Haaveena vauva 2020

Minä ajattelin tänään metsästellä greippimehua ja ostaa myös vehnänalkioäljyä. Ei niistä varmasti ainakaan haittaa ole. :rolleyes: Lisäksi mulla on rautalääkekuuri menossa, kun mun ferritiini on 44 ja sehän saisi olla korkeampi. Hb oli tyhjennyksen jälkeen 119 ja sekin on mulle vähän liian matala. Jatkoin mama-vitamiinien syöntiä myös keskenmenon jälkeen, ne loppuivat pari päivää sitten mutta ei varmaan haittaa vaikka pitäisin niistä välillä pikku tauon. Foolihappoa syön nyt sitten erikseen purkista kun mamat loppu. Mitähän muuta sitä kannattais syödä... :whistle: Mielenkiinnolla tätä kiertoa odotan, kuinka kauan tämä mun hyvä fiilis pysyy ja miten vaikeaa mulle on olla tilailematta ovistestejä. Ihanaa kun viikonlopun aikana suli kadut täällä pohjoidemmassakin, mä oon jo melkein kesäfiiliksissä :ROFLMAO: Mukavaa maanantaita kaikille!
 
@Apustaja kyl sitä greippimehua saakin sitten metsästää. Ostin meidän Cittarista 2 viimeistä, ja niitäkään en meinannut löytää mistään.
Foolihappo tosiaan kannattaa olla mukana, ja folaatti - muodossa.
Vehnänalkioöljystä voi tosiaan olla hyötyä.
Tutkimuksissa inositol on parantanut munasolujen laatua ja auttanut hoidoissa olevia raskautumaan paremmin.
Onhan niitä vaikka mitä lisäravinteita, joita kannattaa ottaa. Mut onhan tää paljon tuurista kiinni.
 
@Apustaja mää syön jotain b-vitamiini valmistetta jossa foolihappoo, sit rautavitamiinia jossa foolihappoo ja c-vitamiinia edistämässä raudan imeytymistä ja monivitamiini menee myös niin ja magnesium menee kans, koska treenaan.
2kk tupakoinnin lopetuksesta kävin labroissa ja hb oli 138. Ikinä ei ole noin hyvä ollut! Ja sitä vielä sanotaan, että tupakointi huijaa hb:ta korkeammaksi kun se on. Ferritiini oli vuosi sitten 24, nyt en edes pyytänyt sitä, koska en jaksanu kuunnella "muoti-ilmiöluulotautipäläpäläpälä" juttuja
 
Joo. Toi muoti-ilmiöluulotauti - juttu on perseestä. Voihan sitä ottaa sitä rautaa tai ainakin c-vitskua ja syödä rautapitoisia ruokia ilman maitoa.
 
Täällä on nyt kp23 ja piinaviikko tiedossa! Jos kierto on 27, niin lauantaina pitäisi alkaa, mutta jos tällä kertaa onkin sen 32, niin sitten vasta ensi viikon torstaina.. Saa nähdä miten meidän käy!

Oireista tai pikemminkin "oireista" sen verran, että ovislimat kesti yli viikon, mikä taitaa olla melko pitkä aika? Vai miten teillä mulla toimii noi limailut? Perjantai-iltana mua alkoi lenkillä ihan hirveästi oksettamaan, piti ihan kakomaankin alkaa.. Sama oli myös lauantai-iltana. Pistän nämä kuitenkin vain odottamisen piikkiin ja koitan unohtaa koko asian. Nännit on vähän oudot myös, mutta ehkä sekin voisi olla vaan normaalin kierron piikkiin menevää...

Meinasin jo sortua testaamaan, mutta eipä multa lyötynytkään kotoa kuin niitä pregchekin testejä, joita voi käyttää vasta menkkojen oletettuna alkamispäivänä. Mihinkään kalliiseen testiin en vielä haluaisi sortua :whistle:
 
Täällä on nyt kp23 ja piinaviikko tiedossa! Jos kierto on 27, niin lauantaina pitäisi alkaa, mutta jos tällä kertaa onkin sen 32, niin sitten vasta ensi viikon torstaina.. Saa nähdä miten meidän käy!

Oireista tai pikemminkin "oireista" sen verran, että ovislimat kesti yli viikon, mikä taitaa olla melko pitkä aika? Vai miten teillä mulla toimii noi limailut? Perjantai-iltana mua alkoi lenkillä ihan hirveästi oksettamaan, piti ihan kakomaankin alkaa.. Sama oli myös lauantai-iltana. Pistän nämä kuitenkin vain odottamisen piikkiin ja koitan unohtaa koko asian. Nännit on vähän oudot myös, mutta ehkä sekin voisi olla vaan normaalin kierron piikkiin menevää...

Meinasin jo sortua testaamaan, mutta eipä multa lyötynytkään kotoa kuin niitä pregchekin testejä, joita voi käyttää vasta menkkojen oletettuna alkamispäivänä. Mihinkään kalliiseen testiin en vielä haluaisi sortua :whistle:
Pc:n testit on parempia ku moni herkäks itteensä mainostava :) Ja ne myös näyttää yleensä aiemmin kun esim onestepin herkkä
 
Olen tainnut seota :notworthy: Selailen päivät pitkät eri nettikauppoja ja ihastelen vaunuja, hoitopöytiä, pinnasänkyjä, vaatteita ym ja suunnittelen lastenhuonetta vaikken vielä raskaana ole :LOL: Olen raskastunut vaaleisiin vaunuihin, joku kerman väri olisi täydellinen. Mutta lopulta varmasti aion päätyä tummiin vaunuihin, ei näy lika niin helposti (n) Äh, kaikkea sitä tuleekin jo mietittyä, en kai ole ainoa joka suunnittelee ja miettii kaikkea etukäteen? :LOL:
Et oo ainut :LOL: mä olin jossain yk5 paikkeilla ihan mahdoton , mä selasin kaikki vauva tarvike sivut ym. ostin kirpputorilta kasa päin vauvan vaatteita. Mutta nyt kun aikaa on kulunut ja ei näy raskautta, olen rauhoittunut.
 
Heippa! Minä jo yhteen ketjuun kirjoittelin mut tulenpa vielä tännekin!
19v/1./pillerit jätetty 12/2018
Itsellä ollut jo hyvän aikaa vauvakuume, joka kasvaa vaan. Mies toputtelee mikä on ihan hyvä, kun työasiat on vähän epäselviä (ei tiedä vielä jatkuuko miehen työt).
Jätettiin e-pillerit joulukuussa pois ja nyt ollaan menty kumilla tai keskeytetyllä. Toki vauva on mahdollinen ja ollaankin juteltu että jos on tullakseen niin saa tulla, muttei vielä yritetä.
Aijemmin mies on sanonut että katsellaan vasta vuosien päästä vauvahommia, hän ei ole vielä valmis. En tiedä johtuuko lähipiirin vauvoista vai mistä, mutta nyt hän sanonut että katsellaan kun työasiat selviää. Saas nähdä tuleeko meille vauva 2020!
 
Pc:n testit on parempia ku moni herkäks itteensä mainostava :) Ja ne myös näyttää yleensä aiemmin kun esim onestepin herkkä
Oh no, joutuuko tässä kuitenkin miettimään sitä testaamista... En ehkä vielä uskalla!! :eek:

Oli jäänyt Flon tiedot täyttämättä, niin kun laitoin viikonlopun oireet pahoinvointi, vatsakivut ja arat rinnat, niin kierron arvioitu pituus lyheni päivällä ja ovulaatio aikaistui myös päivällä. Voi kun tuntisi oman kroppansa paremmin!
 
Moi vaan kaikille!
Siirryn tuolta 2019 vauvaa haaveilevista tänne.
Kuukautiset alkoivet jo kp 23/dpo 6.
Mikä lienee vialla, kun ovulaatiosta kuukautisiin oli näin lyhyt aika.
Ensin toki toivoin, että kiinnittymisvuotoa, mutta en enää usko. Eilen pientä limaa, jossa hivenen verta, mutta kyllä yöllä ja tänään on ihan siteeseen asti tullut kunnolla.
Lämmötkin laskivat normaaliin.

Nyt starttasi siis yrityskierto kolme.
Oikeastaan ei meillä ole ollut ehkäisyä lainkaan nuorimman syntymän jälkeen, mutta varsinaisesti alettiin yrittää vasta tänä vuonna.

Ovulaatiota olen tikuttanut nyt kaksi kiertoa ja viime kierrossa en sitä löytänyt.
Oireita olen tarkkaillut ihan omaksi ilokseni jo siitä asti, kun kierto käynnistyi kuopuksen syntymän jälkeen.

Viime vuoden puolella oli vastaavanlainen lyhyt kierto ja ovisoireiden perusteella jäi oviksen ja menkkojen alun väli yhtä lyhyeksi.

Tämmöinen omanapainen postaus nyt alkuunsa.
Lueskelen ketjun läpi ja katson sattuuko tuttuja löytymään
Olen siis vanha palstalainen uudella nimimerkillä salaa kuumeilemassa. En halua, että tutut tunnistaa.

Plussatuulia kaikille vauvaa toivoville! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Ilonetsijä
@Karvakorvat, toivotaan parasta, eipä sitä tosiaan oikein muuta voi (n)

Omaanpaa taas. Tiiättekö mä soitin sinne työterveyteen enkä tiedä nyt mitä ajatella. Olisin siis varustautunut että saan 2tyypin diabetes diagnoosin mutta yllätys yllätys mun arvot on olleet syksyllä täydelliset.
Olen siis turhaan stressannut puolisen vuotta. Ja tämähän on nyt iloinen asia mutta toisaalta oletin myös että tämä asia on ollut se syy miksen ole raskautunut, ja nyt se sitten muuttuikin..

Menen vielä huomenna juttelemaan hoitajan kanssa yleisesti terveystarkastuksen merkeissä.

En ole ikinä tikuttanut ovista ja r-testejäkin tehnyt elämän aikana vissiin 6 (joista puolet nyt puolen vuoden aikana) mutta on vissiin siihen sitten ryhdyttävä. Taidan vielä tämän kierron mennä ilman ja kaivaa nyt edes ne valmiiksi ostetut raskausvitamiinit käyttöön ja jos ei tärppää niin sitten ens kuussa Gynen tarkistus (en ole käynty moneen vuoteen, papa otettu 2v sitten) ja tikuttelut.

Mukavaa viikkoa kaikille :rolleyes:
 
Naissoturi, 35v, yrittäminen aloitettu alkuvuonna 2018

Eli nykyisen mieheni kanssa ensimmäistä yritetään. Itselläni yksi teini-ikäinen lapsi jo on.
Julkiselle puolelle odotellaan aukkariin pääsyä, mutta joka kerta sanovat ettei ole yhtään vapaita aikoja. Iällä ei tunnu olevan julkisen puolen lapsettomuushoidoissa mitään väliä. Haaveissa olisi saada vielä 2 lasta ainakin.
 
  • Tykkää
Reactions: Purrri
@Wintersun ok. itselläni on noita rfsu ovulaatiotestejä. ja tosiaan kaikki kierron aiemmat liuskat on ollut niin haaleita ettei ole juurikaan mitään ollut näkyvissä, siksi nyt mietin että voisikohan olla. :) Tosiaan kun ekaa kertaa testailee edes, niin on jotenkin epävarma. :LOL:
Itsekkin testaan aivan ekaa kertaa samoilla testeillä, kierukka tosiaan vasta poistettu eikä mitään hahmotusta kierroista. Haluan tietää tunnistanko itse vai en. Tyhjennysvuoto kesti poiston jälkeen vain kolme päivää ja siitä asti olen testaillut. Eilen ja tänään olen jo saanut näkyviin haaleat viivat :eek: Tyhjennys vuoto loppui siis vasta perjantaina..mietiskelin jo, että voiko olla mahdollista o_O
 
Greippimehu on kamalan kallista! Ajaakohan verigreippimehu saman asian? Se oli melkein puolet halvempaa.
Uskon että verigreippi käy myös, itse ainakin sitä juon(y) mulla on niin, että oon yleensä aika liukas/märkä:ROFLMAO: ainakin oviksen aikaan paikat ui, joten mies ja mä ollaan sitä mieltä, että vähän vähempikin riittäis liukkautta. Joten mä juon sen 2 isoa lasia tuota mehua päivässä niin silloin oon kuivempi. Ja näin mies saa paremman tuntuman, eikä mee hukkaan pupuilu.

Eli mitä itse koen ja oon lukenut, että vähän greippimehua voi lisätä ovistuntemuksia( limoja) ja enempi määrä mehua voi kuivattaa. Jos oon ihan väärässä saa korjata:)
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
Huomenta kaikille, nyt törkeää omanapailua. Kysynkin siis teiltä, jos jollekkin sattunut samanlailla. Eli siis normaalisti mulla on ollut ovis kp 17-18, tässä kierrossa ovisoireita rupesi tulemaan jo kp 11 lähtien, joten huvikseni testasin jo noin aikaisin ovista ja sainkin yllätyksekseni ovisplussan jo kp 12. Eikä siinä vielä kakki n. Viikko on vierähtänyt ja taas ovisoireet päällä testasin sitten huvikseni myös eilen ja taas sain selvän ovisplussan ja nyt on siis kp 18. Tuon ensimmäisen ovisplussan jälkeen testasin myös selvän negan seuraavana päivänä. Mitenhän tämä on mahdollista? (n)
 
Huomenta kaikille, nyt törkeää omanapailua. Kysynkin siis teiltä, jos jollekkin sattunut samanlailla. Eli siis normaalisti mulla on ollut ovis kp 17-18, tässä kierrossa ovisoireita rupesi tulemaan jo kp 11 lähtien, joten huvikseni testasin jo noin aikaisin ovista ja sainkin yllätyksekseni ovisplussan jo kp 12. Eikä siinä vielä kakki n. Viikko on vierähtänyt ja taas ovisoireet päällä testasin sitten huvikseni myös eilen ja taas sain selvän ovisplussan ja nyt on siis kp 18. Tuon ensimmäisen ovisplussan jälkeen testasin myös selvän negan seuraavana päivänä. Mitenhän tämä on mahdollista? (n)
Oon lukenut jotain oviksesta joka ei tapahdukaan... Ja joillakin LH seilaa ylös alas..
Oliko eka plussa varmasti selvä? Oliko selkeät oireet? Luottaisin ehkä tähän jälkimmäiseen. Vaikea kuitenkaan sanoa, mutta selviää varmaan viikon päästä. Joko menkat tai ei. :cool:
Itse aloitan tänään ovistikuttelut, vaikka vasta kp9 ja ohje on kp11 alkaen kun mulla ovisennuste kp16. Mut haluan seurata viivojen vahvuutta. Toivon ettei käy niin kuin sulle :censored:
 
@Helmiina1978 Kyllä viivat oli selkeästi plussat, omalla kohdallani. Mullahan on kolmas letrokierto menossa ja kaikissa kierrossa olen varmuuden vuoksi tikuttanut jo aikasin, jotta oppisin nyt tunnistamaan oviksen. Mulla ei kipuja esiinny, mutta limoja kyllä on. Sehän tässä jotekin huvittavaa on että viikko sitten limat oli erittäinkin selkeät, nyt siis myös mutta ei niin runsasta. Määki olen lukenut että ovis voi jollakin jäädä päälle, mutta kun ensimmäisen jälkeen viivat selkeästi haaleni. Näi ei siis myöskään ole edellisissä kierrossa käynyt. Täytynee tänään myös testata.
 

Yhteistyössä