Esikoista yrittämään loppuvuodesta tai 2011?

Onnea tsude! :flower: Vihdoin saatiin uusi plussa tähän pinoon. =) Nyt kaikki me muut ryminällä perässä!

Kiva että saatiin hiukan keskustelua peloista ja epävarmuudesta. Helpotti kummasti kun oli muitakin, jotka ovat välillä hiukan epävarmoja. Varmasti kaikilla jotka esikoisesta haaveilevat on pelkoja ja epävarmuutta, mutta niinkuin sanoitte vanhemmaksi kasvetaan, joten eiköhän mekin osata. =)
 
mesikämmen : Mie olen ainakin epävarma. Mitään muuta ole tuntenutkaan vähään aikaan kun epävarmuutta ja pelkoa siitä etten raskaudu koskaan. Sitten tulee mieleen, että eihän miulla oo menossa ku 7 yrityskerta ja on niitä muita joilla on mennyt vielä pidempäänkin.
 
Tsudelle onnea roppakaupalla ja Millimollille pitkää hermoa ja kovasti tsemppiä!!!!
Kiva kun moni ootte vastaillu mun kysymyksiin. On mukava tietää miten monelle muut uskaltaa kertoa kun itte on aika avoin mut silti yrittää vähän pidellä salaisuutta. Ettei ihan kaikki nyt kuitenkaan vielä tietäis. :)
Tilasin viikonloppuna ovis- ja raskaustestejä. Eiköhän se pian selvii onko pitkässä kierrossa ovista ollenkaan :D :D
 
Mircea Mulla oli yk 2 sellainen, että pari päivää ennen kuin menkkojen piti alkaa, luulin niiden alkaneen. Tuli tuhruvuotoa 3 päivää, jolloin päätin, että jos se vielä vähenee, testaan. Neljäntenä päivänä (oisko ollut kp30/29?) testasin plussan.

Nyt mennään jo 25+2! :)


Tiipula ja musi
 
Viimeksi muokattu:
Tiipula tuo antoi hieman jopa toivoa! : )) Täytyykin varmaan tässä joku päivä käydä ostamassa testi ja tehdä se. Tänään enää tosissaan tuli jotain rusertavaa minivuotoa mitä en laskisi enää mitenkään kuukautisvuodoksi niinku en tuota mitä kesti samat kolme päivää kuin siulla. Huu. Pysytään kuulolla!
 
Jep en mie hirveän varma ole siitä, että nyt olisin raskaana. Miulla kun e-pillereiden lopetuksen jälkeen tuli kuitenkin heti jo sellaiset ihan normimenkat. Sen takia nää menkat olikin niin oudot. E-pillereiden lopetuksen jälkeen miulla on aina olleet runsaat menkat yms kipuja mutta mie nyt odottelen tässä, jos vaikka tulisi jotain oireita =)
 
Täälläpäin on tehty suuria suunnitelmia! Viime yönäkin tuli kahteen asti juteltua ja suunniteltua (terveiset vaan töihin, sori pomo kun haukottelin niin paljon tänään) ja tänään vähän enemmän lyötiin meidän suunnitelmaa lukkoon.

Antakaapa kun kerron, meillä on sellainen tilanne että kovasti halutaan tulevaisuudessa asua ulkomailla, ja siihen tähdätään kaikin keinoin. Ukko opiskelee alaa jossa hyvinkin tulevaisuuden työpaikka voisi olla vaikkapa jenkeissä.
Työharjoittelu (kestää 6kk) olisi oiva mahdollisuus päästä töihin sinne. Työharjoittelu on ajankohtaista 2013 syksy -kevät 2014. Syksyllä 2014 saattaisi parhaassa tapauksessa olla muutto lopullisesti sinne. Tultiin siihen tulokseen että halutaan lapsi mieluummin pian kuin vasta muuton jälkeen, esikoinen on kivempi turvallisesti saada maailmaan tutussa Suomessa ja mummot ja papatkin saa mahdollisuuden tutustua ja ihastua lapsenlapsiinsa ennenkuin maailmalle muutetaan.

Tämä meidän suunnitelma sisältää hankalankin osuuden, eli tulisin tod.näk olemaan yksin kahden ison koiran ja about vuoden ikäisen lapsen kanssa työharjoittelun ajan.

Mutta kaikista paras osuus tässä suunnitelmassa on se että me aloitetaan yritys ensi kesänä! Viimeistään vissiin heinäkuussa, että jos ei heti tärppää niin aikataulu pitää silti, ehkäpä jo hieman aiemmikin aloitetaan, tuo on takarajana. Nyt siihen on ukkokin antanut vihreää valoa! PERHOSIA VATSASSA! Niin huikee tunne! Miten tässä pitäisi pysyä housuissaan kesään asti!? :O

Tossa oli jotain galluppia siitä onko epäilyksiä kuinka pärjää, itsehän olen melko spontaani ja muutenkin elän aika huolettomasti hetkessä, niin että olen innoissani että homma etenee, ja murehdin sitten kun on aihetta. Ollakseni rehellinen niin kyllähän tuo lapsen alulle paneminen sen verran vastuullinen päätös on että vatsanpohjaa kouraisee kun tajuaa että tää alkaa olla menoa sit pikkihiljaa! Se kuinka muutto toiselle mantereelle taaperon ja koirien kanssa sujuu, ei jännitä. Mutta muuten sellainen terve jännitys on, onhan se elämän mullistava juttu. Mutta hyvällä tavalla!

Pitää käydä steppaileen kämppää ympäri, nyt ei malta istua koneella! Jiihaa, tästä tulee niin paras kesä! :heart:
 
Kiitos kaunis kaikille onnitteluista. :) Toivotaan vaan, että kaikki menee hyvinpäin.

Tahdon itsekin vielä osallistua tuohon, että kenelle ollaan kerrottu näistä vauva touhuista. Kaksi hyvää ystävääni tiesivät, että yritettiin, molemmat myös raskaana, ja nyt tietenkin heille tämän ilouutisen jaoin. Kenellekkään muulle ei olla puhuttu edes siitä, että yritetään, sanomistahan siitä vain olisi tullut. :D Miehen vanhemmille ei ole ensimmäinen lapsenlapsi, mutta omille vanhemmille kyllä joten he saavat sitten hoitaa sen kaiken mummo-pappa hössötyksen. :D

Mircea pidetään peukut pystyssä!
 
Tine, paljon onnea!! :)

Susimieli, hieno homma, että saitte suunnitelmat lyötyä lukkoon ja hyviltä nuo suunnitelmat kuulostavatkin :) Teille tulee rakkauden täyteinen, kuuma, kostea kesä ;)

Mircealle paljon tsemppiä, että sieltä plussa pärähtäis sitten, kun teet testin :)

ON: Njooh. Täällä tehtiin eilen raskaustesti vol. 2. Edelleen niin negatiivinen kuin olla ja voi. Täytyy nyt siis vain elää näiden tuntemusten kanssa, et menkat voi alkaa hetkenä minä hyvänsä... Kärsin julmettomasta väsymyksestä, turvotuksesta, välillä nippailee vasemman munasarjan kohtaa ja eilen oli kohdussa jotain jänniä tuntemuksia. Jos ne menkat sieltä olis tuloillaan? Palautuis jo tää kroppa normaaliks...

E-pillereiden lopettamisen jälkeen oon lihonut pari kiloa (jipii....), mutta muita isompia negatiivisia muutoksia en ole vielä huomannut (paitsi, että menkat puuttuu). Viime viikolla selkään ilmestyi aivan julmettoman kokonen finni (yleensä mulla ei selässä ole). Miehen piti puristaa se poies, kun ei meinannut pystyä makaamaan esim. selällään. Sen verta kipeä oli.

Positiivisia puolia ei ole hirveästi löytynyt. Ärsyttää tämä jatkuva "menkkamainen" olo (oireiden perusteella voisin olla jopa raskaana, mut ei...). Seksihalut tosin nostavat hetkittäin päätään, mutta yleensä sellaisella hetkellä, kun mies ei ole kotona tai sitten hän on juuri tullut väsyneenä töistä.:headwall:

Tämmöistä tänne tänään. Varmaan tätä menoa pidän kohta jonkun tauon kirjoittelussa, kun ei tämä oma tilanne muutu suuntaan tai toiseen...
 
Halleluja! Eilen oli eka päivä, ku ei vuotanut. Pientä ruskeaa tuhrua tulee ku pyyhkii, mutta nothing more. Toivotaan, että pysyyki tämmösenä/loppuu kokonaan.

Ostin eilen netistä testejä. Siis 40 kappaletta 27 euroa.. Olen nyt jo tehnyt varmaan sen 40 testiä, ala kympin kipale... =)

Perjantaina on sitten totuuden hetki. Varhaisultra. Selviää onko siellä hernettä. Jotenkin taas tuntuu siltä, että olis. Mutta en tiiä kylllä varmuudella ollenkaan :)

Onnittelut plussanneille! Mie vielä hengaan täällä, koska tosiaan en tiiiä vielä miten on käynyt. Tosin olen muutaman viestin toiselleki puolelle kirjoitellu. Jotenkin täällä on niin kotoisaa tuskailla yrittävien kanssa, kun itte mieltää vielä ittensä yrittäjäks.

Mies eilen varmisteli, että kai mie tajuan, että jos siellä ei ole mitään, ni me ollaan edelleen yhdessä ja edelleen yritetään. ( varmaan yrittää estää minua tippumasta epätoivon kaivoon :) ).
Jutskasin eilen tutun kanssa jolla on vaikeuksia ollu ja josta mainittinkin, että olis kiva jos seki sais lapsen piakkoin ku sitä toivoo. Niin se tietää tän mun tilanteen, niin ei ole enää niin syyllinen olo, siitä plussasta, ku sillä o ollu vaikeuksia sen kanssa. Vaan olis aika ihanaa saada lähipiirin mammakaveri.

Niin jos en oo enää raskaana, ni laihutan muutaman kilon, viikossa tullu painoa lisää ja maha turvonnu ku ilmapallo :) Kaiken kaikkiaan tuntuu, että pikkuhiljaa kirkastuu tämä elämä taas.
 
Niin sen verran piti vielä ilahuttaa teitä, ku itte repesin eilen kunnolla. Mies ihmetteli miksen osta sitä clearbluen digitaalista joka näyttää viikotkin, kun se maksaa vaa 15 ja voi käyttää vaikka kuinka monta kertaa. ( se ei iha hiffannu, että on kertakäyttöinen :) )
 
Onnittelut sekä Susimieli että Tine! :))

Hennu86: Mä oon kanssa ihan kyllästyny tähän ilman pillereitä olon..plääh..Vähän väliä masu kipee jollain tavalla ja iho menny huonoon kuntoon ja kiertokin vissiin venyy taas..
Ja missä se vauvakin viipyy?! :kieh: (No ok, ei olla vielä kauan yritetty :D)

Eli nega taas testattu tänään kp31.. Eilen alkoi sellaset kunnon menkkakrampit, mutta ei ne menkatkaan oo alkanu..

Mut kiva, kun plussia satelee meiän porukalle :)

millimolli: mun mies tuumas ihan samaa noista digitaalisista..oliski vaan monikäyttösiä :)
 
Viimeksi muokattu:
Tsuida duida ja terve taas pitkästä aikaa tähänkin pinoon :D

Onnittelut plussanneille :hug:
Perästä tullaaan (toivottavasti) pian! :D

tänne ei mitään uutta.. (kuume)taudista parannuttu ja vällyjen välissä otettu ilo irti. Ei yhtään ole menkkaodotus olo joka viime kierrossa oli jo heti oviksen aikaan.. päin vastoin odotukset on kerrankin jotain ihan muuta kun menkat. Todennäköisesti kuitenkin rytisten tuun tänne itkemään kuinka menkat on alkaneet tms :)

Mulla tietää yksi työkaveri aikeista, yksi ystävä ja serkku joka on kaasoni elokuun häissä. Serkulle oli pakko kertoa että miksi ei vielä esim käydä lyömässä hääpukujuttuja lukkoon yms, ystävä arvasi itse ja työkaverilla sama projekti meneillään, joten on joku jonka kanssa istua samassa veneessä. Tietää myös sen, että jos tässä kestää niin ei tule jatkuvalla syötöllä uteluita että mites on :)

Vanhemmuudesta; tottakai se pelottaa.. nyt parina päivänä mulle on iskenyt melkein jopa pakokauhu.. että mitä mä teen, eihän tässä nyt kai lapsia tarvitse alkaa tekemään - helpompi "olla ilman". Vois vaikka matkustella kahdestaa miehen kanssa ja miehen pojan. Sitten taas seuraavalla hetkellä mietin että kyllä mä tietenkin haluan ihan omaakin jälkikasvua, en haluais "tyytyä" miehen ja sen exän rakkauden hedelmään. Ja sit taas seuraavassa vaiheessa huomaan listaavani "plussia" sen suhteen jos ei lapsia tehtäisi :D varmasti ihan luonnollista tämä. Puolustautuu valmiiksi JOS käy niin ettei lapsia pystyisi saamaankaan.
Uskon että meistä tulee hyvät vanhemmat. Mies laittanut aina poikansa muiden asioiden edelle, ja myös mulle pojan hyvinvointi (harrastukset , koulu yms) on tärkeetä. Tykätään touhuta porukalla paljon, ja mulla ja miehelläni on hirmu samanlainen kasvatustapa ja periaate. Mies ehkä hiukan tiukempi, mutta miehellä onkin kokemusta :D sen molemmat pitkät suhteet on kuitenkin ollu naisten kanssa joilla ollu entuudestaan jo lapsia + miehellä oma poika. Itse jos oon hoitanut siskoa tai serkkuja niin ei siinä ihan samanlaista kokemusta pääse saamaan ;)

Kyllä mä kuitenkin odotan raskautumista, raskausaika, vauva aikaa valvomisineen, taapero-ikää sekä sitä että lapsesta kasvaa nuori ja aikuinen. Odotan, odotan odotan. Vaikka kuinka yrittäisin selitellä että eihän sitä nyt lapsia tartte välttämättä puska maailmaan :D

Huh tulipas pitkä teksti :D
Ainiin, mulle voi päivittää IKÄÄN 26v :p


Nyt lounasreffeille plikkakavereiden kanssa, hauskaa päivää kaikille :)
 
Tiistai 1.2.2011

Yrityksen aloittaneet

nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

millimolli......25..........,.....5..... .....................................plussa
AnniMu........20................2....... ...... .84/32.....................11.12
Piilopirtti.......23...............1................64/28................22.-28.12
Tryffe..........29................1................61/35-37................6.-8.1
Plumps!........24...............2...... .........49/28-29.............11.-12.1
Hennu86......24.............. .1...... .........45/?.............................?

Laku91.........19...............1..................46/?.............................?
hanski1989...21....................... ..........40/?.........................20.1
navi.............26................2.................44/33-39.............21.-27.1
Namppis88..22................4.................34/28-60..................26.1-

eltsu81.........29............ ..2.................31/29-35...............30.-5.2
girl92...........18...............3.................23/26..........................4.2
sakara.........33................2...... ...... ...28/32-36.................6.-9.2
Ambrosia85..26...............3.......... ......23/29-32.....................7.2
Jo...............29................2.................28/37..........................7.2

miraana......22................4...................24/?............................?
Avocado.......28...............4..................21/27-30...............7.-10.2
köppiäinen...24................3...... ..........19/27-34................9.-16.2
Jonesy.........29................2.................26/35........................10.2
rallinelli........22...............3.................11/20.........................10.2
Renesmee....29................3.......... .....17/28.........................12.2

Line.............29................4................14/28-34..............15.-21.2
LeenaT........25................3................12/27-32...............16.-21.2
Mesikämmen.20...............3.................15/30-35.............16.-21.2
Juliane.........24................3..... ....... ...13/~32..............~21-22.2

Kirskis..........25...............2................6/26-28.................21-23.2
sindi^^........25................7................7/28-32...............22.-26.2
Epa_88........22................4....... ..... ...8/30.........................23.2
Mircea.........21................7..................6/28..................24.-27.2
pikkumy.......25................5....... ...... ..3/27-28...... .......25.-26.2

Kristiina84....26...............1..................tjot..........................?
Karoliina-87..23...............1................. .? ...........................?
SuVa............24..............1...... ...... .....?............................?
rabbid..........26...............1...................?............................?
white gold....24...............1 (KKM 01/11)...?.........................?
Mirwu..........24...............1...................?...........................?

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Tindetar..................22............ ........ ............tammikuu 2011
Katharsis....................................................tammi-helmikuu 2011
milizza....................25..................................helmikuu 2011
Tupu_.....................25............ ..... ...............helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25......... .... ...................alkuvuodesta 2011
sonic......................28................ ..................maalis-huhtikuu 2011
Tuanni....................25.......... .......................huhtikuu 2011
sansu86..................24............. ....... ............huhtikuu 2011
Sarayi.....................23........... ...... ...............huhtikuu 2011
Syksy2010...............29..................................keväällä 2011
Susimieli.................22............ ......... ...........kesällä 2011
Peepe.....................25............ ..... ...............kesä 2011
Candicen.................20..................................kesä 2011
bellabambini.................................................elokuu 2011
tryffeli89.................21........... .......... ............2011

Plussanneet: :flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28..........7.9.2010.. .....14.5.2011.........yk2
lumityttö78....31.........18.10.2010... .24.6.2011.. ......yk1
Liisakaisa......27.........7.11.2010.... .17.7.2011 .........yk1
Nannie.........20..........5.12.2010......16.8.2011..........yk3
popsis..........28..........6.12.2010. .....8.8.2011..........yk1
ulleli83.........27..........7.12.2010 .....18.8.2011.. ......yk3
Sassy...........22..........9.12.2010. ....13.8.2011.........yk2
Lunea...........28.........24.12.2010......4.9.2011.......~yk4
jeeni.............24........27.12.2010......26.8.2011........yk1
kais-a...........22.........28.12.2010......6.9.2011..........yk3
Halin.............20.........1.1.2011... ... 11.9.2011. .......yk2
Eireann.........29.........7.1.2011... ....16.9.2011.........yk1
millimolli.......25.........20.1.2011......27.9.2011.........yk5
tsude...........20.........30.1.2011...........?..................yk3
Tine............25..........31.1.2011..... .... ?..................yk3

Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1888774-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-talvella-2010-2011-a/
--------------------------------------------------------------------

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Viimeksi muokattu:
köppiäinen
Onnea Tine! :)

Niin vain uusi kuukausi starttasi! 4 plussaa tuli tammikuussa, eikös laiteta helmikuussa paremmaksi? ;)

Ja itsellä menossa kp 19 (dpo 4?) ja tekis jo niiin mieli tietää, tapahtuiko mitään, vai ei :D Vaikkei sinällään kiirettä ole vauvautumisessa, niin kauhistuttaa ajatella, että jos en tule raskaaksi parin kuukauden sisällä, niin lapsen voi aikaisintaan saada vuonna 2012 :O Voi kamala, miten masentava ajatus, hyi pois se minusta...

Haittaako teillä vauvayrittely tulevaisuuden suunnittelua? Itsellä tuntuu, että esimerkiksi matkustelua haittaa, kun ei oikein älyttömän kauaa aikaisemmin uskaltaisi matkoja varata; työhommat mietityttää, raha tietysti myös... Varmasti jos yrittämisessä menee pidempään, osaa ottaa noiden suhteen rennommin, mutta nyt koko ajan ajattelee, että "ei sitä ja tätä voi tehdä syksyllä, koska olen silloin raskaana" :D
 
Köppiäinen haittaa suuresti :)
- Ei voi suunnitella mitään iltamenoja kavereiden kanssa, koska jos onki paksuna sillo niin mites selität feidaamisen.
-En voi ostaa tuota ihanaa vaatetta, ku jos kohta olen paksuna ja iso niin jää käyttämättä
ja muuta sellaista pientä hömppää :)
 
Onnea plussanneille! :heart: Perässä tullaan (toivottavasti...)

Mä olen nyt vähän pihalla. Huomasin eilen illalla myöhään vuotoa, joka oli sitten yön aikana loppunut kuin seinään. Ja enää ei mitään, mutta vatsa on ollut tosi ihmeellinen koko päivän. Muita menkkaoireita ei kuitenkaan oo, enkä oo päässyt niistä koskaan kovin helpolla joten en tajua mitä mun kroppa taas sekoilee. Mut oletan että YK 2 jatkuu edelleen, saa nähdä kuinka pitkäksi kierto venyy tällä kertaa...
 
Niin ja sitä piti kysyä, että kuinka moni teistä syö foolihappoa? Mä sain gyneltä ohjeet sen syömiseen heti kun aloin puhua raskauden yrittämisestä ja kuuliaisesti olen vedellyt sellaista apteekista ilman reseptiä saatavaa B-vitamiinin ja foolihapon yhdistelmää. Jos ei muuta, niin B-vitamiinin ansiosta on ainakin ollut pirteempi olo. :D
 
Onnea vain kaikille plussanneille tasapuolisesti :flower:

Vauvahaaveet kyllä hiukan häiritsevät tulevaisuutta. Mullaki on tota, että sitä ja tätä ei voi tehdä syksyllä ku on niin iso maha yms. muuta pientä. :D Raha- ja työasiat mietityttää täälläki.
 
Jonesy Itte en oo foolihappoa aloittanu vaikka melkein valmiina terkkarina tiedänkin sen olevan hyväksi. Kuink myöskään d-vitskua en pelkästään syö mutta monivitamiinia ilman A-vitaa niin oon ottanut. Tiedä sitte onko enemmän hyötyä vai haittaa... :)

Köppiäiselle voin sanoa että todellakin haittaa suunnitelmia! Mä en uskalla edes hakea töitä kesäksi/pidemmäksi aikaa kun en haluaisi joutua tilanteeseen että aloitan työt ja seuraavalla viikolla pitääkin ilmoittaa äippälomasta :D

Hennu86 SYmpatiat ja vahva myötäelämisen tunne sulle. Ittellä jatkuvasti tosissaan menkkaolo ja naama kukkii kun voikukkapelto. Ei mitään herkkua tää. Olis edes säännölliset menkat niin voisi kestää mut ei niin ei...

Omaa napaa, tein tänään ovistestin ja raskaustestin, molemmat negatiivisia. :(

Ihan hirveän paljon onnea plussanneille!!!!!!! :heart::flower::hug:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä