G: onko sinut raiskattu,missä ja minkä ikäinen olit?

  • Viestiketjun aloittaja huhuu
  • Ensimmäinen viesti

Oletko vieras huomannut, että joskus kun kirjoittaa viestiä ja napsauttaa menemään, niin siihen väliin on ehtinyt muutama muu?
Onneksi ei ole fantasiaa, mutta siltikin ko. henkilöltä asiaton kommentti!!!
 
En osaa noit lainauksii,mut sen verra omaan tapaukseeni...joka sivul 3...

Kyllähän ukko varmaa oli suunnitellu asian,mutta sen ikäisenä sitä vaa ajattelee kuinka oli oma vika kun oli kännissä. Silloin ajattelin etten voi kertoo äitille ku se pettyy koska olin ryypänny...enkä yhä halua hänen tietävän koska syyttäis itteään että oli luottanut kyseisiin ihmisiin.

Lohdutus :hug: kaikille uhreille!
 
niinpä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 15:45 PahaSilmä kirjoitti:
Hei puhukaa noista jutuista oikeesti! se syyllisyys on pahinta, mitä voi olla, siitä nyt ainakin pitäs taistella eroon. Vaikka oiskin mennyt jonkun kyytiin, vaikka ois juonu ittensä känniin ja vaikka ois kulkenut alasti ryuttopuiston läpi keskellä yötä, niin ei tarvitse ottaa sitä syyllisyyttä, mikä kuuluisi sille raiskaajalle.

jos ette halua olla uhreja lopun elämäänne, niin heittäkää pois se syyllisyys, muuten raiskaaja on onnistunut pilaamaan koko loppuelämänne.

se, joka ei ole tehnyt väärin, sen ei tarvitse hävetä tai piilotella.
Hyvin sanottu!Missän nimessä vika ei ole kenessäkään muussa kuin raiskaajassa. Mikään ei oikeuta raiskaukseen!
 
en tiedä
olin 17 ja lähdin paikallisen pirinistin mukaan yöllä baarista (kutsui kahville). Olin naiivi ja sinä iltana voin muutenkin henkisesti todella pahoin. Olin selvinpäin kuitenkin.
Perille päästyämme tyyppi kävi heti kimppuun, olin neitsyt ja ajattelin että"no, nyt tai ei koskaan..."
Myöhemmin kuulin että tämä sama kaveri oli raiskannut ystäväni, ja juttu oli viety oikeuteen asti. Sitten vasta osasin ajatella asian niin, että mitä jos olisinkin kieltäytynyt? Tyyppi olisi ottanut silti sen mitä haluaa... Koen että minua ei raiskattu, vaan painostettiin asiaan... Hyväksi käytettiin.
Vuoteen en kertonut asiasta kellekkään, vuoden päästä huomasin että olin saanut kondylooman, josta kärsin vieläkin. Kivan muiston sain, onnekseni en raskaaksi tullut.
Tuli vaihe jolloin saatuani itsevarmuutta käytin itse miehiä. En tosin väkisin. Nykyään olen onnellisesti kihloissa aivan ihanan miehen kanssa. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 15:33 emmi06 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 15:15 merenneitonen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 15:02 emmi06 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 11:45 pienenhetken kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 11:38 emmi06 kirjoitti:
18v synttäreiden päätteeksi autossa ase ohimolla. Mies tarjosi kyytiä kotiin ravintolaillan jälkeen :D
mikä tuossa niin hauskaa on? :/ et varmaan tehny poliisille ilmotustakaan?
Ei siinä mitään hauskaa ollutkaan, eikä naurata vieläkään, hymiö tuli vaan väärin.
Enkä tehnyt rikosilmoitusta kun tekijä otti mun lompakon pantiksi ja kiristi että tulee takaisin ja kostaa jos menen poliisin puheille.
Enpä ole sen jälkeen kyytiä ottanut vastaan kun tutuilta :/
(joku sanoikin silloin että omaa tyhmyyttä se oli kun ventovieraan kyytiin lähdin :ashamed: )
Raiskaus ei ollut sinun syysi, mutta totta on, että että tyhmyyttä on lähteä ventovieraan matkaa. Sitä ikäänkuin hakee ongelmia siten. :/
Niinpä en edes harkinnut poliisin juttusille menoa, olisivat vaan sanoneet että ikävyyksiä kerjäsit kun tuntemattoman kyytiin lähdit.
Aika naiivi ja sinisilmäinen olin vielä 18-vuotiaana, vaan kummasti on ne vaaleanpunaiset lasit tippuneet tässä vuosien varrella.
Et varmaankaan ole ollut tämän kaverin viimeinen uhri...toivottavasti on jo saanut maksaa tekosestaan... :hug:
 
tukinaisilla on ilmainen numero mihin voi soittaa nimettömänäkin jos haluaa.

se on raiskaustukikeskus. sieltä saa mm. apua lakimieheltä

mutta tärkein apu on se numero missä ammattilaiset antaa keskusteluapua ja kuuntelee. On myös tapaamisiin mahdollisuus ja tämä on ilmaista! <br><br>
 
Yritetty, mummolassa, olin jotain 10-11 vuotias ja isäni vielä kiristi että jos kerron kenellekkään niin hän tappaa ittensä ja miltäs sitten tuntuu kin isi sun takias kuolee.

En kertonut kun aikuisena. Eikä siitä varmaan kukaan puhunut koskaan isän kanssa.
 
ystävän veli yritti. Olin yötä heillä. Jotenkin älysin vaan ihan "tyhmänä" ryhtyä niin kovaan ääneen "ihmettelemään", että mitä on touhuamassa, että livahti tiehensä. Myöhemmin vasta tajusin, että ystävänikin oli uhri :'( . Kumpikaan meistä ei puhunut kenellekään.

Minulle ei jäänyt mitään traumoja ja olen tullut kohdelluksi aina hyvin. Halusin kirjoittaa tämän tähän surullisen listan väliin :hug: . Puhukaa ja käsitelkää asiat psykoterapeutin tms. kanssa, jos tuntuu tarpeelliselta, se kannattaa.
 
Minussa oikeasti kuohuu viha... Aivan järkyttävä ja sanoinkuvaamaton viha. Voin ihan fyysisesti todella pahoin. Joskus vihaan maailmaa ja niitä mätämunia, joita tänne on siunaantunut. \|O Pakko mennä pois, ennen kuin saan jonkun kohtauksen ja huudan.
 
mies
Onko raiskaukset tosiaan näin yleisiä? Tiesin että murto-osa ilmoitetaan poliisille, mutta nyt saan kuvan että melkein jokaista naista on vähintään yritetty raiskata. Itse tiedän kaksi tapausta ystäväpiiristäni, eikä kumpikaan ilmoittanut. Taidan opettaa tyttöni puolustamaan itseään tehokkaasti, jottei hänelle tapahtuisi samalla tavalla.

Sanokaa mitä sanotte, mutta minusta raiskaus on yhtä vakava rikos kuin tappo tai murha. Elinkautinen noille ja lapsiin sekaantujille kirurginen leikkaus joka estäisi yrittämästä uudelleen. Kuolemantuomiota en kannata, koska joskus myös syyttömät tuomitaan.
 
Asiaa sivuten:
Mie ymmärrän sen, ettei niitä raiskauksia ilmoiteta poliisille. Ainakin minulle jäi olo, että uhrista siinä koitetaan samalla tehdä ainakin osa-syyllistä kun puututaan "epäolennaisiin" asioihin
- miten olit pukeutunut?
- provosoitko?
- olitko aiemmin antanut jotain lupauksia?
- olitko viestinyt jotain kehollasi / eleilläsi?
- olitko humalassa?
- oletko varma, että et halunnut sitä?
- sanoitko tarpeeksi selvästi, että et halua yhdyntää?
- oletko aivan varma, että sanoit sen tarpeeksi selvästi?
- ethän muuttanut mieltäsi ensin suostuttuasi yhdyntään?
- jne, jne :\|

Tai tuollaiset muistot minulle jäi... mutta itse tapaukseen en halua enää muistoissani palata. :ashamed:
 
nytoikeinvieras
Vietin ravintolailtaa tyttöystäväni kanssa.En sylje lasiin, olen ihan humalassa raflailtoina. Mutta tänä ko. iltana tyttöystävän ollessa tanssimassa, eräs mies halusi välttämättä tarjota mulle oluen. Ja siitä lähtien mulla ei ole mitään muistikuvaa.
Heräsin aamulla (päivällä) putkasta, jonne minut oli kuulemma otettu mua suojellakseni. Olin löytynyt jostain puistosta alastomana!!!!!!

En tiedä, oltiinko mulle tehty jotain. Mulla ei ole minkäänlaista muistikuvaa asiasta.
Olen kyllä ollut monet kerrat humalassa, mutta en koskaan NOIN humalassa. Luulen ja uskon, että se mies laittoi jotain mun juomaan (vaikka sen tuntuu kyllä uskomattomalta!!!).
Mutta kelle siitä kertoo, ei mua uskota, vaan ajatellaan, että nyt sitten vaan lipsahti liian pitkälle.

Mutta onneksi nyt uskaltauduin nimettömänä kertomaan, sai edes vähän häpeää pois.

 
NuoriAikuinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 22:23 maijon kirjoitti:
Aika pysäyttävää taas kerran huomata kuinka moni nainen on joutunut raiskauksen uriksi ja kokemaan seksuaalista väkivaltaa. JA kamalinta tässä on varmaan se, että suurin osa on ollut alaikäisiä :(
Samanlaisia mietteitä heräsi myös minulla.. :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 23:50 mies kirjoitti:
Onko raiskaukset tosiaan näin yleisiä? Tiesin että murto-osa ilmoitetaan poliisille, mutta nyt saan kuvan että melkein jokaista naista on vähintään yritetty raiskata. Itse tiedän kaksi tapausta ystäväpiiristäni, eikä kumpikaan ilmoittanut. Taidan opettaa tyttöni puolustamaan itseään tehokkaasti, jottei hänelle tapahtuisi samalla tavalla.

Sanokaa mitä sanotte, mutta minusta raiskaus on yhtä vakava rikos kuin tappo tai murha. Elinkautinen noille ja lapsiin sekaantujille kirurginen leikkaus joka estäisi yrittämästä uudelleen. Kuolemantuomiota en kannata, koska joskus myös syyttömät tuomitaan.
mä jäin miettiin tän ketjun aikana niitä tilastoja mitä on olemassa et onko epäilys et tuhat raiskataan vuodessa ja muutama sata ilmoittaa vai kymmenisen tuhatta/vuosi!!! raiskataan ja muutamasta sadasta muutamaan tuhanteen!!! ilmoittaa sen
 
PahaSilmä
Poliisit kysyy kuulustelussa "olitko humalassa" jos on ollut, tekee se raiskaajan toimista vieläkin tuomittavampaa. että käyttää toista hyväkseen, kun tämä on päihtyneessä tilassa, eikä siis puolustuskykyinen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 19:51 PahaSilmä kirjoitti:
Poliisit kysyy kuulustelussa "olitko humalassa" jos on ollut, tekee se raiskaajan toimista vieläkin tuomittavampaa. että käyttää toista hyväkseen, kun tämä on päihtyneessä tilassa, eikä siis puolustuskykyinen.
Missä näin sanotaan?

Olin 14v. kun isäpuoli käytti hyväkseen. En kertonut kenellekään muulle kuin yhdelle henkilölle silloin ja hän ei suostunut asiaa uskomaan. Vasta aikuisena olen uskaltanut puhua muille tapahtumasta, vaikkakaan ei se helppoa ole ollut :x :(
 

Yhteistyössä