~Heinäkuiset 2020~

@Mini-n-n hienoja uutisia, onnea :love:

Olen ollut huolissani oireiden katoamisesta yksi kerrallaan noin viikko sitten. No, nyt alkaa oireita palautumaan, palelua, vatsakipuja, rintojen arkuutta ja aamun etova olo. Oireet maltillisia, toivottavasti ei kuitenkaan kuvitteellisia o_O. Joka tapauksessa mielenrauhan vuoksi ja selvyyden saamiseksi varasin varhaisultran ja sainkin sen viikon päähän, jolloin olisi 7+3.

Ilmeisesti tästä se murehtiminen alkaa, kun aluksi koko raskaus oli yllätys ja aiheuttaa monenlaisia pohdintoja siitä, mihin kaikkeen tämä nyt vaikuttaakaan työssä, harrastuksissa ja erinäisissä sovituissa asioissa. Ja sitten tämä keskenmenon pelko, hirveä murhe, että tässäkö tämä oli. Ja mitä ilmeisemmin, jos tämä raskaus tästä etenee, niin tämä on todellekin vasta alkusoittoa murehtimisen osalta :LOL:.
 
@Mini-n-n Ihania ultrauutisia. ❤

Liityn tuohon samaan hämmästelijöiden porukkaan. Vaikka tän on kerran aiemmin käynyt loppuun asti läpi, niin en todellakaan enää muistanut miten jännittävää tää alku on ja miten kokonaisvaltaisesti kaikki raskauteen liittyvät ajatukset pyörii mielessä lähes 24/7. Toki nyt kun lähtee miettimällä miettimään, niin olihan niitä erilaisia huolenaiheita ja skenaarioita "mikä voi mennä pieleen" läpi raskauden. Ehkä sen jälkeen on tavallaan ollut vähän helpompaa, vaikka pitkin matkaa onkin puntaroinut että kehittyykö se lapsi mm riittävää tahtia. :D

Tänään on 5+0. Eli tän päivän yli kun pääsee niin oon pidemmällä kuin maaliskuussa. Ensimmäinen virstanpylväs! Tavallaan luottavaisempi olo kun viiva oli niin hyvin vahvistunut, mutta samaan aikaan tuleva varhaisultra jo nyt jännittää, ja että onko siellä ketään ja jos niin onko oikeassa paikassa ja onko pulssia. Toisella hetkellä taas koittaa olla zen, että en mä näihin asioihin voi vaikuttaa, se menee niin kuin menee. Mutta kyllä se toive että kaikki menisi hyvin on niin iso, että mieli vielä aika lujaa jarruttelee unelmoinnin yms kanssa. Kaikkeen pitää liittää mukaan JOS.
 
Kyllä minäkin nyt uskallan liittyä tähän ketjuun. Ensimmäistä lasta odotan yksin ihan tarkoituksella. Soitin tänään jo neuvolaan, sillä olen juuri viikoilla 8-10 reilu viikon poissa kotoa. Onneksi soitin sillä enää kaksi aikaa oli jäljellä tuolle ajalle. Kai se aika olisi muuallekin järjestynyt, mutta nyt sattui kivasti lähineuvolaan.

Kaisuli87/32v/ensimmäinen/19.7.
 
Maanantaina tein ensimmäisen haalean plussatestin ja sen jälkeen neljä positiivista. Meillä tärppäsi yk6 ja heinäkuussa meiän tytöstä tulee isosisko, mikäli kaikki menee hyvin. Jännää! Aika aikasta vielä iloita, kun tänään vasta 4+1, mutta minkäs teet :D Laskettu aika näillä näkymin 22.7. Ja Helsingissä asutaan, joku kun kyseli. En osaa tägätä :D
 
Mä uskalsin varata neuvolan 5+1 kun halusin myös odottaa sen virstanpylvää, mihin edellinen jäi. Mutta tiukalle meni saada aika ja sain sen viikolle 9.
Mullakin oireet on nyt ollut aika minimaaliset ja pääsääntöisesti ollut hyvä olo väsymystä ja palelua lukuunottamatta. Nukun myös tosi huonosti. Aamuisin on etova olo mut siihenkin on toiminu yks luonnonjugurtti ja sit myöhemmin reilumpi aamupala.
Tällä hetkellä 5+4. :love:
 
Jee, kivaa että tulee lisää porukkaa kirjottelemaan :) Kiva kuulla muiden kokemuksia ja tilanteita. Mulla neuvola varattuna viikolle 8, mutta pitäisköhän sitä itekin käydä varhaisultrassa. Sit uskaltais ehkä jouluna kertoa vanhemmille ja sisaruksille.

@Shibali olitkin samaan aikaan just kirjoitellut. Hauskaa, että meitä on täällä useampi vähän samassa tilanteessa. Mulla kävi niin, että esimies ilmoitti esittävänsä mulle ylennystä, johon sisältyy myös esimiesvastuu. Tiesin jo aiemmin, että pohdintaa oli meneillään, mutta nyt se sitten konkretisoitui muutama pv positiivisen testin jälkeen. Jos kaikki menee hyvin niin en ehdi olla uudessa roolissa kuin tyyliin 6 kk, mutta enpä mä nyt todellakaan tässä vaiheessa sano mitään. Eipä se raskaus saisi edes mitenkään kai muuttaa tilannetta, mutta silti vähän petturiolo.
 
Minäkin uskallan liittyä varovaisesti joukkoon! 31v ja esikoinen tulossa. Tämä on mulle/meille ensimmäinen raskaus ja tulin heti raskaaksi perjaatteella "tulee jos on tullakseen" eli pieni ylläri kun en uskonut, että se kävisi näin helposti :D Laskettu aika nettilaskureiden mukaan 11.7 2020, nyt siis 5+6. Olen varannut ensi viikolle varhaisultran ja mulla on perjantaina myös ensimäinen neuvola, koska en reissun takia pääse marraskuun viimeisellä viikolla.

Jännittää ja tottakai pelottaa jos ei pysy matkassa, mutta toivotaan parasta. Murehdin sitten, kun pitää murehtia, koitan nauttia nyt!

Oireina pieni kuvotus, jonain päivinä ollut kauhea jano, joskus huipannut ja väsyttänyt jne. vaihtelee, mutta pääosin olo on ollut tosi hyvä :)

Onnea kaikille plussanneille!

..Haluan liittyä FB ryhmään vaikka ton varhaisultan jälkeen eli sitten, kun asia on varma :D
 
Kyllä minäkin nyt uskallan liittyä tähän ketjuun. Ensimmäistä lasta odotan yksin ihan tarkoituksella. Soitin tänään jo neuvolaan, sillä olen juuri viikoilla 8-10 reilu viikon poissa kotoa. Onneksi soitin sillä enää kaksi aikaa oli jäljellä tuolle ajalle. Kai se aika olisi muuallekin järjestynyt, mutta nyt sattui kivasti lähineuvolaan.

Kaisuli87/32v/ensimmäinen/19.7.

Täällä toinen yksin odottaja, en ihan tarkoituksella mutta vahinko raskaus ja lapsen isä ei tätä halua..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vonmaikki
Minäkin liittyisin mukaan tänne. Retkunen/36v/esikoinen/6.7.

Alkaa pikkuhiljaa tuntua ihan todelliselta, kun paha olo aaltoilee ja väsyttää enemmän kuin koskaan aiemmin :confused: Ensimmäisen neuvolakäynnin varasin myös. Toisaalta pelottaa, että mikä kaikki voi mennä vielä pieleen, mutta toisaalta olen niin onnellinen, että tekisi mieli tiedottaa kaikille :LOL: Toistaiseksi kuitenkin vain rajattu joukko läheisiä tietää.
 
Rasittavaa kun on koko ajan nälkä :ROFLMAO: ku ei voi kuitenkaan syödä koko ajan :unsure::unsure: ehkä alle tunti ruuan syömisestä on kylläinen olo ja nälkä iskee taas ja odotan taas seuraavaa hetkeä kun voi syödä.. pitää muistaa millon on syönyt viimeksi ettei tuu syötyä liian usein :ROFLMAO: ja vkl taas tiedossa juhlat joista pitää selvitä herättämättä huomiota selvinpäin olollaan.
 
Mulla on ollut nyt niin järkyttävän huono olo tällä viikolla (oksentelua, pahoinvointia jossa ei tiedä missä asennossa olla, huimausta ym.) että pari kertaa jo tullut itku että tätäkö tää koko raskausaika tulee olemaan. Mitään menoja ei uskalla suunnitella, hyvä kun työpäivästä meinaa selvitä. Päivä kerrallaan. Ainakin joku siellä mahassa pitäisi siis varmaan olla kun näin rajut oireet :)
 
Vielä FB-ryhmään liittymisestä asiaa! Eli toivoisin että tosiaan kaikki halukkaat laittavat minulle yv:nä oman nimensä ja TUNTOMERKIT miten facessa löydän kun usein on niin että on paljon samannimisiä ihmisiä. :) Mulla ei tahdo riittää aika kysellä samoja asioita kaikilta ja sit unohdankin että ketä piti kutsua ryhmään jne..
KIITOS! :)
 
  • Tykkää
Reactions: mimmik ja Mink10
Mulla on ollut vaan etovaa oloa, vähän närästystä ja aina ku syön niin ei oo yhtään etova olo mutta muuten on. Ja väsyttää tosi paljon. Saa nähä oonko onnekas että mulle ei tulis noita oksenteluja, kun ei oo vieläkään näkynyt. Tänään 6+5 :) voihan se olla että niitä vasta tulossa
 
Listaa päivitetty (vihdoin) Tervetuloa :love:

Täällä pahoinvointi nyt jatkuvaa, joka alkaa vähän kyllä vaikuttaa mielialaan. Mutta tän mä muistin ja muistan myös sen, ettei tää oo ikuista :)

Odottelen mun doppleria tulevaksi, et pääsee testaa kahen viikon päästä.. ei varmaankaan kyllä tuu vielä sillonkaan, koska wishiltä tilattu. No eipähän tuu kokeiltua liian aikaste :D

Nyt 6+1

Hyviä ultrakuulumisia täällä :love:
 
Heips pitkästä aikaa!
Mulla varattuna 3.12 varhaisultra ja määritellään siinä kuinka pitkällä raskaus on. Ei tullut siis edellisen keskenmenon jälkeen menkkoja ollenkaan. Itse epäilisin olevani rv 6+4, mutta th meinasi, että voisi olla vasta 4+4. (n) miten tuo kuuluu laskea, kun menkkoja ei ole tullut välissä. Lasketaanko vuodon eka päivä kp1 vai vasta vuodon loputtua? Itselläni jotenkin kaikki ovisoireet yms sopisi siihen, että kp1 on tuo eka vuotopäivä. Clear bluen viikkonäyttökin näytti 3+ pari päivää sitten. No 3.12 selviää enemmän ja toivottavasti silloin kaikki on kunnossa.:love:

Onnittelut kaikille plussanneille ja hyville ultrauutisille ;)
 
Ihania ultrakuulumisia ja kiva, että tänne on tullut lisää porukkaa :love:

Voimia pahoinvointiin siitä kärsiville. Jospa ette joutuis kärsimään siitä kovin pitkään... Itseä on vaivannu lähinnä se oireettomuus, mutta niinku joku aiemmin jo sanoi niin voihan just esim pahoinvointi olla vasta tuloillaan. Nyt siis viikkoja 5+2. Parina päivänä ollu ainoastaan ihan voimaton ja flunssainen olo ja eilen lämpöäkin oli vähän päälle 37.

Ihana kyllä, että on viikonloppu! Toisaalta ehtii kyllä liikaa miettimään vauvajuttuja ja googlettamaan kaiken mahollisen... Kohtalontovereita? ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Susku87
@Anzkuliina
Täälläkin 5+2 ja melko oireettomana mennään. Pahoinvoinnista ei vielä tietoakaan... (y)

Ja kyllä! Tuo googlettelu pitäisi melkein kieltää lailla. Etenkin negatiivisten juttujen osalta. Itse olen siirtynyt jo englanninkielisiin palstoihin kun en kokenut löytäväni riittävästi juttua. :LOL:
 
Ihania ultrakuulumisia ja kiva, että tänne on tullut lisää porukkaa :love:

Voimia pahoinvointiin siitä kärsiville. Jospa ette joutuis kärsimään siitä kovin pitkään... Itseä on vaivannu lähinnä se oireettomuus, mutta niinku joku aiemmin jo sanoi niin voihan just esim pahoinvointi olla vasta tuloillaan. Nyt siis viikkoja 5+2. Parina päivänä ollu ainoastaan ihan voimaton ja flunssainen olo ja eilen lämpöäkin oli vähän päälle 37.

Ihana kyllä, että on viikonloppu! Toisaalta ehtii kyllä liikaa miettimään vauvajuttuja ja googlettamaan kaiken mahollisen... Kohtalontovereita? ;)
Täälä samoja fiiliksiä, et mietityttää oireettomuus mutta ku mäkin oon aina niin hätähousu niin pitäis vaan olla iisisti ku todennäköisemmin ne selkeämmät oireet alkaa muutenkin vasta viikon kahen päästä.
:D varhaisultran varasin kans päivälle 6+4, niin saa ainakin tietää että on varmasti oikeassa paikassa ja ettei oo tuulimunaa tms! Siihen asti jos malttaisi olla ihan rauhassa, murehtii tosiaan sitten jos on jotain murehdittavaa :) yritän pysyä pois Googlesta :ROFLMAO:
 
Kiitos @succubus :)

Harmittaa.. Jouduin siirtämään mun ekan neuvolan viikolla eteenpäin, kun pomo oli varannut perään palaverin asiakkaalla 15 min siirtymäajalla.. kiva, kun oli kuitenkin merkattuna kalenteriin, että olen poissa. Oli sit vaan ihan, että katsoin, että silloin vapaudut. No joo, mutta ei oo teleporttia vielä keksitty.

Tää aika on tosiaan ihan mahdoton yrittää olla jäämättä kiinni, kun on vaikka mitä firman ja kaveriporukan tilaisuuksia, pikkujouluja ym. Ei ne kaverit oo niin justiinsa, vaikka paljastuisikin, mutta töissä haluisin pitää salaisuuden vähän pidempään. Äidille oon jo kertonut, mutta kukaan muu ei tiedä.

Joo Googlettelu on kyllä ihan jatkuvaa. Aina löytyy jotain uutta pohdittavaa. Mulla on alkanut nännit vähän kipeytyä ja turvotus tuntuu palanneen. Ihan hyväkin, että on jotain oireita niin pysyy paremmin usko, että kaikki ok.

Kivaa viikonloppua kaikille!
 
Täällä kans yks jolla tosi vähän oireita/ei ollenkaan. Laskurin mukaan tänään 6+5. Luulin että tässä vaiheessa ois ainakin se pahoinvointi alkanut. Vähän se oireettomuus minuakin jännittää.. mutta täytyy yrittää olla rennosti ja stressaamata :) ensi viikolla neuvola, jännää :D
 
  • Tykkää
Reactions: Liisa85
Äh tää on kyllä niin huolestuttavaa aikaa kun koko ajan pelkää ja nyt taas tuli kirkasta punasta vuotoa ja kun ei tiedä onko kohdusta vai limakalvoista peräisin. O Onko siihen mitää kotikonstein tietää kummasta olis kyse? Vai onko ainoo et käy gynellä? (n)
 

Yhteistyössä