Heinäkuiset 2018

Mulla ne aiemmin tuntemani kuplan tunteet on hävinnyt vatsanpohjasta vaikka kuinka yritän rauhoittua ja keskittyä niitä tuntemaan. Onneksi oon tolla dopplerilla saanut nyt sydänäänet kuuluviin ja se helpottaa aika paljon. Olisi vaan niin ihana alkaa tuntemaan jo toisen liikkeitä, mutta kaikki aikanaan :)

Tällä hetkellä ei oikein muuta mainittavaa, aika kuluu hitaasti eteenpäin..

15+6
 
  • Tykkää
Reactions: Mirggunen
Toinen neuvola käyty. Vahvat ja tasaiset sykkeet kuului (150 keskiarvo) <3. Paino noussut 700g viime käyntiin. Sf mitta oli 16, joka ilmeisesti menee yläkäyrillä.

Sitten odotetaan vielä ikuisuuden rakenneultraa. :cautious:

16+3
 
Kävin tänään saamassa rautaa infuusiona suoneen. Samalla sovittiin että rakenneultra tehdään sairaalalla. Sekin sitten siirtyi kahdella viikolla eteenpäin mitä olisi alunperin ollut keskusneuvolassa. Lisää odottamista vain minulle :notworthy:
Rv 12+5
 
Ja nyt kun tässä katsoin niin rakenneultra on vasta rv 23+0. Hirveän myöhään ?!!? :eek: Varmaan oman mielenrauhan vuoksi pakko soittaa joku päivä tuonne äitiyspolille että onhan tuo ok kun vasta noilla viikoilla (n) millä viikoilla muilla on?
 
Moikka! Täällä kans jo pitkään ollu hiljaiseloa. Nyt taas koitan ryhdistäytyä.

Meillä kans on tapahtunu aikas paljon tässä välissä. NP ultra meillä oli 18.12 ja siellä tosiaan selvis, että odotellaan kaksosia. Tuntuu, että ei jotenki ollenkaan saa sulateltua asiaa. :D Ihan hyvillä mielin ollaan oltu kyllä uutisesta asti, mutta jotenki on tosi paljon enemmän huolia. Hankintoja tulee kumminki puolet enemmän ja sitte oma jaksaminen huolettaa. Jos normaali painon nousu kaksosraskaudessa on 20-30 kiloa nii miten hyvän tähen sitä nivelet kestää?? :D Saati sitte iho?? :D
Oon myös jatkuvasti ihan varma, että tulee keskenmeno tai että toinen vauvoista kuolee.. :( Jotenki kans semmonen hysteerinen olo..
Mies myös pelkää että onko mun loppuajan hormooni mielentila vaihteut nyt kaksinkertaset esikoiseen verrattuna.. :D:D

Meille ton kalenterin mukaan olis tulossa tyttö. Mutta miten oisko ne molemmat sitte tyttöjä? :D

Rakenneultra meillä on kans enskuussa ja jännitän sitä kauheasti. :D Sanoin miehelle, että nyt ku on kaksoset nii haluaisin tietää että kumpia sieltä tulee, mutta mies ei välttämättä halua. :D Jos tuleeki kaks poikaa nii haluan kyllä esikoistytöltä säästetyt vaatteet hävittää... :D

Oiskohan siinä nyt tarpeeks pitkä sepustus tälle päivälle. :D
Mitäs muille kuuluu? :)

Ainii nyt rv 15+5
 
  • Tykkää
Reactions: Mirggunen
@4N5KU ihanaa, että kaikki on hyvin ja onnea pojasta! :love:

@maikkivaan onnea kaksosista, saa nähdä tuleeko samaa vai eri sukupuolta olevat pikkuiset :love:

Täällä voidaan vihdoin hyvin, vaik kerran olen oksentanut tällä viikolla ja nyt tuntuu siltä, että uskaltaisin ehkä kokeilla kahvin juomista. Saa nähdä heittäydynkö tänä viikonloppuna niin villiksi! :coffee:

Vaunut saapuivat ja ne on kyllä täydelliset. En malta odottaa että niissä pääsee pikkuista työntelemään. Olen myös hankkinut muutamat pienet bodyt ja niitä onkin sitten ihana hypistellä. <3

Onko muut tehneet vielä mitään hankintoja?

17+0
 
  • Tykkää
Reactions: charleene
Hei! Yksi mamma ilmoittautuu mukaan ryhmään. Oon lukenut viestejä jo pitkään, mutten oo vielä uskaltautunut liittyä mukaan. Meille oli niin yllätys tämä tulokas, että olin niin epäluuloinen että oonko mää nyt oikeesti raskaana . Pelottaa silti vieläkin että voipi vielä tulla pois. Mutta jospa ei ❤. Np ultrassa käyty jo joulukuussa 22.12 ja kaikki näytti olevan hyvin. Vauva on vain niin takana, että oli vaikeaa nähdä ja ultraaminen sattui. Lääkäri ja ultranhoitajakin sanoi että minulla on taaksepäin kallistunut kohtu. Se vähän on jännittänyt, että voiko tulla viel pois. Nyt viikot 16+5. La ois 3.7 ja oysissa ois synnytys. Ihan hirvee oli alkuraskaus, mut nyt tuntuu hyvältä. Haluaisin kysyä teiltä muilta, että onko muilla ollut jo turvotusta jaloissa? Mua vähän se huolestuttaa, että mulla jo nyt. Pitää seuraavalla kerralla neuvolassa sanoa, et onko normaalia. Rakenneultra mulla viikolla 22, minusta aika myöhään. Pitää yrittää malttaa odottaa.
 
@4N5KU onneksi kaikki on kunnossa ja onnea pojasta! :love:

@maikkivaan onnea kaksosista! Uskon että riskiraskaus on stressaavaa mutta seurantakin on varmasti myös sen mukaista. :)

Täällä on vointi aikalailla normaali. Eipä muuten huomaa olevansa raskaana kun että maha on kasvanut. Vaikka työvaatteet onkin aika väljät, niin muutamat työkaverit on arvanneet. Pakko oli pomollekin käydä tunnustamassa ettei kuule muuta kautta. Oli kovin yllättynyt, mutta iloisesti kuitenkin suhtautui vaikka etukäteen vähän sitä jännitinkin mikä vastaanotto tulee.

Sokerirasituksessa kävin tällä viikolla ja kannasta kävin katsomassa että puhtain paperein selvisin. Toisen kerran rasitukseen sitten joudun vielä 28 viikoilla muistaakseni. Rasitus itsessään ei mikään paha mun mielestä ole, tämä oli jo mun neljäs kerta, mutta aikamoinen järjestely että pääsee sinne kahdeksi tunniksi istumaan. Lapsia ei todellakaan voi ottaa mukaan.

Liikkumaan oon pystynyt melko hyvin ja jumppaan oon taas joulutauon jälkeen selvinnyt. Hyppimiset ja mahallaan tehtävät liikkeet on kyllä ollut pakko jättää väliin kun tuntuu niin epämiellyttäviltä mahassa. Toivottavasti pystyisi mahdollisimman pitkään liikkumaan. :)

Rakenneultra mulla on rv 21+2.

Emmilotta 16+4
 
@charleene mulla ei ole varsinaisia mielitekoja mitään tiettyä ruokaa kohtaan. Tosin välillä tulee himo saada juuri sitä tiettyä makua, esim. viime vklp oli pakko alkaa tekemään suklaamansikoita. En vaan päässyt himosta yli :D

Mitä mieltä olette hiusten värjäämisestä raskausaikana? Mä olen ollut koko raskauden värjäämättä ja juurikasvu alkaa olemaan sen mukainen... toisaalta haluisin värjätä, mutta pelkään sen aiheuttavan vauvalle tulevaisuudessa allergioita/astmoja jne. Näitä kun ei ole kokonaan pystytty poissulkemaan etteikö hiustenvärjäys sellaista aiheuttaisi.o_O

16 päivää raskauden puoliväliin ja 23 päivää rakenneultraan! :love:

17+5
 
Täälläkään ei mihinkään tiettyyn ruokaan jatkuvaa tai mitään kovin outoa makuyhdistelmää kohtaan mielitekoja, toki välillä pitää jotain tiettyä saada, kuten sour cream-onion cashewpähkinöitä jäätelön päällä kera kinuskikastikkeen:p.

Hiuksia en ole värjännyt raskausaikana, muutenkin vähän katsonut mitä kosmetiikkaa käytän.

Maha on kyllä jo aika turpea, äitiysvaatetta olen jo ruvennut käyttämään. Vointi ihan hyvä, mulla on ruvennut viime raskaudessa ärtynyt suonikohju oireilemaan, on ihan kosketus arka välillä..ärsyttää että jo nyt tämä vaiva tuli.
Närästys vaivaa, koko ajan etoo, väsyttää,aloitin käyttämään nyt lisä rautaa.
Hengästyn kyllä jo kovin jos yhtään rivakampaan tahtiin yrittää ulkona mennä.

Seuraavaksi ois lääk.nla helmik. alussa ja ra-ultra vasta helmik. lopulla..näitäpä ootellessa:ROFLMAO:
 
Ajattelin että voisin ottaa tiheitä raitoja tukkaan, niin että väri ei ole kosketuksissa päänahkaan. Sais edes vähän tota järkkyä juurikasvua piiloon. Ja siihen joku ihan viiden minsan kevytsävy päälle kiiltoa antamaan. Muuten vältän kyllä hajuvettä ja jopa deodoranttia (en tarvitse sitä kyllä oikeastaan muutenkaan), ja vartalovoide on hajustamaton.

Mulla oli ihan alussa hillitön kalakeittohimo :D Sittemmin on tehnyt mieli esimerkiksi maustekurkkuja aina välillä ja paprikaa. Lempparivälipala on maustamaton jugurtti, jossa reilusti puristettua sitruunaa ja jäisiä mustikoita. Jotenkin kaikki hapan ja suolainen maistuu tosi hyvin. Suklaa alkoi yököttää siinä kasiviikon tienoilla eikä maistu vieläkään.
 
Huh enpä oo muistanut kirjoitella tänne. Ihanaa että täällä on ainakin yhdet kaksosetkin :love:

Mulla on kunnon vauvamasu, vertailin esikoisen masua ja nyt, niin on selkeä ero muodossa. Nyt ois ns. poikamasu, mutta saas nähdä :D

Mielihaluja on kaikkeen suolaiseen ja koko ajan on kauhea nälkä.

Liikkeitä tuntuu aina sillon tällön, mutta aika vähän. Tahtoisin jo niin rakenneultraan :love:

17+0
 
Mitään erityisiä mielihaluja ei ole ollut. Ei ole kyllä edellisissäkään odotuksissa ollut.

Hiukset olen värjännyt kampaajalla viimeksi syyskuussa ja juurikasvu alkaa olla aivan järkyttävä. :unsure: Pakko varmaan kertaalleen raskausaikana värjätä. Muuten en oo mikään kova kosmetiikan kuluttaja. Deodorantti nyt on pakollinen ja kevyt meikki että kehtaa töihin ihmisten keskelle mennä. :D

Liikkeitä tuntuu lähes päivittäin ja sitten kun on pidemmän aikaa tuntumatta niin ehtii jo kuvitella kaikennäköistä. :cautious: Ostin uuden dopplerin kun edellisen oon laittanut kiertoon. Tämä uusi on jotenkin huonompi ja vieläkään en meinaa kunnolla saada sydänääniä kuulumaan. Hölmöltä tuntuu tällainen stressaaminen ja koitan sen nopeasti sivuuttaa.

Emmilotta 17+3
 
Värjäsin hiukset viimeksi ennen raskautumista. Nyt varasin kampaajan parin viikon päähän. Värjään siis 1-2 raskauden aikana. Mulla on tummat hiukset, jotka värjään vielä tummemmaksi, joten väriaine ei vaikuta päänahassa yhtä kauan kuin vaalennus.

Huomanna poksahtaa 19. viikko käyntiin.
 
  • Tykkää
Reactions: ladygreen
@emmilotta äh, oon kyllä niin kateellinen kun tunnet jo liikkeet. Mulla on edessä oleva istukka niin mä en tunne yhtään mitään vaikka kuikka kuulostelen. Ei voi mitään, mutta todella turhauttavaa :cool:

Onko teillä millainen olo/tunne vauvan sukupuolesta? Itsellä oli alkuun poikafiilis, mutta nyt tunne on muuttunutkin tyttöoloksi. Mahan muodosta en oikein osaa sanoa, että kumpaa se olisi enemmän vaikka hyvin onkin tullut esiin. Se menee pystyyn eteen niinkuin poikamahassa, mutta se on myös samanaikaisesti levinnyt sivuille kuten tyttömahassa eli ota tuosta nyt selvää :D

18+1
 

Yhteistyössä