Hätähousut himotestaajat ja piinailijat vol.4

Hei te ketkä tikuttelette ovista ja tunnette myös tuon oviskivun, niin irtoaako se munasolu siis juuri silloin kun ne kivut on? Mua on mietityttänyt tuo mun ovis kun viime kierrossa kivut tuli kp13 ja menkat alkoi kp26, niin luulin
Hei te ketkä tikuttelette ovista ja tunnette myös tuon oviskivun, niin irtoaako se munasolu siis juuri silloin kun ne kivut on? Mua on mietityttänyt tuo mun ovis kun viime kierrossa kivut tuli kp13 ja menkat alkoi kp26, niin luulin et mulla oli ovis vasta kp14 ja sit kun menkat alkoi ni oli siis dpo11.. mut oisko kuitenkin niiin että ovis oli tuolloin kp13 kun kivut tuli ja silloin kp26 kun alkoi menkat ni olikin jo dpo13? Pelkäsin et mul oli liian lyhyt luteaalivaihe, mut menkat alkoikin vast dpo13 ni olisikin ollut kuitenkin ihan ok?
Mulla edellisellä kerralla ovisplussan iltana tunnin niin kovat kivut että oletan silloin olleen irtoamisen.

Viime sunnuntaina alkoi oviskivut, perjantaina ovistestiin plussa ja eilen iltapäivällä kivut loppui kuin seinään joten oletan irtoamisen tapahtuneen silloin. Peitot heilui perjantaina illalla joten toivottavasti se riittää.
 
Mulla oviksen jälkeen ne ovisoireet vaan vahvistui, suurimpana varmaan tuo rintojen polttelu mutta se sitten rauhottui.. Ainoa outo oli tuo viikon haluttomuus. Nyt lämpö edelleen melkein 37 ja onhan tuo flunssa vieläkin, ihan alavatsaa edelleen jomottelee ja vilunväreitä on... Vielä pitäisi melkein viikko jännäillä! Epäilen kohta jotain kystaa tms tuolla vatsassa.
 
Kiitos vastauksista kaikille! Tuo kyllä kuulostaa ihan loogiselle et voisikin olla silloin jo heti kun kivut on! Mulla ei siis ole mitään enteileviä kipuja tai muita että aika yllättäenkin saattaa hyökät takavasemmalta. Ja siis just sellainen kamala särky ja jomotus tuolla munasarjoissa, ettei pysty suorin selin käveleee. Sanoisin et niinkun tosi pahat menkkakivut mut mulla kun ei hirveest o ollut menkkakipuja ni en oikein tiedä kunnolla. Mut mulla ainakin oviskipu menee onneksi yleensä tunnissa tai kahdesssa ohi. Voisinkin nyt sit tämän kierron elää sen mukaan et kipujen jälkeinen päivä on dpo1 ja siitä sit laskemaan. Sen mukaan viime kierrossa olisi siis aika tasan 12vrk oviksesta alkanut menkkoja edeltävä tiputtelu. Toivotaan että tuo luteaalivaiheen pituus riittää raskautumiseen. Tässä kierrossa kaikki peliin, huomen vadelmanlehtiteeostoksille :ROFLMAO:.

Älä nyt @Jasuuu hyvä stressaa, johan alkiokin kohta säikähtää kun oot ihan stressis koko ajan!

Ja siis aiempaan keskusteluuun viitaten niin todellakaan en stressaa noista raskausajan kieltolistoista siltä varalta että saatan olla raskaana et ihan alan stressaa niistä vasta kun testi näyttää plussaa. Esikoista kun jäin odottamaan meillä oli yhdet työpaikan (kosteat) illalliskutsut kun mun menkat oli 2pv myöhässä. Päätin silloin että otan mieluummin sen pari olutta kun jään heti "kiinni" raskaudesta ennen kuin olen edes plussannut vaikka arvasinhan minä että raskaana ollaan kun mulla ei ikinä ole menkat myöhässä. Mutta lueskelin kanssa silloin et ekat 6vk on siel ruskuaispussisa vai mikä se nyt on ja tosiaan yhdistyy äidin verenkiertoon vasta sillo rv7 ni en nyt hirveesti stressais viinilasista tai tuorejuustosta tuota ennen.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Kiitos vastauksista kaikille! Tuo kyllä kuulostaa ihan loogiselle et voisikin olla silloin jo heti kun kivut on! Mulla ei siis ole mitään enteileviä kipuja tai muita että aika yllättäenkin saattaa hyökät takavasemmalta. Ja siis just sellainen kamala särky ja jomotus tuolla munasarjoissa, ettei pysty suorin selin käveleee. Sanoisin et niinkun tosi pahat menkkakivut mut mulla kun ei hirveest o ollut menkkakipuja ni en oikein tiedä kunnolla. Mut mulla ainakin oviskipu menee onneksi yleensä tunnissa tai kahdesssa ohi. Voisinkin nyt sit tämän kierron elää sen mukaan et kipujen jälkeinen päivä on dpo1 ja siitä sit laskemaan. Sen mukaan viime kierrossa olisi siis aika tasan 12vrk oviksesta alkanut menkkoja edeltävä tiputtelu. Toivotaan että tuo luteaalivaiheen pituus riittää raskautumiseen. Tässä kierrossa kaikki peliin, huomen vadelmanlehtiteeostoksille :ROFLMAO:.

Älä nyt @Jasuuu hyvä stressaa, johan alkiokin kohta säikähtää kun oot ihan stressis koko ajan!

Ja siis aiempaan keskusteluuun viitaten niin todellakaan en stressaa noista raskausajan kieltolistoista siltä varalta että saatan olla raskaana et ihan alan stressaa niistä vasta kun testi näyttää plussaa. Esikoista kun jäin odottamaan meillä oli yhdet työpaikan (kosteat) illalliskutsut kun mun menkat oli 2pv myöhässä. Päätin silloin että otan mieluummin sen pari olutta kun jään heti "kiinni" raskaudesta ennen kuin olen edes plussannut vaikka arvasinhan minä että raskaana ollaan kun mulla ei ikinä ole menkat myöhässä. Mutta lueskelin kanssa silloin et ekat 6vk on siel ruskuaispussisa vai mikä se nyt on ja tosiaan yhdistyy äidin verenkiertoon vasta sillo rv7 ni en nyt hirveesti stressais viinilasista tai tuorejuustosta tuota ennen.
Hah yritän olla stressaamatta ja varmaan onnistuiskin vähän paremmin jos toi mun alaselkä ei tekis kuolemaa :D.. Ja siis ihan samaa mieltä sunkaa mitä tulee tohon kieltolistaan mäkin sain haamun dpo 11 ja join sillon lasillisen viiniä ja söin sushia kun olin sen etukäteen sopinut. Se että jäänkö kiinni noin alussa vai elänkö normaalia elämää siihen asti kunnes ne menkat on myöhässä ja testissä kunnon plussa kuulostaa paremmalta vaihtoehdolta (y) eihän siitä mitään tule jos kk kaks viikkoo elää kun ois raskaana kun ei se oikeesti vaikuta yhtään mihinkään vielä niin alussa että mitä sitä suuhunsa laittaa :LOL:
 
Toivotaan @Jasuuu et olis vaan jotain haamumenkkakipuja nyt ja vauvanalku pysyis matkassa :love:!

Siis toki kyllähän se varmasti oviksen ja tarttumisen yms. Kannalta onkin parempi jos ei oo kauheen huonot elämäntavat että ei siitä alkoholitta/tupakatta elämisestä varmasti haittaa ole. Mutta en usko että potentiaalista vauvaa voi vahingoittaa vielä tuossa vaiheessa!

Mulla on tällä hetkellä pieni stressi siitä miten tää mun (överi)kahvinkulutus vaikuttaa ovikseen ja kiinnittymiseen.. juon varmaan 3 mukia kahvia päivässä ja 2kuppiahan vaan suositellaan. Ja mun 3mukia vastaa siis varmaan 6 kuppia :barefoot::LOL:
 
Toivotaan @Jasuuu et olis vaan jotain haamumenkkakipuja nyt ja vauvanalku pysyis matkassa :love:!

Siis toki kyllähän se varmasti oviksen ja tarttumisen yms. Kannalta onkin parempi jos ei oo kauheen huonot elämäntavat että ei siitä alkoholitta/tupakatta elämisestä varmasti haittaa ole. Mutta en usko että potentiaalista vauvaa voi vahingoittaa vielä tuossa vaiheessa!

Mulla on tällä hetkellä pieni stressi siitä miten tää mun (överi)kahvinkulutus vaikuttaa ovikseen ja kiinnittymiseen.. juon varmaan 3 mukia kahvia päivässä ja 2kuppiahan vaan suositellaan. Ja mun 3mukia vastaa siis varmaan 6 kuppia :barefoot::LOL:
Oli viiva ainakin ihan vähän vahvistunu mut jotenkin hassua tää kipu kun ei muistuta menkkakipuja mitä oli esikoisesta.. kai mulla on vaan selkä jumissa :D no mutta kuhan vähennät kahvin kittaamista kun plussa pärähtää tikkuun niin kaikki menee varmasti hyvin :) Mä en taas oo pystyny enään juomaan kahvia :sick:
6B7D8968-A954-4E8D-B2E1-375CA4E135EF.jpeg
Eilinen aamu ylhäällä ja tää aamu alhaalla :)
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
Oli viiva ainakin ihan vähän vahvistunu mut jotenkin hassua tää kipu kun ei muistuta menkkakipuja mitä oli esikoisesta.. kai mulla on vaan selkä jumissa :D no mutta kuhan vähennät kahvin kittaamista kun plussa pärähtää tikkuun niin kaikki menee varmasti hyvin :) Mä en taas oo pystyny enään juomaan kahvia :sick:
katso liitettä 2680
Eilinen aamu ylhäällä ja tää aamu alhaalla :)
Hienosti vahvistuu. Mulla ollu joka raskaudessa ihan alussa jäätävät alaselkäkivut, ultrattu kunnallisella rv6+ sen takia.. kuulunut asiaan mulla me. Jospa sull sama.?
 
Miksi ovistesti tummuu uudestaan loppukierrosta?

kp 10 sain plussan ja kp 11 oli ovis selkein oirein. Seuraavina päivinä ovistesti selkeä nega, ihan hailu viiva vain. No nyt dpo 9 ja taas tasavahva kontrollin kanssa. En usko tarkoittavan raskautta, koska näin on käynyt ennenkin kun olen tikuttanut pidempään, joskus viiva ei muutu negaksi ollenkaan vaan viikon päästäkin vielä plussa, olen ajatellut että ovuloimaton kierto ja on vai yrittänyt irrota.

Mitä muutakuin raskautta vois tällainen merkitä? Yritystä takana vuosi.
 
Täällä taas jännitetään, kp 32/28 menossa! En ole vielä uskaltanut raskaustestiä ostaa, koko ajan tunne että menkat alkaa enkä haluaisi taas nähdä negatiivista testiä. Koitan nyt tämän viikon vielä kärvistellä ja sitten lähteä vasta testikaupoille :rolleyes:
 
Alkaa meneen mielenkiintoiseksi, kamalat menkkakivut oli koko aamun ja selkäkipu mutta ei ne alkanu... Peittokin heilu niin viimeistään silloin mutta ei. Vielä muutama päivä jännäilyä. Nämä oireet on kyllä aivan erilaisia mitä viime raskaudessa jos nyt siitä on kyse, ihmeellistä! Haavejuttu itse aion myös odottaa, että varmasti näyttää oikein eikä tarvi arvailla.... o_O
 
Täällä taas jännitetään, kp 32/28 menossa! En ole vielä uskaltanut raskaustestiä ostaa, koko ajan tunne että menkat alkaa enkä haluaisi taas nähdä negatiivista testiä. Koitan nyt tämän viikon vielä kärvistellä ja sitten lähteä vasta testikaupoille :rolleyes:
Oo, ootpa kärsivällinen! Mä en oo ikinä malttanu edes sinne menkkojen oletettuun alkamispäivään asti oottaa... pidän peukkuja :)
 
Kuinka tarkkaan että raskautta epäilevät nyt syötte? Minusta tuntuu että jääkaapissa on vaan kaikkea kiellettyä! Mut en jotenki jaksa ressata jos onki väärä hälytys? Mitään lääkkeitä en oo uskaltanu ottaa vaikka tämä flunssa on kamala!
Eipä kait sillä niin aikaisessa vaiheessa kummemmin merkitystä ole. Alkoholilla en lähtisi hirveästi läträämään, mutta toisaalta en sen enempää vielä "raskausruokavaliolle" siirtymistäkään.

Nyrkkisääntö ainakin itselläni oli koko pitkänpitkän (2,5 -vuotta) yritysajan, että raskausruokavaliolle vasta kun testi näyttää edes etäisesti haamua.
 
Joo oikeasti ainoat jätettävät yritysvaiheessa on tupakka ja alkoholin humalahakuinen käyttö. Sen lisäksi jos on jokin lääkitys, kannattaa heti jo ennen yrityksen alkua jutella lääkärin kanssa asiasta. Mitään ruoka-aineita ei tarvitse alkaa vältellä ennen plussaa, paitsi kahvin käyttöä hillitä ja omasta mielestäni kyllä energiajuomien käytön voisi jättää kokonaan, mutta se on vaan mun ajatus.:D
Ja siinä kiellettyjenkin listalla on monia maitotuotteita, mutta riski kotimaisissa missä tahansa maitotuotteissa on kyllä aivan häviävän pieni koska tuotteet pastöroidaan meillä. Avattua vaikkapa tuorejuustoa en tosin oo 3vrk jälkeen itse käyttänyt levitteenä, mutta kylläkin ruoanlaitossa raskaus aikana.;)
Raakoina syötävät (kalat ja lihat)onki sit aika iso ei, niissä se riski on ihan toista luokkaa (tämäki raskaus aikana).

Itse aattelen vähän niin, että jos alkaisin ennen plussaa raskaus ajan kieltolistaa noudattamaan varmuuden vuoksi vaikka ruokien osalta, niin sit en ois voinu myöskään siivota esim.kissan astiaa koko tänä 6 kuukautena mitä ollaan yritetty, ei siitä kyllä tulis mitään.:D:giggle:
 
Joo oikeasti ainoat jätettävät yritysvaiheessa on tupakka ja alkoholin humalahakuinen käyttö. Sen lisäksi jos on jokin lääkitys, kannattaa heti jo ennen yrityksen alkua jutella lääkärin kanssa asiasta. Mitään ruoka-aineita ei tarvitse alkaa vältellä ennen plussaa, paitsi kahvin käyttöä hillitä ja omasta mielestäni kyllä energiajuomien käytön voisi jättää kokonaan, mutta se on vaan mun ajatus.:D
Ja siinä kiellettyjenkin listalla on monia maitotuotteita, mutta riski kotimaisissa missä tahansa maitotuotteissa on kyllä aivan häviävän pieni koska tuotteet pastöroidaan meillä. Avattua vaikkapa tuorejuustoa en tosin oo 3vrk jälkeen itse käyttänyt levitteenä, mutta kylläkin ruoanlaitossa raskaus aikana.;)
Raakoina syötävät (kalat ja lihat)onki sit aika iso ei, niissä se riski on ihan toista luokkaa (tämäki raskaus aikana).

Itse aattelen vähän niin, että jos alkaisin ennen plussaa raskaus ajan kieltolistaa noudattamaan varmuuden vuoksi vaikka ruokien osalta, niin sit en ois voinu myöskään siivota esim.kissan astiaa koko tänä 6 kuukautena mitä ollaan yritetty, ei siitä kyllä tulis mitään.:D:giggle:
Itselläni oli niin maanläheinen neuvolaterkka raskausaikana, ettei nähnyt ehdottomana einä kissanlaatikon siivoamista, kunhan käsihygieniasta huolehtii. Sanoi, että sitä itseään pitäisi syödä, jotta mitään riskiä koituu :D
Mies meillä se tosin silti pääsääntöisesti silloin hoiti, kerran taisin sen siivota kahdet siivoushanskat päällekkäin käsissä :'D
 
Mä käyn taas täällä lukemassa,vaikka ei yritys oo vielä alkanut uudelleen. Saimme tyttövauvan viime syyskuussa ja sitä ennen yritystä oli 4vuotta. Täällä tuli siis pyörittyä :geek:

Tulin vaan kertomaan että mamin testit lopettaa, joten ne myy kaiken nyt puol ilmatteeks. Ja niinkun itsekin kävin tilaamassa varastoon ennen kun loppuu :giggle:


Ehkäpä kohta tuun ihan kunnolla kirjoittelemaan :cool:
 
Miksi ovistesti tummuu uudestaan loppukierrosta?

kp 10 sain plussan ja kp 11 oli ovis selkein oirein. Seuraavina päivinä ovistesti selkeä nega, ihan hailu viiva vain. No nyt dpo 9 ja taas tasavahva kontrollin kanssa. En usko tarkoittavan raskautta, koska näin on käynyt ennenkin kun olen tikuttanut pidempään, joskus viiva ei muutu negaksi ollenkaan vaan viikon päästäkin vielä plussa, olen ajatellut että ovuloimaton kierto ja on vai yrittänyt irrota.

Mitä muutakuin raskautta vois tällainen merkitä? Yritystä takana vuosi.
Et oo minusta eka joka tätä on sanonut, on kyllä mielenkiintoinen juttu (n). Valitettavasti en osaa mitään selitystä tarjota mut muakin kiinostaa jos joku tietää!
 
  • Tykkää
Reactions: inkaloviisa
Mä käyn taas täällä lukemassa,vaikka ei yritys oo vielä alkanut uudelleen. Saimme tyttövauvan viime syyskuussa ja sitä ennen yritystä oli 4vuotta. Täällä tuli siis pyörittyä :geek:

Tulin vaan kertomaan että mamin testit lopettaa, joten ne myy kaiken nyt puol ilmatteeks. Ja niinkun itsekin kävin tilaamassa varastoon ennen kun loppuu :giggle:


Ehkäpä kohta tuun ihan kunnolla kirjoittelemaan :cool:

Tilattu, kiitos vinkistä :love:
 
Tänään kp 14 ja eilen väriä tikussa, mutta ei tarpeeks. Tänään en vielä testannu, olis nyt tarkotus ja törkee hätäkin, mutta taapero nukkuu päikkäreitänsä kirjaimellisesti mun päällä enkä pääse vessaan :sleep::cautious: Mahdollinen pakoyritys saattaa onnistua, mutta se saattaa myös herättää taaperon raivon kera, enkä sillonkaan pääse vessaan :D Valintojen maailma :whistle:
 
Minä taas hei! Otin riskin ja karkasin onnistuneesti!

Sovellus arvio viimesen 5 kk mukaan ovulaatiopäiväks 20. päivän lauantain. Nyt sain tälläsen:



Tää kuva on käsipesun jälkeen, eli väri tuli heti. Oireina törkee imetyskipu ja limat (samat joka kk ilman ovulaatiotakin). Vähän pelottaa, et tää on paras mihin pääsen, ilman ovista. Mutta toivoa sentään on :love: Eilen tehty talletus, jos huomenna kans onnistais!
 

Yhteistyössä