrk eli 0,2-0,3 mg/vrk ja raskaana ollessa tuo tarve melkeinpä kaksinkertaistuu jolloin saantisuositus on 400 mikrogrammaa/vrk eli 0,4 mg/vrk. Nämä määrät pitäisivät tulla täyteen päivittäin ihan normaaliruuasta. Maksimiannostus vrk:ssa on jotain 1mg luokkaa.

B-vitamiineja kun on niin moneen lähtöön niin jokaisella on myös omat suosituksensa. Ja kyseinen vitamiini kun on vesiliukoinen niin normaaliruuasta ei ainakaan voi yliannostusta saada. Ja muutenkin ylärajat ovat todella suuria, jokaisen eri b-vitamiinin kohdalla vaihdellen 50mg-3g:n välillä joten aika reilusti saa tablettejakin nappailla jotta niistä on vakavampaa haittaa. Mutta tietenkin ohjeita ja annostuksia tulee noudattaa kaikesta huolimatta. Tässäpä saantisuositukset kyseiselle vitamiinille.

-B1-vitamiini (tiamiini), 1,4 mg/vrk
-B2-vitamiini (riboflaviini), 1,6 mg/vrk
-B3-vitamiini (niasiini), 15 mg/vrk
-B5-vitamiini (pantoteenihappo), 4-7 mg/vrk
-B6-vitamiini (pyridoksiini), 1,5-2,0 mg/vrk
-B12-vitamiini, 2-3 mikrogrammaa/vrk

Toivottavasti näistä on jotain apua!

Tepa ja pikkuinen 8+0
 
Tervetuloa mukaan uudet odottajat ja pahoittelut heille, joiden masuasukki ei jaksanutkaan pysyä matkassa mukana :hug:

Onpas tänne tullut paljon juttua, kun en oo muutamaan päivään ehtinyt koneella käymään!! Nyt sai oikein urakalla lukea monta sivuva :wave:

triine tuolla kyseli, että onko kenelläkään jo fiiliksiä, että kumpi masussa köllii. Itselläni on oireet niin samanlaiset kuin edellisissäkin raskauksissa, että vaikea mennä arvailemaan kumpi tulee :heart: Samat oireet oli tytöillä ja pojilla täällä.

Mulla on kahden ensimmäisen synnytyksen jälkeen tullut kova rinta- ja kohtutulehdus. Jouduin jopa sairaalaankin ja laitettiin lääkkeet alkuun suoraan suoneen. Kolmannessa olikin sitten pelkkä rintatulehdus :'( Odotettavissa on varmaan taas tämänkin jälkeen.....

Jouskari-80 kyseli pupuiluhaluista. Täällä ne on edelleen pannassa, eli ei vois vähempää kiinnostaa :LOL: Hyvä jos kerran viikossa innostun sen verran......... Paha olo vain vie kaikki voimat. Ällö olo on aamusta iltaan edelleen vaikka kuinka söisin välissä.

Joulu meni oikein hyvin ja kaikki jouluruuat meni oikein hyvin alas!! Nami nami. Nyt onneksi taas arki koittaa ja saa jouluruuat odottaa seuraavaa joulua. Eilen oltiin sukulaisteni luona syömässä ja eiköhän tarkkasilmäiset heti huomanneet, että mulla oli masu kasvanut. Siinä tuli sitten salat julki :LOL: Toki kaikki ei vielä tiedä raskaudesta, esim. miehen puolen suku ei tiedä vielä ollenkaan ja osa mun suvusta ei myöskään tiedä. Saas nähdä koska heille kerrotaan :p

Onko täällä muita jotka on käyneet pelkästään terveyskeskuksessa ns. varhaisultrassa eikä maksanut kallista maksua yksityiselle vai olenko ainut?? Itse olin tk:ssa rv 6+6 ja kokenut lääkäri teki ultran. Vauveli (tai paremminkin joku klöntti) siellä kölliskeli ja sykekin näkyi :heart:

Mä taidan nyt taas jatkaa puiden polttamista hellassa, että tarkenee ja urakalla saa pestä rästiin jääneitä pyykkejä :kieh:

Täällä menossa rv 7+6
 
Olipas täällä tosiaan paljon uutta luettavaa, hetki tässä meni kun luin kaikkien jutut =) Tosi mukavaa lukea kuulumisianne!

Pahoitteluni, huhkuu ja millimenninkäinen. On niin surullista kun tuollaista tapahtuu, mutta mitäänhän sille ei voi :hug: Jaksamisia.

Aurinkoenergiallahan oli ollut rankkaa, toivottavasti pikkuhiljaa olosi paranee.

Mun pahoinvointi jatkuu edelleen, tosin pari päivää ennen joulua oli muutama helpompi päivä. Mulla on edelleen aamusta parempi olo, pahenee koko ajan iltaa kohden, yöllä on kaikkein pahin. Oksennellut olen joka päivä, ja sitten tärissyt peiton alla, mutta kuiva näkkileipä pysyy sisällä. Samoin ihan pienet mehuhörpyt. Koko lasia kerralaan ei kannata juoda, se tulee varmasti ylös.

Jouluruuat jäi oikeastaan kokonaan syömättä.. anopin luona oli vähän vaikeaa, hän kun on tyypillinen anoppimainen ruuan tyrkyttäjä =) Ihan rakkaudella sanottuna :heart: Hänellä on tapana kierrellä ympäri pöytää ja tarkkailla että kaikki varmasti syö tarpeeksi :LOL:

Ei kerrottu vielä kenellekään mitään, eli edelleen ainoastaan mun sisko tietää tulevasta vauvasta. Kerrotaan muille sitten myöhemmin, tosin työpaikalle täytyy nyt tammikuun alusta kertoa, kun täytyy ilmoittaa hoitovapaanpitoaikeistani. Mun vanhempainloma loppuu siis maaliskuussa, enkä aio nyt tässä välissä mennä töihin.

Musta on ainakin tosi ihanaa olla nyt kotona lapsen kanssa kun olen raskaana, viime raskaudessa oli niin kova kiire ja stressi, tein pitkää päivää, ja nimenomaan asiakaspalvelussa. Ja kun olin opiskelija, ´niin päivät ei tietystikään loppuneet sillon kuin tunnit loppuivat, vaan vapaa-aikakin meni kouluasioita hoitaessa... joskus olin niin poikki että itku kurkussa piti aamulla nousta. On nyt kyllä paljon leppoisampaa, varsinkin kun lapsia on vaan yksi ja hänkin kiltti ja ihana:)

Mies on nyt autellut tosi paljon, kun on ollut joululomalla. On se kyllä vähän narissut välillä, mutta ei ihan tosissaan kuitenkaan :heart:

Kiitokset muuten Tepa tuosta vitamiinilistasta! =)
Kävin tänään muuten labrassa antamassa paastosokerinäytteen, onkai se ihan ok kun kotimittarissakin oli. Labrassa oli sellainen vihainen mies, jonka mielestä on epäreilua että joillain on ajanvaraus ja muut joutuu odottamaan. Hohhoijaa....

Nyt pitäisi laittaa pyykit narulle ja mennä vähän lepäilemään, taas.. huono olo iskee näköjään taas :x

Hauskoja välipäiviä kaikille!

vib ja mönninkäinen 7+6
 
Ihanasta joululahjastamme häkeltyneenä "vasta" nyt sain aikaseksi rekistäröityä ja ilmottautua mukaan, teitähän on huima joukko täällä ;)

Odotan siis kolmostamme, hartaasti kaivattua ja työllä tehtyä ;) Emppu on nyt ollut siis työnimenä, me ollaan sen verran mielikuvituksettomia oltu nykyään että otetaan odotusnimi la:n nimipäivästä, tällä erää se ois sitten 30.8.08 Eemilin ja Eemelin
nimipäivä :) Esikoinen aloittaa syksyllä koulun, joten ihan nappiin tää tärppi (vihdoinkin) osui, kuopus täyttää keväällä 5v. ja tosiaan kolmonen on ollut tervetullut jo noin 2 vuotta, tällä välin tuloksena vain yksi tuulimuna viime kesältä.

Ja just ton takia jotenkin pelottaa että onkohan tää nyt sitten se "oikea" raskaus vai tuleeko taas lunta tupaan ja kunnolla..oireettomuus tai siis lieväoireisuus mietityttää eniten, olen niitä onnellisia odottajia ollut jotka on saaneet pitää ykän kylässä, kunnolla ja pitkään, ihan alusta saakka. Nyt ei oo ykää näkynyt eikä tuulimunaraskaudessakaan tullut kuin vasta joskus rv6+ , mutta nyt siis vkoja vasta 4+5, joten tosi vähän, ymmärrän kyllä ettei oireita vielä tarvis odotellakkaan..väsyttää kyllä, naama on kuin pahimmassa teini-iässä, siis finnejä täynnä :ashamed: ja rinnat kipeet, välillä tosi paljon, välillä vähemmän, joten jotain oireita sentään löytyy kun oikein kaivelee ;)
Sitten tuli tänään kiva ilmoitus, anoppi soitteli, oltiin siellä joulunpyhät, hänellä on mieletön vatsatauti, molemmista päistä ja hyvä kun tajuissaan pysyy..olin vaan et voi voi ja mielessäni että voi prkl (anoppi ei empusta vielä tiedä), nyt tietty se sit tulee mulle ja eikös se vatsatauti oo tällee ihan alkuraskaudessa vaarallinen?? Meillähän muutenkin tommonen tauti aiheuttaa aika mukavan rumban kun kaikki sen kuitenkin käy läpi, harvoin se ketään jättää ilman..
Mutta, nyt pitää rientää, mukavaa illanjatkoa kaikille, voikaahan paksusti !

t. emppu ja mä 4+5
 

Yhteistyössä