Haaveena vauva 2020

Ovisplussasta. Mulla ollut parissa kierrossa niin että tullut ensin melkein tasavahvat, sitten tasavahvat ja seuraavana päivänä vielä testiviiva vahvempi kuin kontrolli. Mutta esim tässä kierrossa tuli vaan nuo tasavahvat, ja meinasi jäädä ovis hyödyntämättä kun oletin että seuraavana päivänä tulee vielä vahvempi viiva mutta rupesikin seuraavana päivänä jo haalenemaan :LOL:
 
Hei taas!! Kirjoittelinkin tuossa muutama päivä sitten tästä oudosta kierrosta. Osaako kukaan sanoo että kun viikko sitten perjantaina otaksun olleen ovulaation limoista päätellen. Onko se lauantai sitten dpo 1? Torstaina dpo 6? alkoi ruskea tuhru vuoto. Niukkaa ja ei edes siteeseen asti valunut. Eilen se vuoto loppui. Mitähän tämä tällainen vuoto on? Ei koskaan oo tämmöstä ennen ollut.. Voisko olla tulehdus? Eihän tää toki lääkäripalsta ole mut jos jollain ois vastaavaa kokemusta. Raskaustesti oli eilen nega. (n)
Oisko kiinnittymisvuotoa?
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Oisko kiinnittymisvuotoa?
Oon aina luullu että se kiinnittymisvuoto on normi verenväristä ei siis ruskeata tuhrua. 4 lasta on ennestään eikä yhdestäkään oo kiinnittymisvuotoja ollu. Mutta tarkemmin ajatellen sitähän tämä vois olla. Ja vissiin dpo sopisi siihenkin.. Meneepä jännäksi. Tosin nyt on jo kp 60 että tunnostas mahottomalta olla raskaana. :unsure:
 
Oon aina luullu että se kiinnittymisvuoto on normi verenväristä ei siis ruskeata tuhrua. 4 lasta on ennestään eikä yhdestäkään oo kiinnittymisvuotoja ollu. Mutta tarkemmin ajatellen sitähän tämä vois olla. Ja vissiin dpo sopisi siihenkin.. Meneepä jännäksi. Tosin nyt on jo kp 60 että tunnostas mahottomalta olla raskaana. :unsure:
Mulla on ollu yhdessä raskaudessa kahdeksasta. En tiedö oliko se kiinnittymisestä vai mistä (mulla siis muutekki todella lyhyt luteaali) mutta dpo6 tuli samanlaista ruskeaa limaa mitä ennen menkkoja mut ku laitoin kupin niin vuoto ei tullut enempää. Sitä ruskeaa limaa pari milliä kupin pohjalle ja sit pariin pv loppui. Lämmöt pysyi koholla koko ajan. Siitä muutama päivä, dpo10, tein testin joka plus.
 
Mulla on ollu yhdessä raskaudessa kahdeksasta. En tiedö oliko se kiinnittymisestä vai mistä (mulla siis muutekki todella lyhyt luteaali) mutta dpo6 tuli samanlaista ruskeaa limaa mitä ennen menkkoja mut ku laitoin kupin niin vuoto ei tullut enempää. Sitä ruskeaa limaa pari milliä kupin pohjalle ja sit pariin pv loppui. Lämmöt pysyi koholla koko ajan. Siitä muutama päivä, dpo10, tein testin joka plus.
Just sellasta limasen ruskeata mullakin se vuoto oli. Joskus on menkat alkanu tuhrulla mutta sillon ei oo ollu limasta.. Ny vissii ois dpo 8. Ei taida testit viel mitää näyttääkkään.
 
Mua kiinnostaa mitä dpo0 ja kiinnittymisen välillä pitäisi tapahtua oireiden puolesta. Kun oireita raskaudesta ei voi olla, niin tekeekö mahdollinen hedelmöittyminen mitään oireita? Entä voiko pms oireita tulla ennen kuin kiinnittyminen tapahtuu vai tuleeko menkat aina jos pms oireetkin? Ymmärsiköhän joku selityksen :whistle:
 
Aika jännittävää! Onhan tää nyt selvästi tyhjää parempi! :D Heti aamulla uutta testiä kehiin, mihin suuntaan lähtee :ROFLMAO:
Miula ainakin one step antoi todella törkeän plussan. Testasin kp 26 ja oli punertava selkeä viiva, ei edes haamu. Ja oli jotain oireitakin ollut. Kun testasin apteekin normitestillä ja pc:llä seuraavana päivänä, ja CB kp 28 oli ne kaikki selkeitä negoja.
 
Mua kiinnostaa mitä dpo0 ja kiinnittymisen välillä pitäisi tapahtua oireiden puolesta. Kun oireita raskaudesta ei voi olla, niin tekeekö mahdollinen hedelmöittyminen mitään oireita? Entä voiko pms oireita tulla ennen kuin kiinnittyminen tapahtuu vai tuleeko menkat aina jos pms oireetkin? Ymmärsiköhän joku selityksen :whistle:
No aikuisten oikeesti hedelmöitystä ei voi tuntea. Se että simppa kohtaa muniksen jne ei voi tuntea. Joku sanoo/uskoo tuntevansa kiinnittymsen mut limakalvossakaan ei oo hermoja. Mut on itselläkin plussissa ollu semmosia menkkakramppeja oletun kiinnittymisen tienoilla. Voihan se kohtu silleen oireilla ns ”vierasesineeseen”. Kuka tietää.

Ja PmS oireet kaiketi on vaihteleva kirjo kaikkea. Joskus itsellä tuli rajua PMSää tyyliin dpo6 ja sit ennen ku menkkojen piti alkaa tyyliin dpo10 olinkin ns liiankin seestinen ja plussa tuli. Tuo seesteisyys on ollu läsnä myös esim lugestetonien kans eli liittynee tarpeeks korkeaan progepitoisuuteen. Mut nämäkin on vaihdellu joka raskaudessa enkä toisaalta kaikissa oo osannu joka oloa kytätä:ROFLMAO: Mut mun mieli menee muuutenkin silleen et oviksen aikaan on erilainen PMS olo. Semmonen ärtyny ja tekisi mieli haastaa riitaa :ROFLMAO: hyvä yhdistelmä :love:


Onnea @minttuajabasilikaa !! Tunsitko oviksen tms?
 
No aikuisten oikeesti hedelmöitystä ei voi tuntea. Se että simppa kohtaa muniksen jne ei voi tuntea. Joku sanoo/uskoo tuntevansa kiinnittymsen mut limakalvossakaan ei oo hermoja. Mut on itselläkin plussissa ollu semmosia menkkakramppeja oletun kiinnittymisen tienoilla. Voihan se kohtu silleen oireilla ns ”vierasesineeseen”. Kuka tietää.

Ja PmS oireet kaiketi on vaihteleva kirjo kaikkea. Joskus itsellä tuli rajua PMSää tyyliin dpo6 ja sit ennen ku menkkojen piti alkaa tyyliin dpo10 olinkin ns liiankin seestinen ja plussa tuli. Tuo seesteisyys on ollu läsnä myös esim lugestetonien kans eli liittynee tarpeeks korkeaan progepitoisuuteen. Mut nämäkin on vaihdellu joka raskaudessa enkä toisaalta kaikissa oo osannu joka oloa kytätä:ROFLMAO: Mut mun mieli menee muuutenkin silleen et oviksen aikaan on erilainen PMS olo. Semmonen ärtyny ja tekisi mieli haastaa riitaa :ROFLMAO: hyvä yhdistelmä :love:


Onnea @minttuajabasilikaa !! Tunsitko oviksen tms?
Mulla on vahva epäilys milloin se oli, mutta en ees tikuttanut tässä kierrossa. Olin myös hyvin varma, että tää kierto meni plörinäks ja kävin ostaa hirmu läjän ovistikkuja eilen.    :oops::whistle: katotaan mitä tulee. Oon lukenut tänään liikaa tarinoita tuulimunista ja kemiallisista. :alien:
 
Onnea @addison ❤

@Haavejuttu kiitos kysymästä. Eilen soitti lääkäri että hcg nousussa mutta ei niin paljon että vastaa normaalia raskautta. Käski tänään uudestaan naikkarille. Aamulla otettiin uudet labrat ja ultrattiin. Edelleen nousussa mutta pienesti. Ultrassa löytyi kohdun ulkoinen oikealta - siellä myös tuntemuksia:cry:. Nyt ens torstaina labra, kahden viikon päästä torstaina ja sen mukaan katsotaan. Jos nousee vielä niin sit solunsalpaaja. Kumpa siihen ei tarvis mennä. Ahdistaa kyllä myös että kauan tulee menemään että toi poistuu itsekseen. Kävin myös pe terkkalääkärillä ja hän lähetti heti eteenpäin että nyt tutkitaan toistuvien km syytä laajemmin. Todennäköisin syy on joku että kohtu hylkii sikiötä, johon on kuulemma ihan Ok pistos- ja lääkehoidot.
 
Voi ei, pahoittelut @mom_89 :cry:
Pitäiskö alkion jotenkin itsekseen lähtee menee kesken? Ei siis voida keskeyttää ilman noin tujuja lääkkeitä? Nuohan ku:t taitaa olla aina riskialttiita :(

@Greeneye, aiemmin tuossa oli keskutelua alkoholista ennen plussaa (useamman kanta oli, ettei oteta liikaa, muttei vältelläkään) joten uskaltaisin kyllä buranaakin ottaa ennen plussaa :)
 
@mom_89 voi, höh. Mut onneksi olit jo valmaistautunut siihen, ettei ehkä oikeaa raskautta ole. Voi se sieltä tosiaan itsekseen lähteä; yli 1000hcg laitetaan se solumyrkky aika herkästi, jos ei viikossa ala laskea vaan nousee vaan. Mullahan mitään ei missään näkynyt, vaikka kivut oli aika kovatkin vasemmalla. Ja aina kun oli kipua, tuli vuotoa. Yhtenä perjantaina oli niin kovat kivut reilu viikko myrkystä, että otin panacodin ja lähdin sitten myöhemmin naistenpolille näytille, Kipu helpotti tunnissa ja olin kyl sitten ihan kivuton kun sinne menin, mut runsaimmat vuodot tuli silloin. Ja mulla kierto ei mennyt yhtää sekaisin vaan ovis tuli melkein normaalisti kp18, kun yleensä kp16.
 
Utelen kun omaa mieltä vaivailee ja toisaalta koitan nauttia raskaudesta mut nää kunnon menkat tässä alussa ja edelleen pienoinen vuotaminen on saanut mun mielen ihan murheelliseksi.(n):poop:
Millasia oireita oli kohdunulkoisessa? Millanen vuoto, kipuja, lämpöä, normaaleja raskausoireita vai oireettomuus tms? Kaikki mitä mieleen tulee niin ois katsetta avartavaa.(y):)
Raskasta joutua tuollaista kokemaan ja itselläni tässä nyt pelko että miten mahtaa käydä. Kun pääsen parin viikon päästä vasta tarkistuttamaan, aikaisemmin mun on kaiketi aivan turhaa ultraan hakeutua ja mieluiten odottais kolmekin viikkoa..mut ei mun kärsivällisyys siihen riitä:rolleyes:

Tsemppiä @mom_89
 
Mää oon kertonu mun kohdunulkoisen tarinan useempaankin kertaan mut nyt kun on taas kohdannu tätä ketjua niin koitan tiivistää oman tarinani.
Eli plussasin maaliskuussa 2018 siitä 1,5vk ja tiputtelu vuoto muuttui vähän runsaammaksi ja alkoi tulla menkkakipuja ja menin ohjeiden mukaan lääkäriin ja todettii keskenmeno. Seuraavana päivänä labraan ja hcg vain 250 (piti olla viikkoja 5+4). Seuraavat pari päivää supisteli ja vuotoa oli enemmän. Kuitenkin sen verran vähän, että se jo epäilytti.
Tästä meni vajaa kaksi viikkoa kun alkoi oviskivut. Päätin tehdä raskaustestin ja digi näytti edelleen, että raskaana 2-3. Soitin neuvolaan, koska hcg:n ei todellakaan olisi pitäny olla enää noin korkea kun paria viikkoa aiemminkin oli vain 250.
Neuvola kuittas oviskivut eli toispuoleiset alavatsakivut ja raskaustestin positiivisuuden normaaliksi eikä suostunut hcg verikokeeseen. Ylimieliseltä kuulosti täti puhelimessa ja sai mut tunteen itteni vain hätäseks hysteerikoks. Ohjeeksi sain, että kun kivut sietämättömiä niin sit lääkäriin vasta. Koko tän ajan oli tiputtelu vuotoa.
Oviskipujen kaltaset kivut tuli ja meni, paine alamahassa ja peräsuolessa myös oli ja oli olematta. Kovana ja vähemmän kovana. Burana+panadol auttoi niin kivut ei ollut sietämättömiä silloin minulle, kerta burana auttoi.
Yks ilta sitten kuukausi keskenmenon toteamisesta alkoi kivut yhtäkkiä ja todella pelottavan lujana. Mietin vielä kotona tarkkailua kunnes kaveri melkeen tuli linjoja pitkin, että nyt sinne päivystykseen. Siellä todettiin, että hcg oli yli 500 ja edellispäivänä oli ollut noin 430. Tiesin, että uusi raskaus ei olisi mahdollinen joten lähdettiinn heti olettamuksesta, että nyt ei ole kaikki kunnossa. Kivut rauhoittui buranalla ja kello oli 01 yöllä. Päivystyksestä laitettiin päivystyslähete raskaus/synnytys/naistentautien päivystykseen ja lupa/kehoitus mennä kotiin hetkeksi nukkumaan kun kivut helpottanut, mutta aamulla takaisin.
Näin tein ja aamulls olin jo varma, että KU tämä on kun facessa olin km ryhmään tarinani kirjoittanut mitä siihen asti tiesin ja pari sanoi, että heillä KU oli tuollainen.
Oli siis vain helpotus ku taysin gyne totesi, että on KU ja hoidetaan asia. Kerta kuukausi oli mennyt km:n toteamisesta ja ultrassa näkyi vasemmassa munatorvessa raskaussolukkoa suositteli gyne solusalpaajaa. Sanoi, että seurantaa ei enää suosittele kerta kuukauden oon jo kärsinyt. Sain solusalpaajaa taysissa ja muutaman tunnin pötkötin osastolla ja pääsin kotiin. Hcg verikokeet siihen asti 2x/vk että oli alle 10.


Tää taas veny, mutta vaikee kirjottaa lyhyesti kun niin moni asia kusas tossa mun hoidossa alussa. Taysista sain ihanaa hoitoa ja mua kuunneltiin, uskottiin ja tutkittiin.
 
Utelen kun omaa mieltä vaivailee ja toisaalta koitan nauttia raskaudesta mut nää kunnon menkat tässä alussa ja edelleen pienoinen vuotaminen on saanut mun mielen ihan murheelliseksi.(n):poop:
Millasia oireita oli kohdunulkoisessa? Millanen vuoto, kipuja, lämpöä, normaaleja raskausoireita vai oireettomuus tms? Kaikki mitä mieleen tulee niin ois katsetta avartavaa.(y):)
Raskasta joutua tuollaista kokemaan ja itselläni tässä nyt pelko että miten mahtaa käydä. Kun pääsen parin viikon päästä vasta tarkistuttamaan, aikaisemmin mun on kaiketi aivan turhaa ultraan hakeutua ja mieluiten odottais kolmekin viikkoa..mut ei mun kärsivällisyys siihen riitä:rolleyes:

Tsemppiä @mom_89
Valitettavasti mulla oli tismalleen sama tilanne ku sulla. Haamu testiin, menkan alkoi oletettuna päivänä, tuli normaalina, mutta vaan jatkui ja jatkui (muuttui mustaksi vereksi). Sit 1,5vk menkkojen alusta tein testin ja tasavahvaa viivat, hcg sen 250+. Ei juurikaan kipuja tai raskausoireita. Nyt sit edelleen vuotaa ja hcg nousee hissukseen, tänään 280. Maalaisjärjellä ajattelen että jos on kiinnittynyt kohtuun niin menkat kyllä huuhtoo sen pois, mulla taas kun kiinnittynyt sinne hirveen niin menkat ei saa poistumaan. Kuulemma noin 30% mahis että tämä kuivuu kasaan ja lähtee itsekseen pois. Tsemppiä!❤
 

Yhteistyössä