~ Heinäkuun Hellemasut 2012 ~ JOULUKUU

Heippa kaikki. Täällä on kyllä todella aktiivistakeskustelua. Olen joka päivä käynyt lukemassaviestejä, mutta en myöskään ole saanut aikaiseksi kirjoitella itse.

Omanapa: Sain vatsan toimimaan viikonloppuna Levolacilla, ruusunmarjasoseilla ja luumuilla sekä luumu jugustilla, joten kiitos vaan kovasti neuvoista. Olo on nyt vähän helpompi ja vatsa krampit vähentyneet. Edelleen on voimakasta turvotusta vatsassa ja rinnat on kasvanut jo valtavasti, rintaliivit puristaa ja tissit pursuaa niistä ulos :D Onko muut huomannut että rinnat turpoaisivat jo näillä viikoilla silminnähken. Mulla siis nyt viikkoja tasan 10. (ensimmäinen raskaus,n iin ei itsellä aijempaa kokemusta.) Paha olo jatkuu, yököttää ja 'ällöttää, mutta onneksi pönttöä ei tarvitse enään halata ihan niin usein.

Penni ja Sopakka, ja oliko viellä jollain muillakin vuotelua..
Tsemppiä teille kovasti, toivotaan että vuotelu on normaalia ja raskautenne etenee hyvin. Varmasti olette kovin mietteissänne, voimia ja jaksamisia sinne siis kovasti.

Tervetuloa minunkin puolesta uusille hellemasuille, meitä alkaa olemaan jo aikamoinen joukko täällä =)

Doplerista: Itse harkitsin kovasti tuon ostoa. Mutta nyt näillä näkymin emme osta laitetta. Olen sen verran hysteerinen tyyppi, että menisin varmasti paniikkiin jos ääniä en saisi kuulumaan. Keskiviikkona minulla on neuvola ja siellä nyt selviää kuinka usein meinaavat väliseinän ja riskiraskauden takia tilannetta seurata ultralla. Synnytyslääkärin käynnit naistenkilinkalla on vkl 16 ja 28 sekä 30. Elikkä käsittääkseni useammin kuin yleensä ja tosiaan neuvolasta saan nyt tiedon että paljon ultrakäyntejä tulee. Ensimmäisen ultranhan sain jo vkl 8+2 naistenkilinaklla, juurikin tuon riskiraskauden takia. Näin minun ei siis tarvinnut maksaa "varhaisultrasta". Olenkin miettinyt että teillä muilla on kyllä todella pitkä aika odotella tietoa että kaikki on hyvin ja lapsi on kohdussa, jos ei tuota varhaisultraa saa tai käy sitten yksityisellä ottamassa.

Nimistä: Meillä ei olla viellä nimiä mietitty, todennäköisesti sitten lähempänä aletaan miettimään =)

Lasketusta ajasta: Mulla ainut laskettu aika on tuon varhais ultran mukaan. Sillä raskaus tuli pillereistä huolimatta, ja pillereilläkin vuotohäiriöitä ollut, joten viimeisten kuukautisten ajankohta ei ole tiedossa.
 
Tervehdys,

palaan kommentoimaan myöhemmin.
Nyt vain omaa napaa. Eilen oli ihana päivä, kun ei olut huono olo eikä mitään. Ulkoiltiin esikoisen kanssa ja käytiin lasten kauneimmissa joululauluissa. Tänään on ultra, tuossa tunnin päässä. Meinaa jännittää.
 
Heippa kaikille!

Mua alkoi nyt epäilyttämään että onko kaikki niin kun luulis... Minkä kokoinen maha (tai siis kohtu) teillä alkukuun odottajilla on? Mulla nyt kuukautisista laskettuna rv 9+6 ja kohtu tuntuu aivan selvästi reilun ison appelsiinin kokoisena, ja mahallaan makaaminen on epämukavaa. En muistelisi että aiemmissa raskauksissa on näin aikaisessa vaiheessa ollut tällaista. Ens viikolla on nt-ultra niin sielläpä sitten näkee jos onkin jo pidemmällä tai enemmän vauvoja tulossa. Voi olla että oon vaan luulotautinen mutta mutta...

kuures 9+6
 
Ultrassa käyty ja kaikki hyvin. Gynegologi katsoi kiekosta, että olisi suunnilleen 8+4, mittaustulos oli 7+6, mutta sanoi, että vaikea on näin alkuvaiheessa mitata. Kehoitti varamaan nt-ultraa vasta lähempänä 12-13 viikkoa (täällä on rajana 11+6-13+6). Näkyy selvemmin kuulemma ja sairaalalla onkin täällä hyvät ultralaitteet. Mutta itseltä vierähti kivi sydämeltä. Ensi viikolla neuvola. Meinasin huomenna soittaa neuvolaan ja varmistaa, varattiinko täällä itse aika edelleen, kun en muistanut terkalta silloin sitä kysyä.

Omena85, en tiedä, kysyitkö hintaa kun olet aikaa varannut. Minulle käynti maksoi 92 euroa ja sentit päälle. Sain suoraan kelakorvauksen, en kyllä osaa sanoa, minkä perusteella, kun ei minulla ole mitään ollut. Yksi hematooma tosin löytyi, joten en tiedä. Jonkin diagnoosin gynegologi lappuun kirjoitti, mutta enhän minä niistä numeroista ymmärrä.

Kahvista Minulla riippuu ihan päivästä, milloin pystyn kahvia juomaan ja milloin en. Yleensä menee 1 kupillinen jossain vaiheessa päivää.

Nimistä Meillä on jotain mietittynä valmiiksi sekä tytölle että pojalle, mutta luultavasti lähempänä. Esikoiselle on harvinaisempi nimi, ei mitenkään hirveän harvinainen, muttei ole vielä vastaan tullut (tai neuvolan terveyskeskusavustajan tytär on saman niminen :D). Tosin esikoisen kummin tutttavapiirissä on samannimisiä 4 kappaletta.

Vuotelijoille (anteeksi, en muista keitä teitä oli), jaksamista ja toivotaan, että kaikki on hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: Brita
Kattiina Onnea hyvistä ultrakuulumisista!! Ja kiitos hintatiedosta. Kysäisin sitä tänään puhelimessa ja antoivat mulle arvioksi n. 110€ kelakorvauksen jälkeen. Liekkö sen sitten saisi automaattisesti täällä? En sitten tiedä... Nyt vaan kun se ensi viikon maanantai tulisi äkkiä... :)

NP Nyt kun täällä alkaa pahin tauti olla ohi niin nälkä on palannut. :D Kyllä taas syöpötyttää. Ja ällö olokin tuntuu tekevän paluutaan, great.

Omena85 ja maha-asukki 7+4
 
Heipparallaa! Mulla oli tänään eka neuvola, hirveesti sain kaiken maailman lippulappuja. Mut niitä oli kiva lueskella :) Neuvolan mukaan nyt ois 7+6 ja varhaisultran mukaan 6+6, eli selviää sit vasta seuraavassa ultrassa... Kaikin puolin hyvä maku jäi, ainut et neukkutäti vaihtuu kahen viikon välein, siellä on kaks, mut aattelin ehkä pyytää käynnit niin et saisin samalle käynnit... Dobleria me ei hommata, saisin itteni vaan liian hysteeriseks sillä, ja jos huolettaa niin lompsin sit neuvolaan niin saavat siellä kuunnella äänet... Joku kyseli rintojen turpoamisesta, mä hankin jo uudet liivit, tissit turvonnu niin että vanhat puristi. Ja mulla on myös nännin päät kasvanu vauhdilla, mieskin huomautti. Onkos muilla tapahtunu näin? nyt en kerkee enempää kirjottelee ja sori oma napa, täytyy jatkaa töitä :)

m-a-y & toukka 6+6 tai 7+6
 
Kuures: Mulla oli jo viikoilla 8+2 kohtu hiukan isompi kuin "normaalisti" näillä viikoilla pitäisi olla. Mutta lääkäri selitti tämän johtuvan kohtuni väliseinästä. Kai tuo kohdun kasvu on yksilöllistä? Et ole käynyt varhaisultrassa, missä olisi nähty kaksoset?
Itsellä nyt tunnustellessa myös reilun apelsiinin kokoinen kohtu tuntuu olevan ja viikkoja tänään tasan 10. Onneksi sinulla ultra jo ensi viikolla, niin ei tarvitse kauammin ihmetellä =)

Kattiina: Onnittelut sinulle hyvistä ultrakuulumisista =)
 
Uusi odottaja liittyy joukkoon! la 29.7.2012 eli nyt menossa viikko 8. Ensimmäistä odotellaan, itse olen 29-vuotias ja paikkakuntana Kuopio eli KYS:llä sitten syntyy pienokainen jos kaikki menee hyvin. :)

Eka neuvola oli viime viikolla ja eka uä-aika varattu 16.1. :)
 
Pennille ja sopakalle tsemppiä! Ja tervetuloa uudet hellemasut :wave:

Itse olen joutunut myös lopettamaan kahvin juonnin kokonaan. Aluksi yritin yhtä kuppia päivässä juoda, mutta paha olo iski joka kerta, joten lopetin senkin. Tosin tuntuu kyllä hieman että ilman kahvin kofeiinia ei oikein päivä lähde käyntiin, mutta kaipa tähän jossain vaiheessa tottuu. :D

Me saatiin juuri tuommoinen AngelSouds doppler lainaan miehen siskolta, mutta ei vielä saatu sitä toimimaan. Toivottavasti oli vain patterista kiinni. Kokeillaan uudella lähipäivinä.

Omat olot on olleet huomattavasti paremmat. Ja sekös vasta pistääkin huolestuttamaan. Pari päivää on taas ollut semmoinen olo, että mahtaako tässä raskaana edes ollakaan. Onneksi on tuo kannustava mies, joka on niin paljon kaikenlaista jo lueskellut että vakuuttelee mulle sitten että oireetontakin voi olla. :D Tosin väsymys edelleen kyllä pukkaa herkemmin.

Mie & Minityyppi 7+6 (Huomenna poks!)
 
Onnea kattiinalle ihanista ultrakuulumisista!

MB: Kiitos piristävästä sillivastauksesta!! :) Kävin noiden vuoteluiden vuoksi päivystyksessä, jolloin ultrattiin mahdollisen kohdunulkoisen vuoksi. Pikkuinen vastasi tuolloin viikkoja 6+3 (niin kuin pitikin) ja syke löytyi. Vuotoja oli tuolloin ollut jo reilun viikon. Täytyy varmaan nyt vaan yrittää ajatella tämän olevan minulle normaalia, koska mitään muutosta ei ole tapahtunut suuntaan eikä toiseen. Huomenna neuvola ja siellä pyydän kyllä kuuntelemaan sydänäänet, ainakin yrittämään. Koska en tuosta aikaisemmasta ultrasta joutunut maksamaan kuin poliklinikkamaksun, aion varata mahdollisesti huomenna ultran yksityiselle, jos siellä neuvolassa ei saada sydäntä kuuluviin. Tai riippuu siitäkin, mille päivälle varaavat mulle sitä np-ultraa. Noh, mut huomenna viisaampi sen suhteen. Haluaisin kuitenkin ennen joulua saada tietää, mikä on olotila, koska tarkoitus oli jouluna kertoa sisaruksille tulevasta pienestä.

Tänään pahoinvointi on helpottanut ja join jopa puoli kupillista kahvia töissä. Olipas se pitkästä aikaa oikein herkullisen makuista. Ainoa, mikä jaksaa pitää toiveita yllä tämän raskauden suhteen on pömpöttävä maha (varsinkin iltaisin ihan kamala!) ja ummetus. Yleensä mahani on hyvin löysällä, joten tämä on todella ihmeellistä minulle. Ja kivuliasta. Rinnat eivät täällä ole ollenkaan kipeät. Nännipihat ovat kasvaneet, mutta muuten ei muutoksia. Tosin olen kuullutkin, ettei kaikilla ala rinnat näin alussa oirehtimaan. Olenko oikeassa?

SUURET onnittelut kaikille alkukuun odottajille, jotka ovat saaneet jo maagisen 12 viikkoa rikki!! Huikeaa!! :) :flower:

sopaka ja heinis 9+0
 
Moi!

Tervetuloa uusille, lista päivitetty! :)

Neuvolassa käyty tänään. Kaikki OK ja syke löytyi ultrassa. :heart: Ehkäpä tässä nyt pystyisi uskomaan itsekin, että raskaana ollaan...


Brita ja salarakas 10+6
 
  • Tykkää
Reactions: U2
Ensimmäinen neuvola on takana päin. Verikokeissa on käyty ja nyt saa jänskäillä, että onko kaikki tarpeelliset kokeet otettu, koska koneelta ei kaikkia löytynyt neuvolassa. 6 putkiloo verta kuiten imettiin. Sydänääniä ei kuunneltu, pitävät vissiin sit jännityksessä viimeseen asti :( Lääkärineuvola on heti joulun pyhien jälkeen ja samalle päivälle sain tuon ultrankin tilattua eli 27.12. Ultran ois saanut jo heti ensiviikolle, mutta oli keskellä päivää aika niin ei töiden vuoksi kyllä pystynyt sitä ottamaan vaikka mieli tekikin...
Sea Band rannekkeet on testattu, saa heittää vesilintua. Täällä ne ei auttanut toivotulla tavalla tuohon oksenteluun. Huomenna vielä sairaslomalla ja sit pitäs kyetä töihin. Miten te muut huonovointiset pärjäätte töissänne?
Sitten takaisin peittojen alle lämpimään kun vanhemmat sisarukset vei pikkuveikan pulkkamäkeen...

PikkuEmma ja iltatähtönen 10+0
 
Ajattelin liittyä seuraanne.

Eli olen 33 -vuotias ja odottelen toista lastani. Viikkoja mulla on vasta 6+6 (tiedämme tarkan hedelmöityspäivän).

Syke nähty varhaisultrassa viikoilla 6+1, jossa todettu kaiken olevan mallillaan.

Olen aika pahoinvoiva ja se on mulle uutta tässä raskaudessa. Viime raskaudessa olin vain väsynyt, mutta nyt on paha olo ympäri vuorokauden. Not nice!
 
Paljon tullut taas tekstiä!!!! Käyn ite myös päivittäin lueskelemassa,mutta en oo jaksanut kirjotella mitn.
ultrassa kävijöille onnea paljon!! Me aletaan osa porukkaa olemaan jo aikas pitkällä viikoissa varsinkinBrita.

Nyt on kyllä päällä kauhea turvotus maha on kuin pallo!!!!huoh...muuten omaan oloon ei kummia..samaaa rataa...odotin jo niin sitä doppleria saapuvaksi tnä,mutta eipä posti tuonut mitn.lappua..joutuu varmaan postista siis noutamaan. Luulisin että hu tulee,koska pe sen tilasin,ja raskauskeijulla on nopea toimitus:D
Kahvista mulla ei ole onneksi mitn.ongelmaa,koska en juo ollenkaan kahvia,en oo ikinä juonut:D
Nimistä me annetaan sitten vasta nimi kun vaavi on syntynyt ja on jonkun nimen "näköinen".
PTT 9+5
 
:wave:

Täällä olikin useammalla hyviä ultrakuulumisia ja neuvolakäyntejä takana. Jatkamme positiivisella linjalla.. :)

Teille, jotka kärsitte vuotelusta, kovasti jaksamista ja lisähermoja.. se on niin raastavaa aikaa, vaikka kaikki olisikin ihan hyvin.

Me käytiin tänään vielä kertaalleen kurkkaamassa ennen nt-ultraa, mitä mahaan kuuluu ja hyväähän sinne! Pieni 5cm papunen imi peukaloa ja teki kuperkeikkoja. :)
Oli kasvanut vauhdilla, kokoa oli 5 päivää enemmän mitä päiviä. Kätilö, joka ultrasi sanoi, että nyt olisi korkea aika alkaa rentoutumaan. Siinäpä opettelemista.

Pahoinvointi hellitti täällä viikko sitten ja yllättäen olin varma, että tämä oli sitten tässä.. eipä ollutkaan. Mistähän seuraavaksi stressaisi? :p


Vilhelmiina 11+1
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
U2
Oikein paljon onnea hyviä uutisia saaneille :)

Mekin siis olimme jo viime viikolla NT-ultrassa. Tarkemmin kerroin niistä tuonne kerhon puolelle nt-osioon.

Köpi(el) siellä vilkutteli ja ojenteli jalkojaan :D
La kone antoi 26.6, mutta en lähde sitä vaihtamaan.

Kotidopleria en ole hankkinut. Jos tutuilta löytyy lainaksi niin sitten...
Kuopukselle ostettiin uutena turvakaukalo+telakka. Niitä siis käytetään, kuopus täyttää keväällä kolme.
Pitäkäähän huolta masuistanne!

U2+Köpi(el) 11+6 huomenna poksuu!!!
 
Kiva kun kirjoittelette ahkerasti. Käyn joka päivä lukemassa mutta harvemmin jaksaa kirjoittaa kun eipä tässä ihmeitä tapahdu =)

Ei oikeastaan mitään raskausoireita, paitsi ainainen väsymys. Mahallaan makaaminen alkaa olla vähän hankalaa ja pissittää aina vaan enemmän. Eka raskauskin oli mulla oireeton, joten en huolehdi siitä.
 
Paaljon tänne tulee tekstiä! :) Käyn lueskelemassa ahkeraan mutta ei tule kommentoitua niin paljon.
Oma olo on sangen nuutunut. Väsymyksen lisäksi iski vielä kuumetauti päälle niin tuntuu ettei oikein mihinkään kykene. Ja juuri näin joulun alla pitäisi kyetä tekemään vaikka ja mitä. Paljon joulujuttuja olen kyllä delegoinut eteenpäin oman taakan helpottamiseksi. Meille tulee lähipiiri joulun viettoon mutta he tietävät tilanteeni joten ovat luvanneet huolehtia mm. ruuat pöytään. Jospa sitä itse saisi/osaisi vain olla ja nauttia.
Minkälaisia joulusuunnitelmia muilla on? Vietättekö joulua kotona vai lähdettekö johonkin kauemmas?

puppa 10+5
 
Pitkästä aikaa kerkiää jotain tänne kirjotella. Melkein joka päivä käyn lueskelemassa,mutta koskaan ei oo aikaa kirjotella.

Doppleria ei aijota hommata.

Kahvista ei oikein kummempia oloja oo,koska ite en kahvia juo,mutta jos joku juo kahvia vieressä ni haju etoo mut sekin alkaa jo pikku hiljaa onnex helpottamaan.

Nimistä Me ei oo viel nimiä mietitty muuta ku se,että jos on poika ni haluttais J:llä alkava nelikirjaiminen nimi,koska meijän poitsulla on nelikirjaiminen J:llä alkavat nimet. Tytön nimee ei jotenki osata edes miettiä ku on vähä semmonen olo et meille se kolmas pojan koltiainen syntyypi mut aika näyttää kuin käy :)

Omasta olosta Nyt pikku hiljaa on olo alkanu helpottaa ja ruokahalu palannu takasi mut edelleenkään ei lämminruoka maistu mut salatteja menee sit sitäki enemmän. Vessan pönttöö ei oo nyt tarvinu moneen päivään halailla ja väsymystäkää ei juurikaan enää oo. Nyt jaksaa paljo paremmin poikien kans leikkiä ja pihalla touhuta.

Huomenna pitäs mennä verikokeisiin ja samalla vien pissanäytteen labraan ens viikon lääkärineuvolaa varten. Ens viikon tiistaina pääsee kurkistaa pikkusta ku lääkäri ultralla kurkkaa. Ja niskaturvotus ultra-aika on sit vuorossa 3.1.2012.

Me käydään jouluaattona kummanki porukoiden luona ku asutaan lähekkäin kaikki. Aamusta mennään miehen porukoille ja sit iltapäivästä siirrytään mun porukoille ja aattoilta vietellään sit siellä,muuten sit varmaan ollaan aika lailla kotosalla,tosin saatetaan sit käydä viel joulupäivänä syömässä mun porukoilla.

Si88 ja meidän tirppa 10+3
 
Viimeksi muokattu:
minäkin saan sitten doplerin kun kaverille asian eilen paljastin niin antaa omansa lainaan kun on jo ihan viimeisillään itse ja ei kohta laitetta tarvii. Jospa sen kanssa osais olla ressailematta.. Ja kuten arvelinkin tavaran lahjoittajia ja myyjiä on jo monesta paikasta niin keväällä ei tarvii kun hakea parhaimmat päältä..

Noista viikoista. Toisella saitilla lukee että alkio kehittyy sikiöksi viikolla 10 ja keskenmenon riski on jo todella pieni. Eli sen mukaan se maaginen viikko oiskin jo 10.

Sen toisen sivuston mukaan mun laskettu aikakin ois aiemmin, eli 13.7. Olkoon nyt nuin miten on merkattu, päivittää sitten mitä ne neuvolassa sanoo ens viikolla.. Synnärikin on nyt auki kun sinne KAKSILLE pitää hakea erikseen lupaa KYSIN ylilääkäriltä, että saa siellä synnyttää.. No, haetaan lupaa ja katsotaan.. Syyksi laitan miks haluan lähemmäs kun Kuopioon, sen että viimesin synnytys kesti 35min, sitä edellinen 3h..Joten kiire tulloo jos vanhalla kaavalla mennään.. :whistle:

Eilinen oli taas parempi päivä ja rinnatkaan ei tunnu niin pahalta nyt aamulla.. Sivuutan tämän kyllä ihan täysin, tässä jaksa nyt joka ruumiin osaa alkaa ressaamaan. Ens viikolla jo neuvola ja siellä katsotaan ultralla tilanne. Pitää nyt nauttia kun saa olla pää pöntöstä pois. Johan tässä viikkojenkin puolesta sais alkaa pikkuhiljaa helpottamaan olot!

poeka 9+4
 
Viimeksi muokattu:
Huomentapäivää vaan mammat :)

Onnitteluita hyvistä ultrakuulumisista :flower:

joulu vietetään maalla mun vanhemmilla ja sitten mennään myös miehen vanhemmille.

kahvia juon todellakin :p nam! en pystys olla ilman!
Muuten on alkanut yökötys sillälailla että aamupäivästä alas ei mene muuta kuin "raikkaat ruuat" , mandariinit, kylmämehu ja kahvi tietty :p kunnon ruokaa jos ees aattelee niin tuntuu et nousee ylös. oksentaa ei oo onneks tarvinu!
Oon siis syöny mitä oon pystyny...

eka neuvola on huomenna. lappuset jo täytettynä valmiina tuolla odottelee. Ultra mulla on 9.1.2012.

kuures kohan se oli ? joka kyseli kohdun koosta...mulla alkaa jo nyt olla sellanen inhokki tunne et mahallaan ei aamusella enää voi olla...paineen tunne alavatsalla kasvaa joka päivä :heart: nyt siis mulla vasta 7+6 tms.. oon kyllä vielä mahallaan nukkunut osittain...ja jotenkin musta tuntuu et kaikki aikastuu ja isonee mitä enemmän mukeloita on :) mulla siis neljäs tulossa ja muistaakseni luin jostain et kohtu on meillä useammin synnyttäneillä isompi heti jo näin alusta.. :) olipas sekava selostus... :whistle:

Nyt näyttää sille että parempi mennä hätiin...pieni mimmi koittaa pissailla pottaan ja ees taas juoksentelee ympäriinsä pylly paljaana :)
huoh...

onona ja kolmikko sekä toukka 7+6
 
Huomenta, pitkästä aikaa ihanaa sellaista :) Toivottavasti tämä hyvä olo ei ole vain unta, aamu mennyt ilman oksuja ja kuvotusta.

Doppleria ei meille hankita. Viimonen lapsi kun on niin suotta hankkii, jos olisi useempia vielä luvassa niin varmasti hankkittaisiin.

Joulu vietetään meillä tänäkin vuonna töiden merkeissä. Lapset kaikki lähtevät etävanhemmilleen joulun viettoon. Itse olen aatton illassa ja joulupäivän aamusssa. Mies pukkeilee aattoillan. Lapset saapuvat kotiin joulupäiväillaksi, jolloin meillä vietetään lasten kanssa joulua ja tapanina myös.

Nyt pitää alkaa hyödyntään tätä hyvää oloa jos sais pitkästä aikaa jotain kivaa tehtyä, vaikka nuo loput jouluverhot ikkunaan.
 
Huomenta kaikille!

Tervetuloa uudet! :)

Oli pakko tulla kommentoimaan nopeaatoimintaa: sain jo tänään postissa seulan tulokset (olin siis viime torstaina ultrassa ja verkokeissa) ja lisääntynyttä riskiä trisomiaan ei ole! :) Iso kivi putos sydämeltä. Nyt sitten vaan odotellaan ihan rauhassa, että aika kuluu.

Kahvista Normisumppi ei mee alas, mutta semmonen tummapaahtoinen kahvi kyllä. Tänä aamuna join kaakaota, koska mun ällötys on siirtynyt koskemaan myös teetä ja mm. purkkaa :D Koskahan tää alkais loppumaan?! Viikkojakin alkaa jo olemaan ihan hyvin.

Nyt pitää mennä valmistautumaan yliopistolle lähtöön,
hauskaa päivää naiset! :)

Lavelyn 11+3
 

Yhteistyössä