** HEINÄKUUN 2009 PIKKUISET **

Tuli ehkä ilmaistua asia turhan kärkkäästi. Mutta pointti oli tuo kuitenkin...

Välikausivaatteista: Mitä teillä on vauvoille nyt kevääksi suunnitelmissa pukea päälle? Haalari vai takki ja housut? Kosteussuojaa jo vai ilman? Kenkiä? Mitä ihmettä? Tyttö seisoskelee ja kävelee jo hieman tukea vasten.
 
Vaatteista:
Uskon, että meillä mahtuu vielä lopputalven tuo äitiyspakkauksen toppapuku. Tällä hetkellä tuon toppapuvun alla pidetään villapukua. Keväämmällä jättää villapuvun pois, niin pitäis toppapuvun mahtua nii kauan kun viileää riittää.
Kengät meillä on hommattuna jo, mutta en tiedä miten kauan mahtuu, kun nyt ois sopivat...
 
Mureena, mä ostin kaveriltani jo syksyllä tytölle Lennen vk-haalarin, ei taida kosteussuojattu olla mut tuulta pitää ainakin hyvin, oli käytössä jo syksyllä mut iso oli silloin, aattelin että mahtuukohan enää (68cm) mut hyvin meni kun testasin. :)
Kurikset siihen päälle niin hyvä tulee kun konttailee lätäköissä..:D
Kyllä mua himottaa ostaa myöskin jokin söpö takki, kyläily/kauppareissuja varten.. :whistle: :heart:
Kenkiä ei oo vielä hommattu, joululahjaksi tyttö sai yhdet mut ne ovat lähinnä söpöilykengät, eli kunnon ensiaskelkengät ovat jossain vaiheessa ostoslistalla.
 
Pitkästä aikaa tännekin tulin =)

Olitte välikausivaatteista jutellut, meillä on tollanen haalari missä on kosteussuoja alaosassa. Pulkassa on pysynyt sen avulla paremmin ja nyt tietysti on voitu laskea lumelle kun istuu. Eiköhän se loppukevään mene. Joku takki olis kyllä varmaan aika ihana :D

Lähinnä noista kengistä tulin kyseleen, osaatteko suositella hyviä ensiaskelkenkiä? Meidän pitäis kohta sellaset ostaa, kun poitsu alkaa jo vähän kävellä tukia vasten ja pitäis kenkien kanssa harjotella. Ei vaan oo minkäänlaista kokemusta noista kengistä.
 
Tässä nyt on jonkin verran ollut puhetta erossa olemisesta ja eroahdistuksesta, niin eräs perheteraupeutti sanoi kerran, että nyrkkisääntönä voisi olla, että lapsen ikävuodet kertovat, kuinka monta vuorokautta voi olla erossa vanhemmistaan.
Tilanteet kuitenkin vaihtelevat, ja mitä tutummat ja lapselle turvallisemmat hoitajat, sitä helpompi lapsen on tietenkin sopeutua eroon.

Meidän tyttö 8kk on ollut muutan yön elämänsä aikana isovanhemmillaan yötä aina yhden yön kerrallaan ja se on ihan maksimi myös minulle. Aamulla pitää syöksyä vauhdilla hoitopaikkaan hakemaan oma rakas pois, kun on niin kova ikävä :)
 
Meillä ei ole varsinaista välikausiasua. Nyt kuitenkin kun Joonas nousi seisomaan niin ostin kirpparilta semmoisen kevyttoppahaalarin ja muutamalla eurolla semmoiset kurahousut henkseleillä. En viitsinyt millään 74 kokoa ostaa kallista välikausipukua kun tuo kuitenkaan ei paljoa ulkona vielä tänä keväänä heilu ja sit taas äippäpakkauksen puku on "liian hieno" kuraleikkeihin. Yritetään noilla samoilla pärjätä vielä ens syksynäkin mut uutena tuskin ostan...

Kauhealta kuullostaa toi Jedvennan kokemus. Tajuan et meidän "kapinointi" on pientä mut jotenkin tuli surku olo teidän molempien puolesta. Pieni on varmasti ollut ihan paniikissa eka kun sä hävisit ja sitten kun sä yhtäkkiä palasit. Ja sinulle varmasti tosi kova paikka (kyllä tässä itekin on kyyneleitä päästelty viimoset 2 viikkoa vaiks mä oon kotoa vaan pois 4-5 tuntia päivässä). Mä luulen, etten lähde yhdellekään työmatkalle (yön yli) pitkään pitkään aikaan ja työpaikan risteilytkin saa jäädä...niiden aika on sitten taas myöhemmin.

Hei, missä vaiheessa ne ensiaskelkengät pitäs ostaa? Pitäskö meidän nyt jo ne ottaa käyttöön kun Joonas nousee jatkuvasti seisomaan ja askeltaa tukea vasten?
 
Uusi harmillinen muutos on tapahtunut meidän automatkailussa. Olen paljon pystynyt kulkemaan neitin kanssa kahdestaan autolla, jopa 4 tunnin ajomatka on onnistunut. Kävin yksin lapsuuden kodissani ja matka meni molempiin suuntiin hyvin. Olin pari viikkoa sitten kolmen tunnin ajomatkalla, toki pysähtelin välillä. Paluumatkalla neiti sai niin hirveen raivarin, että mikään ei auttanut. Yritin hyssytellä bussipysäkillä sitä, mut mikään ei auttanut. Tämä vaihe on nyt jäänyt päälle ja en enää uskalla lähteä yksin edes kauppaan. Aina paluumatkalla tapahtuu sama juttu! Menomatkalla neiti ehkä nukkuu tms. mutta palatessa hermot palaa täysin. Miehen kanssa matkustaessamme voin tarvittaessa mennä takapenkille lohduttamaan itkua. Onko teillä tullut vastaavaa eteen? Tosi paljon olen pystynyt kulkemaan hänen kanssaan aikaisemmin. Onko tämä nyt sitä eroahdistusta? Kun ei näe minua minun ollessa ratissa. Sanoisinko että tosi raivostuttava asia!! Sitoo niin kotiin kiinni.
 
joo no rankkoja oon kokenu ja lomalle oli siksi pakko päästä. emmä enää ikinä pystyis lähtee pitkäks aikaa pois danin luota. enkö mä ole sen takia aikuinen jos menen lomamatkalle viikoksi? pikkasen tuli huono omatunto tollasen kommentin jälkeen ku muutenki tosi paha mieli koko ajan... nyt mä itken sitte täällä... niin huono äiti-fiilis...
 
iiris-77, mä oon noista kengistä/niiden käyttöön otosta kuullut kahenlaista mielipidettä, osa on sitä mieltä että hyvä totutella jo ennen kuin kävelee, osa taas hommaa vasta kun lapsi tosiaan kävelee.
Mun poika läks 9kk iässä kävelemään ja siinä vaiheessa hälle kengät ostettiin. Oli justiin maalis-huhtikuuta ja en mitään paksuja viittinyt enää siinä vaiheessa hommata vaan kunnon tukevat ensiaskelkengät, Stokkalta ostin ja sain tosi hyvää palvelua ja löytyi juuri sopivat kengät. :) Niillä sitten tepsutti kotosalla ja kuivilla keleillä ulkona, sitten kun jalat tottuivat ja kävely oli tukevaa niin hommattiin kumpparit kurakeleille.
Mutta siis makuasia missä vaiheessa ne hommaa, pienen jalka kasvaa vaan aika nopsaan niin nyt jos ostaa, voi olla otta että enää muutaman kuukauden päästä eivät mahdu.

jedvenna, kukaan ei varmasti sua lynkata täällä halua, siitä siis tuskin on kysymys. Mutta onhan tuo viikon reissu ollut pitkä aika pois vauvan luota ja siihen ei moni äiti (iästä kai viis) pystyisi/haluaisi mut tässäkin täytyy tietty muistaa että kun asut vielä kotona ja Dani näkee äitiäsi ja isääsi päivittäin niin ei sitä varmasti silloin aattele samalla tavalla, siis kun ovat niin läheisiä joten sun oli luultavasti siksi (helppo) jättää poika hoitoon, hyvässä hoidossahan hän oli ja läheiset välit ovat tosi hyvä ja kiva asia! Mut vauva kun ei voi ymmärtää sitä miksi äiti ei yht'äkkiä olekaan paikalla ja sitten ilmestyykin pitkän ajan kuluttua, joten shokki ollut teille molemmille ja tottkai se nyt harmittaa. Mut pää pystyyn ja koita nauttia nyt täysillä, sulla on onneksi siellä tukijoukot arkea helpottamassa, eikö vaan? :)
 
jedvenna:ei täällä kukaan sua lynkkaa.Ei ole iästä kiinni jättääkö vauvan viikoksi,kun menee lomaileen.Kaikki ei sitä halua tai ole mahdollisuutta.Se on ollutta ja mennyttä.Tulevaan voit vaikuttaa.

jaahas nyt neiti on unta vailla :wave: :wave:
 
Nuutti-76: meillä autto kun ostettiin isompi turvaistuin. kaukalo on niin pieni ja ahdistava. semmoinen istuttavampi malli on ihan jees. ja sit vaatetus täytyy olla aika kohdillaan. meillä on ajettu max parin tunnin ajomatkoja ja silloinkin meinaa hieman kiukku iskeä. kauppaan varmaan uskallat lähteä, eihän se haittaa vaikka lapsi vartin huuteleekin takana. kyllä se sen kestää, kun ottaa syliin perillä. =)
 
jedvenna: Mähän en tunne sua kun sun omien juttujesi perusteella. Siis se mitä olet itsestäsi ja elämästäsi meille kertonut.
Sen perusteella olen saanut susta aika lapsellisen ja naiivin, mutta herkän ihmisen kuvan. Teit lapsen itsekkäistä syistä (kuten itse kerroit) ja roikut lapsesi isässä vaikka hän ei tunnu susta paljon välittävän. Tämä kaikki heijastuu lapseen.
Sua on yritetty neuvoa täällä ja annettu kaikenlaisia vinkkejä elämän helpottamiseksi ja toivottavasti niistä on myös apua ollut.
Kyse ei siis kommentissani ollut pelkästään siitä reissustasi, vaan yleisesti kaikki mitä olet kertonut. Jotenkin tulee semmoinen olo, että sua pitäisi lohduttaa enemmän kun sun lastasi. Sä olet päättänyt tehdä lapsen tähän maailmaan ja sun on oltava hänelle vanhempi ja ajateltava joka asiassa lasta ensin.
Siksi mä avasin sanaisen arkkuni, koska mun tekee pahaa lukea semmoista minkä kaikki näkee, mutta sä et halua ymmärtää.. Ei mulla ole sua mitään vastaan, osaan vaan olla suorasukainen tarpeenvaatiessa. Edelleen sori jos loukkaan, mutta toivottavasti ymmärrät. Kyllä susta hyvä äiti vielä tulee kun otat ohjat omiin käsiisi. Enkä ollenkaan usko että tietoisesti haluat Danille mitään pahaa. Täydellistä ihmistä ei ole olemassakaan ja kaikki tekee virheitä!

TÄMÄ ON VAIN JA AINOASTAAN MUN MIELIPIDE.

 
Nuutti: Meillä neiti ei oo tykännyt juuri ollenkaan autoilla. Nyt ostettiin uusi turvaistuin ja kaukalosta luovuttiin. Mutta on vasta 2 kertaa ollut uudessa istuimessa ja huutanut siinä kun syötävä. Voi olla siitäkin, että kaukalo oli 3-piste kiinnitys ja tuo uusi on 5-piste. Siis että tulisko sille semmonen "köytetty" olo siinä, tiedä sitten. Toivottavasti tottuisi pian, oli meinaan sen verran arvokas istuin (400?), että ei viittis sen takia vaihtaa. Eihän se nyt yhdestä istuimesta voi olla kiinni, eihän? :)
 
palezzu: kiitos vinkistä. Pitää ryhtyä miettimään millaisen turvaistuimen ostaisi. Suosituksia?
tuo pukeutumisasia on myös tärkeä, puen niin vähän vaatteita, et hirvittää. Kuumuus oli ennen ongelma.

jedvenna: muista, että me palstalaisethan ei tunneta sinua mitenkään muuten kuin kirjoitustesi perusteella. Teillä on varmasti hyvä ja kiva elämä lapsen kanssa. Teillä on hyvin asiat, kun saat vielä asua kotona ja saat kovasti tukea lapsen kasvatusasioissa. Nimittäin yksin kasvattaessa se olisi jo huomattavasti vaativampaa. Se miksi uskalsit lähteä reissuun, oli ilmeisesti juuri se, että uskalsit jättää vanhemmillesi pojan, kun he muutenkin ovat hänen kanssaan joka päivä tekemisissä. Eli ei vieraita vaan perheenjäseniä. Rajumpaa se olisi ollut jättää omille vanhemmille, jotka eivät ole lapselle niin tuttuja. Mureenan tarkoitus ei varmasti ole ollut loukata sinua vastuuseen kasvamisesta. Jokainen meistä kantaa kasvukipuja ja on niistä vahvistunut. Kuten sanoit, että sinulla on ollut hankalaa. Joskus asioista täytyy ottaa etäisyyttä, että jaksaa taas eteenpäin. Mielummin hoitaa omaa terveyttä kuin, että uupuu ja romahtaa. Silläkin on omat seurauksensa. Tsemppiä ja nauti nyt elosta pojun kanssa! :hug:
 
Me ostettiin BeSafe izi combi. Vertailin pitkään ja hartaasti eri vaihtoehtoja. Luin varmaan kaikki artikkelit ja turvatestit. Halusin ehdottomasti selkä menosuuntaan olevan ja vaihtoehtoja meillä oli:

BeSafe izi combi
Britax Secura
Maxi Cosi Mobi

(Britax Multitech)

Sit oli vielä pari Gracon mallia, jotka on varmasti hyviä istuimia, mutta toisessa sieltä sivusta tursusi jotain vaahtomuovia jo kaupassa, joten ei antanut kovin hyvää kuvaa. Gracoa vastaan ei ole mitään, kaukalo meillä olikin Graco. Mutta noi istuimet tuntu vaan aika virityksiltä, tai sitten niitä oli sovitettu siellä liikkeessä niin paljon :)

Ja Britax:in Two Way Elitekin siellä oli, mutta ei edes sovitettu autoon, vaikutti isomman lapsen istuimelta. (Huonot sivutörmäyssuojat tms.)

Secura ja Mobi ei mahtunut meidän autoon ja Multitech ei oikein vakuuttanut näin pienen istuimeksi. Siksi päädyttiin tuohon izi combiin.

Kannattaa googlettaa turvaistuin testeistä, esim. autoliiton sivuilla on viime vuonna tehty turvatesti. Naama menosuuntaan olevat istuimet saavat järestään paremmat arviot, koska ne saadaan kiinnitettyä tukevammin autoon kiinni ja vievät vähemmän tilaa. Selkä menosuuntaan olevat ovat vauvan/lapsen kehittymättömälle niskalle turvallisemmat kolaritilanteissa. Kannattaa myös huomioida se, että niissä testeissä saattaa niitä pisteitä viedä esim. kankaat yms vähemmän tärkeät asiat, vaikka turva-asiat olisikin kunnossa. Mä luulin, että haen vaan istuimen kaupasta ja sillä selvä.
Mutta olihan viidakko, kun aloin ottamaan asiasta selvää.

Muoks. Niin ja meillä ei ole autossa isofix-kiinnikkeitä, joten jos sellaiset löytyy, niin löytyykin kai enemmän vaihtoehtoja kun voi valita pelkästään turvavöillä tai isofikseillä kiinnitettävät istuimet.
 
Jedvenna: Minäkin nyt tungen lusikkani tähän soppaan, mutta todellakaan kellään ei varmaankaan ollut tarkoitus loukata sinua, vaan "herätellä sinua", näin minä ymmärsin, ja niinkuin Mureena sanoi, et ei tarkoittanut kommentillaan pelkästään reissuun lähtöä. Olet nuori vielä, ja harva sinun ikäinen haluaa lapsen tuomaa vastuuta elämäänsä. Vaan ennemminkin haluaa mennä vapaasti ja nauttia elämästä ilman velvoitteita. Sinulle tämä ei enää ole mahdollista (sen varmaan tiedätkin), koska sinulla on nyt lapsi vastuullasi, ja tosiaan aina ajateltava ensin häntä ja sitten vasta muuta. Näin varmasti yritätä toimiakin ja varmasti olet jo kasvanut lapsesi myötä vanhemmuutta kohti. Kukaan ei ole täydellinen, ja sinulla on todella hyvä tuki verkosto ympärilläsi, onnea siittä, kaikilla ei ole yhtä hyvin asiat. Lapsista huolehtiminen on raskasta, mutta samalla antoisaa. Mutta varmasti kaikilla on todella raskaita päiviä, mutta niistä on vain selviydyttää. Varmaan kovin moni ei pystyisi tosiaan jättämään vauvaa viikon reissun ajaksi, mutta MONEN VAUVALLA EI OLE MUMMUA JA PAPPAA näin lähellä, joten se varmaan oli ns. helpompaa siksi sinulle. Reissu on nyt tehty ja sitä et tekemättömäski saa. Varmasti se myös kasvatti taas hieman lisää. Sen sanon että moni pienen vauvan äiti on varmasti oman ajan tarpeessa enemmän kuin on mahdollista saada, joten sinulla on siinä mielessä hienoa että saat varmasti myös ladata akkuja ilman lasta.
Oma jaksaminen on tärkeää ja jos itse romahtaa niin sitten ne asiat vasta huonosti ovatkin, joten toivottavasti nyt jaksat olla taas hieman "parempi" äiti Danille reissun ansiosta, ja se oli sit vaivan arvoinen. Muista että se pieni viaton lapsi on syytön kaikkeen.
Nyt tosiaan nauti ajasta pojan kanssa ja ota opiksi ns. valinnoista joihin et ole niin tyytyväinen, ihminen on erehtyväinen.
 
Hellou!

Täällä peesataan mureenaa! Osasit muotoilla asian hienosti! Sitä varten nää keskustelupalstat on hyviä, kun täällä sanotaan suoraan asiat niinkuin ne ovat.
Niin ja Jedvenna vastustaa se elämä muillakin... ...

Meillä kaukalosta siirryttiin jo kuukausi sitten brion zentoon. Se secura ei mahtunut autoon... Brio sai jossakin Ruotsin testissä ihan hyvänkin arvostelun, toisin kuin siinä autoliiton testissä. Olen ollut tyytyväinen, meillä se on keskellä takana, jolloin saadaan istuin parhaiten makuuasentoon.

T. Maatuska
 
Meillä on kaukalo ja isompi istuin molemmat Gracon istuimia. Ihan tyytyväinen olen ollut niihin, mut varmasti parempiakin löytyy.
Musta on hienoa, jos äideilla on mahdollisuus pitää pari päivää "vapaata" ja jättää vauva isän (tai jonkun luotettavan) hoitoon. Itse ainakin uskaltaisin jättää, meillä mies on loistava lastenhoitaja. Ikävähän ei ole vaarallista, mutta viikossa tulisi itselläkin varmasti tippa linssiin. =) Yks kaveri tekee viikonloppumatkoja sillon tällön hyvällä omatunnolla (lapsilla on niin hyvä hoitaja). Tottakai lapsi säikähtää, jos ei ole viikkoon nähnyt ja yhtäkkiä yöllä äiti onkin tullut takaisin. Säikähtäisi siinä aikuinenkin. :D Luin jostain, et 8kk ikäinen lapsi muistaa ihmisiä 2kk takaakin. Äitiä ei varmasti moneen kuukauteen unohda! =) Meillä mummu ja pappa oli 2vkoa reissussa, mut näyttihan tuo poika muistavan vielä ne. :)
Missäs päin Egyptiä Jedvenna olit? Näkyikö monumentteja? Minä niin haluaisin joku päivä Egyptiin. Jouluna lähden käymään Saksassa oman isäni kanssa. Suunnitellaan koko perhe ulkomaanmatkaa varmaan kesälle 2011.
Ja virheitä tosiaan tekee sekä nuoremmat että vanhemmat äidit.
Meillä muuten on vauvalla semmoinen kausi, että päiväunille ei meinaa millään rauhoittua. Illalla kyllä jää ihan onnessaan sänkyyn ja nukkuu koko yön. Ei vissiin vauva malta päivisin nukkua, vaikka on ihan poikki. Ukkeli oppi vasta ryömimään. Flunssakin on jo onneksi ohi! On se niin ihana tunne, kun näkee, et lapsi on taas terve! Sairaan lapsen hoito on ihan älyttömän rankkaa, kun on itse samassa taudissa. Ja mies vielä huonommassa kunnossa... Äideillä ei ole varaa kyl sairastaa..!
 
Molskis ja loiskis, :wave:

Onpas täällä ollut vilkasta. :) Muutamaan asiaan pikakommentit, sitten täytyy jatkaa vielä juttujen lukemista, niin yrittää ottaa päikkärit, kun tuo typy nukkuu edelleen niin katkonaisesti. |O

Turvaistuimesta; meillä on isoveljen jäljiltä Gracon Cosmic XTP (oli 2006 testivoittaja, joten ostettiin se) ja toisessa autossa tuo Britax two way elite. Molemmat on ihan hyviä. Tuo Graco on selvästi parempi pienille, kun on hyvät sivutörmäyssuojat ja kapeampi istuinpenkki. Mutta Britax taas menee pidempään. Itse asiassa vasta viime viikolla ostettiin toiseen autoon turvavyöistuin. Niin ja isoveikalla on siis ikää 4v2kk. Sitten kun typykkä laitetaan turvaistuimiin, niin asennetaan selkä menosuuntaan ja näin varmaan ajellaan lähemmäs 3v ikää.

Jedvennalle iso hali. :hug: Kyllä se Dani sinut tunnistaa ja muistaa. Ensi kerralla menette sitten yhdessä lomamatkalle. :hug:

Jees. Palailen myöhemmin...

SusieQ ja tyty
 
Taas tänne kirjoittelen kun tuli taas pitkästä aikaa vähän lueskeltua noita juttuja.
Onko nyt niin että kaikilla muilla jo lapset melkein kävelee tai ainaskin tukia vasten?
Kun meillä ei ole mitää edes ryömimisen suuntaistakaan, eikä kyllä näytä siihen olevan kiinnostustakaan :eek:
Istuskelee ominee ja syö hienosti, ei heräile enää ollenkaan öisin (harvoja poikkeuksia lukuunottamatta ) eli kaikki sujuu muuten todella hyvin. On normaalipainoinen ja pituinen, vähän ehkä normaalia pitempi, mutta ei silti osoita mielenkiintoa liikkumiseen :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suvituuli1:
Onko nyt niin että kaikilla muilla jo lapset melkein kävelee tai ainaskin tukia vasten?
Meidän typy osaa ryömiä, ei konttaa. Istuttu on jo pitkään ilman tukea. Seistä osaa jos pidetään kainalon alta kiinni, jos päästää irti, lähtee aikalailla heti kaatumaan. Eli ei vielä osata nousta itse seisomaan saati kävellä. Se on niin yksilöllistä.

Isosiskoni käveli jo seitenkuisena, kun taas minä taisin olla lähemmäs vuoden kun lähdin kävelemään... Ja molemmat osataan kävellä tätänykyä ;)


Meilläkin on nukuttu unikolun jälkeen kaikki yöt putkeen. Joitan itkuja tietenkin, mutta noin muuten kyllä pääasiassa menee hienosti n klo. 20-06.

Monetko päikyt teidän lapset nukkuu? Meillä nukkuu yleensä kolmet. Yleensä niin, että kahdet lyhyemmät unet ja yhdet vähän pitemmät.

 
suvituuli meillä ryömitään ja mennään konttausasentoon.Ei ole noussut tukea vasten.Lapset on yksilöllisiä,jopa samassa perheessäkin.Älä huolestu,kyllä ne sitten neuvolassa siittä mainitsee,jos on tarve.
mapitus kahdet päikyt joskus yhdet vaihtelee mihin aikaan herätään.

istuimista kävin ostamassa maxi cosin priori istuimen tänään tytölle.
Kengiä en vielä osta sitten vasta,kun alkaa nouseen ja tukia pitkin käveleen.
välikausihaalari on edellisiltä jemmassa,joten tytölle ei tarvinne ostaa.

jaahas pika visiitti :wave:
 
Ei meillä kävellä. Noustaan kyllä tukea vasten ylös ja otetaan "askelia" muttei sitä hyvällä tahdollakaan vielä voi kutsua kävelyksi. Meidän poika on saanut joka paikasta kommenttia että on hirmuisen etuajassa. Mutta sittenpä hän ei istukaan yksin (ei oo malttanut harjoitella kun on pitänyt vouhottaa eteenpäin) kun taas monien muiden lapset jo istuu.
 
No meillä konttaa, istuu, nousee tukea vasten seisomaan ja vähän siinä liikkuu, nyt on alkanu nousemaan ilman tukea seisomaan. Ei siis tosiaan vielä kävellä lähimainkaan. Ja toivottavasti ei ois mitään kiirettä sen suhteen =) Ehtiihän sitä koko ikänsä sit kävellä. Ja mulle tietyst kelpais vähän rauhallisempi tahti :D

Tänään hammaslekurissa käyty pojan kans, sanoi että seuraavat kaks hammasta tulossa just sillää.. eli 6 ois sitten. Onki ollu yöt melkosia ja päivälläki kiukkunen. Tuntuu et niitä hampaita tehdään koko ajan!

Aurinkoista torstaita B)
 

Yhteistyössä