**Esikoishaaveista plussanneet**

Moikka!!

Päivitystä, oon tainnut tippua tuolta listalta!! :attn: Eli siis tiedothan oli Mömmömmöö, 25.3., 23v., HYS :)

En nyt jaksa enempiä jutustella (väsyttää aivan törkeästi koko ajan). Tulin vaan ton päivitysjutun sanomaan, kun kävin lueskelemassa :)

Mömmis 10+5
 
Vielä henki pihisee. Aika vaan karkaa käsistä ja kun sattui kesälomatkin väliin. Nyt sitten ilta- ja yövuorossa lueskellut ja katsellut nuita IHANIA MAHOJA!! Itsellä vaan paino laskee, mutta onneksi maha on alkanut siirtyy sivuilta eteen. Farkut pakkasin eilen laatikoihin ja vein vintille, ei enää onnistu lainkaan. Heti on niin kipeänä kiristyksestä. Yhdet odotushousut laitoin ja kolmen kuukauden tauon jälkeen innostuin jopa ostamaan pari uutta paitaa.=)

Viikko sitten oli ensimmäinen neuvolakäynti. Ei oikein tullut hyvä mieli. Puolieläkeläinen ynseästi kyselee ja kyttää mahdollisuuksia päästä mupattaa. Kun sanoin että en syö enää kuin paahdettua leipää niin sain kaamian mupatuksen vaaleanleivän vaaroista. Koetin sanoa että kyllä ruisleipääkin voi paahtaa, mutta oli jo niin innoissaan saarnastaan että ei osannut lopettaa.. Ja sit ei kuunneltu pyynnöstäkään sydänääniä eikä mitään. Ihanat esitteet kyllä sain, mutta muuten oli illalla tyhjä ja surullinen olla.

Tänään soitin sitten toiselle neuvolatädille, joka otti minut kuunneltavaksi. Kauheasti mietti vaan kestääkö mun psyyke viikon päähän ekaan ultraan jos mitään ei kuulu, mut kun ei enää kestänyt itse ajatusta että mahassa on vain tuuli. Sit pääsin jo 30min päästä kuunneltavaksi. Viisi minuuttia kuunteli ja kuunteli ja sanoi jo että istukka voi olla edessä eikä siksi kuulu mitään ja yhtäkkiä alkoi kuulumaan tasainen nopea syke. Minä kuulin sinut Toukkaseni! Pikku itkut sit tietekin vuodattaa. 166 lyöntiä minuutissa. Nyt on iloisempi mieli oottaa ensi viikon ultraa.=) Ja sitten samoilla itkuilla ja tuherruksilla sain vaihdettua neuvolatädin.

Töissä ei tiedä vasta kuin kaksi. Vuoroparilleni oli pakko sanoa heti, kun meillä on osassa hommaa pahat myrkyt, niin hän nyt tekee ne ja minä kuittaan tehneeni..=P Hänellä on itsellään jo lapsia niin on vähän pitänyt vahtia ja ollut suuri mentori. Onneksi työtakin alla saa varmasti pidettyä salassa vielä pari kuukautta.

Nyt pitäisi jaksaa aamuun asti valvoa. Hyviä unia kaikille Onnekkaille!

Rulla ja Toukka 11
 
Onnea Rulla ihanista uutisista että masussa on asukki :heart: Ja hyvä että sait neuvolatädinkin vaihdettua! Inhottavia tollaset ällötykset!

Tulipas muuten isona toi mun masukuva :eek: Huomenna mies palaa illalla työreissultaan, ihanaa :) Ja pian on viikonloppukin! Masua on kivistänyt ja särjeskellyt, ei pahasti kuitenkaan. Liikkeitä ei ole tuntunut ekan kerran jälkeen. Aikamoinen laiskottelu on päällä, edes venyttelyihin en ole jaksanut mennä :ashamed:
Nyt on alkanut iskostua ajatus lapsesta, siis että meille tulee ihan oikeasti lapsi. Mä en vaan oo raskaana, vaan se lapsi jää meille! :D Ihan hassua mutta niin ihanaa. Ihme ahaa-elämys :LOL:
Jotenkin mulle tuli sellanen onnellinen olo :)

pokemoni & myttynen 15+2
 
Heipähei, pitkästä aikaa! Niin ne viikot vaan kuluvat, vaikka toisaalta tuntuukin että aika tuntuu matelevan kun noita omia viikkoja laskee.
Nyt on siis lomilta palattu, ja viime viikolla lueskelin jo teidän kuulumisianne. Mukavaa seurata miten raskaus kullakin etenee! Ja valitettavasti huonojakin uutisia näkyi joillekin tulleen :hug:
Itse en oikein uskaltanut mitään kirjoitella, ennen kun pääsin taas matkustajaa kurkistamaan. Välillä kun tuntui että näinköhän siellä ketään on kyydissä kun oireet ja pahoinvointikin on alkaneet vähentyä.

Eilen meillä oli nt-ultra-käynti, ja siellähän menikin sitten aikaa! En tiedä kauanko teillä nuo ultraukset on kestäneet, meillä lääkäri tutkiskeli ja otti erilaisia kuvia ja mittoja suunnilleen tunnin. Tuohon päälle sitten verikokeet, pissanäytteet, verenpaineet ym.
Ensin ultrattiin masun päältä, sitten alakautta ja lopuksi vielä uudestaan masun päältä. Ultrassa kaikki oli oikein hienosti, verikokeiden tulokset pitäisi tulla ensi viikolla. Pikkuinen liikkui todella vilkkaasti ja kai siksikin lääkäri zuumaili useampaan kertaan, että sai aina kuhunkin mittaan haluamansa kuvakulman. Niskapoimun (1,15mm) lisäksi lääkäri mittaili tietenkin pää-perä-mittaa (5,2cm) , ja mm. pään halkaisijaa, reisiluun pituutta sekä nenäluun pituutta, kaikkia useampaan kertaan. Nenäluun löytymisestä lääkäri oli erityisen tyytyväinen – on kuulemma hyvä merkki =) Myös sydämen kammiot näkyivät kuulemma jo (itse en niin selvästi kyllä ruudulta erottanut...), ja paljon muuta joita en edes kaikkea ymmärtänyt...eh, lääketieteellinen sanavarasto edelleen vielä vähän hakusessa :whistle:
Mies oli ihan haltioissaan kun pääsi näkemään mitä masun sisällä liikkuu. Ei olisi kuulemma uskonut että se liikkuu jo NIIN paljon – no, enpä olisi itsekään kyllä osannut aavistaa että kaveri siellä jo hyppii! Mukaan saatiin mittausraportin & normikäyrien mukana yksi kuva kustakin mittauksesta, sekä kaksi 3D kuvaa.

Täällä Saksassa nt-ultraus + veriseula ei kuulu ”standardiohjelmaan”, vaan jos sen haluaa tehdä täytyy kustannukset kattaa osittain itse. Mun sairaskassa maksaa tutkimuksesta puolet, joten omaksi kustannukseksi jää noin 100e. Tuo seulonta ja koromosomitutkimus tuntuu yleensäkin olevan täälläpän (ehkä historiallisistakin syistä...) suurempikin keskustelun aihe, ja lain mukaan lääkäreiden on selitettävä vanhemmille todella tarkkaan mitä tutkimus tarkoittaa ja millaisia tuloksia saattaa löytyä, jonka perusteella vanhempien on mahdollisesti päätettävä miten edetään jne. Allekirjoitin taas kolme eri lomaketta todistamaan että varmasti tajuan mitä ollaan tekemässä :p Juuri näiden eettisten kysymysten takia (”periaatteen vuoksi”) sairaskassa ei siis myöskään tutkimusta kokonaan maksa.

Että tällaista tänne, pikkuhiljaa tämä perheenlisäys alkaa konkretisoitumaan, vaikka mahasta ei vielä päällepäin juurikaan huomaa. Eilen uskalsin sentään jo vähän surffailla vaunumalleja...

Vointeja kaikille!

Onnellinen Jaspis, 11+3
 
Täälläkin vierähtänyt pitempi tovi viime päivityksestä. Tänään oli neuvolakäynti ja nyt saatiin sitten lopultakin kuulla ne sydänäänet. Viimeksi neuvolalääkäri koitti niitä kuullostella, mutta ei oikein saannut kuulumaan. Kuulin silloin vain pari viu-viu-ääntä ja lääkärille riitti kun laite sai rekisteröityä sykkeeksi reilut 140. Nytkin neuvolatätillä oli vähän työtä löytää oikea kohta kun pieni vaan koitti karkuun ja potki kovaa dopleriin. Ei vissiin halunnut että sitä salakuunnellaan... ;)

Muutenkin neuvolassa todettiin kaiken olevan kunnossa. Painoa on tullut yhteensä reilut 2kg. Edellisellä käynnillä oli jopa himpun verran vähemmän kuin ensimmäisellä, mutta nyt olisinkin ollut ihmeissäni jos painoa ei olisi tullut näillä syömisillä...:p Nyt jännityksellä odottamaan rakenneultraa joka on 15pv!

Tällä viikolla on ollut enemmän kiristystä ja nipistelyä mahassa sekä jomottelua lantion takaosassa. Taitaa kuulua asiaan. Liikkeitä en ole vielä tunnistanut, ainakaan varmasti. Mutta taidan kyllä saada osani niistä aikanaan.

Heta & Hippo 18+6
 
pahoittelen hiljaisuuttani, jostain syystä mua ei vaan innosta tämä uusi ulkonäkö, minkä takia ainakin osassa pinoissa noi etusivun ekat päivityksetkin on menneet vituralleen. Koitan katsoa mitä se sanoo mulle...

heipa mä ajattelin mennä sinne joogaan myös, en ole vaan vielä saanut ilmottauduttua. Kävin myös paikanpäällä tutustumassa kun nillä oli eilen avoimet ovet, ja paljon oli tosi pieniä vauvojakin ihmisillä mukana, ja muuten vaikutti kivalta tunnelmalta.

taas ihania ultrauutisia ihmisillä :heart: Itsellä on vielä pari viikkoa rakenteeseen, pitäisi malttaa jotenkin.

närästys ja siitä johtuvat rinnanaluskivut on vaan pahentuneet, pitää varmaan mainita niistä ultrassa, koska ultran tekee lääkäri, ja voi ehkä määrätä mulle samalla jotain lääkettäkin niihin. Olen kokeillut jo apteekin eri valmisteet, mutta ne vaan estää sitä happoa tulemasta ruokatorveen, joten ei niistä ole ollut mulle apua.

rulla tosi kiva että sait vaihdettua neuvolantädin! Myöhemmässä vaiheessa silläkin on merkitystä, kun siellä pitää käydä useammin. Ja kiva kun sydänäänetkin kuului :heart:

Mä olen koko viikonlopun kissanäyttelyssä, ja pelkään mun selän puolesta jo valmiiksi. Yleensä niissä jokainen istuu päivän omilla retkituoleillaan, mutta tuonne ei tällä kertaa saa viedä mitään, ettei hallin lattiaan jää jälkiä. En tiedä montako tyynyä mun on itse otettava mukaan, kun tiedän että pakko päästä välillä lepäämään kunnolla.

Muuten täällä kaikki ok :)

neulis ja klöntti 19+1
 
Käytiin hetki sitten ultrassa ja niinhän siinä kävi kuin olin alunperin ajatellutkin, että laskettu aika siirtyy aika reilusti. Mullahan on kierrot olleet kaikki yli 33 päivää. Eli koko vastasi viikkoja 9+4 ja mulle voi päivittää la 4.4.2011. Kaikki kuitenkin kunnossa :heart: ja parin viikon päästä uusi np-ultra.

neulainen pahoittelut närästyksestä :(
 
Hauskaa perjantaita kaikille!

pMyylle, Jaspikselle ja Almukalle onnea ultranäkymistä ja Rullalle + Hetalle sydänäänien kuulemisesta! :heart:

pokemonilla ihana masu! :flower:

neulainen, kiva jos tuut kans mammajoogaileen :) Ja tsemppiä närästyksen kanssa! Mä kävin hakemassa Rennieitä ja kyllä ne pahimpaan hätään auttaa... Mutta varmaan pahin on vielä edessä mahan kasvaessa. Toivottelen vielä hauskaa kissanäyttelyä, olen ajatellut että pitäisi joskus tulla katsomaan millaista siellä on, meillä kun on "vaan" pari maatiaisversiota :)

Masukivuista: täällä myös on sellaista lievää särkyä ja jomotusta mahassa, sekä myös silloin tällöin kunnon repäisykipuja, jos sattuu nousemaan sohvalta liian äkäisesti tai kääntää sängyssä kylkeä. Yritän kans ajatella että säryt ovat ihan normaalia kun mahassa tapahtuu nyt kaikenlaista.

Heta on kyllä päässyt vähällä painon nousulla! Mulla on paino noussut jo nyt ehkä 4kg... aamulla tuli vaatekriisi kun oli asiakaspalaveri ja piti siis laittaa siistimpää päälle. Kauluspaidasta kyllä maha jo paistaa, mutta minkäs teet.

Mahan kasvusta: Mulla on iltaturvotus siirtynyt jo aamuihinkin, tai sitten se ei ole enää turvotusta :) Jossain vaiheessa oli vielä aamuisin litteä maha, mutta nyt se pömpöttää aamusta iltaan. Ruuan jälkeen maha kyllä turpoaa entisestään ja iltaisin olen valas. Täytyy ensi viikolla napsaista kuva masusta, verrokkina on 10+1 viikoilla otetut aamu+iltakuvat.

Sain dopplerin postista keskiviikkona. Sydänäänet kyllä löytyy melko helposti ja selkeästi eikä niistä voi erehtyä. Eilen kun kuuntelin niin tyyppi taisi olla hereillä: luisteli pois alta ja pari kertaa kuului tömähdys, jonka luulen olleen potkuja :) Dopplerissa on digitaalinäyttö, jonka pitäisi näyttää sykkeet. Se ei kyllä oikein toimi ainakaan vielä. Näyttää ihan mitä sattuu ja sitä paitsi enhän mä itse näe mitä siinä vilkkuu kun laite on mun mahassa kiinni :eek: Voipi olla että laite ei ole tarpeeksi herkkä laskemaan sykkeitä vielä näillä viikoilla. Laskin sitten eilen sykkeet itse ja 155 kertaa minuutissa siellä laukattiin :) (laskin myös oman sykkeeni, 78 krt/min. ja doppler antoi saman luvun kun kuunteli omaa sydäntä).

Huomenna on taas ohjelmaa tiedossa: päivällä hautajaiset (ei kukaan läheinen) ja illalla miehen kaverin+vaimon tuparit. Jospa sunnuntaina pitäisi taas ansaitun lepopäivän :)

Heipa 13+3
 
Kiitos kysymästä Heipa :) Neuvolakäynti meni kuin menikin hyvin. Maha oli ilmeisesti jo niin tyhjä, ettei sieltä tullut enää mitään... Mulla aiheuttaa raskausvitamiinit ja eräät lääkkeet aivan jumalattoman kamalan närästyksen. Siitä tuo tiistainenkin oksennusrumba sitten johtui... Tosi inhottavaa :(
Neuvolassa meni kuitenkin kaikki hyvin :) Hempat mulla on huippuhyvät, nyt 142 ja sykkeet saatiin heti kuuluviin. Ultraan on reilu viikko, että nyt ootellaan sitten vain sitä!

Mulle tulee Vauva- lehti, on tullut jo viime talvesta :) Mä tykkään siitä ihan hirveästi, siinä on usein tosi koskettavia juttuja! Ja tuossa kyllä riittää lukemista... Monen montaa asiaa raskaudesta ja vauva- ajasta. Ihan mun lehti!

Mutta joo, ällötys tekee tuloaan joten mä painun päikkäreille! En jaksa kirjoitella enempää :ashamed: Tänään pitää vielä tehdä kouluhommiakin ja mies lähti viikonlopuksi reissuun... Ihan mälsää :( Onneksi on koira seurana :D
 
Heipa Kyllä niitä kiloja varmasti oikeasti olisi enemmänkin, mutta tuli vielä alkuvaiheessa liikuttua aika reippaasti. Nyt kun on liikunta jäännyt vähemmälle ja on lihakset ruvenneet surkastumaan niin paino on sen puolesta "pysynyt kurissa". Läskihän painaa tunnetusti vähemmän kuin lihas...:whistle:

Maha on kyllä kasvanut reippaasti ja viimeksi eilen illalla isäntä katsoi pahasti ja kommentoi mahan kasvusta. Iltaturvotuksen piikkiin koitin laittaa...:LOL: Mutta ei kyllä taida enää mennä edes itselle läpi tuo selitys näillä herkkujen syömisillä.

Innostuin minäkin sitten tilaamaan tuon Vauva-lehden kun sitä on täällä kehuttu.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Heta & Hippo 19 (Poks!) =)
 
pokemoni Mä bongasin myös tuon uutisen mustaherukan siemenöljystä ja vakavasti harkitsen sen hankkimista. Yleensä en noihin luontaistuotteisiin ole niin perehtynyt, mutta atopiasta itse kärsineenä olisin todella iloinen, jos vauva selviäisi edes ensimmäisen vuotensa ilman tätä inhottavaa vaivaa. Kävinkin itse asiassa jo tänään keskustan apteekeissa öljyä metsästämässä, muttei niistä löytynyt. Pitänee suunnata seuraavaksi luontaistuotekauppaan.
Itse en ole varma olenko vielä tiedostanut täysin ajatuksen tulevasta vauvasta vai ajattelenko vain edelleen olevani "vain" raskaana. Luulisin jälkimmäistä :D

Jaspis Vähän olen kateellinen noin perusteellisesta ja pitkästä ultrasta! Täällä nt-ultraustoimenpiteeseen meni kaiken kaikkiaan vajaa puoli tuntia. Ja se sisälsi alun muutaman sanan vaihdon ja pissauksenkin (kätilö ei edes kysynyt olinko käynyt vasta vessassa vaan passitti pöntölle, vessa löytyi siis toimenpidehuoneen vierestä, jonne pääsi samasta huoneesta). Ihanaa, että on päässyt kunnolla tutustumaan pieneen =) Täällä näytettiin lähinnä vain niskaturvotus sekä osoiteltiin monitorilta käsiä ja jalkoja. Ja tietenkin kokonaiskuvaa ja vähän profiiliakin. Ainoa tarkempi tarkastelu oli aivojen osalta, näytti että molemmat puolet ovat hyvin kehittyneet.

Täällä on lopultakin alkanut masu näkymään ihan eri tavalla kuin ennen! Kasvu ei ole vain pyöreyttä alavatsassa, vaan turvotus tai kasvu alkaa paljon ylempää. Ulkopuolisen silmin voin siis näyttää vain lihoneen (mikä voi kyllä olla myös mahdollista) :D Ultrauksessa huomasi, että vauva on kuitenkin paljon alempana, joten ilmeisesti kasvanut kohtu työntää tällä hetkellä muita elimiä vain tieltään pois sinne, minne sattuvat väistämään =)

Kävin lopultakin ostamassa uusia rintsikoita! Lopultakin voin sanoa ihan oikeasti, etten vain kuvittele rintojen kasvua, koska kuppikoko oli kasvanut yhdellä koolla. Onko muuten muilla kuivuutta nännipihalla? Tämä vaiva on tullut nyt ihan uutena, tällä viikolla. En tiedä voiko johtua liian pienistä rintsikoista vai onko ihan muusta johtuvaa.

Täällä menee muuten mukavasti, mutta atopia aiheuttaa jälleen vaivaa. Maanantaina suuntaan lääkärille tarkistamaan onko kevään vaiva märkärupi palannut vai onko tämä vain märkivää atooppista ihottumaa. Syksyn tulon huomaa heti iholla, kun iho alkaa oireilemaan saman tien, kun pitää lisätä vaatekerroksia :|

Huomenna tiedossa pitkästä aikaa mukavaa ajanviettoa tyttöjen kanssa, maltan tuskin odottaa :heart:

pMyy 12+6
 
Jaspiksella on kyllä ollut tosi perusteellinen ultraus, ihanaa :)

Hetalle onnea sydänäänistä, ja sulla on kyllä paino noussut ihan tosi vähän. Itsellä noussut pillerien aikaisesta painosta 5 kg (en tiedä paljonko painoin ilman pillereitä ja ennen raskautta kun en koskaan punninnut ja ekalla neuvolakerralla oli ne kamalat helteet jolloin keräsin kroppaan älyttömät määrät nestettä).

neulaiselle voimia närästyksen kanssa, ja voimia kissanäyttelyyn :)

Almukka: ihanaa että kaikki on kunnossa :heart:

Heipa: kiitos :) Eilen töissä työkaverit huomauttivat (itsekin huomasin asian mutta luulin vain kuvitelleeni), että mahani pömpsähti taas eteenpäin yhdessä yössä! :O Kuulemma nyt erottaa ihan selvästi että olen raskaana :) Mieskin sanoi eilen kotiin tultuaan että on se masu kasvanut kuudessa päivässä, hurjaa!

Plinkille voimia pahoinvoinnin kanssa, toivottavasti pian helpottaisi!

Vauva-lehdestä, kävin kans ostamassa irtonumeron ja taidan pyytää sen meille lahjatilauksena, vaikutti tosi mukavalta ja hyödylliseltä lehdeltä :) Kaveri tulee ensikuun vaihteessa piipahtamaan meillä ja lupasi tuoda tullessaan omat vanhat vauva, kaksplus ja meidän perhe -lehdet. Paljon luettavaa! :D

pMyy: joo, itse en kärsi (eikä mieskään) iho-ongelmista mutta heti tuli mieleen te atoopikot täällä. Olisihan se mahtavaa jos siitä olisi oikeasti apua :) Ja täällä oli myös kuivuttaa nännipihoilla, nyt enää itse nänneissä. En ole kyllä rasvannut ollenkaan, joten ajan kanssa näyttää helpottavan.

ON: Mies tosiaan tuli eilen illalla kotiin, ihanaa :heart: viikonloppuna pitää siivoilla kotosalla, maanantaina piipahdan hetkeksi töissä ja sitten viedään kissat hoitoon, tiistaina on reissuun lähtö! :) En pääse nettiin ollenkaan reissun päältä enkä tiedä kuinka viikonlopun aikana ehdin käydä täällä, joten toivottelen jo oikein hyvää seuraavaa viikkoa kaikille :)

pokemoni & myttynen 15+4
 
:flower: merkmerk :flower: Täällä lomaillaan, toimii vähän hi´taalla, joten jää kommentoimiset lomamatkan jälkeen.. :/

Paljon voimia ja haleja niitä tarvitseville :hug: :heart:

Jaahas, ja sitten takaisin uimaaltaalle :)

piupula ja lilleri 22+2
 
pMyy, mulla kans (kuten aiemminkin puhetta on ollut) on atopiaa ja on kuivuutta nännipihoilla ja koko perhanan tisseissä, jos ihan tarkkoja ollaan. Mulla tähän mennessä iho on pahentunut (paitsi naamasta parantunut) ja noi mun tissit on ihan karmeet. Nännit on menny jo rikkikin ja märkii välillä :'( Tosi mukava tunne, en oikein tiedä, millä ne hoitaisin kuntoon. Yritän nyt kärvistellä sinne neuvolalääkäriin asti ja kysyä sitten neuvoa. Tänään taas vähän parempi (pitäis kai koputtaa puuta..).

Mulla on niin armoton tää väsymys ja uupumus. Kun jaksaisi jotakin tehdä ilman haukottelua, niin olis kiva. Huomenna on vielä kokouspäivä, joten päivä venyy pitkälle iltaan |O 5 päivää enää ultraan, jännittää jo...

Mömmis 11+2
 
Oltiin tipahdettu kakkossivulle :O Onkos meidän odottelijat kiireisiä? :) Mulla ainakin takana melko menevä viikonloppu.

Pokemonille myöhäiset hyvän reissun toivottelut!

Energiaa kaikille väsyneille ja tsemppiä atooppisen ihon kanssa taisteleville!

Krhm, tänne on rantautunut uusi "ihana" oire, nimittäin ummetus... Tarttis varmaan ostaa jotain "vauhdittajaa" kaupasta, kuten luumuja. Ei yhtään kiva jos tää jatkuu loppuraskauden!

Mä vielä jatkan näillä mun alapäänjutuilla... :ashamed: Kun on ollut aikaisemmin puhetta öisistä "seikkailuista". Viime yönä taas unissani peuhailin mieheni kanssa ja tällä kertaa h-hetkellä ei tehnyt kipeää, mutta heräsin silti siihen ja mun alamaha oli ihan kivikova pallo :O Luulen että se oli kivuton supistus tai jotain. Ja jos oli niin on se kohtu jo aika iso :O

No en noloile enempää, teidän vuoro ;)

Heipa 13+6
 
pokemonille mukavaa ja rentouttavaa reissua! =)

Heipa mä voin melkein samaistua tuohon ummetukseen. "Kunnollista" ummetusta ei kylläkään oo, vaan tosi epäsäännöllisesti toimiva... vatsa tai suoli. Lähinnä tuntuu, että vatsa toimii noin pari kertaa viikossa ja sillon turhankin aktiivisesti. Loppuajan viikosta kerään siis kaiken sisälleni, että turvotus olisi taattua.

Viikonloppu meni lähinnä maatessa. Flunssaa meinaa pukata, joten tuntuu siltä, että makaan kaiken vapaa-aikani sohvalla, että jaksaa käydä töissä. Tänään on ollut tavallaan parempi olo, päänsärky ainoastaan vaivannut tukkoisen olon lisäksi. Lämpöä ei siis ole, vaikka ruumiinlämpö onkin koholla. Mitään syytä ei siis ole jäädä kotiin tai hakea edes sairaslomaa. Särkylääkkeitä en ole vielä toistaiseksi ottanut, kärsitään nyt. Näkeepähän sitten, jos kuume pääsisi jossain välissä nousemaan, että voisi jäädä kotiin lepäämään.

Niinhän siinä kävi, että piipahdin heti aamusta tänään lääkärillä ja märkärupi on kädessä jo toista kertaa tälle vuodelle. Antibioottikuuri ja antibioottikortisonivoidetta, jospa se saataisiin nitistettyä sillä. Hiivaan en muistanut kysyä valmiiksi lääkettä, joten olen todennäköisesti valittamassa sitä vaivaa täällä muutaman päivän päästä.

Havahduin eilen siihen mielettömään purkkimäärään, mitä tuonne kaappiin on kertynyt nyt raskauden aikana! Vitamiinit, rauta, kalkki, mustaherukansiemenöljy ja satunnaisesti maitohappobakteerit. Tuo mustaherukansiemenöljy oli aika kalliin oloista. 60 tablettia 20e, ja ensimmäisen kuukauden ajan pitäisi syödä 4 tablettia päivässä, jatkossa 2. Ajattelin, etten ota alkuun mitään tehokuuria, jospa tuo auttaisi pienen atopiaan ilmankin...

Meinasin unohtaa hyvät uutiset! Tänään tuli kirje nt-tuloksista, tarvetta jatkotoimenpiteisiin ei ole! Itkuhan siinä meinasi tulla, kun kuuli pienellä olevan kaikki hyvin :heart:

Nyt takaisin sohvalle lepäämään ja keräämään voimia.

pMyy 13+2
 
Heipa, mä en ole ainakaan kovin kiireinen, mutta olo on jotenkin huono ja väsynyt koko ajan :( Eikä mulle kai tapahdu mitään jännittävää mistä kirjoittaa :D
Noista alapääjutuista. Meillä on ollut seksiä plussaamisen jälkeen vissiin tasan neljä kertaa :ashamed: Silloin alussahan mä puhuin, ettei tee mieli ja se sitten vähensi. Alun jälkeen huomasin, että mulla on paikat tosi kipeät ja kuivat. Eli puuhailut ihan sattui. Lisäksi, ihan siis suoraan kerrottuna, sain kerran unissani orgasmin (Mulla on tämmöinen tapa :D) ja herätessäni kohtuun sattui kovasti. Tuokin jotenkin sai aikaan sitten pelkoja.
Mies on onneksi tosi ymmärtäväinen, ei se näytä kärsivän tästä mitenkään. Se sanoi, ettei halua missään nimessä, että mua sattuu. Joten me katsellaan ihan rauhassa miten tilanne etenee.

Atopiasta ja ihon kuivuudesta kärsivät, oletteko kokeilleet öljyjä? Ihan oikeita öljyjä, eikä mitään apteekin mineraaliöljy- ja silikonivoiteita? Jo pelkkä rypsiöljy tekee kuivalle iholle ihmeitä :) Mulla on ollut myös aikoinaan atopiaa ja lisäksi ihoni on hyvin kuiva. Paras apu ovat olleet oikeat öljyt ja se, etten oikeastaan pese ihoa lainkaan. Toki kainalot yms. mutta muita ihoalueita en kummemmin pese.

Hiivasta! Mun ainainen riesa. Ennen raskautta käytin estolääkitystä, mutta nythän sitä ei tietenkään voi käyttää. Apteekin puikot ei auta yhtään mitään. Torstaina mulle pukkasi sitten tulehdus päälle, laitoin yöksi 2 maitohappobakteerikapselia alapäähän ja perjantai-aamu olikin jo paaaljon parempi! Ostin apteekista vielä Canesten- voidetta jota laitoin koko viikonlopun ajan pari krt päivässä ulkoisiin osiin ja samalla käytin maitohappobakteerikapseleita. Hyvin lähti hiivat! Myös piimä auttaa kutinaan.

pMyylle onnea iloisista uutisista!! :flower:

Plink & Pähkinä 11+4 (Ja iiiiso maha)
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Lueskellu olen palstaa, mutta meno täällä on aika tasaista niin ei oo tullu kirjoteltua mitään.
Eilen oli neuvola ja oli ihana kuulla taas sydänäänet kunnolla! :heart: Tosin mulla on kyllä doppleri kotona, mutta oon yrittäny etten koukuttais itteeni siihen liikaa. =)

Onnea pMyylle hyvistä uutisista! :flower:

Vauva-lehti pistettiin kans tilaukseen jonkun aikaa sitten. Oon kyl tykänny lehdestä.

Täällä olis vielä kaks ja puol viikkoa rakenneultraan. Ei jaksais odottaa! =)
Masussa on alkanut tuntumaan pientä "hipsutusta". Neuvolatäti uskoi ainakin niiden olevan pikkukaverin liikkeitä (kuten olin kuvitellutkin)! :heart: Täällä odotellaan vaan niiden vahvistumista =)

Ninnu 18+1
 
Huhuu, minä täällä :D :wave:

Olen ollut flunssan kourissa viime viikon. Pari päivää piti olla pois töistäkin, kun oli kuumetta : / Olen kyllä lukenut teidän kirjoituksia päivittäin, en vaan itse ole jaksanut kirjoittaa, kun oli ihan veto pois. pMyy Toivottavasti flunssanpoikasesi ei ole pahentunut ja onnea nt-tuloksista!

Pokemoni Ihana massu!! Itselläni maha on ehkä hieman pyöristynyt, mutta ei mulle vielä kukaan tulis sanoon, että ootatko ;) Paino on noussut kilon.

Naneni Mielenkiinnolla odottelen seuraavaa postaustasi :confused: ;)

Ninnu Ihana kuulla, että tunnet jo hipsutuksia :flower: Itsekin odottelen kovasti, mutta vielä saa varmaan kuukauden verran odotella...

Almukka Onnea mukavista ultrakuulumisista!! :flower: Et ole ainoa, joka ramppaa öisin vessassa. Joka yö saan nousta klo 3-4. Nyt minulle on sen lisäksi tullut ongelma, etten saa unta sen jälkeen vaan valvon tunnin kaks ja sitten vasta aamulla väsyttää, kun on vasta nukahtanut uudelleen :(

Heipa Kyllä se Vauva-lehti tuli! Itse pidän kyllä lehdestä kovasti. Siinä on tosiaan paljon aina asiaa odottajillekin.

Masukivut Nyt kun oli flunssa ja muutenkin olen kova aivastelemaan niin kyllä vihloo alamahaa jatkuvasti. Myös nopeat nousut ja kyljen kääntäminen sängyssä aiheuttavat vihlomista. Minulla auttaa kun kumarrun vähän eteenpäin kippuraan niin kipu helpottaa heti. En nyt ainakaan vielä ole huolissani, kun kivut eivät jatku vaan menevät heti ohi.

Nyt on kyllä ihanaa, kun pahoinvointi loppui, flunssa hellitti ja ruoka maistuu :heart: En ole ollut enää niin väsynytkään vaikka ei nyt mitään erikoista energiaakaan ole kyllä näkynyt ;) Seuraavaa neuvolaa ja sydänäänien kuuntelua odotellessa... kaksi viikkoa pitää vielä kärvistellä.

Eilen hain meille vaunut! Ostettiin kaverin tutulta hyväkuntoiset vaunut edullisesti. Ja ensisänkykin on jo sängyn vieressä =) Se on mun veljelle alunperin ostettu korisänky joskus seitkytluvulla. Täytyy vaan alkaa ompeleen siihen pehmusteita ja lakanoita. Ihanaa puuhastelua! Eilen hain myös lisää kiristämättömiä vaatteita H&M:stä. Iltaisin mahaa kyllä turvottaa niin ettei mitkään muut kuin äitiyshousut mahdu päälle.

Mukavaa päivää kaikille!

Erikoisen positiivinen Mariaana & Hukka (uus nimi ;) ) 14+1
 
Täällähän on paljon flunssaa liikenteessä, pikaisia paranemisia kaikille siitä kärsiville! :flower:

Jee hienoa pMyy että nt-tulokset olivat kunnossa! Ja Ninnu tuntee jo hipaisuja, ihanaa! :heart:

Plink, mulla oli alkuraskaudessa ihan samoja kipuja! Sain kanssa muutaman kerran ison O:n unissani ja heräsin kovaan mahakipuun joka kerta. Nyt tosiaan toissayönä tapahtui sama, mutta enää ei tehnyt kipeää vaan kohtu oli ainoastaan kivikova. Jännitin myös oikeata seksiä kivun takia, mutta kun uskalsi kokeilla, niin kipua ei ollut. Eli kipu tuli ainoastaan uniorkuissa... Seksiä on täälläkin ollut vähän hissukseen, mulla myös limakalvot niin kuivat että kipeää tekee liukkarinkin kanssa. Kerran viikossa ollaan ehkä puuhailtu, mutta oli tossa pidempikin väli... Miesparka, tiedän että hän haluaisi enemmän :(

Mulle ei tullut vielä Vauva-lehteä : / Laitoin tilauksen ihan elokuun lopussa, joten siihen ei reagoitu näin nopsaan... no ensi kuussa sitten, ehkäpä käyn ostamassa irtonumeron (ostin myös elokuun numeron kaupasta :) )

Vau, marjaanalla jo vaunut ja kaikkea! Se on hyvä jos on ajoissa liikenteessä niin voi pikkuhiljaa kerrytellä tavaroita :) Meillä ei ole vielä yhtään mitään... Mä hain myös vaatteita henkkamaukalta sunnuntaina. Meni hermot kun mitkään omat farkut ei mennyt enää kiinni, joten ostin mammafarkut ja mammahousut sekä muutaman paidan. Nyt on taas mukavaa istuskella toimistolla kun mikään ei kiristä :)

Heipa ja vauva 14+0 *poks* (tituleeraataan nyt sitten vauvaksi, kun vauvaksi häntä aina kutsun :) Ehkäpä oikea työnimi tulee sitten ajan kanssa...)
 
Ihan hyvä kuulla, Heipa, etten ole ainut kipuineni... Kyllähän se alkuun huolestutti. Mä myös säälin miestä, mutta onneksi se ottaa tän niin hyvin...

Mä ajattelin lähteä tällä viikolla shoppailemaan mammavaatteita! Kiristää jo noi nykyiset farkut ja topit meinaa nousta liian ylös : / Paidatkaan ei kaikki tahdo istua hyvin.

Aivan ihana muuten seurata muidenkin mahan kasvua tuolta kuvaketjusta! Mä kävin just laittamassa ekat kuvat, nyt kun alkaa tosiaan tuntua siltä, ettei maha ole enää entisensä... :D

Vaivaako hei muita hillitön nälkä? Aikalailla viime viikkoon asti mulle riitti, että sain ruokaa n. parin tunnin välein. Muuten tuli huono olo... Mutta nyt viikonlopusta lähtien mä syön KOKO AJAN. Siis ihan koko ajan. Ainakin puolen tunnin välein. Muuten maha tyhjenee kuin salaman iskusta, alan yökkäilemään ja olo on tooooosi huono. Onko se ihmekään, että maha kasvaa? :LOL:

Plink & Pähkinä 11+5
 
Täällä kans on ruokahalu lähiaikoina kasvanut. Mies oli viikonloppuna auttamassa kaveria remppahommissa ja melkein sen koko ajan kun olin yksi tuli syötyä jotain. Vaikka ei nyt nälkäkään ollut eikä huono olokaan... :ashamed: Ja varsinkin karkkia, erityisesti oikein kirpeät karkit maistuu. Viime viikolla söin yhtenä iltapäivänä niin monta kirpeää remmiä että kielestä hävisi nystyrätkin yhdeltä kohdalta...

Olen minäkin huomannut limakalvojen kuivuvan enemmän kuin normaalisti. Seksihommat sujuu vielä, mutta nenästä tahtoo tulla verta lähes joka päivä...

Ja lopuksi; olen mahdollisesti tuntenut eilen ja tänään jonkun möngertävän tuolla mahassa, tai sitten se on elohiiri...:LOL:
 
Nälkä, kyllä! :D

Meillä kävi tänään entinen työkaverini ja hänen 4kk vanha tyttövauva. Oli kyllä niin suloinen pakkaus, ei malttaisi odottaa omaansa...

Hihhih, kävin lisäämässä ensimmäiset masukuvat mahaketjuun :) Mutta laitanpa vielä teille tänne ekstrakuvan, kun kerran jotain näkyy! Kuva on otettu alkuillasta juuri syömisen jälkeen, eli kyllä pömpöttää... ainakaan tällä vaatetuksella ei mahaa kauan töissä peitellä!



Ps. Sain kuin sainkin Vauva-lehden tänään!! Kiva että lähettivät sen jälkijunassa :)

Heipa ja vauva 14+0
 

Yhteistyössä