Haaveena vauva 2020

Kp1/ herraties mitä.


Tätäkö ne mun oireeni vaan tieski:unsure::D tunnen oloni taas 14-vuotiaaks näiden kipujen kans. oli tarkotus miehen kans viettää suunnilleen koko viikonloppu sängyssä mut tais haaveeks jäädä. vaikka kunnon mieshän ajaa säällä ku säällä..;)
 
@Binky Tesraan aikaisintaan maanantaina dpo 10 mutta yritän sinnitellä dpo 12 asti :LOL:

@Mahaotus Ovisplussasta 12-36 tuntia eteenpäin on ovulaatio. Riippuu varmaan testistäkin, joissain lukee että 24h sisällä ja joissain että 36h sisällä. Mutta yleensä oviplussasta seuraavana päivänä on ovulaatio :)
Munkin piti sinnitellä, mutta tuota näin kävi. Dpo 9 nega, dpo 10 päivällä plussa. Tänään en oo vielä uskaltanut testata. Pelottaa, että viiva ei vahvistu.
 
@Owlet uskon, että oireiden häviäminen/väheneminen varmasti aiheuttaa huolta! Se ei kuitenkaan välttämättä tarkoita mitään. Olen täälläkin tainnut jollekin jo aiemmin sanoa, että kaverillani oireet katosivat myös, mutta ultrassa näkyikin yllätykseksi ei vain yksi, vaan kaksi sykkivää sydäntä. Tsemppiä! :love:

Mä katselin Flosta eilen, että oviksen pitäisi osua juuri kivasti miehen loman kohdalle! On ollut vähän haastetta, kun hän on tosiaan työkomennuksella usean sadan kilometrin päässä ja komennus jatkuukin pidemmälle kuin alunperin oli puhe (yllätys). :rolleyes: Tässä kierrossa olisi nyt edes mahdollisuuksia (ja ne todellakin käytetään!) :D:D
 
  • Tykkää
Reactions: addison
Ihanaa, täällä on taas ollu pari plussannutta! Toivottavasti @Mammakatri menis kaikki hyvin. :love:
@Hipposka en oo ees tullu ajatelleeks, et meilläkin varmaan paljon vaikuttaa yritykseen vuorotyöt, mies tekee 12h päiviä, eikä sen jälkeen jaksa ku rojahtaa sänkyyn tai ollaan ihan eri vuoroissa. Tietty parempi sekin kun että mies ois kokonaan pois kotoa. :D

Onko teillä muuten mitään kirjoja mitä suosittelette lukea ennen raskautta?

Yritän lukea kaisa jaakkolan: "Reipas rakas raskaus" missä annetaan neuvoja hedelmällisyyden/terveyden parantamiseksi ennen raskautta, raskaana, raskauden jälkeen. On jotenkin tosi raskasta luettavaa. Hormoonit sitä, hormoonit tätä mut ei hirveesti mitää konkreettisia neuvoja, paitsi tietty miehille. (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Piti sitten testata samalla tavalla, kun eilenkin. Päivällä siis noin 3h pissasta.
Ei vahvistunut. Niin haalea, että kännykamera ei tallenna viivaa.
Alkaako taas pc:n kanssa tämä show vai haalistuuko heti pois.
Ei olis pitänyt testata. Olis pitänyt odottaa huomiseen.
 
@Mary91 vuorotyö on myös haastava, mutta toisaalta olen myös kuullut (tämä koski tosin kolmivuoroa), että vuorotyöläistä ymmärtää vain toinen vuorotyöläinen.
Mun on tullut luettua aika paljon odotus- ja äitiyskirjallisuutta, koska tavoitteena olisi toimia tulevaisuudessa raskaus- ja äitiysfysioterapeuttina. Sellainen hyvä peruseepos on ainakin Duodecimin kokoama Odottavan äidin käsikirja, jossa käsitellään koko aihetta monipuolisesti ja mielestäni myös käytännönläheisesti. Jos taas kaipaa tähdellisempää tietoa raskausajan liikunnasta, niin Jenni Toukkon Liiku läpi raskauden on mielestäni hyvä, sillä siinä on paljon tietoa mutta myös kuvia. Esimerkiksi lantiopohjan harjoittamista ei voi koskaan aloittaa liian aikaisin. (y)

Edit. Olen myös yrittänyt lukea paljon lapsiarjesta ja Satu Rämön Islantilainen kodinonni oli aika ihanaa kuultavaa, vaikka ei Islannissa asutakaan. Se on myös kuunneltavissa ainakin Bookbeatissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mary91 ja Binky
Toukokuussa oli se kemialinen jossa testi näytti miten näytti ja aika pitkään meni että kokonaan negaksi muuttui.
Kesäkuussa se haamu, mut selvä. Se haihtui nopeaan pois ja nyt sit selvö viiva ja haihtuu pois nopeasti, että ei enää kuvaan saa.
Ehkä pitäisi testata oikeasti vasta tyyliin dpo 14, jis tarvis.
Toisaalta jsi hyvä tietää kemialisistakin.
Mutta käytänkö lugeja turhaan, jos niistäkään ei sitten ole apua.
 
Onko kellään kokemusta että kiinnittymisvuotoa tulis dpo 9? Aamullinen ruskea tuhru on nyt vähäistä kirkasta verta. Tulee vaan paperiin. Oikeaan munasarjaan kyllä vihloo. Eilen oli alamahalla ja kohdunnapukassa hetkellinen kipukohtaus.
Onko tää nyt sekaisin oleva kierto vai uskaltaako vähän herätellä toiveita :rolleyes:

Mulla ei siis oo ikinä ollut välivuotoja ja menkat alkaa aina dpo 13-14 välillä. Nyt oli oviksen jälkeen muutama päivä hentoa vaaleanpunaista vuotoa ja sit se loppu, nyt alkoi ruskealla ja jatkuu punaisella, mut hyvin hyvin vähäisellä.
 
Huh, luin juuri koko keskustelun läpi, eikä mennyt kuin 5 päivää tai jotain sinne päin :D

Uusi kuumeilijahaaveilija ilmoittautuu! Ollaan miehen kanssa molemmat 27-vuotiaita, naimisissa oltu reilu kaksi vuotta. Ehkäisykapseli poistettiin vuosi sitten, kun oli alun perin tarkoitus aloittaa yrittäminen. Sitten työkuvioiden takia lykättiin aloittamista vuodella, mentiin se aika kumilla ja nyt ollaan vihdoin tässä! Kroppa on tasaantunut hyvin, kierto on säännöllinen ja flon ennustuksesta ei juuri poiketa. Ovulaatiota en ole ikinä tikuttanut enkä viitsisi aloittaakaan, joten toistaiseksi mennään säännöllisillä sänkypuuhilla flon ennustuksen molemmin puolin.

Nyt on sitten ihan ensimmäiset piinapäivät käynnissä. Että voikin aika kulua hitaasti :cautious: Flon arvion mukaan nyt olisi dpo 6, mutta yhtä hyvin voi olla vasta 4 tai 5. Kaikenlaisia vatsatuntemuksia on tietysti, mutta tämä on vasta ensimmäinen kierto kun tarkkailen itseäni näin. Pari testiä on kaapissa, suunnittelin odottavani vielä viikon :D

Yllätin itseni sillä, että huomaan alitajuisesti olettavani että meillä tärppää heti. Toki siihen ei ole tiedossa mitään estettä, mutta uskoin etukäteen olevani enemmän pessimisti tämän asian suhteen. (Olen lukenut lapsettomuusblogeja ja näitä keskusteluja jo vuosia lääkkeenä vauvakuumeeseen, joten pitkän yrityksen mahdollisuus on kyllä tiedossa.) Jännä siis nähdä, miten pahasti petyn jos se plussa ei sieltä tulekaan heti. Todennäköisyydet nyt kuitenkin on sen puolella, ettei ihan ensimmäisessä kierrossa osu :LOL:

Eli siis Jjuu/27v/1./ya 7/19 ja tällä hetkellä menossa kp 17/26 ja mahdollisesti dpo 6.
 
Piti sitten testata samalla tavalla, kun eilenkin. Päivällä siis noin 3h pissasta.
Ei vahvistunut. Niin haalea, että kännykamera ei tallenna viivaa.
Alkaako taas pc:n kanssa tämä show vai haalistuuko heti pois.
Ei olis pitänyt testata. Olis pitänyt odottaa huomiseen.
Tääh ihan outo juttu se viivahan oli ihan sika vahva.. testaa huome aamul josko olis sit vahvistunu kunnolla. Jos ei ni onpa kyl mystistä..
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Tääh ihan outo juttu se viivahan oli ihan sika vahva.. testaa huome aamul josko olis sit vahvistunu kunnolla. Jos ei ni onpa kyl mystistä..
Mulla yleensä aamusta näyttää jopa huonommin.
Ja nyt kuitenkin testasin suunilleen samaan aikaan ja yhtä pitkään rakossa olleesta pissasta.
En siis usko vahvistumiseen enään.
Mulla noi testit osaa käyttäytyä mystisesti. Se tämän yrityksen ekan kemialisen aikaan välillä vähän vahvempi, haaleampi, tummempi ja lopulta sit haaleni pois.
Mut tämä kyllä haaleni lähes näkymättömäksi tosi nopee.

Mietinkin tässä, et joko lopettas luget tässä kierrossa. Turha kai niitä on
käyttää, ku tää kemialinen taitaa olla. Vai käyttäskö vielä pari päivää ha sunnuntaina vaikka viel tuhlais testin, vaikka olen kyllä varma, et ei tämä ole, kun kemialinen.

Ehkä mä olen vaan jo niin vanha ja kohtu jo niin käytetty, että ei enää onnistu.
 
@Mammakatri siis toi viivahan oli ihan selkee! (n) onkse sitten haalistunu kunnolla vai pysyny samana?

Mulle voi päivittää dpo 0, eiks se ooki ovulaatiopäivä? Epäilen sitä suuresti, huutelen jos pitää muuttaa sitten eriksi :LOL: tänään ovistesti näyttää pikkasen haaleampaa ja nyt on ihan kunnon limat... enpä malta oottaa mitä loppukierto näyttää :)

Tsemppiä kaikille :love: joskus sitä pelkäs raskaustestin tekoa jos oliski raskaana ja viivytteli sitä nii pitkään kunnes pakotti ittensä, nyt sitä oottaa innoissaa millon on järkevä tehä ja tekeeki yleensä vähä turhan etuajassa hätähoususesti :D:ROFLMAO::ROFLMAO: millä dpo aikasintaa vois näkyä jotain testeissä?
 
@Mammakatri siis toi viivahan oli ihan selkee! (n) onkse sitten haalistunu kunnolla vai pysyny samana?

Mulle voi päivittää dpo 0, eiks se ooki ovulaatiopäivä? Epäilen sitä suuresti, huutelen jos pitää muuttaa sitten eriksi :LOL: tänään ovistesti näyttää pikkasen haaleampaa ja nyt on ihan kunnon limat... enpä malta oottaa mitä loppukierto näyttää :)

Tsemppiä kaikille :love: joskus sitä pelkäs raskaustestin tekoa jos oliski raskaana ja viivytteli sitä nii pitkään kunnes pakotti ittensä, nyt sitä oottaa innoissaa millon on järkevä tehä ja tekeeki yleensä vähä turhan etuajassa hätähoususesti :D:ROFLMAO::ROFLMAO: millä dpo aikasintaa vois näkyä jotain testeissä?
Haalistui niin paljon, että en edes kuvaa saanut.
 
Reissaaminen alkoi ja samoin uusi kierto! :X3: Tänään shampanjaa :LOL:

Tänne voi huomiselle päivittää kp2/28.

Ei oikeesti nyt harmita edes, tottakai toivon et alkais jo tapahtuu ku on kohta vuosi täynnä. Mut nyt on niin mahtava syksy edessä kaikkine matkoineen ja uusine haasteineen et siinä on tarpeeksi miettimistä. Sovittiin ettei kuitenkaan jätetä tätä hommaa jäihin.

Hyvää viikonloppua ja tsemppiä tilanteisiin arvon ladyille:love:
 
Tuleeko testiin plussaa, jos on kohdun ulkoinen raskaus tai muulla tavalla poikkeava?
Koska eilen tää vuotaminen oli niin voimakasta ja käveleminen teki kipeää. Yö oli kans aika vaikeaa, alamahaan sattui eikä oikein tiennyt miten päin olisi nukkunut.

Nyt kumminkin vuoto on jälleen niukkaa. Ja näyttäis olevan loppumassa koska ei tuu kun paperille lähinnä.

Miks musta sit vaan tuntuu siltä, et tää on jotain muuta kuin kk?
Onks tää vaan tätä raskauden toivomisen takia tällästä?

:(
 
@Mary3 en tiedä koska mulla ois tullut plussaa tässä kohdunulkoisessa. Juuri ja juuri haamua sain 2-3 päivää ennen kuin kuukautiset alkoi. Olivat 2 päivää myöhässä, josta mietin että jotain kummaa on tekeillä. Vasta kuukautisista Kp12 testasin kirkuvan plussan.
 
Mulla yleensä aamusta näyttää jopa huonommin.
Ja nyt kuitenkin testasin suunilleen samaan aikaan ja yhtä pitkään rakossa olleesta pissasta.
En siis usko vahvistumiseen enään.
Mulla noi testit osaa käyttäytyä mystisesti. Se tämän yrityksen ekan kemialisen aikaan välillä vähän vahvempi, haaleampi, tummempi ja lopulta sit haaleni pois.
Mut tämä kyllä haaleni lähes näkymättömäksi tosi nopee.

Mietinkin tässä, et joko lopettas luget tässä kierrossa. Turha kai niitä on
käyttää, ku tää kemialinen taitaa olla. Vai käyttäskö vielä pari päivää ha sunnuntaina vaikka viel tuhlais testin, vaikka olen kyllä varma, et ei tämä ole, kun kemialinen.

Ehkä mä olen vaan jo niin vanha ja kohtu jo niin käytetty, että ei enää onnistu.
Ehkä kantsii varoiks jatkaa niitä lugeja jos oliski raskaus ni ei jäis ainaka niistä kiinni ku ei niistä haittaakaan ole :love:
 
Musta jotenkin tuntuu että menkkoja saan odotella. En tiedä mistä johtuu, onko itsensä suojelua vaan, vai mitä. :unsure:
Hirveästi valkovuotoa tulee, eikä enää värillistä. Mut tuli myös sellanen menkkoja edeltävä limainen tulppakin, joten senkin vuoksi varmaan menkkafiilis :( menkat pitäs alkaa 5 päivän päästä.
Vaikka oli kaikenlaista kiinnittymisvuotoon sopivaa ym. Mutta silti vaan mieli on aika matalalla jostain syystä. Pms oire sekin kai :D
 

Yhteistyössä