Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol.4 !!!

Mä tulin pikaisesti vaan hehkuttamaan, että viimein menkatkin tuli ja meni, nyt kp5 menossa B) Viime kierto kestikin sitten 43 päivää, huh. Mä innostuin investoimaan muutenkin hiukan itseeni, päätin kokeillä sitä kuukuppia (tuli vasta tänään postissa joten käytännön testaaminen jää myöhäsempään) ja samalla tilasin muutaman ovistestinkin. :saint:
 
Meilläkin on keskusteltu ihan useampaankin otteeseen näistä vauvahaaveista. Jonkinmoista aikatauluakin on kaavailtu, mutta varmuutta siihen ei saada ennen kuin saan siihen mun kieliharjoitteluhässäkkään jotain selkoa. Eli käytännössä sen harjoittelun jälkeen. Oli tarkoitus nyt kesän aikana yrittää saada se hoidettua, mutta minä aikaansaamaton laiskamato tyrin sen :| Eli tavallaan minä olen suurin este yrittämiselle :headwall: No, täytyy vaan yrittää pitää pää kylmänä, niin kyllä tän kuumeilun jotenkin kestää.

breezer Voi, mä oon kans haaveillut kuukupista jo vuoden verran, mutten ole vielä saanut hankittua. Mistä tilasit? Täytyy miettiä, josko pistäis vihdoinkin tilaukseen.
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Ja tuosta miehen pehmittelystä. Olen pitkälti samaa mieltä Supuliinin kanssa, vaikka pitää myöntää että itse tuli aikanaan jankattua turhankin paljon :D Ja vaikka asiasta ihan aikuismaisesti puhuttiinkin, ja tosiaan viime vuoden lopulla sovittiin aikataulukin, tuli aivan puskista helmikuussa miehen ehdotus ehkäsyn jättämisestä pois. Siitä asti ollaan pelattu varmoilla päivillä. Luulen kuitenkin että ehkä suurin sysäys miehellä tässä vauva-asiassa oli, kun alkoi vaikuttamaan että olisin raskautunut, joka ei kuitenkaan pitänyt paikkaansa. Molemmat oltiin asiasta jo aika varmoja. Samaten sitten kun osasin vaan olla vauvakuumeestani tarpeeksi hiljaa, mies ehdotti että jos syyskuussa aloitettaisiin yritys, vaikka alkuperäinen suunnitelma oli ensi vuoden aikana yrityksen aloitus. Eli loppujen lopuksi oma paras neuvo on se ajan antaminen ja asioiden sulattelu, jota muutkin ovat sanoneet :)

ON: Nyt on sitten meneillään kp 13/31-38. Tuntuu että ovulaatio on käsillä. Särkee hieman lantiota ja alaselkää. Että "Vahinkoa" odotellessa :D Ainahan sitä toivoo vaikka muuten olisikin varsin tyytyväinen näinkin, kun tietää että se yritys kuitenkin alkaa loppusyksystä, tärppää sitten heti tai ei. Harjoittelunkin aloitan ensi kuussa, joka tuo muuta ajateltavaa tämän vauvakuumeen tilalle :)

Plussa onnea kaikille sitä kaipaaville :heart:
 
Tervetuloa kaikille uusille :heart:

Olin jo eilen kirjoittanut pitkät tekstit, mutta sitten palsta tilttas.

dahece tiedän tunteen kun mies ei lämpiä. Mun mies haluaa lapsia, mutta ensin koulut. Noh nyt olemme siinä pisteessä vuosien odotuksen jälkeen (ja nalkutuksen ja "painostuksen"), että syksyllä jos aloitetaan yritys niin kerkekän valmistua. Parashan olis, että kerkeisi olla töissäkin ja saa isompaa äippärhaa, mutta ei se kuitenkaan heti tärppää, jos koskaan.

on: Eilen meillä lipsahti, mies laukesi sisään ja eilen kp 20/29-42. Eli jos kahden viime kierron mukainen kierto tulisi ovis sattuisi siihen kp 22. Jotenkin en usko, et napsahtaa, kun ei ole aikasemmista vahingoistakaan sattunu, tai no ne ei ollu näin lähellä ovista. Kai sitä vois mielessään vähän jännätä :whistle: Syyskuussa ois tarkoitus sitten aloittaa ihan yritys....
 
Juu, eihän sitä nyt pakolla saa painostaa toista vauvantekopuuhiin :) Meilläkin on jo ajat sitten asiat puhuttu, että kaksi lasta olis hyvä ja ettei mitään hirmu suurta ikäeroa. Nyt vaan mä haluaisin jo antaa vauvalle mahdollisuuden, mies vielä haluaisi odotella jonkin aikaa. Meillä ei kyllä mikään asia toimi niin että vaan odottelee koska mies on itse täysin päättänyt jotakin, kyllä sitä pitää muistutella :LOL: Se on semmonen varovainen ja h-i-d-a-s =) :heart: (ja mä ehkä hiukan kärsimätön ja hätänen.... :ashamed: )

Mulla tais tosiaan olla ovis ti/ke, eikä mitään toivottua aktiviteettia ollut, eikä ole varmaan ennen kuin mahdollisesti sunnuntaina seuraavaksi jos siltä tuntuu. Eli ensi kiertoon heitän jo ajatukset ;)

Mä olen kyllä hiukan pöhkö tän kuumeiluni kanssa, oikeastaan haluaisin että vauva syntyisi loppukesästä, eli ikäeroa tulisi aika tarkkaan sen kaksi vuotta. Mutta silti pitäisi yritys aloittaa nyt heti. Mä olen niin varma ettei kuitenkaan ekasta yrityskierrosta nappaa niin siksi pitäisi aloittaa jo "etukäteen". Vaikka eihän tää juttu nyt ihan noin mene....nää on taas näitä mun omituisuuksia

:D
 
Milas
Minä olen kans kuukupista jo pari vuota "haaveillut" mutta jostain syystä en ole saanut hankittua. Kaveri on sitä hehkuttanut hyväksi kapistukseksi ja oishan se tosi ekologinen ja kun minä muutenkin pyrin toimimaan mahdollisimman vihreästi niin kuukuppi olis yksi hyvä keino siihenkin. Eli jos joku hyvän nettikaupan tietää niin vois vinkata.
Menkkoja odotellessa. Saisivat alkaa tänään tai ei sitten lainkaan :)
 
kuukupista meillä ainakin yliopiston apteekki myy niitä myös.. :) tosin itelle; en usko että toimis, ku sellasta katoin.. kuopuksen syntymän jälkeen ollu sellaset vuodot ettei ihan kuppi vaan riittäis tarvis kuuÄMPÄRIN.. :LOL: :LOL:

ja vauvakuumeesta; en halunnu missään nimessä paasata/lannistaa, mutta mun mielestä on hyvä olla suora ja rehellinen..

no ja nyt sit ois kp 18/28 elikkä kymmenen päivää tätiin.. :/ sais jättää tulematta.. :D
plussia kaikille toivon... :D
 
Kuukupista Tampereella kuukuppia myy tietääkseni ainakin Ruohonjuuri, mutta mietin justiin, että tilaamalla vois ehkä saada halvemmallakin. Oon vähän tämmönen tarkan markan Pirkko ;) Kuukuppi tarkoittaisi ekologisuuden lisäksi myös rahallista säästöä, mikä on myös aina hyvin tervetullutta. Mua on vähän mietityttänyt kupin hankinta siksi, etten oo oikeastaan koskaan pystynyt käyttämään tamponeja, homma ei siis vaan jotenkin toimi. Mutta luulisin, että kuukupin kanssa ei tämmöistä ongelmaa tulis. Niin ja niitä kuppejahan on ainakin paria eri kokoa, synnyttäneille ilmeisesti omansa.


äizikkä Mulla ehkä vähän karvat nousi pystyyn siksi, etten haluais kenenkään täällä palstallakaan ajattelevan, että yritän painostaa tai kiristää miestäni vauvantekoon tai että unohtelisin pillereitä tarkoituksella. Mutta olen siis ihan samoilla linjoilla sun kanssa, rehellisyys maan perii B) Ajattelinkin, että voisin tänään ottaa asian taas miehen kanssa puheeksi ja puhua nyt läpi ihan kaiken, mikä mun mieltä painaa ja kuulostella sitten myös miehen tuntemuksia. Sitten voisin antaa ajan tehdä tehtävänsä ja antaa miehen mietiskellä asioita tykönään. Mikäs kiire tässä on, valmiissa maailmassa! Kylläpäs mä latelen nyt kliseitä :D
 
Supuliini mehän mennään sitten aikalailla samoissa vaiheissa kiertoa :) Toivotaan "vahinkoa" ;D

kuukupista itse hankin tuollaisen pari vuotta sitten. Se on ihan synnyttäneiden mallia, vaikken synnyttänyt olekkaan, mutta pienempi ei mulle kyllä riittäis. Tota isoakin joudun ekoina vuotopäivinä tyhjentään 2-4h välein. Itselle siitä on ollut helpotusta myös virtsatietulehdusten suhteen, joista kärsin ennen ihan kierteen omaisesti, tyyliin että pahimmillaan uusi kahden viikon välein. Lisäks siihen on mulla toki lääkitys, jonka otan aina yhdynnän jälkeen, nykyään en aina muista silloinkaan, mutta silti ei ole tulehdus tämän vuoden puolella iskenyt lainkaan :) Käytän yleensä kupin kanssa sidettä esim kauppareissulla ym, kun pelkään ohivuotoja jonkin verran, vaikkakin turhaan :) Pitäisi siitäkin pahasta tavasta oppia pois :) Mutta itse suosittelen kuukuppia kaikin puolin :)
 
Piti tulla tännekkin kommentoimaan kun kerran listoilla oon. Tänään saatu testiajan ulkopuolella haamukainen :heart: . Parin päivän päästä uutta testiä kehiin, toivottavasti vahvistuu :)
Eilen tehty saman paketin liuskalla testi, joka näytti täysin 100%:sti negaa, joten jotenkin uskon ja toivon tuohon plussaan :)
 
Hei kaikki!!

Pääseekö mukaan?

Täällä kauhea vauvakuume kun esikoinen täytti 1v ja toinen olisi haaveissa. Mutta vielä ei tosiaankaan olla sovittu tuon miekkosen kanssa että millon alettais toista "yrittää", mutta keskusteluja ollaan kyllä jo useasti käyty.
Olen itse joutunut käymään kauheata taistelua itseni kanssa tästä ajatuksesta. Toisinaan olen ajatellut että pakko on jatkaa opiskeluita (jotka jäivät esikoisesta kesken) ja toisinaan taas olen ajatellut että kyllähän sitä opiskella vielä ehtii. Tämä on kamalaa jatkuvaa taistelua tästä asiasta omassa mielessä, enkä olisi halunnut edes joutua tälläistä taistelua käymään. Heti kun lakkaan ajattelemasta sitä toista lasta ja ajattelen että menen kouluun kun esikoinen täyttää 2v ja sillä siisti, menee muutama päivä enintään ja taas alan haaveilla toisesta lapsesta. Sitten taas vakuuttelen itselleni että kyllä sinne kouluun täytyy mennä ja kyllä ehdin lapsia vielä myöhemminkin saamaan. mutta sillon ikäeroksi tulisi väkisinkin ainakin se 5 vuotta ja niin kovin haluaisin pienempää ikäeroa lapsille. Aloitin jopa pillerit että saisin asiasta mielenrauhan, mutta kokoajan tekisi mieli heivata pillerit roskiin.
Huoh.. Näitä palstoja olen lueskellut päivästä toiseen..
Mutta tänään puhuimme siis mieheni kanssa taas asiasta kun tuli pyörähtämään kotona ja mieheni sanoi ettei jaksa stressata asiasta, lopeta ne pillerit ja tulee jos on tullakseen... Hiiiih :D Eli siis tämä nyt ei sitten ole vielä mitään yritystä mutta siis tulee jos on tarkoitus tulla ajatuksella. Tosin sanoinkin jo miehelleni, että en minä välttämättä pysty ajatella sitä niin etteikö se olisi "yrittämistä" jos kuitenkin ilman ehkäisyä ollaan.

Kamalasti aloin jo avautumaan tässä kaikille, mutta olisi tosiaan kiva liittyä teidän seuraanne tänne :)

Hauskaa päivää kaikille!
 
linttu Mullakin samanlainen ajatus päässä, että haluaisin olla puoli vuotta töissä valmistumisen jälkeen, mutta yritys pitää silti aloittaa jo syksyllä, kun ei kuitenkaan tärppää heti. Olen näitä "pelkää pahinta"-tyypejä :(

memelisa :heart:

-janni- tervetuloa joukkoon :)
 
Memelisa varovaiset onnentoivotukset! :heart:

jannille tervetuloa!

Minulla ei ole lomaa ennen ensi kesää ja pomo toi eilen syksyn lomalistan seinälle...sanoi minulle,et haluanko ottaa palkatonta (jos haluan niin merkkaa listaa) vai jäänkö jollekkin muulle lomalle, eli äitiyslomalle...Siinä olin hetken aikaa hiljaa ja sanoin vain, et ilmoitan sit jos jotain muuta lomaa jään pitelemään :whistle: Tiedä mistä moisen sai päähänsä hänkin? Töissä en siis ole puhunut kuin yhden henkilön kanssa asiasta ja hän ei ole puhunut sitä eteen päin...
 
Milas
Janni- tervetuloa mukaan =)
Olen tässä surffaillut netissä ja voi vitsit kun löytyi söpöjä vauvanvaatteita. ihanaa ruskeeta ja vihreetä. Oi kun olis syytä ostaa jemmaan...
 
Milas
Ei menkkoja vieläkään. siis kp on nyt 29/24-28 ja tosiaan laskin eilen vuoden ajalta kiertopäivät niin ne oli pääsääntöisesti 26 tai 27 ei kertaakaan 28, mutta jokunen myös 23 tai 24. eli nyt alkais jo vaikuttaan tosi lupaavalta. Jännittää :p
 
Milas
Mä en oikein tiedä. Mieli tekis testata, mutta sit kuitenkin on sellainen olo, että jos tässä jotain viikon sisään tapahtuu. Siis voihan sitä ollakin raskaana mut jos tulee joku varhaisen vaiheen km niin jos ei tiedä olevansa raskaana niin se ei sitten tunnu niin pahalta. Olipa hankalasti selitetty.
Mahaa juilii edelleen niin kuin menkat alkais minä hetkenä hyvänsä. Mitään raskauteen viittaavaa oiretta ei ole. Mut nyt jos menkat alkaa niin kyllä harmittaa.
 
Täälläkin ketjussa olin mukana, vaikka hiljaiseloa olen viettänytkin tämän kuukauden.

Tän aamun iloinen ylläri oli plussa. :heart: Tai no, ei se niin ylläri ehkä ollut, kun täti jätti tulematta ja samaan aikaan oli tavallista kovempia "menkkaoireita"... Mutta viimeiseen asti uskoin saavani negan, onneksi voin todeta olleeni väärässä tuntemuksieni kanssa.

Jossain vaiheessa jos kyytiläinen pysyy mukana, siirryn odottajien puolelle... ja toivon vetäväni ainakin osan teistä mukanani sinne. ;)

Plussatuulia teille kaikille tasapuolisesti! :heart:
 

Yhteistyössä