Heinäkuiset 2018

Aika vähän olen nyt seuraillut täällä viestejä, ei ole vaan jaksanut. Anteeksi siitä kaikille. Viikko sitten alkoi hento, vaalean punainen vuoto. Kävin gynellä ja käytin viikon metronidazolia tulehduksen hoitoon. Tänään alkoi sitten reilumpi, verisempi vuoto... :( Väsymys on ihan jäätävä, vaikka olen nukkunut, eikä tää varsinaisesti mieltä virkistä. Eli mut saa varmaankin poistella jo listalta.
 
@Neasyos mullakin on vähän epäselvää että milloin tuo np-ultra on.. mulla on ensimmäinen neuvola aika viikon päästä ja heti seuraavana päivänä eka neuvolalääkäri. Tehdäänkö siellä siis pelkkä ultra vai jo np-ultra? (n)

Mä en myöskään ole saanut mitään esitietolomakkeita täytettäväksi o_O. On tämä erikoista!

Voiko tuota np-ultraa tehdä edes 10+1 päivillä?
Ei kai neuvolassa ultraa tehdä? Siihen varataan sitten erikseen aika, Turussa ainakin tyksiin tehdään lähete ja sitten sieltä varataan itse aika np-ultraan.
 
Aivan joo, ehkä mä nyt ymmärrän paremmin ton raskausviikko jutun :D

Tänään käyty varhaisultrassa, siellä yksi sydän kovasti jumputteli, syke 155, pituus 12,6mm ja vastasi viikkoja 7+4 ja niinhän se on edellisistä kuukautisista (minun tapauksessa keskenmenovuodosta) laskettuna tänään tasan 7+4 :)
 
  • Tykkää
Reactions: eevas
Pitäsköhän minunkin hypätä tänne keskusteluun mukaan, facebook-ryhmään jo laitoin liittymispyyntöä..

Viime viikolla vasta testin tein ja ihan selkee plussa oli, mikä oli sinänsä yllättävää, koska mieheni oli melko varma, ettei hän pysty lapsia saamaan ollenkaan. Ilmeisesti näin ei kuitenkaan ole :D iloinen yllätys! Ilman ehkäisyä ollaan oltu kesästä asti, "tulee jos on tullakseen"-periaatteella.

Mulla on kolme lasta jo ennestään, miehelle tää on tosiaan ensimmäinen. Laskettu aika ois kaiketi 21.7. mutta mulla kyllä kierrot heitelly niin paljon, että ihan tarkalleen en osaa laskea/veikata :D

Väsymys on ihan älytöntä! Päivisin tuntuu, että voisin vaan nukkua koko ajan ja yöllä sitten heräilen vähän väliä eikä uni tahdo millään tulla.. Vaikka nyt en ees päiväunia oo ehtiny nukkua, että vaikuttas noihi yöuniin. Inhottavaa koulussakin olla, kun tuntuu välillä, että nukahtaa seisaaltaan kesken hommien :D Myös pientä pahoinvointia ollu, yököttää, ällöttää ja kuvottaa, välillä pitää käydä pöntöllä yökkimässä, mutta harvemmin sieltä mitään tulee kuitenkaan.. Ja koko ajan kiukuttaa, ihan pienetkin asiat saa savun nousemaan korvista. :D koitan olla räjähtelemättä miehelle, ettei se pelästy heti alkuun tätä :D

Enpä nyt äkkiseltään muuta keksi, enkä jaksanu ihan koko ketjua ees lukasta läpihte, sieltä täältä vaan jotain, ni en oikein osaa kommentoida mitään :D
 
@Neasyos mullakin on vähän epäselvää että milloin tuo np-ultra on.. mulla on ensimmäinen neuvola aika viikon päästä ja heti seuraavana päivänä eka neuvolalääkäri. Tehdäänkö siellä siis pelkkä ultra vai jo np-ultra? (n)

Mä en myöskään ole saanut mitään esitietolomakkeita täytettäväksi o_O. On tämä erikoista!

Voiko tuota np-ultraa tehdä edes 10+1 päivillä?
Ei sitä tehdä neuvolassa :) ne varmasti siellä kertoo miten se teillä varataan. Yleensä se tehdään siinä 11-13 viikoilla. Mulla oli esikoisesta 12+3.
 
Heippa! Mä haluisin liittyä myös salaiseen Faceryhmään.
Mulla nyt 8+4 ja toinen tulossa, poika on kohta jo 10 v . Synnytyssairaalana TAYS ja olen kohta 38 vuotta.

En oo ennen näille Forumeille kirjoitellu...
 
Ei kai neuvolassa ultraa tehdä? Siihen varataan sitten erikseen aika, Turussa ainakin tyksiin tehdään lähete ja sitten sieltä varataan itse aika np-ultraan.
Käyks turkulaiset nykyään TYKSissä nt-ultrassa? Sillon ku mä asuin Turussa, niin neuvolasta varattiin aika suoraan neuvola käynnin aikana sinne kaupungin sairaalan äitiysultrakeskukseen. Kaarinalainen kaveri kävi TYKSissä muistaakseni. Mulla on nykyään yksityisellä nt-ultra, kunta ostaa medisonarilta palvelun. Et vaihtelevaa käytäntöä. Mut kyl ne neuvolasta kertoo miten toimitaan. :)

Mul parin viikon päästä eka neuvola, en odota yhtään ku se on melko turha käynti se. Tai saa sieltä lähetteen ultraan ja labraan. Mut muuten mua vaan ärsyttää se käynti.

Toisessa salaisessa fb ryhmässä on vielä tilaa, mulle vaan yksäriä tulemaan.
 
Joo totta, sori niinhän se on että turkulaiset käy siellä kaupungin sairaalalla ja esim just kaarinalaiset tyksissä! Mun eka lapsen raskaus oli turussa ja sillon kävin siellä kaupungin sairaalalla uötrassa ja tää toinen raskaus Kaarinassa ja sillon kävin tyksissä ultrassa :) mut joo ne neuvolassa tekee lähetteen sinne ultraan ja joko aika tulee kotiin tai sitten se varataan itse :)
 
Eilen ja tänään ollut todella pelonsekaisia tunteita. Pelko siitä että onko kaikki kunnossa ja päättyykö tämä raskaus onnellisesti pyörii mielessä. Mua on vähän pistellyt kohdusta, mutta yritän ajatella että johtuisi kohdun kasvukivuista. Pystyisipä rentoutumaan ja saamaan positiiviset ajatukset takaisin!

Muita pelkotiloja kokevia? :(

9+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mirggunen
@ladygreen täällä samanlaisia pelkoja ja ajoittain jopa ahdistusta. Päivittäin menkkajomotusta ollut, välillä melko kipeääkin tehnyt ja näiden takia pelottaa, että kaikki ei ole kunnossa :(
Yritän itseäni rauhoitella, että kohtu se vaan venyy ja paukkuu, mutta aika epäluuloinen olo on itsellä välillä..ja aiemmista raskauksista aikaa melkein 9 ja 12 vuotta niin ei ole niiden kipuiluista mitään muistikuvia. Onneksi ensi maanantaina olis ultra, niin pääsee edes vähän tilannetta kurkkaamaan ♡


Onnea kaikille uusille plussanneille! Mä olen pyörinyt enemmän tuolla faceryhmässä viime aikoina :)

Elisia89 ja rv 6+3?
 
@ladygreen täällä kanssa pelottaa, kun ne kivut on melkein ainoa oire turvotuksen lisäksi. Eilen oli vähän paha olo, mutta nyt ei juurikaan.. Mun pitäis vielä viikko jaksaa ennen varhaisultraa:unsure: Ja joo eihän se takaa, että kaikki menee hyvin, mutta tietäisi edes ollaanko siellä vielä mukana..

6+3 (menkoista laskettuna 7+3 mutta mulla on tosi pitkät kierrot:ROFLMAO:)
 
  • Tykkää
Reactions: Mirggunen
Pahoittelut vuuti ja Menia :(

Väsymystä tuntuu olevan ilmoilla ja niin on täälläkin. Klo 18 aikoihin alkaa olla semmonen olo että voisi vaikka mennä nukkumaan ja illat menee ihan koomaillessa. Mitään ei jaksaisi tehdä.:sleep:
Muuten oireena on aaltoileva pahoinvointi. Tähän asti en ole syönyt aamupalaa työpäivinä kotona vaan vien lapset ensin päiväkotiin ja töissä oon syönyt aamupalan. Nyt muutamana aamuna olen päiväkodin eteisessä yökkinyt lapsia riisuessa niin olen todennut että syömällä ennen lähtöä voi sitä pahoinvointia estää.

Kävin tänään ensimmäisessä neuvolassa ja on taas lappujen määrä lisääntynyt. Esitietokaavake ja audit tuli jo aiemmin postissa. Neuvolakorttikin on laajentunut edellisiin nähden. Kaikki arvot oli ok ja influenssarokotteen otin. Seulontaverikokeisiin pitäisi mennä viikon päästä ja np-ultra täytyy itse varata. Sokerirasitukseen pitää myös mennä 12-16 viikoilla kun esikoisen odotuksissa oli raskausdiabetes. Rusehtavaa tiputteluvuotoa on nyt parin viikon ajan ollut vaihtelevasti. Sitä mulla on ollut kaikissa raskauksissa mutta kyllähän se huolestuttaa. Terveydenhoitaja kehotti seurailemaan ja mikäli vereksi muuttuu vuoto niin täytyy päivystykseen hakeutua. Pari viikkoa ainakin vielä löysässä hirressä oloa siis. o_O

9+0
 
@ladygreen eiköhän ne ole kasvukipuja vain :) Onko sulla vielä oksentelua/pahaa oloa?

Mulla oli tänään eka neuvola, oli joku opiskelija ja sen kyllä huomasi :D Täytin eilen esitietolomakkeen netissä, eli se meni suoraan sinne neuvolan tietoihin, mutta silti ne täysin samat asiat kysyttiin uusiksi :rolleyes: Ja sitte kyseltiin meidän asumismuotoa, oikeen huoneiden lukumäärä piti kertoa :ROFLMAO: Mitähän ne sillä tiedolla tekee?
En saanut yhtään niin paljon lippulappuja kuin esikoisen ekalla käynnillä. Ruoka-ainelista, sikiöseulonnoista kertova lappu sekä joku lappu, minkä annan verikokeen ottajalle.

Varattiin samalla np-ultra, 21.12 :love: Viikkoja silloin 12+0.

8+6
 
Eilen ja tänään ollut todella pelonsekaisia tunteita. Pelko siitä että onko kaikki kunnossa ja päättyykö tämä raskaus onnellisesti pyörii mielessä. Mua on vähän pistellyt kohdusta, mutta yritän ajatella että johtuisi kohdun kasvukivuista. Pystyisipä rentoutumaan ja saamaan positiiviset ajatukset takaisin!

Muita pelkotiloja kokevia? :(

9+2

Myös pelkotiloja kokeva täällä ! Kolmas lapsi mutta niin erilainen alkuraskaus. Ei muita oireita kun alavatsan kipuiluja. Koko ajan sitä miettii onkohan kaikki hyvin. Ensi maanantaina varhaisultra. Aiemmissa raskauksissa en ole käynyt, mutta nyt varasin oman epäluuloisuuden vuoksi. Tänään 6+0, viikko kerrallaan! Esimiehelle kävin tänään kertomassa raskaudesta, kun voi vaikuttaa siihen missä voi työskennellä. Muuten eivät miehen lisäksi muut vielä tiedä. En malttaisi odottaa että voi kertoa muillekin, mutta haluan odottaa ainakin tuon varhaisultran :)
 
Täällä käyty tänään lapsettomuuspolilla alkuraskauden ultrassa, viikkoja menkkojen mukaan 7+0, pikkuinen vastasi viikkoja 6+6, kokoa oli 8mm ja sydän sykki vilkkaasti. mulla ihan sydän sykkyrällä onnesta kun tällä kertaa löytyi elävä pikkuinen, tätä on sentäs ootettu yli kaks vuotta. nyt kaikki lapsettomuushoidot ei tunnukaan enää niin turhauttavilta vaikka vielä on matkaa ns. turvallisille viikoille, päivä kerrallaan..
 
  • Tykkää
Reactions: Mirggunen
@ladygreen Mulla oli tänään eka neuvola, oli joku opiskelija ja sen kyllä huomasi :D Täytin eilen esitietolomakkeen netissä, eli se meni suoraan sinne neuvolan tietoihin, mutta silti ne täysin samat asiat kysyttiin uusiksi :rolleyes: Ja sitte kyseltiin meidän asumismuotoa, oikeen huoneiden lukumäärä piti kertoa :ROFLMAO: Mitähän ne sillä tiedolla tekee?
Erikoinen kysymys, huoneiden lukumäärä. Mä olisin todellakin kysynyt et mitäs se sulle kuuluu. Tai yleensäkään asumismuoto. Jos ne tekee jotain tutkimusta tms. Meil ei oo aiemmin udeltu, mut nyt en oota yhtään sitä ekaa neuvolaa...

Teillä ketkä ootte jo käyneet ekassa neuvolassa, niin kuinka kauan se käynti kesti? Tietäisitkö vähän varautua mihin aikaan oon sit töissä. ;)
 
Meillä kysyttiin tota asumismuotoa ja huoneiden lukumäärää vasta siinä kohtaa kun vauva oli jo syntynyt ja mentiin ekaa kertaa lastenneuvolaan :D hämmentyneenä vastasin että "omakotitalo, neljä makuuhuonetta, olohuone ja keittiö...." ja sit yhdessä naurettiin terkkarin kanssa että on se hemmetin hyvä että keittiökin löytyy :D et kaipa ne hakee tossa sitä makuuhuoneiden määrää, miksi, sitä en todellakaan tiedä..
 
@Nearroka mulla kesti 50 minsaa, mut ois menny nopeampaa, jos ei ois ollut opiskelija. Esikoisesta tais kestää sen tunnin verran, sillon sai niin paljon kaikkia lappuja ja kaikki oli uutta :D

Joo en tiiä mihin tilastoihin he tarvii huoneiden lukumäärää, oisko ne valittanut, jos asuttais vaikka yksiössä :ROFLMAO:

9+0

Ps. Joko joku on alkanut ottamaan masukuvia? :love:
 
Hei täällä uus kaksplussalainen! Meillä mennään neuvolan mukaan rv10, pääsis jo ekaan ultraan missä varmistuu millä viikolla mennään

Ekaa odotan! On tää jännää. Ens tiistaille sain ekan neuvola-ajan, en malta pysyä housuissani. Eilen jo tuli niin kauheen huono fiilis, että mitäs jos en olekaan raskaana ja aamulla piti pissiä tikkuun, ja mitäs muutakaan se näytti kun raskaana
 
  • Tykkää
Reactions: Jennimarikan
Onnea @Peppiis18 Onko sulla ollut jotain oireita? :)
Itseasiassa jopa pelottavan vähän! Siksi välillä tullutkin olo että onko tässä edes paksuna. Ei oksentelua, vähän kuvottavaa oloa tosi harvoin (aamulla ennenkun ehtii syömään). Tissit toki kipeät, ja turvottaa noin muutenkin mutta siinäpä ne on. Ei isompaa väsyä mitä normaalistikaan jne, ei mitään alavatsanippailuja ja mitä näitä nyt kaikkea onkaan
 

Yhteistyössä