Haaveena vauva 2024

toi klo 18 liittyy lapsettomuushoitoihin, kun lääkkeet yleensä pistetään illalla niin ne ajoittuu paremmin kiertoon kun illalla alkaneista menkoista lasketaan vasta se ensimmäinen kokonainen päivä kp1.
Ei sillä lasku tavalla niin väliä liene kun omaa kiertoa seuraa ja aina käyttää samaa kaavaa. Mutta selkeinhän se on että kp1 on eka oikea vuotopäivä ja tuhruvuotelut ennen sitä merkkaa vaikka jollain muulla tavalla itselleen. Merkinnöillä on merkitystä vasta sitten jos joutuu polilla/gynellä kiertoa selvittämään kuinka pitkä on kierto, entä luteaali, tiputteleeko ennen kunnon vuotoa jne.
Eli minusta on tärkeintä että itse tietää mitä merkkaa jotta ne voi tarvittaessa selittää lääkärille ja merkkaa aina samalla kaavalla.

Mulla oli keskenmenojen välissä menkat niin niukat että "kun tarvii sidettä" periaatteella mulla ei ollut menkkoja ollenkaan siis oikeasti tuli vain vessassa käydessä pönttöön ja paperiin vähän päivänä tai max kahtena ja siteet pysyi aina puhtaina vaikka varmuuden vuoksi laitoinkin. Siinä se ongelma meillä siis myös oli.

Ja nyt unohdin jo nimimerkit mutta kaksi haamu plussaa täällä oli tänään, vahvistumista
En tätä tiennytkään, kiitos selvennyksestä!☺ Välillä tuntuu, että lääkäreillä ja gyneillä on eriäviä mielipiteitä tästä asiasta, niin ota nyt selvää🙈
 
Kemialliset on kyllä ihan peestä, kun antaa onnen pilkahduksen ja sitten se viedään heti pois. Voin vain kuvitella, mitä se on vähän myöhempien keskenmenojen kanssa 😭 toivotaan että @Noups tulos muuttuisi vielä. Ja pahoittelut @rimpsukka84 negatiivisesta testistä 😔

Täällä menossa ihan ihmeellinen luteaalivaihe, ei oo mitään alavatsan tuikkailuja ollut, eikä rintojen aristusta, mitkä on kuulunut yleensä perus pms-patteristoon dpo5 alkaen🙈 oisko tää oireettomuus nyt hyvä merkki? pelkään että testauspäivänä pettyy karvaasti jälleen kerran, jos nyt toiveet nousee taas tästäkin 😅 jäitä hattuun!
 
Kyllä sitä plussaa toivoo niin kovasti että vaikka kuinka yrittää suojella omaa mieltään niin negatiivinen tulos satuttaa aina. Varsinkin jos on saannut yhtään väriä testiin niin pettymys on vieläkin karvaampi.

Toivottavasti kyseessä oli nyt vaan liian laimea pissa ja menkat pysyy poissa. Ja jos menkat alkaa niin kyllä mä ajattelisin myös että kemiallinenkin herättää toivoa. Munasolu ja siittiöt löytää toisensa mutta ei vaan nyt tällä kertaa päässyt kiinnittymään kunnolla.
No näinpä, kyllä sitä vaan aina kovaa ja korkealta tipahtaa, vaikka kuinka koittaa valmistautua etukäteen pettymykseen 😔
Toivottavasti nyt olisi tosiaan ollut vaan laimea pissa ja ettei hcg olisi ehtinyt nousta tai jotain. Ja toivotaan, että menkat pysyis poissa ja seuraavaan testiin jonka joskus tässä lähipäivinä teen niin tulisi selkeä viiva 🤞 pientä toivoa varmasti elättelee niin kauan, kunnes menkat alkaa 😅
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Heinis2017 ★ 11/19 ★ 2.
@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@aida91 ★ 09/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★ 11/22 ★ 1. yhteinen
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 06/23 ★ 3.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.
@Miima81 ★ 07/23 ★ 4.
@Leonida ★ 08/23 ★ 2.
@heidisofia ★ 08/23 ★ 2. (1. yhteinen)
@idapieni ★ 08/23 ★ 2.
@Noups ★ 08/23 ★ 2.
@Jonna_83 ★ 10/23 ★ 4.
@Sunsetcoast ★ 10/23 ★ 1.
@tesssa__ ★ 11/23 ★ 3.


★★★★★★★★★★★★★★★

29.10.2023 sunnuntai

Nimi ★ Kiertopäivä ★

@heltsuli kp 29/28
@haaveillen kp 25/25-28
@Noups kp 24/25-28
@meinaas kp 22/28-34
@tesssa__ kp 22/27
@Heinis2017 kp 19/27-29
@Jonna_83 kp 19/26-28
@rimpsukka84 kp 19/?
@Cara-mel kp 16/24-27
@heidisofia kp 15/28-32
@Sunsetcoast kp 15/26-30
@aida91 kp 14/25-28
@Cherrymint kp 14/26
@Dinaas kp 10/27-33
@Leonida kp 8/28-29
@tamuli kp 8/27
@syksynsävel_ kp 7/28
@marik91 kp 7/28-31
@Masunen kp 6/24-28
@Frija kp 4/28-30
@esparsetti kp 3/32
@pikkuhaave kp 2/?
@Päivänsäde84 kp 1/25-31

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@Noups DPO 11
@haaveillen DPO 8
@meinaas DPO 8
@heltsuli DPO 7
@Jonna_83 DPO 7
@Cara-mel DPO 5
@Mamiks DPO 4
@aida91 DPO 0

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/2023 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2. ★ 08/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22 ★ 08/23
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★ 09/23
@iloksi ★ 10/20 ★ 3. ★ 09/23
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1. ★ 09/23
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2. ★ 09/23
 
Viimeksi muokattu:
Päätettiinkin jättää pillerit jo tänään pois 🫣 Epäilen vahvasti sitä että onnistais heti pillereitten pois jättämisen jälkeen nii tultiin siihen lopputulokseen että aloitetaan vähän etuajassa varmuudenvuoksi kp 14/26-30 tänään, saa nähä miten pillereitten pois jättäminen vaikuttaa kiertoon
Ensimmäistä siis toivotaan
Lisäsin sut listoille ja lisäilin myös tuonne koska yritys on aloitettu, onko Ok?

Dpo 7 ja negatiivinen. Eilen oli jäätävän huono olo, mut kai se johtui sitten vain kahvista.(en yleensä juokahvia)Nyt herätessä taas mahdottoman huono olo, mikäköhän nyt ois selitys. Eilen toki tuntui oikeassa reidessä viiltävää kipua, mitä tuntuu silloin kun menkat on jo menossa. 🙄 Okei on tietty liian alhaiset päivät testaukseen, mut jos ja kun en oletettavasti ole raskaana niin alkais sit jo menkat. Gyne käynti lähenee…
 
Lisäsin sut listoille ja lisäilin myös tuonne koska yritys on aloitettu, onko Ok?

Dpo 7 ja negatiivinen. Eilen oli jäätävän huono olo, mut kai se johtui sitten vain kahvista.(en yleensä juokahvia)Nyt herätessä taas mahdottoman huono olo, mikäköhän nyt ois selitys. Eilen toki tuntui oikeassa reidessä viiltävää kipua, mitä tuntuu silloin kun menkat on jo menossa. Okei on tietty liian alhaiset päivät testaukseen, mut jos ja kun en oletettavasti ole raskaana niin alkais sit jo menkat. Gyne käynti lähenee…
Samoissa piinapäivissä mennään. 🥳 Mä ajattelin alkaa testailemaan ehkäpä dpo 10 alkaen. Täällä oireina rintojen arkuus (voi olla PMS) ja lisääntynyt vv. Sitten oon tottakai taas flunssassa, niin sen takia olo on väsynyt ja vatsakin vähän sekaisin. (Mulla menee usein flunssassa myös maha sekaisin)
Mutta joo, kolme herkkää testiä kaapissa, ja ajattelin keskiviikkona tehä ensimmäisen niistä.iiiks
 
  • Tykkää
Reactions: heltsuli ja Noups
Ei hitto on tämäki kyllä jo sekoilun multihuipentuma!! 🙈 rfsu täysin nega ja ovustesti myös haalea. Onko tämä nyt se perinteinen viivanpaikka? Kuivuessa jo oikeastaan hävisi 🙄


Edelleen en jaksa uskoa raskautumiseen vaan ovista tässä odottelen (joka ei ainakaan testeissä näy lähenevän 🙄). Voi toki olla ovuloimaton kierto..
oon tehnyt itse samanlaisia mooonta, sanoisin että viivanpaikka😔 Sit jos punertais niin on tärpännyt.
 
Onko muilla sellaista jännää tuikkimista munasarjoissa ovulaation jälkeen? Ilmeisesti keltarauhanen siellä kirvelee. Tänään ollut voimakasta kipua, dpo7.
Mulla oli dpo 8 ja 9 semmosta ihme kutinaa ja kirvelyä vasemmassa munasarjassa, mistä oviskin tapahtui. Samoina päivinä myös oli alavatsalla ihme tuikkimista, mut sit meni ohi. Ei oo ennen ollut, en ainakaan muista 😅
 
Heippa!

Olen uusi täällä ja ajattelin hypätä tänne keskustelemaan, saako tänne tulla vaikka ei vielä ainakaan tuonne listoille tulisi?😄

Minä sekä mies molemmat 36 vuotiaita. Ensimmäinen olisi toiveissa meille molemmille ja "yritys" vasta aloitettu viime kierrossa, tänään aamulla alkoi menkat eli kp1. Meillä tätä hommaa tulee huomattavasti hidastamaan se, että mies tekee paljon tällä hetkellä työmatkoja ja aina ei siis ole mahdollisuutta hyödyntää ovista.

Viime kierrossa, joka siis päättyi tänä aamuna oli niin paljon kaikenlaisia "oireita". Luulin jo ekasta tärpänneen, kun oviksesta asti tähän aamuun oli kaiken maailman nippailut, hajuherkkyys, lämmöt ylhäällä, tissikivut yms... Mutta niin vaan ne menkat sieltä alkoivat.

Niin sitä luulisi jo oman kropan tuntevan, mutta ei. Hormonaalista ehkäisyä itsellä ei ole ollut vuosiin, että sillälailla kuitenkin nämä kierrot tuttua juttua, mutta kai ne toiveet sitten saa tarkkailemaan niitä muka oireita.

Täytyy alkaa lukaisemaan vähän tätä ketjua läpi, että mikäs tilanne täällä muilla😊
 
Mulle voi päivittää tälle päivälle
kp1. 😌 Harmittaa.

Mutta...ens kuussa pikkujoulut🤶🎅 ja saan ottaa 🥂🍹🍾...... Jeij!💃💅

Töihin pitäis heti ens ma ilmoitella millon meen takas, eli kuinka kauan vielä kotona pienten kans jatkan..🥰 Rakastan❤ olla kotiäitinä, mutta en tiiä minkä pvm sinne ruksaan. Apua! Auttakaa! Tää on niin vaikeaa.🤔
Nyt kun ei tiiä, saako enää pientä👶..Ja ja, on niin monta asiaa mitkä tähän vaikuttaa. Vielä en raski, enkä haluakkaan, varsinkaan kuopusta viedä hoitoon (hän siis juuri täytti 1v).❤

Vaikeaa ja välillä jopa raastavaa.🤨

Mutta niin ihania asioita tulossa ennen joulua.🥰
 
Lisäsin sut listoille ja lisäilin myös tuonne koska yritys on aloitettu, onko Ok?

Dpo 7 ja negatiivinen. Eilen oli jäätävän huono olo, mut kai se johtui sitten vain kahvista.(en yleensä juokahvia)Nyt herätessä taas mahdottoman huono olo, mikäköhän nyt ois selitys. Eilen toki tuntui oikeassa reidessä viiltävää kipua, mitä tuntuu silloin kun menkat on jo menossa. Okei on tietty liian alhaiset päivät testaukseen, mut jos ja kun en oletettavasti ole raskaana niin alkais sit jo menkat. Gyne käynti lähenee…
Juu on ok ☺
 
Onko muilla sellaista jännää tuikkimista munasarjoissa ovulaation jälkeen? Ilmeisesti keltarauhanen siellä kirvelee. Tänään ollut voimakasta kipua, dpo7.
Mulla on joka kierrossa! Ja oon mieltänyt just, et keltarauhanen siellä tuikkii. Tosin ennen esikoisen raskautta sitä tuntui aina selkeästi siltä puolelta mistä ovuloin, mutta nyt tässä yrityksessä en oo ihan varma miltä puolelta ovuloin ja tuikkii vähän molemmilla puolilla 🙈 mut tässä kierrossa tuntunut kyllä enemmän vasemmalla sitä.
 
Ei hitto on tämäki kyllä jo sekoilun multihuipentuma!! rfsu täysin nega ja ovustesti myös haalea. Onko tämä nyt se perinteinen viivanpaikka? Kuivuessa jo oikeastaan hävisi


Edelleen en jaksa uskoa raskautumiseen vaan ovista tässä odottelen (joka ei ainakaan testeissä näy lähenevän ). Voi toki olla ovuloimaton kierto..
No todella selkeästi tuossa jotain näkyy, mutta ei tosiaan väriä pinnassa 🤔 ja plussat mulla on jäänyt näkyviin testiin niiden kuivuttuakin.
Mä en oo koskaan aiemmin saanut viivanpaikkoja, paitsi nyt tässä kierrossa näitä epäselviä rfsu:n viivoja 😔
 
Tervetuloa @Karkkinappi ! 😊 Mä kans alkuun roikuin mukana ilman, että olin listoilla! 👍

----
Ja vähän omaa napaa tähän: mulla oli silloin toissailtana se haalean vaalea haamulainen siinä rfsu herkässä. Se ei kyllä nyt tosiaan ollut yhtään mitään 😔 tein vielä eilen illalla testin ja negaa oli, toki siinäkin tihrustaen jotain viivanpaikkaa näky, mutta jos ois raskaus kyseessä niin oishan sen pitänyt olla jo parempi viiva eikä huonompi. Eli menkkoja tässä nyt odotellaan, pitäisi alkaa joskus ens keskiviikon tienoilla. Pettymys on nyt tullut käsiteltyä noiden testien myötä ja katse on seuraavaa kiertoa kohden.
 
uip
Käyn paljon uimassa ja olen alkanut miettimään voiko siitä olla haittaa yritykselle. Muuttaako uimahalllin vesi emättimen ph:ta epäsuotuisaksi tai voiko uiminen aiheuttaa varhaisessa vaiheessa keskenmenon? Viimeksi kun olin raskaana kävin uimassa ja se raskaus päättyi varhaiseen keskenmenoon.
Lähteekö mulla nyt ihan laukalle? Onko teillä mitään tietoa aiheesta. Googlaamalla löydän vain tiedon ettei loppuraskaudessa ole suositeltavaa uida jos paikat on auki.
 
Käyn paljon uimassa ja olen alkanut miettimään voiko siitä olla haittaa yritykselle. Muuttaako uimahalllin vesi emättimen ph:ta epäsuotuisaksi tai voiko uiminen aiheuttaa varhaisessa vaiheessa keskenmenon? Viimeksi kun olin raskaana kävin uimassa ja se raskaus päättyi varhaiseen keskenmenoon.
Lähteekö mulla nyt ihan laukalle? Onko teillä mitään tietoa aiheesta. Googlaamalla löydän vain tiedon ettei loppuraskaudessa ole suositeltavaa uida jos paikat on auki.
PHsta en tiedä mutta itsessään uiminen ei aiheuta keskenmenoa. Uiminen on turvallista missä tahansa vaiheessa raskautta, myös lopussa jos raskaus tosiaan on sujunut normaalisti 😇.
 
  • Tykkää
Reactions: uip
Käyn paljon uimassa ja olen alkanut miettimään voiko siitä olla haittaa yritykselle. Muuttaako uimahalllin vesi emättimen ph:ta epäsuotuisaksi tai voiko uiminen aiheuttaa varhaisessa vaiheessa keskenmenon? Viimeksi kun olin raskaana kävin uimassa ja se raskaus päättyi varhaiseen keskenmenoon.
Lähteekö mulla nyt ihan laukalle? Onko teillä mitään tietoa aiheesta. Googlaamalla löydän vain tiedon ettei loppuraskaudessa ole suositeltavaa uida jos paikat on auki.
Hei olen miettinyt ihan samaa! 🙈 En siksi uskaltanut eilen lähteä esikoisen kanssa uimaan, kun pelkäsin voisiko vaikuttaa raskautumiseen. Meillä menossa yk3 ja kahdella ensimmäisellä yrityskierrolla ollaan oltu pitkillä kylpylälomilla joissa on tullut uitua jopa kaksikin kertaa päivässä 🙄 Varmaan nyt jotain hätävarjelun liioittelua jättää uintikertoja välistä, mutta on tuo kloori aika voimakas kemikaali kuitenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: marik91 ja uip
Käyn paljon uimassa ja olen alkanut miettimään voiko siitä olla haittaa yritykselle. Muuttaako uimahalllin vesi emättimen ph:ta epäsuotuisaksi tai voiko uiminen aiheuttaa varhaisessa vaiheessa keskenmenon? Viimeksi kun olin raskaana kävin uimassa ja se raskaus päättyi varhaiseen keskenmenoon.
Lähteekö mulla nyt ihan laukalle? Onko teillä mitään tietoa aiheesta. Googlaamalla löydän vain tiedon ettei loppuraskaudessa ole suositeltavaa uida jos paikat on auki.
Olen samaa miettinyt 😅 Ja toisaalta kuulostaa vähän vainoharhaiselta miettiä sellaista, luulisi että siitä varotellaan jos kloori vaikuttaisi negatiivisesti raskautumiseen/jo alkaneeseen raskauteen. Mutta toisaalta taas sitä miettii, että miksi kloori ei voisi haitata kun sitä menee kuitenkin vähän joka rööriin ja on voimakas aine 🙈 Mutta olen silti uimassa käynyt, mutta justiinsa oviksen lähettyvillä puuhapäivinä monesti miettinyt, että pysyyköhän siittiöt alkuunsakaan elossa, kun on liottanut tunnelia kloorivedessä 😆
 
uip
Olen samaa miettinyt Ja toisaalta kuulostaa vähän vainoharhaiselta miettiä sellaista, luulisi että siitä varotellaan jos kloori vaikuttaisi negatiivisesti raskautumiseen/jo alkaneeseen raskauteen. Mutta toisaalta taas sitä miettii, että miksi kloori ei voisi haitata kun sitä menee kuitenkin vähän joka rööriin ja on voimakas aine Mutta olen silti uimassa käynyt, mutta justiinsa oviksen lähettyvillä puuhapäivinä monesti miettinyt, että pysyyköhän siittiöt alkuunsakaan elossa, kun on liottanut tunnelia kloorivedessä
Ihan kuin olisit kirjoittanut mun ajatukset 😮😃
 
  • Haha
Reactions: haaveillen

Yhteistyössä