~ Heinäkuun Hellemasut 2012 ~ JOULUKUU

Tervehdys!

Joulu, minulla kuluu töissä. Jouluaattoillan olen töissä ja joulupäivän aamun. Tapanin olen vapaalla. Mies ja esikoinen käyvät aattona miehen vanhemmilla. Me vietetään sitten joulua joulupäivänä. Ensi vuonna varmaan suunnataan minun vanhemmille, monena jouluna siellä ollaankin oltu.

Varasin aikaa nt-ultraan ja se olisi 5.1. Silloin viikkoja kasassa 11+5 netin laskureiden mukaan. Olisin mieluummin mennyt vasta seuraavalla viikolla, mutta sitten on esikoisen hoidon kanssa ongelmia. Mutta jos eivät saa tuolloin mittauksia, niin sitten pyytävät uudelleen. Esikoisesta kävin 11+6 ja uudestaan 12+4. Silloin oli syynä se, ettei päässyt turvotusta mittaamaan, kun esikoinen päätti, ettei käänny edulliseen kulmaan. Mites teillä on nt-ultrat tehty: alakautta vai vatsan päältä? Itseltäni on kokeiltu vatsan päältä, mutta loppujen lopuksi jouduttu tekemään alakautta.
 
SEE
Uusi odottaja liittyy joukkoonne. Laskettu aika on 18.7.2012 ja sairaala KOKS. Olen 31v ja kolmatta lasta odottelemme. Aikaisemmat lapset poikia kohta 4v ja kohta 2v.
Molemmat pojat syntyneet sektiolla joten tämä kolmaskin sitten sektiolla.
 
Nt-ultra tehtiin esikoiselta alakautta. Ensin yritettiin mahan päältä mutta ei onnistunut. Varmaan on laitteista paljon kiinni koska nyt kun kävin alkuraskauden ultrassa, ihan hyvin sai vatsan päältä tehtyä sen. Nyt menen nt-ultraan Terveystalolle. Yksityinen lääkäriasema kun on, luulis olevan niin hyvät laitteet että vatsan päältä pystyvät sen tekemään.

puppa 10+6
 
Moi, Uusi odottaja tääläkin liittyy joukkoonne mulla toinen raskaus eka meni kesken tossa alku vuodesta :( jospa nyt paremmalla onnella ainaki olo ollu ihan erillainen kun ekan raskauden kohdalla, ollu vatsa kipuja kylkiin sattuu välillä varsinkin öisin. Närästystä ollut aluksi mjtta nyt jo vähän helpottanut. Mieli alat on vaihdellut mies parka :) eli mulla ois nyt viimmeisistä menkoista laskettuna viikkoja joku 8rv laskettu aika ois 27.7 ton laskurin mukaan mut uskon että on ainaki viikko vähemmän. Mut se selviää alkuraskauden ultrassa maanantaina jänskättää ihan sikana onko kaikki hyvin näkyykö sydämmen syke ku jäi siitä viimme raskaudesta aikamoiset traumat. Ku mentiin NP- ultraan jollain 11 rv niin sielä ei näkynykkää kuin pelkkä sikiöpussi, se oli lopettanu kehityksen vaan joskus 6rv kyllä se oli kova pala :( mutta nyt oon ollu aika neutraalilla mielellä koska pelottaa että sitte pettymys on niin kova jos sielä ei taaskaa oo kaikki hyvin, mut usko on silti vahva että kaikki menee tällä kertaa hyvin <3 Ja ens tiistaina sit ois eka neuvola käynti.
Mistäs päin te muut ootte? onko teillä ollu mieli haluja vielä?
 
Tervetuloa uusille!

Joulu menee täällä niin että miehen äidin luona käydään aattoaamuna kahvilla ja ilta ollaan minun vanhempien luona. Joulupäivänä olis tarkoitus sitten käydä vielä miehen äidin luona syömässä mutta loppu joulu sitten ihan kotona. Onneksi kaikki asuvat tässä suht lähellä niin ei matkoihin menee turhaa aikaa.

Joku kyseli rinnoista, täällä on erityisesti nännit ollut koko ajan tosi kipeenä ja herkkänä ja tuntuu että ne "nöpöttää" ihan jatkuvasti :D Muuta muutosta en vielä ole oikein huomannut.

ON Eilen sai taas halata pönttöä ihan urakalla. Saas nähdä miten tänään. Tämä päivä ollut vielä saikkua mutta huomenna ois lähdettävä työn ääreen. Täytyy toivoa että olot pysyis kohtalaisina.

Omena85 ja maha-asukki 7+5
 
Heippa heiiii!
Ultrassa tuli sit poikettua ja kaikki oli hyvin,alkio vastas viikkoja saman verran kun ajateltiinkin :) onneks,olisin vaipunut epätoivoon jos olisin ollu pienemmillä viikoilla..ihan vaan kun odotan et pahoinvointi vois jo väistyä.
Mukava ultraaja oli ja saatiin sille samalle naiselle aika sitten 3.1 np ultraankin. Sydämmen syke näky vahvana. Mussa toi ei vielä herättänyt mitään tuntemuksia,kun miettii et se on kuitenkin niin pieni vielä,ehkä asia konkretisoituu sit joskus myöhemmin mulle. En kyllä oo mitään hössöttäjä tyyppiä edes.

Sitten sain toisen aivan mahtavan uutisen tänään,mun parhaista paras ystävä on myös raskaana :D siellä sit ihmeteltiin kaunista plussaa ja mikä hauskinta tasan 4 viikkoo jäljessä tulee,et meillä vaihtuu viikotkin samana päivänä. :heart:
Ihan mahtavuutta!

Mulla on silmiä särkeny ihan kauheesti aina välillä,onko kenelläkään muulla vai onks mulla yhtkkiä tapahtunu jotain radikaalia näössä,mulla on kyllä silmälasit ja niitä käytän.
 
MB Mulla laskettu aika täsmäs neuvolan antamaan laskettuun aikaan, mutta viikot menee väärin. Taitanee neuvola kuitenkin tietää sen paremmin :), eli 10 viikko alkoi tänään (nettilaskuri lupailee viikko 11, jännä).

Meikäläinen on flunssassa kotosalla ja vähän on lämpöäkin. Yleensä olen pää-kainalossa-tyyppiä, eli en ole kovin helposti poissa. Nyt kuitenkin aattelin, että teen hallaa muillekin kuin itselleni jos menen puolikuntoisena töihin. Kyllä teki mieli kysellä lääkärissä voidaanko kuunnella sydänääniä. Harmittaa niin kovin kun ei ekalla neuvolakäynnillä edes sitä tehty - pitää odotella 30.12 olevaan ultraan saakka.
 
Brooke: Mullakin on silmiä kirvellyt viime aikoina ja jotenkin tuntuu ettei näe normaalilla tavalla (silmätulehdusta ei kuitenkaan ole). Ehkä silmät on vain vetistyneet koko ajan tästä liikuttavasta tilanteesta :), tippa linssissä koko ajan.
 
Ultrakuulumiset täältä:
Löytyi YKSI viikkoja 8+6 vastaava vauvan alku.
Eli toinen vauva oli hävinnyt! Lääkäri oli tosi kummissaan asiasta, sillä viimeksihän näkiy sykkeetkin kahdesta..Näin voi käydä, muttakun mitään merkkejäkään ei toisesta ollut, pitäisi kuulema pussukat näkyä ainakin=)
No ei surua ei murhetta, itse olen täysin tyytyväinen tähän yhteen vauvaan. Viikon päästä on taas ultra, jossa varmistetaan ettei toinen ole tullut takaisin=)
Tämmöstä pahassa olossa kieriskelyä täällä

jaana
 
Hei hellemasut!

Täällä takana ensimmäinen ultrakäynti ja siellä annettiin nyt sitten taas kerran uusi la, joka on 11.7. ja olisin sitten viikoilla 9+6. Sydänääniä tätsy itse ehdotti kuunneltavaksi ja pariin otteeseen saikin ne kuuluviin, mutta oma syke on sen verran voimakas, että jäi sen alle piiloon eikä noussut kunnolla kuuluviin. Itseltä kuitenkin putosi kivi sydämeltä, kun täti sanoi, että ihan selkeästi ne on pariinkin otteeseen siinä vilahtanut eli pieni siellä elää ja sydän sykkii. :heart: Meinas, että koska viikkoja on jo noin paljon ja ollaan lähdössä jouluksi reissuun toiselle puolen Suomea, kannattaa jo huomenna soitella sairaalalle np-ultra-aikaa ja voisin saada sen jo ensi viikolle.. Ihanaa!

Tämäpä tältä erää nyt tässä. Jaksamista kaikille!! :)

sopaka ja heinis 9+6
 
Onneksi olkoon kaikki jotka ovat saaneet hyviä uutisia ultrasta! Hienoa,pelkkiä hyviä uutisia. :flower: Jaana,aika hurjaa tuo että toinen alkio on poistunut..hyvä että et kuitenkaan sure sitä,kaksosraskaus on aina riski,käsittääkseni.
Tervetuloa uudet SEEv ja Nennu_87!
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisita! Olen kyllä käynyt lukemassa täällä, mutta en ole jaksanut kirjoittaa, kun on niin paha olo joka hetki. Odotan kovasti että tämä pahoinvointi alkaisi jo hellittää.Esikoista odottaessa kärsin tässä vaiheessa myös pahasta närästyksestä, mutta siitä ei onneksi ole merkkiäkään. (kalju vauva?:D)

Kahvi on pahoista hajuista pahin ja mies raukka joutuu keittämään kahvinsa liesituulettimen alla ja siirtämään sen termariin, jotta voin olla keittiössä. Ennen raskautta join todella paljon kahvia, mutta raskaana en saata.:x

Näköhäiriöt Mulla on ollut tosi pahoja näköhäiriöitä ja luulin jo että saan jonkun kohtauksen, kun katulamppujen valo alkoi yksi päivä täristä ja eilen silmissä vilisi palloja ja sahalaitoja. Viime raskaudessa ei tällaisia ollut, mutta näkö huononi välillä ja neuvolasta suositeltiin ettei kannata vaihtaa laseja raskausaikana, kun näkö tosiaan voi heitellä.

eka neuvola on vasta 21.12.Samalla käyn kuvaamassa silmäpohjat, jotta näkee voinko synnyttää alakautta (Jos on pahoja muutoksia, ei saa ponnistaa(diabetes)) Toistaiseksi silmäpohjat on ollut puhtaat:)
 
Moi!

SiinaS Ymmärtääkseni viikot menee niin, että kun esim. itse olen nyt raskausviikolla 11+0 niin nettilaskurin (vaikka vau.fi) mä oon 12.viikolla menossa. Johtuu siitä että se ihan 1.raskausviikko on päivät 0+0 - 0+6 -2. viikko on sitten päivät 1+0 - 1+6. Selitinköhän tarpeeksi sekavasti? :p

Brita ja salarakas tasan 11+0
 
SEE on tuttu nimi mulle! :) 2008 palstailtiin samalla palstalla, minäkin silloin kakkosta odotin :) minä tosin olin eri nimimrkillä silloin, en sillä enää päässy kirjautuun kun en muista salasanaa... siksi siis uutta kehissä. pojan pallero silloin syntyi ja leikkauksia tuli matkan varrelle... :(
tervetuloa siis, ja muutkin uudet tottakai! :)


Brooke: ihan parasta olla ystävän kanssa samaan aikaan raskaan1 olen parhaan kaverini kanssa kaksi kertaa ns. odottanut yhdessä ja voi että miten se onkaan mukava purkaa ajatuksia keskenään :) mukavia hetkiä teille :)
 
moikka!!täällä kans yks odottelija joka haluaa liittyä joukkoonne :) nyt menossa rv 7+6 ja la ois laskureitten mukaan 25.7..:) tää on aina yhtä jännää ja ihanaa vaikka toinen onki tulossa esikoinen nyt 10kk.olo on siedettävän etova kunha muistaa laittaa jotain suuhun aina tasasin väliajoin...veto on hiukan pois ja väsyttäis vaan mut näillä kuiteski jaksaa toivottavasti olo ei pahenis...kirjottelen lisää ja lueskelen tätä ketjuu ja vastailen ja lisään tietoja ja kaikkee:) nyt sänky vie voiton!!
 
onnea hyvistä ultrakuulumisista
brooke toi on mahtavaa kun on ystävän kanssa samaanaikaan raskaana! mä olin kans esikoisesta,mun parhaimman ystävän kans,meillä oli tosin 2kk eroa,et ystävä oli mua pidemmällä ton 2kk.
brita näin mäkin olen ymmärtänyt,et kun on vaikka 10+5rv niin on 11rv meneillään??

Mä hain tnä dopplerin postista!! tutkailin sitä tuossa,ja taidetaan vielä koittaa saisko kuulumaan mitn.;) en ota paniikkia jos ei kuulu,mulla huomenna on Neuvolalääkäri,joten jos ei ite ehdota kuuntelua niin sit pyydän,tai jos siellä ultra se olis vielä parempi:D

jaana25 mihin se toinen on hävinnyt?? onko sulla tullut verta sit,et ois poistunut vai? kuulosti omaan korvaan niin oudolta....anteeksi jos liikaa utelen:ashamed:
Mutta hienoa että toinen on jaksanut pitää pintansa,ja sydän lyö! ja hienoa että pääset taas viikon päästä ultraan.
PTT9+6
 
Heips!

Tervetuloa kaikki uudet ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Itse vietin just kaks yötä sairaalassa tiputuksessa, koska olo meni niin huonoksi. Samalla sain myös "ylimääräisen" ultran ja YKSI (onneksi) vain tuloillaan. Viikkoja oli vähemmän kun luultiin eli nyt 9+0, kun olis 10+2 pitäny olla. Yhyy. Mä odotin et oisin päässy tästä pahoinvoinnista parin viikon päästä eroon. Alkaa olemaan mitta nimittäin täynnä ja sairaalaan en mielellään enää takas mee. Pääasia et pallerolla on kaikki hyvin ja hoitajakin ihmetteli, että kylläpä se siellä nyt pyörii :) Ei yhtään meinannu pysyä paikallaan.

Kahvia ei täällä tee mieli yhtään. Hajukin jo kuvottaa.

Jouluna mennään mun äidin luo Pohjois-Pohjanmaalle. IHANAA. Pääsee äidin passattavaksi ja syömään ihanaa jouluruokaa (toivottavasti pysyy sisällä). Muutenkin näkee kavereita ja pääsee kertomaan vauvauutisia sisaruksille :)


Noola ja pallero 9+0
 
Joulu menee meillä tällä kertaa miun vanhempien luona, tosin palataan jo joulupäivänä kotiin. Torttuja ja pipareita aion tehdä kotonakin, muuten emme varmaankaan hanki kotiin jouluruokia. Pari päivää niiden syömistä riittää kyllä meille.

Rinnat on miulla edelleen arat, toivottavasti jossain vaiheessa vähän helpottaisi. Pahoinvointi Sen sijaan on alkanut vähän helpottamaan, tosin täysin eroon en ole siitä vieläkään päässyt.. Kahvia en juo muutenkaan, kuten ei miehenikään. Ja doppleria en ajatellut hankkia.

Ja omia kuulumisia.. Miulla oli tänään ensimmäinen neuvola, ja taas kerran laskettu aika muuttui. Eli neuvolan laskureiden mukaan se olisi 16.7.
Hemoglobiini oli tosi hyvä/korkea (149), joten ei ainakaan ihan vielä tarvitse alkaa rautaa syömään.
Verenpaine sen sijaan vähän huolestutti, se kun oli 134/93. Edellisessä raskaudessahan miulle tuli raskausmyrkytys, joka eteni tosi vauhdilla. Silloinkin paineet alkoivat hiljalleen kohoamaan. Toivottavasti saisin lääkkeet tällä kertaa tarpeeksi aikaseen. Normaalisti miulla on siis ihan normaali verenpaine (noin 120-130/75-80), mutta raskauden myötä näyttävät paineet aina nousevan..
Ja virtsanäyte.. Valkuaistahan sieltä vähän löytyi, tosin hoitaja arveli sen johtuvan viime viikolla olleesta hiivatulehduksesta (lääkkeet otin vasta sunnuntaina). Mutta ensi viikolla uudelleen virtsanäytettä antamaan..

Muutenkin neuvolakäynti oli ihan mielenkiintoinen. Lapset olivat mukana, samalla oli pojan painokontrolli (hoikkana poikana joutunut painokontrolliin, eli punnitaan kahden kuukauden välein). Ja poitsuhan päätti laittaa kunnon vierastamisvaihteen päälle, olisi suostunut olemaan vain sylissäni. Tyttö sen sijaan onneksi leikki kiltisti. Oon kyllä sitä mieltä, että jatkossa pyydän lasten neuvolat ja äitiysneuvolat eri aikaan (pitää yrittää saada nuo äitiysneuvolat aina sitten niin, että mies saa oltua lasten kanssa kotona silloin).

Kati ja Junnu 9+2 (kun tuo vuorokausikin kerkesi jo vaihtumaan)
 
Tervetuloa taas uusille!

Onnittelut kaikille ultrassa käyneille, paljon on tullut hyviä uutisia! Kuulostaapa ihmeelliseltä tuo Jaanan tilanne :O Minulla on tänään sitten se kauan odotettu nt-ultra... Koko yö pitää vielä asiaa miettiä kun olen yövuorossa, aamulla ei ehdi edes yhtään nukkumaan kun ultra on niin aikaisin. Kunpa kaikki olisi pikkuisella hyvin... Teen aina välillä työvuoroja vaikka muuten olenkin ihan kokopäiväinen kotiäiti :)

Me ollaan joulu kotona, miehen vanhemmat ja muutama muukin sukulainen tulee aattona meille. Tykkään mieluummin olla kotona jouluna, enkä jaksa edes miettiä että mitä anoppi ajattelee kun meillä ei todellakaan ole koti niin siistissä kunnossa |O Onneksi anoppi lupasi tuoda jotain jouluruokia niin ei tarvitse kaikkea laittaa itse... Tuntuu kyllä että pahin väsymys olisi mennyt jo ohi, tänään leivottiin lasten kanssa pipareitakin :) Pahoinvointikin on loppunut, nälkä kyllä tulee aiempaa useammin mutta vaikkei heti söisi niin ei kumminkaan tule huono olo.

Kattiina kyseli nt-ultrasta; mulla esikoisesta tehtiin vatsan päältä, tokasta koitti ensin alakautta mut sit lopulta teki myös vatsan päältä ja kolmannesta tehtiin alakautta. Saa nähdä miten nyt sitten toimitaan :)

Pitänee jatkaa hommia ja koittaa olla murehtimatta ultraa :)

Hippuliina ja yllätys 10+3
 
tervetuloa kaikki uudet!

jaana eikö lääkäri selittännyt toisen katoomista millään? voihan se olla piilossa jossain vielä.
oon kylläkin lukennut jostain että pikkunen voi "sulautua" takaisin kudokseen niin ettei
tule ulos vuotona. mutta onneksi toinen voi hyvin ja vastaa viikkoja.

nimistä on juteltu mulla on pojalle nimi valmiina ollut jo 30v mut tytölle onkin sitten
toinen juttu kaksi tyttöä on jo jahaluaisin samanlaisen nimen mutta on vielä hakusessa.

joulua mennään viettämään siskon luokse minne tulee mun vanhemmat ja veli perheineen
kanssa 7aikusta ja 8lasta 4kk-14v en tiedä kauan ollaan siellä luultavasti pyhät.

mulla on nt ultra ens maanantaina ja pikkuhiljaa alkaa jännitämään että kaikki on ok!
edelliset ultrat on kummatkin saatu ultrattua mahan päältä. kakkosella kesti tunnin
kun ei suostunnu niskaa näyttämään mutta kyllä se sieltä saatiin mitat kuitenkin!

nyt pitää mennä huisp&10+5
 
Viimeksi muokattu:
Kokeilin illalla tuota doppleria,mutta ääh,enhän mä mitn.saanut kuulumaan: / vielä liian vähän viikkoja,nyt aamusta onkin neuvolalääkäri,josko siellä toiv.kuulis äänet!! tai olisi ultra...
Joulusta me ollaan aatto siskon luona,ja porukat siellä myös,kotio sit illasta,ja joulupäivä menee kotona,ja tapanina mennään miehen isän luo syömään,jonne tulee osa miehen siskoista perheineen. Voi olla et paljastuu tuolloin raskaus sit kaikille! PTT 10+0
 

Yhteistyössä