Heinäkuiset 2018

@helskatti oon tosi pahoillani sun puolesta! Jaksamisia toipumiseen ja asian käsittelyyn :(

Mä menin tyhmänä ostamaan itselleni UnbornHeart kotidopplerin ja koko eilinen ilta meni itkiessä. Ekalla kerralla sain ihan muutamiksi sekunneissa nopeita synkeitä kuuluviin, mutta ne loppui nopeasti eikä enää löytynyt uudestaan. Kaksi kertaa tämän jälkeen yritin uusina ajankohtina, mutta näillä kerroilla ei löytynyt mitäään, paitsi oma syke tietystä kohtaan. Nyt olenkin sitten jo niin hysteerinen, että pienelle on varmasti käynyt jotain. Kruunasin illan lukemalla tarinoita myöhäisistä keskenmenoista miehen katsellessa aivan lohduttomana vieressä.

Tiedän tiedän, oma vika jne. Mutta silti, olo on todella kurja. Tällä hetkellä odotan että neuvolan soittoaika alkaa ja ruinaan sydänäänien kuuntelua. :cry:

14+4
 
@helskatti oon tosi pahoillani sun puolesta! Jaksamisia toipumiseen ja asian käsittelyyn :(

Mä menin tyhmänä ostamaan itselleni UnbornHeart kotidopplerin ja koko eilinen ilta meni itkiessä. Ekalla kerralla sain ihan muutamiksi sekunneissa nopeita synkeitä kuuluviin, mutta ne loppui nopeasti eikä enää löytynyt uudestaan. Kaksi kertaa tämän jälkeen yritin uusina ajankohtina, mutta näillä kerroilla ei löytynyt mitäään, paitsi oma syke tietystä kohtaan. Nyt olenkin sitten jo niin hysteerinen, että pienelle on varmasti käynyt jotain. Kruunasin illan lukemalla tarinoita myöhäisistä keskenmenoista miehen katsellessa aivan lohduttomana vieressä.

Tiedän tiedän, oma vika jne. Mutta silti, olo on todella kurja. Tällä hetkellä odotan että neuvolan soittoaika alkaa ja ruinaan sydänäänien kuuntelua. :cry:

14+4
Pikkuinen liikkuu tosi paljon ! Noilla viikoilla on vaikea saada sykkeestä kiinni :) Ja jos oot kuitenkin hetkittäin kuullut niin kaikki on varmasti ihan kunnossa !

Helskatti oon myös tosi pahoillani tilanteesta.. Kaikkea hyvää!
 
Pahoittelut kaikille menetyksen kokeneille!

Tervetuloa uusille mukaan!

Ja onneksi olkoon kaikille jotka saaneet hyviä uutisia nt-ultrasta!

Tänne ei mitään uutta, nt-ultra on loppuviikosta, sitä oootellessa:)
jännään joko hematooma olisi kadonnut ja voiko vauva hyvin,
välillä vihloo nivusiin ja mahan sivulle, verisiä vuotoja ei ole ollut.
Alamaha on turpea pallo, painoa tullut hiukan yli kilon verran vasta..
mulla yleensä kokonais kertymä raskausaikana painolle 15-20kg.
Etoo monta kertaa päivässä, välillä jatkuvasti mutta ilman pytyn syleilyä oon pärjännyt kuitenkin, väsymys on edelleen kovaa,närästys ruvennut vaivaamaan..

Linea negraa ei ole koskaan ollut ja ei ainakaan vieläkään näy, jokunen vanha raskausarpi kuultaa navan ympärillä.

Onko muilla synnytyspelkoa? Mä vastasin terv.hoit. että pelko on 8 luokkaa,pääsen joskus myöhemmin sitten pelkopolilla käymään.
 
Mä en myöskään jotenkin osaa ajatella synnytystä vielä. Tuntuu tosi kaukaiselta, vaikka ei siihen ole kun palttiarallaa puoli vuotta! Jännittäähän tuo, varsinkin se kontrollinpuute siinä ja mahd.vammat kauhistuttaa, mutta sen suurempia mörköjä ei vielä ole päähän tullut. Saa nähdä miten fiilikset muuttuu kun raskaus etenee.

Meillä poksahti tänään 13+0 :)
 
Suuret pahoittelut ja voimia jatkoon listalta pudonneille! :cry:

Tänään oli toinen neuvola ja siellä kaikki hyvin. Sydänäänet kuului mutta pikkuinen tosiaan liikkuu paljon niin joutui sitä muutaman kerran etsimään. Painoa oli tullut 500g vaikka ajattelin että joulun herkuttelut olisi voinut enemmänkin tuoda. :whistle: no nyt taas arki ja terveellinen elämä takaisin.

Pakko myöntää että synnytystäkin olen ajatellut. Välillä on tullut mieleen välähdyksiä aiemmista. Sattuuhan se, ei siitä mihinkään pääse. Sairaalakin on edellisen jälkeen vaihtunut niin uuteen paikkaan joutuu. En nyt sanoisi että pelkäisin. Kohtalaisen lyhyestä ajasta kuitenkin kyse ja palkinto on mitä parhain. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: ladygreen
Noh, jos minä kokeilen perustaa fb ryhmän ? Tehdäänkö niin että laitatte minulle täällä yv:llä oman nimenne ja vähän kuvailette omaa profiilikuvaa niin yritän lisätä teidät? Tänään illalla olisi aikaa kokeilla perustaa ryhmä? Teen salaisen ryhmän. Tai yritän tehdä :D
 
  • Tykkää
Reactions: hanggu ja Tillan
Noh, jos minä kokeilen perustaa fb ryhmän ? Tehdäänkö niin että laitatte minulle täällä yv:llä oman nimenne ja vähän kuvailette omaa profiilikuvaa niin yritän lisätä teidät? Tänään illalla olisi aikaa kokeilla perustaa ryhmä? Teen salaisen ryhmän. Tai yritän tehdä :D

Ja mielipiteitä siitä kuinka isoksi ryhmä saa tulla, jos tulijoita on. Annan mielelläni myös jollekin toiselle ylläpitäjän oikeudet sitten jälkeenpäin.
 
Kolmas heinäkuisten fb ryhmä on perustettu ! Minulle yv viestiä täällä, jossa kerrot nimesi ja hieman millainen on fb profiilikuvasi. Tarkasta asetuksista, että sinut voi löytää facebookista.

Lisään sinut hetkellisesti kaveriksi, jotta saan lisättyä ryhmään !
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tillan
Heippa taasen! Listaa koitettu taas päivitellä.

Ja pahoittelut listalta pudonneille. :(

Täällä ei ihan kunnon töytäsyjä oo tullu toviin (istukka edessä ja varmaan kasvanut eikä liikkeet oikeaan kohtaan niin osu.), mutta kutittelua on tuntunut. Doppleri kaivetaan päivittäin tässäkin raskaudessa esiin ja kuunnellaan menoa. Ja menohan on yleensä kova. :LOL:

Tiistaina alkoi toinen kolmannes ja samalla oksentelu. Ekan kolmanneksen aikaan vaan ällötti, mutta yhtään oksua ei tullu. Nyt sit huono olo tulee ihan tosta noin vaan ja sit pitää olla vessa/pussi lähellä. Samalla kaavalla siis menee kun esikoisenkin raskaus.

14+4
 
Moikka,

Oon lueskellut teitä jo kuudennelta viikolta, mutta jos nyt oikein ilmottautuisi mukaan, kolmannen fb-ryhmän innoittamana.

Torstaina ultrattiin heilutteleva ja hikotteleva pieni. Hiukan pelästytti niskaturvotus, joka kirjattiin 2,9mm... Vaikka olikin huono asento ja mittaukset heittivät 2,1 - 2,9mm.

Tänään 13+0 eli
La 14.7./eka/SATKS
 
  • Tykkää
Reactions: Neasyos ja Tillan
@4N5KU sanottiinko ultrassa mitään niskaturvotuksesta vai sanoivatko kaiken olevan kunnossa? Ootko saanut vielä verikokeiden tuloksia? Jos ultrassa ei olla sanottu että pitäisi huolestua, niin sinuna ottaisin ihan rauhaksiin. Kyllä ne sieltä olisi reagoinut jos olisi jotain reagoitavaa (y)

Vitsi, me vähän miehen kanssa innostuttiin tänään kun löydettiin täydelliset yhdistelmärattaat ja laitettiin ne sitten tilaukseen! Oon ihan innoissani niistä, on kyllä niin päheet kärryt. Tietenkin olisi ollut järkevää odottaa vielä rakenneultraan, mutta en nyt hormoonipäissäni halua ajatella järkevästi :love:

Masussa on alkanut tuntumaan jo useammin ”kuplia” jotka tulkitsen vauvan liikkeiksi. Alkaisipa liikkeet tuntua kunnolla! Onko muilla tuntunut vielä mahdollisia liikkeitä? :)

15+2
 
Minäkinpä kirjoitan tänne pitkästä aikaa! Joulukuu meni hirveässä kiireessä (töissä haipakkaa) + väsymys + etomiset ja ruokahaluttomuus, mutta nyt oon päättänyt, että suosta noustaan:D

Oon lähdössä lenkille kaverin kanssa, viime viikolla en käynyt ja aina jännittää pystyykö vielä vai alkaako tuntua pahalta se tärinä:)
Lisäksi pitäis alkaa tekeen itselle kunnon ruokaa, oon elänyt pelkällä puurolla, kun ei jaksa mitään tehdä, kun sitä ei kuitenkaan halua sitte syödä:ROFLMAO:

@ladygreen onnittelut kärrylöydöstä:) Mä en ole vielä edes jaksanut alkaa kartoittaa mitä kannattais hankkia, enkä ole mitään ostanutkaan.

Kävin ultrassa vko sitten ja kävi ilmi, että olikin vielä liian aikaiset viikot niskaturvotuksen tutkimiseen. Se ois sitten ens viikolla. :)

La siirtyi 29.7.
 
  • Tykkää
Reactions: Neasyos
@ladygreen Lääkäri kyllä totes, että ei kannata huolestua, ettei siis ainakaan nähnyt mitään poikkeavaa. Tänään soittivat Down-riskiluvun olevan 1:175, eli "positiivinen". Siispä huomenna verikokeisiin!

Yritän tietenkin ajatella järkevästi, mutta kyllä tänään silti itketti. Neuvolan puhelu tuli vielä "hyvään" aikaan, kun kiskoin sovituskopissa äitiyshousuja jalkaan...
 
@ladygreen mitkä vaunut tilasitte? Mä oon kans yrittänyt etsiä sopivia sisarusrattaita mut se on ihan mahdoton tehtävä :LOL:

Mulla on nyt muutaman päivän tuntunut liikkeitä, tänään 14+4 ja dopplerilla kuunneltaessa on kans kuulunut sellasia iskuja :love:
Mä oksentelen edelleen joka aamu yhden kerran, päivä menee ihan ok mut iltasin alkaa taas pahaolo.
Masu on jo kivasti pyöristynyt  :love:Mamavaatteet odottaa postissa, jospa huomenna pääsis hakemaan (y)

14+4
 
Tervetuloa 4N5KU ja toivottavasti olisi väärä hälytys. :) Todennäköisyydet on kuitenkin terveen lapsen puolella.

Äityispakkaus on tosiaan julkaistu yleensä maalis-huhtikuussa ja se on ollut lapsimessuilla hypisteltävänä. Viime vuonna se taisi olla jo jaossa kun messut oli. Se äitiysavustuksen rahasummahan nousee just meille sopivasti eli kun la on 1.6.18 jälkeen niin saa sen 170e jos siis rahana valitsee.

Meillä on Brion smile rattaat kuopuksen jäljiltä. Oon kyllä ollut niihin oikein tyytyväinen, mutta koppaa ei niihin ole kun kuopus oli jo sen ajan ohi kun ne hankittiin. Pitänee katsoa löytyisikö sellainen käytettynä vai ollaanko sitten vaan ilman. Britax smile kai on aika vastaava mutta tuskin se koppa kuitenkaan suoraan sopii.

Maha alkaa tosiaan näkyä, mutta vielä ei kukaan ole kehdannut kysyä. Näyttää kuitenkin myös mahdolliselta että olisi vaan vähän lihonut. :D liikkeet on tuntunut reilun pari viikkoa mutta ei päivittäin ja pitää todella pysähtyä kuuntelemaan.

emmilotta 14+5
 
Nt-ultrassa käyty viime viikolla, masun päältä ultrattiin. Kaikki vaikutti olevan hyvin, niskaturvotusta n.1mm, vauva oli kasvot suoraan ylöspäin ja ei meinannut kääntyä sopivaan asentoon, masun päältä "töni" niin hetkeksi vauva kääntyi ja aika hätäisesti mittasi turvotuksen..
La pysyi ennallaan,eli 15.7,kun pieni vastasi päivälleen arvioitua laskettua aikaa. Rakenneultra n.7vk;n päästä.

Lensin pepulleni tässä yks päivä, oli sen verran liukasta ulkona, oikea kankku vihoitellut. Uskon ja luotan vauvalla kaiken olevan hyvin, koska onhan pieni hyvässä suojassa ja olen aikaisemmissakin raskauksissa kaatunut talvikeleillä ja kaikki ollut hyvin, mutta kyllä se silti aina säikäyttää.

Hyviä vointeja kaikille ja pidetäänhän täälläkin keskustelua yllä:)
 
  • Tykkää
Reactions: Neasyos
14+0 tänään, hurjan äkkiä tää aika mennee :) Ens vk torstaina neuvola ja -lääkäri, pääsee näkemään taas möykkyä. Jotenkin tää raskaudesta nauttiminen on jäänyt, oireettomuus pelottaa. Jos möykky ei olekaan vaikka elossa enää:( Masu kyllä tuntuu kasvaneen vähän, mieskin sanoi jo että söpö kumpu alkaa näkyä.
 
  • Tykkää
Reactions: 4N5KU
Moikka, olen lueskellut viestejä täällä jo alusta asti, mutta nyt vasta uskaltaudun kirjautumaan itsekin kun eka kolmannes takana ja np ultrassa käyty viime viikolla toteamassa että kaikki on hyvin. Vikkelä kaveri tuolla vatsassa vipeltää. Nyt ollut useampia kertoja "nippailuja" vatsassa, mutta en ole varma onko ne vauvan liikkeitä vai elohiiri :D

Kyseessä ensimmäinen lapsi ja la 10.7. ja sairaala SATKS.
 
Minäkin pitkästä aikaa tulen kirjoittelemaan. Pahoinvointia ollut viimeinen kk, nyt hieman jo alkaa helpottaan vaikka yökkäyttää todella herkästä. Tiettyjä keveitä ja raikkaita ruokia voi syödä, mutta ei mitään lämmintä ruokaa. Sairaslomalla edelleen. Huomenna ultra <3 sitä onkin odotettu! Varhaisultrassa kävin rv 6+5 jossa oli kaikki hyvin, ja rv 9 kuului neuvolassa sydänäänet, mutta jotenkin sitä on niin pelokas koko ajan että pelkää jonkin menneen pieleen. Huomenna onneksi selviää. Lisäksi minulla todettiin paha anemia. Rautavarastot tyhjät, punasoluja on vähän ja ne on pieniä ja aneemisia. Hb 88 ja pahoinvoinnin vuoksi en voi syödä rautaa. Äippäpolille laittoivat lähetteen rautainfuusioon. Sitä nyt seuraavaksi odotellessa jos toisi edes hieman helpotusta oloon. Saman infuusion sain edellisessä raskaudessa.
Kivoja kuulumisia saanut osa ultrassa, ja ne ketkä saaneet vähän säikäyttävämpiä uutisia niin tsemppiä ja toivotaan parasta!
Rv 12+1
 
Äit.nlassa käyty;
Paino 49,8kg(47,7kg)
RR 124/74
Pissa puhdas
HB 118(145)
Vauvan Syke +
Vauvan liikkeet ++

Sain ultran kun sanoin että kaaduin viime viikolla ja tietty jonkinlainen
huoli aina on vaikka ei kipuja tai vuotoja ole ollut. Kaikki oli hyvin, siellä pieni viuhtoi menemään.
Hematooma oli kadonnut jo.

Vauvan liikkeitä olen tuntevani jo kun itse rauhoitun alas kuulostelemaan, semmoisia hentoisia kuin kupla puhkeaisi kevyesti:LOL:
Viikkoja nyt 13+4.

muoksmuoks:LOL:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä